جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای درمانی آلمان✔️مدارک+هزینه+مراحل دریافت ویزای پزشکی آلمان

ویزای درمانی آلمان

ويزاى درمانى آلمان براى اشخاصى كه خواهان درمان در خارج از كشور هستند طراحى شده است. مدت اعتبار اين ويزا 90 روز است و در صورتى كه مدت زمان درمان بيشتر باشد مى توان آن را تمديد كرد.

مدت زمان صدور ويزاى پزشکى آلمان بسته به عوامل مختلف متفاوت است اما معمولا بين سه هفته الى يک ماه است. هزينه ويزاى درمانى آلمان براى افراد بزرگسال 80 يورو و براى افرادى كه زير سن 12 هستند، 40 يورو مى باشد.

براى اطلاع از نحوه اخذ انواع ويزاهاى كشور آلمان، از جمله تحصيلى، كارى و سرمايه گذارى با مشاورين Canadamie تماس حاصل كرده و مشاوره اوليه رايگان دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

ويزاى درمانى كوتاه و بلند مدت آلمان

متقاضيان ویزای آلمان مى توانند براى ويزاى درمانى كوتاه مدت اقدام كرده و در كشور آلمان و ساير كشور هاى اتحادیه اروپا به مدت 90 روز مانده و مشغول به درمان شوند. اما اگر مدت زمان درمان بيشتر از 90 روز باشد، افراد بايد ويزاى نوع D يا بلند مدت را اخذ كرده و تا 1 سال در كشور اقامت داشته باشند.

شرایط اخذ ویزای پزشکی آلمان

برای دریافت ویزای پزشکی آلمان باید مدارک متعددی از جمله گذرنامه معتبر، فرم درخواست ویزا تکمیل شده، عکس‌هايى در اندازه پاسپورت و نامه‌ای از یک موسسه پزشکی آلمانی مبنی بر تایید قرار ملاقات و برنامه درمانی خود ارائه دهید. همچنین باید مدرکی مبنی بر تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های پزشکی و اقامت خود در آلمان ارائه دهید که می تواند از طریق صورتحساب های بانکی شما نشان داده شود.

علاوه بر این، شما باید بیمه درمانی مسافرتی با پوشش حداقل 30,000 یورو، معتبر برای کل منطقه شینگن، و مدارکی از مكان اقامت در آلمان داشته باشید. هزینه ویزا 80 یورو است و براى افرادى كه زير سن 12 سال هستند 40 يورو است. در صورت لزوم مى بايست در مصاحبه ویزا در سفارت یا کنسولگری آلمان در ایران شرکت کنید.

لازم به ذكر است شخصی که ویزای پزشکی آلمان را دارد، نمی تواند به کار در آلمان و تحصیل در آلمان بپردازد صرفاً به هدف درمان ورود پیدا کرده است. کشورهایی که نیاز به دریافت ویزای درمانی آلمان ندارند.

  • کانادا
  • استرالیا
  • نروژ
  • آمریکا
  • سویس
  • لیختن اشتاین
  • ایسلند
  • نیوزلند
  • ژاپن
  • اتحادیه اروپا

بیماری های واجد شرایط اخذ ویزای پزشکی

همانطور که می دانید برخی از بیماری ها شامل درمان و منجر به دریافت ویزای پزشکی آلمان می شود نظیر تومور های سرطانی که امکان درمان آنها در حال حاضر وجود داشته باشد. تومورهای چشمی، کلیه، شش، گوش، سینه، رحم، مغز استخوان، تخمدان، پروستات، پانکراس، تومورهای نخاعی، تومورهای بدخیم مانند کبد، ستون فقرات ، درمان قطع نخاع در آلمان و غیره. افرادی که نیاز به جراحی های پیوندی و یا تعویضی دارند مانند تعویض لگن، مفصل، زانو و غیره. برای دریافت اطلاعات بیشتر، متقاضی می بایست اطلاعات و مدارک پزشکی خود را برای متخصصین در آلمان ارسال کرده و متناسب با صلاحدید آنها اقدام نماید.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

مراحل دریافت ویزای درمانی آلمان

جهت مهاجرت به آلمان و دريافت ویزای درمانی متقاضیان می بایست مدارک خود را مطابق با شرایط زیر آماده کرده و به سفارت تحویل دهند.

  • دريافت نامه از بيمارستان يا موسسه پزشکى آلمانى
  • تکمیل فرم درخواست
  •  آماده سازی مدارک و پرونده پزشکى براى مهاجرت
  • طرز تهیه و تکمیل مدارک خواسته شده متقاضی می بایست وقت سفارت خود را از کنسولگری آلمان دریافت کنند.
  • توجه داشته باشید تقریبا سه هفته پیش از سفر برای دریافت ویزای خود اقدام کرده باشید.
  • حضور به موقع در سفارت به همراه تمامی مدارک
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزای درمانی آلمان
  • ارائه مدارک آماده شده 

مدارک لازم برای ویزای پزشکی آلمان

همانطور که پیشتر توضیح دادیم با داشتن دعوتنامه از پزشکان و بیمارستان های کشور آلمان، متقاضی می تواند برای دریافت ویزای درمانی آلمان به سفارت این کشور مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام نماید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پزشکی آلمان به شرح زیر است.

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • دعوتنامه پزشک
  • مدارک پزشکی متقاضی
  • ارائه تمکن مالی ویزای آلمان متناسب با هزینه های درمان در آلمان
  • گواهی پزشک در کشور مبدا
  • ارائه مکاتبات پزشکی و آنالیزهای انجام شده
  • الزام درمان در کشور آلمان
  • و سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی آلمان

هزینه ویزای درمانی آلمان

همانطور که می دانید ویزای درمانی آلمان در کتگوری ویزای توریستی آلمان قرار می‌گیرد. هزینه درخواست برای متقاضیان در حدود 80 یورو نیز می باشد. مادامی که متقاضی وقت سفارت خود را تنظیم می کند و در زمان مشخص شده در سفارت حضور پیدا می کند می بایست این مبلغ را به سفارت آلمان پرداخت نماید. لازم به ذکر است بدانید تنها برای افرادی می باشد که نیاز به درمان در کشور آلمان را دارند و در صورتی که اگر شخصی بتواند در کشور خود به درمان ادامه دهد ضرورتی برای ورود به آلمان را ندارد و امکان دارد با دریافت ویزای وی موافقت نشود.

مدت زمان صدور و شرایط تمدید ویزای پزشکی آلمان

متقاضیان می‌توانند سه هفته یا یک ماه قبل از سفر برای دریافت ویزای درمانی آلمان اقدام نمایند. اما در صورتی که شرایط متقاضی بشدت حاد باشد می تواند تحت شرایط خاصی با داشتن مدارک پزشکی خود برای گرفتن سریع تر ویزا اقدام نماید. به صورت کلی این ویزا نیز سه ماه می باشد. اما اگر مدت زمان درمان متقاضی بیش از سه ماه باشد می‌تواند در داخل محیط با ارائه مدارک لازم، ویزا پزشکی آلمان خود را تمدید نماید. براى اين كار بايد نامه از بيمارستان مربوطه نامه دريافت كنيد و اداره‌ مهاجرت شهر محل علاج با تمامى مدارک مراجعه نموده و درخواست تمديد ويزاى درمانى خود را انجام دهيد.

اعتبار ويزاى درمانى آلمان

با توجه به نكات مذكور در مقاله، اعتبار ويزاى درمانى آلمان به مدت 90 روز است اما در صورتى که افراد نياز به وقت بيشترى دارند مى توانند و با انجام مراحل ذكر شده، به تمديد ويزا بپردازند.

دریافت پذیرش از بیمارستان‌های آلمان

متقاضی دریافت ویزای درمانی آلمان در ابتدا می بایست بیماری خود را مطابق با لیست بیماری های ذکر شده در بخش مربوطه پیدا کرده در صورتی که واجد شرایط برای درمان در کشور آلمان می باشد، اطلاعات و مدارک پزشکی خود را برای پزشکان و بیمارستان معتبر آلمان ارسال نماید. مدارک متقاضی مستقیماً در اختیار پزشکان قرار می گیرند که می توانند به صورت کامل آلمانی صحبت کنند و پس از بررسی مدارک این امکان وجود دارد تا پزشکان دعوت نامه ای را برای متقاضی ارسال کنند. در صورت کمبود مدارک و وجود نواقص در پرونده متقاضی امکان درخواست مدارک بیشتر برای متقاضی وجود دارد. لازم به ذکر است بدانید که ویزای درمانی آلمان ویزای اقامت آلمان محسوب نمی شود. در نهایت با در دسترس داشتن دعوتنامه پزشکی، متقاضی می تواند برای دریافت ویزای درمانی آلمان اقدام نماید.

هزينه درمان در بيمارستان هاى آلمان

هزینه درمان در آلمان بسته به نوع عمل و بیمارستان می تواند بسیار متفاوت باشد. در جدول زير به هزينه هاى درمان در بيمارستان هاى آلمان براى برخى از بيمارى ها به طور متوسط پرداختيم :

مراقبت های بستری حدود 4,000 یورو
واحد مراقبت های ویژه حدود 1400 یورو در روز
بيمارى هاى خاص (جراحی‌های مربوط به نقص مادرزادی قلب) از 8,410 تا بیش از 33,000 هزار يورو
برداشتن تومور مغز، بسته به تکنیک مورد استفاده بین 13,715 تا 26,010 يورو
درمان اوتیسم در آلمان 50 تا 150 یورو در هر جلسه

برای برنامه های فشرده تر بیش از 30,000 یورو در سال

درمان سرطان در آلمان هزینه درمان سرطان در آلمان بر اساس نوع سرطان و درمان مورد نیاز متفاوت است. به طور متوسط، از 10,000 تا 50,000 یورو متغیر است. درمان های پیشرفته، مانند درمان هدفمند یا ایمونوتراپی، می تواند بیش از 100,000 یورو باشد. مداخلات جراحی و بستری شدن در بیمارستان هزینه ها را اضافه می کند.

از جمله بهترين بيمارستان سرطان آلمان مى توان به بيمارستان هليوس برلين (Helios Hospital Berlin-Buch ) اشاره كرد.

درمان ضایعات نخاعی در آلمان هزینه توانبخشی ضایعه نخاعی بسته به شدت آسیب و طول برنامه توانبخشی می تواند از 2,420 تا 50,000 یورو یا بیشتر باشد.

اين هزينه ها تخمینى است و بسته به شرايط افراد و شدت بيمارى ممكن است متفاوت باشد.

بردن همراه با ويزاى درمانى آلمان

هنگام درخواست برای ويزاى درمانى آلمان، ممکن است در صورت لزوم یک همراه بیاورید. این می تواند یکی از اعضای خانواده یا دوست یا باشد. همراه باید جداگانه برای ویزای شینگن اقدام کند، مگر اینکه موسسه پزشکی در آلمان به طور خاص اعلام کند که حضور آنها از نظر پزشکی ضروری است. علاوه بر اين بايد تمام اسناد و مدارک مورد نياز همراه به سفارت ارائه‌ شود.

از ديگر نکات مهم که بايد به آن اشاره كرد اين است كه تعداد زيادى از موسسات اعزام بيمار به خارج از كشور وجود دارد كه برخى از آن ها اطلاعات نادرست به متقاضيان مى دهند و اين امر باعث ميشود كه اين افراد وقت و پول خود را از دست دهند. موسسه مهاجرتى Canadamie داراى مشاورين زبده در زمينه هاى مهاجرتى مثل تحصيل، كار و سرمايه گذارى است كه آماده ارائه خدمات به شما عزيزان است.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport