جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل پزشکی در آمریکا ✔️ شرایط پذیرش + تحصیل رایگان پزشکی

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا یک فرصت بی‌ نظیر است که شما را به عنوان یک پزشک مجرب و متخصص در آینده‌ ای پرافتخار قرار می دهد. این فرآیند ممکن است چالش‌ برانگیز باشد، در این راستا موسسه ملک پور به شما کمک می کند و این مسیر را برای شما هموار می کند.

در اینجا به برخی از شرایط تحصیل پزشکی اشاره خواهیم کرد:

دارا بودن مدرک لیسانس- BSc: گذراندن دوره Pre-Med با معدل حداقل 3 از 4
مهارت زبان انگلیسی: نمره 6.5 آیلتس و 90 تافل
آزمون ورودی: قبولی در آزمون ورودی MCAT و آزمون USMLE برای فارغ التحصیلی و دریافت مجوز کار
طول دوره: 4 سال در مقطع لیسانس، 4 سال در مقطع دکترا و 3 تا 7 سال دوره تحصص یا رزیدنسی
هزینه تحصیل: متوسط هزینه بین 45 تا 100 هزار دلار در سال
شما بزرگواران قادر خواهید بود درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل پزشکی در آمریکا و همچنین تحصیل رایگان پزشکی در آمریکا یا قصد اقدام در این راستا، با کارشناسان موسسه ملک پور تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید. علاوه بر این، با پر کردن فرم تماس نیز می توانید تماس و مشاوره تلفنی رایگان از مشاورین مجرب این موسسه دریافت نمایید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط پذیرش دانشگاه پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در کشور آمریکا تقریباً با نظام تحصیل پزشکی در بیشتر کشور های جهان متفاوت می باشد. دانشجو برای آنکه بتواند در کشور آمریکا مشغول به تحصیل تخصصی پزشکی شود، بایستی ابتدا یک لیسانس 4 ساله در رشته های علوم پایه پزشکی مانند شیمی، زیست شناسی و… را دریافت نماید. که به این دوره اصطلاحا pre-med گفته می شود تا پس آن بتواند با شرکت در آزمون ورودی کالج های پزشکی این کشور وارد دوره تحصیلی پزشکی گردد. علاقه مندان به تحصیل پزشکی بایستی صبوری بسیاری داشته باشند؛ چون دوره تحصیل در کشور آمریکا دوره ای طولانی می باشد. ولیکن به دلیل وجود برترین دانشگاه های جهان در این کشور بسیاری از دانشجویان تلاش خود را به کار می گیرند تا بتوانند در این کشور موفق به تحصیل شوند دانشجویان برای ورود به دوره های pre-med بایستی دارای دیپلم 12 ساله باشد و سطح زبان آنها در حد آیلتس 6 تا 6.5 باشد.

سطح زبان بسته به دانشگاه فرد و رشته او می تواند متغیر باشد. دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی 4 ساله خود می توانند با قبولی در آزمون ورودی پزشکی وارد دانشگاه های این کشور شوند. دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در دانشگاه مجدد در آزمون دیگری شرکت نموده و سپس فارغ التحصیل می شوند. در حال حاضر غیر از کشور آمریکا کشورهای کانادا و استرالیا نیز از این نظام (ابتدا شرکت در دوره کارشناسی) استفاده می نمایند.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در امریکا

در بیشتر دانشگاه های پزشکی در آمریکا، شرایط سنی خاصی برای ورود به رشته پزشکی وجود ندارد و شما می‌ توانید در هر سنی به عنوان یک پزشک فعالیت کنید. بسیاری از دانشجویان، بعد از سال‌ ها فعالیت در حوزه‌ های مختلف و حرفه‌ های دیگر، تصمیم به ورود به دانشکده پزشکی می‌ گیرند. معمولاً متقاضیان باید در آغاز سال اول مقطع لیسانس 18 سال سن داشته باشند. و برای دوره دکترا هیچ محدودیت سنی تعیین نشده است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از کالج های پزشکی

دانشجویان بایستی برای دریافت پذیرش در کالج های پزشکی کشور آمریکا ابتدا اقدام به ترجمه کلیه مدارک خود نمایند. سپس در آزمون MCAT شرکت نمایند، در صورتی که نمره آنها در این آزمون بالای 500 باشد می توانند برای دریافت پذیرش از دانشگاه مد نظر خود بسته به شرایط ورودی آن دانشگاه اقدام کنند. دانشجویان بایستی توجه داشته باشند در صورتی که دارای مدرک دیپلم هستند و یا مجوز قبولی در آزمون ورودی پزشکی را ندارند حتی اگر مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنند دانشگاه بدون توجه به آن مدارک روزمه دانشجو را بررسی نخواهد نمود. ورودی کالج های پزشکی در آمریکا در دو ترم ژانویه و سپتامبر می باشد. مدارک عمومی برای دریافت پذیرش تحصیلی از کالج های پزشکی کشور آمریکا به شرح ذیل است:

  • گذرنامه
  • مدرک دیپلم 12 ساله و گواهی فارغ التحصیلی در دوره کارشناسی
  • مدرک قبولی در آزمون MCAT
  • مدرک زبان برای ورود به کالج های پزشکی حدود آیلتس 7 می باشد البته این معیار در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد.
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • سوابق شغلی

تحصیل تخصص پزشکی در آمریکا

برای تحصیل تخصص پزشکی در آمریکا، مراحل زیر را طی کرده و شرایط مشخصی را برآورده نمایید:

  • دریافت مدرک پزشکی (MD یا DO): ابتدا باید دارای مدرک پزشکی در سطح کارشناسی (MD: Doctor of Medicine یا DO: Doctor of Osteopathic Medicine) باشید. برای این منظور، باید در یک دانشگاه پزشکی معتبر در آمریکا یا کشور دیگری که توسط هیئت مرکزی آمریکا (ECFMG) تأیید شده است، تحصیل کنید.
  • USMLE یا COMLEX: برای دریافت مجوز تحصیل در تخصص پزشکی، باید موفق به قبولی در آزمون USMLE برای دارندگان مدرک MD یا آزمون COMLEX برای دارندگان مدرک DO دست یابید. این آزمون‌ها شامل سه مرحله است و مهارت‌ ها و دانش عمومی در حوزه‌ های مختلف پزشکی را سنجیده و برای داشتن مجوز طبابت در امریکا الزامی است.
  • رزیدنتی: پس از قبولی در آزمون USMLE یا COMLEX و دریافت مجوز تمرکز در تخصص پزشکی، باید برنامه رزیدنتی (Residency Program) را طی کنید. رزیدنتی یک دوره آموزشی تخصصی است که مدت زمان آن معمولاً بین 3 تا 7 سال است. در این دوره، شما در یک بیمارستان یا مرکز درمانی تحت نظارت پزشکان تخصصی فعالیت می‌ کنید و تجربه عملی و تئوریکی خود را در زمینه تخصصی خاصی ارتقا می‌ بخشید.
  • فلوشیپ و بورد‌ گذرانی: پس از اتمام برنامه رزیدنتی، می‌ توانید به فلوشیپ (Fellowship) در زمینه خاصی اقدام کنید. فلوشیپ‌ ها طولانی‌ تر از رزیدنتی هستند و امکان تخصص بیشتر در یک حوزه خاص از پزشکی را فراهم می‌ کنند. همچنین، برخی تخصص‌ ها نیاز به گذراندن آزمون بورد (Board Certification) دارند که توسط سازمان‌ های تخصصی مربوطه ارائه می‌ شود و نشان می‌ دهد که شما تخصصی خاص را به درستی اخذ کرده‌ اید.

آزمون ورودی پزشکی کشور آمریکا

به طور کلی دانشجویان برای تحصیل پزشکی در آمریکا دو آزمون پیش رو دارند:

  • آزمون MCAT: این آزمون از سوی انجمن بین المللی کالج های پزشکی برگزار می شود، آزمون MCAT پیش نیاز ورود و دریافت پذیرش از کالج های پزشکی می باشد. این آزمون به صورت چهار گزینه ای بوده و در بخش های زبان، فیزیک، زیست و شیمی برگزار می گردد. دانشجویان حدود پنج ساعت فرصت دارند تا به سوالات مطرح شده در این آزمون پاسخ دهند. دانشجو پس از مشخص شدن امتیاز خود در صورتی که نمره او بالاتر 500 باشد قادر خواهد بود تا برای دریافت پذیرش از دانشگاه ها اقدام نماید. دانشجو برای دریافت پذیرش و شرکت در این آزمون بایستی فارغ التحصیل دوره های کارشناسی علوم پزشکی بوده و سطح آیلتس 7 الی 7.5 داشته باشد. هزینه شرکت در این آزمون حدود 300 دلار آمریکا می باشد. دانشجویان الزامی برای شرکت در این آزمون در خاک کشور آمریکا نخواهند داشت و این آزمون در کشورهایی مانند انگلستان، ترکیه و امارات نیز برگزار می گردد.
  • آزمون USMLE: این آزمون موجب تایید مهارت پزشکی دانشجو از سوی انجمن کالج های پزشکی آمریکا می گردد. این آزمون در سه بخش متفاوت و در مرور زمان برگزار خواهد شد. مرحله اول این آزمون در سال دوم تحصیلی دانشجویان در کالج پزشکی برگزار می گردد. دانشجویان پزشکی در سال چهار مجدد در این آزمون و در بخش دوم آن شرکت خواهند نمود؛ و بخش آخر این آزمون پس گذشت یک سال از دوره کارآموزی (انترنی) برگزار خواهد شد. دانشجو در صورت عدم قبولی در این آزمون نمی تواند در رشته پزشکی فارغ التحصیل و وارد بازار کار شود. این آزمون همانطور که توضیح داده شد صرفاً در خاک آمریکا برگزار می گردد.

مدت زمان تحصیل پزشکی در آمریکا

دوره تحصیل پزشکی در کشور آمریکا با توجه به عنوان رشته فرد که پزشکی ، دندان پزشکی و … خواهد بود متفاوت است. ولیکن به طور کلی دانشجو بایستی ابتدا 4 سال مشغول به تحصیل در دوره های کارشناسی علوم پایه شود. دانشجو پس از آن و در صورت قبولی در آزمون ورودی وارد دوره های اصلی و تخصصی پزشکی خواهد شد که آن نیز به مدت 4 سال خواهد بود. در این مقطع دانشجو در بخش تئوری تحصیلات خود را به پایان رسانده است؛ بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که پزشکی در آمریکا هشت سال به طول می انجامد. ولیکن بایستی بیان نمود دانشجو برای مهاجرت به آمریکا و تحصیل پزشکی پس از دوره تحصیلی تئوری خود حدود 3 الی 7 سال دوره انترنی یا کارآموزی پیش رو خواهد داشت فلذا مدت زمان تحصیل در پزشکی کشور آمریکا حدود 11 ساله به طول می انجامد.

برترین دانشگاه های پزشکی آمریکا

آمریکا همواره مهد دانشگاه های برتر جهان بوده است و به دلیل وسعت و سرمایه بسیار زیاد تعداد دانشگاه های معتبر این کشور بسیار زیاد می باشد و همیشه در بین برترین دانشگاه های جهان این کشور دارای نمایندگان بسیاری است. در حال حاضر کشور آمریکا بیش از 170 کالج آموزش پزشکی دارد، که هر کدام از این کالج ها شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته اند ولیکن نقطه مشترک آن آزمون MCAT می باشد در ادامه ده دانشگاه برتر این کشور از نظر رشته های پزشکی را ذکر خواهیم نمود:

رتبه در کشور دانشگاه
1 دانشگاه هاروارد
2 دانشگاه جانز هوپ کینز
3 دانشگاه استنفورد
4 دانشگاه پنسیلوانیا
5 دانشگاه سانفرانسیسکو – کالیفورنیا
6 دانشگاه کلمبیا
7 دانشگاه لس آنجلس – کالیفورنیا
8 دانشگاه واشنگتون – سنت لوییس
9 دانشگاه کرنل
10 مدرسه پزشکی مایو

هزینه های تحصیل پزشکی در آمریکا

هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا، از جمله متداول ترین سوالاتیست که در خصوص تحصیل پزشکی در کشور آمریکا مطرح می شود. قطعاً توانایی تأمین هزینه های تحصیل و زندگی و برخورداری از پشتوانه مالی محکم، نقش بسزایی در تعیین مسیر مهاجرت و موفقیت فرد در مسیر مهاجرت تحصیلی به آمریکا دارد. گر چه هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا بالاست؛ اما با توجه به شرایط کاری و کیفیت بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری ادامه تحصیل پزشکی در آمریکا را به عنوان یک سرمایه گذاری سودده شناخته و برای تحصیل تخصص یا فوق تخصص پزشکی اقدام می نمایند. البته با اطلاع از هزینه و شرایط بورسیه پزشکی در آمریکا و در صورت داشتن شرایط بورسیه شدن در رشته پزشکی می توان بخشی از هزینه های تحصیل در آمریکا و زندگی در آمریکا را تأمین کرد. هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا در مقطع کارشناسی، سالیانه 15 تا 25 هزار دلار آمریکاست؛ اما هزینه تحصیل پزشکی در کالج بین 38 تا 68 هزار دلار در سال می باشد. در ابتدای این بخش اشاره شد که هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا بالاست؛ به همین دلیل به متقاضیان و علاقه مندان تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور که از تمکن مالی کافی برخوردار نیستند، پیشنهاد می کنیم که شرایط تحصیل پزشکی در کشورهایی چون فرانسه، اتریش، آلمان یا اسپانیا را مطالعه نمایند.

هزینه های زندگی دانشجویی در آمریکا

هزینه های زندگی در کشور آمریکا که دارای حدود 50 ایالت با سطح زندگی و موقعیت جغرافیایی متفاوتی می باشد بسیار متغییر است. بیان میانگین هزینه های زندگی برای یک فرد در این کشور امری دشوار می باشد. ولیکن به طور کلی یک زندگی دانشجویی در کشور آمریکا می تواند حدود 1500 الی 2000 دلار در ماه هزینه داشته باشد. بایستی توجه نمایید که هزینه های زندگی را سبک زندگی دانشجو مشخص می نماید ولیکن با در نظر گرفتن حداقل ها دانشجو بایستی بیش از هزار دلار در ماه هزینه نماید. برخی از هزینه های زندگی در آمریکا در ادامه بیان می گردد:

عنوان قیمت(دلار آمریکا)
غذا
یک وعده غذا در رستوران ارزان 15
یک وعده غذای متوسط برای دونفر 55
شیر یک لیتر 0.84
یک قرص نان 2.70
سینه مرغ یک کیلوگرم 11.98
حمل و نقل
حمل و نقل عمومی ماهیانه 75
بنزین هر لیتر 0.72
فولکس واگن گلف صفر کیلومتر 23.000
اجاره مسکن
آپارتمان یک خوابه مرکز شهر 1.361
آپارتمان یک خوابه حاشیه شهر 1.091
آپارتمان سه خوابه مرکز شهر 2.209
خرید مسکن
یک متر آپارتمان مرکز شهر 2.851
یک متر آپارتمان حاشیه شهر 2.083

سایر رشته های علوم پزشکی در آمریکا

تحصیل داروسازی در آمریکا

تحصیل در رشته دارو سازی در کشور آمریکا کمی نظام متفاوتی با دیگر رشته های این حوزه دارد. به این نحو که دانشجو بایستی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل نماید. دانشجویان برای ورود به دوره های کارشناسی پس از اتمام دوره دوازده ساله تحصیلی دیپلم خود می توانند اقدام نمایند. برای ورود به دوره های داروسازی دانشجو بایستی دارای سطح زبان آیلتس حدود 7 باشد. دانشجویان در انتها برای ورود به بازار کار بایستی در زمینه رشته خود در آزمون های جامع نیز شرکت نمایند. میانگین هزینه های تحصیل داروسازی آمریکا حدود 30 هزار دلار در سال است.

تحصیل دندان پزشکی در آمریکا

یکی از جذاب ترین دوره های تحصیلی در جهان دندان پزشکی است، جایی که دانشجو حجم مطالعه کم تری نسبت به پزشکان و داروسازان پیش رو خواهد داشت. ولیکن از شان اجتماعی و در آمد بسیار بالایی برخوردار است. دانشجویان برای ورود به دوره های دندان پزشکی بایستی ابتدا یک دوره کارشناسی را پشت سر بگذارند و سپس آزمون ورودی را شرکت نمایند. پس از آن این امکان وجود دارد در صورت داشتن معیار های ورود به کالج های پزشکی اقدام به تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا نمایند. دوره دندان پزشکی از دوره های پزشکی عموما کوتاه تر می باشد و حدود 8 سال به طول می انجامد.

تحصیل پرستاری در آمریکا

پرستاری یکی از شاخه های مهم در پیراپزشکی است. جایی که دانشجویان آن بایستی از نظر اخلاق و برخورد هم چنین حس مسئولیت در هنگام ورود به دانشگاه کنترل شوند. پرستاران همیشه در جوامع پیشرفته دارای شان اجتماعی و امکانات مناسبی می باشند. دوره های پرستاری در کشور آمریکا به صورت کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می شود و دانشجویان برای تحصیل در این دوره ها بایستی حدود 18 الی 30 هزار دلار در سال هزینه نمایند. تحصیل پرستاری در آمریکا عموماً دارای دورهای مختلفی می باشد در بسیاری از موارد به دلیل ورود سریع به بازار کار دانشجویان اقدام به تحصیل در مقطع تحصیلی نمی نمایند و صرفاً دوره های دو ساله یا یک ساله کمک پرستاری را پشت سر خواهند گذاشت. پرستاران بایستی سطح زبان بسیار خوبی برای برقراری ارتباط مستمر با بیماران داشته باشند، به همین منظور دانشجویان بین المللی نیازمند داشتن آیلتس بالای 7 برای ورود به این دوره ها می باشند.

مدارک و شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا

کشور آمریکا با توجه به شرایطی که بر سر راه مهاجران اعمال نموده است. مشکلات بسیاری را برای دریافت ویزا به وجود آورده است. به همین علت در حال حاضر تنها ویزایی که ایرانیان شانس دریافت بالایی در آن را دارند ویزای تحصیلی و یا F1 می باشد. این پروسه بسیار تخصصی است و بایستی در این راه از مشاوره مشاوران متخصص بهره مند گردید. موسسه ملک پور با بیش از 16 سال سابقه در این خصوص افتخار آن را داشته باشد و تا رسیدن به خواسته هایتان شما را یاری نماید. به طور کلی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی در آمریکا به شرح ذیل می باشد:

  • مدارک تحصیلی دیپلم و کارشناسی
  • مدارک کاری(در صورت وجود مخصوصا کار های داوطلبانه)
  • مدرک قبولی در آزمون MCAT
  • فرم تکمیل شده I-20 صادره از دانشگاه
  • تکمیل فرم ویزای غیر مهاجرت DS-160
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • گذرنامه داره اعتبار
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • بیمه درمانی برای سال اول
  • مدرک زبان مطابق با رشته تحصیلی و مقطع
  • انگیزه نامه و توصیه نامه

توصیه می شود که پیش از هر گونه اقدام جدی در زمینه امر مهم و حیاتی مهاجرت، به تماشای محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت آمریکا نشسته و بهترین گزینه موجود و روش مهاجرتی را با توجه به شرایط فردی خود و خانواده محترمتان انتخاب نمایید. به اعتقاد ما تهیه این محصول توسط مدیر موسسه ملک پور، گام و خدمت بزرگی در راستای افزایش علم مهاجرت برای تمام افراد متقاضی و علاقمند می باشد و متقاضیان با مشاهده دقیق جزییات آن می توانند به مثابه یک مشاور مهاجرتی مجرب، اطلاعات لازم را به دست آورند.

بازار کار پزشکی در آمریکا

بازار کار در کشور آمریکا، برای افرادی که قصد دارند پس از تحصیل در این کشور وارد بازار کار شوند را می تواند بهشت کاری تلقی نمود. دانشجویان دوره پزشکی که فارغ التحصیل می شوند بایستی بدانند نرخ بیکاری در کشور آمریکا 3.87 درصد می باشد و این عدد نشان از بازار کاری فوق العاده برای کشوری است که بیش از 300 میلیون نفر جمعیت دارد. اما نکته بسیار مهم درآمد پزشکان در کشور آمریکا است در این کشور پزشکان به طور کلی حدود 192 الی 663 هزار دلار آمریکا در سال در آمد دارند و میانگین این امر حدود سالانه 294 هزار دلار خواهد بود؛ که از هر جایی در جهان این درآمد برای پزشکان بالاتر است. دانشجو در صورت ورود به بازار کار و تبدیل ویزای خود به کاری می تواند پس از گذشت 2 الی 5 سال درخواست گرین کارت یا اقامت دائم کشور آمریکا را نماید. در نمودار زیر تغییرات نرخ بیکاری در کشور آمریکا نمایش داده شده است:

تحصیل پزشکی در آمریکا

مقایسه تحصیل پزشکی در انگلستان و آمریکا
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport