جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل در خارج از کشور ✔️ شرایط+ هزینه ها

تحصیل در خارج از کشور

تحصيل در خارج از كشور براى دانشجويان بين المللى شرايط منحصر به فردى دارد. مهم ترين الزامات تحصيل در خارج، تسلط به زبان، امکانات مالى،‌‌ عدم وجود گپ تحصيلى و عملکرد تحصيلى خوب مى باشد.

هزينه تحصيل در كشور هاى مختلف، بسته به دانشگاه(دولتى يا خصوصى)، رشته و مقطع به شدت متغير است.
دانشجويانى كه در مدارس خارج از كشور تحصيل مى كنند، فرصت بالايى براى كسب بورسيه و تحصیل در دانشگاه هاى برجسته جهان به صورت رايگان دارند.

براى بدست آوردن اطلاعات كاملتر در اين زمينه با مشاورين Canadamie در ارتباط باشيد و مشاوره رايگان دريافت نماييد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرايط تحصيل در خارج از كشور

براى ادامه تحصیل در خارج چه بايد كرد؟ شرايط ادامه تحصیل در خارج از كشور لازمه برآورده كردن شرايطى نظير تمكن مالى براى هزينه هاى تحصيل و زندگى در كشور مقصد، رزومه تحصيلى مناسب، رعايت شرايط سنى، سطح زبان و ديگر الزامات می باشد.

از دیگر فاکتورهای ضروری برای انتخاب کشور مقصد می توان به گپ تحصیلی، رزومه متقاضی، وضعیت کار و اقامت و تابعیت پس از تحصیل، امکان به همراه بردن همزمان همراه و همچنین کیفیت نظام آموزشی آن کشور اشاره نمود.

سيستم و نظام آموزشى در خارج از كشور

سیستم های آموزشی در اروپا، ایالات متحده، کانادا و استرالیا از نظر ساختار، مدت زمان و مسیرهای تحصیلی بسیار متفاوت است. در اینجا مروری بر سیستم های آموزشی در این کشورها است:

 

اروپا آموزش ابتدایی تحصیلات متوسطه آموزش عالی
از حدود 5-7 سالگی شروع می شود و حدود 4-6 سال طول می کشد. معمولاً به دو مرحله تقسیم می شود: متوسطه پایین (راهنمایی، 3-4 سال) و متوسطه عالی (دبیرستان، 2-4 سال). مدرک لیسانس : معمولاً 3 سال طول می کشد، اگرچه در برخی کشورها (مانند آلمان، سوئد) ممکن است تا 4 سال طول بکشد.
مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد: معمولاً 1-2 سال پس از مدرک لیسانس.
دکتری (Ph.D.): معمولاً 3-4 سال تحصیل اضافی پس از کارشناسی ارشد.
آمريكا مدرسه ابتدایی(پایه 1-5): از حدود سن 5-6 سالگی شروع می شود و 6 سال به طول می انجامد. مدرسه راهنمایی (پایه های 6-8) : 3 سال طول می کشد.

دبیرستان (پایه های 9-12) : 4 سال طول می کشد، در حدود 18 سالگی به پایان می رسد.

مدرک کاردانی : 2 سال (اختیاری، ارائه شده در کالج های محلی).
لیسانس: به طور معمول 4 سال.
مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد: 1-2 سال پس از لیسانس.
دکتری (Ph.D.): معمولاً 4-6 سال تحصیل فراتر از مقطع کارشناسی ارشد.
کانادا در حدود سن 5-6 سالگی شروع می شود و 8 سال طول می کشد 4 سال طول می کشد (کلاس های 8-12) که در حدود سن 18 سالگی به پایان رسیده است. برنامه های دیپلما/گواهی: معمولاً 1-2 سال (در کالج ها ارائه می شود).
لیسانس: به طور معمول 4 سال.
مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد: 1-2 سال پس از لیسانس.
دکتری (Ph.D.): معمولاً 3-6 سال تحصیل فراتر از مقطع کارشناسی ارشد.
استرالیا  از حدود 5-6 سالگی شروع می شود و 6-7 سال طول می کشد. مدرسه متوسطه (دبیرستان): 6 سال (سالهای 7-12) طول می کشد، در حدود سنین 17-18 سال تمام شده است. برنامه های دیپلما: 1-2 سال (ارائه شده در موسسات حرفه ای).
مدرک لیسانس: به طور معمول 3-4 سال.
سال افتخارات: یک برنامه 1 ساله اضافی بعد از لیسانس برای دانشجویان پژوهش محور.
مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد: 1-2 سال پس از لیسانس.
دکتری (Ph.D.): معمولاً 3-4 سال بعد از کارشناسی ارشد.

 

ويدئو شرايط تحصيل در مدارس خارج از كشور

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

شرایط تحصیل در مدارس خارج از کشور  

از دیرباز چشم انداز آینده ای روشن برای فرزندان همیشه بزرگترین دغدغه والدین بوده و خواهد بود. تحصیل در بهترین مدارس بین المللی در کشور های تاپ جهان، تضمین کننده بخش اعظمی از این آینده خواهد بود. با هم به بررسی شرایط تحصیل در خارج از کشور و معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی زیر 18 سال خواهیم پرداخت.

مدارس خارج از كشور چگونه است؟ تحصيل در مدارس خارج از كشور اين امكان را به دانش آموزان مى دهد كه استعداد آن ها شكوفا شود و فرصت آن ها در دريافت بورسيه تحصيلى و تحصیل در بهترين دانشگاه هاى هاى جهان از جمله دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد بيشتر شود.

بهترين كشور ها جهت تحصيل در مدارس، كشور هاى كانادا، آمريكا، سوئيس، انگليس، اتريش، فرانسه، آلمان و هلند مى باشد. در صورت كلى تحصيل در اروپاى غربى و در مدارس مجهز به امکانات ورزشى و موسيقى و كلاس هاى علمى فرصتى بى نظير مى باشد و اگر دانش آموز عملكرد عالى داشته باشد ، مى تواند به صورت رايگان در تاپ ترين دانشگاه ها تحصيل بكند.
هزينه تحصيل در اين مدارس بين 30-40 هزار دلار الى 50-60 هزار دلار به بالا است. اين مبلغ بيشتر جهت خوابگاه و نگهدارى و مراقبت از بچه ها مى باشد.

در صورت تمايل، مى توانيد با بخش تخصصى موسسه تماس حاصل كنيد و مشاوره دريافت كنيد. موسسه Canadamie ، كه داراى ارتباط با 400 موسسه آموزشى معتبر در دنيا است به شما كمک مى کنند و شرايط تحصيل در رشته هاى مختلف و الزامات را براى شما توضيح مى دهد.

شايان ذكر است كه اين مدارس به ما بودجه مى دهند و شما هزينه اى پرداخت نمى کنيد چون ما نماينده رسمى اين موسسات و مدارس هستيم و گام به گام در کنار شما خواهيم بود.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در خارج از کشور

شرايط تحصيل در خارج از كشور با مدرک ديپلم براى ورود به مقطع لیسانس در کشورهای خارجی کاملاً متفاوت می باشد. به عنوان مثال محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور در بسیاری از کشورها لحاظ می شود. داشتن دیپلم دوازده ساله برای تحصیل در مقطع کارشناسی الزامی می باشد. تحصیل در مقطع لیسانس در برخی کشورها 3 ساله و در برخی کشورها 4 ساله است. واضح است که هزینه تحصیل در خارج از کشور در مقطع لیسانس نیز بنا به شرایط رشته، دانشگاه و کشور متفاوت است. رشته هاى تحصيلى در اين مقطع معمولاً متنوع است و بسته به دانشگاه و رشته، از داوطلبان آزمون ورودى گرفته مى شود. به طور كلى، در مقطع كارشناسى آيلتس 6.0 يا معادل آن براى تحصيل به زبان انگليسى مورد نياز است.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در خارج از کشور

شرايط تحصيل در خارج از كشور با مدرک ليسانس براى ورود به مقطع کارشناسی ارشد، مستلزم گذراندن دوره کارشناسی و ارائه مدرک آن، ریز نمرات، معدل بالای پانزده و ارائه مدرک آیلتس معمولاً 6.5 به بالا لازم است. محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور برای این مقطع به نسبت دوره کارشناسی کمتر لحاظ خواهد شد. معمولاً شرایط تحصیل رایگان در این مقطع کمتر فراهم می باشديعنى شانس اخذ بورسيه تحصيلى بالا مى باشد. معمولا مدرک زبان آيلتس 6.5 براى بيشتر رشته ها و كشور ها در اين مقطع مورد نياز است.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور

برای تحصیل در خارج از کشور در مقطع دکتری در تمام کشورها یافتن سوپروایزر یا استاد راهنما از الزامات ورود به این مقطع تحصیلی می باشد. در کنار این مورد ارائه مدرک زبان معتبر، معمولاً آیلتس 7 به بالا، ارائه مقالات ISI یا مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر علمی، معدل بالا و داشتن رزومه قوی علمی و کاری از جمله نیازمندی های ضروری می باشد. دريافت بورسيه و فاند در اين مقطع همانند ارشد بالا مى باشد

تحصیل رایگان در خارج از کشور

ادامه تحصیل در خارج از كشور به صورت رايگان عموماً در حالتی امکان پذیر است که متقاضی بتواند به زبان بومی آن کشور تحصیل نماید. در غیر این صورت تحصیل به زبان انگلیسی به جز در موارد معدودممكن است. به صورت کلی نظام آموزشی در کشور هایی همانند آلمان، فرانسه، اتریش، ایتالیا، نروژ، هلند و فنلاند به زبان بومی و رایج این کشور ها رایگان است. در نقطه مقابل این کشورها، کشورهایی نظیر انگلستان، کانادا، استرالیا و… از نظام آموزشی رایگان بهره مند نیستند و تحصیل در این کشورها برای دانشجویان بین المللی هزینه بر خواهد بود. دریافت بورسیه تحصیلی نیز بیشتر در مقطع دکتری امکان پذیر است.

ضمن این که معمولاً بخش اعظم سهمیه اخذ بورسیه تحصیلی متعلق به اتباع بومی و یا اعضای اتحادیه اروپا می باشد؛ مگر این که فرد از لحاظ علمی و سطح زبان و نمره و معدل در رتبه بسیار بالایی بوده باشد. بطور کلی بورسیه ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند. مورد اول شامل دسته ای می شود که شخص دریافت کننده ان در طول بورسیه موظف به ارائه پژوهش یا امور توافقی در مفاد بورسیه است. مورد دوم ان دسته از بورسیه ها هستند که در صورت اثبات استحقاق، به شخص تعلق می گیرد و نیازی به انجام موارد جانبی نیست. در ادامه به نمونه هایی از بورسيه هاى تحصيلى می پردازیم:

  • بورسیه تحصیلی CEA در خارج از کشور
  • بورسيه اراسموس
  • بورسیه تحصیلی SIT در خارج از کشور
  • برنامه بورسیه بین المللی بنجامین آ. گیلمن
  • کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی CIEE در خارج از کشور
  • بورسیه های USAC

در راستا اعزام دانشجو به خارج از کشور و برای کمک به عزیزانی که به دنبال تحصیل رایگان می باشند، canadamie محصولی را تحت عنوان اپلای و ویزای تحصیلی اتریش تهیه و تدوین نموده است که به زعم ما به راحتی می تواند شما را با صرف کمترین هزینه و بدون نیاز به دریافت مشاوره از مؤسسات مهاجرتی در راستای تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان یاری نماید.

آزمون هاى ورودى براى تحصيل در خارج

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند، امتحانات ورودی نقش مهمی در روند پذیرش دارند. آزمون های خاص مورد نیاز به کشور مقصد، سطح تحصیل (کارشناسی یا کارشناسی ارشد) و برنامه مورد علاقه بستگی دارد. در اینجا مروری بر آزمون های ورودی کلیدی است که معمولاً در مناطق مختلف مورد نیاز است:

  امتحانات عمومی (تست مهارت زبان انگلیسی)

  • آیلتس Ielts (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی)
  • TOEFL (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی)
  •  TOEFL (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی)

 

آمريكا و کانادا  :

  • SAT (آزمون ارزیابی تحصیلی)
  • ACT (تست کالج آمریکایی)
  • GRE (آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی)
  • GMAT (آزمون پذیرش فارغ التحصیلان مدیریت)
  • MCAT (آزمون پذیرش کالج پزشکی)

انگلستان:

UCAS (سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج ها): پلت فرم درخواست برای اکثر دانشگاه های بریتانیا.  برخی از برنامه ها الزامات خاصی دارند:
UCAT (آزمون استعداد بالینی دانشگاه): برای برنامه های پزشکی و دندانپزشکی در مقطع کارشناسی.
BMAT (آزمون پذیرش بیومدیکال): برای برنامه های خاص پزشکی، زیست پزشکی و دندانپزشکی مورد نیاز است.
LNAT (آزمون استعداد ملی حقوق): برای پذیرش در رشته های حقوق.

امتحانات خاص کشور:
فرانسه: بسیاری از دانشگاه ها به آزمون های مخصوص رشته تحصیلی نیاز دارند و برخی ممکن است نمرات SAT یا ACT را بپذیرند.
آلمان: برخی از دانشگاه ها برای برنامه هایی که به زبان آلمانی تدریس می شوند، به TestDaF یا DSH نیاز دارند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در خارج

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در خارج از کشور بسته به کشور مقصد و دانشگاه مد نظر متفاوت است. اما بطور کلی یک سری مدارک جهت اخذ پذيرش و ویزای تحصیلی مورد نیاز است. در ذیل به مهمترین انها اشاره خواهید:

  • اصل و کپی پاسپورت
  • عکس
  • بیمه سلامت
  • ارائه مدارک مالی و احراز تمکن مالی خود یا والدین
  • بيمه سلامت
  • نداشتن سوء پيشينه

اخذ پذیرش در یک دانشگاه که به تبع ان مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدرک تحصیلی مقطع قبلی (در صورت نیاز ترجمه رسمی و معادل سازی)
  • مدرک زبان کشور مقصد
  • مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

هزینه تحصیل در خارج از کشور

هزینه های تحصیل در خارج از کشور با توجه به شرایط کشور مقصد مشخص خواهد شد. اصولاً هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی به یکدیگر مرتبط می باشند. به این معنا که اگر زندگی در کشوری مثل انگلستان یا سوئیس همراه با صرف هزینه های نسبتاً بالا می باشد، در نتیجه تحصیل در این کشور نیز هزینه بر و به نسبت گران محسوب خواهد شد. پر واضح است که بررسی برای تصمیم گیری در خصوص این موضوع و انتخاب کشور مقصد می بایست پیش از اقدام برای پروسه مهاجرت صورت گیرد.

برای این که بتوانید میان کشورهای طراز اول در سطح جهانی، مقایسه ای از لحاظ هزینه های تحصیل در خارج از کشور به صورت میانگین صورت دهید؛ توجه شما را به مشاهده جدول زیر جلب می نماییم.

کشور هزینه تحصیل به صورت میانگین
تحصيل در نروژ 12-13 هزار یورو در سال
تحصيل در آلمان  20 هزار یورو در سال
تحصيل در فرانسه  15 تا 20 هزار یورو در سال
تحصيل در فنلاند 8 تا 10 هزار یورو در سال
تحصيل در دانمارک  8 تا 17-18 هزار یورو در سال
تحصيل در سوئد 8 – 20 هزار یورو در سال
تحصیل در ترکیه 5- 25 هزار لیر در سال
تحصيل در کانادا 20-30 هزار دلار کانادا در سال
تحصيل در اسپانیا 900- 3300 یورو در سال
تحصيل در استرالیا 1500-1600 دلار استرالیا در ماه

هزینه های زندگی محصلان ایرانی در خارج از کشور

هزینه های زندگی برای تحصیل در خارج از کشور کاملاً بستگی به کشور، شهر محل سکونت و همچنین سبک زندگی دانشجو دارد. در نتیجه بازه و فرمول مشخصی برای برآورد هزینه زندگی در کشورهای مختلف وجود ندارد. منتهای مراتب هزینه زندگی بیشتر به هزینه های محل سکونت اعم از خوابگاه و اجاره سوئیت، خورد و خوراک، اینترنت، رفت و آمد و همچنین هزینه کتب درسی تقسیم خواهد شد. بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان از لحاظ هزینه زندگی به زعم اکثریت مردم شاید ترکیه باشد، در صورتی که با همین حدود مبلغ نیز می توان در کشور های برتر اروپایی زندگی کرد و شاید هزینه تحصیل در ترکیه گاهاً از خیلی از کشورهای اروپایی نیز بالاتر باشد. این نوشتار تماما توسط تیم کارشناسان مجرب canadamie جمع آوری و نگارش شده است؛ لذا هر گونه کپی برداری از این مطالب بدون ذکر منبع، شرعاً و عرفاً جایز نبوده و غیرقانونی به شمار می آید. در جدول زیر هزینه زندگی در برخی از کشورها برای مطالعه شما همراهان گرامی ذکر شده است.

نام کشور هزینه زندگی به صورت میانگین
نروژ 1000 کرون نروژ
آلمان 800-900 یورو در ماه
فرانسه 700- 800 یورو در ماه
فنلاند 600-700 یورو در ماه
دانمارک 1000 یورو در ماه
سوئد 1000 – 2500 یورو در ماه
ترکیه 600 یورو در ماه
کانادا 1000 تا 2500 دلار کانادا در ماه
اسپانیا 500 تا 1000 یورو در ماه
استرالیا 1600 دلار استرالیا در ماه

شرایط تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان

بصورت کلی تحصیل در هر کشوری نیازمند دو مدرک زبان برای تحصیل در ان کشور است؛ انگلیسی و زبان کشور مقصد. در این بین هستند رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می گردند، و تنها به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارند. باید در نظر داشت که به ندرت رشته های ارائه شده به این زبان، رایگان هستند. در ادامه به شرایط تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان می پردازیم. یکی از روش ها برای تحصیل بدون مدرک زبان این است که، متقاضی باید اموزش مقدماتی خود، بخصوص دوره متوسطه را در کشور مقصد تحصیل کرده باشد. در این صورت برای ورود به دانشگاه، نیاز به ارائه مدرک زبان نخواهد بود. از انجایی که این روش برای تمام هموطنان مقدور نیست، به یک روش جامع تر می پردازیم.

در این روش در صورتی که متقاضی بتواند با مسئولین دانشگاه جلسه ای داشته باشد، که اغلب در مواردی که برای پذیرش، نیاز مصاحبه است، این شرایط پیش آمد می کند، می تواند اساتید و مسئولین را متقاعد کند که به زبان های مورد نیاز تسلط دارد. در این حالت، دیگر فرد نیاز به ارائه مدرک زبان نخواهد بود و می تواند بعد پذیرش، اقدام به تحصیل در ان کشور کند و یا اینکه پذیرش مشروط گرفته و با رسیدن به سطح لازم مشغول به تحصیل رشته انتخابی شود.

بهترین دانشگاه خارج از کشور برای ادامه تحصیل

برای تمامی متقاضیان پذیرش در دانشگاه های سطح جهان، مهمترین چیز رتبه و جایگاهی است که دانشگاه مورد نظر داراست. چرا که در اینصورت ارزش مدرک دریافتی و تبع ان موقعیت های بهتر شغلی در انتظار شما خواهد بود. از این رو قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظرتان، باید نسبت به تحقیق درباره مواردی از قبیل رتبه دانشگاه، هیئت علمی، بورسیه، شهریه و شرایط کشور مقصد بپردازید. بهترین دانشگاه خارج از کشور برای ادامه تحصیل خواهیم پرداخت:

دانشگاه QS Times
MIT 1 5
Oxford 2 1
stanford 3 4
Cambridge 4 5
Harvard 5 2
Caltech 6 2

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در خارج

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در خارج از کشور بسته به کشور مقصد و دانشگاه مد نظر متفاوت است. اما بطور کلی یک سری مدارک جهت اخذ پذيرش و ویزای تحصیلی مورد نیاز است. در ذیل به مهمترین انها اشاره خواهید:

  • اصل و کپی پاسپورت
  • عکس
  • بیمه سلامت
  • ارائه مدارک مالی و احراز تمکن مالی خود یا والدین
  • بيمه سلامت
  • نداشتن سوء پيشينه

اخذ پذیرش در یک دانشگاه که به تبع ان مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدرک تحصیلی مقطع قبلی (در صورت نیاز ترجمه رسمی و معادل سازی)
  • مدرک زبان کشور مقصد
  • مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

نکات مهم در زمینه اخذ ویزای همراه در تحصیل در خارج

همانگونه از اسم ان بر می آید، به مجوز همراهی فرد یا افرادی با ویزای اکتسابی شخص دیگر گویند. از شرایط اصلی و مهم در این رابطه داشتن نسبت فامیلی با شخص متقاضی است. والدین یا سرپرست رسمی، همسر یا شریک قانونی و فرزندان است. البته در حالاتی ممکن است، دولت حاکمه در یک کشور موارد بیشتر یا کمتری را نیز در لیست مجاز قرار دهد. همچنین امکان همراهی فرزندان، منوط به قرار گرفتن در بازه سنی مجاز است. حداکثر محدودیت سنی، بسته به کشور مقصد است اما براى بيشتر كشور ها براى فرزندان زير 18 سال مى باشد. مهم ترين شرايط اخذ ويزاى همراه شامل :

  • اثبات تمکن مالی كه بستگى به تعداد همراهان، متقاضی اصلی موظف به تامین حداقل های مالی یک زندگی عادی و اثبات ان به دولت مستقر در کشور مقصد است.
  • تامین محل اقامت است به نحوی که مناسب خود و همراهان (از نظر وسعت و امکانات) باشد.
  • قرار گرفتن خود و همراهان تحت نظر یک بیمه سلامت در طول اقامت
  • نداشتن سوسابقه کیفری براى متقاضى اصلى یا همراهان

بیمه های دانشجویی و تسهیلات درمانی

شرایط اخذ بیمه دانشجویی برای تحصیل خارج از کشور چگونه است؟ بعضا دانشگاهی که در ان پذیرش گرفته اید، یک یا چند بیمه را که مورد تایید انها است معرفی می کنند و متقاضی می تواند جهت اخذ بیمه دانشجویی از این موسسات اقدام نمایند. در صورتی که شما بخواهید از بیمه دیگری استفاده نمایید، باید اقدام به اخذ معافیت نسبت به ارائه دهنده بیمه، از سمت دانشگاه دریافت نمایید. عموما در بیمه های دانشجویی نیز مانند دیگر بیمه ها، فرد متقاضی باید در سلامت کامل باشد، در غیر اینصورت یا بیمه نامه صادر نمی شود یا در مواردی که شخص دارای بیماری است، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

از طرف دیگر شخص با افزایش سن، مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری خواهد بود. در ای بین در صورتی که از بیمه های دولتی یا ضروری استفاده نمایید، هزینه کمتری پرداخت خواهید نمود، اما در صورتی که از بیمه های خصوصی اقدام به دریافت بیمه نمایید، عموما شرایط بهتری به شما تعلق خواهد گرفت، اما هزینه بیمه نیز بالاتر خواهد رفت. بسته به شرایط قرارداد بیمه میتواند بخش یا کل هزینه های درمانی را پوشش دهد. از این رو انتخاب یک بیمه مناسب برای زندگی بدون دغدغه در طول تحصیل، از اعم واجبات است.

مزایای تحصیل در خارج از کشور

مسلماً هدف و انگیزه از درس خواندن در خارج از كشور میان متقاضیان می تواند بسیار متفاوت باشد. برای برخی از متقاضیان تمام موارد و برای برخی دستیابی به یک یا دو مورد کفایت می کند.

در هر صورت چشم انداز آینده ای روشن، امکان پیشرفت روز افزون، تحصیل در کشور های تاپ، به دست آوردن تجربه جدید و همچنین بهره گیری از سیستم های آموزشی به روز در دنیا می تواند از مهم ترین دلایل این تصمیم گیری در متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل باشد. در جدول ذیل برخی از مزایای تحصیل در خارج از کشور را ذکر نمودیم.

مزایای تحصیل در خارج از کشور
یافتن کار و آینده شغلی تضمین شده
دریافت اقامت و تابعیت
تحصیل و زندگی در یک کشور پیشرفته
زندگی در کشور هایی با امنیت، رفاه اجتماعی، استاندار و کیفیت زندگی بالا
تجربه زندگی مستقل و یک فرهنگ جدید
کسب و یا بهبود مهارت های یادگیری یک زبان جدید

شرایط و درآمد کار دانشجویی در خارج از کشور

لازم است بدانید تحصیل در خارج از کشور و دریافت اقامت تحصیلی مستقیماً منجر به دریافت اقامت دائم و تابعیت یک کشور نخواهد شد. دانشجو می بایست کار کند و برای وی بیمه و مالیات رد بشود و چند سال در کشور مد نظر خود این مسیر را ادامه دهد تا در نهایت بتواند به اقامت دائم و پس از آن به تابعیت آن کشور دسترسی پیدا نماید. به عنوان یک قاعده کلی دانشجویان حین تحصیل در خارج از کشور امکان کار کردن به صورت پاره وقت را در اکثریت کشور ها دارند. معمولاً بازه زمانی مجاز برای کار کردن یک دانشجو به صورت پاره وقت 20 ساعت در هفته می باشد.

در عین حال متقاضیان مجازند که در روزهای تعطیل به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند. درآمد دانشجویی در اکثریت کشورها در هر ساعت بازه ای حدود 6 الی 20 یورو را شامل خواهد شد. با این مبالغ هزینه های تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی به صورت کامل تأمین نمی شود اما در برخی از کشورها دانشجو می تواند تا حد زیادی از پس مخارج خود بربیاید.

کار و اقامت پس از تحصیل در خارج از کشور

برای بسیاری از افراد هدف از تحصیل در خارج از کشور، کسب اقامت و در نهایت تابعیت دوم در یک کشور دیگر می باشد. چنان چه پیشتر ذکر نمودیم این مهم از طریق کار کردن و رد شدن بیمه و مالیات برای وی قابل دستیابی می باشد. به صورت کلی کشورها یک مدت زمان مشخص و محدودی را پس از اتمام دوره های تحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند تا بتوانند در جستجوی یافتن کار مورد نظرشان باشند و جذب بازار کار خارج کشور شوند. عموماً فرد پس از 5 سال کار کردن می تواند به اقامت دائم و پس از 6 تا 10 سال پس از دریافت اقامت دائم می تواند به تابعیت کشور مقصد دسترسی پیدا نماید. وجود نرخ بیکاری پایین در یک کشور باعث می شود تا دستیابی به این مهم سهل تر گردد. در کشورهایی همانند ایتالیا، تاجیکستان، پاکستان و دول عربی به دلیل نه تنها نرخ بیکاری بالا می باشد؛ بلکه فرد با سال های متوالی تحصیل و کار کردن در این کشور ها نمی تواند به اقامت دائم و در نهایت به تابعیت این کشور ها برسد. در نتیجه توصیه می شود افراد به جای پرداخت هزینه برای زندگی در کشورهایی که در نهایت هم نمی توانند به عنوان یک شهروند درجه دو در آن زندگی کرده و از حقوق و مزایای شهروندی برخوردار باشند؛ در کشور هایی زندگی، تحصیل و کار نمایند که در مدت زمان بسیار کوتاه تری بتوانند به این مهم دستیابی پیدا نمایند.

در جدول زیر مدت زمانی که برخی از کشورها پس از تحصیل در اختیار فرد قرار می دهند تا در جستجوی یافتن شغل مورد نظر خود باشد را به صورت مقایسه ای می توانید مشاهده نمایید.

نام کشور مدت زمان ارائه مجوز اقامت کاری پس از تحصیل دریافت اقامت دائم
انگلستان 3 الی 6 ماه 5 سال
کانادا 8 ماه تا 3 سال کار کردن 3 سال از 5 سال
هلند 3 سال 5 سال
دانمارک 6 ماه تا 1 سال 5 سال
فرانسه 2 5 سال
اتریش 1 سال 5 سال
فنلاند 1 سال 5 سال
استرالیا 18 ماه 4 سال
مجارستان 9 ماه 3 الی 5 سال
ترکیه 6 ماه 10 سال
اسپانیا 1 سال 5 سال

 

 

 

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport