جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه های بعد از قبولی لاتاری ✔️جزئیات هزینه بعداز برنده شدن

هزینه های بعد از قبولی لاتاری

هزينه هاى بعد از قبولى لاتارى امرى است كه اگر به عنوان برنده در قرعه کشی ويزاى لاتارى (DV) انتخاب شديد ، بايد آن را در نظر بگيريد.

هزينه هاى بعد از قبولى لاتارى شامل هزينه سفارت ، هزينه مدیکال و معاينه پزشکى و هزينه صدور گرين كارت كه به ترتيب برابر با 330 دلار، 200 تا 500 دلار و 220 دلار مى باشد. در كنار اين اين هزينه ها، هزينه هاى متفرقه وجود دارد كه بستگى به کشور مبدا و تعداد افراد متغير است.

جهت اطلاع از پروسه ثبت نام در لاتارى آمريكا و شرايط كلى آن با موسسه Canadamie تماس حاصل كنيد و اطلاعات جامع دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

هزینه های بعد از قبولی لاتاری شامل چه مواردی است؟

برای دانستن بعد از برنده شدن در لاتاری چقدر پول لازم است؟ باید قدم های بعدی را بررسی کرد. از لحظه ای که فرد در برنامه لاتاری پیروز می شود تا زمانی که به گرین کارت آمریکا برسد، هزينه هاى متفاوتى بايد پرداخت کند‌. براساس سايت سايت USCIS (خدمات شهروندى و مهاجرت ايالات متحده آمریکا) قبل از انجام مصاحبه سفارت آمریکا، هر متقاضى بايد هزينه لاتارى را پرداخت کند. ليست كامل هزينه ها را در بخش هاى بعدى شرح خواهيم داد.

هزینه تکمیل فرم درخواست DS-260

اولین قدم بعد از پیروزی در برنامه لاتاری که افراد را به کشور آمریکا نزدیک می کند و شروع پروسه اخذ ویزا و گرین کارت ایالت متحده می باشد، تکمیل فرم درخواست DS-260 است. متقاضیان برای تکمیل فرم DS-260 هزینه ای پرداخت نمی نمایند و این خدمات به صورت رایگان انجام می پذیرد.

هزینه های رفتن به سفارت آمریکا در کشورهای دیگر

از آنجایی که سفارت کشور آمریکا در ایران وجود ندارد، افرادی که در برنامه لاتاری پیروز شده و خواهان حضور در کشور آمریکا می باشند، به ناچار باید به یکی از کشورهای همسایه ایران که سفارت آمریکا در آن کشور مشغول به فعالیت می باشد رجوع کنند. قطعاً این اقدام هزینه‌هایی را برای متقاضیان در پی دارد که شامل بلیط سفر، هزینه های اسکان، غذا و غیره می شود. میانگین هزینه های جانبی برای گرفتن گرین کارت آمریکا که با سفر به کشورهایی همچون ترکیه، ارمنستان و یا امارات امکان پذیر است، شروع آن حداقل 700-500 دلار است که این مبلغ با توجه به وضعیت و شرایط هر متقاضی، تغییر و افزایش خواهد یافت.

هزینه مدیکال بعد از قبولی در لاتاری

اما در مرحله دیگری از هزینه های بعد از قبولی لاتاری، به هزینه مدیکال يا معاینه پزشکی می رسیم که افراد می بایست 200 الی 500 دلار را بپردازند که این مبلغ نسبت به کشور مبدا، متغیر است. اين هزينه ها شامل هزينه واکسيناسيون، معاینه فيزيکى، آزمايش خون و … مى باشد. در روز مصاحبه، معاینه پزشکی متقاضیان صورت می پذیرد و این اقدام تنها در مراکز ویژه تایید شده توسط کشور آمریکا قابل انجام است. این امکان برای متقاضیان وجود دارد که برای معاینه پزشکی در وبسایت IOM ثبت نام نمایند.

هزینه ارسال مدارک لازم برای برندگان لاتاری

بسیار مهم است که افراد همه مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه و همراه با مدارک معاینات پزشکی، برای کشور آمریکا ارسال نمایند. این اقدام با پرداخت هزینه هایی به دولت آمریکا، امکان پذیر است که مبلغی حدود 200 دلار يا حتى بيشتر می باشد. قابل توجه متقاضیان باید این مطلب را هم اضافه کنیم که اگر ویزای افراد رد شود، این هزینه به متقاضیان بازگردانده نمی‌شود.

هزینه مصاحبه سفارت بعد از قبولی لاتاری

افرادی که در برنامه لاتاری برنده می شوند، باید مراحل اخذ گرین کارت این کشور را یک به یک پیش ببرند که یکی از این مراحل مربوط به مصاحبه در سفارت کشور آمریکا می باشد. متقاضیان برای دریافت نوبت مصاحبه از سفارت آمریکا، ملزم به پرداخت 330 دلار هستند که این مبلغ ممکن است تا حدودی دچار تغییر شود.

هزینه صدور گرین کارت بعد از قبولی لاتاری

افراد خوش شانسی که در برنامه لاتاری آمریکا پیروز می شوند بعد از عبور از مراحل موجود، موفق به اخذ ویزای این کشور که به مدت شش ماه می باشد، خواهند شد. افراد با این ویزا می توانند وارد کشور آمریکا شده و اقدام به اخذ گرین کارت ایالت متحده آمریکا کنند. این اقدام با پرداخت هزینه هایی صورت می پذیرد که مبلغ آن 220 دلار بوده و متقاضیان قبل از ورود به ایالت متحده آمریکا باید آن را بپردازند.

از سوى ديگر، سوال عده اى از اشخاص اين است كه اگر لاتارى برند شويم و نرويم چه مى شود؟ در اين حالت بايد گفت که فرصت و سهميه خود را به عنوان برنده ويزاى متنوع را از دست خواهيد داد.

قیمت خرید بلیط هواپیما بعد از قبولی در لاتاری

 در این مرحله هزینه دیگری که پیش روی افراد وجود دارد مربوط به بلیط هواپیما برای مهاجرت به آمریکا است. گفتنی است که هر متقاضی برای اخذ بلیط هواپیمای آمریکا بسته به نوع بليط هواپیما اگر کلاس اکونومى هزينه ها از 400 تا 2000 دلار و بيزنيس كلاس از 2000 تا 4000 هزار دلار به بالا هم مى رسد. قیمت بلیط هواپیما برای هر عضو خانواده جداگانه محاسبه شده و جزء هزینه های بعد از قبولی لاتاری می باشد.

هزینه اجاره مسکن در آمریکا برای برندگان لاتاری

قیمت مسکن در سواحل شرقی و غربی بسیار بالا و هرچه به سمت ایالات داخلی می رویم هزینه ها به نسبت به پایین تر می آید. لازم به ذکر است که متقاضیان برای اجاره یک خانه در کشور آمریکا موظف به پرداخت یک ودیعه می باشند. میزان این ودیعه به عوامل مختلفی از جمله صاحب خانه موقعیت و شرایط خانه بستگی دارد. بسیاری از صاحب خانه های آمریکایی با توجه به مبلغ اجاره ماهانه، درخواست وثیقه می کنند و برخی دیگر 50 درصد وثیقه را طلب می نمایند تا در صورت آسیب رساندن به خانه، بتوانند از این طریق به حقوق خود برسند. در ادامه به جزییات اجاره بهای خانه در ایالات مختلف آمریکا توجه فرمایید:

ایالت نوع خانه لوكيشن قیمت به دلار
سانفرانسیسکو آپارتمان یک خوابه

آپارتمان سه خوابه

در مركز

شهر

3,103.52

5,567.95

کالیفرنیا آپارتمان یک خوابه

آپارتمان سه خوابه

در مركز

شهر

 

1,813.00 

2,150.00

نیویورک آپارتمان یک خوابه

آپارتمان سه خوابه

در مركز

شهر

4,075.70

8,625.17 

شیکاگو آپارتمان یک خوابه

آپارتمان سه خوابه

در مركز

شهر

2,392.74

4,684.62

سن دیگو آپارتمان یک خوابه

آپارتمانسه خوابه

در مركز

شهر

2,947.53

5,245.62 

دالاس تگزاس آپارتمان یک خوابه

آپارتمان سه خوابه

در مركز

شهر

1,200.00

2,500.00

 

هزینه زندگی در آمریکا برای برندگان لاتاری

شرايط زندگى بعد از برنده شدن در لاتارى به اين نحو است كه علاوه بر مسکن و تحصيل‌ بايد هزينه هاى زندگى در آمريكا را در نظر گرفت. هزينه زندگى در آمريكا براى يک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره برابر با 4,167.0 دلار در ماه است. اما براى يک شخص مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره حدود 1,171.0 دلار در ماه است.

ميزان تمكن مالى برندگان لاتارى

تمکن مالى لازم براى برندگان لاتارى بسته به تعداد اشخاص و افراد خانواده است. هزينه حدودى براى يک نفر برابر با 18,225 دلار است. هر عضوى كه هم به پرونده ملحق مى شود بايد مبلغ 6,425  دلار به مبلغ قبلى اضافه شود.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport