جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان ✔️ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

تحصيل در سوئد بدون مدرک زبان براى دانشجويان ايرانى امكان پذير است اما نداشتن مدرک زبان می تواند موجب کاهش شانس اخذ ویزا شود. بهتر از متقاضیان تحصیل در سوئد پیش از اقدام برای اخذ مدرک زبان خود اقدام کرده و دوره های زبان را بگذرانند. داشتن مدرک زبان سوئدی می تواند برای دریافت بورسیه و یا پذیرش در دانشگاه ها یدولتی به متقاضیان کمک کند اما در صورت نداشتن مدرک زبان سوئدی، متقاضی باید مدرک زبان انگلیسی معادل ان را داشته باشد.

جهت تحصيل در سوئد در مقاطع كارشناسى، كارشناسى ارشد و دكترا بايد به ترتيب آيلتس 6.5، .7.0 و 7.0 به بالا ارائه داد. همچنين دانشجويان مى توانند درخواست ويزاى همراه سوئد كه همزمان است براى افراد خانواده دهند.

متوسط هزينه تحصيل در سوئد ساليانه بين 12 هزار تا 20 هزار يورو متغير است.

جهت اطلاع از شرايط تحصيل در سوئد و ديگر کشورهاى اروپايى با مشاورين Canadamie تماس حاصل نماييد و شرايط خود را بررسى كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان چگونه است؟

علاقمندان تحصيل در اروپا مستلزم است بدانند که امكان تحصيل در سوئد بدون مدرک زبان براى متقاضيان خارج از اتحادیه اروپا ممکن است اما در صورت نداشتن مدرک زبان، شانس شما برای اخذ ویزا کاهش می یابد بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای اخذ مدرک زبان اقدام فرمایید. شرايط لازم براى تحصيل در اين كشور در مقاطع مختلف دانشگاهى را بررسى خواهيم كرد.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی

اگر تمایل به مهاجرت به سوئد و ادامه تحصیلات خود در در این کشور را دارید باید سطح زبان شما برای حضور در کلاس ها و درک سخنرانی ها قابل قبول باشد. برخی از موسسات به زبان سوئدی نیاز دارند، درصورتی که بعضی دیگر به مهارت های انگلیسی قوی تر و ارائه مدرک نیاز دارند. اگر قصد تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان را دارید باید دوران تحصیل دبیرستان شما به زبان انگلیسی باشد یا تحصیلات دانشگاهی قبلی به زبان انگلیسی سپری شده باشد. در غير اينصورت، تحصيل ليسانس در سوئد نيازمند ارائه آيلتس 6.5 مى باشد و مدت تحصيل در اين مقطع 4-5 سال است.

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد

 برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد، حداقل نمره سطح 7 آیلتس مورد نیاز است. پذیرش تحصیلی سوئد بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد زمانی برای شما امکان پذیر می باشد که مدرک تحصیلی دوره قبلی شما به زبان انگلیسی باشد. آن دسته از عزیزان محصل خارجی که تحصیلات قبلی خود را با زبان انگلیسی گذرانده اند تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان مدرک لیسانس آنها باید با kandidatexamen سوئدی برابر باشد. دانشجویان بین المللی باید ریز نمرات رسمی دانشگاه یا گواهی مدرک را به صورت واضح که به زبان انگلیسی بوده است را ارائه دهند. مدت زمان تحصيل مقطع كارشناسى 1 تا 2 سال است.

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان در مقطع دکترا

 دانشجویان متقاضی تحصیل دکترا در سوئد آخرین مدرک یعنی کارشناسی ارشد را باید ارائه دهند. مطالعات پیشین باید شامل پایان نامه ای باشد که نتایج تحقیقات مستقل را ارائه می دهد. باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. به عبارتى ديگر ارائه مدرک زبان آيلتس با نمره 7 به بالا ضرورى است. شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان در دوره PHD این گونه است که مدرک آموزشی دوره قبلی شما می بایست به زبان انگلیسی بوده است. دانشگاه های سوئد مدرک دکترا را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، بنابراین اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، باید نمرات آیلتس یا تافل را به عنوان مدرک مهارت زبان ارائه دهید. تحصيل دكترى در سوئد 4 سال زمان مى برد.

بررسی میزان هزینه تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

بررسی میزان هزینه تحصیل در سوئد بدون مدرک به اینترنشال بودن یا دولتی بودن مرکز علمی تحصیلی شما ارتباط مستقیم دارد. بر این اساس که افراد دانشگاه های خصوصی یا دولتی را انتخاب نمایند متفاوت می باشد. در دانشگاه‌های دولتی سوئد، شهروندان اتحادیه اروپا که دانشجو میباشند یعنی EEA و سایر کشورهای شمال اروپا و سوئیس ، بابت دوره های تحصیلی ملزم به پرداخت شهريه نيستند يا شهريه خيلى كم پرداخت مى کنند.

سایر متقاضیان خارج از اروپا برای این دوره باید هزینه تحصیل را بپردازند. متوسط هزینه ها بین 12,000 تا 20,000 یورو با توجه به دوره تحصیل و دانشگاه انتخابی متقاضی متفاوت می باشد. بازرگانی و معماری برخی از گران ترین دوره ها هستند.

هزينه زندگى دانشجويى در سوئد

در كنار تحصيل، داشتن پوشش لازم براى هزينه زندگى در سوئد امرى ضرورى است. هزينه زندگى دانشجويى در سوئد براى دانشجو مجرد ماهانه بين 700 الى 1,200 يورو است.

 اخذ بورسیه تحصیلی در سوئد 

برای مقاطع مختلف تحصیلی مثل کارشناسی، ارشد، دکترا سوئد بورسیه های متنوعی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است.  دانشجویان این فرصت را دارند که آنجا زندگی کنند و زبان سوئدی را رایگان یاد بگیرید. اگر مدرک قبلی زبان انگلیسی دارید، نیازی به آیلتس و تافل ندارید. بورسیه های تحصیلی در سوئد بسیار متعدد و متنوع است و هر کدام شرایط خاص خود را دارند که در لیست زیر به برخی از این بورسیه های اشاره می کنیم.

  • بورس موسسه سوئد برای ارائه به اشخاص حرفه ای جهانی
  • بورس های برنامه Visby
  • بورس موسسه فناوری بلکینگ
  • دانشگاه بوراس بورس معافیت از شهریه
  • بورس های IPOET چالمرز
  • بورس دانشگاه هالمستاد
  • بورس دانشگاه Umea
  • بورس دانشگاه استکهلم
  • بورس دانشگاه Skovde
  • بورس شهریه دانشگاه میدسوئد
  • بورسیه دانشگاه اوپسالا: بورسیه ها برای برنامه لیسانس یا کارشناسی ارشد است. دانشگاه اوپسالا دارای 70 برنامه لیسانس، 70 برنامه کارشناسی ارشد است.
  • بورسیه دولتی سوئد: دولت سوئد در سال جاری سیصد بورسیه تحصیلی را جهت دوره های کارشناسی ارشد به صورت تمام وقت ارائه می دهد.
  • بورسیه اراسموس موندوس: بورسیه Erasmus Mundus برای دوره های فوق لیسانس و دکترا برای متقاضیان خارجی در نظر گرفته شده است. بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های اروپایی مختلف اروپا.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئد بدون مدرک زبان برای ایرانیان

 اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی سوئد بدون نياز به مدرک زبان را دارید باید آخرین مدرک تحصیل شما به زبان انگلیسی باشد. و گرنه، بايد مدرک زبان متناسب با رشته و مقطع ارائه دهيد. مدارک لازم براى دريافت ويزاى تحصيلى سوئد عبارتند از:

  • نامه پذيرش از دانشگاه
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک تحصيلى قبلى همراه با ريز نمرات
  • مدرک زبان
  • انگيزه نامه
  • توصیه نامه
  • اثبات تمكن مالى جهت تحصيل و زندگى
  • عكس
  • گواهى عدم سوء پيشينه
  • بيمه سلامت در صورت لزوم
  • ترجمه رسمى تمامى مدارک

شايان ذكر است كه متقاضى در كنار اخذ ويزاى تحصيلى براى خود، مى تواند افراد خانواده خود يعنى همسر و بچه هاى زير 18 سال با خود ببرد و درخواست ويزاى همراه سوئد را دهد.

معرفی بهترین دانشگاه های سوئد 

بهترين دانشگاه هاى سوئد براى متقاضيان بين المللى عبارتند از :

لیست دانشگاه های تحصیل در سوئد 
دانشگاه استکهلم
دانشگاه اوپسالا
دانشگاه لوند
موسسه فناوری سلطنتی KTH
دانشگاه UMEA
دانشگاه گوتنبرگ
دانشگاه صنعتی چالمرز
دانشگاه دالارنا

تحصيل در سوئد به همراه كار دانشجويى

دانشجويان مى توانند در حين تحصيل در سوئد به صورت کار جزئى يا پارت تايم كار كنند. داوطلبان مى توانند تا 20 ساعت در هفته كار كرده و در تعطيلات به صورت فول تايم كار كنند.

شرایط اخذ تابعیت پس از تحصیل بدون مدرک زبان در سوئد

بعد از اتمام تحصیل، دانشجویان مى توانند از 6 ماه تا يكسال در سوئد بمانند و دنبال كار بگردند. در صورت پیدا كردن كار در سوئد، مى توانند درخواست اقامت دائم بعد از 5 سال دهند. در سال ششم  امكان درخواست تابعيت و پاسپورت سوئد براى آن ها فراهم خواهد شد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport