جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اقامت فرانسه با خرید ملک ✔️ شرایط و مراحل + هزینه ها و قیمت

اقامت فرانسه با خرید ملک – شرایط و هزینه های خرید ملک

خرید ملک در فرانسه یکی از روش های سرمایه گذاری دراين كشور است اما باید گفت که این روش منجر به دریافت اقامت در فرانسه نمی شود.

تمامی متقاضیان بین المللی بالای 18 سال بدون هیچ محدودیتی میتوانند در فرانسه ملک خریداری کنند. براى خريد ملک در فرانسه افراد بايد ثابت كنند كه در آمد ثابت و مستمر ماهيانه به ميزان 2 هزار يورو در حساب خود دارند.

قیمت ملک در فرانسه با توجه به موقعیت ملک و شهری که در آن قصد خرید ملک دارید متفاوت است اما به طور کلی ميانگين قيمت متر مربع در مركز شهر 5,991.28 يورو و خارج از مركز 3,981.11 مى باشد. در كنار هزينه ملک هزينه هاى جانبى ديگرى مثل هزينه دفتر اسناد رسمى، ماليات، كارمزد آژانس را بايد در نظر گرفت.

جهت اطلاع از نحوه خريد ملک در کشور هاى اروپايى مختلف و شرايط لازم براى اين پروسه، با مشاورين موسسه Canadamie تماس حاصل نموده و اطلاعات كلى دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط خرید ملک در فرانسه

امروزه سرمايه گذارى در اروپا از طريق خريد ملک بسیار مورد توجه اتباع خارجی بالاخص ایرانیان می باشد. کشور فرانسه دارای اقتصادی بسیار قدرتمند بوده و هم ردیف کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان، ژاپن و آلمان قرار می گیرد. مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت دائم فرانسه با خريد ملک و تابعيت اين كشور از طريق اين روش ممكن نيست و در صورت تمایل به دریافت اقامت دائم و پاسپورت فرانسه اشخاص باید دیگر روش های مهاجرتی را انتخاب نمایند. یکی از شرایط خرید ملک كه نوعى از سرمايه گذارى در فرانسه محسوب می‌شود، اثبات داشتن درآمدی مستمر و ثابت به میزان 2 هزار یورو در ماه است. تمامی افراد از تمامی کشورها می توانند بدون شرط حضور در فرانسه ملک خریداری نمایند و این مورد برای عموم آزاد است. هزینه خرید ملک در فرانسه با توجه به موقعیت ملک متفاوت است. در ذيل ديگر شرايط مهاجرت به فرانسه از طريق خريد ملک را براى شما ذكر نموده ايم:

  • افراد براى خريد ملک فرانسه بايد ويزاى توريستى اخذ كنند.
  • ارائه اجاره نامه و یا رزرو هتل جهت دریافت ویزای توریستی فرانسه الزامی است.
  • متقاضيان بايد حداقل داراى سن قانونى 18 سال باشند.
  • هیچ محدودیتی برای ارزش ملک مورد نظر جهت خرید وجود ندارد.
  • در صورتی که شخص دارای ملکی با متراژ 14 متر مربع به ازای خود و هر یک از اعضای خانواده باشد، نیازی به ارائه نمودن اجاره نامه و یا نامه رزرو هتل ندارد.

ساير مواردى که عده زيادى از افراد در مورد آن سوال مطرح كردند را در جدول زير به آن ها اشاره خواهيم كرد:

تمكن مالى مورد نياز براى اقامت از طريق خريد ملک در فرانسه افراد بايد ثابت كنند كه درآمدى ثابت به ميزان 2 هزار يورو در ماه دارند.
بهترين شهرهاى فرانسه براى خريد ملک پاریس، لیون، بوردو، تولوز، نیس و نانت
قيمت خانه در فرانسه به پول ايران اين مبلغ براساس نرخ ارز متغير است. در حال حاضر 1 يورو معادل 65 -66 هزار تومان است.
سايت خريد خانه در فرانسه  Notaires de France

SeLoger

Bien’ici

Logic-Immo

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

هزینه های خرید ملک در فرانسه

اقامت فرانسه با خرید ملک علاوه بر هزینه خود ملک دارای هزینه های جانبی دیگری نیز می باشد. اين هزينه ها شامل؛ هزینه بیمه ملک، هزینه امور حقوقی و اداری، هزینه تمبر، کمیسیون مشاور املاک، مالیات و همچنین حق الوکاله وکیل (در صورت وجود) مى باشد. قيمت ملک در فرانسه با توجه به موقعیت جغرافیایی، شهر، امکانات موجود در هر ملک، متراژ ملک و سال ساخت متفاوت است. ميانگين هزینه اجاره خانه در فرانسه و همچنین خرید ملک در فرانسه براساس سايت Numbeo در جداول زیر قابل مشاهده می باشند.

 

قیمت(یورو) خرید آپارتمان
5,991.28 هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
3.981.11 هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از شهر

هزینه های اجاره ملک در فرانسه

قیمت(یورو) اجاره آپارتمان
767.64 آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر
597.51 آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز
1,410.99 آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر
1,131.16 آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز

 

قیمت آپارتمان در فرانسه

قیمت خرید آپارتمان در فرانسه متاثر از عوامل و شرایط متعددی از جمله متراژ، منطقه مسکونی، امکانات و غیره می باشد. همچنین شهر مختلف فرانسه قیمت متفاوتی را برای خرید آپارتمان، ارائه می دهد. به همین دلیل قیمت آپارتمان در فرانسه را در جدول زیر مورد بررسی قرار داده ایم.

شهر قیمت متر مربع
نیس 6,188 یورو
مارسی 5,193 یورو
لیون 5,560 یورو
 تولوز 4,325 یورو
پاریس 12,178 یورو

قیمت ویلا در فرانسه

قیمت ویلا در فرانسه بسته به موقعیت مکانی، اندازه و ویژگی ها بسیار متفاوت است. در مناطق محبوب مانند ریویرای فرانسه (کوت دازور) یا پاریس، قیمت ویلا می تواند از 1 میلیون یورو تا بیش از 10 میلیون یورو برای املاک لوکس متغیر باشد. در مناطق روستایی ویلاها ممکن است بین 300,000 تا 1 میلیون یورو قیمت داشته باشند.

قيمت خانه در فرانسه پاريس 

قیمت خانه در پاریس، فرانسه بسته به محله و نوع ملک متفاوت است. طبق منابع رسمی املاک و مستغلات مانند Notaires de France و SeLoger، میانگین قیمت هر متر مربع در پاریس تقریباً 10,000 تا 120,00 یورو است. در مناطق مرکزی مانند منطقه 6 یا 7، قیمت‌ها می‌تواند از 14,000 یورو براى هر متر مربع تجاوز کند، در حالی که در مناطق بیرونی، قیمت‌ خريد ملک در پاريس ممکن است نزدیک به 8,000 تا 9,500 یورو براى هر متر مربع باشد.

قیمت خانه ویلایی در پاریس

قیمت یک ویلا در پاریس به دلیل کمیاب بودن و تقاضای آن به طور قابل توجهی بالاتر از آپارتمان ها است. ویلاها در نواحی برجسته پاریس بسته به مکان و اندازه، می‌توانند از 3 میلیون یورو تا بیش از 10 میلیون یورو قیمت داشته باشند. اما آنهایی که در مناطق دور از مركز شهر هستند ممکن است تا حدودی مقرون به صرفه تر باشند، اما در مقایسه با میانگین قیمت ملک در شهر همچنان گران هستند.

قیمت خانه در استراسبورگ فرانسه

قیمت خانه در استراسبورگ، فرانسه، بر اساس نوع ملک و موقعیت مکانی متفاوت است اما میانگین قیمت هر متر مربع برای یک خانه در استراسبورگ تقریباً 3,500 تا 5,000 یورو است.  قیمت‌ها در مرکز شهر و محله‌های مطلوب‌تر، مانند Krutenau و Robertsau، می‌تواند از 5,000 یورو براى هر متر مربع برسد. در حالی که قيمت ها در مناطق دور از مركز شهر پایین‌تر هستند يعنى از 2,500 تا 3,500 یورو براى هر متر مربع مى باشد.

خريد خانه روستايى در فرانسه

افراد علاقمند به خريد خانه روستايى در فرانسه مستلزم است بدانند كه قیمت خرید اين خانه ها بسته به منطقه و ویژگی های ملک به طور قابل توجهى مختلف است. اما در صورت كلى، قیمت ها می تواند از 150,000 یورو تا بیش از 1 میلیون یورو متغیر باشد. در مناطق روستایی‌تر و ارزان‌تر مانند Normandy، Brittany یا Loire Valley، می‌توان خانه‌های روستایی را با قیمت 150,000 تا 400,000 پیدا کرد. در مناطق پرتقاضا مانند پروانس، ریویرای فرانسه، یا مناطق نزدیک پاریس، قیمت خانه‌های روستایی معمولاً از حدود 500,000 یورو شروع می‌شود و براى ملک هاى لوکس به 1 میلیون یورو هم مى رسد.

مراحل قانونی خرید ملک در فرانسه

خرید خانه در فرانسه پاریس نیز همانند دیگر کشورهای موجود در سراسر جهان دارای مراحل قانونی و حقوقی است. اين مراحل بدين صورت هستند:

  • نوع ملک و مکان يا منطقه بايد مشخص شود.
  • تعيين ميزان سرمايه لازم
  • اخذ ويزا
  • باید اثبات گردد که هیچگونه ممنوعیت قانونی از سوی اداره شهرداری برای خرید و معامله نمودن ملک مورد نظر متقاضی وجود ندارد.
  • در صورتی که تمامی مراحل قانونی مربوط به خرید ملک انجام شود، خریدار می تواند وام مسکن در فرانسه دریافت نماید.
  • در صورتی متقاضی خرید ملک در فرانسه تمایلی به دریافت وام نداشته باشد، باید در ابتدا پیش پرداختی به فروشنده بدهد و پس از بستن قرارداد کل حساب را تسویه نماید.

مدارک لازم برای خرید ملک در فرانسه

برای خرید ملک در فرانسه شما باید مدارکی را تهیه کنید این مدارک و لیست شامل موارد زریر است:

  • پاسپورت
  • حساب بانکی در فرانسه
  • سند مالکیت
  • بررسی اموال
  • شماره شناسایی مالیاتی
  • قرارداد فروش اولیه
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت وجه
  • بیمه
  • وکالت نامه در صورت وجود

هزینه های جانبی در اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک

زمانی که از خرید خانه در فرانسه صحبت می کنیم، همه نظرات به سمت میزان سرمایه برای خرید ملک می رود. اما باید توجه داشت که در کنار این مبالغ، متقاضیان باید از پس پرداخت هزینه‌های جانبی خرید ملک در فرانسه نیز برآیند. این هزینه های جانبی که موارد متعددی را در بر می گیرد شامل موارد زیر است:

  • هزینه های دفتر اسناد رسمی: بين 7 الی 8 درصد
  • مالیات بر دارایی (مالیات نقل و انتقال (Taxe de publicité foncière): معمولاً 5.8% ارزش ملک برای املاک قدیمی.
    مالیات سالانه املاک (Taxe foncière): بر اساس اندازه و موقعیت ملک متفاوت است.)
  • کارمزد آژانس: 3-10%
  •  مالیات بر ارزش افزوده: برای املاک جدید (کمتر از 5 سال قدمت)، ممکن است به جای مالیات نقل و انتقال، 20٪ مالیات بر ارزش افزوده اعمال شود.
  • هزینه درخواست اجازه اقامت: در صورت درخواست برای اجازه اقامت، هزینه معمولاً حدود 200-300 یورو است.

اخذ اقامت و تابعیت فرانسه با خرید ملک

اخذ اقامت فرانسه با خريد ملک همانطور که قبلا اشاره شد امکان پذیر نيست. در كل اعطاى اقامت و تابعيت فرانسه از طريق اين روش ميسر نيست. بنابراين پيشنهاد می گردد که افراد در ابتدا ویزای خودحمایتی فرانسه یا همان تمکن مالی فرانسه را دریافت نمایند و پس از دریافت اقامت جهت خرید ملک در این کشور اقدام نمایند. یکی دیگر از روش های مهاجرتی پیشنهادی تحصيل در فرانسه است. افراد بعد از فارغ التحصیل شدن و با تبديل ويزاى تحصيلى به ويزاى كار فرانسه قادر خواهند بود به اقامت دائم و سپس پاسپورت اين كشور برسند.

توصیه های حقوقی در زمینه خرید ملک در فرانسه

با توجه به این که هر سال افراد و متقاضیان بسیاری به دنبال خرید خانه در فرانسه پاریس می باشند و با توجه به این که به قوانین این کشور آشنایی کافی ندارند، راه را برای سوء استفاده بسیاری از افراد هموار می نمایند. بنابراین به تمامی افراد پیشنهاد می گردد که اجازه دهند این کار توسط یک وکیل معتبر مهاجرتی آشنا به امور و قوانین کشور فرانسه انجام شود. موسسه مهاجرتى Canadamie با وجود مشاورین و کارشناسان مجرب و متعهد و همچنین تسلط کامل به قوانین بین الملل و قوانین مربوط به خرید ملک در تمامی کشورها، از جمله خريد ملک در اسپانيا، خريد ملک در مجارستان و خريد ملک در يونان آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در تمامی امور مهاجرتی می باشد.

مزایای خرید ملک در فرانسه

مزاياى سرمايه گذارى در فرانسه با خريد ملک متعدد هستند. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم باید بگویم که افرادی که موفق به خرید ملک در فرانسه می شوند، از مزایای زیر بهره مند خواهند شد:

  • نداشتن شرط حضور در فرانسه
  • قابلیت اجاره خانه
  • عدم نیاز به سابقه سفر
  • قابلیت دریافت وام بانکی
  • امکان اخذ گواهینامه بین المللی
  • بهره مندی از خدمات بیمه پزشکی کشور فرانسه

معايب خريد ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه دارای معایبی مانند:

  • هزینه های بالای معاملات
  • مالیات پیچیده
  • مقررات سختگیرانه اجاره
  • بازار کند در برخی مناطق
  • قوانین ارث پيچيده در نحوه واگذارى اموال براى ورثه غير مقيم

استانداردها و شاخص های اقتصادی مرتبط با سرمایه گذاری در فرانسه

نرخ مصادره اموال یکی از استانداردهای بسیار موثر بر سرمایه گذاری و خرید ملک در فرانسه است. عدد یک نشان دهنده پایین ترین عدد برای این نرخ است که در کشور فرانسه با توجه به نمودار موجود در زیر در بهترین حالت خود قرار دارد.

سرمایه گذاری در فرانسه

یکی دیگر از استانداردهای موثر بر سرمایه گذاری و اقامت فرانسه با خرید ملک نرخ کنترل فساد است. بهترین وضعیت برای هر کشوری در زمینه نرخ کنترل فساد نشان دادن عدد 2.5 می باشد. این نرخ در کشور فرانسه متغیر بوده است که در نمودار زیر قابل مشاهده می باشد:

خرید ملک در فرانسه

از شاخص های بسیار مهم و موثر در این زمینه در کشور فرانسه رشد و افزایش قیمت ملک و شاخص رشد اقتصادی است. رشد داخلی در وابستگی به میزان تولید ناخالص داخلی یک کشور است که این شاخص در کشورهای دارای اقتصاد پویا بالاتر از 2 درصد می باشد. در نمودار زیر، میزان تولید ناخالص داخلی در فرانسه و تغییرات آن به نمایش درآمده است.

نمودار تولید ناخالص داخلی در فرانسه

 

سوالات متداول

آيا اخذ اقامت و تابعيت فرانسه از طريق خريد ملک امکان پذير است؟

خير، خريد ملک آثار اقامتى ندارد‌ و افراد بايد از روش هاى ديگرى اقدام کنند.

هزينه خريد ملک در فرانسه چقدر است؟

قيمت ملک در فرانسه براساس متراژ و منطقه و نوع ملک متفاوت است اما ميانگين قيمت متر مربع در مركز شهر 5,991.28 يورو و خارج از مركز 3,981.11 مى باشد.

آيا اتباع خارجى مى توانند در فرانسه ملک خريد كنند؟

بله، اتباع خارجى در ضمن ايرانيان مى توانند بدون محدودیت ملک خريدارى كنند.

 

نتیجه گيرى

اقامت فرانسه با خريد ملک يكى از انواع سرمايه گذارى در اين كشور مى باشد اما منتهى به اقامت و تابعيت نمى شود و متقاضيان بايستى از روش هاى ديگرى از جمله خود حمايتى فرانسه و تحصیل در صورتى كه ويزاى خود را به كارى تبديل كنند مى توانند به اقامت دائم و شهروندى برسند. شما مى توانيد با موسسه Canadamie تماس حاصل كنيد و شرايط خريدارى ملک در کشور هاى اروپايى كه از ابتدا اقامت دائم از اين طريق مى دهند را بررسى كرده و اطلاعات جامع را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport