جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به آلمان 2024 ✔️ راه های مهاجرت + شرایط راحت ترین روش

مهاجرت به آلمان 2024 | راه های مهاجرت + شرایط

مهاجرت به آلمان از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی ممکن است. داشتن تسلط به زبان آلمانی و تمکن مالی کافی (با توجه به روش انتخابی)، تجربه کاری و سوابق تحصیل مرتبط احتمال موفقیت در مهاجرت به آلمان را افزایش می‌دهد.

در پاسخ به این پرسش که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنیم؟ می توان بیان داشت که قدم اول شناخت دقیق روش‌های مختلف مهاجرت به آلمان و هدف درست برای مهاجرت است.

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان از طریق کار یا تحصیل است. با این حال، هر روش دارای مزایا و معایب خاص خود است. برای انتخاب بهترین گزینه، باید شرایط، مدارک مورد نیاز و فرآیند هر روش را به دقت بررسی کنید.

موسسه MIE یکی از بهترین موسسه ها در زمینه مهاجرت به آلمان است و با وکلای محلی در آلمان ارتباط دارد. در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر از اطلاعات مشاورین ارشد استفاده کرده و با برقراری تماس تلفنی یا پر کردن فرم تماس، مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

کشور آلمان برای مهاجرت افراد از خارج اتحادیه اروپا دارای قانون مجوز اقامتی است که یعنی برای کار و زندگی در این کشور باید با توجه به هدفتان ویزا بگیرید و پس از رفتن به آلمان کارت اقامت بگیرید. جدای از مسیرهای مهاجرت آلمان، بعد از ورود به این کشور باید در اداره ثبت نام ساکنان محلی درخواست دهید، حساب افتتاح کنید و گواهینامه رانندگی بین المللی را که 6 ماه اعتبار دارد، معادلسازی کرد.

بنابراین برای شروع ابتدا باید از راه های مهاجرت به آلمان مطلع شده و سپس ببینید آیا واجد شرایط مهاجرت به آلمان هستید یا خیر؟

 

شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان بسته به روش انتخابی شما می تواند متفاوت باشد اما یک سری از شرایط به صورت کلی برای همه روش ها صدق می کنند. بدیت ترتیب متقاضی باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • عدم سوءپیشینه کیفری
  • تمکن مالی
  • سابقه کاری و تحصیلی
  • گواهی سلامت
  • رده سنی مناسب (مخصوصا برای مهاجرت تحصیلی)
  • تکمیل بودن مدارک
  • آشنایی و تسلط به زبان آلمانی در حد B1 / B2 یا انگلیسی در حد آیلتس 6 به بالا

سطح زبان برای مهاجرت به کانادا

شرط سنی مهاجرت به آلمان

تحصیل در آلمان نیازمند رعایت رده سنی است که در جدول زیر شرط سنی مهاجرت به آلمان را به تفکیک برای شما ارائه کرده ایم:

تحصیل در مقطع کارشناسی حداکثر 22 سال
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 30 سال 
مهاجرت کاری حداکثر 40 الی 45سال

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

راه های مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان 7 مسیر اصلی وجود دارد. راه های مهاجرت به آلمان به شرح زیر است:

  • تحصیل (پذیرش، دوره زبان)
  • کار (جاب آفر، جاب سیکر، کارت شانس)
  • سرمایه گذاری (ثبت شرکت، کارآفرینی)
  • ازدواج
  • تولد
  • اشخاص خاص
  • پناهندگی

راه های مهاجرت به آلمان

 

مراحل مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به کشور آلمان، اقداماتی باید صورت پذیرد. اقداماتی که اداره مهاجرت این کشور با طرح آنها، درصدد می باشد تا افرادی را به کشور خود راه دهند که از فیلترهای موردنظرشان عبور کرده باشد. شرایط فرد علاقه مند به آلمان برای مهاجرت زمانی میسر خواهد شد که متقاضیان همه مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند. برای آگاهی بیشتر مراحل مهاجرت به آلمان را در ادامه ذکر کرده ایم:

  • درخواست اخذ ویزای مهاجرت
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • انتخاب برنامه مهاجرتی
  • اقدام برای اخذ ویزا
  • مراجعه به کنسولگری آلمان
  • پرداخت هزینه های جاری
  • شرکت در مصاحبه سفارت
  • انجام مرحله انگشت‌نگاری
  • آموزش زبان
  • تکمیل و ارسال مدارک خواسته شده

کم کاری در انجام دادن هرکدام از مراحل بالا به منزله عدم موفقیت افراد در رفتن به آلمان خواهد بود چرا که اداره مهاجرت این کشور با دقت به بررسی همه عوامل و شرایط خواهد پرداخت و بعد از آن است تصمیم برای اعطای ویزا به شخصی خواهند گرفت.

با توجه به نمودار زیر که در سایت رسمی آمار آلمان قرار گرفته افزایش نرخ مهاجرت به آلمان در سالهای اخیر را مشاهده می کنید:

نمودار رشد مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت به آلمان، کار است. کار در آلمان و دریافت ویزای کار آلمان به دو صورت برای متقاضیان امکان پذیر است.

  • پیشنهاد شغلی یا جاب آفر

افراد بسیاری هستند که می توانند با ارائه رزومه خود از پیشنهاد شغلی که توسط کارفرمای آلمانی صادر می شود، استفاده نمایند. بدین صورت که کارفرما با ارائه درخواست استخدام یک شخص خارجی به اداره کار و مهاجرت کشور آلمان، اقدام به استخدام شخص مورد نظر می نماید. در این صورت شخص متقاضی کار بایستی که در سفارت کشور آلمان در کشور مبداء حضور یافته و ویزای کاری خود را دریافت کند. عموماً ویزایی که به شخص اعطا می شود بر اساس مهلت قرارداد کاری وی صادر می شود.

گفتنی است که کارفرمای آلمانی، برای درخواست جذب نیروی کار خارجی پروسه ای نسبتاً دشوار را پیش رو دارد. دارنده ویزای کار آلمان امکان تبدیل ویزای خود به بلوکارت آلمان و استفاده از مزایای آن را خواهد داشت. همچنین امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود خواهد داشت و تحصیل آلمان در این کشور برای فرزندان نیز رایگان خواهد بود.

  • ویزای جست و جوی کار

آلمان جوز معدود کشورهایی است که ویزای جستجوی کار را برای افراد جویای کار ارائه می دهد. ویزای جستجوی کار آلمان به این صورت است که شخص با داشتن شرایط تحصیلات آکادمیک، مدرک زبان رسمی این کشور (آلمانی) در سطح حداقل B1، سابقه کار مرتبط و مناسب با تحصیل خود و متناسب با نیازمندی های شغلی کشور آلمان، سن مناسب و بودجه کافی برای مهاجرت می تواند درخواست ویزای جست و جوی کار در آلمان را داشته باشد. این ویزا به مدت 9 ماه صادر می شود و شخص می تواند با حضور در این کشور، شغل مناسب و مورد نظر خود را بیابد. گفتنی است دارنده ویزای جستجوی کار آلمان تا زمان تبدیل شدن ویزایش به ویزای کار آلمان، امکان اخذ ویزای همراه ندارد.

در این قسمت به بررسی نرخ بیکاری کشور آلمان که از سایت رسمی گلوبال استخراج شده می پردازیم. این کشور با داشتن نرخ بیکاری 5 درصدی می تواند بهترین کشور برای کار باشد، چرا که فرصت یافتن کار برای اشخاص خارجی نیز فراهم است و شخص دچار دغدغه یافتن کار نمی شود.

نمودار نرخ بیکاری در آلمان در سال 2023

  • کارت شانس آلمان

کارت شانس آلمان یکی از راه ها برای افرادی هست که می خواهند از طریق کار به این کشور مهاجرت کنند. برای اخذ کارت شانس آلمان، متقاضی برای اخذ کارت شانس آلمان باید سابقه کاری، مدرک زبان، مهارت فنی و رده سنی زیر 35 سال داشته باشد تا با کسب امتیاز بیشتر از شانس بالاتری برای اخذ کارت فرصت آلمان یا همان Germany’s Opportunity Card بهرمند شود.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

یکی از راه های موسسه ملک پور المان، اقدام از طریق ویزای تحصیلی آلمان می باشد. البته این روش، بیشتر به عنوان بهانه ورود به کشور آلمان در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر می باشد متقاضیان پس از فارغ التحصیل می توانند از اقامت پس از تحصیل آلمان بهره ببرند. به علاوه، جهت دریافت اقامت بلند مدت و دائم آلمان و همچنین تابعیت این کشور، لازم است که پس از تحصیل، در این کشور مشغول به کار شوید. به طور کلی تحصیل در آلمان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. در ادامه به بررسی آن ها به صورت کوتاه خواهیم پرداخت.

  • تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

به منظور تحصیل کارشناسی در آلمان، پس از گذراندن دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم 12 ساله می توانید برای این مقطع درخواست دهید.

زبان تحصیل انگلیسی و آلمانی
مدرک زبان زبان آیلتس 6 آکادمیک و یا مدرک زبان آلمانی در سطح B1
الزامات داشتن تمکن مالی و دیپلم 12 ساله
هزینه تحصیل 10 هزار یورو
شرایط سنی 18 الی 22 سال

 

  • تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در آلمان نیز امکان پذیر است. افراد متقاضی مهاجرت برای ادامه تحصیلات خود می توانند این کشور را انتخاب نمایند. تحصیل در این مقطع به زبان های آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است. از ملزومات این مقطع، داشتن مدرک لیسانس معتبر و همچنین دارا بودن آیلتس 6 می باشد. تحصیل به زبان آلمانی در این مقطع نیز رایگان است. طول این دوره می تواند بین یک سال و نیم تا سه سال باشد.

 

طول دوره 2 سال
مدرک زبان زبان آیلتس 6.5 به بالا یا زبان آلمانی B1
الزامات داشتن تمکن مالی و مدرک کارشناسی معتبر
هزینه تحصیل دانشگاه خصوصی 5 الی 20 هزار یورو 

دانشگاه دولتی 200 الی 300 یورو

شرایط سنی تا 30 سال

 

  • تحصیل در آلمان در مقطع دکتری

تحصیل دکتری در آلمان امکان پذیر است. افراد متقاضی تحصیل در آلمان می توانند کشور آلمان را برای ادامه تحصیل و مهاجرت انتخاب نمایند. عموماً طول دوره دکتری در این کشور، از سه سال تا پنج سال است. از ملزومات تحصیل در این مقطع، سطح زبان پیشرفته آلمانی یا انگلیسی، داشتن استاد راهنما و سطح علمی خوب است که با داشتن مقالات ISI اثبات می شود.

بورسیه های تحصیلی آلمان نیز در تمای مقاطع برای دانشجویان ارائه می شود. برنامه بورسیه های استانی و ملی در کشور آلمان برای دانشجویان اروپایی، آلمانی و بین المللی ارائه می شود.

  • اوسبیلدونگ آلمان

دوره‌های اووسبیلدونگ آلمان، در واقع دوره‌های فنی حرفه‌ای هستند که معمولاً بین ۲ تا ۳ سال و نیم طول می‌کشد. و در واقع مانند دوره کاردانی در ایران است که در طول مدت تحصیل حقوق نیز به افراد تعلق می‌گیرد. حقوق متقاضی با توجه به دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنند بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ یورو می‌باشد. فارغ التحصیلان پس از به پایان رسیدن این دوره می‌توانند جذب بازار کار در آلمان شوند محدوده سنی که می‌توانند در این دوره شرکت کنند بین ۱۸ تا ۳۵ سال می‌باشد.

  • مهاجرت به آلمان از طریق دوره زبان

نوعی ویزای آموزشی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که افراد برای بهره مندی از این برنامه مهاجرتی، میبایست شرایط گذراندن دوره زبان آلمانی در آلمان به طور فشرده 3 تا 12 ماهه را داشته باشند. یکی از شرایط این است که افراد 18 ساعت از زمان خود را در هفته به آموزش زبان اختصاص بدهند.

متقاضیان با این نوع ویزا می توانند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب و ویزای تحصیلی دریافت کنند و اگر قصد ادامه تحصیل نداشته باشند، تا یک سال قادر به تمدید ویزای دوره زبان خواهند بود و این ویزا پشتوانه ای برای زندگی افراد حداقل به مدت یک سال در آلمان می باشد. البته تبدیل ویزای دوره زبان به ویزای تحصیلی به این شکل است که متقاضی بعد از گذراندن دوره زبان، به کشور مبداء بازگشته و مجدد درخواست ویزای تحصیلی بدهد. لازم به ذکر است که افراد به وسیله ویزای دوره زبان، نمی توانند در کشور آلمان، مشغول به کار شوند و نیاز به علم ابتدایی به این زبان خواهند داشت. این ویزا مناسب دانش آموزانی که به تازگی دیپلم گرفته اند یا افردی که وارد دانشگاه شده اند می باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

همانطور که می دانید یکی از روش های شش گانه مهاجرت به آلمان، سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید ملک، ثبت شرکت یا کارآفرینی در آلمان امکان پذیر است. اما عموم افراد به علت سختی این پروسه، این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب نمی نمایند.

مهاجرت المان از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان

ثبت شرکت در آلمان با مبلغ بین 30.000 تا 40.000 هزار یورو امکان پذیر است.

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که شما دارای یک بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی باشید، شرکت ثبت کرده و طرح تجاری را روی آن ارائه بدهید، نشان بدهید که می توانید کار تولید کنید و ثاتیر اقتصادی مثبتی بر جامعه آلمان بگذارید و اتاق بازرگانی و اداره مهاجرت آلمان با طرح تجاری شما موافقت نماید.

البته شرایط انتقال پول در تمامی راه های سرمایه گذاری در این کشور دارای دردسرهایی هست که بهتر است با متخصص مشورت شود. بدین ترتیب شخص با ارائه طرح نوآورانه و ثبت کسب و ایجاد کار تازه می تواند اقامت آلمان را دریافت نماید.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

مهاجرت المان از طریق خرید ملک

مهاجرت به آلمان از طریق خرید ملک برای افراد خارجی امکان پذیر است و شخص می تواند ملکی را خریداری کرده و آن را اجاره دهد یا بلااستفاده و صرفاً جهت حفظ سرمایه باقی گذارد. نکته مهم این است که با خرید ملک در کشور آلمان، به افراد خارجی اقامت اعطا نمی شود و با استفاده از آن صرفاً می توان برای دریافت یک ویزای توریستی اقدام کرد.

با توجه به رشد منفی تورم در سال 2024 که در نمودار زیر مشخص شده است، می توان نتیجه گرفت که این کشور ثبات اقتصادی مناسبی دارد و دارای اقتصاد قوی می باشد که برای سرمایه گذاری گزینه امنی خواهد بود.

نمودار رشد مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

بسیاری از افراد برای مهاجرت به آلمان، از طریق ازدواج اقدام می نمایند. افرادی که قصد ازدواج با یک تبعه آلمانی را دارند، می توانند درخواست اخذ اقامت آلمان را دهند. این اقدام به چند صورت امکان پذیر است. اول اینکه از کشور مبدأ یعنی ایران اقدام شود. با ثبت ازدواج به صورت رسمی در کشور ایران می توانید درخواست الحاق به تبعه آلمانی را ارائه دهید. برای این منظور می بایست به سفارت آلمان در ایران مراجعه نمایید. این روش به اشخاص متقاضی مهاجرت آلمان توصیه نمی شود. روش دوم این است که در کشور ثالث ازدواج خود را ثبت کنید. به این صورت که در کشورهایی که نیازی به ویزا ندارند مثل ترکیه، ازدواج خود را در سفارت کشور آلمان ثبت نمایید. این منطقی ترین روش ممکن است. روش سوم این است که شخص تبعه آلمان در کشور خود، درخواست الحاق همسر خود را اعلام نماید. با داشتن یک وکیل آلمانی می توان برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج اقدام کرد. لازم به ذکر است که چند همسری در این کشور جرم تلقی می شود.

مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند

مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند هم امکان پذیر است. اما این موضوع را باید بدانید که سیستم اعطای تابعیت این کشور بر اساس خون می باشد. به این معنی که در صورتی تابعیت آلمانی به فرزند تازه متولد شده اعطا می شود که یکی از والدین کودک، تابعیت آلمانی داشته باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

در ابتدای این بخش لازم میدانیم خاطر نشان کنیم که موسسه canadamie هیچ گونه فعالیتی در زمینه پناهندگی ندارد و مطالب این مقاله در این بخش صرفاً جهت اطلاع شما عزیزان درباره خطرات پناهندگی نگاشته شده است.

یکی از روش های مهاجرت به آلمان، پناهندگی می باشد. روش پناهندگی روش مهاجرت غیرقانونی به آلمان است که به هیچ کدام از هم وطن های خوبمان پیشنهاد نمی شود؛ چرا که دارای خطرات، ریسک ها و سختی های بسیار است. شرایط بد نگهداری اسکان پناهجویان، کمبود امکانات کافی رفاهی، اجتماعی و امنیتی در کمپ های نگهداری، مسلم و غیرقابل انکار می باشد. موسسه ملک پور در خصوص پناهندگی هیچگونه اقدامی ندارد و ضمن عدم توصیه آن به شما، این بخش را به منظور افزایش سطح آگاهی شما عزیزان تهیه کرده است.

مهاجرت خانوادگی به آلمان

مهاجرت خانوادگی به آلمان بستگی به وضعیت مهاجر و نوع ارتباط خانوادگی دارد. در اینجا چندین موقعیت کلی وجود دارد جدول زیر شرایط مهاجرت خانوادگی از روش های مختلف را نشان می دهد:

توضیحات روش مهاجرتی
اجازه همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود دارد. مهاجرت از طریق کار
یکی از والدین می تواند با ویزای گاردین به آلمان مهاجرت کند و یا هر دو با ویزای توریستی به آلمان برای مدت 90 روز سفر کنند. مهاجرت از طریق تحصیل افراد زیر 18 سال
در صورتی که فرد متاهل باشد می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را با خود همراه کند. مهاجرت از طریق تحصیل افراد بالای 18 سال
اگر با تبعه آلمانی ازدواج نمایید می توانید به آلمان مهاجرت نمایید. از طریق ازدواج
متقاضی می تواند همسر و فرزندان خود را همراه کند. از طریق سرمایه گذاری

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان همان راهی است که شما شرایط آن را دارا می باشید. برای مثال شخصی که دارای سرمایه می باشد، از طریق سرمایه گذاری می تواند به راحتی به کشور آلمان مهاجرت کند، این در حالی است که افراد دارای تخصص و مهارت، از طریق پیدا کردن شغل و گرفتن پیشنهاد کاری از کارفرمایان آلمانی، مانعی برسر راه مهاجرتشان نخواهد بود.

در مجموع می توان اینگونه اظهار داشت که راحت ترین راه مهاجرت، آگاهانه ترین انتخابی است که با توجه به وضعیت متقاضی انتخاب می شود. حال اگر بخواهیم برنامه مهاجرتی که به صورت نسبی دارای شرایط آسان تری برای مهاجرت می باشد را ذکر کنیم، باید مهاجرت از طریق ویزای همراه و دوره زبان را نام ببریم. همچنین روش های مهاجرت آلمان از طریق تحصیل، مهاجرت آلمان از طریق ویزای جاب سیکر، مهاجرت آلمان به عنوان کارآفرین و مهاجرت آلمان از طریق دوره های آوسبیلدونگ جزء راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان هستند.

 

مهاجرت به آلمان چقدر طول می‌کشد؟

فرایند مهاجرت به آلمان بستگی به روش انتخابی متقاضی متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال فردی که می‌خواهد برای کار به آلمان مهاجرت کنند، نیاز است که درخواست او برای کار در آلمان توسط یک کارفرمای آلمانی مورد تایید قرار گیرد، که این فرایند حداقل ۶ ماه به بالا زمانبر خواهد بود.

در کل مهاجرت به آلمان و پروسه ببرسی درخواست می تواند از سه ماه تا شش ماه زمان ببرد.

مهاجرت پزشکان به آلمان

برای مهاجرت پزشکان ابتدا باید فرد مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کنند، به این صورت که اگر شما فارغ التحصیل پزشکی هستید، و دوره کارورزی خود را گذرانده اید، و کارت نظام پزشکی دارید. می توانید با معادل سازی مدارک خود به آلمان مهاجرت کنید. قبل از آماده شدن برای آزمون معادل سازی، باید در آزمون زبان آلمانی شرکت کرده و در صورت کسب نمره زبان c1 آلمانی، می توانید در آزمون معادل سازی شرکت کنید. از جمله مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان این است که:

  • امکان دریافت اقامت دائم آلمان فراهم است.
  • در بعضی از شرایط حتی بعد از سه سال نیز می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.
  • فرد به همراه کل اعضای خانواده خود می تواند به صورت همزمان وارد آلمان شود.
  • هزینه تحصیل فرزندان شما رایگان خواهد بود.
  •  شرکت برای دور معادل‌سازی رایگان است و شما تنها باید هزینه یک سال زندگی خود و خانواده خود را در آلمان داشته باشید تا بتوانید برای دریافت ویزا اقدام نمایید

 

مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان

نوع برنامه مهاجرتی و راهی که افراد برای مهاجرت به آلمان انتخاب می کنند در ارائه مدارک به اداره مهاجرت این کشور، تاثیر گذار می باشد. اما تعدادی از مدارک وجود دارد که ارائه آنها در همه برنامه های مهاجرتی آلمان یکسان است که شامل موارد زیر است:

  • مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی و…)
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • مدارک پزشکی
  • رزومه
  • سوابق شغلی
  • سوابق تحصیلی
  • مدارک مربوط به بیمه

قوانین مهاجرت به آلمان

برای کار در آلمان، باید قوانین مهاجرتی را رعایت کنید. جدید ترین قوانین مهاجرت به آلمان به شرح زیر است:

  • جهت واجد شرایط بودن برای مهاجرت به آلمان، باید دلیل معتبری مانند اشتغال، تحصیل، کارآفرینی یا الحاق خانواده داشته باشید.
  • قانون مهاجرت ماهر: قانون جدید مهاجرت ماهر که از نوامبر 2023 به مرحله اجرا گذاشته شده است، با هدف گسترش مقررات استخدام در آلمان و مهاجرت کارگران ماهر از کشورهای ثالث. این قانون مسیرهای مهاجرتی را برای کارگران ماهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا ایجاد و گسترش می دهد و مزایا و فرصت های مختلفی را برای اتباع خارجی ارائه می دهد.
  • کارت آبی اتحادیه اروپا: کارت آبی اتحادیه اروپا مکانیزمی برای کارگران ماهر با مدرک دانشگاهی است که طبق قانون جدید مهاجرت ماهر ادامه خواهد یافت و تمدید خواهد شد. آستانه دستمزد برای کارت آبی اتحادیه اروپا در مشاغل معمولی و مشاغل تنگنا به طور قابل توجهی کاهش می یابد و دسترسی به آن را برای متقاضیان بیشتر می کند.
  • کارت فرصت (Opportunity Card): قانون جدید  “کارت فرصت” را مبتنی بر امتیاز را معرفی می کند که مجوز اقامت یک ساله (قابل تمدید) را به منظور جستجوی کار در آلمان به متقاضیان واجد شرایط ارائه می دهد. این کارت مسیر را برای متقاضیان با تجربه حرفه‌ای، بدون نیاز به مهارت در زبان آلمانی مدارک تحصیلی تسهیل می‌کند.
  • شرایط عمومی برای مهاجرت: برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به آلمان، باید دلیل معتبری مانند اشتغال، تحصیل، کارآفرینی یا الحاق خانواده داشته باشید.
  • مهارت های زبان و مدارک تحصیلی: شرایط مربوط به مهارت های زبان آلمانی و به مدارک تحصیلی تحت قانون جدید مهاجرت ماهر تغییر کرده و الزامی نیست.
  • معافیت های ویزای ورود: برخی از کشورها معافیت ویزای ورود برای آلمان دارند که به شهروندان خود اجازه می دهد بدون ویزا وارد و کار کنند. به عنوان مثال، شهروندان کانادا برای کار در آلمان نیازی به ویزای ورود ندارند.

 

هزینه مهاجرت به آلمان

علاوه بر پرداخت هزینه های زندگی در آلمان که خود به بخش های مختلفی تقسیم می شود، توانایی پرداخت مبالغی در زمان مهاجرت به این کشور نیز بسیار مهم است. از آنجایی که ایرانیان ملزم به اخذ ویزا برای مهاجرت به کشور آلمان می باشند، این پروسه دریافت ویزا با خرج و مخارجی همراه است. در ادامه این هزینه مهاجرت به آلمان را در جدولی، بررسی کرده ایم:

نوع ویزا هزینه (یورو)
ویزای کوتاه مدت 60
ویزای کودکان زیر 6 سال بدون پرداخت مبلغ
ویزای کودکان 6 تا 12 سال 35
ویزای بلند مدت 37.5
ویزای ترانزیت هوایی 60
تمکن مالی ویزای شینگن 9 هزار یورو
تمکن مالی ویزای تحصیلی 8700 یورو
هزینه ثبت شرکت از بیست الی سی هزار یورو به بالا

هزینه های زندگی در آلمان

به طور کلی افراد برای مهاجرت به آلمان می بایست هزینه مهاجرت به آلمان و زندگی خود را بررسی کرده و تخمین بزنند. برای مهاجرت به آلمان چقدر پول لازم است؟ هزینه های زندگی در آلمان برای یک شخص به طور عادی حدود 900 تا 1200 یورو تخمین زده شده است. البته که سبک زندگی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است؛ اما به طور تقریبی این مقدار هزینه برای یک زندگی معمولی تخمین زده شده است. موسسه ملک پور با ارائه اطلاعات تخصصی و دقیق برای زندگی و مهاجرت به آلمان می تواند کمک شایانی به شما ارائه دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی و هزینه های زندگی در آلمان می توانید از جدول زیر استفاده نمایید.

موارد هزینه ها قیمتها
رستوران ارزان قیمت  یورو 10.00
دو نفره رستوران متوسط 45.00 یورو
بلیط یک طرفه مترو 2.70 یورو
بنزین لیتری 1.33 یورو

هزینه های اجاره و خرید آپارتمان و ملک نیز که بخش زیادی از هزینه های زندگی در آلمان را شامل می شود از قرار زیر است:

خرید و اجاره ملک در آلمان هزینه
اجاره آپارتمان یک خوابه مرکز شهر  675.30 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر  503.43 یورو
خرید یک متر مربع در مرکز شهر 5033 یورو
خرید یک متر مربع در خارج از شهر 3409 یورو

 

سریع ترین راه مهاجرت به آلمان

چندین برنامه مهاجرتی وجود دارد که افراد را در کمترین زمان به کشور آلمان می رساند، این راه های مهاجرتی شامل مهاجرت از طریق کار، تحصیل و حمایت خانواده می باشد

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری

هر کدام از متقاضیان مهاجرت ب آلمان که دارای مهارت ویژه ای می باشند، قادر به اخذ ویزای 6 ماهه آلمان خواهند بود تا در این مدت زمان، شغل مناسبی را یافته و بعد از آن بتوانند به اقامت طولانی مدت برسند. اگر در بازه زمانی ذکر شده، فرد نتواند مشغول به کار شود، باید به کشور خود بازگردد.

شرایط رفتن به آلمان از طریق ویزای تحصیلی

یکی دیگر از راه های آسان که مهاجرت آلمان را در پی دارد، پذیرش در دانشگاه های این کشور که عموما رایگان هستند، نیز می باشد و دانشجویان به راحتی با پذیرش در دانشگاه های آلمان، ویزای تحصیلی و اقامت تحصیلی این کشور را دریافت خواهند کرد.

مهاجرت آلمان از طریق حمایت خانواده

کافیست که یکی از اعضای خانواده در آلمان زندگی کند، در این صورت افراد قادر به اقامت در کشور آلمان خواهند شد و با صرف کمترین زمان، مجوز مهاجرت به کشور آلمان را به دست آورند.

اخذ اقامت و تابعیت آلمان

تا این بخش از مقاله، به روش های مهاجرت به آلمان پرداخته شد. با مطالعه این بخش می توانید اطلاعات دقیقی در خصوص اخذ اقامت و تابعیت این کشور به دست آورید. کلیه افرادی که از روش های مهاجرت به آلمان به جز دریافت تابعیت از طریق تولد فرزند و ازدواج اقدام می نمایند

باید این موضوع را در نظر داشته باشند که با حضور قانونی به مدت 5 سال در این کشور و پرداخت مالیات ها و عوارض خود، می توانند درخواست اقامت دائم داده و با گذشت مدتی پس از آن (عموماً یک سال) می توانند با تسلط بر سطح زبان آلمانی در حد پیشرفته C1 و دانستن بخشی از تاریخ فرهنگ و تمدن کشور آلمان، درخواست پاسپورت آلمان را ارائه نمایند.

 

مزایای مهاجرت به آلمان

یکی از سوال هایی که اغلب افراد متقاضی مهاجرت می پرسند این است که آیا مهاجرت به آلمان خوب است؟ در ادامه به بیان مزایای مهاجرت به آلمان خواهیم پرداخت:

مزایای مهاجرت به آلمان

  • تحصیل رایگان
  • سیستم آموزشی باکیفیت و به روز
  • اقتصاد پیشرفته
  • آزادی تفکر و بیان
  • انعطاف در پذیرش مهاجر
  • نیازمند به نیروی کار
  • دریافتی بالای نیروی کار
  • امنیت اجتماعی
  • رفاه اجتماعی
  • دارای خدمات درمانی و بهداشتی مناسب
  • پیشرو در رعایت قوانین و مقررات
  • هزینه های زندگی در این کشور معقول است
  • پایین بودن آمار جرم و جنایت
  • امنیت شغلی
  • دسترسی راحت به دیگر کشورهای اروپایی
  • وجود تفریحات متنوع

معایب مهاجرت به آلمان

در کنار مزایای بی شماری که کشور آلمان را تبدیل به یکی از مقاصد افراد برای مهاجرت کرده است، معایبی را هم می توان برای این کشور در نظر گرفت که برخی با آن مانند رویارویی با یک چالش برخورد کرده و در کمترین زمان ممکن این معایب را هم تا حدودی از سرراه برخواهند داشت. معایب و مشکلات مهاجرت به آلمان شامل موارد زیر است:

  • نبود غذاهای متنوع برای افرادی که گیاه خوار هستند
  • تعطیلی یکسره در آخر هفته
  • لزوم تسلط به زبان آلمانی که تا حدودی زبانی دشوار به حساب می آید
  • پرداخت مالیات زیاد
  • دارا بودن آب و هوای سرد
  • وجود رقابت شدید کاری
  • نبود بیمه سلامت قوی
  • انتقال سرمایه به سختی صورت می پذیرد
  • نسبت طول دوره های تحصیلی با کشورهای انگلیسی زبان با توجه به زبان تدریس زیادتر است
  • تایم کاری محدود برای خرید اجناس
  • دوری طولانی از خانواده
  • مهاجر پذیر نبودن و سختی ارتباط با مردم آلمان

مشاوره مهاجرت به آلمان

اگر شما خواننده عزیز نمی دانید برای رفتن به آلمان چه باید کرد و یا دچار سردرگمی در انتخاب مسیر مهاجرتی و چگونگی طی کردن مراحل مهاجرت به آلمان شده اید، قطعا نیازمند مشاوره با افراد با تجربه و آگاه در این زمینه می باشید تا مانند چراغ راهی، شما را از موانع، معضلات، شرایط، شانس ها و… آگاه کرده تا بتوانید بدون صرف زمان زیاد و هزینه های گزاف، با روشی معقول و مناسب به کشور موردعلاقه تان مهاجرت و زندگی تازه ای را شروع نمایید.

یکی از امکانات بی نظیری که موسسه ملک پور برای متقاضیان در نظر گرفته است، مشاوره رایگان مهاجرت به آلمان می باشد که افراد از طریق راه های ارتباطی موجود، می توانند از این خدمات بهره مند شوند و با آگاهی از شرایط، در مسیر پیش رو قدم گذاشته و به موفقیت برسند. مشاوران موسسه ملک پور با تجربه کمک به هزاران نفر در امر مهاجرت، آماده انتقال تجربیات خود به علاقه مندان زندگی در کشور آلمان می باشند.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport