جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گرین کارت آمریکا ✔️ نحوه اخذ + قیمت+ مزایا

گرین کارت آمریکا چیست

گرین کارت آمریکا که به طور رسمی به عنوان کارت اقامت دائم آمریکا شناخته می شود، یک سند قانونی است که به اتباع خارجی حق زندگی و کار دائمی در آمریکا را می دهد.

گرين كارت را مى توان از طريق روش هايى مثل كار، سرمايه گذارى، برنده شدن در لاتارى آمريكا، ازدواج ، افراد خاص و … را اخذ كرد.

از جمله معروف ترين روش هاى اخذ گرين کارت آمريكا از ابتدا شامل، روش كارى EB-3 ، برنده شدن در لاتارى آمريكا يا ويزاى تنوع DV و سرمايه گذارى در آمريكا از طريق ويزاى EB-5 مى باشد.

مدت زمان صدور گرين كارت آمريكا براساس روش انتخاب شده متفاوت است و معمولا از چند ماه تا چند سال طول مى کشد.

براى اطلاع از جديدترين قوانين مهاجرت به آمریکا و شرايط لازم براى روش هاى مختلف، با موسسه Canadamie تماس حاصل نموده و اطلاعات به روز را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

قانون جدید گرین کارت آمریکا

با دریافت گرین کارت آمریکا طبق قوانین جدید آمریکا برخی از حقوق و مسئولیت هایی برای شما ایجاد می شود که در صورت رعایت نکردن این قوانین نمی توانند گرین کارت دریافت می‌کنند و یا ممکن است منجر به اخراج شما از کشور می گردد. قوانين مهاجرت به آمریکا از طريق اخذ گرين كارت به این صورت است:

  • اگر از مکانی به مکان دیگر نقل مکان کردید، باید در کمتر از 10 روز آدرس جدید خود را در سامانه خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) به روز رسانی کنید. نکته مهم این است که تنها با تغییر آدرس، کد پستی شما در سامانه تغییر نمی‌کند، و باید خودتان به روز رسانی کنید.
  • دارندگان گرین کارت باید اظهارنامه های مالیاتی را ارائه کنند.
  • برای دریافت سکونت دائم و شهروندی آمریکا حتماً باید مدت زمان مشخصی در آمریکا زندگی کنید.
  • قبل از دریافت کارت شهروندی آمریکا اصطلاحاً شما سیتیزن شیپ آمریکا هستید و در کشور آمریکا حق رای ندارید و گذرنامه آمریکایی نیز قبل از دریافتی شهروندی نخواهید داشت.
  • اگر شما بیش از یک سال خارج از آمریکا زندگی کنید، ممکن است گرین کارت خود و اقامت آمریکا را از دست دهید.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

راه هاى گرفتن گرین کارت آمریکا

در جدول زیر به انواع گرین کارت آمریکا پرداخته ایم. توضيحات و شرايط گرفتن گرين كارت آمريكا در ادامه شرح داده شده است.

 

گرین کارت امریکا

 

گرین کارت آمریکا از طریق خانواده

این امکان وجود دارد که درخواست شما واجد شرایط شناخته شود به عنوان فردی که … چنانچه شما …
خویشاوند یک شهروند آمریکایی با شهروندی آمریکایی ازدواج کرده و یا والدین یک شهروند آمریکایی باشید که 21 سال یا بیشتر دارد و یا فرزند شهروندان آمریکایی هستید که مجرد بوده و کمتر از 21 سال سن دارید.
یکی دیگر از اقوام یک شهروند آمریکایی یا خویشاوند قاونی مقیم دائم عضوی از خانواده یک شهروند آمریکایی باشید. در این صورت شرایط شما با یکی از موارد زیر تطابق دارد:

  • شما فرزند مجردی از والدین آمریکایی می باشید که حداقل 21 سال سن دارید.
  • پسر یا دختر متاهل شهروند آمریکایی دارید.
  • شما برادر یا خواهر یک شهروند آمریکایی هستید که 21 ساله یا بیشتر هستید.

در عضویت خانواده ای هستید که مقیم دائم قانونی آمریکا هستند. در این صورت شرایط شما با یکی از موارد زیر تطابق دارد:

  • با فردی که مقیم دائم قانونی آمریکا هست ازدواج کرده اید.
  • فرزند متاهل زیر 21 سال از مقیم دائم قانونی
  • فرزند مجرد فردی مقیم دائم قانونی آمریکا هستید که حداقل 21 سال سن دارید.
نامزد شهروند آمریکایی یا فرزند نامزد
  • نامزد شهروند آمریکایی باشید. (k1 غیر مهاجر)
  • فرزند شخصی باشید که نامزد یک شهروند آمریکایی باشد. (k2 غیر مهاجر)
بیوه یک شهروند آمریکایی بیوه از شهروند ایالات متحده
قربانی ظلم شدید
  • همسر یک شهروند آمریکایی یا مقیم دائم قانونی هستید که مورد سوء استفاده واقع شده است.
  • فردی مجرد و کمتر از 21 ساله هستید که توسط شهروند آمریکایی یا مقیم دائم قانونی، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید.
  • والدینی هستید که توسط یک شهروند آمریکایی مورد سوء استفاده قرار گرفته اید.

 

گرین کارت آمریکا از طریق کار

برخی از روش های کاریابی در آمریکا مستقیما منجر به دریافت گرین کارت می شود، و برخی مستقیم منجر به گرین کارت نمی شود.

این امکان وجود دارد که درخواست شما واجد شرایط شناخته شود به عنوان فردی که … اگر شما …
نیروی کار مهاجر یک نیروی کار مهاجر در اولویت اول هستید (EB-1). در این صورت شرایط شما با یکی از موارد زیر تطابق دارد:

استاد یا محقق شناخته شده یا مدیر اجرایی چندملیتی هستید و یا دارای توانایی های خاص در علوم، هنرها، آموزش، تجارت و یا دومیدانی هستید.

یک نیروی کار مهاجر اولویت دوم هستید (EB-2). در این صورت شرایط شما با یکی از موارد زیر تطابق دارد:

فعالیت در حرفه ای که نیازمند مدرک پیشرفته بوده و یا دارای توانایی ویژه ای در علوم، هنرها یا تجارتی می باشید که به دنبال چشم پوشی از منافع ملی هستید.

یک نیروی کار مهاجر اولویت سوم هستید (EB-3)، در این صورت شرایط شما با یکی از موارد زیر تطابق دارد:

نیروی کار ماهری هستید که در حرفه ای فعال هستید که نیاز به حداقل 2 سال آموزش و تجربه کار دارد و یا کار در حرفه شما به کمتر از 2 سال آموزش و تجربه کاری نیاز دارد و یا عضو در حرفه ای هستید که حداقل یک لیسانس آمریکایی یا معادل خارجی برای آن حرفه را دارا هستید.

متققاضى روش EB-3، از ابتدا گرين کارت را دريافت مى كند و مشاغل اين نوع ويزا بيشتر خدماتى و در كشاورزى، نظافت، منزل دارى، صنايع توليد و .. مى باشد.

در اين روش متقاضى مى تواند همسر و فرزندان زير 21 سال با خود ببرد.

پزشکانی که منافع ملی را بر منافع شخصی خود ترجیح می دهند. پزشکانی که در منطقه ای تحت محاصره مشخص، به صورت تمام وقت و برای مدت زمان مشخصی مشغول به تمرین بالینی می شوند.

 

اگر شما به عنوان متقاضی نیرون کار جاب آفر داشته باشید با طی کردن این مراحل می توانید اقامت دائم و گرین کارت را دریافت نمایید.

  • پیدا کردن کار مناسب (این مرحله را وکلای محلی ما می توانند به شما کمک کنند و به کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار دارند شما را معرفی نمایند.)
  • دریافت تاییدیه از وزارت کار آمریکا
  •  تکمیل فرم های مربوط به ویزای کار آمریکا (در این مرحله نیز وکلای ما می توانند شما را کمک و راهنمایی کنند.)

اخذ گرین کارت از طریق لاتاری

 برنامه ای برای حفظ تنوع نژادی در کشور آمریکا طراحی شده که لاتاری نام دارد و افرادی از آن برخوردار می شوند که در قرعه کشی این برنامه برنده شوند. هر ساله، 55 هزار ويزاى لاتارى آمريكا صادر می شود. برنامه لاتاری DV از سال 1990 روی کار آمده است و متقاضی اصلی استفاده از این برنامه با همسر و فرزندان خود می تواند وارد کشور آمریکا شود و پس از مدت زمان کوتاهی که کمتر از پنج سال است، موفق به اخذ گرین کارت خواهد شد. لاتاری را باید آسان ترین راه اخذ گرین کارت آمریکا دانست که با کمترین هزینه نسبت به سایر روش های مهاجرت، موجب ورود افراد به کشور امریکا می شود.

طریقه ثبت نام گرین کارت آمریکا از طریق لاتاری

آن دسته از متقاضیانی که از طریق لاتاری قصد اخذ گرین کارت را دارند میبایست زمان ثبت نام لاتاری که اول October تا November است ابتدا مدارک مورد نیاز را جمع آوری و سپس در زمان تعیین شده از سوی دولت آمریکا، در سایت https://dvprogram.state.gov با وارد کردن اطلاعات پاسپورت، تکمیل فرم درخواست و یک قطعه عکس، اطلاعات شناسنامه، اطلاعات شناسنامه همسر و فرزندان زیر 21 سال، اقدام به ثبت نام کنند.

گرین کارت آمریکا برای مهاجران خاص

ممکن است واجد شرایط باشید اگر به عنوان … درخواست کنید اگر …
نیروی کار مذهبی فرد عضو یک فرقه مذهبی باشد که برای کار در یک سازمان خصوصی مذهبی به آمریکا بیاید.
نوجوان ویژه مهاجر کودکی است که توسط والدین خود مورد آزار و اذیت، رها شدن یا بی توجهی قرار گرفته است و دارای وضعیت SIJ هست.
افغانستان یا عراق
  • به عنوان یک مترجم افغان یا عراقی برای دولت ایالات متحده خدمت کرده است
  • حداقل به مدت یک سال توسط دولت آمریكا در عراق یا بعد از 20 مارس 2003 استخدام شده اند
  • یک افغانی شاغل در نیروی امداد بین المللی و امنیت بود
عضو رسانه بین المللی در حال آمدن برای فعالیت به عنوان عضو رسانه در آمریکاست
کارمند یک سازمان بین المللی یا خانواده کارمند یا عضو ناتو یا خانواده عضو ناتو یک افسر بازنشسته یا خانواده او یا کارمند برخی سازمان های بین المللی و اعضای خانواده او هستند

 

گرین کارت آمریکا برای افراد قربانی جرائم

ممکن است واجد شرایط باشید به عنوان … درخواست کنید اگر …
قربانی قاچاق انسان در حال حاضر ویزای غیر مهاجرتی T دارد
قربانی جرائم در حال حاضر ویزای غیر مهاجرتی U دارد

گرین کارت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های عالی و جذاب برای اخذ کارت طلایی یا همان گرین کارت آمریکا، مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری در یکی از مناطق آمریکا می باشد. زیرا از این طریق راحت تر به اقامت دائم آمریکا می رسید. شما می توانید به اختیار در پروژه‌ هایی سرمایه‌ گذاری نمایید که هیچگونه ریسکی برای شما ندارد. جهت سرمایه‌ گذاری در شهرهای پیشرفته و بسیار بزرگ آمریکا از طريق ويزاى EB-5 باید حداقل مبلغ 1,800.000 دلار سرمایه گذاری کنید و در این سرمایه‌ گذاری موظف هستید حداقل 10 نفر شهروند آمریکایی را استخدام نمایید.

برای سرمایه گذاری در آمریکا نیازی نیست مدرک تحصیلی بالا یا سطح زبان بالا ادامه دهید. علاوه بر این که سرمایه شما با سرمایه گذاری در آمریکا افزایش می یابد، گرین کارت این کشور را دریافت می نمایید. اين روش شامل همسر و فرزندان زير 22 سال و از ابتدا گرين کارت دريافت مى شود.

 

نحوه اخذ گرین کارت امریکا

رسیدن به گرین کارت از راه های متفاوتی میسر است و افراد براساس شرایط و وضعیتشان است که انتخاب می کنند کدام میسر را برای اخذ گرین کارت آمریکا بپیمایند. اما یک مسیر کلی برای همگان وجود دارد که فرایند گرین کارت را به آخر برسانند. این مراحل عبارتند از:

  • قدم اول: انتخاب مسیر و راه مناسب برای اخذ گرین کارت که می تواند براساس خانواده، کار، پناهندگی، مهاجرت خاص و… باشد. با توجه به اینکه مسیر های مهاجرت و دریافت گرین کارت متفاوت می باشد، متقاضی مناسب ترین روش را باید با توجه به شرایط خود انتخاب کند.
  • قدم دوم: در این بخش نوبت به ارائه درخواست می رسد و فرد میبایست از کارفرما و یا خانواده خود بخواهد که درخواست گرین کارت را ارائه کند یا از طریق کنسولگری اقدام نماید. با توجه به اینکه فرد کدام روش با او سازگاری دارد باید فرم دقیق خود را تکمیل کند که فرم ها با توجه به نوع درخواست فرد به صورت زیر است:
    • درخواست خانوادگی: I-130
    • کاری: I-140
    • سرمایه گذاری: I-526
    • افراد خاص: I-360
  • قدم سوم منتظر تصمیم در مورد درخواست خود باشید: اگر uscis درخواست شما را رد کند، دلایل ریجکتی درخواست را بیان می کند، و اگر درخواست شما تایید شود، به مرکز ملی ویزای وزارت امور خارجه ارجاع داده خواهد شد.
  • قدم چهارم منتظر اعلان از مرکز ویزا باشید: مرکز ملی ویزا nvc مسئول بررسی و پشتیبانی درخواست های ویزا می باشد. این مرکز به متقاضی اطلاع می دهد که چه زمانی باید هزینه های پردازش ویزا را ارسال کند.
  • قدم پنجم مراجعه حضوری: هنگامی که با درخواست ویزای شما موافقت شود، باید به صورت حضوری به دفتر کنسولگری رفته، تا در مصاحبه حضوری شرکت کنید.
  • قدم ششم اطلاع مرکز ملی ویزا از هرگونه تغییر: در صورت به وجود آمدن هر گونه تغییرات مهم از جمله عوض شدن آدرس، تغییر سن از 21 سال به بالا تر، وضعیت تاهل و … نیاز است که کلیه تغییرات را به مرکز ویزا اطلاع رسانی کنید.
  • قدم هفتم اعطای ویزا به شما: بعد از اینکه ویزای مهاجرت شما موافقت شد افسر کنسولگری یک بسته به شما می دهد، که به عنوان بسته ویزا شناخته می‌شود. این بسته باید نزد شما باقی بماند و آن را باز نکنید. پس از دریافت بسته هزینه ها را باید به صورت آنلاین پرداخت کنید. هنگام ورود به امریکا بسته ویزا را به افسر گمرک حفاظت مرزی CBP تحویل می دهید، افسر مرزی تعیین میکند آیا شما به عنوان یک مقیم دائم قانونی خواهید بود، یا به عنوان یکم قیم موقت حضور خواهید داشت.
  • قدم هشتم دریافت گرین کارت: بعد از اینکه هزینه های مهاجرت را به ‏uscis پرداخت کردید، در ایالت متحده گرین کارت خود را از طریق پست دریافت خواهید کرد. معمولا گرین‌کارت ظرف 45 روز به دست شما خواهد رسید.

مدارک لازم برای گرین کارت آمریکا

اگر اشتیاق دارید مجوز اقامت آمریکا را اخذ نمایید، باید مدارک درستی ارائه دهید. در زیر این متن مدارک مورد نیاز به جهت اخذ کارت سبز یا همان کارت اقامت آمریکا آورده شده است:

  • ارائه گواهی عدم سوء کیفری
  • شناسنامه
  •  6 قطعه عکس پرسنلی
  • کپی از صفحات گذرنامه با ویزای غیر مهاجرتی
  • تکمیل فرم برگه G_335A (اطلاعات بیوگرافی)
  • پرداخت هزینه های مربوط به فرم درخواست و ارائه مدارک پرداخت های انجام شده.
  • ارائه اظهار نامه مالیاتی

از دلايل ريجكتى ويزاى آمريكا ارائه اشتباه و نادرست مدارک مى باشد، بنابراین استفاده از تجربه وكيل متخصص در اين زمينه بسيار موثر خواهد بود. موسسه مهاجرتى Canadamie داراى تجربه چندين سال در زمينه امور مهاجرتى مى تواند به شما در اين راستا كمک کند.

معاینات پزشکی واکسیناسیون در ایالات متحده

 معمولاً افرادی که فرم I-485 را درخواست و ثبت اقامت دائم را تنظیم می‌کند، باید معاینات پزشکی را انجام دهند. برای اینکه پزشک معتمد را پیدا کنند می توانند از قسمت my  uscis>find a doctor کمک بگیرند. همچنین می توانید با مرکز تماس uscis تماس گرفته تا افرادی که مورد اعتماد مرکز است را به شما معرفی کنند. معاینات در ایالت متحده در مکانی انجام می شود که تمام جراحان معدنی تعیین شده در آنجا مستقر هستند. دستورات پزشکی که برای هر فرد صادر می گردد تا فرد دیگر متفاوت است. در نتیجه هزینه مشخصی را نمی توان تعیین کرد.

مدت زمان صدور گرين كارت آمريكا

مدت زمان گرفتن گرين کارت آمريكا افراد به وضعیت افراد و روش انتخابی اخذ ویزایشان بستگی دارد. برای مثال افرادی که از طریق لاتاری اقدام به اخذ گرین کارت می کنند، در کمتر از دوسال به هدف خود می رسند زیرا از طریق سریع ترین راه مهاجرت به آمریکا اقدام کرده اند. جدول زیر اطلاعات دقیقی را در این خصوص در اختیارتان می گذارد.

انواع روش های دریافت گرین کارت مدت زمان صدور
خویشاوندی ممکن است چند سال زمان ببرد
لاتاری نهایتا 2 سال
کاری 5 الی 43 ماه
سرمایه گذاری 3 الى 4 سال 
ازدواج 10 تا 38 ماه
پناهندگی یک سال
قربانیان جرایم ممکن است بین چند ماه تا چندسال زمان ببرد
افراد با شرایط خاص بستگی به نوع درخواست شما دارد و ممکن است بین چند ماه تا چندسال زمان ببرد

 

مدت اعتبار گرین کارت آمریکا

به صورت عمده می توان گفت که در بیشتر اوقات، اعتبار گرین کارت امریکا 10 سال می باشد. اعتبار گرین کارت امریکا است که نشان می دهد افراد مقیم دائم کشور امریکا بوده و اجازه کار در آمریکا و فعالیت در این کشور را دارند و در صورت عدم اعتبار، اقامت و فعالیت آنها به مشکل برمی خورد.

قیمت گرین کارت آمریکا

پیش تر به این مورد اشاره کردیم که راه های متفاوتی برای دریافت گرین کارت امریکا وجود دارد. طبیعتا هر کدام از این روش های مختلف با هزینه هایی همراه است. پرداخت قیمت گرین کارت آمریکا یکی از مراحل مهم است که تا آن را با موفقیت پشت سر نگذارید، امکان پیمودن ادامه راه دریافت وجود نخواهد داشت. جزییات این هزینه ها در جدول زیر وجود دارد:

شرح هزینه مبلغ
فرم I-130 (فرم ويزاى خانوادگى آمريكا)
535 دلار
فرم I-140 (فرم نيروى كار خارجى) 700 دلار
فرم I-485 (برنامه ثبت اقامت دائم یا تنظیم وضعیت) 1,140 دلار به اضافه 85 دلار هزینه بیومتریک.
آزمایشات پزشکی هزینه ها بسته به ارائه دهنده متفاوت است.( معمولا بين 400 تا 500 دلار)
Uscis برای مهاجر 220 دلار
پردازش گرین کارت 300 الی 345 دلار

مزایای گرین کارت آمریکا

شاید برای شما این سوال پیش آید که گرین کارت آمریکا چه مزایایی دارد؟ یکی از مزایای مهم و بارز دریافت کارت سبز آمریکا این است که شما با اخذ این کارت حق دارید در کشوری زندگی نمایید که به آن سرزمین فرصت ها می گویند. بهترین دانشگاه، بهترین شرکت ها، بهترین مشاغل در این کشور جای گرفته اند. كسانى كه گرين كارت دارند از اين حقوق برخوردارند:

  • می توانید در دانشگاه‌ های رنک بالای آمریکا با پرداخت هزینه‌ های بسیار کم ثبت نام نمایید.
  • از اقوام خود حمایت مالی کنید.
  • به راحتی می توانید به دیگر کشورها مسافرت کنید.
  • به راحتی می توانید در شهرهای مختلف آمریکا جا به جا شوید.
  • فرصت‌ های شغلی عالی و بسیار بالایی خواهید داشت.

 به طور کلی شما با اخذ گرین کارت آمریکا از تمامی حقوق یک شهروند آمریکایی بهره مند می شوید و پس از گذشت پنج سال در صورت واجد شرایط بودن می توانید پاسپورت آمریکا را درخواست دهید.

تفاوت گرين کارت و پاسپورت

گرین کارت مجوزی است که به یک شهروند غیر آمریکایی اجازه می دهد تا به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کند، اما شهروندی اعطا نمی کند. از سوی دیگر، گذرنامه یک سند رسمی است که برای شهروندان یک کشور صادر می شود و آنها را قادر می سازد تا به خارج از کشور سفر کنند و مدرک شهروندی را ارائه دهند. پاسپورت آمریکا به شهروندان این امکان را می دهد که آزادانه وارد ایالات متحده شوند و از آن خارج شوند، در حالی که دارنده گرین کارت ممکن است با محدودیت هایی روبرو شود و تمام حقوق یک شهروند ایالات متحده مانند رای دادن در انتخابات فدرال را نداشته باشد.

با گرین کارت آمریکا به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

اگر شما خواننده گرامی نیز به دنبال اقامت دائم آمریکا هستید، برایتان مهم است که با گرین کارت آمریکا به چه کشورهایی می توان سفر کرد. کشورهایی که بدون هیچ مشکلی، افراد دارنده گرین کارت را بدون ویزا قبول می نمایند، شامل : مکزیک، کاستاریکا، کانادا، گرجستان، انگلستان، سنگاپور، پرو، جزایر ویرجین، کوراسائو و آروبا می شود.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport