جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرمایه گذاری در دانمارک ✔️ راه مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در دانمارک

سرمايه گذارى در دانمارک از روش هاى اصلى مهاجرت به اين كشور است اما شامل شرايطى مانند افتتاح حساب، اخذ تاييديه از سازمان تجارت دانمارک و ارائه اسناد قانونی و .. مى باشد.

روش هاى سرمايه گذارى در دانمارک شامل، خريد ملک، ثبت شرکت، خريد اوراق قرضه دولتى، كار آفرينى، استارتاپ وويزاى طلايى دانمارک مى باشد.

دريافت اقامت دانمارک از طريق سرمايه گذارى در تمامى روش ها صدق نمى كند و افراد صرفا فقط سود حاصل مى کنند و به اقامت دائم اين كشور نمى رسند. از جمله بهترين شهرهاى دانمارک جهت سرمايه گذارى، شهرهاى کپنهاگ، آریوس و اودنس به شمار مى رود.

جهت اطلاع از روش هاى سرمايه گذارى در ساير كشور هاى اروپايى با مشاورين موسسه Canadamie تماس حاصل كرده و اطلاعات لازم را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط کلی سرمایه گذاری در دانمارک

براى سرمايه گذارى در دانمارک سرمایه گذاران خارجی باید به الزامات خاصی پایبند باشند. سرمایه گذاری هایی که منجر به مالکیت 10٪ یا بیشتر در این بخش ها می شود، نیاز به تایید قبلی از سازمان تجارت دانمارک (DBA) دارد.

همچنين مستلزم است متقاضيان مهاجرت به دانمارک اسناد مورد نیاز شامل نمودارهای ساختار مالکیت و فرم های درخواست است، با موارد پیچیده تر که به طور بالقوه نیاز به اسناد اضافی دارند ارائه شود. DBA یک فرآیند غربالگری مرحله‌ای را برای ارزیابی و تأیید سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌دهد.

 

مدارک لازم جهت سرمايه گذارى در دانمارک

مدارک لازم براى سرمايه گذارى در دانمارک بسته به روش انتخابى متفاوت است اما اصلى ترين مدارک عبارتند از:

  • اسناد ثبت شرکت يا بيزينس مد نظر در اداره بازرگانى دانمارک
  • ارائه توافقنامه سهامدار بين طرفين
  • اثبات وجوه مالى
  • مجوز كار و اقامت
  • کپى مدارک هويتى
  • گذرنامه معتبر
  • افتتاح حساب بانکى در کشور دانمارک
  • ارائه چند قطعه عکس اندازه پاسپورت
  • ارائه تمام مدارک تحصيلى و کارى
  • نداشتن سوء سابقه كيفرى

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

مراحل سرمایه گذاری در دانمارک

مراحل سرمایه گذاری در دانمارک به شرح زیر است:

  • انتخاب مسیر سرمایه‌ گذاری در دانمارک با توجه به بوجه و مهارت شخصی.
  • برآورد هزینه‌ های لازم برای سرمایه‌ گذاری از طریق مسیر انتخابی
  • ارائه صورت حساب بانکی که نشان دهنده تمکن مالی کافی برای شما برای مسیر سرمایه گذاری باشد.
  • ترجمه کلیه اسناد و مدارک به زبان انگلیسی
  • افتتاح یک حساب بانکی فرد و یا شرکت و واریز سرمایه به حساب مربوطه
  • داشتن مدارکی مبنی بر وجود محل اسکان برای زندگی و کار
  • کپی مدرک تحصیلی و ترجمه آنها
  • اگر قصد دارید ثبت شرکت در دانمارک را داشته باشید باید در اداره ثبت شرکت‌ های دانمارک برند شرکت را ثبت کنید، و هزینه ثبت شرکت به مبلغ 100 یورو را پرداخت کنید.
  • اگر خرید اوراق قرضه دولتی را دارید، باید اسناد مربوط به خرید سهام ها را برای درخواست ویزا به همراه داشته باشید.

 

روش های سرمایه گذاری در دانمارک

مهاجرت به دانمارک از طريق سرمايه گذارى شامل چند روش مى باشد از جمله :

  • خرید ملک
  • ثبت شرکت
  • کارآفرینی در دانمارک
  • خرید اوراق قرضه دولتی
  • سرمايه گذارى از طريق استارتاپ در دانمارک
  • اقامت دانمارک از طريق تمكن مالى
  • ویزای طلایی دانمارک

 

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک

دريافت اقامت دانمارک با خرید ملک در دانمارک امكان پذير نيست. تنها مزيت اين روش اين است كه متقاضى با خريد ملک سود خواهد داشت. از سوى ديگر، خريد ملک در بعضى از کشور هاى اروپايى باعث رسيدن فرد به اقامت دائم و در نهايت پاسپورت آن کشور خواهد بود. اين گزينه ها شامل خريد ملک در اسپانيا، خريد ملک در يونان و خريد ملک در مجارستان مى باشد. 

 

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق ثبت شرکت

برای سرمایه گذاری در دانمارک از این طریق، افراد باید یک طرح تجاری داشته باشند. سرمایه گذاران برای راه اندازی طرح تجاری خود ابتدا می بایست شرکتی را به ثبت برسانند. برای ثبت شرکت سهامی عام مبلغ 65.607 یورو و برای شرکت سهامی خاص 6.561 یورو سرمایه اولیه مورد نیاز می باشد. همچنین برای سرمایه گذاری در دانمارک از این طریق، لازم است حداقل 2 تبعه دانمارک را استخدام نمود.

معمولاً در این نوع سرمایه گذاری ها، شخص می بایست ثابت نماید که طرح تجاری ارائه شده، در اقتصاد کشور اثر مثبتی خواهد داشت. افراد پس از سرمایه گذاری در دانمارک و راه اندازی طرح خود، یک اقامت 3 ساله دریافت می کنند. پس از گذشت این مدت، مجدداً به مدت 2 سال تمدید می شود و بعد از آن می توانند درخواست اقامت دائم دهند. معمولاً افراد پس از گذشت 9 سال زندگی در این کشور، می توانند پاسپورت دانمارک را درخواست نمایند.

شايان ذكر است كه پروسه مهاجرت به دانمارک از طريق ثبت شركت بسيار پيچيده و سخت براى اتباع ايرانى مى باشد اما در كنار اين گزينه افراد مى توانند با ثبت شركت در آلمان از مزاياى بى نظيرى مثل تحصيل رايگان فرزندان، كار فول تايم همسر با هزينه اى مناسب حدود 25 هزار يورو در قطب صنعت اروپا، كشور آلمان شركت ثبت كنند.

 

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید اوراق قرضه

به صورت کلی سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه به دو صورت می باشد. در روش اول متقاضیان باید مبلغی را به مدت 5 سال متوالی در حساب دولتی این کشور سرمایه گذاری کنند و پس از مدت معین شده بدون هیچ سودی این مبلغ را برداشت نمایند. ولی در حالت دوم به این صورت است که این مبلغ غیر قابل برگشت می باشد. لازم به ذکر است که متقاضیان در هر دو روش می توانند از اقامت دائم بهره مند شوند.

 

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در دانمارک از این طریق نیازمند یک طرح کسب و کار جدید و نوآورانه می باشد. این طرح می تواند در هر زمینه ای باشد. شخص دارنده ایده جدید می تواند دو نفر را به عنوان شریک سرمایه گذاری در دانمارک معرفی نماید. طرح مورد نظر فرد باید توسط اداره کسب و کار کشور دانمارک ارزیابی گردد. در صورت دادن تاييد، شخص واجد شرایط دریافت اقامت 2 ساله کشور دانمارک می شود.

این اقامت که ناشی از سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در دانمارک می باشد، جهت راه اندازی و شروع کسب و کار به فرد اعطا می گردد. این اقامت پس از اتمام، مجدد به مدت 3 سال تمدید می شود. در نهایت به فرد پس از 5 سال، اقامت دائم کشور دانمارک داده می شود.

 

سرمايه گذارى از طريق استارتاپ در دانمارک

ویزای استارت آپ دانمارک به طور خاص برای کارآفرینانی است که می خواهند یک کسب و کار نوآورانه در دانمارک ایجاد کنند. این امر مستلزم ارائه یک طرح تجاری به یک هیئت دانمارکی است و در صورت تایید طرح کسب و کار، متقاضی می تواند برای اقامت و اجازه کار با اعتبار دو سال، با امکان تمدید، درخواست دهد.

 

اقامت دانمارک از طريق تمكن مالى

شرايط اقامت دانمارک از طريق تمكن مالى ميسر نيست و اين روش بيشتر در كشور هايى مثل فرانسه، اتريش، يونان و … مى باشد. تمكن مالى بدين معناست كه فرد با نشان دان وضعيت مالى خوب به كشور مقصد و در واقع متقاضى بايد اظهار كند كه قادر است از پس هزينه هاى خود و خانواده‌اش برآيد، مى تواند اقامت آن كشورها را بدست آورد.

 

ویزای طلایی دانمارک

ویزای طلایی دانمارک به طور کلی به یک برنامه اقامت سرمایه گذاری اشاره دارد که در آن اقامت در ازای سرمایه گذاری قابل توجهی، به طور معمول در املاک یا اوراق قرضه دولتی، اعطا می شود.  دانمارک از سال 2024 برنامه ویزای طلایی ارائه نمی دهد.

 

مزايا و معايب سرمايه گذارى در دانمارک

مزایا

  • رتبه پنجم در حمل و نقل در جهان
  • از کشورهای صادر کننده انرژی خلص
  • دارای مدیریت مالی خوب
  • اختلاف طبقاتی پایین میان اقشار مختلف جامعه
  • اختلاف پایین سطح درآمد در مشاغل مختلف

 معایب 

  • بی ثباتی دولت مربوط به چند بخش شدن مجلس است.
  • دانمارک دارای اقتصاد کوچکی می باشد.
  • تنش در مسکن در برخی از شهرها
  • واحد پولی نامطابق با اتحادیه اروپا (کرون)
  • بخش دولتی بخش قابل توجهی از اشتغال کشور را تشکیل می دهد.

بهترين شهرهاى دانمارک براى سرمايه گذارى

شهرهای کلیدی مانند کپنهاگ، آرهوس و اودنس اغلب به دلیل اقتصاد قوی، قطب های نوآوری و پتانسیل رشد برجسته می شوند و آنها را برای انواع مختلف سرمایه گذاری جذاب می کند، از جمله املاک و مستغلات، استارت آپ های فناوری و توسعه کسب و کار مى باشد.

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در دانمارک

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و کار آفرینی امکان پذیر می باشد. هر کدام از این روش ها دارای مزایای منحصر به فردی می باشد. لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک منجر به اخذ اقامت برای سرمایه گذار نمی گردد. سرمایه گذاری در دانمارک از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی منجر به اخذ اقامت برای فرد خواهد شد به این صورت که به شخص یک اقامت 3 ساله اعطا خواهد شد..

در صورتی که ثبت شرکت و کارآفرینی فرد در اقتصاد کشور دانمارک تأثیر مثبت و قابل توجهی بگذارد اقامت 3 ساله فرد تمدید خواهد شد و پس از 5 سال فرد اقامت دائم اخذ خواهد نمود. در ادامه فرد پس از 9 سال زندگی بدون وقفه در کشور دانمارک در صورتی که با آداب و رسوم و زبان رسمی این کشور آشنایی کامل پیدا کند، می تواند پاسپورت کشور دانمارک را اخذ نماید.

 

استانداردهای سرمایه گذاری در دانمارک

سرمایه گذاری در دانمارک با توجه به نظام قضایی عادل این کشور یکی از گزینه های پیش روی سرمایه گذاران خارجی می باشد. در کشور دانمارک اصل رعایت انصاف و عدالت کاملا برقرار می باشد و نظام قضایی این کشور بین سرمایه گذاران خارجی و داخلی تفاوتی قائل نمی شود. کشور دانمارک در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی در سطح بین الملل از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و در سطح اروپا رتبه چهارم و در سطح جهانی رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

افراد جهت انتقال سرمایه شخصی خود به اکثر کشورها باید مواردی از قبیل نرخ مصادره اموال در کشور هدف را در نظر بگیرند که کشور دانمارک نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. در کشور دانمارک با توجه به استانداردهای بالا در زمینه جذب سرمایه خارجی ریسک مصادره اموال از سال 2014 تا 2018 در پایین ترین مقدار یعنی عدد یک قرار می گیرد و این نشان دهنده وضعیت مطلوب قرار دادهای سرمایه گذاری در دانمارک می باشد. نرخ مصادره اموال در بد ترین حالت به مقدار 7 می رسد که نشان دهنده ریسک بالای سرمایه گذاری در کشور مذکور می باشد.

 

سرمایه گذاری در دانمارک

 

شاخص های اقتصادی تأثیر گذار بر سرمایه گذاری در دانمارک

سرمایه گذاری در دانمارک و یا هر کشور دیگری مستلزم مطالعه شاخص های اقتصادی از قبیل مالیات، تولید ناخالص داخلی، نرخ بهره بانکی و برخی شاخص های دیگر در آن کشور می باشد. در زیر به توضیح مهم ترین این شاخص ها پرداخته خواهد شد:

 

سرمایه گذاری در دانمارک و شاخص مالیات (TAX):

یکی از شاخص های تاثیر گذار در جذب سرمایه گذار خارجی در کشور دانمارک میزان مالیات بر درآمد می باشد. با توجه به نمودار زیر که بیانگر افزایش محسوس نرخ مالیات بر درآمد در بین سال های 2005 تا 2016 می باشد می توان گفت این مورد تا حدودی موجب نگرانی افراد از سرمایه گذاری در دانمارک خواهد شد، ولی ذکر این نکته نیز ضروری است که به میزان مالیات دریافتی، امکانات رفاهی و درمانی بیشتری ارائه خواهد شد.

 

نمودار مالیات 2023

 

سرمایه گذاری در دانمارک و تولید ناخالص داخلی (GDP):

تولید ناخالص داخلی نشان دهنده رشد اقتصادی در یک کشور می باشد. این نرخ در تصمیم گیری سرمایه گذاران خارجی برای انتخاب یک کشور جهت سرمایه گذاری تاثیر بالایی دارد. سرانه تولید ناخالص داخلی بالای 35000 واحد به ازای هر نفر نشان دهنده پیشرفت اقتصادی و شرایط ایده آل در یک کشور می باشد. همان گونه که در نمودار زیر قابل رؤیت است از سال 1994 به بعد میزان این شاخص برای کشور دانمارک بالای عدد 35000 واحد بوده و سیر صعودی دارد که این موضوع نشان دهنده سود بالای سرمایه گذاری در دانمارک می باشد.

 

نمودار رشد اقتصادی دانمارک 2023

 

سرمایه گذاری در دانمارک و تورم (Inflation):

یکی دیگر از شاخص های تأثیر گذار در سرمایه گذاری نرخ تورم می باشد. تورم درصد تغییر در قیمت مصرف کننده می باشد. مقادیر این شاخص در کشور دانمارک توسط بانک جهانی از سال 1960 تا سال 2017 گزارش شده است. میانگین این شاخص برای دانمارک در این دوره 4.6 درصد می باشد. مقدار حداقل تورم 0.3 درصد در سال 2016 و حداکثر 15.3 درصد در سال 1974 به ثبت رسیده است. نمودار زیر باینگر این موضوع می باشد.

 

نمودار میزان تورم در دانمارک2023

 

از ديگر شاخصه هاى اقتصادى موثر بر سرمايه گذارى در دانمارک، نرخ بيکارى و ماليات در دانمارک مى باشد كه در جدول زير بيان شده است.

نرخ بيکارى کشور دانمارک نرخ کنترل فساد در دانمارک
2.5% امتياز 90 از 100، دانمارک از کمترين ميزان فساد در جهان برخوردار است.

 

سوالات متداول

چه روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری در دانمارک وجود دارد؟ 

در دانمارک روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، از جمله نوآوری و کارآفرینی ، خرید سهام یا اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، و مشارکت در پروژه‌های تجاری.

 

آیا سرمایه‌گذاری در دانمارک می‌تواند به دریافت اقامت منجر شود؟ 

بله، دانمارک به سرمایه‌گذاران خارجی که کسب‌وکار موفقی راه‌اندازی کنند یا به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی نمایند، امکان دریافت اقامت موقت و در نهایت اقامت دائم را می‌دهد.

 

آیا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در دانمارک به اقامت منجر می‌شود؟ 

خرید ملک به تنهایی در دانمارک معمولاً منجر به دریافت اقامت نمی‌شود. برای دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، باید در فعالیت‌های اقتصادی مانند راه‌اندازی کسب‌وکار شرکت کنید.

 

نتیجه گیری

برای موفقیت در سرمایه‌گذاری در دانمارک، داشتن طرح تجاری قوی و تأمین مالی کافی ضروری است. سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی که رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی را تسریع می‌کنند، مورد استقبال دولت قرار می‌گیرد. اگرچه خرید ملک به تنهایی به اقامت منجر نمی‌شود، اما مشارکت در پروژه‌های تجاری و اقتصادی به سرمایه‌گذاران خارجی فرصت دریافت اقامت و بهره‌مندی از بازار گسترده اروپایی را می‌دهد. در مجموع، دانمارک با داشتن زیرساخت‌های پیشرفته، نیروی کار ماهر، و رتبه بالای شفافیت اقتصادی، محیطی امن و پرپتانسیل برای سرمایه‌گذاری بلندمدت فراهم می‌کند.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport