جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای تحصیلی نروژ 2024 ✔️ شرایط | مدارک | تمکن مالی برای ویزای دانشجویی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد تا برای تحصیل در دانشگاه‌های نروژی وارد این کشور شوند.

شرايط كليدى دريافت ويزاى تحصيلى نروژ عبارتند از؛ مدارک تحصيلى پيشين، تمكن مالى برابر با 12,955 يورو، پرداخت هزينه هاى لازم و رزومه قوی تحصیلی.

هزينه ويزاى تحصيلى نروژ برابر با 5,900 كرون است. متقاضی می تواند جهت بردن همراه نیز اقدام کند اما این امر به طور همزمان ممکن نیست.

صدور ويزاى تحصيلى نروژ بستگی به عوامل بسیاری از جمله وقت سفارت دارد اما به صورت کلى بين 3 تا 9 ماه زمان می برد.

بعداز اتمام تحصیل متقاضيان مى توانند به مدت 1 سال در این کشور مانده و به دنبال کار بگردند. متقاضیان در صورت دريافت جاب آفر مى توانند اقامت تحصيلى به كارى را تبدیل كنند.

براى کسب اطلاعات بيشتر جهت تحصيل در  نروژ با مشاورين مجرب موسسه مهاجرتی Canadamie تماس برقرار کرده و از مشاوره رایگان اولیه بهرمند شوید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط ویزای تحصیلی نروژ

از مهم ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی نروژ در ذیل لیست گردیدند.

  • دانشجو باید از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی در نروژ پذیرش داشته باشد.
  • مدارک تحصیلی لازم برای ورود به دوره تحصیلی مورد نظر را باید به درستی جمع آوری و چیدمان کند.
  • تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در نروژ
  • بهتر است متقاضی گپ تحصیلی و سن بالا نداشته باشد.
  • دانشجو برای تامین هزینه های احتمالی درمان باید بیمه سلامت جامع تهیه نماید.
  • هدف از تحصیل دانشجو باید مشخص باشد.
  • دانشجو باید نشان دهد که پس از تحصیل برنامه ای برای بازگشت به کشور خود را دارد.

 

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی نروژ

  • ارائه درخواست ویزای تحصیلی نروژ: دانشجویانی که پذیرش خود را دریافت کرده باشند می توانند در پورتال Application UDI درخواست روادید تحصیلی خود را ثبت نمایند.
  • جمع آوری مدارک: مدارک خود را به زبان نروژی و یا انگلیسی ترجمه نموده و به درستی چیدمان نمایید و در زمان ارائه مدارک به سفارت ارائه کنید.
  • انگشت نگاری و بیومتریک: برای این منظور متقاضی باید در مرکز درخواست ویزا بیومتریک خود را ارائه داده و انگشت نگاری از شما انجام شود.
  • پرداخت هزینه های بررسی پرونده: مبلغ بررسی پرونده باید توسط متقاضی پرداخت شده و رسید واریز آن ضمیمه پرونده شود.
  • دریافت ویزا: در صورت تایید درخواست شما، شما به سفارت مراجعه نموده و ویزای خود را دریافت خواهید نمود.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی نروژ

زمانی که متقاضی برای ارائه مدارک به سفارت یا کنسولگری نروژ مراجعه می کند باید اصل و کپی مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی نروژ را آماده نماید که این مدارک باید به زبان نروژی یا انگلیسی ترجمه شده باشد. در صورت کامل نبودن مدارک، کار شما با تاخیر انجام شده و یا حتی ممکن است درخواست شما رد شود. برخی از اصلی ترین مدارک را می توان به صورت زیر نام برد.

  • پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار و سایر مدارک هویتی
  • فرم امضا شده درخواست ویزای تحصیلی
  • عکس با پس زمینه سفید
  • مدارک تحصیلی دوره های تحصیلی قبلی
  • نامه پذیرش تحصیلی با ذکر نام و برنامه تحصیلی و جزئیات برنامه تحصیلی
  • نامه تمکن مالی بابت اثبات توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • مستندات پرداخت شهریه تحصیلی در صورت نیاز
  • رزرو محل زندگی یا خوابگاه برای طول دوره تحصیل
  • رسید پرداخت هزینه های اپلیکیشن فی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • مدارک بیمه درمانی
  • مدرک زبان مورد نیاز
  • رزومه کامل

ویزای تحصیلی نروژ جهت تحصیل در مدارس نروژ

اولین گام جهت تحصیل در مدارس نروژ اخذ ویزای دانش آموزی نروژ می باشد. سیستم آموزش در مقطع مدارس نروژ به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • مقطع ابتدایی (۶ تا ۱۳ سالگی)
  • مقطع متوسطه (۱۳ تا ۱۶ سالگی)
  • دانشکده‌ های دبیرستانی (۱۶ تا ۱۹ سالگی)

لازم است بدانید تحصیلات اجباری در این کشور از سنین ۶ سالگی شروع می شود و تا سن ۱۶ سالگی ادامه دارد در واقع دانش آموزان به مدت ۱۰ سال در مقطع مدارس آموزش می‌ بینند. در بازه سنی ۱۶ تا ۱۹ سالگی به اختیار می توانید به مدت ۳ سال به منظور افزایش سطح تحصیلات خود در دانشکده‌ های دبیرستان نروژ ثبت نام نمایید. دبیرستان های نروژ آموزش های نظری و حرفه ای را به صورت عادی برای دانش آموزان داخلی و خارجی تلفیق نمودند. طول دوره مقطع دبیرستان ۳ سال است. اساتید از سنین ۱۶ سالگی در کنار دروس کلاس هشتم، علاوه بر زبان نروژی یک زبان دیگر را نیز آموزش می دهند. دانش‌ آموزان بین‌المللی از سنین ۶ تا ۱۸ سالگی می‌توانند در صورت تمایل جهت تحصیل کشور نروژ را انتخاب نمایند ولی آنان باید home stay داشته باشند. هوم استی خانواده‌ های نروژی می باشند که سرپرستی دانش آموز را در دوران تحصیلش به عهده می گیرند.

ویزای تحصیلی نروژ جهت تحصیل در مقطع کارشناسی

دانشجویان داخلی و خارجی می توانند تحصیل رایگان در نروژ را به زبان نروژی در این کشور تجربه نمایند. تحصيل كارشناسى در نروژ به زبان نروژی امکان پذیر می باشد. یک نکته مهم در باب تحصیل این می باشد که، دانشجویان بایستی قبل از ورود به دانشگاه در دوره های یک ساله زبان نروژی شرکت نمایند تا تسلط کافی به زبان نروژی داشته باشند. پس از آن می‌توانند وارد دانشگاه انتخابی خود شوند. با توجه به موارد سختی که در خصوص تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور نروژ ذکر شد و با توجه به سخت گیری های دولت نروژ جهت صادر کردن ویزای تحصیلی و کاری تنها تعداد محدودی از دانشجویان بین المللی موفق به اخذ ویزای تحصیلی نروژ می شوند. همچنین لازم به ذکر است که طول دوره برنامه‌های کارشناسی ۳ ساله است.

ویزای تحصیلی نروژ جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

 تحصيل در نروژ به زبان‌ انگليسى در مقطع كارشناسى ارشد ممكن است و متقاضيان بايد جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بایستی آیلتس ۶ و نیم به بالا یا معادل آن ارائه دهید تا با پذیرش تحصیلی آن ها موافقت گردد. طول دوره برنامه های تحصیلی در مقطع فوق لیسانس ۲ ساله می باشد.

ویزای تحصیلی نروژ جهت تحصیل در مقطع دکترا

کشور نروژ همانند بسیاری از کشورها دوره های تحصیل در مقطع PHD را نیز در دانشگاه های دولتی و خصوصی ارائه می دهد. اغلب برنامه های تحصیلی در مقطع PHD به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند‌. داشتن استاد راهنما و ارائه مدرک زبان آیلتس 7 جهت دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی نروژ لازم و ضروری است. اگر متقاضی تحصيل دکترا در نروژ باشید، بایستی مدارک تحصیلی خود را از اوایل ماه دسامبر تا اوایل ماه مارس به دانشگاه مدنظر خود ارسال نمایید تا شانس شما جهت دریافت پذیرش تحصیلی افزایش یابد. طول دوره برنامه های تحصیلی در این مقطع 3 الی 4 سال می باشد. اگر دانشجوی برتر می باشید، ممکن است در صورت انجام کار تحقیقاتی از سوپروایزر (استاد راهنما) خود حدود 500 هزار کرون در سال دستمزد دریافت نمایید. از آن جا که دریافت ویزای تحصیلی از سفارت نروژ بسیار سخت و دشوار می باشد، پیشنهاد می کنیم مدارک کامل و درست ارائه دهید‌‌.

تمکن مالی ویزای تحصیلی نروژ

تمکن مالی تحصیلی نروژ برگرفته از هزینه تحصیل در نروژ می باشد و متقاضیانی که با هدف ورود به دانشگاه و کالج های نروژ قدم به این کشور می گذارند، باید توانایی پرداخت این هزینه ها را داشته باشند. برخورداری از تمکن مالی برای ویزای تحصیلی نروژ، در کنار داشتن محل سکونت در این کشور ارزشمند می باشد. شخصی از شرایط تمکن مالی تحصیلی نروژ سربلند بیرون می آید که هزینه یک سال زندگی در این کشور را در حساب خود داشته باشد. این مبلغ هر ساله با تغییراتی همراه است و اکنون 12,955 یورو می باشد.

ویزای تحصیلی نروژ بدون مدرک زبان

از آنجایی که تحصیل به زبان انگلیسی و نروژی صورت می پذیرد، دارا بودن مدرک زبان برای تحصیل در این کشور الزامی است. مدرک های معتبر و قابل قبول در کشور نروژ TOEFL IELTS, C1 Advanced و Pearson PTEld می باشد که همه علاقه مندان مهاجرت به نروژ از طريق تحصيل هستند باید یکی از این مدارک را کسب نمایند. دوره های آموزش زبان در دانشگاه هاى نروژ و یا موسسات خصوصی برگزار می گردد که متقاضی می تواند هر کدام را که بخواهد انتخاب و آموزش زبان خود را آغاز نماید. اینکه هر دانشگاه کدام مدرک را برای پذیرش قبول دارد، نکته ای است که افراد با مراجعه به وبسایت آن دانشگاه، مطلع خواهند شد.

اعتبار و مدت زمان صدور ویزای تحصیلی نروژ

اگر شما از کشور خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنید و میخواهید به این کشور سفر کنید و مجوز اقامت تحصیلی در نروژ را بگیرید باید یکی از کالج ها و دانشگاه ها و یا دبیرستان ها پذیرش داشته باشید تا به شما اجازه اقامت دریافت کنید. بعد از اینکه تمامی مدارک خود را به وزارتخانه تحویل دهید می‌توانید مجوز اقامت تحصیلی نروژ را دریافت کنید. معمولاً این ویزا برای مدت زمان تحصیل شما صادر می شود و تا انتهای زمان تحصیل شما اعتبار خواهد داشت در هنگامی که ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید مدت زمان اعتبار آن در ویزای شما ذکر می شود. به طور عمومی بسته به وقت سفارت هست اما بين 3 الى 9 ماه برای زمان صدور ویزای تحصیلی نروژ عنوان شده است.

ویزای تحصیلی نروژ به همراه بورس تحصیلی

یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در خصوص تحصیل در خارج از کشور دریافت بورس تحصیلی می باشد. به منظور تشویق دانشجویان برجسته نروژ بورس های تحصیلی را ارائه می دهد. در زیر این متن به تشریح مهم ترين بورسیه تحصيلى نروژ پرداختیم.

  • بورسیه ها و کمک هزینه های زندگی به صورت ترمی: این بورسیه‌ ها به صورت ترمی بین یک تا سه ماه در هر ترم به دانشجویان نخبه اعطا می شوند و بخشی از هزینه‌ های دانشجو نظیر: اجاره مسکن، هزینه حمل و نقل و هزینه های جانبی را پوشش می‌ دهند.
  • بورسیه بنیاد Wilhelmsen: این بورسیه مختص دانشجویانی می باشد که مشغول به تحصیل در دوره های یک ساله فوق لیسانس در رشته هایی نظیر: ریاضی، علم فناوری و مهندسی می‌ باشند‌.

در خصوص دریافت کمک هزینه تحصیلی و ویزای دانشجویی نروژ، به این نکته توجه داشته باشید که جهت دریافت بورسیه تحصیلی نروژ در مقطع دکترا بایستی از مدرک بالا آیلتس ۷، معدل بسیار خوب و به عبارتی رزومه علمی تحقیقاتی قوی برخوردار باشید. به علاوه داشتن یک استاد راهنما در مقطع دکترا لازم و ضروری می باشد.

هزینه ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی در واقع مجوز ورود شما به کشور نروژ برای تحصیل می باشد، که هزینه ویزای تحصیلی نروژ 5,900 کرون می باشد. با دریافت این ویزا و ورود به کشور نروژ در همان ابتدا باید به اداره پلیس نزدیک محل اسکان خود مراجعه کنید و مراحل اداری مربوط به اقامت خود را انجام دهید و اعلام کنید که قرار است در این کشور و در این شهر به مدتی که در ویزای شما مجوز داده شده است اقامت داشته باشید.

ویزای همراه دانشجویی نروژ

بی شک دانشجویان بسیاری در زمان مهاجرت دوست دارند برای خانواده خود ویزای همراه دانشجویی نروژ تهیه کنند به همراه خانواده خود وارد کشور نروژ شده و و تحصیلاتشان را آغاز کنند که این نکته برای دانشجویان متاهل بیشتر از بقیه قابل لمس و مهم است. در اين حالت بايد گفت که اخذ ويزاى همراه جهت تحصيل در نروژ امکان پذير است اما به صورت همزمان نيست و افراد مى توانند ويزاى همراه براى همسر و فرزندان زير 18 سال درخواست دهند.

هزینه های اقامت تحصیلی نروژ

هزینه های زندگی در نروژ بسیار بالا و هنگفت است. اسلو پایتخت نروژ و یکی از گرانترین شهر های نروژ می باشد. اگر تمایل دارید در طول مدت تحصیل خود در این کشور زندگی کنید، می‌ بایست هزینه‌ های بسیار بالایی را متقبل شوید. هزينه اقامت تحصيلى در نروژ يا به عبارتى هزينه زندگى دانشجويى در اين كشور ساليانه حدود 137,907 كرون نروژ است که برابر با 11,800 يورو است. اين مبلغ بسته به سبک زندگى افراد قابل تغيير است.

شرایط کار دانشجویی با ویزای تحصیلی نروژ

یکی دیگر از موارد مهم در بحث ویزای دانشجویی نروژ انجام کار پاره وقت دانشجویی می باشد. طبق قوانین کشور نروژ، به متقاضیان دانشجویی که مشغول به تحصیل در این کشور هستند، هفته ای 20 ساعت اجازه کار نیمه وقت داده می شود. دانستن زبان نروژی یا یکی از زبان های حوزه اسکاندیناوی جهت اخذ کار دانشجویی ضروری می باشد.

معرفی دانشگاه های نروژ

در حال حاضر برخی از دانشگاه‌ های معتبر در کشور نروژ قرار دارند. به عبارت دقیق‌ تر این کشور دارای ۷ دانشگاه رتبه برتر، ۲۲ مجتمع دانشگاهی معتبر و عالی، ۹ مؤسسه تخصصی و چندین مؤسسه خصوصی می باشد. در ذیل این نوشتار برخى از بهترين دانشگاه هاى نروژ نام خواهيم برد.

دانشگاه اسلو دانشگاه علم و صنعت نروژ
دانشگاه برگن دانشگاه علوم زيستى نروژ (NMBU)
دانشگاه قطب شمال نروژ UIT

 

کار پس از اقامت تحصیلی نروژ و شرایط اخذ تابعیت

 در سال های اخیر اکثر کارفرمایان نروژی تمایلی به استخدام اتباع ایرانی نشان نمی دهند. لطفاً توجه نمایید، اشخاصی که می‌ خواهند پس از فارغ‌ التحصیلی وارد بازار کار پس از تحصیل در نروژ شوند، بایستی به زبان کشور نروژ تسلط کافی داشته باشند. مگر در برخی از مشاغل غیر تخصصی مانند: کارگری در بخش کشاورزی که اشخاص با زبان انگلیسی نیز می توانند مشغول به کار شوند. به طور کلی می‌توان گفت، شانس کاریابی در کشور نروژ برای دانشجویان فارغ التحصیل که تخصص بالا و سطح تحصیلات بالایی دارند، بسیار کم می باشد. حال اگر کار مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنید، می توانید درخواست خود را برای اقامت کاری ۱ ساله ارسال کنید و پس از گذشت 5 سال مى توانند اقامت نروژ که از نوع دائم را بدست آورند و در نهایت براى پاسپورت نروژ درخواست دهند. در نمودار زیر می توانید از تغییرات نرخ بیکاری در کشور نروژ در سال های اخیر مطلع شوید:

نمودار نرخ بیکاری در نروژ

مزایا و معایب اقامت تحصیلی نروژ

انتخاب كشور نروژ براى مهاجرت تحصيلى مزايا و معايبى دارد که در ادامه به طور مختصر و مفید نکات مثبت این ویزا را تشریح نمودیم.

 

  • دارا بودن نظام آموزشی سطح بالا
  • ارائه بهترین خدمات
  • نرخ بیکاری پایین
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی

اما علاوه بر این شرایط مثبت، یک سری نکات منفی نیز در دریافت ویزای دانشجویی نروژ وجود دارد در ادامه به معایب ویزای دانشجویی نروژ اشاره نمودیم.

  • ويزاى همراه همزمان نيست.
  • موقعیت نامناسب جغرافیایی نروژ (اشخاصی که در قسمت شمالی این کشور زندگی می کنند، تنها شش ماه از سال را در روز سپری می‌کند زیرا شش ماه دیگر سال شب است.)
  • دريافت ویزای تحصیلی نروژ برای دانشجویان ایرانی معمولا سخت می باشد.
  • هزينه زندگى بالا
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport