جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج ✔️ شرایط اقامت با ازدواج در هلند

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج- معرفی مراحل و شرایط اخذ اقامت

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج دارای شرایط مهمی است. به عنوان مثال همسرتان باید حداقل سن 18 سال را داشته باشید و حتما باید فرد مجرد باشد. ازدواج در هلند در کلیسا، شهرداری و یا مکان های عمومی انجام می شود و در شهرداری ثبت می شود و برای ثبت ازدواج باید حداقل 2 شاهد بالغ ازدواج شاهد و امضا کنند. اثبات حقیقی بودن ازدواج و قصد فرد در ادامه زندگی با تبعه هلندی، یکی از مهم ترین موارد جهت مهاجرت از این طریق می باشد. canadamie با بیش از چندین سال سابقه در امر مهاجرت می تواند شما عزیزان را در خصوص اقامت هلند از طریق ازدواج و اخذ ویزای پیوست به همسر هلند مشاوره دهد. جهت دریافت مشاوره و بررسی شرایط خود برای ازدواج در هلند توصیه می شود که با canadamie تماس گرفته و یا فرم تماس را کامل نمایید تا از مشاوره تلفنی رایگان توسط مشاورین متخصص و کارآزموده بهره مند گردید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

در ابتدا باید شرایط کلی ازدواج و شرایط عمومی مهاجرت به هلند از طریق ازدواج را بررسی کنیم که چه اشخاصی صلاحیت ازدواج دارند و چگونه می توانند مهاجرت کنند. برای ازدواج در هلند شخص باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • حداقل 18 سال کامل را داشته باشد.
  • متقاضی باید مجرد باشد و ازدواج نکرده باشد.
  • در صورت فوت همسر قبلی مدارک کامل و معتبر گواهی فوت ارائه شود.
  • در صورت طلاق باید طلاق تمام شده باشد و مدارک آن ارائه شود.

همانطور که مشخص است چندهمسری در کشور هلند غیرقانونی است و شخص چه در هلند و چه در کشور دیگری نباید در تعهد دیگری باشد. ازدواج در هلند در کلیسا، شهرداری و یا مکان های عمومی انجام می شود ولی در هر صورت باید در شهرداری ثبت شود. برای ثبت ازدواج در هلند نیز باید حداقل 2 شاهد بالغ ازدواج را مشاهده و گواهی را امضا کنند.

قوانین مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

قوانین مهاجرت به هلند از طریق ازدواج شامل موارد زیر می باشد.

  • ازدواج با  کسی که ساکن هلند باشد : اگر شما با کسی که ساکن هلند است ازدواج کنید، می‌توانید برای درخواست اقامت موقت در هلند اقدام کنید. این اقامت ابتدا برای 3 سال صادر می‌شود و سپس می‌توانید تا 5 سال درخواست اقامت خود را  تمدید کنید.
  • تأیید ازدواج:  شما باید ازدواج خود را به شکل رسمی تأیید کنید. این شامل تأییدیه از شهرداری (Gemeente) یا دفتر ثبت احوال (Burgerzaken) می‌شود. برای این کار، باید اسنادی مانند گذرنامه، تصاویر شخصیتی، و شواهد مالی ارائه دهید.
  • زندگی مشترک: برخی از زمان‌ها ممکن است شما و همسرتان بخواهید ثابت کنید که زندگی مشترکی دارید. این ممکن است شامل ارائه قرارداد اجاره مشترک یا سند مالکیت مشترک مسکن، حسابهای مشترک بانکی، و تصاویر از زندگی مشترک شما باشد.
  • اقامت دائم: پس از مدت زمان مشخص، معمولاً حداقل ۳ سال، شما می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. در این مرحله، شما باید دوباره اطلاعات مربوط به زندگی مشترک، شواهد مالی، و دیگر اسناد مورد نیاز را ارائه کنید.

تعریف همسر در قوانین هلند

همسر در هر کشور قوانین و تعریف مجزا دارد و تنها با ازدواج رسمی شخص همسر معرفی نمی شود و برخی مواقع ارتباطات بلند مدت نیز امکان دریافت اقامت را دارند که باید در این بخش بررسی شوند.

در کشور هلند 3 نوع رابطه در حکم ازدواج هستند. به این معنی می باشد که بدون اینکه حتی ازدواج انجام شده باشد طرفین زوج محسوب می شوند و حتی در بزرگ کردن فرزندان و اموال شریک هستند.

  1. ازدواج: در این روش که معمول ترین روش می باشد دو شخص ازدواج می کنند و ازدواج آنها توسط شهرداری ثبت می شود.
  2. پارتر ثبت شده: در این بخش دو نفر که با یکدیگر زندگی می کنند و در ارتباط هستند رابطه رسمی خود را ثبت می کنند.
  3. ازدواج کامن لا: در این نوع ازدواج دو شخص با یکدیگر ازدواج می کنند و با یکدیگر هستند ولی هیچ تعهد مالی و یا اشتراک اموال با یکدیگر ندارند.

ویزای پیوست به همسر هلندی

در کشور هلند به علت اهمیت بالای ازدواج افرادی که همسر آنها در هلند می باشد می توانند به همسر خود ملحق شوند. ویزای الحاق به طور کلی به ملحق شدن به همسر و یا خانواده درجه یک اطلاق می شود. در کشور هلند همسر شخص اگر حتی ویزای کار هلند و یا ویزای دانشجویی موقت نیز داشته باشد می تواند درخواست الحاق همسر بدهد. جهت الحاق همسر برخی شرایط کلی باید رعایت شوند. یکی از شرایط این است که باید اثبات شود رابطه واقعی است و قبل از اقدام قانونی جهت اقامت این رابطه مدت زمانی وجود داشته و به صورت رسمی ثبت شده است. از شرایط دیگر باید به ارائه تمکن مالی و گواهی شغلی و یا هر منبع مالی دیگر که بتوان درآمد شخص را اثبات کرد ارائه داد. شخص باید اثبات کند در زمان حضور همسرش در کشور هلند می تواند از نظر مالی وی را حمایت و ساپورت کند. ویزای پیوست به همسر در کشور هلند و مدت اعتبار آن به شرایط اقامتی همسر در کشور هلند بستگی دارد و نسبت به آن صادر می شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت هلند

یکی از بخش های بسیار مهم جهت دریافت اقامت دائم هلند از طریق ازدواج بخش تهیه مدارک مورد نیاز و ارائه به سفارت و اداره مهاجرت جهت دریافت ویزا می باشد. در این بخش اگر مدارک اشتباه و یا ناقص ارائه شوند موجب از بین رفتن زمان و هزینه شخص می شود و در نهایت پرونده به نتیجه نمی رسد بنابراین پیشنهاد می شود در ارائه مدارک دقت شود و سایت اداره مهاجرت و بخش مدارک چند بار بررسی شود. قبل از اقدام برای دریافت اقامت و ارائه مدارک باید ازدواج رسمی و ثبت شده باشد. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و نگراش شده است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع از آن شرعاً و قانوناً حرام می باشد. حال ازدواج ممکن است در کشور هلند رخ دهد ، ممکن است در کشوری ثالثی صورت پذیرد و ممکن است در کشور شخصی که قصد مهاجرت به هلند دارد انجام بگیرد که در هر 3 حالت دریافت ویزا امکان پذیر است ولی سریعترین روش ازدواج در هلند می باشد. برای درخواست ویزا مدارک زیر باید ارائه شود:

  • کپی صفحات مدارک هویتی همسر در کشور هلند
  • کپی کارت اقامت و یا پاسپورت همسر در هلند
  • مدارک تمکن مالی همسر و درامد ثابت
  • کپی مدارک ازدواج
  • برای فرزندان مدرک شناسنامه
  • مدرکی از طرف همسر در هلند که رابطه را تائید می کند.

مراحل اخذ اقامت هلند از طریق ازدواج

مراحل اقدام برای اخذ اقامت از طریق ازدواج در هلند ممکن است بر اساس موقعیت شخصی شما متفاوت باشد، اما به طور کلی مراحل زیر را می‌توانید برای اخذ اقامت از طریق ازدواج در هلند دنبال کنید:

  • ارتباط با شهروند هلندی یا نفرات دیگر با اقامت دائم: برای شروع، باید با یک شهروند هلندی یا یک فرد دارای اقامت دائم در هلند ازدواج کنید.
  • درخواست برای اقامت موقت: پس از ازدواج، شما می‌توانید درخواست برای اقامت موقت در هلند ارسال کنید. برای این کار، شما و همسر خود باید به صورت شخصی به دفتر ثبت نام آمده و مدارک لازم را ارائه دهید. مدارک معمولاً شامل گذرنامه، عکس‌های رسمی، اثبات ازدواج، و ممکن است سایر مدارک مربوط به اقامت و امور مالی نیز لازم باشد.
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه: هنگام ارسال درخواست، معمولاً هزینه‌هایی مانند هزینه‌های پردازش و اقامت باید پرداخت شود. این هزینه‌ها می‌توانند متغیر باشند و باید قبل از ارسال درخواست بررسی شوند.
  • پیگیری و انتظار: پس از ارسال درخواست، باید صبر کنید تا درخواست شما بررسی و پردازش شود. این ممکن است مدت زمانی متغیر باشد و بسته به شرایط مختلف متفاوت باشد.
  • اخذ اقامت دائم: پس از اخذ اقامت موقت و پس از گذشت زمان مشخص، شما می‌توانید درخواست برای اقامت دائم در هلند ارسال کنید.

توصیه می گردد برای اینکه مسیر مهاجرتی شما با خطا و چالش مواجه نگردد حتما با یک مشاور مهاجرتی کارکشته مشورت کنید تا شما را با حقایق و چالش های این مسیر آشنا کنند.

شرایط ازدواج ایرانی با هلندی

کشورها در زمینه احوال شخصیه و ازدواج با تبعه خارجی قوانین متفاوتی دارند. در حقوق مدنی ایران به موجب ماده 976 بند 6 مقرر شده است که؛ هر زن تبعه خارجی که شوهر ایرانی اختیار کند، تابعه ایران محسوب می شود. به موجب این ماده تابعیت زوج به زوجه تحمیل می شود. اما عکس این قضیه صادق نیست. یعنی تابعیت زن به همسر خود منتقل نخواهد شد و مرد خارجی تابعیت ایران را تحصیل نمی کند. در قوانین هلند اما، تفاوتی بین مرد و زن از این باب لحاظ نشده و اگر یک فرد ایرانی با تبعه هلند ازدواج کند، پس از اخذ اقامت دائم کشور هلند، می تواند برای داشتن تابعیت اقدام نماید. اما همانطور که ذکر شد به شرط ترک تابعیت ایران؛ چرا که هلند در سیستم خود، دو تابعیتی را نپذیرفته است.

شرایط و آثار حقوقی ازدواج در هلند برای خارجی ها

در بحث مهاجرت از طریق ازدواج در هلند، باید گفت که ارزش پاسپورت هلند در رنکینگ جهانی در جایگاه سوم می باشد. بر این اساس فردی که اقامت این کشور را کسب می کند، امکان سفر به 132 کشور بدون ویزا را دارد. جدا از این موضوع، فرد با دریافت تابعیت یک کشور، رابطه سیاسی، حقوقی و معنوی با کشور متبوع خود پیدا خواهد کرد و می تواند در انتخابات سیاسی آن کشور شرکت کند یا به طور مثال امکان کار کردن در مراکز دولتی را دارد.

همسریابی در هلند و ازدواج صوری

یکی از سوالات بسیار زیادی که در خصوص ازدواج در هلند و اقامت هلند برخی مطرح می کنند همکاری و کمک از موسسات همسریابی جهت پیدا کردن همسر و ازدواج صوری جهت دریافت اقامت می باشد. این امر با اینکه انجام می شود ولی کاملاً غیر قانونی است و پیامد های زیادی برای هر دو شخص دارد. در سالهای اخیر نظارت بر این امر بیشتر شده است و مدارک ازدواج و حقیقی بودن رابطه به دقت کامل بررسی می شود و اگر مشخص شود ازدواج صوری و جهت اخذ اقامت می باشد هر دو شخص جریمه خواهند شد و در برخی مواقع زندان نیز ممکن است صورت پذیرد. به همین جهت موسسه ملک پور همانند سایر مسیر های غیر قانونی و صوری به هیچ وجه این مسیر را پیشنهاد نمی دهد و نه در خصوص همسریابی خدماتی ارائه می دهد و نه در خصوص نحوه ازدواج صوری مشاوره ای صورت می پذیرد ولی برای افرادی که قصد مهاجرت به هلند را دارند و می خواهند در این کشور زیبا زندگی کنند شرایط مهاجرت قانونی برای این افراد فراهم است و ممکن است از روشی غیر از ازدواج صوری بتوانند اقدام کنند. می توانید جهت مهاجرت و اخذ اقامت و به طور کلی اصول مهاجرت ویدئو مسیر سبز مهاجرت را تهیه و تماشا کنید.

اخذ اقامت هلند با ازدواج

در خصوص مهاجرت به هلند و اخذ اقامت به هلند از طریق ازدواج و به رسمیت شناختن ازدواج در هلند لازم است که این ازدواج حتماً در مراجع رسمی ثبت شده باشد. در این زمینه باید گفت که ازدواج غیابی نیز بدون اشکال خواهد بود. اما فردی که تبعه هلند است، باید ثابت کند که از نظر بودجه و درآمد در وضعیت مناسبی است و میتواند از لحاظ مالی کاملاً از پس هزینه های خود و همسرش بر بیاید (maintenance). مراحل مهاجرت به هلند از طریق ازدواج و یا ازدواج در هلند به این شکل است که در ابتدا ازدواج به صورت رسمی ثبت شده و سپس فرد باید به سفارت هلند رفته و ضمن ارائه مدارک خود درخواست دهد. مدارک مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد تا مشخص شود که آیا همسر هلندی تبار از نظر مالی و درآمدی کاملا توانایی دارد؟ باید بدانید که شخص متاهل به هیچ عنوان نمی تواند درخواست ویزای ازدواج با تبعه هلند را ارائه دهد، چرا که دو همسری (Polygamy) در هلند پذیرفته نیست. اما در صورتی که همسر وی فوت کرده باشد، باید گواهی فوت همسر را ضمیمه کند و یا در صورت جدا شدن از همسر سابق باید مدارک طلاق خود را ضمیمه کند. مورد آخر این که حداقل سن مجاز ازدواج در هلند 18 سال می باشد.

مزایا مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج ممکن است برای افراد مزایا زیادی داشته باشد، که عبارتند از:

  • حقوق و فرصت‌های اقتصادی: افراد مهاجر با دریافت اقامت در هلند، می‌توانند به فرصت‌های اقتصادی کشور دست یابند. این شامل حقوق کاری مناسب، امکان کار در هلند به عنوان کارمند یا تاجر، و دسترسی به بازار کار هلند می‌شود.
  • سیستم بهداشت و درمان: هلند یک سیستم بهداشت و درمان پیشرفته دارد و افراد با دریافت اقامت می‌توانند از این سرویس‌های بهداشتی بهره‌مند شوند. این شامل دسترسی به پزشکان، بیمارستان‌ها و خدمات پزشکی است.
  • تحصیلات: هلند دارای دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی معتبری می باشد، مهاجران با دریافت اقامت می‌توانند در دوره‌های تحصیلی مختلف شرکت کرده و مدارک تحصیلی خود را ارتقا دهند.
  • محیط زیست و فرهنگ: هلند با محیط زیست زیبا، فرهنگ چندگانه، و شهرهای پویا شناخته می‌شود. مهاجران می‌توانند از این محیط متنوع و فرهنگ غنی بهره‌مند شوند.
  • حقوق اجتماعی: با دریافت اقامت، مهاجران حقوق اجتماعی خود را افزایش می‌دهند و می‌توانند از خدمات اجتماعی هلند، از جمله حمایت از بیکاران، سیستم بازنشستگی و سایر خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport