جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کار در ایتالیا 2024 (شرایط کار و مشاغل موردنیاز ایتالیا)

کار در ایتالیا

برای کار در ایتالیا، میزان سابقه کار بستگی به شغل و سطح تخصص دارد، اما برای موقعیت‌های تخصصی حداقل 2 تا 5 سال تجربه مرتبط ضروری است. مدرک تحصیلی معتبر در حوزه شغلی مورد نظر الزامی است و در برخی موارد مدرک شما باید به تأیید مراجع ایتالیایی برسد.

تسلط به زبان ایتالیایی نیز برای اشتغال یک مزیت مهم است، اما برای کار در شرکت‌های بین‌المللی، مدرک زبان انگلیسی نیز ممکن است کافی باشد. توجه داشته باشید که برای اکثر مشاغل، داشتن جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از یک کارفرمای ایتالیایی الزامی است تا بتوانید ویزای کار ایتالیا را دریافت کنید.

در صورت تمایل به کار در ایتالیا و یا خارج از کشور می توانید برای بررسی رزومه خود و دریافت مشاوره در خصوص کاریابی با کارشناسان موسسه canadamie ارتباط برقرار کنید و از خدمات رایگان اولیه این مجموعه استفاده نمائید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط کار در ایتالیا

برای کار در ایتالیا، باید ویزای کار و جاب آفر از یک کارفرمای ایتالیایی داشته باشید. تسلط به زبان ایتالیایی یا انگلیسی الزامی است. مدرک تحصیلی مرتبط و حداقل 2 تا 5 سال سابقه کار معمولاً نیز ضروری می باشد. همچنین، باید قوانین محلی کار مانند بیمه و مالیات را رعایت کنید و توانایی انطباق با فرهنگ کاری ایتالیا را داشته باشید.

تسلط به زبان ایتالیایی خصوصاً برای مشاغل محلی بسیار مهم است. اگرچه در شرکت‌های بین‌المللی، زبان انگلیسی نیز پذیرفته می‌شود و داشتن مدرک زبان مانند IELTS یا CILS می‌تواند مزیتی در فرآیند پذیرش شما باشد.

در ایتالیا، کارمندان باید تحت پوشش بیمه باشند و مالیات‌های مربوطه را پرداخت کنند. همچنین، ساعات کاری استاندارد و شرایط تعطیلات باید رعایت شود.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

قانون کار در ایتالیا

قانون کار در ایتالیا یک چارچوب قانونی جامع برای تنظیم روابط کارگر و کارفرما است که شامل حقوق و وظایف هر دو طرف می‌شود. این قوانین به منظور حمایت از کارگران، تضمین شرایط کاری مناسب و حفظ تعادل بین حقوق و مسئولیت‌های کارفرمایان و کارکنان تدوین شده‌اند. مهم‌ترین جنبه‌های قانون کار در ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • قرارداد کاری در ایتالیا باید به صورت کتبی باشد و شامل جزئیاتی مانند مدت قرارداد، ساعات کاری، دستمزد، شرح وظایف و شرایط فسخ باشد.
  • ساعات کاری در ایتالیا معمولاً ۳۸ تا ۴۰ ساعت در هفته است. هر ساعت کار اضافی به عنوان اضافه‌کاری محسوب می‌شود و باید با نرخ بالاتری پرداخت شود.
  • حداقل دستمزد سراسری در ایتالیا وجود ندارد، اما بسیاری از بخش‌ها و صنایع از طریق توافق‌های جمعی حداقل دستمزد را تعیین می‌کنند.
  • کارگران ایتالیایی حق دارند از مرخصی سالانه با حقوق بهره‌مند شوند که معمولاً حداقل ۲۰ روز در سال است.
  • قانون کار در ایتالیا حمایت‌های زیادی از کارگران می‌کند، از جمله حق برخورداری از شرایط کاری ایمن و سالم، ممنوعیت تبعیض در محل کار و حمایت در برابر اخراج ناعادلانه
  • کارگران در ایتالیا تحت پوشش سیستم تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند که شامل بیمه بیکاری، بیمه درمانی و حقوق بازنشستگی است.
  • اخراج کارگران باید با دلایل قانونی و مشخص انجام شود. اگر کارگر احساس کند که به صورت ناعادلانه اخراج شده، می‌تواند به دادگاه کار شکایت کند.

 

ویزای کار ایتالیا

کار در ایتالیا و اخذ ویزای کاری ایتالیا در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی متاسفانه امری ساده نخواهد بود. اگر شخصی قصد اخذ ویزای کاری ایتالیا را داشته باشد باید در ابتدا بتواند در کشور ایتالیا کارفرما خود را پیدا نماید که با توجه به نرخ بیکاری بالایی که در ایتالیا وجود دارد این کار امری سخت و دشوار خواهد بود.

اگر موفق به یافتن کارفرما در ایتالیا شوید شخص کارفرما در ابتدا باید اثبات نماید که نیروی مورد نظر خود را در ایتالیا و اتحادیه اروپا نیافته است در این صورت می تواند برای شخص مورد نظر خود دعوت نامه کاری ارسال نماید که در این صورت به فرد متقاضی یک اقامت 5 ساله داده خواهد شد تا بتواند در این کشور به کار بپردازد اگر شخص متقاضی در طول مدتی که در ایتالیا مشغول به کار می باشد مورد تایید مقامات دولتی قرار گیرد می تواند درخواست اقامت خود را مطرح نماید.

اگر قصد کار در اتحادیه اروپا را دارید بهتر است کشوری را انتخاب نمایید که به راحتی بتوانید ویزای کار را اخذ نمایید و مشغول به کار شوید در حال حاضر کشورهایی مانند آلمان و اتریش شرایط بسیار مطلوبی برای کار و اخذ ویزای کار دارند که برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به آلمان از طریق کار می توانید لینک زیر را مشاهده نمایید:

 

مدارک مورد نیاز ویزای کار ایتالیا

برای کار در ایتالیا نیاز است که شخص متقاضی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار را فراهم نماید تا بتواند درخواست ویزای کار را نماید. مدارک مورد نیاز برای ویزای کار ایتالیا از قرار زیر است:

  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی
  • تکمیل و ارائه فرم ویزا برای شخص متقاضی
  • ارائه دعوت نامه کاری شخص متقاضی
  • ترجمه و ارائه مدارک تحصیلی
  • ترجمه و ارائه مدارک کاری شخص متقاضی
  • ارائه بیمه نامه فرد متقاضی
  • ارائه رزومه فرد متقاضی
  • ارائه پیرینت موجودی حساب شخص متقاضی
  • 2 قطعه عکس 3*4 از شخص متقاضی
  • ارائه رزرو هتل و یا اجاره ملک

 

کار دانشجویی در ایتالیا

دانشجویان بین‌المللی در ایتالیا می‌توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در طول دوره‌های تحصیلی و ۴۰ ساعت در هفته در تعطیلات رسمی کار کنند. این میزان اجازه می‌دهد تا دانشجویان بتوانند تعادل مناسبی بین تحصیل و کار حفظ کنند.

برای کار دانشجویی در ایتالیا، دانشجویان باید دارای مجوز اقامت معتبر برای تحصیل باشند. این مجوز به دانشجویان اجازه می‌دهد که علاوه بر تحصیل، به صورت نیمه‌وقت کار کنند.

کار دانشجویی در ایتالیا می‌تواند در بخش‌های مختلفی از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها، و دانشگاه‌ها (مانند دستیارهای پژوهشی یا آموزشی) انجام شود. برخی کارفرمایان ممکن است به دنبال دانشجویانی با مهارت‌های خاص یا زبان‌های خارجی باشند.

پس از پایان تحصیلات، دانشجویان بین‌المللی می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری، در ایتالیا به کار خود ادامه دهند. این امر بستگی به یافتن شغلی با شرایط مناسب و تأیید مقامات مهاجرتی دارد.

 

حقوق کار دانشجویی در ایتالیا

حقوق کار دانشجویی در ایتالیا به عوامل مختلفی از جمله نوع کار، موقعیت جغرافیایی و صنعت بستگی دارد. به طور کلی، حقوق کار دانشجویی می‌تواند به صورت ساعتی محاسبه شود و معمولاً بین ۸ تا ۱5 یورو در ساعت است. در برخی مشاغل تخصصی‌تر یا در مناطق بزرگ و گران‌قیمت مانند رم و میلان، این میزان می‌تواند بالاتر نیز باشد.

 

مزایا و معایب کار در ایتالیا

به علت اهمیت کار در کشور ایتالیا چند مورد از مزایا و معایب کار در ایتالیا در این بخش آورده شده است:

مزایای کار در ایتالیا

  • فرهنگ کاری متعادل
  • محیط کار دوستانه
  • غذا و فرهنگ غنی
  • موقعیت جغرافیایی مناسب
  • نظام بهداشتی با کیفیت

معایب کار در ایتالیا

  • نرخ بیکاری بالا
  • اقتصاد نسبتاً ضعیف
  • نیاز به زبان ایتالیایی

 

شرایط بازار کار و نرخ بیکاری در ایتالیا

یکی از مهمترین مواردی که برای کار در ایتالیا یا حتی کشورهای دیگر باید به آن پرداخته شود نرخ بیکاری آن کشور می باشد. نرخ بیکاری در هر کشوری بیانگر میزان بازار کاری است که در آن کشور وجود دارد. متاسفانه نرخ بیکاری در ایتالیا نسبتا بالا است و همین مسئله باعث شده تا افراد کمتری در اندیشه کار در ایتالیا باشند چرا که با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری اخذ ویزای کار نیز با دشواری و سختی بسیاری همراه است.

نرخ بیکاری در ایتالیا و در سال 2024 در حدود 7.10 درصد اعلام شده است که این میزان به نسبت به سال های اخیر کاهش داشته است. این نرخ نسبت به برخی کشورهای اروپایی دیگر نسبتا بالا بوده و شرایط کاریابی را برای افراد خارجی با چالش هایی روبرو می کند. در ادامه می توانید نمودار نرخ بیکاری در ایتالیا را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

نمودار نرخ بیکاری در ایتالیا

 

مشاغل مورد نیاز ایتالیا

قطعاً اشخاصی که به کار در ایتالیا می اندیشند باید از لیست مشاغل مورد نیاز در ایتالیا نیز آگاهی داشته باشند تا بتوانند برای ویزای کار ایتالیا اقدام نمایند. با توجه به نرخ بالای بیکاری در این کشور اشخاصی که قصد کار در ایتالیا را دارند مطابق با قوانین ایتالیا در ابتدا کارفرمای خود را بدست آورند سپس برای اخذ ویزا اقدام نمایند.

اما همانطور که می دانید، نرخ بالای بیکاری در ایتالیا باعث شده که بسیاری از مردم تبعه ایتالیا برای کار کشورهای اروپایی دیگر را انتخاب نمایند و تعداد مشاغلی که در ایتالیا مورد نیاز باشد بسیار پایین است به همین دلیل بیشتر اشخاصی که دارای حرفه و سابقه کاری مرتبط با تحصیلات خود باشند می توانند برای کار در این کشور اقدام نمایند. لازم است که بیان شود اخذ ویزای کار ایتالیا با دشواری و سختی بسیاری همراه است و شخص متقاضی به راحتی قادر به اخذ ویزای کار ایتالیا نخواهد بود.

برخی از مشاغلی که در ایتالیا مورد نیاز است به شرح زیر است:

 

تعداد مشاغل حال حاضر
1 پزشک عمومی
2 دندانپزشک
3 فیزیوتراپیس
4 معلم
5 مهندسی برق
6 حسابدار

 

میزان حقوق در ایتالیا

متقاضیانی که به کار در ایتالیا می پردازند باید از میزان حقوقی که برای کار در این کشور وجود داشته باشد آگاهی داشته باشند. به همین منظور در این بخش به برخی از مشاغل و میزان حقوقی که در ایتالیا وجود دارد می پردازیم تا بتوانید از میزان حقوق در ایتالیا نیز اطلاع داشته باشید. میزان حقوق در برخی از مشاغل در ایتالیا از قرار زیر است:

 

مشاغل میزان حقوق و دستمزد
دندانپزشک 3.294 یورو
پزشک عمومی 3.294 یورو
مهندس برق و انتقال نیرو 2.518 یورو
آتش نشان 1.447 یورو
پرستار 1.509 یورو
حسابدار 2.785 یورو
فیزیوتراپیست 1.517 یورو
معلم 1.555 یورو

 

نحوه کاریابی در ایتالیا

اشخاصی که قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق کار در ایتالیا را دارند باید با نحوه کاریابی در ایتالیا آشنا شوند تا بتوانند به بهترین نحوه وارد بازار کار شوند و کار مورد نظر خود را به دست آورند. برای کاریابی در ایتالیا شخص متقاضی می تواند از طریق موسسات کاریابی و یا سایت های کاریابی و یا آگاهی کار در روزنامه های رسمی که در این کشور وجود دارد استفاده نمایند تا کار مورد نظر خود را به دست آورند.

لازم به ذکر است اشخاصی که از طریق موسسات کاریابی یا سایت های کاریابی اقدام به یافتن کار می نمایند باید از سایت ها و یا موسسات کاریابی معتبر برای یافتن کار استفاده نمایند تا بتوانند بهترین و مطمئن ترین شغل را در این کشور بیابند. با توجه به نرخ بالای بیکاری در این کشور بهترین راه برای کاریابی در ایتالیا استفاده از موسسات کاریابی معتبر در این کشور می باشد.

 

سوالات متداول

آیا برای کار در ایتالیا نیاز به ویزای کاری دارم؟

بله، شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کار در ایتالیا نیاز به ویزای کاری دارند.

 

آیا برای کار در ایتالیا به جاب آفر نیاز است؟

کارفرما باید یک پیشنهاد کاری رسمی ارائه دهد و پس از تأیید درخواست توسط مقامات ایتالیایی، می‌توان برای ویزای کاری اقدام کرد.

 

بازار کار ایتالیا برای خارجی‌ها چگونه است؟

بازار کار ایتالیا رقابتی است و فرصت‌های مختلفی در بخش‌هایی مانند گردشگری، فناوری اطلاعات، مهندسی و صنایع غذایی برای خارجی‌ها وجود دارد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport