جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای ترکیه 2024✔️شرایط اخذ انواع ویزا+مدارک و مراحل و هزینه

ویزای ترکیه

اخذ ویزای ترکیه راهی برای اقامت بیش از 90 روز در ترکیه است. ایرانیانی که قصد مهاجرت به ترکیه یا سفر به این کشور را دارند، در صورتی که بخواهند کمتر از 90 روز در ترکیه بمانند نیازی به اخذ ویزای توریستی ترکیه ندارند. به عبارت دیگر اگر قصد دارید کمتر از 3 ماه در ترکیه بمانید نیازی به گرفتن ویزا نخواهید داشت اما اگر قصد کار، تحصیل، سرمایه گذاری و یا اقامت بیش از 90 روز را دارید باید برای اخذ انواع ویزا اقدام کنید.

شرایط اخذ ویزای ترکیه بسته به نوع آن متفاوت است. هزینه اخذ ویزای یک بار ورود 55 یورو و هزینه ویزای مولتی ترکیه 180 یورو می باشد. مدت اعتبار ویزا نیز با توجه به نوع ویزا از یک هفته تا 180 روز و یا بیشتر می تواند متغیر باشد.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله نیاز داشتید تا اطلاعات بیشتری در خصوص ویزای ترکیه و انواع ویزاهای ترکیه کسب نمایید، می توانید با مشاورین موسسه canadamie تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

انواع ویزای ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طرق مختلفی امکان پذیر می باشد. به عبارتی ویزاهای کشور ترکیه انواع مختلفی دارند. در این جا به بررسی دقیق انواع ویزاهای این کشور می پردازیم.

ویزای کوتاه مدت:

این ویزا مانند ویزای توریستی ترکیه برای اهداف توریستی طراحی شده است.

ویزای بلند مدت ترکیه:

ویزا بلند مدت ترکیه مختص اشخاص می باشد که به منظور تحصیل یا کار قصد دارند به کشور ترکیه مهاجرت نمایند. به عبارتی اشخاصی که نیاز دارند بیش از ۹۰ روز در ترکیه بمانند، بایستی ویزای بلندمدت را درخواست نمایند. به عنوان مثال شخصی که قصد کار در ترکیه را دارد باید ابتدا ویزای ۹۰ روزه را دریافت نماید و پس از ورود به ترکیه از طریق وزارت اجتماعی مدت زمان ویزای خود را افزایش دهد.

ویزای توریستی ترکیه:

امروزه بسیاری از افراد قصد دارند به منظور تفریح به کشور ترکیه مهاجرت نمایند آنان بایستی قبل از مهاجرت اقدام به اخذ ویزای توریستی ترکیه نمایند. این ویزا ویزای فرودگاهی یا به عبارتی(VISA ON ARRIVSL) است که به مدت ۹۰ روز اعتبار دارد. تمامی اشخاصی که به عنوان توریست به ترکیه می‌روند موظف هستند قبل از اتمام مدت زمان ویزای خود به کشور مبدا برگردند.

ویزای کاری ترکیه :

این ویزا به مدت محدود صادر می شود و به شما امکان می دهد تا در یک بازه زمانی در ترکیه کار کنید. اعتبار این ویزا یکساله است. اما پس از پایان زمان اعتبار آن می توانید مدت زمان این ویزا را به مدت 2 سال دیگر تمدید کنید.

ویزا کار ترکیه به مدت نامحدود به افرادی تعلق می گیرد که به مدت 8 سال در ترکیه زندگی می کنند. و افرادی که قصد دارند تا در ترکیه یک کسب و کار راه اندازی کنند، می توانند ویزای کاری مستقل بگیرند.

انواع ویزاهای کاری ترکیه عبارتند از:

  • ویزای کاری با مدت زمان محدود: وزارت کار در ترکیه شرایطی فراهم نموده تا اشخاص برای مدت زمان محدودی بتوانند کار در ترکیه را تجربه کنند. این نوع ویزا کاری، موقت می باشد و این امکان را به شما می‌دهد تا در یک ناحیه مشخص برای یک کارفرمای ترکیه ای در یک شغل مشخص مشغول به کار شوید‌.
  • اعتبار این نوع ویزا ۱ ساله است پس از گذشت یک سال اشخاص می‌توانند تحت شرایط خاص در همان شغل مدت زمان ویزای خود را به مدت ۲ سال دیگر تمدید نمایند و این روند با حفظ شغل تا زمان رسیدن به اقامت دائم که ۵ ساله است ادامه دارد.
  • ویزای کاری با مدت زمان نامحدود: این نوع ویزا به اشخاصی تعلق می‌گیرد که اجازه اقامت طولانی داشته و به مدت ۸ سال در ترکیه زندگی کرده باشند.
  • ویزای کاری مستقل: این نوع ویزا مختص اشخاصی می باشد که، می‌خواهند یک کار مستقل را در ترکیه راه اندازی نمایند. به عنوان مثال اشخاصی که قصد دارند شرکتی را در ترکیه ثبت نمایند و از این طریق سهام شرکتی را بخرند، بایستی درخواست این نوع ویزا را دهند.

ویزای تحصیلی ترکیه :

دانشجویانی که به دنبال تحصیل در کشور ترکیه هستند، می توانند، درخواست ویزا تحصیلی ترکیه دهند. تمامی دانشجویان برای دریافت ویزای دانشجویی باید درخواست خود را از طریق سفارت ترکیه در کشور محل اقامت خود انجام دهند.  دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در دوره های خاصی را دارند، می توانند اقدام به دریافت ویزای دانشجویی نمایند.

ویزای همراه ترکیه:

این مدل ویزا برای همراه دانشجو و افرادی که مقیم ترکیه هستند، صادر خواهد شد. با دریافت این ویزا اعضای خانواده شخص از جمله همسر، فرزندان و والدین وی می توانند به صورت قانونی وارد ترکیه شوند.

ویزای سرمایه گذاری :

افرادی که قصد سرمایه گذاری و خرید سهام در ترکیه را دارند، می توانند جهت دریافت این نوع ویزا اقدام نمایند.

ویزای استخدام در مشاغل خاص :

این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که کشور محل اقامت آن ها توانسته تا موافقت های دوجانبه ای را با دولت ترکیه انجام دهد. و تنها در صورتی صادر می شود که به تخصص و مهارت شخص در این کشور نیاز باشد.

ویزای ورزشکاران :

در صورتی که شخص قصد فعالیت در مسابقات ورزشی در خاک این کشور را دارد، می تواند این ویزا را به مدت 3 ماه دریافت کند.

ویزای هنرمندان :

این ویزا هم همانگونه که از اسمش پیداست به هنرمندانی تعلق خواهد گرفت که قصد فعالیت در رویدادهای هنری از جمله جشنواره، نمایشگاه یا کنسرت را دارد و معمولا مدت زمان آن 3 ماهه است.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

شرایط دریافت ویزای کار ترکیه برای ایرانیان

شرایط کار در ترکیه تنها برای متقاضیانی است که موفق به دریافت دعوتنامه، جهت کار در این کشور می شوند. به همین دلیل متقاضیان واجد شرایط لازم است تا درخواست خود را در قالب یک دعوت نامه شغلی از یک کارفرمای ترکیه ای دریافت کنند. در این نوع ویزا کارفرما باید رزومه کاری و اطلاعات مورد نیاز شخص متقاضی را به منظور دریافت تاییدیه به وزارت کار این کشور ارسال کند.

شخص متقاضی حداکثر پس از گذشت ۳۰ روز نامه تاییدیه را دریافت خواهد کرد‌. اگر موفق به دریافت تاییدنامه گردد، نهایت تا ۱۸۰ روز فرصت دارد تا به وارد خاک ترکیه شود. لازم است تا این نکته را به اطلاع شما برسانیم که نرخ بیکاری در کشور ترکیه نسبتا بالا است و پیدا کردن فرصت شغلی برای اتباع خارجی امر نسبتا دشواری است.

 مدارک لازم برای اخذ ویزای ترکیه

بر اساس روش اقدامی خود موظف هستید، مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. توصیه می گردد که حداقل یک ماه قبل از برنامه سفر خود به کشور ترکیه جهت دریافت ویزای مورد نظر اقدام نمایید. به خصوص جهت دریافت ویزاهای تحصیلی و کاری بایستی از یک الی دو ماه قبل مدارک مورد نیاز را آماده نمایید.

به طور کلی مدارکی که برای اخذ ویزا های ترکیه مورد نیاز است عبارتند از:

  • اثر انگشت (نتایج انگشت نگاری)
  • ارائه گواهی مالی (تمکن مالی بایستی متناسب با روش اقدامی باشد)
  • ارائه گذرنامه و عکس پاسپورتی
  • داشتن بیمه مسافرتی
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده رزرو هتل در ترکیه باشد
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده متاهل بودن فرد باشد مانند سند ازدواج
  • خرید بلیط برگشت
  • ارائه مدارکی که اثبات کننده دلیل مهاجرت شخص به ترکیه باشد به عنوان مثال دعوتنامه کاری یا نامه پذیرش مربوط به یکی از مؤسسات ترکیه

 

نحوه درخواست ویزای ترکیه

برای درخواست ویزا این کشور لازم است تا به صورت زیر اقدام کنید.

ابتدا وارد سایت سیستم الکترونیکی درخواست ویزای جمهوری ترکیه e-Visa – Republic of Türkiye Electronic Visa Application System به نشانی https://www.evisa.gov.tr/en می شویم.

  1. در گام اول باید وارد وبسایت اصلی صدور ویزای ترکیه به نشانی https://www.evisa.gov.tr/en شوید.
  2. در مرحله باید باید روی گزینه APPLY 1# کلیک کنید. مانند تصویر زیر:

پروسه اخذ ویزای ترکیه

3. سپس به صفحه بعدی منتقل خواهید شد و با عبارت Country/Region روبه می شوید که کشور محل سکونت خود را باید در قسمت Travel Document و در تب Ordinary انتخاب کنید. بعد از آن باید روی گزینه Save and Continue بزنید.

 

پروسه اخذ ویزای ترکیه قدم دوم

 

4. در صورتی که به تهیه ویزای ترکیه نیاز نداشته باشید، وبسایت به صورت خودکار به شما اعلام خواهد کرد. اما در صورت نبود این شرط به صفحه بعدی منتقل می شوید.

 

پروسه اخذ ویزای ترکیه قدم سوم

5. با مشاهده این پیغام یعنی: متأسفانه، اتباع کشوری که شما انتخاب کرده اید واجد شرایط ویزای الکترونیکی نیستند. لطفاً برای درخواست ویزا به نزدیکترین نمایندگی ترکیه مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده لیست کامل سفارتخانه ها و کنسولگری های ترکیه می توانید به وبسایت رسمی http://www.visa.gov.tr ​​مراجعه نمایید. در صورتی که نتواستید از این مرحله عبور کنید، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی CANADAMIE به جهت اخذ ویزای ترکیه تماس حاصل کنید.

 

تعیین وقت سفارت ویزای ترکیه

جهت دریافت ویزا توصیه می گردد یک الی دو ماه قبل درخواست های خود را ارسال نمایید. بسته به روش مهاجرتی و هدفتان از مهاجرت به ترکیه بایستی مدارک و اسناد مورد نیاز اخذ ویزا را ارائه دهید. با توجه به اهمیت داشتن اطلاعات صحیح و به روز در خصوص انواع ویزاها و شرایط اخذ ویزهای کشورهای مختلف، توصیه می کنیم که محصول مسیر سبز مهاجرت را تهیه و مشاهده نمایید و دانش مهاجرتی خود را تا سطح وکیل مهاجرتی افزایش دهید.

هزینه ویزای ترکیه برای ایرانیان چه قدر است؟

هزینه دریافت ویزای ترکیه برای هر مدل ویزا متفاوت است. البته باتوجه به مدت زمان اقامت شخص در این کشور قیمت ویزا تغییر خواهد کرد. در جدول زیر می توانید نرخ دقیق قیمت ویزا ترکیه را مشاهده کنید.

نوع ویزا هزینه ویزا ترکیه
ویزا الکترونیکی 14 تا 71 یورو
ویزای یکبار ورود به ترکیه 55 یورو
ویزای دوبار ورود به ترکیه 110 یورو
ویزای چندبار ورود به ترکیه 180 یورو

همچنین برای اخذ ویزای کار ترکیه جدای از هزینه ورود شما به داخل خاک ترکیه، باید مجوز دریافت کار در این کشور را هم پرداخت کنید. شرح کلی هزینه های جاری برای انجام فعالیت های مختلف در ترکیه به صورت زیر است.

هزینه مجوز کاری ترکیه به یورو نوع مجوز کار در ترکیه
119 صدور مجور برای یک سال فعالیت
238 مجوز کاری برای مدت زمان 2 سال
357 مجوز کار به مدت سه سال
1189 مجوز کار دائم
1189 مجوز کار به صورت شخصی

 

مدت اعتبار ویزای ترکیه در چه بازه زمانی است؟

قبل از مهاجرت به ترکیه بهتر است که از مدت زمان اقامت در این کشور مطلع شوید. به صورت کلی مدت زمان اجازه اقامت در ترکیه بعد از اخذ ویزا به مدت یک هفته تا 180 روز است. البته این مجوز اقامت بسته به نوع کشور محل سکونت شما متفاوت است. و تنها بعضی از کشورهای جهان اجازه اقامت بیش از 30 روز در ترکیه را دارند.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport