جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل در سوئیس ✔️ شرایط سنی + مراحل اپلای 2024

شرایط تحصیل در سوئیس

تحصیل در سوئیس در دوره مقدماتی برای افراد زیر 18 سال و آموزش عالی برای بالای 18 سال مقدور خواهد بود. طبق قرارداد های صورت گرفته بین کشور های اروپایی، سوئیس نیز از اعلامیه بولونیا تبعیت کرده و طبق استاندارد های ان، نسبت به ارائه اهداف آموزشی قدم بر می دارد. شرایط تحصیل در سوئیس شامل مواردی نظیر:

اخذ مجوز ورود به سوئیس از طریق اداره مهاجرت
ثبت نام در یکی از موسسات آموزشی سوئیس
اثبات کنید که صرفا برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اید.
داشتن بیمه سلامت
داشتن تمکن مالی
در صورتی که توانایی احقاق موارد ذکر شده را پیدا کنید اقامتی به مدت تحصیل شما صادر می شود. البته باید توجه داشته باشید که ممکن است این موضوع برای بعضی دانشجویان متفاوت بوده و این اقامت ها بصورت دوره های یک ساله صادر یا تمدید شوند. از مزایای دیگر در این کشور می توان به نکته اشاره داشت که دانشجویان در حین تحصیل در سوئیس قادر به 15 ساعت کار در هفته را خواهند بود. مانند عموم کشور ها، سوئیس نیز اجازه همراهی همسر و فرزندان را به دانشجویان می دهد؛ هرچند اثبات تمکن مالی جهت همراهی خانواده الزامیست.در این مقاله قصد داریم به چگونگی اخذ ویزا برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس، شرایط سنی تحصیل در سوئیس، هزینه های مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل بپردازیم.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

بررسی نظام آموزشی سوئیس

به طور کلی نظام آموزشی سوئیس، طبق نظام بولونیا می باشد که در کشورهای اروپایی مشترک است. مقاطع تحصیلی کشور سوئیس عبارتند از:

  • Kindergarten (پیش دبستانی): مقطعی برای کودکان 5 و 6 سال
  • Volksschule (دبستان): این مقطع که اجباری نیز هست جهت تحصیل کودکان از 7 بوده و بطور معمول 7 تا 9 سال به طول می انجامد.
  • Berufslehre (کارآموزی یا هنرستان): بعد از دوره ابتدایی، دانش آموزان نسبت به استعداد های ارزیابی شده در طول تحصیل ، برای فرا گرفتن یک حرفه پیشنهاد می شوند. این دوره 2 تا 4 سال بسته به موضوع حرفه می تواند متغیر باشد. این مقطع یکی از دو مقطع تحصیل در سوئیس در دوره متوسطه است که شخص می تواند بعد از دوره ابتدایی در ان مشغول به تحصیل شود.
  • Gymnasium (دبیرستان): دومین مقطع است که دانش آموز می تواند بعد از اتمام دوره ابتدایی نسب به تحصیل در ان اقدام نماید. این مقطع که شامل دوره های نظری می باشد، امکان حظور در دانشگاه را به افراد فارغ التحصیل شده می دهد. این دوره بسته باه شاخه های انتخابی می تواند 4.5 تا 6.5 سال به طول بیانجامد.
  • Universität (دانشگاه): دانشگاه های این کشور جهت تحصیل در سوئیس، طبق اعلامیه بولونیا، به سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا تقسیم می شوند.
  • Fachhochschuled (دانشگاه علمی کاربردی): این دانشگاه برای افرادی که از طریق مقطع Berufslehre اقدام به کسب مدرک نموده اند بوده و این امکان را می دهد تا ارتقا مهارت های خود در را تا سطح آکادمیک بالا ببرد. لاذم به ذکر است که اعتبار و اهمیت مدرک این دانشگاه ها از دانشگاه های آموزش عالی پایین تر است.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

تحصیل در مدارس سوئیس

اقامت سوئیس از طریق تحصیل برای افراد زیر 18 سال در دو مقطع ابتدایی و متوسطه انجام می پذیرد. مقطع ابتدایی برای دانش آموزان از 7 سالگی آغاز شده و تا 13 الی 15 سالگی به طول می انجامد. تحصیل در دوره ابتدایی برای دانش آموزان سوئیسی اجباری می باشد. همچنین تحصیل در مدارس سوئیس در مقطع متوسطه، پس از اتمام دوره ابتدایی آغاز می شود. در این دوره، برنامه آماده کردن دانش آموزان برای ورود به دانشگاه اجرا می شود. این مقطع شامل دبیرستان و هنرستان می باشد. دوره دبیرستان که 4.5 تا 6.5 سال به طول می انجامد به رشته هایی مانند ریاضی، علوم، زبان های معاصر، تربیت بدنی و هنر تقسیم بندی شده و در پایان به دانش آموزان، مدرک دیپلم فدرال (EM) جهت ورود به دانشگاه اعطا می شود. شرایط تحصیل در سوئیس در دوره هنرستان، 2 تا 4 ساله بوده و برای رشته های فنی و حرفه ای می باشد. این دانش آموزان پس از ماه ها تحصیل و کار عملی، مدرک دیپلم فنی (M) را اخذ نموده و اجازه ورود به بازار کار و دانشگاه های علمی کاربردی را کسب می کنند. این دوره ها، آمادگی دانش آموزان را برای ورود به بازار کار افزایش می دهد.

شهریه تحصیل در سوئیس در حدود 50 تا 120 هزار یورو در سال تخمین زده شده است. هرچند هزینه این مدارس ممکن است زیاد باشد، اما این هزینه نسبت به امکانات اعطایی نظیر خوابگاه با امکانات کامل، آزمایشگاه های مدرن، کتابخانه های جامع، ورزشگاه های مجهز و از همه مهمتر کادر آموزشی مجرب دریافت می شود. لازم به ذکر است که دولت این کشور ویزای همراه صادر نمی نماید ولی والدین دانش آموز می توانند با اخذ ویزای دیدار از سویئس، 3 ماه در هر سال را در کنار فرزندانشان بگذرانند. در ادامه، چند مدرسه معتبر در سوئیس و محل آن ها را برای شما شرح خواهیم داد:

 

نام مدرسه منطقه/ شهر
مدرسه آمریکایی سوئیس کالینا دی اورو
مدرسه بین المللی ISCS در مرکز سوئیس چم
مدرسه بین المللی Laut-Lac سنت لاگیر لاچیساز (Saint-Légier-La Chiésa)
Surval Montreux مونتروکس
مدرسه دو زبانه IIL ژنو

 

تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در سوئیس، 3 الی 4 سال به طول می انجامد. زبان تدریس دانشگاه های سوئیس در دوره کارشناسی، آلمانی و فرانسوی می باشد. بنابراین دانشجویان می بایست حداقل مدرک B1 آلمانی و یا فرانسوی را دارا باشند. داشتن مدرک دیپلم معتبر برای تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی الزامی است. حداقل معدل دیپلم برای دانشجویان خارجی مانند ایران جهت شرکت در امتحان ورودی دانشگاه، 14 می باشد. ضمناً متقاضیان می توانند در دانشگاه فرایبورگ (Fribourg) دوره پیش دانشگاهی را پشت سر گذاشته، سپس وارد دانشگاه شوند. لازم به ذکر است که این دوره به زبان های آلمانی و فرانسوی و به مدت 9 ماه برگزار می شود. همچنین دانشجویان در مقطع کارشناسی، اجازه کار به مدت 15 ساعت در هفته دارند. از جمله رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی جهت اقامت سوئیس از طریق تحصیل، رشته های علوم طبیعی، علوم انسانی، ریاضیات و علوم کسب و کار می باشد.

شرایط تحصیل در سوییس در مقطع کارشناسی در یک نگاه
طول دوره 3 – 4 سال
زبان تدریس آلمانی، فرانسوی و انگلیسی
مدرک زبان مورد نیاز آیلتس 5.5
هزینه تحصیل 400 تا 3700 یورو
امکان کار حین تحصیل 15 ساعت در هفته
حداقل معدل 2.7
اجازه ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال

 

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

داشتن مدرک لیسانس معتبر و با معدل بالا الزامی می باشد. گفتنی است که رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد باید مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در ادامه آن باشد. ان دسته از متقاضیانی که از دانش کافی زبان آلمانی برخوردار نیستند می توانند جهت پذیرش در رشته هایی که به زبان های دیگر ارائه می شوند، اقدام نمایند، تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی انجام می شود. تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس، یک الی دو ساله می باشد. دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را در این کشور بگذرانند، از شانس بیشتری جهت اخذ بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا برخوردار خواهند شد. همچنین دانشجویان می توانند در حین تحصیل، به مدت 20 ساعت در هفته به کار مشغول باشند. بعد از اتمام تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس در این مقطع به دانشجویان، مدرک فوق لیسانس مورد تأیید وزارت علوم سوئیس اعطا می شود. ضمناً در برخی دانشگاه ها نیز بورسیه تحصیل در سوئیس به دانشجویان خارجی اعطا می گردد.

 

شرایط تحصیل در سوییس در مقطع کارشناسی ارشد در یک نگاه
طول دوره یک تا دو سال
زبان تدریس آلمانی، فرانسوی و انگلیسی
مدرک زبان مورد نیاز آیلتس 6.5
هزینه تحصیل تا 9500 یورو
امکان کار حین تحصیل 20 ساعت در هفته
حداقل معدل 7.0 و 8.0 از 10
اجازه ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال

 

تحصیل دکتری در سوئیس

مدت زمان این دوره بین 3 الی 5 سال، بسته به زمینه تحقیق، دانشگاه و نوع فعالیت متغیر می باشد. به عنوان مثال مدت زمان اتمام این دوره در رشته اقتصاد در سوئیس و در دانشگاه سنت گالن، 3 سال می باشد. در حالی که رشته هنر در سوئیس و علوم انسانی در این مقطع، بین 4 الی 5 سال به طول می انجامد. تحصیل دکتری در سوئیس به دو صورت بورسیه تحصیلی یا اخذ پذیرش توسط متقاضی انجام می شود.همچنین دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در ماه را خواهند داشت. تحصیل در این مقطع همانند دوره کارشناسی ارشد، نیازمند دانش یکی از مدارک زبان های انگلیسی، آلمانی و یا فرانسوی می باشد. همچنین برای تحصیل دکترا در سوئیس انتخاب سوپروایزر و دریافت تأیید وی جهت همکاری نیز ضروری است. از جمله موارد مؤثر در تأیید همکاری سوپروایزر، داشتن رزومه علمی و تحقیقاتی خوب در زمینه تحصیلی مورد نظر می باشد. متقاضیان تحصیل دکتری در سوئیس، ماهیانه بین 2000 الی 6000 فرانک سوئیس (CHF)، بسته به دانشگاه و زمینه تحقیق دانشجو دریافت می نمایند.

 

شرایط تحصیل در سوییس در مقطع دکتری در یک نگاه
طول دوره 3 تا 5 سال
زبان تدریس آلمانی، فرانسوی و انگلیسی
مدرک زبان مورد نیاز آیلتس 7
هزینه تحصیل 2000 تا 5000 فرانک سوییس
امکان کار حین تحصیل 20 ساعت در هفته
حداقل معدل 3.5 از 5
اجازه ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال

اخذ پذیرش تحصیلی در سوئیس

برای اخذ پذیرش تحصیلی در سوئیس، ابتدا باید:

  • دوره و دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • مطالعه دقیق شرایط و زبان مورد نیاز ضروری است.
  • مدارک مورد نیاز را تهیه و به زبان سوئیسی و یا انگلیسی ترجمه کنید.
  • به صورت آنلاین ثبت نام اولیه داشته باشید
  • هزینه ثبت نام را پرداخت کنید.
  • برای مصاحبه با دانشگاه مقصد آماده باشید

پس از اعلان نتایج و در صورت پذیرفته شدن از دانشگاه مقصد، باید برای درخواست ویزا اقدام نمایید در این مرحله باید ابتدا به صورت آنلاین ثبت نام اولیه را داشته باشید و سپس به صورت حضوری به کنسولگری سوئیس مراجعه کنید که برای قانع کردن افسر ویزا ارائه پذیرش تحصیلی و تمکن مالی کافی ضروری است.

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در سوئیس

یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های سویس شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها می باشد.

  • آزمون های مهارت زبان: سوئیس دارای چهار زبان رسمی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش است. اگر برنامه انتخابی شما به یکی از این زبان ها باشد، باید مهارت زبان خود را با شرکت در آزمون مربوطه اثبات کنید
    • TestDaF یا DSH (برای آلمانی)
    • DELF/DALF یا TCF (برای فرانسوی)
    • CILS یا CELI (برای ایتالیایی)
    • آزمون زبان رومانش
  • آزمون‌ های ورودی دانشگاه: اگر برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد یا دکترا درخواست می دهید، نیاز به ارائه نمرات آزمون استاندارد مانند GRE (آزمون سوابق فارغ التحصیلی) یا GMAT (آزمون پذیرش مدیریت فارغ التحصیل) خواهید داشت.

هزینه تحصیل در سوئیس

 کشور سوئیس به گران ترین کشور جهان مشهور است؛ لذا ادامه تحصیل در سوئیس به نسبت کشورهای اروپایی دیگر، از هزینه های بالاتری برخوردار می باشد. دانشگاه های دولتی در این کشور از هزینه های کمتری نسبت به دانشگاه های خصوصی برخوردار هستند. هزینه تحصیل در سوئیس بسته به شهر انتخابی برای تحصیل، دانشگاه، نوع فعالیت شخصی دانشجو و… متغیر بوده و معمولاً سالیانه بین 19200 الی 26400 فرانک سوئیس ارزیابی می شود. همچنین متقاضی مهاجرت تحصیلی به سوئیس می تواند بعد از انتخاب دانشگاه خود، به سایت آن مراجعه کرده و از هزینه های ثبت نام دانشگاه و زندگی در آن شهر، اطلاعات کامل تری کسب کند. لازم به ذکر است هزینه تحصیل در سوئیس برای دانش آموزان در بهترین مدارس خصوصی، سالیانه بین 54900 الی 13200 فرانک سوئیس (50 تا 120 هزار یورو) می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس

علاوه بر هزینه های معمول زندگی شامل خورد و خوراک، پوشاک و حمل و نقل، هزینه های اجاره و خرید مسکن نیز از اصلی ترین هزینه های زندگی در کشور سوئیس به شمار می آید. در جدول زیر، میانگین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نمایش داده شده است:

 

مخارج (ماهانه) هزینه
مواد غذایی 250 الی 400 یورو
پوشاک (میانگین ماهیانه در طول یک سال) 60 یورو
حمل و نقل عمومی 45 الی 100 یورو
خدمات درمانی (میانگین ماهیانه در طول یک سال) 80 یورو
خوابگاه دانشجویی 450 الی 900 یورو
خانه دانشجویی (3 الی 6 نفر) 650 الی 1200
خانه یک خوابه (مستقل) 800 الی 1700
قبوض (در صورت سکونت خارج از خوابگاه) 150 الی 250 یورو
تلفن همراه و اینترنت 45 الی 60 یورو

 

بورسیه تحصیلی سوئیس

تعدادی از دانشگاه های این کشور، بورسیه های تحصیل کاملی (Full fund) را ارائه می دهند که امکان تحصیل در سوئیس به همراه بورس تحصیلی را فراهم می کند. بورسیه های تحصیلی کامل شامل هزینه های کامل تحصیل، هزینه مسکن و حمل و نقل می باشد. ضمن اینکه به دانشجو، حقوق ماهیانه حدوداً بین 1600 الی 2000 فرانک نیز سوئیس اعطا می گردد. دانشگاه هایی مانند زوریخ، ژنو، لوزان و… این نوع بورسیه تحصیل در سوئیس را ارائه می دهند. لزوم اخذ بورسیه تحصیل در سوئیس توسط دانشجو، داشتن رزومه تحصیلی و تحقیقاتی بسیار قوی می باشد. ضمن اینکه متقاضی باید دارای سوپروایزر یا استاد راهنما باشد. از نکات بسیار مهم در خصوص بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس، محدودیت سنی است که بسته به هر بورسیه می تواند متفاوت باشد. برخی از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در سوئیس عبارتند از: سنت گالن، نوشاتل، لوکرن، فرایبورگ و… . در ادامه برای شما عزیزان، چند نمونه از بورسیه های تحصیلی را که برای دانشجویان ممتاز با رزومه های تحصیلی سطح بالا در نظر گرفته شده است شرح خواهیم داد.

 

نام بورسیه مشخصات بورسیه
بورسیه فوق لیسانس ETH زوریخ هر ترم ۱۲٫۰۰۰ فرانک سوئیس
بورسیه فوق لیسانس UNIL برای دانشجویان خارجی ماهیانه ۱٫۶۰۰ فرانک سوئیس
بورسیه موسسه Graduate سالانه ۸٫۰۰۰ فرانک سوئیس برای دانشجویان بین المللی
بورسیه فوق لیسانی دانشگاه ژنو سالانه ۱۵٫۰۰۰-۱۰٫۰۰۰ فرانک سوئیس
بورسیه IMD یک بورسیه کامل و چهار بورسیه ۸۰%

 

شرایط تحصیل رایگان در سوئیس

گفتنی است تحصیل رایگان در برخی دانشگاه ها، کالج ها و موسسات امکان پذیر است و برخورداری از بورسیه های تحصیلی بسیار کمک کننده خواهد بود.گاهی بورسیه های تحصیلی بخشی از مخارج تحصیلی و گاهی کلیه هزینه های تحصیلی را ساپورت می کند. بنابراین دانشگاه ها و مدارس دولتی و همچنین بورسیه و اسکالرشیپ ها می توانند منجر به تحصیل رایگان در سوئیس شوند. از این جهت که این کمک هزینه ها توسط دانشگاه ها یا موسسات تحقیقاتی و … ارائه می گردند، و ممکن است فقط در محدوده زمانی خاصی در دسترس باشند، بسیار پر اهمیت است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به سوئیس، نسبت به اطلاع از موارد کمک هزینه ای و بورسیه ها، تحقیقات کافی و وافی را داشته باشند تا بتوانند نسبت به ایجاد شرایط تحصیل رایگان در سوئیس موفق عمل نمایند.

معرفی دانشگاه های برتر سوئیس

متقاضیان تحصیل در سوئیس باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند پذیرش این دانشگاه ها را اخذ نمایند. برخورداری از رزومه علمی مناسب، سطح زبان کافی، معدل بالای تحصیلی و سوابق تحقیقاتی، در ورود به دانشگاه های برتر این کشور مؤثر است. روش منحصر به فرد تدریس، امکانات عالی و… باعث شده است که دانشگاه های سوئیس، رتبه های بالایی در رده بندی بهترین دانشگاه های جهان کسب نمایند. در ادامه به معرفی 10 دانشگاه برتر کشور سوئیس می پردازیم.

 

نام دانشگاه رتبه کشوری رتبه جهانی
Eidgenössische Technische Hochschule Zürich 1 56
École Polytechnique Fédérale de Lausanne 2 154
دانشگاه ژنو سوئیس

Université de Genève

3 202
دانشگاه زوریخ سوئیس

Universität Zürich

4 281
دانشگاه برن سوئیس

Universität Bern

5 465
دانشگاه لوزان سوئیس

Université de Lausanne

6 500
دانشگاه بازل سوئیس

Universität Basel

7 589
Université de Fribourg 8 805
دانشگاه سنت گالن سوئیس

Universität St.Gallen

9 1227
Berner Fachhochschule 10 1470

همانطور که بارها گفته شد، جهت تحصیل در سوئیس و پذیرش در دانشگاه های این کشور، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی الزامی می باشد. canadamie، محصولات آموزش فشرده و سریع زبان آلمانی و دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC) را تهیه کرده است که به تدریس مدیر بوده و از به روزترین و کاربردی ترین تکنیک ها و متدهای آموزشی در آن استفاده شده است. شما می توانید با تهیه این محصولات آموزشی، در کمترین زمان ممکن، بیشترین بازدهی در آموزش زبان را داشته باشید.

دوره کار تحصیل در سوئیس چیست؟

کار تحصیل سوئیس، در واقع به این معناست که شما ما هم کار می کنید و هم تحصیل می کنید به عبارتی در طول تحصیل خود، شش ماه کار می کنید و شش ماه به تحصیل خود ادامه می‌دهید، که این دوره در مقایسه با دوره های موجود در ایران مشابه دوره کارورزی می باشد با این تفاوت که شما به ازای هر ماه کار کردن در سوئیس حدود ۲۰۰۰ فرانک سوئیس را دریافت می‌کنید و تقریباً هزینه تحصیل سالانه شما به طور کامل تامین می گردد. لازم به ذکر است ان دسته از افرادی که می خواهند برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس اقدام کنند و موفق به دریافت این دوره شوند، باید از نظر علمی شرایط خوبی را داشته باشند، و نمره آیلتس آنها حدود شش الی شش و نیم باشد. از جمله رشته هایی که کار تحصیل در آنها رایج است می توان رشته هایی مثل هتل داری، mba یا همان مدیریت و گردشگری را نام برد. از مزایای گذراندن کار تحصیل سوئیس این می باشد که در واقع شما دارای سابقه کاری و رزومه کاری می شوید در نتیجه دست یافتن به کار پس از فارغ التحصیلی نسبت به سایر فارغ التحصیلانی که این دوره را پشت سر نگذاشته اند شانس بالاتری خواهید داشت، زیرا سابقه کاری مرتبط با رشته خود دارید.

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

امکان تحصیل در تمام رشته ها به زبان انگلیسی وجود ندارد و برخی از رشته ها فقط به زبان سوئیسی یعنی زبان بومی این کشور تدریس می شود. اما نکته مهم این است که تحصیل در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد محدودیت ندارد و تمامی رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. شما برای قبولی و پذیرش از دانشگاه های سوئیس باید حداقل نمره آیلتس را با توجه به مقطع تحصیلی ارائه دهید. نکته دیگری که که باید به آن توجه داشت این است که شرایط تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی رایگان نمی باشد و نیازمند پرداخت شهریه است. بسته به رشته مقطع و دانشگاه این شهریه متفاوت می باشد شهریه تحصیلی از ۵۰ فرانک سوئیس ۲۳ هزار فرانک بسته به رشته و دانشگاه متغیر می باشد.

 

مقطع تحصیلی مدرک آیلتس
کارشناسی 5.5
کارشناسی ارشد 6 و 6.5
دکتری 7

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

حتما می دانید در سوئیس سه زبان رسمی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی وجود دارد و این بستگی به دانشگاه دارد که به چه زبانی آموزش های خود را ارائه می دهد و تدریس را انجام می دهد. در واقع تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان انگلیسی در برخی دانشگاه هاامکان پذیر می باشد گفتنی است تعداد زیادی از دانشگاه ها آموزش ها و رشته های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. با این حال مقطع ها و رشته های مختلف در دانشگاه ها به زبان هایی متناسب با آنچه دانشگاه در نظر دارد ارائه می شود. مدارک مورد قبول برای مهارت هر زبان به شرح زیر است:

  • آلمانی: DSH, TestDaF, OSD, telc
  • فرانسوی: DELF یا DALF
  • انگلیسی: IELTS, TOEFL

شرایط سنی تحصیل در سوئیس

بسته به شرایط و دوره مد نظر امکان تحصیل در سوئیس از سنین گوناگون وجود دارد. بدین منظور جدولی تدوین شده است است تا نسبت به هر مقطع و دوره آموزشی اطلاعات کافی را کسب نمایید.

 

زمینه تحصیلی شرایط سنی
کمپ های تابستانی بالای 6 سال
دوزه های زبان بالای 12 سال
اموزش متوسطه بالای 6 سال
دبیرستان بالای 17 سال
لیسانس بالای 18 سال
فوق لیسانس بالای 20 سال
MBA بالای 20 سال
دکترا بالای 20 سال

کار دانشجویی در سوئیس

متقاضیان مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند به مدت 10 ساعت در هفته کار کنند. برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، اجازه 20 ساعت کار در هفته صادر شده است. لازم به ذکر است که دانشجویان در ایام تعطیلات می توانند به صورت تمام وقت کار کنند. حقوق کار در هر ساعت برای تمام دانشجویان، حدوداً بین 20 الی 26 فرانک سوئیس می باشد. علاوه بر دریافت حقوق و امکان تأمین بخشی از هزینه های زندگی در این کشور، کار دانشجویی در سوئیس می تواند دانشجویان را با محیط کاری کشور سوئیس آشنا کرده و با افزایش مهارت های ایشان و آشنایی با کارفرمایان سوئیسی، احتمال دریافت پیشنهاد شغلی پس از پایان دوره تحصیل را افزایش دهد. دانشجویانی که قصد تحصیل در سوئیس را دارند، می توانند کار دانشجویی خود را از طریق روزنامه های محلی، مجلات و وب سایت های تخصصی پیدا کنند. در ادامه، آدرس 3 وب سایت تخصصی برای شما عزیزان معرفی شده است:

  • academics4business.ch
  • students.ch
  • sbf.admin.ch/eracareers/jobs.html

انواع ویزا تحصیلی سوئیس

به منظور اقامت سوئیس از طریق تحصیل، متقاضیان ابتدا باید برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایند. به طور کلی دو نوع ویزای تحصیلی در کشور سوئیس وجود داد که بسته به مقطع و دوره ای که قصد تحصیل در آن را دارید به شما اعطا می گردد. این دو نوع ویزای تحصیلی عبارتند از:

  • ویزای نوع C: این نوع ویزا، کوتاه مدت است و مناسب برای دوره های کوتاه مدت تابستانه و یا دوره های زبانی می باشد. این ویزا 6 ماه اعتبار دارد و شما می توانید با آن، حداکثر 3 ماه در سوئیس بمانید. این نوع ویزا قابل تبدیل به اقامت در سوئیس نمی باشد.
  • ویزای نوع D: این نوع ویزا بلند مدت است و مخصوص دوره هایی است که به مدت بیش از 3 ماه ارائه می گردند.

شرایط اخذ ویزای همراه سوئیس

بعد از صادر شدن ویزای تحصیلی، متقاضی می تواند جهت اخذ ویزای سوئیس برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام نماید. توصیه می شود دانشجویان پس از ورود به کشور سوئیس و گذشت مدت زمان اندکی، برای صدور ویزای همراه درخواست دهند. جالب است بدانید خدمات درمانی برای همراهان متقاضی رایگان می باشد. ضمن اینکه تحصیل در مدارس سوئیس برای فرزندان متقاضی رایگان است. لازم است بدانید که برای درخواست ویزای همراه کشور سوئیس، از ویزای نوع B استفاده می شود. این نوع ویزا یک ساله بوده و قابل تمدید می باشد. ضمناً در نظر داشته باشید که همسر متقاضی، در طول مدت تحصیل شخص اصلی در کشور سوئیس، اجازه کار نخواهد داشت.

کار پس از تحصیل در سوئیس

خبر خوب برای متقاضیان اپلای سوئیس این است که دانشجویان پس اتمام دوران تحصیل، به راحتی می توانند در بهترین شرکت های سوئیس و اروپا صاحب کار شوند. نرخ بیکاری در این کشور در حال حاضر 2.5 درصد می باشد که به طور قابل توجهی پایین تر از میانگین اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری پایین در کشوری، به معنای فراوانی فرصت های شغلی برای متقاضیان و تقاضای زیاد دولت سوئیس برای جذب نیروی کار تحصیل کرده می باشد. شرکت های بزرگ چند ملیتی مانند دل، مایکروسافت و رولکس در شهر ژنو دایر می باشند که می توانند در کنار مشاغل دولتی، فرصت های شغلی بسیار را در اختیار دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی قرار دهند. به طور کلی می توان گفت که تعامل خوبی بین دانشگاه ها و صنعت در سوئیس وجود دارد که همین امر می تواند دلیل خوبی برای متقاضیان کار پس از تحصیل در سوئیس باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور سوئیس را مشاهده می فرمایید.

نمودار نرخ بیکاری سوئیس

اقامت پس از تحصیل در سوئیس

چنانچه دانشجویان قصد داشته باشند که اقامت خود را پس از تحصیل در سوئیس تمدید نمایند، می توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل داده و یا وارد بازار کار کشور سوئیس شوند. لازم است بدانید که متقاضی نمی تواند از طریق اپلای سوئیس، تابعیت این کشور را دریافت نماید؛ بنابراین علاقمندان به اخذ اقامت سوئیس در پایان دوره تحصیلی خود می توانند برای ورود به بازار کار اقدام کرده و با دریافت پیشنهاد کاری در این کشور، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. در این صورت متقاضی می تواند پس از گذشت حداقل 5 سال زندگی در کشور سوئیس و پرداخت مالیات به دولت، برای اخذ اقامت این کشور اقدام نماید. دریافت پاسپورت سوئیس، پس از گذشت 10 سال امکان پذیر است. دقت داشته باشید که جهت دریافت تابعیت و شهروندی سوئیس، یادگیری یکی از زبان های سوئیس و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور الزامی می باشد. با مطالعه مقاله زیر، اطلاعات مفیدی در خصوص مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت از طریق آن ها به دست خواهید آورد.

مزایای تحصیل در سوئیس

از مزایا تحصیل در سوئیس می توان به فرصت های شغلی زیاد، طبیعت و امکانات رفاهی عالی، مردم خون گرم اشاره داشت. در ادامه و در لیستی به موارد دیگری اشاره خواهیم داشت:

  • کیفیت آموزشی بالا
  • دانشگاه های برتر
  • همگام بودن با تکنولوژی های روز دنیا
  • مردم خون گرم
  • امکانات رفاهی
  • فرصت های شغلی زیاد
  • طبیعت بکر و عالی

معایب تحصیل در سوئیس

از معایب تحصیل در سوئیس می توان به هزینه های بالای زندگی در این کشور اشاره داشت. در کل معایب کمی را می توان برشمرد، ام بصورت کلی در ذیل به چند مورد اشاره شده است:

  • بالا بود مخارج زندگی
  • سختگیری در اجرای قوانین
  • سخت بودن یادگیری زبان محلی

برای اطلاعات بیشتر از معایب و مزایای تحصیل در سوئیس مقاله سایت را مطالعه کنید.

تابعیت سوئیس از طریق تحصیل در سوئیس

برای اخذ تابعیت سوئیس از طریق تحصیل، ابتدا باید در یک دانشگاه معتبر تحصیل کنید. پس از فارغ‌التحصیلی، وارد بازار کار شده و حداقل سه سال تجربه حرفه‌ای کسب کنید. سپس پروانه کار درخواست دهید و با ادامه فعالیت در حوزه کاری، اقامت پایدار را دریافت کنید. بعد از 10 سال با اقامت مستمر، می‌توانید درخواست تابعیت دهید. این مرحله ممکن است نیاز به مصاحبه داشته باشد تا نیاز به تعهد و ارتباط شما با کشور ارزیابی شود. پس از تایید، تابعیت سوئیس را دریافت کرده و از حقوق و مزایای تابعیت بهره‌مند شوید.

 

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport