جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرمایه گذاری در ترکیه 2024✔️ حداقل سرمایه برای اخذ تابعیت

سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاران خارجی می توانند بدون در نظر گرفتن ملیت یا محل سکونت خود به سرمایه گذاری در ترکیه بپردازند. هیچ محدودیتی برای بخش خاصی وجود ندارد و امکان سرمایه گذاری در املاک، ثبت شرکت و کارآفرینی، سپرده بانکی، خرید اوراق و غیره وجود دارد.

سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ شهروندی با مبلغ 400 هزار دلار از روش های خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی، سهام، سپرده بانکی در دسترس هستند که اغلب پس از 3 سال منتج به اقامت دائم می گردند.

جهت بررسی شرایط خود جهت سرمایه گذاری در ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه canadamie از طریق تماس ارتباط برقرار کنید و مشاوره رایگان اولیه اخذ نمائید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

روش های سرمایه گذاری در ترکیه

روش های سرمایه گذاری در ترکیه متنوع بوه و هر روش به مبلغ سرمایه خاصی نیاز خواهد داشت. در لیست زیر این روش های سرمایه گذاری ذکر شده اند:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه
  • سرمایه گذاری از طریق خرید سهام
  • سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید املاک و مستغلات نیز امکان پذیر می باشد که با توجه به قوانین تغییر یافته در سپتامبر سال 2018، آسان تر نیز شده است. تا قبل از تغییر قوانین ترکیه در سال 2018 حداقل سرمایه گذاری در ترکیه در بخش املاک و مستغلات 1.000.000 دلار آمریکا بود، اما در حال حاضر جهت حمایت و استقبال از سرمایه گذاری خارجی این مبلغ 400,000 دلار برای اخذ تابعیت می باشد.

یکی از شروط اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه در ملک این است که اجازه فروش آن را تا 3 سال ندارید. مراحل خرید ملک در ترکیه در ادامه ذکر شده است:

  • انتخاب ملک مناسب
  • بررسی قیمت ملک
  • واقع شدن ملک در یکی از شهرهای ترکیه
  • تهیه مستندات مربوط به خرید ملک مانند پاسپورت یا هویت شناسایی خود، مستندات مالی و مستندات مربوط به خرید ملک
  • پرداخت مالیات خرید ملک (در صورتی که ملک خریداری شده تا 3 سال آینده فروخته نشود، مالیاتی برای آن پرداخت نمی‌شود)
  • بهره‌مندی از مزایای مالیاتی و تسهیلات مربوط به اقامت موقت یا دائم در ترکیه

همچنین شما با خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 200,000 دلار نیز می توانید اقامت ترکیه را کسب کنید. در این روش اقامت 3 ساله اعطا می شود که از نوع توریستی می باشد؛ بدین معنا که شما اجازه کار در ترکیه را ندارید. البته در صورتی که بتوانید در این کشور استخدام شوید و بیمه بپردازید، یا اینکه شرکتی تاسیس کنید و 5 نفر از شهروندان این کشور را استخدام کنید، اجازه کار در این کشور به شما اعطا می شود. این اقامت 3 ساله توریستی تا 10 سال قابل تمدید است.

 

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

شرایط سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت به صورت زیر است:

  • حداقل یک سهامدار ترکیه‌ای باید برای شرکت تعیین شود.
  • حداقل سرمایه شرکت 100،000 لیر ترکیه است.
  • حداقل 5 نفر از کارمندان شرکت ترکیه‌ای باید باشند.
  • شرکت باید در یکی از زمینه‌های مجاز برای فعالیت شرکت‌ها در ترکیه، مانند خدمات، ساخت و ساز، بازرگانی و تولید، فعالیت کند.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت و کار آفرینی دارای شرایط و ضوابطی است که اگر مطابق با اصول آن اقدام گردد می تواند منجر به اخذ اقامت و در نهایت تابعیت کشور ترکیه گردد.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در ترکیه زمانی منجر به اخذ اقامت ترکیه می گردد که شامل یک طرح تجاری قوی بوده و مورد تأیید وزارت صنایع و تکنولوژی قرار گیرد. سرمایه اولیه شرکت در ابتدا حداقل باید 10.000 لیر ترکیه یا معادل 2.600 دلار آمریکا باشد، و وزارت کار و امور اجتماعی تأیید نماید که برای حداقل 50 نفر در ترکیه اشتغال زایی نماید.

ثبت شرکت در ترکیه و کارآفرینی چنان چه گفته شد به آسانی امکان پذیر نمی باشد و افرادی که یک طرح تجاری قوی و پشتوانه مالی خوب داشته باشند، موفق می شوند. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت شامل:

  • پاسپورت با اعتبار 6 ماهه
  • دو قطعه عکس
  • اساسنامه شرکت
  • مشخص نمودن درصد سهام هر سهام دار
  • تعیین مدیر

 

سرمایه گذاری در ترکیه در اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی، سهام و سپرده بانکی دارای شرایط و ضوابط عمومی می باشد که اگر رعایت شود می تواند منجر به اخذ اقامت و در نهایت تابعیت ترکیه گردد.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی با حداقل مبلغ 500.000 دلار یا معادل لیری آن که توسط وزارت خزانه داری و امور مالی کشور ترکیه تأیید گردد، امکان پذیر می باشد. در این روش اوراق قرضه دولتی را حداقل تا 3 سال نمی توان به فروش رساند.

برای بهره مندی از سود سرمایه گذاری در این فرصت، مراجعه به وبسایت رسمی SPK و افتتاح حساب ضروری است اما باید توجه داشته باشید که حسابی مورد قبول می باشد که در بانک های با مجوز SPK باز شده باشد. بهتر است که افراد با آگاهی دقیقی از نحوه خرید سهام، نرخ کمیسون ها، کارمزد معامله و… به دست آورند.

سرمایه گذاری از طریق خرید سهام در ترکیه

افرادی که قصد خرید سهام در ترکیه را به منظور سرمایه گذاری در ترکیه دارند، باید این کار را با حداقل سرمایه 500.000 دلار انجام دهند و این اتفاق میبایست به تایید و موافقت هیئت مدیره بازار سرمایه ترکیه برسد. این تاییدیه زمانی صورت می پذیرد که افراد شرط نداشتن اجازه فروش سهام به مدت سه سال را قبول کنند.

سرمایه گذاری از طریق خرید سهام، شرایط ویژه و مختص به خود را دارد که افراد برای وارد شدن به این حوزه، باید آگاهی کامل را در رابطه با آن کسب نمایند. از آنجایی که خرید سهام در ترکیه با حساسیت های دولت این کشور همراه است، متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه از این روش را دارند باید این محدودیت و حساسیت ها را دانسته و با علم به آن، اقدام به خرید سهام و سرمایه گذاری کنند.

 

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی

سرمایه گذاری از طریق سپرده های بانکی مستقر در یکی از بانک های ترکیه نیز با حداقل مبلغ 500.000 دلار یا معادل لیری آن و با این شرط که 3 سال حق برداشت ندارد و مورد تأیید اداره تنظیم بانکداری و بانک مرکزی ترکیه قرار گیرد امکان پذیر می باشد.

در صورت رعایت تمام شروط سرمایه گذار می تواند اقامت ترکیه را با سرمایه گذاری از طریق سپرده های بانکی دریافت کند. توجه داشته باشید که سایر روش های سرمایه گذاری مانند خرید ملک و ثبت شرکت می توانند از شرایط و مزایای بهتری نسبت به سرمایه گذاری از طریق سپرده های بانک بهره مند باشند.

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه امکان پذیر است. اهم موارد سرمایه گذاری در ترکیه که منجر به اخذ اقامت می گردد در ادامه با ذکر جزئیات عنوان می شود. جهت اخذ اقامت و تابعیت ترکیه می توانید برای خود به همراه خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) اقدام نمایید.

متقاضی اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید در یکی از زمینه های مورد تأیید دولت ترکیه با حداقل مبالغی که تعیین شده است اقدام به سرمایه گذاری نماید. پروسه دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری عموماً بین 3 تا 6 ماه به طول می انجامید که از سپتامبر سال 2018 این پروسه تا 2 ماه هم کاهش پیدا کرده است.

متقاضی ابتدا اقامت موقت 1 ساله دریافت می نماید که قابل تمدید می باشد. جدول زیر راه های سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت را بیان می کند.

 

راه سرمایه گذاری سرمایه مورد نیاز نوع اقامت تبدیل به اقامت دائم
در بخش املاک و مستغلات 400.000 دلار اقامت سرمایه گذاری سپری کردن 3 سال متوالی با اقامت سرمایه گذاری
در بخش بانکی و مالی 500.000 دلار سرمایه گذاری سپری کردن 3 سال متوالی
در بخش صنعتی و تولیدی 500.000 دلار سرمایه گذاری سپری کردن 3 سال متوالی

و استخدام 50 نفر ترکیه ای

ثبت شرکت 12.000 دلار گذاری سرمایه پس از 3 سال و استخدام 5 نفرترکیه ای
در بخش گردشگری 500.000 دلار گذاری سرمایه سپری کردن 3 سال متوالی
در بخش انرژی 500.000 دلار سرمایه گذاری سپری کردن 3 سال متوالی
در بخش فناوری و ارتباطات 500.000 دلار  سرمایه گذاری سپری کردن 3 سال متوالی
در بخش معیشت وتجارت 50.000 دلار سرمایه گذاری سپری کردن 5 سال متوالی

 

خرید بیزنس در ترکیه

خرید یک بیزنس و یا کسب و کار در ترکیه می تواند تضمین کننده آینده مالی درخشان برای سرمایه گذاران باشد. به شرطی که افراد به سراغ یک بیزنس پرسود، معتبر و دارای درآمد بروند که رسیدن به این اتفاق تاحدودی سخت و پیچیده می باشد.

دویرکردن یا خرید بیزنس در ترکیه به معنای این می باشد که فرد متقاضی سرمایه گذاری، کسب و کاری را خریداری نماید که قبلا دارای رزومه قوی و سابقه فعالیت موفق در کشور ترکیه باشد. بعد از خرید بیزنس در ترکیه است که همه حساب های بانکی، امکانات، قرارداد و حتی مشتریان آن شرکت نیز به صاحب جدیدش، واگذار می گردد.

بسیار مهم است که در زمان خرید بیزنس، ارزش گذاری دقیقی روی کسب و کار مورد نظر برای خرید، صورت پذیرد. توجه به دلیل فروش کسب و کار نیز مهم است چرا که اگر کسب و کاری دارای سود قابل قبول باشد، در شرایط عادی کسی حاضر به فروش آن نمی باشد، پس تحقیق در این باره قبل از خرید بیزنس، امری مهم و غیرقابل اجتناب است.

 

بهترین سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

بهترین سرمایه گذاری در ترکیه همان است که با آگاهی و تخصص کامل صورت پذیرد. شرایط و ویژگی های هر فرد و تخصص وی است که بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری را مشخص می کند.

اما به طور کلی با توجه به آمار سوددهی، می توان گفت که دو صنعت بهترین فرصت برای سرمایه گذاری ترکیه می باشد که یکی از آن ها مربوط به صنعت پوشاک و دیگری املاک و مستغلات می باشد.

البته بی گدار به آب زدن در این بخش هم می تواند زیان آور باشد و هرچند که این دو حوزه در لیست بهترین و سودآورترین سرمایه گذاری ها در ترکیه قرار گرفته اند اما افراد زمانی با موفقیت پیش می روند که با علم و تجربه کافی در مسیر آن قدم بگذارند.

 

فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه

بسیاری از سرمایه داران ایرانی، کشور ترکیه را برای سرمایه گذاری خود انتخاب می نمایند. چرا که این کشور دارای فرصت های قابل قبولی برای پیشرفت افراد می باشد. براساس تجربه و آماری که از سرمایه گذاری در این کشور به وجود آمده از سال 2011 تا 2017، 3000 درصد بوده که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. و در لیست سودآورترین کارها در کشور ترکیه، سرمایه گذاری قرار گرفته است.

فرصت های سرمایه گذاری در کشور ترکیه متنوع بوده و متقاضیان با توجه به شرایط و وضعیت خود می توانند از طریق یکی از این فرصت های مهیا شده به سود قابل توجهی دست یابند. این فرصت ها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی
  • سرمایه گذاری در صنف پوشاک

 

تابعیت ترکیه با سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت یکی از راه های اخذ اقامت می باشد، اگر شما چندین سال در ترکیه سکونت داشته باشید می توانید با رعایت شرایطی، درخواست تابعیت یا پاسپورت ترکیه را داشته باشید.

با توجه به اینکه کشور ترکیه تابعیت دوگانه را می پذیرد می توانید ملیت اصلی خود را حفظ کنید. با سرمایه گذاری می توانید ابتدا اقامت ترکیه را کسب نمایید و برای اخذ تابعیت یا پاسپورت ترکیه باید الزامات و شرایطی رعایت شود که در ادامه بیان شده است:

  • حداقل سن 18 سال به بالا
  • لزوم حداقل 5 سال زندگی در ترکیه
  • حداقل حضور سالیانه 6 ماه (در صورت ازدواج با فرد ترکی: 3 ماه)
  • سلامت جسمی و روحی
  • عدم سوء سابقه
  • تسلط بر زبان ترکی در حد مکالمات روزانه

شانس اخذ شهروندی به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت اگر شخص بتواند نشان دهد که برای فرهنگ و جامعه ترکیه اهمیت قائل بوده و سودمند است، مانند سرمایه گذاری در ترکیه که دارای منافع اقتصادی برای جامعه ترکیه باشد یا کار در یک شرکت ترکی و پرداخت مالیات، یا اینکه یک ورزشکار حرفه ای یا استاد دانشگاه باشید.

برای درخواست شهروندی ترکیه، باید اسناد زیر را به اداره دولتی محلی (معمولاً شهرداری) ارائه داد.

  • پاسپورت معتبر
  • 4 عکس در قطع عکس گذرنامه
  • اسناد اثبات روابط خانوادگی با همسر و فرزندان (در صورت لزوم)
  • گواهی اثبات سلامت ذهنی و جسمی خوب

همچنین جهت اثبات توانایی صحبت به زبان ترکی، می توانید با یک مقام دولتی در ترکیه مصاحبه انجام دهید، این مصاحبه ها شفاهی هستند. پس از تکمیل فرم ها و پرونده های لازم و پرداخت هزینه درخواست، اسناد و درخواست شما برای بازبینی به وزارت کشور ارسال می شود.

کنسولگری ترکیه نتیجه را از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهد داد. عموماً کشور ترکیه دارای قوانین انعطاف پذیری می باشد و اگر انطباق و سازگاری نسبی با سیاست های جامعه ترکیه داشته باشید، به صورتی که مشابه یک ورزشکار یا استاد دارای تأثیر مثبت باشید، ممکن است روند رسیدگی به پرونده و دریافت پاسپورت تسریع گردد.

 

بررسی میزان حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه

حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه در مبحث سرمایه گذاری می تواند مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک باشد. خرید ملک در ترکیه می تواند شامل شرایط و مواردی خاص باشد. با مبلغ های متفاوتی می توان در ترکیه ملک خرید. اما در نظر داشته باشید که برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک به حداقل 200,000 دلار نیاز خواهید داشت.

از موارد دیگری که برای اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری وجود دارد روش خرید سهام است. در روش خرید سهام در این کشور حداقل سرمایه گذاری در ترکیه مبلغ 500 هزار دلار آمریکا بوده که باید با این مبلغ سهام خریداری نمایید.

 

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری می تواند بسیار مهم بوده و آگاهی و توجه به آن ها می تواند بسیار تعیین کننده در انتخاب این کشور برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت باشد. عموم مزایای سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت آن به قرار ذیل می باشد:

  • بازار رو به رشد
  • هزینه پایین زندگی
  • موقعیت استراتژیک به عنوان پل ارتباطی بین اروپا و آسیا
  • تنوع فرصت های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف مانند املاک و مستغلات، گردشگری، انرژی، صنعت و فناوری
  • حمایت دولت از سرمایه گذاری
  • دسترسی آسان به بازارهای جهانی
  • نیروی کار ماهر و ارزان
  • فرهنگ غنی و جذاب
  • امکان اخذ اقامت و شهروندی

 

مشکلات سرمایه گذاری در ترکیه

در مسیر سرمایه گذاری در ترکیه مشکلاتی نیز ممکن است گریبانگیر متقاضیان شود که نباید از این موضوع چشم پوشی کرد. در ادامه به بررسی برخی از مشکلات سرمایه گذاری در ترکیه پرداخته ایم که پیشنهاد می دهیم این مطالب را با دقت مطالعه فرمایید:

  • نوسانات اقتصادی
  • فساد و عدم شفافیت در برخی از بخش های اقتصاد
  • محدودیت های قانونی برای افراد خارجی
  • رقابت شدید
  • عدم ثبات در زمینه قانون گذاری
  • کمبود نیروی کار ماهر و مشکلات مربوط به حقوق و دستمزد

 

سوالات متداول

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه برای اقامت خرید ملک چقدر است؟

با توجه به قوانین جدید این مبلغ برابر 200 هزار دلار می باشد.

 

برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت باید شهروند ترکیه ای استخدام کنم؟

بله یکی از شروع اصلی اقدام از طریق ثبت شرکت استخدام شهروند ترکیه ای می باشد.

 

مهم ترین بخش سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

بخش املاک و پوشاک دو مورد از مهم ترین بخش های سرمایه گذاری در ترکیه هستند.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport