جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای تحصیلی اروپا ✔️ شرایط اخذ و هزینه ها 2024

ویزای تحصیلی اروپا

ویزای تحصیلی اروپا، اخذ اقامت اروپا از طریق تحصیل، مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اروپا، و تحصیل در اروپا با هزینه کم در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شرایط کلی تحصیل در اروپا چیست؟ بهترین دانشگاه های اروپا کدامند؟ انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در اروپا و شرایط اخذ آن ها چگونه است؟ شرایط کاری پس از تحصیل در اروپا چگونه خواهد بود؟ آیا به صورت کلی کشورهای اروپایی مقصد مناسبی برای تحصیل می باشند؟ در مقاله پیش رو که توسط تیم تحقیق و پژوهش canadamie تهیه و گرد آوری شده است، سعی گردیده که به تمامی پرسش های فوق و دیگر سوالات احتمالی در موضوع ویزای تحصیلی اروپا پاسخ داده شود.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

زندگی در اروپا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی اروپا

ویزای تحصیلی اروپا و شرایط عمومی تحصیل در کشورهای اروپایی در این عنوان مورد بررسی قرار می گیرد. کشورهای اروپایی به علت شرایط تحصیلی متفاوت، امکان تحصیل رایگان در بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین شرایط اقامتی و کاری مناسب پس از تحصیل، مقصد مورد علاقه بسیاری از متقاضیان تحصیل می باشد. مهاجرت از طریق تحصیل رایگان در برخی کشورهای اروپایی امکان پذیر است و برای این امر لازم است که پس از دریافت پذیرش، ویزای تحصیلی اروپا را دریافت کرد.

جالب توجه است که امکان اخذ پذیرش و تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان نیز در برخی کشورها فراهم شده و دانشجویان با شرکت در دوره های زبان می توانند آمادگی لازم برای ورود به دوره اصلی تحصیل را به دست آورند؛ اما نیاز به ارائه مدرک زبان جهت دریافت ویزای تحصیلی اروپا می باشد.

قاره اروپا که به قاره سبز مشهور می باشد دارای 50 کشور مستقل و 6 کشور وابسته می باشد. مساحت قاره اروپا در حدود 10 میلیون کیلومتر است و طبق آخرین آمار ارائه شده جمعیتی در حدود 750 میلیون نفر را دارا می باشد. برخی از اصلی ترین کشورهای اروپایی با تصویب قوانینی به نام پیمان شنگن، نیاز به ویزا را برای کسانی که در این کشورها زندگی می نمایند و یا به صورت قانونی وارد این کشورها می شوند را برداشته اند و افراد بدون اخذ ویزا می توانند در میان این کشورها بدون وجود مرز جابه­جا شوند. حوزه شنگن متشکل از 26 کشور اروپاییست که مرزی بین کشور هایشان برای جابه­ جایی وجود ندارد و هرگونه انتقال کالا، پول و اطلاعات به صورت قانونی در مابین این کشورها بدون هیچگونه ملاحظات گمرکی انجام می گیرد.

 

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا بسیار توصیه می شود که کشورهای حوزه شنگن را به عنوان مقصد تحصیل انتخاب نمایید تا بتوانید از مزایای این اتحادیه بهره مند گردید و بتوانید آزادانه در حین یا پس از تحصیل، در تمامی این کشورها به کاریابی بپردازید تا بتوانید ویزای تحصیلی اروپا را به ویزای کاری تبدیل نمایید. برای انتخاب مناسب مقصد تحصیل و زندگی و اقدامات مربوط به پروسه مهاجرت، نیاز به کسب اطلاعات فراوان از شرایط کشورها و جزییات متفاوت در خصوص قوانین مهاجرتی کشور مقصد می باشد. برخی از اصلی ترین اطلاعات ویزای تحصیلی اروپا و شرایط کلی قاره اروپا در جدول زیر نمایش داده شده است:

ردیف عنوان جزییات
1 جمعیت کلی 746,419,440
2 مساحت کلی 10,180,000 km2
3 تعداد کشور ها 50 کشور مستقل و 6 کشور وابسته
4 تعداد کشور های عضو حوزه شنگن 26 کشور

 

ویزای تحصیلی اروپا در مدارس

ویزای تحصیلی اروپا در مقطع مدارس و شرایط آن موضوع این عنوان می باشد. می توان گفت در اکثر کشورهای اروپایی و بخصوص کشورهای پیشرفته در این قار،ه تحصیل فرزندان در مدارس برای شهروندان اتحادیه اروپا و یا کسانی که به صورت قانونی در این کشورها اقامت دارند رایگان می باشد. به صورت کلی فرزندان برای ویزای تحصیلی اروپا بدون حضور دائم والدین نیاز به قیم قانونی دارند. برخی از کشورهای مانند انگلستان و اتریش، این شرایط را برای متقاضیان تحصیل فرزندان در مدارس شبانه روزی فراهم نموده اند تا مدارس، قیم قانونی این دانش آموزان شده و بتوانند بدون حضور پدر و مادر در مدارس شبانه روزی ثبت نام کرده و ویزای تحصیلی اروپا را اخذ نمایند و از کیفیت بالای آموزشی و تحصیل در مدارس اروپا بهره مند شوند.

ویزای تحصیلی اروپا در مقطع کارشناسی

ویزای تحصیلی اروپا در مقطع کارشناسی در این بند بررسی می گردد. ویزای تحصیلی اروپا به علت کیفیت بالای آموزش و همچنین شرایط تحصیل رایگان در برخی از کشورهای اروپایی، بسیار مورد علاقه و توجه متقاضیان از سرتاسر جهان و به خصوص ایران قرار گرفته است. دانشگاه های فراوانی در قاره سبز وجود دارند که کیفیت فوق العاده آموزشی را به دانشجویان ارائه می نمایند و در رنکینگ های جهانی دارای رتبه فوق العاده ای می باشند. متقاضیان ویزای تحصیلی اروپا در مقطع لیسانس، علاوه بر بهره مندی از کیفیت بسیار بالای آموزش عالی، از استاندارد های بالای زندگی و فرصت مشاهده و سفر به مابقی کشورهای اروپایی نیز بهره مند خواهند شد. برخی از رشته های تحصیلی اروپا در مقطع کارشناسی بسیار پر طرفدار بوده و سطح علمی دانشگاه ها در این رشته ها بسیار بالا می باشد. برخی از رشته های پرطرفدار برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا عبارتند از رشته های پزشکی و پیراپزشکی، رشته های مربوط به علوم کامپیوتر و IT، تجارت، اقتصاد، هنر، علوم مهندسی و غیره. برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا و تحصیل رایگان در اروپا، در هریک از کشورها الزامات و شرایط خاصی مورد نیاز است. اکثر کشورهای اروپایی، تحصیل رایگان را به زبان رسمی کشور خود ارائه می نمایند و متقاضیان تحصیل رایگان باید آشنایی مناسبی با زبان آن کشور داشته باشند تا بتوانند از دانشگاه های رایگان، اخذ پذیرش کرده و سپس برای ویزای تحصیلی اروپا اقدام نمایند. یکی دیگر از الزامات ورود به دانشگاه های اروپا در مقطع لیسانس، داشتن دیپلم 12 ساله می باشد. برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز، فرد متقاضی باید حداقل نمره آیلتس 6 داشته باشد و یا در همین حد به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. در برخی از کشورها مانند فنلاند و مجارستان، شرط نمره آیلتس وجود ندارد و با نشان دادن سطح زبان مناسب می توان برای تحصیل در مقطع لیسانس اقدام نمود. در برخی از کشورهای اروپایی به خصوص برای تحصیل رایگان، الزام به ارائه مدرک زبان رسمی آن کشور است. همچنین در برخی رشته ها و کشورها نیز نیاز به قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه می باشد. داشتن معدل، نمرات بالا و شرایط سنی جهت اخذ پذیرش در دانشگاه ها و به خصوص دانشگاه های دولتی و رایگان بسیار تأثیرگذار است. به عنوان مثال برای بررسی شرایط تحصیل کشورهای با نظام آموزشی فوق العاده مانند اتریش و فرانسه و فنلاند می توانید به مقالات زیر مراجعه نمایید. گرچه در برخی کشورها امکان تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان وجود دارد، اما به منظور دریافت ویزای تحصیلی اروپا ارائه مدرک زبان الزامی است یا شانس فرد در اخذ ویزا را افزایش می دهد.

 

ویزای تحصیلی اروپا در مقطع کارشناسی ارشد

ویزای تحصیلی اروپا در مقطع کارشناسی ارشد در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. معمولا دوره تحصیلی فوق لیسانس در کشور های مختلف اروپایی و با توجه به رشته تحصیلی بین یک الی دو سال به طول می انجامد. رشته هایی که عموماً در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر مورد علاقه دانشجویان خارجی می باشد، رشته های علوم مهندسی، زیر شاخه های مدیریت، اقتصاد، هنر، بازاریابی و رشته های علوم کامپیوتر و IT می باشند. دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور های مختلف الزامات و شرایط مختلفی را برای دادن پذیرش به دانشجویان و متقاضیان مد نظر قرار می دهند. در پروسه های تحصیل رایگان معمولا دانشجویان باید تسلط کتافی به زبان آن کشور داشته باشند و یا برای تحصیل به زبان انگلیسی باید حداقل آیلتس 6.5 به بخش پذیرش دانشگاه ارائه نمایند. بسیاری از فارغ التحصیلان دوره لیسانس و فوق لیسانس به بهانه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور های اروپایی به این کشور ها وارد شده و از این طریق و با اخذ ویزای تحصیلی اروپا و تحصیل در این کشور ها تلاش می نمایند که وارد بازار کار شده و اقامت کاری اخذ نمایند. روش اخذ ویزای تحصیلی اروپا در مقطع کارشناسی ارشد یکی از کم هزینه ترین و ایمن ترین روش های مهاجرت به کشور های اروپایی می باشد که بسیار مورد علاقه متقاضیان مهاجرت به اروپا قرار دارد. شرایط سنی تحصیل در کشورهای مختلف متفاوت است و برخی از کشور ها مانند انگلستان شرایط سخت گیرانه تری برای سن و گپ تحصیلی دارند اما کشور های حوزه اسکاندیناوی و اتریش و برخی دیگر از کشور ها برای ورود دانشجویان خارجی کمتر شرایط سنی را در نظر می گیرند.

ویزای تحصیلی اروپا در مقطع دکتری

ویزای تحصیلی اروپا در مقطع دکتری در این بند مورد بررسی قرار می گیرد. به صورت کلی در اکثر کشور های اروپایی به خصوص کشور های پیشرفته تحصیل دکتری در اروپا از لول بسیار بالایی برخودار است و در اکثر موارد تحصیلات دکتری و انجام پایان نامه بر روی پروژه های واقعی و بحث های پژوهشی است که برای بهبود شرایط علوم مختلف صورت می پذیرد. برای تحصیل در مقطع دکتری در تمامی کشور های اروپایی نیاز به تایید یک استاد راهنما (Supervisor) می باشد. به صورت کلی برای قانع نمودن استاد راهنما نیاز به معرفی پایان نامه، مقالات و تخصص متقاضی می باشد و باید تا جایی که امکان پذیر است رزومه قوی به استاد نشان داده شود تا بتوانید در برابر همه تقاضاهای موجود استاد راهنما شما را انتخاب نماید. در این پروسه نیاز است که حداقل نمره آیلتس 7 به بالا یا سطح بالایی همچون سطح C از زبان کشور مورد تقاضا داشته باشید و شاید حتی چند مصاحبه اسکایپی نیز بین شما و استاد راهنما انجام گیرد. پس از تایید استاد شما می توانید برای اخذ پذیرش از دانشگاه محل خدمت استاد راهنمای مورد نظر اقدام نمایید. معمولا پروسه های دکتری دارای حقوق و یا بورسیه تحصیلی می باشند و در برخی از کشور ها دوره تحصیل دکتری جزوی از زمان رسیدن فرد به اقامت دائم محسوب می گردد.

شرایط تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی

وقتی صحبت از تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی می کنیم در کشور هایی نظیر آلمان، سوئیس، فرانسه، اتریش، هلند، فنلاند، نروژ، دانمارک و… که کشورهایی تاپ و برتر هستند، گاهی تحصیل به زبان انگلیسی در بعضی مقاطع محدود می شود. برای این منظور لازم است به زبان انگلیسی سرچ کنیم. به طور مثال یادگیری زبان های سوئدی،نروژی و فنلاندی و… خیلی سخت تر از یادگیری زبا انگلیسی است و در مدت زماتی حدود 6 ماه امکان دستیابی به مدرک C1 سوئدی، نروژی و… گرفتن بسیار سخت بوده و امکان اینکه بتوان به سادگی در نروژ و… تحصیل رایگان داشته باشید، کم است.

شاید این سوال بشود که علی رغم انرژی مثبت شما چرا این موضوع بیان می شود؟ در پلسخ به این سوال باید گفت با توجه به تجربه کاری ما امکان پیروزی در این موضوع کم می باشد. گفتنی است در یک بازه زمانی دانشگاه های وین پذیرش به زبان آلمانی داشتند و داوطلبان برای یک و نیم تا دو سال زمان داشتند تا آلمانی بخوانند و در محیط المانی یاد بگیرند، بسیاری از افراد در این زمینه فیلد شده و حتی برای یک ترم اضافه نیز وقت می گرفتند. لازم به ذکر است امروزه پذیرش دانشگاه های اتریش خیلی سخت تر شده است. شما می توانید از افراد مختلف پرس و جو کنید که حدود 70 در صد از ایرانیان با اینکه زبان آلمانی را یاد گرفته اند در این تجربه از این روش تحصیل انصراف داده اند. علت این امر اشنایی کم یا نا اشنایی ما به زبان المانی است. ما از کودکی با زبان انگلیسی اشنا شده ایم گوش ما زبان انگلیسی اشنا است. به لحاظ قواعد زبان انگلیسی همچون زبان های المانی و… مذکر و مونث و خنثی ندارد و از این رو زبان المانی بسیار سخت تر از زبان انگلیسی است.

خبر خوب اینکه امروزه تحصیل در بسیاری از کشورها به زبان انگلیسی امکان پذیرشده است. شما می توانید در دانشگاه به زبان انگلیسی تحصیل کنید و در محیط به مرور به زبان ان کشور اشنا شده و زبان ان را یاد بگیرید.

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

امروزه تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی امکان پذیر است. شایان ذکر است تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در بهترین رشته ها نظیر مهندسی مکانیک، کامپیوتر و… نیز امکان پذیر است که کار در خیلی از مواقع پس از تحصیل گارانتی شده و حتمی است و گاهی بر روی ادمیشن داوطلب  کار گارانتی شده زده می شود. اگر بر روی ادمیشن این موضوع ذکر نشود باید توجه کنید که در حالیکه نرخ بیکاری در این کشور زیر چهار تا پنج درصد است و رشته تحصیلی جز مواردی است که به شدت در ان کشور مورد نیاز است، شانس کاریابی برای شما بسیار بالا است.

فنلاند هنگامی که پذیرش به زبان انگلیسی می دهد مانند کشورهای اتریش و المان که برای یادگیری زبان باید ترمی دو هزار الی سه هزار یورو پرداخت کنید، نخواهد بود. بلکه در کنار پذیرش تحصیلی به زبان انگلیسی برای شما زبان المانی را تدریس می کند. گفتنی است هزینه دانشگاه در فنلاند از بسیاری از دانشگاه ها نیز کمتر می باشد. به طور مثال تحصیل در دانشگاه فنلاند در رشته مکانیک در فنلاند 9 هزار تا 10 هزار و در دانشگاه امریکا سالی 50 هزار تا 100 هزار دلار است. از این رو در فنلاند در کنار تحصیل کورس مجانی زبان فنلاندی به دانشجویان داده می شود و با یادگیری زبان تا سطح A2 حدود 20 درصد از شهریه دانشجویان را کم می کند. همچنین در صورت یادگیری زبان فنلاندی به طور کامل در صورت مورد نیاز بودن رشته این فرصت به دانشجو داده می شود که در صورتی که به سطح C1 برسد دانشگاه به طور کامل رایگان برای دانشجو شود. حضور در محیط بر یادگیری زبان بسیار موثر است.

تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی

تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی رایگان است. جالب است بدانید تحصیل در انگلیس در مقطع لیسانس دو تا سه سال و در مقطع فوق لیسانس کمتر از یک سال است. در انگلیس به داوطلبان پیش نهاد داده می شود که در صورت تحصیل یک ساله گارانتی کار داده و درصورت پرداخت هزینه دانشگاه در سال دوم مبلغی بیش از مبلغی که پرداخت شده به دانشجو داده می شود. در صورتی که کار به صورت موفق توسط دانشجو انجام شود برای کارفرما کار خود را ادامه داده و نهایتا به پاسپورت و اقامت دائم دست پیدا می کند.

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

تحصیل در هلند و در انگلیس با اینکه تحصیل به زبان انگلیسی است در پایان تحصیل به دانشجویان در انگلیس بین یک تا سه سال فرصت کاریابی و مشغول به کار شدن داده می شود. امروزه در کشورهای اسکاندیناوی بخصوص در مقطع فوق لیسانس پذیرش صورت می گیرد. گفتنی است در این کشور ها حدود 90 درصد از مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

بنابراین هنگامی که از تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا صحبت می کنیم باید بتوانیم زبان آن کشور هم در حین تحصیل یاد بگیریم. در انگلیس و ایرلند که حتی لازم نیست زبان آن کشور را یاد بگیریم. در برخی کشور ها که در حال تحصیل به زبان انگلیسی هستید در حال یادگیری زبان هلندی نیز هستید. بررسی کنید که زبان آن کشور را به صورت رایگان یا با قیمت کمتر ارائه می دهند یا خیر.مثلا در کشور هایی نظیر فنلاند و هلند این امکان وجود دارد و در اتریش وجود ندارد و بعضی از کلاس های خوب المانی تا 3 هزار الی 4 هزار یورو است. از سوی دیگر برخی کشور ها دانشگاه های انگلیسی زبان رایگان دارند. باید نکات مثبت و منفی انتخاب را کنار یکدیگر بگذارید و باهم مقایسه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که باید بررسی کنید که در محیط به چه میزان با زبان انگلیسی اشنا هستند. مثلا در قبرس به زبان انگلیسی تحصیل کنید با این حال محیط بسیار کم به زبان انگلیسی صحبت کرده و اشنایی دارند در حالی که هلند که دومین کشور انگلیسی زبان است. نکته بعدی هزینه ها است. بهتر است که دانشگاه با هزینه های تحصیل و زندگی مناسب انتخاب کنید و بررسی کنید که امکان رایگان شدن تحصیل در این دانشگاه ها وجود دارد یا خیر.

شما وقتی دارید در رابطه با تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا مطالعه می کنید بررسی کنید که: چه میزان از جامعه به زبان انگلیسی است؟ چه میزان مطالعه زبان ان کشور راحت است؟ چه میزان شانس کار وجود دارد؟ برای این منظور می توانید نرخ بیکاری در ان کشور را بررسی کنید. گفتنی است بیکاری در هلند به مراتب کمتر از اتریش است. بررسی کنید که پس از تحصیل به زبان انگلیسی در آن کشور امکان حضور و جستجوی کار هست؟ جستجوی کار در ان کشور کار ساده ای است؟ ایا با انگلیسی امکان پیدا کردن کار هست؟این امکان در هلند هست ولی در المان و اتریش انگلیسی خیلی سخت می توان کار پیدا کرد و باید المانی بلد باشید. بهترین راه مشورت با مشاوران حرفه ای است. اگر در مورد تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی مشورت خواستید که کدام کشور خوب است حتما ما را به اسم canadamie سرچ کنید.

تحصیل در اروپا با هزینه مناسب

تحصیل در اروپا با هزینه مناسب با ورود به دانشگاه های یکی از کشورهای منطقه ممکن می باشد. در واقع با تحصیل در دانشگاه های رومانی، افراد قادر به تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی همچون ایتالیا نیز خواهند شد و بدین صورت موفق به اخذ دو مدرک می گردند. در واقع ورود به این کشور اروپایی و انتخاب دانشگاه هایش است که امکان تحصیل با هزینه مناسب در اروپا را با شرایط راحتی برای افراد رقم می زند چرا که شهریه دانشگاه های این کشور اروپایی بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد.

کشور رمانی جزو کشورهای اروپایی می باشد و دانشگاه‌های معتبری دارد. داوطلبان برای تحصیل در دوره های فاندیشن، کارشناسی و ارشد این کشور را انتخاب می نمایند. متقاضیان در دوره های فاندیشن قادر به آموختن زبان انگلیسی و رومانی خواهند بود و نیازی به مدرک زبان نخواهند داشت. لازم به ذکر است که دارا بودن مدرک آیلتس حداقل با نمره 6 یکی از شروط اپلای دوره لیسانس می باشد. تحصیل در رومانی به هزینه مناسب این امکان را برای افراد به وجود می آورد تا با پرداخت شهریه ای بین 3000 الی 5000 یورو، در دانشگاه های معتبری به تحصیل بپردازند. اقامت 9 ماهه با اتمام دوره تحصیلی فرصتی برای تبدیل نوع اقامت به کاری مجاز می باشد. همچنین کشور بلژیک از جمله کشور های ارزان می باشد که با پرداخت هزینه 3 الی4 هزار یورور و همچنین داشتن نمره آیلتس 5 و 5.5 امکان تحصیل در این کشور فراهم است و از مزایای دیگر آن این است که ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر18 سال صادر می شود، و امکان پیدا کردن شغل مناسب و به تبع آن دریافت اقامت دائم در این کشور بسیار بالاست. نکته ارزشمند و مهم دیگر در ارتباط با این کشور این است که کشور بسیار مهاجر پذیری می باشد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در اروپا

یکی از عوامل مهم در انتخاب مقصد ویزای تحصیلی اروپا شرایط بورسیه تحصیلی و حمایت های دولت کشور ها از دانشجویان می باشد. همانطور که گفته شد در اکثر کشور ها تحصیل در دانشگاه به زبان آن کشور و بخصوص برای شهروندان آن کشور ها رایگان می باشد و دانشجویان در حین تحصیل به صورت پاره وقت اجازه کار دانشجویی خواهند داشت. برخی از کشور ها در مقطع لیسانس و فوق لیسانس برای دانشجویانی که شرایط خاصی را احراز نمایند کمک هزینه های تحصیلی قائل می شود که دانشجویان می توانند پس از ورود به کشور مقصد برای این نوع بورسیه ها اقدام نمایند. برخی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بورسیه ها و کمک هزینه هایی را برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیز قائل می شوند اما به صورت کلی تعداد این نوع بورسیه ها خیلی زیاد نبوده و در برخی از دانشگاه ها و برخی از کشورها رسیدن به آنها پروسه خیلی آسانی نمی باشد.همچنین لازم است در رابطه با نحوه اخذ بورسیه تحصیلی اطلاعات کافی داشته باشید. معمولا رزومه، نمرات و شرایط مالی و سطح زبان فرد در شرایط اخذ بورسیه بسیار تاثیر گذار است. به طور مثال داشتن نمره های بالا در دروس تخصصی، مقالات معتبر جهانی مانند مقالات ISI، دانش زبان می تواند در اخذ بورسیه تحصیلی بسیار تاثیر گذار باشد. این مقاله توسط تیم پژوهشی canadamie گردآوری و تهیه شده است و هرگونه استفاده از متن و جزییات این مقاله بدون اجازه و ذکر منبع غیر قانونی و شرعاً حرام می باشد و پیگرد قانونی خواهد داشت. همانطور که در بخش قبل اشاره گردید در مقطع دکتری با تایید استاد احتمال اخذ بورسیه برای افراد خارج از اتحادیه اروپا بسیار محتمل تر می باشد و در اکثر موارد به متقاضیان تحصیل دکتری تعلق می گیرد.

هزینه های زندگی در اروپا و شهریه تحصیل در دانشگاه های اروپا

ویزای تحصیلی اروپا و هزینه های تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی در این قسمت مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. همانطور که در در عناوین قبلی مورد بررسی قرار گرفت شهریه دانشگاه های اروپا در صورت تحصیل به زبان رسمی آن کشور در بسیاری از موارد، کم بوده و یا رایگان است. اما شهریه دانشگاه های اروپا که به زبان انگلیسی تدریس می نمایند، در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. هزینه تحصیل در برخی دانشگاه های اروپایی سالیانه 3000 یورو می باشد و در برخی تا 30 هزار یورو در سال نیز متغیر است. بر این اساس، تعیین ارزان ترین دانشگاه های اروپا به عوامل مختلفی مانند زبان تحصیل، مقطع تحصیلی و رشته و شهر دانشجو بستگی دارد. این مقاله توسط موسسه ملک پور به رشته تحریر درآمده است و کپی برداری از آن، منجر به پیگرد قانونی می شود. هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی بسیار متفاوت است و حتی با توجه به شهرها نیز بسیار تغییر می کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه باید به مقالات مربوط به هر کشور مراجعه نمایید. در نقشه زیر هزینه های زندگی در کشورهای مختلف اروپایی نمایش داده شده است.

ویزای تحصیلی اروپا

کار دانشجویی در اروپا

ویزای تحصیلی اروپا و شرایط کار دانشجویی در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. می توان گفت در تمامی کشور های اروپایی دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار پاره وقت دانشجویی خواهند داشت. تعداد شغل های موجود و احتمال کاریابی دانشجویان در حین تحصیل می تواند با توجه به شرایط اقتصادی کشور ها متفاوت باشد به طور مثال کشور هایی مثل یونان و اسپانیا که نرخ بیکاری بالایی دارند شانس کمتر و کشور هایی مانند آلمان، اتریش، فنلاند، نروژ و دانمارک احتمال کاریابی بالاتر است. میزان زمانی که به دانشجو در حین تحصیل اجازه کار داده می شود در کشور های مختلف با توجه به قوانین کشور ها می تواند متغیر باشد. به طور مثال در کشور هلند در حدود 16 ساعت در هفته به دانشجو در حین تحصیل اجازه کار داده می شود این درحالی است که در کشور فنلاند این زمان مجاز در حدود 25 ساعت می باشد اما به صورت میانگین در اکثر کشور های اروپایی می توان گفت حدود 20 ساعت اجازه کار برای دانشجویان وجود دارد. در صورت یافتن کار به صورت کلی می توان گفت فرد دانشجو با انجام کار دانشجویی می تواند در حدود 60-100 درصد هزینه های زندگی خو را در هر کشور تامین نماید.

شرایط اخذ ویزای همراه اروپا

در این زیر عنوان شرایط ویزای تحصیلی اروپا و ویزای همراه به صورت مختصر بررسی می گردد. به صورت کلی در اکثر کشور های اروپایی و می توان گفت تمامی کشور های اروپایی فرد دارای ویزای تحصیلی اروپا می تواند همسر و فرزند زیر 18 سال خود را به همراه داشته باشد. این قانون برای ایرانیان سخت گیرانه تر خواهد بود و در برخی از کشور های محدود در اروپا مانند ایتالیا همراه اجازه ورود نخواهد داشت. البته به صورت کلی توصیه می شود برای ایرانیان همراهان به همراه فرد اصلی برای ورود اقدام ننمایند تا شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا داشته باشند. برخی از کشور های اروپایی در همان بدو ورود به همراه اجازه کار می دهند مانند دانمارک و فنلاند و برخی دیگر از کشور ها مانند هلند و اتریش فرد پس از یافتن کار می تواند برای اجازه کار اقدام نماید. به صورت کلی فرزندان در اکثر کشور های اروپایی می توانند از تحصیل رایگان در مدارس دولتی بهره مند گردند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل در دانمارک و هلند و شرایط ویزای همراه در این کشور ها می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

معرفی دانشگاه های برتر اروپا

ویزای تحصیلی اروپا و برترین دانشگاه های اروپا در این زیر عنوان تحلیل می گردند. با توجه به آمار رنکینگ دانشگاه های جهان توسط روزنامه تایم در سال 2022 که در آن 1400 دانشگاه برتر جهان مشخص شده اند بیش از 500 دانشگاه اروپایی قرار دارند. از این رو می توان گفت که در میان برترین دانشگاه های جهان 40 درصد آنها دانشگاه های اروپایی می باشند که آمار فوق العاده ای می باشد. دانشگاه آکسفورد در انگلستان در میان دانشگاه های اروپایی رتبه اول را دارد. 100 عدد از دانشگاه های انگلستان در لیست رنکینگ روزنامه تایمز قراردارند و بعد از آن دانشگاه های آلمان با 48 دانشگاه در میان 1400 دانشگاه برتر جهان در میان کشور های اروپایی رتبه دوم را دارد. لیست 20 دانشگاه برتر اروپا به همراه رتبه آن ها در جهان در جدول زیر نمایش داده شده است.

رتبه در اروپا رتبه جهانی دانشگاه دانشگاه کشور/ منطقه
1  1  University of Oxford United Kingdom
2  3  University of Cambridge United Kingdom
3  10  Imperial College London United Kingdom
4  13  ETH Zurich Switzerland
5  15  UCL United Kingdom
6  27  London School of Economics and Political Science United Kingdom
7  30  University of Edinburgh United Kingdom
8  32  LMU Munich Germany
9  36  King’s College London United Kingdom
10  38  École Polytechnique Fédérale de Lausanne Switzerland
11  41  Karolinska Institute Sweden
12  43  Technical University of Munich Germany
13  44  Heidelberg University Germany
14  45  KU Leuven Belgium
14  45  Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris France
16  55  University of Manchester United Kingdom
17  59  Wageningen University & Research Netherlands
18  62  University of Amsterdam Netherlands
19  67  Delft University of Technology Netherlands
19  67  Leiden University Netherlands

همانطور که در جدول فوق مشاهده می فرمایید بیشترین دانشگاه های برتر در لیست 20 دانشگاه برتر اروپا از کشور انگلستان، آلمان، سوییس و هلند می باشند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اروپا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا در این بند، عنوان خواهد شد. برای ورود به اروپا نیاز به تهیه و ارائه مدارک و اسنادی است که باید به دانشگاه برای پذیرش و به سفارت آن کشور برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا تحویل داده شود. به صورت کلی مدارک پذیرش در تمامی دانشگاه ها متفاوت است و می توانید آن را در وب سایت دانشگاه ها و بخش پذیرش بیابید. این تفاوت در مدارک نه تنها در کشور و دانشگاه، بلکه ممکن است در یک دانشگاه و برای رشته های مختلف نیز وجود داشته باشد. به طور کلی می توان از اصلی ترین مدارکی که برای ویزای تحصیلی اروپا مورد نیاز خواهد بود به موارد زیر اشاره نمود که تقریباً در اکثر کشورها مشترک می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک نشان دهنده تمکن مالی
  • دانستن حداقل سطح زبان که بتواند مصاحبه را در سفارت انجام دهد. (در صورت وجود مصاحبه)
  • داشتن برنامه تحصیلی (Study plan)
  • نامه پذیرش دانشگاه

canadamie خدمات و فعالیت خود در عرصه انواع روش های مهاجرت و سرمایه گذاری همواره تلاش نموده است که بالاترین کیفیت خدمات را به موکلین خود ارائه نماید و با برترین وکلای محلی برای انجام پرونده های موکلین خود همکارینماید.

 

موقعیت کار پس از تحصیل در اروپا

شرایط کار پس از پایان ویزای تحصیلی اروپا در این عنوان بررسی می گردد. در برخی از کشورهای اروپایی مانند کشور انگلستان، فارغ التحصیل مقطع لیسانس و فوق لیسانس پس از پایان تحصیل، در صورتی که قبل از پایان ویزای تحصیلی کار پیدا نکرده باشند باید سریعاً از این کشور خارج شود و اجازه کار پس از تحصیل و یا زمانی برای کاریابی وی دراین کشور وجود نخواهد داشت. اما در اکثر کشورهای اروپایی به خصوص کشورهایی که شرایط اقتصادی مناسبی دارند مانند آلمان، اتریش، دانمارک، هلند، فنلاند، نروژ و بسیاری دیگر از کشورها، به فردی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شود در حدود شش ماه تا یک سال اجازه داده می شود که در این کشورها حضور داشته، به دنبال کار بگردد و پس از یافتن کار بتواند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل تماید.

ویزای تحصیلی اروپا

 

 

اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در اروپا

شرایط بعد از ویزای تحصیلی اروپا برای اخذ افامت و تابعیت در کشورهای اروپایی به صورت خلاصه در این بخش بررسی می گردد. بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی اروپایی علاقه دارند که پس از پایان تحصیل، در کشور مقصد بمانند و بتوانند اقامت دائم و پاسپورت کشور های اروپایی را اخذ نمایند. جزییات قوانین کشورهای مختلف اروپایی در شرایط اعطا اقامت دائم و پاسپورت با هم متفاوت است و دارای جزییات خاصی می باشد. به طور مثال، شرایط اخذ اقامت و پاسپورت اتریش و اسپانیا پس از تحصیل در این کشورها، در لینک های ذیل بررسی شده است. به صورت کلی می توان گفت که در اکثر کشورهای اروپایی و پس از پایان تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، اگر فرد بتواند پنج سال در آن کشور زندگی کرده و مشغول به کار باشد، می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید. در برخی از کشورهای اروپایی، در صورتی که فرد در حال تحصیل، حقوقی دریافت کرده باشند، این مدت جزو 5 سال لازم برای اخذ اقامت دائم محسوب می شود. در اخذ پاسپورت، قوانین کشورها بسیار با هم متفاوت است. برخی از کشورها مانند اتریش پس از 6 سال زندگی و کار، فرد واجد شرایط پاسپورت می گردد ولی در برخی از کشور ها مانند اسپانیا، 10 سال پس از ورود به بازار کار و زندگی در اسپانیا می توانید برای پاسپورت و اقامت اسپانیا اقدام نمایید.

 

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport