جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه تحصیل در ترکیه✅ هزینه زندگی دانشجویی

هزینه تحصیل در ترکیه

هزينه تحصيل در تركيه در دانشگاه دولتى به زبان تركى ساليانه بين 500 تا 1,000 دلار است. هزینه تحصیل به زبان انگليسى حدوداً بين 1,500 تا 8,000 دلار آمريكاست.
از سوى ديگر هزينه تحصيل در دانشگاه خصوصى تركيه بين 5,000 تا 25,000 دلار است كه مبلغ بيشتر به رشته هاى پزشکى و دندانپزشکى متعلق است.

هزينه تحصيل در مدارس تركيه بين 20 تا 25 هزار دلار در سال است. اين مبلغ مختص مدارس شبانه روزى مى باشد.

درصورت تمايل به كسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصيل در تركيه و هزينه هاى دقيق تحصيل در رشته هاى متنوع با مشاورين Canadamie تماس حاصل كنيد و اطلاعات لازم را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

هزینه تحصیل در دانشگاه ‌های ترکیه 

متقاضيان بين المللى كه علاقمند به تحصيل در تركيه هستند مستلزم است بدانند كه هزينه تحصيل در دانشگاه هاى تركيه به عواملى مثل رشته، مقطع و دانشگاه بستگى دارد. در اين كشور دو نوع دانشگاه، دانشگاه هاى دولتى و خصوصى وجود دارد كه هزينه در آن ها در جدول زير آورده شده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه  هزينه تحصيل سالانه به زبان تركى بين 500 تا 1000 دلار

هزينه تحصيل سالانه به زبان‌ انگليسى بين 1500 تا 8000 دلار

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه  هزينه تحصيل سالانه بسته به رشته انتخاب شده از 5000 تا 25 هزار دلار متغير است.
هزينه تحصيل براى رشته هاى مختلف
رشته مبلغ به دلار (ساليانه)
پزشکى، دندانپزشکى 25 هزار دلار
هزینه تحصیل داروسازى در تركيه 15 تا 20 هزار دلار
مديريت، فنى مهندسى بين 5 تا 15 هزار دلار

 

هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع كارشناسى

هزينه تحصيل كارشناسى در تركيه بسته به زبان تحصيل و نوع دانشگاه متفاوت است. به عنوان مثال:

دانشگاه دولتى فنى استانبول

  • تحصيل به زبان تركى: هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی تقریباً از 700 دلار در سال شروع مى شود.
  • تحصيل به زبان انگليسى: ساختار شهریه مشابه، اما برخی از برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی ممکن است کمی بالاتر باشد و اغلب بین 1,500 تا 4,000 دلار در سال کاهش می یابد.

دانشگاه خصوصى بيلگى استانبول

  • تحصيل به زبان انگليسى: هزینه های تحصیل معمولاً از 10,000 دلار تا 12,000 دلار در سال شروع می شود.
  • تحصيل به زبان ترکى: ممکن است هزینه ها کمی کمتر از برنامه های انگلیسی باشد، اما به طور کلی در همان محدوده باقی می مانند.

طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس، 4 سال است.

هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع كارشناسى ارشد

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه بسته به موسسه و نوع برنامه بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، در دانشگاه کوچ، دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که سالانه حدود 20,000 تا 25,500 دلار آمریکا برای برنامه های کارشناسی ارشد غیر پایان نامه پرداخت کنند. در دانشگاه مدنییت استانبول، شهریه دانشجویان خارجی هر ساله توسط مجلس سنای دانشگاه تعیین می‌شود و هزینه‌ها معمولاً به صورت اقساط در هر ترم قابل پرداخت است. مبالغ خاص بسته به برنامه و دانشکده متفاوت است. دقت كنيد این هزینه‌ها شامل هزینه‌های اضافی مانند محل اقامت، غذا، یا سایر هزینه‌های زندگی نمی باشد. مدت زمان تحصيل در اين مقطع 2 سال است.

هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع دكترا

هزینه تحصیل دكترا در ترکیه برای دانشجویان بین المللی براساس عوامل ذكر شده متفاوت است. در اینجا یک مرور کلی بر اساس اطلاعات چندین دانشگاه آورده شده است:

1. دانشگاه بیکنت استانبول: شهریه دوره دكترا به زبان ترکى تقريباً 4,074 دلار در سال است. اگر تحصيل به زبان انگلیسی است، ممکن است کمی بالاتر باشد.

2. دانشگاه کوچ: شهريه این دانشگاه خصوصی حدود 22,000 تا 25,000 دلار در سال است. با این حال، اگر دانشجویان بتوانند بورسيه تحصيلى تركيه را دریافت می کنند، اين امر مى تواند این هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد یا پوشش دهد.

3. دانشگاه مدیپل استانبول: شهریه مقطع دکتری در این دانشگاه به طور کلی از 4,000 تا 6,000 دلار در سال متغیر است.

تحصيل در اين مقطع 4 الى 5 سال طول مى كشد.

در كنار تحصيل در تركيه، متقاضيان مى توانند با شهريه مقرون به صرفه در كشور هاى اروپايى ادامه تحصیل دهند. موسسه مهاجرتى Canadamie مى تواند به شما عزيزان در اين زمينه كمک کند. گزينه هايى مثل تحصيل در اتريش، تحصيل در مجارستان، تحصيل در رومانى در حال حاضر ايده آل مى باشد.

هزینه های تحصیل در مدارس ترکیه

هزينه تحصيل در مدارس و دبيرستان هاى تركيه به مدرسه تعلق دارد. دانش آموزان بين المللى در صورت مهاجرت به تركيه و ثبت نام در مدارس شبانه روزى آن ها مى بايست شهريه بين 20 -25 هزار دلار در سال را در نظر بگيرند. اين شهريه شامل خورد و خوراک و مسکن است. اما شايان ذكر است كه اين مبلغ به صورت ميانگين است و ممكن است هزينه هاى تحصيل بيشتر باشد.

هزينه تحصيل در تركيه به تومان

به دليل نوسانات نرخ ارز نمى توان مبلغ دقيق تحصيل در تركيه را بيان كرد. در حال حاضر 1 دلار آمریکا برابر با 60 هزار تومان ايران است. بنابراين بايد شهريه دانشگاه مد نظر را طبق ارقام اعلام شده محاسبه نمود.

بررسی هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه

یکی از مورادی که متقاضیان مهاجرت از طريق تحصیل در ترکیه باید به آن توجه بسیاری داشته و قبل از هر گونه اقدام به بررسی آن بپردازند، هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه می باشد. هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه در هر شهر با توجه به محل اسکان دانشجو متفاوت است. یک دانشجوی بین المللی در کشور ترکیه برای هر ماه بايد هزینه بابت غذا، پوشاک، اقامت، حمل و نقل، سرگرمی، هزینه های کتاب و هزینه های اداری را در نظر بگيرد. در این قسمت هزینه زندگی در تركيه در شهر استانبول براى يک دانشجو بين المللى طبق سايت onelifepassport آورده شده است:

 

هزینه های کلیدی دلار در ماه
اجاره 210 تا 1575
 غذا بین 105 تا 300
حمل و نقل عمومی حدود 21 تا 31.50
آب و برق و گرمایش از 63 تا 105
خدمات اینترنتی بین 15.75 تا 31.50
بیمه درمانی به طور متوسط ​​بین 52.50 تا 105

البته باید در نظر داشت که این ارقام به نوع زندگی شما بسیار بستگی دارد.

سوالات متداول

هزينه تحصيل ساليانه در تركيه چقدر است؟

هزينه تحصيل به زبان تركى استانبولى در دانشگاه هاى دولتى ساليانه حدود 500 تا 1,000 دلار است. در حاليكه تحصيل به زبان انگليسى در دانشگاه هاى خصوصى اين كشور ساليانه بين 5 تا 25 هزار دلار متغير است.

آيا هزينه تحصيل در تركيه مقرون به صرفه است؟

هزينه تحصيل در تركيه براساس رشته برگزيده و دانشگاه متفاوت است. كشور هاى ديگرى نظير، اتريش و رومانى هزينه هاى مناسب و مقرون به‌صرفه دارند.

آيا تركيه مقصد مناسبى براى تحصيل دانشجويان بين المللى است؟

تركيه مقصد مشهورى براى دانشجويان است اما مدرک دانشگاه هاى معروف اروپايى اعتبار بالاترى دارد.

نتیجه گيرى

هزينه تحصيل در تركيه براساس رشته و دانشگاه و زبان تحصيل مختلف است. هزينه تحصيل به زبان بومى كشور قطعا پايين تر است اما تحصيل به زبان انگليسى هزينه هاى بالاترى به همراه دارد و بدين منظور كه حتى هزينه تحصيل در بعضى از كشور هاى اروپايى كمتر مى باشد. شما جهت اطلاع از هزينه هاى تحصيل در كشور هاى مختلف، بمى توانيد به مشاورين موسسه Canadamie تماس حاصل كنيد و مشاوره اوليه رايگان در اين خصوص دريافت كنيد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport