جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ریجکت ویزای انگلیس ✔️دلایل ردی ویزا + روش های رفع ریجکتی

ریجکت ویزای انگلیس 2024 | روش های رفع ریجکتی

ریجکتی ویزای انگلیس، یکی از نگرانی هایی که همواره متقاضیان مهاجرت به انگلستان با آن مواجه هستند. مهم ترين دلايل ريجكت ويزاى انگليس شامل ارائه مدارک جعلى، فرم ناقص، عدم تمکن مالى، مغايرت هدف سفر با نوع ويزا و … مى باشد.

در صورت اعتراض به رد شدن ويزا، ساکنان انگليس مى توانند در عرض 14 روز درخواست خود را ثبت كرده و اشخاصی که خارج انگليس هستند ، مى توانند در بازه زمانى 28 روزه اقدام كنند. درخواست مشاوره از وكيل مهاجرتى معتبر مى تواند در اين پروسه بسيار موثر بوده و موجب كاهش ریسک ريجكت شدن ويزاى انگليس شود.

جهت اخذ مشاوره براى مهاجرت به انگلستان و دريافت انواع ويزا، از جمله تحصيلى، كارى و سرمایه گذارى مى توانيد با موسسه Canadamie تماس برقرار كرده و مشاوره رايگان دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

دلایل ریجکتی ویزای انگلیس

متقاضيان مهاجرت به انگلستان با شناخت دلايل ريجكتى ويزاى انگليس در تسهيل فرآيند خود به سفر به اين كشور خواهند داشت. دلايل ريجكتى ويزاى انگليس متعدد است ، لذا تكميل پرونده به نحو احسن و صحيح بسيار موثر خواهد بود. برخی از مهم ترین دلایل ریجکت ویزای انگلیس را با هم بررسی خواهیم نمود.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.
  • فرم ناقص و اشتباهات ناخوانایی متن

فرم های درخواست ناقص و ناخوانا بودن متن و اشتباه در تکمیل بخش های مختلف یکی از عواملی که منجر به ریجکتی ویزای انگلیس می شود. برای جلوگیری از این موضوع صرفاً متقاضی باید دقت خود برای تکمیل فرم را بالا برده و یا حتی در صورت نیاز چندین بار اطلاعات وارد شده در فرم را بازبینی نموده و در صورت نیاز اصلاح کند تا فرم ارائه شده بدون عیب و نقص به سفارت تحویل داده شود.

  • ارائه مدارک ناقص یا جعلی به قصد فریب

 در صورتی که متقاضی مدرک جعلی را به قصد فریب افسر ویزای انگلستان در پرونده مهاجرتی خود قرار دهد به جرات می توان گفت که ریجکت ویزای انگلیس متقاضی قطعی است و حتی اعتراض به آن نیز در غلب موارد چاره ساز نخواهد بود. البته در صورتی که متقاضی تمام مدارک خواسته شده را ارائه ندهد و در واقع مدارک را ناقص به سفارت اراه نماید نیز منجر به ریجکتی ویزا می شود که بسته به نوع مدرک قابل اعتراض و اصلاح می باشد.

  • ارائه اسناد نامنظم

به طور معمول منظم بودن مدارک خواسته شده توسط سفارت می تواند سرعت بررسی پرونده را بالا ببرد و در صورتی که متقاضی این ترتیب چیدمان مدارک را رعایت نکند احتمال ریجکتی ویزای انگلیس او وجود خواهد داشت. در موارد بسیاری همین آشفتگی مدارک باعث شده است تا متقاضی با بهترین و عالی ترین مدارک جواب مثبت از افسر ویزا دریافت نکند.

  • بودجه ناکافی برای اثبات تمکن مالی

 در صورتی که شخص نامه ای بابت تمکن مالی ارائه ندهد و یا مبلغ ارائه شده در نامه تمکن مالی کمتر از حداقل مشخص شده باشد و تشخیص افسر ویزا این باشد که شما امکان پوشش هزینه های زندگی در انگلستان را نخواهید داشت و به احتمال زیاد این موضوع منجر به ریجکت ویزای انگلیس شما خواهد شد.

  • مغایرت هدف از سفر با نوع ویزای درخواستی

در صورتی که ویزای مورد تقاضای شخص با هدف او از سفر مغایرت داشته باشد نیز می تواند یکی دیگر از عواملی باشد که افسر ویزا به راحتی ویزای او را ریجکت کند. به عنوان مثال اگر هدف شخص از ورود به انگلستان تحصیل در این کشور باشد و بخواهد با ویزای توریستی انگلستان وارد این کشور شود و نتواند هدف درستی از سفر خود به این کشور به افسر ویزا اعلام نماید منجر به ریجکتی ویزای انگلیس متقاضی خواهد شد.

  • کشف سابقه کیفری علیه متقاضی ویزا

عملاً می توان گفت که بدون ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و یا داشتن پیشینه کیفری متقاضی شانس دریافت ویزای انگلستان را نخواهد داشت و این امر منجر به ریجکت ویزا خواهد شد. البته دقت داشته باشید که شاید تمام جرایم شامل این شرایط نباشند ولی به طور قطع اگر شخص مرتکب به جرمی شده باشد که محکوم به حداقل 4 سال زندان شده باشد شانسی برای دریافت ویزای انگلیس ندارد.

  • سابقه دیپورت شدن

در صورتی که قبلاً سابقه دیپورت شدن از کشوری را داشتید به احتمال زیاد این موضوع می تواند یکی از دلایل ریجکتی ویزای انگلیس شما باشد. این موضوع نشان از بی نظمی و عدم احترام به قانون توسط متقاضی ویزای انگلیس به شمار می رود و افسر ویزا نیز این احتمال را می دهد که شخص بعد از ورود به انگلیس نیز این رفتار خود را تکرار کند و برای جلوگیری از وقوع مجدد این موضوع ویزای متقاضی را رد می کند.

  • پاسپورت بدون اعتبار

عدم اعتبار پاسپورت در هنگام تقاضای ویزا را می توان یکی از مبتدیانه ترین دلایل ریجکت ویزای انگلیس و یا هر کشور دیگری عنوان نمود. متقاضی در هنگام تقاضا باید دقت داشته باشد که به طور معمول حداقل 1 سال اعتبار و حداقل 1 صفحه خالی را نیز داشته باشد. دقت داشته باشد که پاسپورت شما در خارج از کشور مهم ترین مدرک هویتی شما محسوب می شود پس در نگهداری آن باید بسیار کوشا باشید و آن را مخدوش و دستکاری نفرمایید. در صورتی که ویزای شما هر کدام از دلایل فوق الذکر را داشته باشد افسر ویزا می تواند به راحتی ویزای شما را به دلیل عدم اعتبار کافی ریجکت نماید.

  • اشکال در سوابق سفرهای قبلی متقاضی

اشکال در سوابق سفرهای قبلی و با بی نظمی در زمان و موعد مقرر می تواند بهانه ای دیگر برای ریجکت روادید انگلیس شخص باشد. در واقع شما به قوانین کشور مقصد خود احترام نگذاشته اید و یا حتی افسر ویزا این احتمال را می دهد که هدف شما فراتر از یکی سفر توریستی است و برای مقاصد دیگری به این کشور سفر می کنید و شاید هم اصلاً قصد خروج از این کشور را ندارد. با استناد به این موضوع افسر ویزا تصمیم می گیرد که ریجکتی ویزا شما را ارائه کند و به شما اجازه ورود ندهد.

  • دعوت‌نامه نامعتبر

اگر برای شما دعوت نامه جعلی یا نامعتبر ارسال شده باشد، افسر پرونده متوجه این موضوع شده و با صدور ویزای شما مخالفت خواهد کرد، بنابراین در نظر داشته باشید که هیچ گاه از مدارک جعلی در پرونده خود استفاده نکنید.

  • قانع نکردن افسر برای دلایل سفر به انگلیس

در هنگام مصاحبه افسر افیسر از شما دلایل قانع کننده برای سفر به انگلستان می خواهد و اگر مدارک شما و دلایلی که برای افسیر توضیح می دهید قانع کننده نباشد؛ با حضور شما در این کشور مخالفت خواهد شدو در نتیجه ویزای شما ریجکت می گردد.

  • دریافت ویزا در سالهای گذشته و عدم استفاده از آن

اگر در سالهای گذشته درخواست ویزای کشور انگلستان را داده باشید و با درخواست شما موافقت شده باشد، اما بنا به دلایل و شرایطی از سفر به این کشور اجتناب کرده باشید، این موضوع نیز ممکن است روی ویزای درخواستی فعلی تان اثر منفی بگذارد و افسر پرونده با صدور ویزا مخالفت نماید.

نحوه اعتراض به رد درخواست ویزای انگلیس

اقدامات پس از ريجكت شدن ويزاى انگليس شامل دانستن دلايل ريجكت شدن و رفع آن مى باشد. در صورت وجود اشتباه مى توانيد Administraive Review يا بررسى ادارى كنيد كه معمولاً اين شرايط براى ويزاهاى Tire1، Tire2، Tire4 و Tire5 منطبق است. حالت دوم مى توانيد درخواست تجديد نظر يا Appeal كنيد. اين پروسه شامل پر کردن فرم IAFT-2 و ارسال آن مى باشد. در صورت کلى، براى اعتراض به ريجكتى ويزاى انگليس اگر خارج انگليس هستيد معمولاً 28 روز فرصت داريد تا درخواست دهيد و اگر داخل انگليس هستيد اين بازه زمانى 14 روز مى باشد.

زمان رسيدگى به اعتراض ريجكتى ويزاى انگليس

مدت زمان رسيدگى به اعتراض ريجكتى ويزاى انگليس بسته به نوع ويزاى درخواستى شما و دليل رد شدن آن مى باشد. اما در صورت كلى اين مسئله ممكن از 2 الى 3 هفته و حتى چند ماه هم طول بکشد. بنابراين مشاوره با وكيل مهاجرت قانونى در اين پروسه بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

راهکارهای کاهش شانس ریجکتی ویزا انگلستان

هیچگاه نمی توان گفت که متقاضی حتماً ویزای خود را دریافت می کند اما با رعایت برخی از مواردی که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد می توانید شانس دریافت ویزای خود را بالاتر برده و از ریجکت ویزای خود جلوگیری نمایید.

  • مشاوره با وکیل مهاجرتی مجرب در زمینه امور انگلستان
  • داشتن ویزای شنگن قبل از اقدام برای ویزای انگلستان
  • بالا بردن سابقه سفر به کشورهای مختلف
  • ارائه درست تمام مدارک درخواست شده
  • توجه به اعتبار پاسپورت و صفحات خالی پاسپورت
  • داشتن دعوتنامه معتبر برای سفر توریستی
Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport