جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل پزشکی در خارج از کشور ✔️ تحصیل ارزان پزشکی در اروپا

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال آموزش با کیفیت و فرصت‌های شغلی جهانی هستند.

کشورهایی مانند آلمان، انگلستان، کانادا، آمریکا و استرالیا به دلیل برخورداری از دانشگاه‌های معتبر، امکانات پیشرفته و فرصت‌های پژوهشی، از محبوب‌ترین مقاصد تحصیل پزشکی به شمار می‌روند. برای پذیرش در این دانشگاه‌ها، معمولاً نیاز به مدرک زبان انگلیسی، مدرک دیپلم معتبر و در برخی کشورها آزمون‌های ورودی (مانند MCAT در آمریکا) دارید.

همچنین، هزینه‌های تحصیل بسته به کشور و دانشگاه متفاوت بوده به نحوی که تحصیل رایگان در برخی دانشگاه‌های دولتی آلمان ممکن بوده و هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا بالاتر است.

شخص متقاضی برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور می تواند با کارشناسان موسسه canadamie ارتباط برقرار کند و در ابتدا شرایط تحصیل در کشور مورد نظر را بررسی نماید و سپس اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی از کشور و دانشگاه مورد نظر خود داشته باشد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور این روزها مورد توجه و استقبال بسیاری از دانشجویان می باشد به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا در مورد شرایط عمومی و کلی تحصیل پزشکی در خارج از کشور مطالبی را بیان نماییم. در مورد تحصیل پزشکی در خارج از کشور باید گفت که دانشجویان در بسیاری از کشورها امکان تحصیل پزشکی را خواهند داشت، اما باید بدانید که تحصیل پزشکی در هر کشوری متفاوت است برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور شخص دانشجو باید در ابتدا دوره های پیش پزشکی که در هر کشوری متفاوت است را بگذراند تا بتواند وارد رشته پزشکی شود.

دوره های پیش پزشکی در کالج ها برگزار می شوند. این دوره ها در برخی از کشورها به صورت دوره های 1 ساله و در برخی دیگر 2 ساله و در برخی از کشورها به صورت لیسانس 4 ساله می باشد که شخص دانشجو پس از گذراندن این دوره ها و در صورت کسب نمره قبولی مناسب می تواند وارد رشته پزشکی شود و تحصیلات خود را آغاز نماید.

برای تحصیل در هر کدام از این کشورها شخص متقاضی باید شرایط تحصیل را داشته باشد تا بتواند اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی را نماید. از اصلی ترین این شرایط داشتن مدرک دیپلم 12 ساله است.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

پر تقاضا ترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور باید بدانید که کشورهای بسیاری برای اقدام وجود دارند اما هستند کشورهایی که بسیار مورد توجه و استقبال دانشجویان برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور قرار گرفته اند. پر تقاضا‌ترین کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور شامل موارد زیر هستند:

  • آلمان
  • انگلستان
  • کانادا
  • آمریکا
  • استرالیا
  • چک و لهستان

 

شرایط ورود به رشته پزشکی درخارج از کشور

با وجودی که تحصیل در خارج از کشور این روزها دغدغه بسیاری از دانشجویان می باشد اما باید گفت که تحصیل پزشکی در هر کشوری متفاوت است و قطعا شرایط خاص خود را نیز دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند باید دارای دیپلم ۱۲ ساله باشند تا بتوانند برای ورود به رشته های پزشکی اقدام نمایند.

در بسیاری از کشورها برای ورود به رشته پزشکی شخص متقاضی باید در ابتدا وارد کالج شود و دوره پیش پزشکی را نیز بگذراند و در صورت قبولی در این دوره می تواند وارد رشته پزشکی شود. دوره های پیش پزشکی در هر کشوری متفاوت است بنابراین شخص دانشجو باید قبل از هر اقدامی از شرایط تحصیل در رشته پزشکی و در کشور مورد نظر اطلاع کافی داشته باشد.

گاهی ممکن است دوره های پیش پزشکی را با نام های متفاوت نیز بشنوید که بهتر است بدانید این دوره ها در هرکشوری با نام های متفاوتی شناخته می شوند.

در انگلستان دوره های پیش پزشکی با نام ALEVEL شناخته می شوند که شخص دانشجو برای ورود به این دوره ها باید تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد  همچین طول این دوره ۲ ساله می باشد و شخص دانشجو در صورت قبولی در این دوره می تواند در بهترین دانشگاه ها به تحصیل پزشکی در انگلستان بپردازد.

همچنین تحصیل پزشکی در کانادا نیازمند گذراندن دوره لیسانس ۴ ساله و در رشته های علوم پایه می باشد و فرد متقاضی پس از اخذ مدرک لیسانس و قبولی در آزمون MCAT می تواند وارد رشته پزشکی در کانادا شود.

در کشور اسپانیا شما با یک سال تحصیل در کالج ها و بدون نیاز به کنکور و آزمون ورودی با معدل 10 به بالا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و …. در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. اگر قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارید می توانید برای اطلاعات کامل تر با کارشناسان برگزیده موسسه canadamie مشاوره آنلاین داشته باشید تا بتوانید اطلاعات کاملی را نیز دریافت نمایید.

کشور ایتالیا دیگر کشوری است که با وجود دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه بولونیا، شرایط تحصیل پزشکی ارزان را برای متقتضیان فراهم نموده است. متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا نیاز است تا در آزمونی به نام IMAT شرکت نموده و نمره قبولی را کسب نمایند.

تحصیل پزشکی در کشور فرانسه بسیار مقرون به صرفه و پرطرفدار است. متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور می بایست ابتدا در یک دوره یک ساله در کالج های این کشور شرکت کنند و در صورت گرفتن نمره بالای 50 می توانند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و … در دانشگاه های این کشور بپردازند.

یکی دیگر از کشورهایی که به دلیل هزینه های مناسب تحصیل مورد استقبال برخی از دانشجویان می باشد تحصیل در رشته پزشکی در روسیه می باشد. برای تحصیل در این کشور شخص دانشجو باید یک دوره ۹ ماه تا ۱ سال به نام دوره PATFAC را بگذراند و پس از قبولی در این‌دوره می تواند وارد رشته پزشکی در روسیه شود. تحصیل در این دوره هم می تواند به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی باشد که شخص دانشجو بنابر سلیقه خود می تواند زبان تحصیل خود را انتخاب نماید.

 

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور دانشگاه های متفاوتی در سرتا سر دنیا وجود دارد که دانشجویان می توانند اقدام نمایند. فرد متقاضی می تواند با توجه به رزومه و شرایط تحصیل خود کشور و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نماید. از جمله برترین کشورهای جهان برای تحصیل می توان به کشورهای آمریکا و انگلستان اشاره نمود که البته دارای هزینه تحصیل بالاتری به نسبت کشورهای مشابه خود دارند، ولی در عوض دارای سطح آموزشی بالا بوده و برترین دانشگاه های پزشکی جهان در آنها قرار دارند.

در این بخش به برخی از دانشگاه های پزشکی در کشورهای مختلف اشاره می نماییم تا شخص متقاضی بتواند با شناخت دانشگاه های پزشکی در کشورهای مختلف بهترین دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب نماید. برخی از دانشگاه های پزشکی در انگلستان به شرح زیر است:

 

اسامی دانشگاه پزشکی موقعیت دانشگاه
Brighton and Sussex Medical School

دانشکده پزشکی برتون و ساسکس

این دانشکده یک مدرسه پزشکی است که به صورت مشارکت با دانشگاه برایتون و دانشگاه ساسکس تشکیل شده است. این دانشکده در سال 2003 در بریتانیا تشکیل و مشغول به کار شد.
University of Edinburgh-The Queen’s Medical Research Institute

دانشگاه ادینبورگ – موسسه تحقیقات پزشکی ملکه

دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند تشکیل و فعالیت خود را در زمینه پزشکی و دامپزشکی آغاز کرد. دانشگاه ادینبورگ یکی از قدیمی ترین دانشگاهها در بریتانیا می باشد.
The University of Cambridge School of Clinical Medicine

دانشکده پزشکی بالینی دانشگاه کمبریج

دانشکده پزشکی بالینی دانشگاه کمبریج در سال 2016 به عنوان سومین دانشکده پزشکی در جهان معرفی شد. دانشجویان دانشگاه کمبریج برای گذراندن دوره بالینی خود می توانند وارد این دانشکده شوند و آموزش بالینی خود را در این دانشکده بگذرانند.

 

برخی از دانشگاه های پزشکی در کانادا به شرح  زیر است:

 

اسامی دانشگاه پزشکی موقعیت دانشگاه
McGill University

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یکی از بهترین دانشگاهها در جهان می باشد. این دانشگاه در شهر مونترال واقع شده است. همچنین این دانشگاه دارای محققان بسیاری در مورد رشته های پزشکی می باشد.
University of Toronto

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یکی از رقبای سر سخت دانشگاه مک گیل شناخته شده است. این دانشگاه در بزرگترین شهر کانادا قرار گرفته است. دانشگاه های تورنتو دارای نوآوری های تحقیقاتی بسیاری می باشد و به این نام نیز شهرت دارد بزرگترین تحقیق و کشف این دانشگاه کشف انسولین و سلول های بنیادی بوده است.
University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه دارای رتبه 45 در جهان است و یکی از برترین دانشگاهها در کانادا می باشد. همچنین رتبه 3 در کانادا را به خود اختصاص داده است و دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از پرطرفدار ترین دانشگاهها در بین دانشجویان می باشد.

 

برخی از دانشگاه های پزشکی در آلمان به شرح زیر است:

 

اسامی دانشگاه پزشکی رتبه جهانی
Ruhr-Universität Bochum 102
Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen 137
Technische Universität München 179

 

برخی از دانشگاه های پزشکی در فرانسه به شرح زیر است:

 

اسامی دانشگاه پزشکی رتبه جهانی
Universite Sorbonne Paris Cite-USPC (ComUE) 39
Universite Paris Saclay (ComUE) 56

 

برخی از دانشگاه های پزشکی در ایتالیا به شرح زیر است:

 

دانشگاه های تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی
دانشگاه های دولتی دانشگاه پاویا (Pavia)
دانشگاه میلان (Milan)
دانشگاه تورین (Turin)
دانشگاه بولونیا (Bologna)
دانشگاه های خصوصی دانشگاه سن رافائل (San Raffaele)
دانشکده پزشکی Unicamillus
دانشگاه کاتولیکا (Cattolica)
دانشگاه Humanitas

 

تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

تحصیل رایگان پزشکی در برخی از کشورها، به ویژه در اروپا، امکان‌پذیر است، هرچند معمولاً نیاز به پرداخت هزینه‌های جزئی و همچنین پوشش هزینه‌های زندگی وجود دارد. در زیر برخی از کشورهایی که امکان تحصیل رایگان یا با هزینه کم در رشته پزشکی دارند را معرفی نموده ایم:

  • آلمان
  • فرانسه
  • نروژ
  • فنلاند
  • جمهوری چک
  • اتریش

 

تحصیل پزشکی رایگان در اروپا

یکی از سوالات پرتکراری که توسط دانشجویان بین المللی پرسیده می شود این است که آیا می توانم تحصیل رایگان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را در دانشگاه‌ های برتر اروپایی تجربه کنم؟ امروزه برخی از کشورها نظیر: اتریش، آلمان، فرانسه شرایطی فراهم آوردند تا دانشجویان واجد شرایط بتوانند دوره های تحصیلی خود را بدون پرداخت هزینه های پزشکی در دانشگاه های ذکر شده بگذرانند. طول دوره های پزشکی در کشورهای مختلف اروپایی عموما شش سال می باشد.

دانشجویان برای شرکت در دوره های رایگان پزشکی بایستی به زبان این کشور مسلط بوده و در آزمون ورودی که به زبان عمومی برگزار می شود قبول شوند‌ البته به این نکته توجه داشته باشید که دوره های اصلی که در این دانشگاه‌ ها برگزار می شوند رایگان می باشند ولی برای شرکت در دوره های مقدماتی پیش پزشکی بایستی هزینه پرداخت نمایید.

بسیاری از دانشگاه‌ های موجود در این کشورها به دلیل ارائه آموزش پیشرفته و از سوی دیگر ارائه مدرک معتبر از رنکینگ بالایی برخوردار هستند. بنابراین، مدرکی که دانشجویان از این دانشگاه دریافت می نمایند در سراسر جهان معتبر می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های این کشورها داشتن معدل 20 و همچنین داشتن رزومه تحصیلی خوب ضروری است.

 

مدارک لازم برای پذیرش پزشکی در خارج از کشور

برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور فرد دانشجو باید مدارک خود را به صورت کامل تکمیل و ارائه نماید تا بتواند برای اخذ پذیرش نیز اقدام نماید. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از قرار ذیل است:

  • ترجمه و ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات
  • ترجمه و ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی که مدت اعتبار آن باید بیشتر از ۶ ماه باشد.
  • ارائه مدرک زبان مورد نظر  در  صورت نیاز به آن
  • ارائه ترجمه شناسنامه فرد متقاضی
  • ارائه ۲ قطعه عکس از فرد متقاضی

 

هزینه های تحصیل پزشکی در خارج از کشور

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند باید بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را نیز بپردازند. هزینه های تحصیل در هر کشوری کاملا متفاوت است و بستگی به دانشگاه و کشور مورد نظر فرد متقاضی دارد. با توجه به اینکه شخص دانشجو می ‌تواند در بسیاری از کشورها به تحصیل پزشکی بپردازد باید قبل از هر اقدامی دانشگاه و کشور مورد نظر خود را انتخاب نماید تا بتواند از هزینه‌هایی که برای دانشگاه دارد مطلع شود. چرا که هزینه های تحصیل در هر کشوری بستگی به رشته انتخابی شخص دانشجو و همچنین دانشگاهی است که در آن تحصیل می‌کند متفاوت خواهد بود.

گاهی اوقات ممکن است شخص دانشجو دانشگاهی را انتخاب نماید که هزینه‌های تحصیل در آن به صورت رایگان باشد مانند کشور آلمان و اتریش که دانشجویان می‌توانند در این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند. گاهی اوقات ممکن است که شخص دانشجو کشورهایی مانند انگلستان، کانادا، استرالیا و… را برای تحصیل خود انتخاب کند که با توجه به متفاوت بودن دانشگاه ها در این کشورها هزینه های تحصیل نیز متغیر خواهد بود.

به طور کلی هزینه تحصیل در انگلستان مبلغی در حدود 20 تا 25 هزار پوند را نیز در بر دارد.

همچنین هزینه تحصیل در کانادا نیز در حدود 18 تا 25 هزار دلار خواهد بود که متغیر بودن میزان شهریه دانشگاه ها بستگی به رشته انتخابی شخص دانشجو و دانشگاه مورد نظر دارد.

تحصیل پزشکی در اسپانیا سالیانه بین 2 تا 3 هزار یورو برای دانشجو هزینه دارد.

همچنین تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا تنها سالی 1000 تا 8000 یورو هزینه خواهد داشت.

به طور کلی علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز بپردازند هزینه های زندگی مانند هزینه خورد و خوراک، رفت و آمد، هزینه خوابگاه و یا اجاره مسکن را نیز شامل می شود. این هزینه‌ ها بسیار متغیر بوده و بستگی به سطح زندگی هر فرد خواهد داشت گاهی اوقات ممکن است هزینه زندگی برای شخص دانشجو در حدود 10 تا 12 هزار یورو در سال نیز باشد گاهی اوقات ممکن است دانشجویان مبلغی بیشتر و یا حتی کمتر را نیز برای هزینه های زندگی نیز متحمل شوند. بنابراین هزینه های زندگی بستگی به سطح زندگی هر شخص نیز خواهد داشت.

 

مدرک پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت

حتماً بسیار شنیده اید که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور مورد تایید بودن دانشگاه مورد نظر برای تحصیل پزشکی از سوی وازرت بهداشت را مدنظر قرار می گیرند. در این مورد باید خاطر نشان نماییم که تنها اگر پس از اتمام تحصیلات در کشور مورد نظرتان قصد بازگشت به ایران و کار پزشکی در ایران را دارید می بایست قبل از اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظرتان از موجود بودن آن دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران اطمینان حاصل نمایید. ادرس اینترنتی وزارت بهداشت برای دسترسی به لیست دانشگاه ها https://edd.behdasht.gov.ir می باشد.

در غیر این صورت ضرورتی برای این کار برای شما وجود نخواهد داشت، چرا که برای کار به عنوان پزشک در خارج از کشور می بایست مدرک تحصیلی شما مورد تایید کشور مدنظر برای کار و زندگی شما باشد و نه کشور ایران.

 

تحصیل پزشکی در اروپای شرقی

در حال حاضر برای تحصیل پزشکی در اروپای شرقی کشورهای واقع در اروپای شرقی، دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. اما این دوره ها ارائه شده رایگان نمی باشند. بعلاوه مدارکی که برخی از کشورهای اروپای شرقی مانند: روسیه، اوکراین، بلاروس و لهستان برای دانشجویان فارغ التحصیل صادر می‌کنند، معتبر نمی باشد، چرا که با مدرک صادره از این کشورها امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای برتر اروپایی وجود ندارد.

هنگامی که کشور مورد نظر را برای تحصیل انتخاب نمودید، بایستی بررسی کنید که مدرک صادره از دانشگاهی که مشغول به تحصیل در آن هستید در کشور مورد نظر معتبر می باشد یا خیر؟ مثلاً اگر کشور ایران را جهت آینده شغلی خود برگزیدید و می خواهید در این کشور مشغول به کار شوید بایستی بررسی نمایید که آیا مدرک دانشگاه مقصد شما در لیست دانشگاه های معتبر وزارت بهداشت ایران می باشد یا خیر؟ توصیه می‌کنیم؛ قبل از اقدام به پذیرش لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را مشاهده نمایید.

 

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی

اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی با هزینه کم در اروپا را دارید، مفتخریم به شما اعلام نماییم که این امکان را برای شما فراهم نموده ایم تا با پرداخت هزینه سالیانه بین 2 تا 10 هزار یورو، بدون کنکور و آزمون ورودی و به زبان انگلیسی در کشور عضو اتحادیه اروپا (لتونی) تحصیل نمایید.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور می بایست معدل دیپلم بالای 16 داشته باشند. از جمله مزایای تحصیل پزشکی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه زندگی ارزان در حدود 500 تا 600 یورو
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تحصیل با نمره زبان کم (آیلتس 5.5) و همچنین بدون نیاز به مدرک زبان (از طریق مصاحبه اینترنتی)
  • امکان ادامه تحصیل در کشورهای تاپ اروپایی از طریق برنامه ارسموس
  • کار تقریباً تضمینی پس از تحصیل
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی تا 80 درصد مبلغ شهریه

شما عزیزانی که موفق به قبولی در کنکور پزشکی ایران نشده اید و قصد تحصیل پزشکی ارزان در کشور عضو اتحادیه اروپا را دارید می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در وبینار کنکوری ها شرکت نموده و شانس خود را جهت تحصیل ارزان پزشکی در اروپا بیازمائید:

  • با حضور شخص استاد ملکپور
  • وبیناری مخصوص کنکوری ها
  • انتخاب درست یک دانشگاه و کشور برای ادامه ی تحصیل
  • هزینه ی وبینار از قرارداد شما به طور کامل کسر میشود
  • تخفیف ۷۰ درصدی قرارداد پذیرش برخی از مدارس نظیر انگلستان
  • فقط یک بار آن هم امسال
  • ظرفیت ثبت نام محدود

ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی علاوه بر کشور لتونی، دندانپزشکی و داروسازی کشورهای اسپانیا، مجارستان، جمهوری چک می باشند. این کشورها علاوه بر اینکه هزینه زندگی و تحصیل کمتر نسبت به کشورهای تاپ جهان دارند از مزیت عضویت در اتحادیه اروپا برخوردار هستند.

 

تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند باید بدانند که به جز رشته پزشکی می توانند در بسیاری از رشته های علوم پزشکی دیگر مانند داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری نیز تحصیل نمایند. همانطور که می دانید این رشته ‌ها از طرفداران بسیار زیادی در بین دانشجویان برخوردار است به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا در مورد رشته های فوق نیز اطلاعاتی را به متقاضیان گرامی ارائه نماییم.

 

تحصیل داروسازی

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارند باید در ابتدا وارد دوره پیش پزشکی شوند و با گذراندن دوره پیش پزشکی و قبولی در این دوره بتوانند وارد رشته داروسازی شوند و تحصیلات خود را نیز در این دوره ادامه دهند. در بسیاری از کشورها ورود به رشته داروسازی منوط به ارائه مدرک زبان از طرف شخص دانشجو می باشد که این مدرک بستگی به کشور مورد نظر برای تحصیل دارد چرا که برخی از کشورها نیاز به مدرک زبان انگلیسی و برخی از کشورها نیاز به مدرک زبان آلمانی و یا سایر مدارک زبان دارند چرا که زبان تحصیل در هر کشوری متفاوت است.

 

تحصیل دندانپزشکی

تحصیل در رشته دندانپزشکی همانند تحصیل در بسیاری از رشته‌های علوم پزشکی بدین شکل است که شخص دانشجو باید در ابتدا دارای دیپلم 12 ساله باشد و سپس بتواند وارد دوره PRE MEDICAL  یا همان دوره پیش پزشکی شود. با اتمام دوره پیش پزشکی و قبولی در این دوره شخص دانشجو می ‌تواند رشته دندانپزشکی را به عنوان یکی از رشته‌های مورد نظر خود برای تحصیل انتخاب نماید.

تحصیل در این دوره نیازمند ارائه مدرک زبان می باشد که در برخی از کشورها شخص دانشجو باید مدرک زبان IELTS 6 را ارائه نمایند تا امکان ورود به رشته دندانپزشکی را داشته باشد هر چند در برخی از کشورها علاوه بر مدرک زبان انگلیسی شخص دانشجو می تواند به زبان رسمی آن کشور نیز تحصیلات خود را ادامه دهد.

 

تحصیل پرستاری

دانشجویانی که رشته پرستاری را برای تحصیل خود انتخاب می نمایند باید مانند بسیاری از رشته ها با گذارندن دوره 4 ساله لیسانس اقدام به اخذ مدرک پرستاری نمایند. برای ورود به رشته پرستاری و گذراندن این دوره مانند بسیاری از رشته ها شخص متقاضی باید در ابتدا مدرک زبان IELTS 6 را ارائه نماید هر چند تحصیل در برخی از کشورها به زبان رسمی آن کشور  می باشد به همین دلیل قبل از هر اقدامی باید از شرایط تحصیل در کشور و دانشگاه مورد نظر خود اطلاع کافی را کسب نمایید.

 

دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور شخص متقاضی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود باید برای دریافت ویزا اقدام نماید تا امکان تحصیل در کشور مورد نظر را نیز داشته باشد برای دریافت ویزا فرد دانشجو باید تمامی مدارک خود را به صورت کامل به سفارت کشور مورد نظر خود را ارائه نمایند تا بتواند برای اخذ ویزا نیز اقدام داشته باشد در صورتی که تمامی مدارک به صورت کامل به سفارت کشور مورد نظر ارائه گردد شخص متقاضی می تواند ویزای تحصیلی خود را نیز اخذ نماید و سپس در کشور مقصد تحصیلات خود را نیز ادامه دهد.

 

شرایط کار پس از تحصیل پزشکی در خارج از کشور

اکثر دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند در اندیشه کار پس از تحصیل و اخذ اقامت در کشور مقصد نیز می باشند. در بسیاری از کشورها دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود می ‌توانند به مدت 6 ماه تا یک سال کار مورد نظر خود را نیز به دست آورد.

در صورتی که شخص متقاضی بتواند کار تمام وقت را در کشور مقصد بدست آورد و وارد بازار کار شود می تواند درخواست اقامت کشور مقصد را نیز داشته باشد. دانشجویانی که قصد کار پس از تحصیل را نیز دارند می توانند از طریق موسسات کاریابی و یا حتی آگهی های کاری که در کشور مورد نظر انجام می شود کار خود را به دست آورند.

 

سوالات متداول

کدام کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی مناسب‌تر هستند؟

کشورهای زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی مناسب هستند، از جمله آمریکا، انگلستان، آلمان، کانادا، استرالیا و کشورهای اروپای شرقی مانند مجارستان و لهستان

 

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور چیست؟

شرایط پذیرش بسته به کشور و دانشگاه متفاوت است، اما معمولاً شامل نمرات بالای دبیرستان (خصوصاً در دروس علوم پایه مانند زیست‌شناسی و شیمی)، مدرک زبان (مانند آیلتس یا تافل) و در برخی موارد، آزمون ورودی خاص دانشگاه است.

 

آیا مدرک پزشکی اخذ شده از خارج در ایران یا کشورهای دیگر معتبر است؟

برای اینکه مدرک پزشکی در ایران یا کشورهای دیگر معتبر باشد، دانشگاه باید در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت یا سازمان‌های معتبر بین‌المللی قرار گیرد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport