جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای تحصیلی اتریش ✔️ شرایط | مدارک | هزینه ویزا دانشجویی

ویزای تحصیلی اتریش – مدارک و تمکن مالی لازم

ویزای تحصیلی اتریش در دو نوع D و C برای مقاصد خاص تحصیلی صادر می شود كه نوع اول براى مدت نهايتا 6 ماه و نوع دوم براى 90 روز باشد. دانشجويان جهت‌ اخذ ويزاى تحصيلى اتريش مى بايست قبل از آمدن به اتریش برای دریافت ویزا در کنسولگری یا سفارت اتریش اقدام کنند و پس از ورود قانونی درخواست مجوز اقامت دانشجویی کنند.

ویزای تحصیلی اتریش دارای شروطی نظیر تمکن مالی (براى زير 24 سال، 426.57 و براى افراد بالاى 24 سال، 772.40 يورو در ماه)، داشتن بیمه، سطح زبان مورد نیاز است. زمان پردازش ویزای تحصیلی اتریش 3 ماه می باشد و دانشجو برای اخذ ویزا باید برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

گرفتن وقت سفارت اتريش بين 4 تا 8 ماه متغير است و مدت صدور ويزا هم بسته به شلوغى سفارت ممكن است به 2 ماه يا بيشتر طول بكشد.

هزينه ويزاى بلند مدت يا D برابر با 150 يورو است. در حالیکه هزينه ويزاى كوتاه‌مدت برابر با 80 يورو است. همچنين متقاضيان مى توانند در حين تحصيل به مدت 20 ساعت كار كرده و همراهان يعنى همسر و فرزندان زير 18 سال با خود ببرند.

 

بعد فارغ التحصیل شدن مى توانند و در صورت پيدا كردن كار در اتريش به اقامت اين كشور دست پيدا كنند. جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص ويزاى تحصيلى اتريش با مشاورين موسسه Canadamie تماس حاصل نماييد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

انواع ویزای تحصیلی اتریش

دو مرحله کلی جهت تحصيل در اتريش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش وجود دارد که در مرحله اول ویزا جهت اقامت کمتر از 6 ماه یا اقامت های بالای 6 ماه تعلق می گیرد. در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه خواهیم داد.

  • ویزا نوع C: این ویزا جهت اقامت زیر 90 روز بوده و جز نوع اول قرار دارد. شما اجازه اقامت در کشورهای عضو شنگن را نیز در این مدت دارا خواهید بود. این ویزا برای برنامه های تحصیلی کوتاه مدت، مانند دوره های زبان یا مدارس تابستانی در اتریش می باشد
  • ویزا نوع D: ویزا نوع D نیز از نوع اول بوده و اجازه اقامت بیش از 91 روز و تا 6 ماه است.
  • اقامت تحصیلی: این نوع اقامت اتریش پس از ورود با ویزای D صادر و برای اهداف تحصیلی بالای 6 ماه می باشد.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

شرایط ویزای تحصیلی اتریش

در این بخش به شرایط ویزای تحصیلی اتریش خواهیم پرداخت. افرادی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور شده اند، قادر خواهند بود با در نظر گرفتن شرایط ذیل، نسبت به درخواست ویزا، مبادرت نمایند.

  • تحصیل در یک دانشگاه یا موسسه عالی آموزشی در اتریش
  • شرکت در یک دوره اموزشی بدون اعطای مدرک در دانشگاه، موسسات علمی کاربردی یا آموزش معلم که صرفا فقط به زبان نمی پردازند.
  • شرکت در یک دوره بدون اعطای مدرک، برای اماده سازی جهت ورود به دانشگاه

 

از موارد دیگر که بصورت عمومی مورد نیاز مهاجرت به اتريش از طريق تحصيل خواهد بود می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تکمیل فرم درخواست برای صدور ویزا
  • اثبات تمکن مالی
  • وجود بیمه دانشجویی در طول تحصیل
  • تامین محل اقامت
انواع ویزا تحصیلی C D
مدت اعتبار نهایتا 90 روز نهایتا 6 ماه
هزینه صدور 80 یورو 150 یورو
مدت صدور ویزا
  • 6 هفته برای تعیین وقت مصاحبه
  • 4 هفته تا تصمیم گیری
تمکن مالی مورد نیاز
  • زیر 24 سال: 426.57 یورو در ماه
  • بالای 24 سال: 772.40 یورو در ماه
  • زوج: 1,752 یورو در ماه
  • هر کودک: 172 یورو در ماه
هزینه بیمه  بیمه سلامت عمومی 65 تا 70 یورو در ماه

بیمه درمانی خصوصی 30 تا 100 یورو در ماه

زبان مورد نیاز (آلمانی) B2 الى C1
زبان مورد نیاز (انگلیسی)  آيلتس 6.0 الى 7.0 يا معادل آن

شايان ذكر است، در صورتى كه سطح زبان متقاضيان پايين باشد مى توانند با مدرک A2 براى دوره زبان آلمانى در اتريش در دانشگاه دولتى اقدام كرده و براى دانشگاه خصوصى هم اگر آيلتس 5 الى 5.5 دارا باشند مى توانند براى كورس زبان انگليسى اقدام كنند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی اتریش

برای اخذ ويزاى دانشجويى اتريش باید از طریق سفارت اتریش درخواستی مبنی بر صدور ویزای تحصیلی ارسال نمایید. در صورتی که تقاضای شما مورد موافقت سفارت قرار بگیرد، ویزا نوع D بمدت اعتبار 4 ماه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما در این مدت به قادر خواهید بود نسبت به آزمون و ورود به دانشگاه، یافتن محل اقامت و سایر مواردی که نیاز به حضور در این کشور را دارد، انجام بدهید. در صورتی که موفق به انجام این موارد بشوید، امکان درخواست اقامت تحصیلی خواهید داشت.

اگر در مواردی نیاز به حضور برای آزمون وررودی باشد، و این ازمون در بازه 4 ماه ویزای اتریش صادره قرار نداشته باشد، انگاه باید برای این منظور، قبل تایم آزمون دوباره درخواست ویزای ورود بدهید. در این شرایط ویزا نوع C برای متقاضی صادر می گردد تا بتواند در آزمون ورودی شرکت کند. حتما برای زمان بندی انجام امور در این کشور برنامه ریزی داشته یا با یک وکیل مهاجرت به اتريش مجرب در در اين زمينه اتباط باشد. چرا که اگر در تایم مربوطه موفق به اخذ اقامت تحصیلی نشوید، مجبور به بازگشت به کشور خود خواهید بود و باید نتیجه را از انجا پیگیری کنید. موسسه مهاجرتى Canadamie خدمات منحصر به فردى برای اشخاصى كه دنبال تحصيل در كشور اتريش يا ساير كشور هاى اروپايى و همچنين آمريكا، كانادا خدمات ارائه مى دهد.

عموما این پروسه در طول 90 روز به پایان می رسد، اما ممکن است بسته به شرایط شما کمتر یا بیشتر باشد. لازم به ذکر است که پذیرش قبل از آزمون ورودی، پذیرش مشروط و در صورت قبولی در این آزمون، پذیرش قطعی صادر می گردد. از این رو شما برای کسب اقامت تحصیلی نیاز به ارائه پذیرش قطعی هستید.

 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی_

مدارک لازم براى ويزاى تحصيلى اتريش

اشخاصی که قصد اخذ ویزای دانشجویی اتریش را دارند باید قبل از اقدام برای اخذ ویزا مدارک خود را تکمیل کرده و به سفارت ارائه نمایند. در باب مدارک ویزای تحصیلی اتریش مهمترین مسئله ای که شخص متقاضی باید رعایت نماید این است که در ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کند، سپس برای ویزا تحصیلی اتریش اقدام داشته باشد.

 

 

مدارک لازم براى ويزاى تحصيلى اتريش

 بهتر است بدانید در صورتی که مدارک خود را به صورت کامل و دقیق به سفارت ارائه ننمایید، ممکن است با نقصی مدارک و گاهی اوقات با ریجکتی ویزا تحصیلی اتریش رو به رو شوید. در این بخش به بررسی مدارک ویزای تحصیلی اتریش می پردازیم.

  • گواهی اخذ پذیرش
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت شخص متقاضی که اعتبار آن باید بیشتر از 6 ماه باشد.
  • ارائه عکس در ابعاد مورد نیاز پاسپورت
  • مدارکی دال بر رزرو بلیط مسافرتی
  • مدارکی دال بر تهیه محل سکونت
  • ارائه نامه تمکن مالی شخص متقاضی
  • ارائه بیمه سلامت دانشجویی
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی فرد متقاضی
  • ارائه انگیزه نامه (SOP)
  • پرداخت شهریه تحصیلی (در صورت انتخاب دانشگاه خصوصی)

هزینه ویزای تحصیلی اتریش

هزینه ویزای تحصیلی اتریش برای ویزایی که عموما صادر می شود، یعنی D، صد و پنجاه یورو می باشد. البته این هزینه برای نوع  C به هشتاد یورو کاهش می یابد. اما در مواردی همچون موضوعات پژوهشی و مطالعاتی و … نیازی به پرداخت این هزینه نخواهد بود.

شرایط متقاضی هزینه
ويزاى نوع D 150 یورو
ويزاى نوع C 80 یورو
موارد پژوهشی و مطالعاتی معاف از پرداخت

هزینه اقامت تحصیلی اتریش

در رابطه با اقامت اتريش از طريق تحصيل بايد به دو نقطه مهم اشاره كنيم. میزان هزینه تحصیل، كه بستگی به رشته تحصیلی و دانشگاه فرد متقاضی دارد. و همچنين هزینه زندگی در اتریش، كه بستگی به سبک زندگی شخص متقاضی و شهری که در آن زندگی می نمایید دارد.

  • تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش:  شما مى توانيد در بهترين رشته های تحصيلى در اتريش بپردازيد هزینه ای در حدود 726.72 یورو در هر ترم خواهید داشت.
  • تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش: هزینه تحصیل در اتریش بسته به مقطع، رشته و دانشگاه بين 6 الى 45 هزار یورو در سال را متحمل خواهید شد.

در مبحث هزینه های زندگی در اتریش باید به هزینه های اجاره مسکن، خرید ملک و… نیز پرداخته شود، چرا که اشخاصی که قصد مهاجرت به اتریش و اخذ تابعیت اتریش را دارند علاوه بر تحصیل، هزینه های اجاره و یا خرید ملک را نیز خواهند داشت. به همین دلیل سعی در بررسی هزینه های زندگی در اتریش در جدول زیر داریم:

 

مخارج (ماهانه) هزینه
مواد غذایی 160 الی 185 یورو
پوشاک (میانگین ماهیانه در طول یک سال) 50 یورو
حمل و نقل عمومی 20 الی 60 یورو
خدمات درمانی (میانگین ماهیانه در طول یک سال) 65 یورو
خوابگاه دانشجویی 250 الی 450 یورو
خانه دانشجویی (3 الی 6 نفر) 300 الی 600
خانه یک خوابه (مستقل) 400 الی 900
قبوض (در صورت سکونت خارج از خوابگاه) 110 الی 250 یورو
تلفن همراه و اینترنت 25 الی 45 یورو

تمکن مالی ویزای تحصیلی اتریش

شخص متقاضی باید ثابت کند وجه برابر با هزینه یک ساله جهت تحصیل و زندگی در اتریش را داراست. البته این اثبات باید به گونه ای باشد که ثابت کند شما قادر به پرداخت این هزینه برای سال های آتی نیز خواهید بود. این مبلغ در برگیرنده هزینه های زندگی مانند مخارج اجاره خانه، رفت و امد، خوراک، پوشاک و… و همچنین هزینه های تحصیل شامل شهریه، و موارد مرتبط با تحصیل و … می شود. در جدول زیر، هزینه زندگی مورد نیاز جهت احراز تمکن مالی برای ویزای تحصیلی خواهیم پرداخت:

شرایط احراز تمکن مالی ویزای دانشجویی اتریش

شرایط مبلغ مورد نیاز
 دانشجویان زیر 24 سال 426.57 یورو در ماه
دانشجویان بالای 24 سال 772.40 یورو در ماه
زوج (دانشجو + همسر) 1752 یورو در ماه
 هر کودک (همراه) 172 یورو

 

این هزینه ها صرفا برای یک ماه بوده، و به این مخارج، هزینه تحصیل (شهریه و …) نیز افزوده خواهد شد.

 

 

انوع گواهى تمکن مالى اتريش

انواع مدارک تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش

امکان ارائه انواع گوناگونی از گواهی، جهت اثبات تمکن مالی وجود دارد. از این جهت در ذیل به تشریح انواع گواهی می پردازیم:

  • اظهارنامه تامین مالی: در این روش شما باید از طریق وجود شواهدی مانند، وجود مسکن، وام، سرمایه در بورس، سهم الارث یا مواردی از این دست، بتوانید امکان تامین بودن از جهت مالی را اثبات نمایید.
  • گردش حساب بانکی: در این نوع از گواهی، شما می بایست گردش حساب 6 ماهه اخر خود را، در اختیار دولت اتریش قرار بدهید، و شواهدی نسبت به منبع واریزی ها (مثلا از درامد شرکت بوده یا …) اعلام نمایید.
  • اشتغال به کار: در این روش شما باید اثبات کنید، مشغول به کاری هستید که درامد ناشی از ان، تامین کننده این هزینه ها خواهد بود. از مدارک مورد نیاز، فیش حقوقی 6 ماه اخر است که در ان شرح دریافتی ذکر شده است. این درامد نباید بعد از مهاجرت تحصیلی از بین برود.
  • بورسیه تحصیلی اتریش: در این نوع گواهی شما باید بورسیه ای که توانسته اید دریافت کنید را اعلام کرده، و توضیح دهید که چه میزان پوشش دهنده هزینه های جاری خواهد بود.
  • والدین: اگر تمکن مالی قرار است از طریق والدین به اثبات برسد، 3 گواهی اول ذکر شده باید به نام انها، و از این طریق احراز شود.

شرایط تمدید ویزای تحصیلی اتریش

در صورت احراز شرایط تحصیل، پس از ویزای 4 ماهه، اقامت تحصیلی اعطا خواهد شد. بنابراین ویزا اولیه، قابلیت تمدید نداشته و فقط اقامت تحصیلی است که شرایط تمدید خواهد داشت.

  • شما باید حداقل 3 ماه قبل از اتمام اقامت خود، نسبت به تمدید ان اهتمام بورزید.
  • اگر مدت اعتبار اقامت شما تمام شود و شما در حال طی پروسه تمدید باشید، نیازی به ترک اتریش نخواهید داشت.
  • ابتدا باید گواهی مبنی بر ادامه تحصیل خود در این دانشگاه تهیه کنید.
  • می بایست اثبات کنید که تا کنون حداقل 16 واحد درسی را در هر سال گذرانده اید و شرایط مناسبی از لحاظ تحصیلی دارید. البته این مورد با تایید استاد راهنما نیز قابل استناد خواهد بود.

بیمه ویزای دانشجویی اتریش

جهت دریافت ویزای دانشجویی اتریش نیاز به ارائه بیمه سلامت برای پوشش کل مدت اقامت در اتریش خود هستید. همچنین بیمه مذکور باید توانایی پوشش هزینه های احتمالی تا 30,000 یورو را تضمین نماید.

  • هزینه هر ماه برای بیمه دانشجویی عمومى بين 65 تا 75 يورو و بيمه خصوصى 30 تا 100 يورو در ماه خواهد بود.
  • افرادی که نسبت به امور تحقیقاتی وارد این کشور می شوند و در یک موسسه تحقیقاتی استخدام می شوند، تحت حمایت بیمه سلامت مخصوص این موضوع قرار می گیرند، به شرطی که حقوق بالای 500 یورو بایت این موضوع دریافت نمایند.

به این منظور دیگر نیازی به پرداخت هزینه ویزیت، هزینه های آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیو تراپی، هزینه های بیمارستان و دارو های تجویزی و … نخواهید داشت.

وقت سفارت اتریش برای ویزای تحصیلی

 برای دریافت ویزا باید حداقل از یک ماه قبل، اقدام به گرفتن وقت سفارت اتریش تحصیلی کنند. با توجه به مدت زمان صدور ویزای دانشجویی، این مدت زمان اقدام از یک ماه قبل، در نظر گرفته شده است. افراد برای گرفتن وقت سفارت اتریش، دو راه را پیش روی خود دارند که این دو راه، اینترنتی و حضوری می باشد. متقاضیانی که روش اینترنتی را برمی گزینند باید پروسه خود را برای به سرانجام رسیدن، با کارگزاری VFSGlobal پیش ببرند و هر فرد تنها برای خود می تواند اقدام به گرفتن وقت سفارت کند. یعنی یک خانواده هر کدام جداگانه میبایست اقدام به گرفتن وقت سفارت نمایند. متقاضيان براى وقت سفارت اتريش بايد بازه زمانى بين 4 تا 8 ماه در نظر بگيرند.

 

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی اتریش

ويزاى تحصيلى اتريش چقدر طول مى کشد؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت که با این که پروسه صدور ویزا در اتریش نسبتا سریع است اما شما باید بدترین حالت زمانی را در این باره در نظر بگیرید. در زمان های شلوغ حداقل 6 هفته برای دریافت جلسه مصاحبه زمان نیاز خواهید داشت. در مرحله بعدی نیز شما حداقل 4 هفته نیاز خواهید داشت تا تصمیم نهایی را دریافت نمایید. البته این تاریخ مربوط به زمانی است که افراد همه مراحل را به طور کامل طی کرده و پروسه اخذ ویزای تحصیلی را به سرانجام رسانده باشند. ویزاهای تحصیلی توسط سفارت در کشور مبدا برای متقاضی صادر می گردد.

ویزای تحصیلی اتریش بدون مدرک زبان

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که سطح دانش زبان آلمانی و انگلیسی شما خوب نیست و در عین حال دوست دارید تا بدون ارائه مدرک زبان در کشور اتریش تحصیل کنید. خوشبختانه برای افرادی که قصد تحصیل بدون مدرک زبان را دارند این امکان وجود دارد تا در ابتدا از طریق دوره های زبان وارد اتریش شده و از این طریق زبان را تا حد نیاز فرا بگیرند تا بتوانند در دانشگاه هاى اتريش تحصیل داشته باشند. این دوره برای افراد بسیاری قابل اقدام است چرا که اتریش جهت تحصیل:

  • محدودیتی برای گپ تحصیلی و سن شخص قائل نیست.
  • در صورتی که سفارت به دلیل سن شخص و یا فاصله تحصیلی وی، اقدام به رد ویزا تحصیلی اتریش نماید، امکان اعتراض به اداره مهاجرت اتریش به اين نشانى https://www.migration.gv.at/en/welcome/?no_cache=1  وجود دارد.

دلایل ریجکتی ویزای اتریش

درخواست ویزای تحصیلی اتریش به دلایل مختلفی قابل رد می باشد. اطمینان از کامل، دقیق بودن درخواست شما و رعایت تمام شرایط لازم برای افزایش شانس ویزای تحصیلی شما ضروری است. در اینجا چند دلیل رایج برای رد ویزای تحصیلی اتریش آورده شده است:

  • درخواست ناقص
  • بودجه ناکافی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی و سایر هزینه ها در طول اقامت 
  • عدم ثبت نام در یک موسسه آموزشی معتبر 
  • مدرکی دال بر تسلط به زبان
  • سوابق کیفری
  • مسائل بهداشتی ( ارائه مستندات پزشکی لازم )  
  • نقض ویزا یا اقامت بیش از حد
  •  ارائه اطلاعات نادرست یا مدارک جعلی
  • بیمه مسافرتی
  • قصد غیرقابل قبول بازگشت به کشور خود

ساير نكات مهم ويزاى تحصيلى اتريش

کار ضمن تحصیل با ویزای دانشجویی اتریش 20 ساعت در هفته
شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی اتریش همراهان شامل همسر و فرزندان زير 18 سال
کار پس از تحصیل با ویزای دانشجویی اتریش اگر مدت تحصيل بالاى يكسال باشد مى توانند به مدت 18 ماه در اتريش بمانند و دنبال كار بگردند و در صورت بستن قرارداد کارى واجد شرايط دريافت اقامت اتريش يا همان قرمز سفيد قرمز و يا كارت آبى اتحادیه اروپا در بعضى موارد
شرایط اخذ تابعیت با اقامت تحصیلی اتریش می توانید با گذشت 5 سال از اقامت موقت درخواست اقامت دائم کشور اتریش را داشته باشید و در سال 6 ام مى توانيد براى تابعيت اقدام كنيد.

 

نمودار زیر نرخ بیکاری در اتریش را نمایش می دهد.

نرخ بیکاری اتریش 2023

 

سوالات متداول

مبلغ لازم براى گواهى تمکن مالى سفارت اتريش چقدر است؟

براى افراد زير 24 سال، 426.57 يورو و براى دانشجويان بالاى 24 سال، 772.40 يورو مى باشد.

مدارک لازم براى اخذ ويزاى تحصيلى از سفارت اتريش چيست؟

تکميل فرم درخواست ويزا، گواهى پذيرش، گواهى تمکن مالى، پاسپورت معتبر، بيمه، مدرک زبان و اجاره نامه مى باشد.

هزينه ويزاى تحصيلى اتريش در چه محدوده اى است؟

هزينه ويزاى نوع D براى اقامت بلند مدت 150 يورو و هزينه ويزاى نوع C يا كوتاه مدت 80 يورو مى باشد.

 

نتيجه گيرى

اخذ ويزاى تحصيلى اتريش يک سند ورود به کشور اتريش و تحصیل در آن مى باشد. دريافت ويزا نيازمند فراهم كردن شرايط از قبيل تمكن لازم، مدرک زبان، بيمه و … مى باشد. متقاضيان در ابتدا بايد تعيين كنند كه نوع ويزايى كه مى خواهند براى تحصيل بلند مدت مثلا دوره تحصيل در دانشگاه كه در اين حالت بايد ويزاىD اخذ كنند و يا كوتاه مدت براى دوره زبان كه در اين حالت به ويزاى نوع C احتیاج دارند. وقت سفارت و مدت صدور ويزا متغير است بنابراين دواطلبان بايد حداقل يک ماه زودتر اقدام کنند. همراهان گرامى موسسه مهاجرتى Canadamie شما مى توانيد با تماس برقرار كردن با مشاورين ما از آخرين قوانين متعلق به ويزاى تحصيلى اتريش و شرايط مورد نياز آگاه شويد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport