جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خود حمایتی اتریش ✔️ شرایط و هزینه ویزای خودحمایتی

اقامت خود حمایتی اتریش

خود حمایتی اتریش یکی از دو روش سرمایه گذاری در اتریش است که منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور می شود. شرایطی چون عدم نیاز به مدرک تحصیلی خاص یا مدرک زبان و مزایای عمده ای نظیر اخذ اقامت اتریش و یا سفر آزاد در حوزه شنگن، خودحمایتی را به یکی از راحت ترین و مطلوب ترین روش های مهاجرت به اتریش تبدیل کرده است. اثبات دارایی کافی و درآمد passive منتج به اخذ ویزای خود حمایتی اتریش می گردد. افرادی که موفق به اخذ ویزای خودحمایتی اتریش می شوند، اجازه کار در این کشور را ندارند، اما قادر به سرمایه گذاری بوده و می توانند مالک یا کارفرما باشند. شرایط خود حمایتی اتریش به شرح زیر است:

ثبات مالی: به طور معمول، کسانی که متقاضی خود حمایتی در اتریش هستند باید ثابت کنند که دارای درآمد ثابت و کافی برای حمایت از خود بدون نیاز به شغل محلی هستند.
مسکن: متقاضیان باید مکانی در اتریش چه به عنوان مالک ملک و چه به عنوان اجاره کننده داشته باشند. یک قرارداد اجاره قانونی یا شواهدی مبنی بر مالکیت ملک باید ارائه دهد.
مهارت زبان آلمانی: برای گرفتن مجوز اقامت خود حمایتی به مهارت زبان آلمانی نیاز است.
بیمه پزشکی: معمولا برای متقاضیان داشتن بیمه درمانی شرط لازم است.
الزامات مالی: مجموع هزینه های مربوط به اخذ مجوز اقامت خود حمایتی می تواند بر اساس تعداد اعضای خانواده و عوامل دیگر در نوسان باشد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

خود حمایتی اتریش چیست؟

خودحمایتی یکی از انواع روش های اخذ اقامت اتریش می باشد که زیر مجموعه روش سرمایه گذاری می باشد اما انتقال سرمایه در این روش صورت نمی پذیرد و شرایط ویژه ای است که بدون انتقال سرمایه منجر به اخذ اقامت و تابعیت اتریش می گردد. خودحمایتی اتریش این شرایط را برای متقاضی فراهم می کند که تنها با اثبات اینکه درامد و سرمایه کافی دارد می تواند برای اخذ اقامت این کشور اقدام کند. میزان تمکن مالی در این روش حدود 20 هزار یورو به ازای هر متقاضی است. همچنین متقاضی باید اثبات کند که درآمد ماهانه 2 الی 3 هزار یورو نیز از خارج اتریش دارد. همچنین منبع این درآمد نیز برای کشور اتریش اهمیت دارد.

خود حمایتی اتریش دارای ویزای موقت یک ساله می باشد و بعد از تمدید مجدد یکساله، در سال دوم به مدت سه سال تمدید می گردد. در نهایت پس از 6 سال، با احراز بعضی شرایط درخواست اقامت دائم و سپس، درخواست پاسپورت اتریش تحت شرایطی پذیرفته می شود. در اقامت از طریق خودحمایتی، شخص برای تمدید کارت اقامت در سال بعد باید حداقل شش ماه از دوازده ماه را در اتریش اقامت داشته باشد. این اقامت شش ماهه می تواند یکپارچه یا به صورت پراکنده در کل سال باشد. قوانین اخذ اقامت دائم متفاوت از اقامت عادی می باشد.

 

معرفی اقامت خود حمایتی اتریش

 

مزایای خودحمایتی اتریش

خودحمایتی یکی از بهترین و راحت ترین روش های مهاجرت به اتریش است که دارای مزایای متعددی می باشد. در ادامه به تعدادی از این مزایا اشاره می شود:

  • امنیت سرمایه گذاری
  • سود بالا
  • امکان زندگی با کیفیت
  • بدون نیاز به سرمایه گذاری
  • نزدیکی فاصله با ایران و امکان رفت و آمد
  • نیازی به مدرک زبان یا سطح بالای تحصیلات ندارد
  • امکان تحصیل رایگان در اتریش برای فرزندان

مزایای خودحمایتی اتریش

قوانین اخذ اقامت خود حمایتی اتریش

قوانین برای دریافت مجوز اقامت خود حمایتی در اتریش، به طور کلی مانند قبل باقی مانده است.

توانایی مالی

برای گرفتن اقامت خود حمایتی در اتریش، شما باید از نظر مالی قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان (در صورت وجود) باشید. مقدار دقیق این مبلغ توسط مقامات مهاجرتی اتریش تعیین می‌شود و به عواملی نظیر تعداد اعضای خانواده، هزینه‌های زندگی و مدت اقامت شما در اتریش بستگی دارد. معمولاً مبلغ حدود ۲۰ هزار یورو برای هر نفر باید در حساب بانکی شما موجود باشد.

حساب بانکی

برای نشان دادن توانایی مالی، شما باید مبلغ مورد نیاز (حدود ۲۰ هزار یورو برای هر نفر) را در حساب بانکی خود داشته باشید. این حساب بانکی باید به نام شما باشد و موجودی کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی شما و خانواده‌تان در اتریش را داشته باشد. همچنین منبع این پول باید مشخص و قانونی باشد.

بیمه سلامت

شما باید در اتریش بیمه سلامت مناسبی داشته باشید که می‌تواند از طریق بیمه‌های خصوصی یا دولتی اتریش تهیه شود.

مصاحبه

در صورت لزوم ممکن است از شما برای مصاحبه دعوت شود و شما باید آمادگی شرکت در مصاحبه را داشته باشید. در این مصاحبه، باید درباره توانایی مالی و هدف اقامت خود توضیح دهید.

ظرفیت اقامت خود حمایتی اتریش

این برنامه هر ساله برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر باز می‌شود و متقاضیان باید درخواست خود را در تاریخ ۲ ژانویه به سفارت ارائه دهند.

شرایط کار

با اقامت خود حمایتی اتریش، اجازه کار در این کشور را ندارید اما می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید. خرید ملک، ثبت شرکت، راه‌اندازی رستوران، خرید کسب و کار، سهام یا هر نوع سرمایه‌گذاری دیگری در اتریش ممکن است و می‌تواند منبع درآمد یورویی مناسبی باشد.

شرط حضور

افرادی که اقامت خود حمایتی اتریش را دریافت می‌کنند، نیازی نیست که همیشه در اتریش زندگی کنند، اما باید هر سال حداقل ۶ ماه در این کشور حضور داشته باشند.

اعتبار ویزای خود حمایتی اتریش

ویزای خود حمایتی اتریش ابتدا یک سال اعتبار دارد و می‌توانید آن را تمدید کنید. این ویزا دو بار با اعتبار یک ساله قابل تمدید است و در سال سوم می‌توانید آن را با اعتبار سه ساله تمدید کنید. پس از پنج سال می‌توانید برای اقامت دائم اتریش درخواست دهید.

شرایط الحاق همراه در خود حمایتی اتریش

در این روش، متقاضیان می‌توانند برای اعضای خانواده خود نیز اقامت دریافت کنند. همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی می‌توانند به عنوان همراه اقامت اتریش را بگیرند. با این حال، هیچ‌یک از اعضای خانواده اجازه کار ندارند اما می‌توانند به صورت رایگان در اتریش تحصیل کنند.

 

ویدیو مرتبط با اقامت خودحمایتی اتریش

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

افراد واجد شرایط برای اقامت خود حمایتی اتریش

خود حمایتی اتریش، محدودیت سنی و موقعیت اجتماعی ندارد و شامل افرادی می شود که دارای شرایط قید شده در ذیل باشند:

  • مبلغ 22 هزار یورو موجودی حساب بانکی فرد متقاضی در کشور مبدأ
  • مبلغ 22 هزار یورو موجودی حساب بانکی کشور مبدأ به ازای هر یک از همراهان
  • مبلغ 2000 تا 3000 یورو درآمد ماهیانه فرد متقاضی
  • اجاره یا خرید منزل در اتریش
  • مدارک معتبر هویتی

 

اخذ اقامت خودحمایتی اتریش

افراد واجد شرایط این روش سرمایه گذاری در اتریش، موفق به اخذ ویزای یک ساله اقامت در اتریش خواهند شد. پس از آن، مجدداً ویزای آنان به مدت یک سال تمدید می شود و در پایان سال دوم، تمدید ویزا به مدت 3 سال انجام خواهد گرفت. پس از شش سال فرد متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم نماید در صورتیکه شرایط لازم را رعایت کرده باشد.

تمکن مالی در خود حمایتی اتریش

نحوه درخواست برای اخذ اقامت خود حمایتی اتریش

کشور اتریش محدودیت ثبت نام برای روش خودحمایتی دارد در این روش سالانه حدود 450 نفر پذیرش دارد که فقط در موقع خاصی از سال می بایست برای آن اقدام کرد. ارائه به موقع درخواست و مدارک مورد نیاز، از نکات مهم در خصوص دریافت اقامت خودحمایتی است. با بهره گیری از راهنمایی های مشاوران مجرب و متخصص در این زمینه می توانید درصد موفقیت خود در دریافت ویزای خود حمایتی اتریش را افزایش دهید.

اقامت خودحمایتی اتریش

 

مدارک مورد نیاز برای اقامت خود حمایتی اتریش

تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای خود حمایتی اتریش یکی از مهم ترین و تخصصی ترین مراحل در فرآیند مهاجرت می باشد. چرا که در صورت وجود نقص در ارائه مدارک، احتمال رد درخواست شما افزایش می یابد. موسسه ملک پور با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت، آماده همراهی و یاری شما عزیزان در این مقطع حساس از مهاجرت می باشد. مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت اتریش از طریق تمکن مالی عبارتند از:

  • اسناد معتبر جهت اثبات تمکن مالی فرد متقاضی و همراهان
    • مبلغ 20 هزار یورو در حساب بانکی فرد متقاضی
    • مبلغ 2000 تا 3000 یورو درآمد ماهیانه فرد متقاضی
    • مبلغ 20 هزار یورو در حساب بانکی هر یک از همراهان فرد متقاضی
  • عکس به روز فرد متقاضی و همراهان
  • اسناد هویتی معتبر فرد متقاضی و همراهان
  • اصل و کپی پاسپورت فرد متقاضی و همراهان
  • ارائه سند ازدواج
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه درمانی معتبر در اتریش
  • اسناد مربوط به اقامت و محل سکونت فرد متقاضی و همراهان در اتریش

 

هزینه ویزای خود حمایتی اتریش

در اینجا جدولی از هزینه های ویزای خودحمایتی آمده است:

هزینه استاندارد وضعیت افراد
1035 دلار شخص مجرد
1630 دلار زوج
160 دلار فرزندان وابسته

برای اطلاع از دقیق ترین و به روزترین اطلاعات در مورد فرآیند درخواست و هزینه ها، توصیه می شود به وب سایت رسمی سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود مراجعه کنید.

 

چگونه شانس خودحمایتی اتریش را افزایش دهیم؟

برای دریافت خود حمایتی اتریش از دو طریق می توان اقدام کرد:

  • درآمد کافی: به سفارت این کشور نشان دهید که اوضاع مالی خوبی دارید، و نیاز به کار کردن در این کشور ندارید. به عنوان مثال شما برای اجاره دادید و ماهی دو الی سه هزار یورو از این منبع درآمد دارید.
  • حساب مالی خوب: به ازای هر فرد از خانواده خود ۲۰ هزار یورو در حساب خود پس انداز دارید.

 اگر هر کدام از این دو شرایط رو باشید، می توانید برای دریافت ویزای خود حمایتی اتریش اقدام کنید. و از طریق دریافت این ویزا برای خود همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت دریافت کنید. نکته مهم در خصوص خود حمایتی این است که کشورهایی مثل اتریش، تعداد محدودی از افراد را از این روش می پذیرد. تقریباً سالانه حدود 400 الی500 پذیرش دارند. پس لازم است بدانیم راهکار افزایش شانس اخذ ویزای خود حمایتی اتریش چیست؟ اولین نکته مهم در این خصوص این است که شما باید تا2 ژانویه به سفارت این کشور بروید و از آنجایی که سفارت اتریش در ایران شلوغ است، شانس شما برای رسیدن در موعد مقرر پایین می باشد در نتیجه اگر شما اقامت کشور دیگری مانند کشورهای عربی قطر، امارات، کویت و یا حتی ترکیه را داشته باشید شانس بالاتری برای دریافت این اقامت در اتریش خواهید داشت.

 

هزینه های زندگی در اتریش

خود حمایتی اتریش دارای شروطی می باشد که توانایی پرداخت هزینه های زندگی، یکی از مهم ترین آن ها می باشد. به تناسب سبک زندگی و محل سکونت، هزینه های زندگی در اتریش متفاوت می باشد.

خدمات و کالا هزینه ها
غذا در رستوران ارزان قیمت 10.00 €
آب (0.33 لیتر بطری) 2.10 €
شیر (1 لیتر) 1.08 €
نان سفید تازه (500 گرم) 1.78 €
تخم مرغ (12 عدد) 2.76 €
پنیر محلی 10.68 €
سینه مرغ (1 کیلوگرم) 10.52 €
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 16.86 €
موز (1 کیلوگرم) 1.71 €
پرتقال (1 کیلوگرم) 2.43 €
گوجه فرنگی 2.18 €
سیب زمینی 1.33 €
پیاز 1.37 €
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 2.40 €
تردد ماهانه (قیمت معمول) 47.00 €
اینترنت (60 مگابایت یا بیشتر، نامحدود) 30.16 €

یکی از هزینه هایی که باید در نظر داشته باشید هزینه مسکن در اتریش است که ما هزینه های تقریبی را برای شما ارائه داده ایم.

آیتم قیمت
اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 851.71 €
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز 634.30 €
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 1332.12 €
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در خارج از شهر 1029.08 €
قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 4774.68 €
قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در خارج از شهر 3417.42 €

 

خدمات موسسه ملک پور در زمینه اقامت خود حمایتی اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به اتریش می باشد و بر این اساس، همواره افراد زیادی درخواست دریافت ویزای خود حمایتی اتریش را دارند. حضور مشاوران خبره و متخصص در امور مهاجرت در کنار متقاضیان، در تمام مراحل به ویژه در تهیه و تنظیم مدارک، ریسک عدم پذیرش درخواست و رد ویزای شما را کاهش داده و علاوه بر آن موجب تسهیل و سرعت بخشی به طی شدن فرآیند مهاجرت می شود. موسسه ملک پور با سابقه سال ها فعالیت صادقانه در امور مهاجرت و استقرار دفتر مرکزی در وین، بهترین متخصصین را با افتخار در اختیار شما سروران گرامی قرار می دهد تا پروسه مهاجرت شما به اتریش از طریق خودحمایتی، به تجربه ای شیرین و ماندگار تبدیل شود.

خودحمایتی فرانسه، یکی از روش های اخذ اقامت این کشور می باشد که بر پایه تمکن مالی استوار است. در روش خودحمایتی فرانسه نیز شرط سنی و تحصیلی وجود ندارد و افرادی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند، با ارائه مدارک لازم مبتنی بر تمکن مالی اتریش و وجود سرمایه لازم در حساب بانکی خود، می توانند اقامت خود و اعضای خانواده را برای کشور فرانسه دریافت نمایند. با وجود شباهت های کلی طرح خودحمایتی اتریش و فرانسه، این روش اقامتی در دو کشور یاد شده دارای تفاوت هایی نیز می باشند. از جمله این تفاوت ها و تمایزات می توان به میزان مبلغ مورد نیاز جهت اثبات تمکن مالی اتریش، درآمد ماهیانه، شرط حضور در کشور مقصد و… اشاره کرد.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport