جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ده شهر برتر جهان برای زندگی ✔️ اقامت بهترین شهرهای جهان

بهترين شهرهاى دنيا براى زندگى 2024

انتخاب بهترين شهرهاى دنيا براى زندگى در مرتبه اول راجع به انتخاب و تصميم خود فرد است چون معيارهاى انتخاب بهترين شهر جهان براى زندگى و سكونت براى هر فردى متفاوت است.

از سوى ديگر شهرهاى معروف جهان که به عنوان بهترين شهرهاى دنيا براى زندگى در سال 2024 انتخاب شده‌اند عبارتند از؛ وين، کپنهاگن، زوريخ، ژنو، ملبورن و … است.

تمام شهرهاى نامبرده به دليل كيفيت زندگى بالا و خدمات متمايز انتخاب شده اند.

براى اطلاع از نحوه انتخاب بهترین شهر براى زندگى، تحصيل، كار و سرمايه گذارى كه با شرايط شما همسو باشد، با موسسه Canadamie تماس حاصل كنيد تا مشاوران شما را راهنمايى كنند.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

معیارهای انتخاب بهترین شهر جهان 2024

عواملی که در انتخاب بهترین شهرها برای زندگی مؤثرند، متعدد و متفاوت هستند. از جمله این عوامل می توان به کیفیت، امنیت، آرامش، آب و هوا، فرهنگ و زیرساخت ها و… اشاره کرد. هر ساله نشریات شناحته شده ای چون INDEPENDENT، TRAVEL MAGAZINE و Marseille بهترین شهرهای دنیا را به مخاطبین معرفی می کنند. برای مثال در سال های گذشته نشریه مرسل (Marseille) شهرهایی را به عنوان برترین شهرهای جهان معرفی کرد که امسال، حتی در فهرست ده شهر برتر جهان نیز قرار ندارند. با توجه به تفاوت معیارها در انتخاب ده شهر برتر جهان برای زندگی، در اين مقاله و با تحقيق و جستجو در چندين سايت رسمى، بهترين شهرهاى جهان براى زندگى را براى شما تشريح نموده ايم.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

معرفی بهترين شهرهاى جهان براى زندگى

سوالى که خيلى از افراد مطرح مى کنند اینکه بهترين شهر دنیا کجاست؟ در اين بخش 10 شهر برتر براى زندگى را براى شما معرفى خواهيم كرد.

  • شهر اول: وین، اتريش

شهر زیبای وین در کشور اتریش واقع گردیده است. این شهر را در سطوح مختلفی از جمله زیبایی، هنری و همچنین سیستم درمانی بایستی در صدر ده شهر برتر جهان برای زندگی و همچنين ضمن بهترين شهرهاى اتريش قرار داد. زیگموند فروید، بتهوون، موتزارت و ویکتور فرانکل دوران زندگی خود را در این شهر گذرانده اند. جمعیت ساکن این شهر، حدود دو میلیون نفر می باشند.

  • شهر دوم: کپنهاگن، دانمارک

کشور دانمارک نیز با در بر داشتن شهر کپنهاگن، میزبان یکی از ده شهر برتر جهان برای زندگی می باشد. این شهر یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر جمعیت دارد و عوامل انسانی و انسان ساخت بسیاری، زیبایی این شهر را چندبرابر کرده اند. از جمله این عوامل، تردد اکثریت مردم با  دوچرخه است که در کیفیت هوای این شهر نیز تأثیر شگرفی داشته است. از دیگر عوامل می توان به قصرهای سلطنتی زیبایی اشاره کرد که قرارگیری و تعدد آن ها در فضای شهری، احساس قدم برداشتن در یک موزه گسترده را به مخاطب القا می نماید. علاوه بر این، این شهر دارای طولانی ترین پیاده راه برای خرید و گذران اوقات فراغت می باشد.

  • شهر سوم: زوریخ، سوئیس 

یکی از زیباترین و امن ترین شهرهای جهان را می توان در کشور سوئیس یافت. این شهر که به نام زوریخ شهرت دارد، دارای یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار نفر است و می توان لقب زيباترين شهر جهان 2024 را به آن نسبت داد. از جمله زیبایی های چشمگیر این شهر، دریاچه طبیعی آن است.

  • شهر چهارم: ژنو، سوئیس

از دیگر شهرهای مطرح سوئیس که در فهرست ده شهر برتر جهان برای زندگی قرار گرفته اند، شهر ژنو است. این شهر را می توان به عنوان مرکز دیپلماسی و بانکداری جهان معرفی کرد که موقعیت جغرافیایی قرارگیری آن، در جنوب دریاچه ژنو می باشد. جمعیت حدودی این شهر، 600 تا 700 هزار نفر است و فاکتورهایی که سبب ساز کسب رتبه هشتم از ده شهر برتر جهان برای زندگی را در ژنو رقم زده اند، عبارتند از امنیت، زیبایی و کیفیت بالای زندگی مى باشد.

  • شهر پنجم:ملبورن، استرالیا

زندگی در ملبورن استرالیا با تنوع فرهنگی، صحنه هنری پر جنب و جوش، و تاکید شدید بر آموزش و مراقبت های بهداشتی مشخص شده است. ملبورن که به خاطر زیست پذیری اش شناخته شده است، یک محیط شهری پویا با ترکیبی از زیرساخت های مدرن و فضاهای سبز ارائه می دهد که آن را هم برای کار و هم برای اوقات فراغت ایده آل می کند.

 

  • شهر ششم: سیدنی، استرالیا

سیدنی یکی از بزرگترین شهرهای کشور استرالیا محسوب می شود که برای ایرانیان و مردم سایر کشورهای دیگر شناخته شده است؛ سالن اپرای بادبانی شکل این شهر، تصویر به یادماندنی از استرالیا را در اذهان بسیاری از افراد به جای گذاشته است. جمعیت ساکن در این شهر، حدود 5 میلیون نفر می باشند. آب و هوای مناسب و زیبایی های شهری برای اقامت استرالیا و طبیعی سیدنی، از جمله مهم ترین عوامل کسب امتیاز توسط این شهر و قرارگیری در لیست ده شهر برتر جهان برای زندگی بوده اند.

 

  • شهر هفتم: ونکوور، کانادا 

ایالت بریتیش کلمبیای کانادا، شهر ونکوور را با جمعیت حدودی دو میلیون و ششصد هزار نفر در خود جای داده است و جزو بهترين شهرهاى كانادا برای زندگى محسوب مى شود. زبان رایج در این شهر، زبان انگلیسی است. آب و هوای مناسب این شهر، تفاوت چشمگیری با سایر شهرهای کشور کانادا دارد. علاوه بر آب و هوا، وجود دانشگاه بریتیش کلمبیا UBS در شهر ونکوور، به ارتقای سطح علمی این شهر و شهرت آن افزوده است. همان طور که می دانید این دانشگاه، در صدر برترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته است. شهر ونکوور دارای مرکز مشترک با کشور آمریکا می باشد و بسیاری از مردم این شهر، خریدهای خود را در شهرهای مرزی کشور آمریکا انجام می دهند.

 

  • شهر هشتم: کالگری، کانادا

زندگی در کانادا در شهر‌ کلگرى به خاطر محیط طبیعی خیره‌کننده‌، اقتصاد قوی، نرخ بیکاری پایین و مسکن مقرون به صرفه در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا گزينه اى عالى محسوب مى شود.

 

  • شهر نهم: اوکلند، نیوزلند

زندگی در اوکلند، نیوزیلند، یک سبک زندگی آرام و متعادل را فراهم می کند، که توسط مناظر طبیعی زیبا، از جمله سواحل، پارک ها، و جزایر مجاور احاطه شده است. این شهر به دلیل خدمات عمومی خوب خود از جمله مراقبت های بهداشتی و آموزشی شناخته شده است که آن را به مقصدی جذاب برای خانواده ها و متخصصان تبدیل می کند. هزینه های زندگی می تواند بالا باشد، به خصوص از نظر مسکن، اما کیفیت زندگی، آب و هوای معتدل و فعالیت های بیرون از خانه، اوکلند را به مکانی مطلوب برای زندگی تبدیل می کند.

  • شهر دهم: اوزاکا، ژاپن

زندگی در اوساكا يا اوزاکا، ژاپن ترکیبی منحصر به فرد از زندگی شهری مدرن و میراث فرهنگی عمیق را ارائه می دهد. این شهر به دلیل ایمنی، پاکیزگی و سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد شناخته شده است که زندگی روزمره را راحت و راحت می کند. غذای پرجنب‌وجوش اوساکا که به‌خاطر غذاهای خیابانی مانند تاکویاکی و اوکونومیاکی معروف است، به جذابیت این شهر می‌افزاید. در حالی که مسکن می تواند گران باشد، اما کیفیت زندگی، از جمله مراقبت های بهداشتی و آموزش عالی، اوزاکا را به مکانی بسیار مرغوب برای زندگی در ژاپن تبدیل می کند.

 

روش های اخذ اقامت ده شهر برتر جهان

همان طور که در مطالب بخش قبل اشاره شد با بررسی فاکتورهای مختلف، کشورهای اتریش، سوئیس، کانادا، آلمان، دانمارک، استرالیا، نيوزلند و ژاپن میزبان ده شهر برتر جهان برای زندگی شناخته شده اند. کشورهای یاد شده روش های مختلف مهاجرتی و اخذ اقامت را برای متقاضیان بین المللی فراهم نموده اند که از جمله آن ها می توان به سرمایه گذاری (شامل استارتاپ يا نوآفرينى كه بهترين گزينه در حال حاضر ويزاى استارتاپ کانادا مى باشد. ديگر روش ها عبارتند از؛ ثبت شرکت در کشور هاى مختلف مثل ثبت شرکت در کانادا، ثبت شرکت در آلمان يا خود اتکایی و تمکن مالی مثل خودحمايتى فرانسه، خود حمايتى اتريش و…)، تحصیل و کار اشاره کرد. روش های اخذ اقامت در هر یک از این شهرها و کشورها متعدد است و متناسب با شرایط افراد می توان روش های قانونی مختلفی را پیشنهاد کرد.

موسسه مهاجرتى Canadamie داراى تعداد زيادى از ويزاها و پرونده هاى موفق است و می‌تواند شما را در انتخاب گزينه درست با توجه به شرايط شما كمک كند.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport