جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اقامت انگلیس 2024✔️ شرایط اقامت برای ایرانیان + راه ها

اقامت انگلیس- شرایط اخذ- روش های اقامت 2024

اقامت انگلیس در 2 نوع موقت و دائم وجود دارد که برخی از روش ها منجر به شهروندی بریتانیا می گردد.برای اخذ اقامت انگلیس فرد می تواند از روش های کار، تحصیل، سرمایه گذاری ازدواج و یا پناهندگی اقدام کند، انتخاب نوع روش مهاجرتی هر فرد، با توجه به شرایط مالی، تحصیلات و سابقه کار و سن افراد بررسی می گردد، به عنوان مثال فردی که بالای 45 سال سن دارد، روش تحصیلی گزینه خوبی برای او نمی باشد اما روش هایی مانند سرمایه گذاری و خودحمایتی روش مناسبی برای فرد خواهد بود. جالب است بدانید در برخی موارد روش های اخذ اقامت در انگلیس در مقایسه با ترکیه به مراتب راحت تر است. مثلا برای ثبت شرکت در ترکیه شما باید به ازای هر ایرانی 5 نفر ترک استخدام کنید در حالی که در انگلستان شما تنها با استخدام یک شهروند بریتانیایی می توانید از طریق ثبت شرکت اقامت دائم انگلستان بگیرید.
روش دیگر روش نوآفرینی و استارتاپ است. شما می توانید از طریق ویزای استارتاپ با هزینه 10 تا 50 هزار دلار بسته به بیزنس پلن خود اقدام به اخذ اقامت کنید. مدت زمان اخذ اقامت در این کشور 3 سال و برای اخذ پاسپورت 5 سال طول می کشید. مجوز اقامت انگلستان در گام اول با اخذ ویزا صادر می شود که برای روش تحصیلی می توان پذیرش دانشگاه یا در روش سرمایه گذاری تایید طرح های تجاری و داشتن سرمایه و… را شرط صدور ویزا دانست.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط اقامت انگلیس برای ایرانیان

از نظر اخذ ویزا در سال های اخیر شرایط گرفتن اقامت انگلیس برای ایرانیان و اکثر مردم اتحادیه اروپا یکسان شده زیرا که این کشور از اتحادیه اروپا خارج شد و قوانین اقامتی تغییرات شگرفی داشت. یکی از تغییرات را می توان در کارت اقامت انگلستان دانست که BRC دیگر معتبر نیست. راه های اقامتی تحصیل و کار و سرمایه گذاری و… برای ایرانیان باز بوده و باید با شرایط ویزا به کارت اقامتی برسند.

شرایط اقامت در انگلیس برای ایرانیان شامل پروسه های متفاوتی است. اقامت در انگلیس به دو بخش اقامت موقت و اقامت دائم تقسیم می‌شود. برخی از روش‌های اقامتی مستقیم به اقامت دائم و پس از آن به شهروندی و تابعیت این کشور ختم می‌شود و در برخی دیگراز روش‌ها ابتدا اقمت کوتاه مدت یا موقت اخذ می‌شود و سپس به اقامت دائم و شهروندی ختم می‌شود. در ابتدای کار برای هردو این اقامت‌ها باید اخذ ویزا صورت گیرد. اخذ ویزا نیز روش‌ها و پروسه‌های متفاوتی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

 راه های اخذ اقامت انگلیس

اخذ اقامت انگلستان که به عنوان حق اقامت در انگلستان نیز شناخته می شود، بسته به شرایط و صلاحیت شما از راه های مختلفی امکان پذیر است. در اینجا چند راه متداول برای اخذ اقامت بریتانیا آورده شده است:

  • اقامت کاری: اگر پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای انگلستان دارید، می توانید برای ویزای کاری مانند ویزای Tier 2 (General) اقدام کنید که به شما امکان زندگی و کار در انگلستان را می دهد.
    برخی از دسته ها، مانند کارگران بسیار ماهر (به عنوان مثال، ویزای Tier 1 General)، ممکن است پس از یک دوره معین منجر به اقامت دائم یا اقامت دائم شوند.
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی: اگر قصد دارید مقدار قابل توجهی پول در بریتانیا سرمایه گذاری کنید یا کسب و کاری راه اندازی کنید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای سرمایه گذار یا کارآفرین باشید که در نهایت می تواند منجر به اقامت شود.
  • اقامت تحصیلی: اگر در یک موسسه آموزشی انگلستان ثبت نام کنید و شرایط خاصی را داشته باشید، می توانید ویزای دانشجویی دریافت کنید. پس از اتمام تحصیلات خود، ممکن است واجد شرایط مسیر Graduate Route باشید که به شما امکان می دهد کار کنید و برای ویزا یا اقامت بیشتر درخواست دهید.
  • اقامت از طریق پناهندگی: افرادی که به دلیل ترس از آزار و اذیت در کشور خود در انگلستان درخواست پناهندگی می کنند می توانند اقامت قانونی در بریتانیا را فراهم می کند.
  • اقامت از طریق تولد: اگر یکی از والدین شما یا هر دو شهروند بریتانیا هستند،واجد شرایط دریافت تابعیت بریتانیا هستید.  حتی اگر در خارج از بریتانیا متولد شده باشید.
  • اقامت از طریق ازدواج: اگر با یک شهروند بریتانیایی ازدواج کرده یا در شراکت مدنی با آن هستید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت از طریق این رابطه باشید.

اقامت در انگلیس از طریق کار

اقامت انگلیس از طریق کار یکی از راه های پرطرفدار اخذ اقامت دائم انگلستان می باشد که در نهایت منجر به کسب تابعیت و پاسپورت می شود. کشور انگلستان با نرخ بیکاری 4 درصد که در 44 سال گذشته در انگلستان تقریباً به همین میزان بوده است نشان از قدرت و ثبات اقتصادی این کشور دارد. در نمودار ذیل نرخ بیکاری کشور انگلستان در اواخر ماه های سال 2022 نشان داده شده است که برابر با 5 درصد می باشد.

نرخ بیکاری در انگلستان در انگلستان

اقامت در انگلیس از طریق کار از دو روش امکان پذیر می باشد.

اقامت انگلستان از طریق کار با ویزای Tier2 یا کار شرکت

ویزای tier2 انگلستان مختص افرادی است که دعوت نامه شغلی از یک کارفرما یا شرکت در کشور انگلستان دارند. برای دریافت یک پیشنهاد شغلی معتبر و قانونی کارفرما باید حقوقی را برای شما در نظر بگیرد که این حقوق تمام هزینه های متقاضی و خانواده وی را تأمین نماید و مبلغ این حقوق پس از کسر مالیات محاسبه می گردد. علاوه بر این کارفرمای انگلستانی 10 درصد از سهام شرکت یا مبلغی در حدود 159.000 پوند را جهت حمایت از شما بلوکه می نماید تا بتواند به صورت قانونی اسپانسر یا پشتیبان شما باشد. حقوق و دستمزد دریافتی برای یک سال در کشور انگلستان 25.000 تا 30.000 پوند می باشد. لازم به ذکر است که در این روش نیاز به آیلتس 5 تا 6 می باشد.

اقامت انگلیس از طریق کار با ویزای Tier5

ویزای tier5 ویزای جستجوی کار در انگلستان می باشد در حال حاضر این ویزا برای ما ایرانی ها بسته می باشد. اقامت انگلیس از طریق کار نکات مربوط به شرایط عمومی و مدارک مورد نیاز:

  • مناسب ترین سن برای درخواست ویزای کار سن 25 تا 40 سال می باشد.
  • مدرک زبان انگلستانی حداقل آیلتس جنرال 6
  • حداقل مدرک کارشناسی
  • داشتن یک اسپانسر یا پشتیبان در کشور انگلستان که پاسپورت انگلستان را داشته باشد.
  • پاسپورت و شناسنامه عکس دار
  • مدارک و رزومه کاری مطابق با رشته تحصیلی
  • مدارک مبنی بر تمکن مالی

با توجه به اینکه دریافت یک پیشنهاد شغلی از انگلستان پروسه طولانی و پیچیده ای دارد و افراد زیادی از ناآگاهی متقاضیان سوءاستفاده می کنند توصیه می شود قبل از هر اقدامی با یک مشاور معتبر مشاوره و راهنمایی دریافت نمایید یا در ابتدا از طریق راه هایی مثل تحصیل در انگلستان اقدام کنید و در نهایت با تغییر ویزا اقامت کاری انگلستان دریافت نمایید.

اقامت انگلیس از طریق تحصیل

در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین و مطمئن ترین راه های گرفتن اقامت انگلیس از طریق تحصیل می باشد. تحصیل در انگلستان در مقطع دبیرستان و مقاطع مختلف دانشگاهی لیسانس فوق لیسانس که به مدت 9 ماه به طول می انجامد و همچنین دکتری امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که تحصیل فرزندان به صورت رایگان می باشد. ویزای تحصیلی انگلستان Tier4 نام دارد و به دو دسته کلی تقسیم می گردد:

گرفتن اقامت در انگلیس از طریق Child student visa

این ویزا مختص متقاضیان زیر 17 سال و 6 ماه می باشد. اقامت انگلستان از طریق تحصیل برای افراد زیر 18 سال در مقطع دبیرستان در مدرسه های خصوصی و شبانه روزی انگلستان امکان پذیر می باشد. تحصیل در انگلستان برای افراد زیر 18 سال نیاز به مدرک زبان انگلیسی نمی باشد. اما فرد باید از دانش زبان انگلستانی مناسبی برای ویزای دانش آموزی انگلیس برخوردار باشد. تحصیل در انگلستان برای افراد زیر 18 سال شامل ویزای همراه نمی باشد و والدین با دریافت ویزاهای کوتاه مدت یا توریستی انگلستان می توانند جهت همراهی فرزندان خود اقدام نمایند. هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع دبیرستان با توجه به کالج و شهرهای مختلف انگلستان متفاوت بوده اما عموماً هزینه های تحصیل در انگلستان سالیانه بین 28.000 تا 32.000 هزار پوند انگلستان می باشد.

گرفتن اقامت در انگلیس از طریق General student visa

این اقامت برای متقاضیان مقاطع لیسانس فوق لیسانس و دکتری که بالای 18 سال دارند، می باشد. متقاضیان نیازمند مدرک زبان آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 6 می باشد این نمره برای دانشجویان متقاضی کارشناسی ارشد 6.5 و برای دکتری 7 می باشد. کشور انگلستان جزء کشورهایی می باشد که بروی سن و گپ یا همان فاصله تحصیلی متقاضیان حساس می باشد و شرط سنی برای سفارت و اکثر دانشگاه های انگلستان مهم می باشد. عموماً ویزای تحصیلی انگلستان در مقاطع فوق لیسانس و دکتری دارای ویزای همراه بوده و افراد به صورت همزمان می توانند به این کشور سفر کنند. طول دوره تحصیلی مقطع لیسانس در انگلستان 3 سال و فوق لیسانس یک سال به طول می انجامد و هزینه های تحصیل با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه ها متغیر بوده و سالیانه بین 10.000 تا 12.000 هزار پوند انگلستان می باشد. شرایط عمومی و مدارک مورد نیاز اقامت انگلستان از طریق تحصیل:

  • گذرنامه یا پاسپورت معتبر
  • مدارک دو سال آخر تحصیل به همراه ریز نمرات
  • ترجمه تمامی مدارک به زبان انگلستانی و ممهور به مهر دادگستری و وزارت امور خاجه
  • ارائه تمکن مالی و پرینت بانکی(برای افراد زیر 18 سال می تواند به حساب والدین باشد.)
  • ارائه مدرک زبان آیلتس برای متقاضیان بالای 18 سال
  • برای مقاطع فوق لیسانس و دکتری متقاضی نیازمند به حداقل 2 توصیه نامه از اساتید دانشگاهی که فارغ التحصیل شده است می باشد.

اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری نیز امکان پذیر می باشد اما دارای شرایط و قوانینی است که اگر رعایت شود منجر به اخذ اقامت دائم انگلستان می گردد.

در حال حاضر سرمایه گذاری هایی که در انگلستان از طرف دولت مورد تأیید می باشد، عبارتند از:

اقامت دائم انگلستان از طریق سرمایه گذاری 50.000 پوندی (نوآفرینی)

اگر از این روش برای دریافت اقامت اقدام کنید، در مدت زمان 3 سال اقامت دائم انگلستان را به دست می آورید و با گذشت 5 سال به پاسپورت انگلستان میرسید. شما در این روش شما با کمک canadamie یک طرح تجاری یا business plan ارائه می دهید و نشان می دهید که سرمایه 50.000 هزار پوندی را برای شروع کسب و کار جدید در این کشور در اختیار دارید. همچنین مبلغ 20 تا 30 هزار پوند برای گذراندن هزینه های زندگی در مدت زمان شروع کسب و کار خود می بایست ارائه دهید.

اقامت انگلیس از طریق سرمایه گذاری 200.000 پوندی

مزیت این روش سرمایه گذاری این است که دو خانواده با هم می توانند اقدام نمایند. سرمایه گذاری در انگلستان امتیازی می باشد و افرادی که شرایط عمومی زیر را داشته باشند می توانند برای این سرمایه گذاری اقدام نمایند:

  • حداقل نمره 5.5 آیلتس
  •  طرح تجاری معتبر
  • کارآفرینی و استخدام دو فرد که اقامت را داشته باشند.

نکته مهم: لازم به ذکر است که این نوع سرمایه گذاری در حال حاضر متوقف شده است.

اقامت در انگلستان از طریق سرمایه گذاری 2.000.000 پوندی

این روش سرمایه گذاری به صورت نقد خواهد بود که شما به دولت انگلستان پرداخت می نمایید و در ابتدا یک اقامت 3 سال و 4 ماهه دریافت می کنید. برخی از مدارکی که برای سرمایه گذاری و اقامت مورد نیاز است به قرار ذیل می باشد:

  • گذرنامه معتبر که حداقل دو صفحه از آن خالی باشد.
  • یک طرح تجاری معتبر و مورد تأیید اداره مهاجرت و بازرگانی انگلستان.
  • شواهد و پرینت بانکی که میزان دارایی نقد شما را مشخص می نماید.
  • تمکن مالی مناسب که نشان می دهد شما در طول اقامت و سرمایه گذاری در انگلستان می توانید از پس هزینه های زندگی خود برآیید.
  • مدرک زبان انگلستانی
  • مدارک و گواهی های پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه

اخذ اقامت دائم انگلستان از طریق سرمایه گذاری در انگلستان امتیازی می باشد و بیشترین امتیاز را طرح تجاری شما دارد. باید توجه داشته باشید که طرح تجاری شما نباید روی املاک و مستغلات باشد. توصیه می شود قبل از اقدام با یک وکیل مهاجرت به انگلستان معتبر مشاوره و با آگاهی کامل نسبت به آن اقدام نمایید.

اقامت انگلستان از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در انگلستان، اقامت 3 ساله را به فرد تقدیم می کند که 2 سال دیگر نیز به این مدت اضافه شده و افراد قادر به تمدید ویزای خود به مدت 2 سال می باشند. بعد از سپری شدن این مدت زمان که جمعا پنج سال می شود، امکان درخواست اقامت دائم نیز مهیا می شود. البته برای داشتن همه این مزایا، شرایطی از قبیل موارد زیر لازم است:

  • داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 4
  • ارائه مدارک هویتی
  • پاسپورت
  • عدم سابقه کیفری
  • پرداخت مالیا
  • دارا بودن بیمه
  • تمکن مالی
  • برخوردار از شرایط ثبت شرکت
  • پرداخت هزینه های موجود
  • دارا بودن رزومه و سابقه کاری مورد نیاز

اقامت انگلستان با خرید ملک

خرید ملک در انگلستان برای متقاضیان بین المللی هیچ محدودیتی ندارد و شرایط خرید ملک در انگلستان برای همه افراد یکسان می باشد. اما خرید ملک  در انگلستان به تنهایی به دریافت اقامت انگلستان منتهی نمیشود و شما باید ابتدا از طریق روش های دیگری اقدام کنید برای اخذ اقامت و سپس برای خرید ملک اقدام کنید.

اقامت انگلیس از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های کسب اقامت در انگلیس ازدواج با یک شهروند انگلستانی می باشد که در ابتدا اقامت 3 ساله با شرط حضور به فرد تعلق میگیرد. اقامت از طریق ازدواج نیازمند شرایط و مدارکی می باشد که در ذیل به بخشی از آن اشاره می شود:

  • سن متقاضیان بالای 18 سال باشد.
  • فرد مورد نظر تابعیت و پاسپورت انگلستان را داشته باشد.
  • تا 3 سال قبل از درخواست در کشور انگلستان اقامت داشته باشد.
  • سند اقامت دائم و اثبات وضعیت اقامت دائم
  • تمکن مالی مناسب جهت هزینه های زندگی مشترک در انگلستان
  • دانش زبان انگلستانی
  • پرداخت هزینه ازدواج در انگلستان(1.330 پوند) و هزینه های ثبت اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری (حدود 19 پوند)

توجه داشته باشید که در ازدواج در انگلیس به طور صوری هیچگونه اقامتی داده نمی شود. در خصوص ازدواج با یک شهروند انگلستانی قبل از هر اقدامی باید آثار قانونی ازدواج و نکاح را در کشور ایران و انگلستان مطالعه نمایید و نسبت به آن آگاه باشید.

اقامت انگلیس از طریق تولد

اقامت دائم انگلستان و اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد هم امکان پذیر می باشد. اقامت و تابعیت در کشورها از دو قاعده خاک و خون پیروی می کند. سیستم خاک بیان می دارد که اگر نوزادی در خاک یک کشور اعم از زمینی هوایی یا دریایی متولد شود تابعیت آن کشور به وی تحمیل می گردد. کشورهایی همچون کانادا آمریکا برزیل و آرژانتین جزء معروف ترین کشورهایی هستند که از این قاعده پیروی می کنند. سیستم خون به این صورت است که نوزاد از طریق پدر یا مادر تابعیت را دریافت می کند که در حال حاضر اکثر کشورها از قاعده خون پیروی می کنند. گرفتن اقامت دائم انگلیس از طریق تولد تا قبل از 1 ژانویه 1983 از سیستم خاک تبعیت می کرد اما بعد از این تاریخ و در حال حاضر از قاعده خون پیروی می کند یعنی فقط در صورتی که پدر یا مادر نوزاد متولد شده تابعیت انگلستان را داشته باشند تابعیت انگلستان به فرزند نیز تحمیل می گردد.

اقامت انگلیس از طریق پناهندگی

اقامت دائم انگلیس از طریق پناهندگی یکی از نادرست ترین و پر ریسک ترین راه های اخذ اقامت در انگلیس می باشد. لازم به ذکر است که canadamie هیچ گونه مشاوره و خدماتی در خصوص اقامت در انگلیس از طریق پناهندگی ندارد. عموم افرادی که اقدام به اخذ اقامت از طریق پناهندگی می کنند تا زمانی که پرونده آنها به طور کامل بررسی نشده و جواب نهایی آن صادر نشده است بلاتکلیف بوده و اکثراً اجازه کار و تحصیل ندارند. عموماً بررسی پروسه پرونده های پناهندگی بین 1 تا 2 سال به طول می انجامد.

کشور انگلستان عضو کنوانسیون ژنو (کنوانسیون پناهندگی) بوده و نسبت به مفاد آن درخصوص حمایت از پناهندگان پایبند می باشد. طبق تعریف کنوانسیون ژنو (کنوانسیون پناهندگی) پناهنده به کسی اطلاق می شود که به دلیل یک ترس واقعی اعم از نژاد رنگ پوست مذهب عضویت در یک گروه اجتماعی خاص افکار و اندیشه های سیاسی مغایر با حکومت و … در کشور خود مورد آزار اذیت و شکنجه قرار گرفته نمی تواند به کشور خود باز گردد و جانش در خطر می باشد.

مدارک لازم برای گرفتن اقامت انگلیس

جمع آوری مدارک لازم برای گرفتن اقامت انگلیس بسته به انتخاب هر روش دارد. با فرض اینکه شما متقاضی محترم اخذ اقامت، هنوز مسیر اقامتی خود را مشخص ننموده اید، به شرح مدارک کلی که ارائه آنها در همه برنامه و روش های اخذ اقامت در انگلیس یکسان می باشد، پرداخته ایم. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک هویتی از جمله: شناسنامه، کارت ملی و… به همراه ترجمه
  • تکمیل فرم درخواست
  • پاسپورت و کپی از آن
  • مدرک زبان
  • رزومه و نامه پذیرش دانشگاه برای اخذ اقامت تحصیلی
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • فیش پرداخت هزینه های موجود
  • بیمه مسافرتی
  • دو قطعه عکس
  • نامه پذیرش از موسسه یا دانشگاه
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شغلی (برای اقامت کاری)
  • مدارک مالی
  • پرداخت هزینه های بلیط
  • ارائه آدرس مسکن
  • پرداخت هزینه‌های ویزا یا اقامت

هزینه گرفتن اقامت انگلیس چقدر است؟

هزینه اقامت در انگلیس با توجه به روش انتخابی، تغییر می کند. پس افرادی که به دنبال برآورد این مبلغ می باشند، ابتدا باید روش اخذ اقامت خود را انتخاب کرده تا به مبلغ مورد نظر برسند. کارشناسان موسسه ملک پور با جمع آوری اطلاعات مربوط به هزینه گرفتن اقامت انگلیس، جدولی را تنظیم کرده اند که اطلاعات مناسبی را در این باره به علاقه مندان ارائه خواهد داد:

 

نوع ویزا شرح هزینه (پوند)
تحصیلی  درخواست ویزا 363
تمدید ویزا 490
بیمه سلامت بالای 18 سال :470
زیر 18 سال 235
تمکن مالی (سالانه) بین 9 تا 30 هزار
اسکلید ورکر (نیروی کار ماهر) درخواست ویزا (استارتاپ) 378
درخواست ویزا (Innovator) 1036
بیمه سلامت 2500 پوند
تمکن مالی حداقل 30000 پوند سرمایه اولیه
درخواست ویزای شریک زندگی 508
ویزای توریستی

 

بیمه برای ویزای توریستی 180 روزه 35 دلار
تمکن مالی داشتن هزینه 3 ماه زندگی در انگلستان (تقریبا 6600 پوند)
درخواست ویزای توریستی 6 ماهه 100 پوند
ویزای توریستی با هدف درمان 200 پوند
ویزای توریستی قابل تمدید تا دو سال 376 پوند
بیمه (3 ماهه) 33 الی 35 یورو

مدت زمان گرفتن اقامت انگلیس در روش های مختلف

به طور کلی می توان گفت که اگر از داخل انگلیس برای تمدید و یا تغییر نوع ویزا درخواست دهید، جواب ویزای انگلیس شما در 90% زیر 6 هفته و 100% مواقع زیر 12 ماه نتیجه ویزای شما خواهد آمد و اگر از خارج از انگلیس درخواست ویزا دهید 98.5% مواقع جواب ویزا زیر 12 ماه صادر می گردد و در 100 % مواقع 24 ماهه جواب ویزا خواهد آمد. در جدول زیر مدت زمان گرفتن اقامت انگلیس در روشهای مختلف را توضیح می دهیم:

 

نوع ویزا مدت زمان صدور ویزا
ویزای تحصیلی انگلیس  حداکثر 3 ماه
ویزای کاری انگلیس حداکثر 12 ماه
ویزای ازدواج انگلیس 6 الی 12 هفته
ویزای توریسیتی انگلیس 8 هفته
ویزای سرمایه گذاری حداکثر 12 هفته

انواع اقامت انگلیس

اقامت انگلیس انواع مختلفی دارد که بر اساس شرایط هر فرد به او تعلق می گیرد و به 3 نوع اقامت کوتاه مدت( توریستی)، اقامت بلند مدت و اقامت دائم تقسیم می گردد.

در اینجا جدولی برای انواع اقامت در انگلیس بر اساس مدت زمان آورده شده است:

 

نوع اقامت مدت زمان مشمولین
توریستی تا ۶ ماه توریست‌ها، بازدیدکنندگان
ویزای تحصیلی مدت دوره تحصیلی دانشجویان خارجی
ویزای کاری کوتاه تا ۶ ماه افرادی که به صورت موقت برای کار یا تجارت می‌آیند
ویزای کاری بلند تا ۵ سال افرادی که توسط یک کارفرما در انگلیس استخدام شده‌اند
ویزای خانواده متغیر اعضای خانواده افرادی که در انگلیس اقامت دارند
اقامت دائم بدون محدودیت بعد از مدت زمان معین( 3 الی 5 سال) به فرد اعطا می گردد.
تابعیت انگلیس بدون محدودیت پس از گرفتن اقامت دائم به فرد اعطا می گردد.

 

کارت اقامت انگلستان

کارت اقامت انگلستان یا BRC که کارت اقامت بیومتریک نیز نامیده می شود، شامل اطلاعات بیومترکی فرد است و به افراد حق زندگی، کار، اجاره محل اقامت را می دهد. این کارت از زمان خروج از اتحادیه اروپا دیگر صادر نمی شود اما تا تاریخ اعتبارش، قابل استفاده است. در حال حاضر BRC ها دیگر صادر نشده و حق کار و اجاره به صورت آنلاین ثبت می شود.

البته نوع دیگری از کارت نیز با نام BRP وجود دارد که برای افراد دارای ویزای 6 ماه به بالا و دارای مدارک مسافرتی وزارت خانه هستند صادر می شود این کارت حق کار و اجاره را نشان نمی دهد. زمانی BRP می گیرید که:

  • جهت اقامتی بالای شش ماه ثبت نام کنید
  • تمدیدی برای ویزای بالای 6 ماه داشته باشید
  • مراحل اقامت در انگلستان را آغاز کنید
  • منتقل سازی ویزا به گذرنامه جدید
  • جهت مدارک سفر وزارت خانه اقدام کنید
  • اقدام برای گرفتن BRP به صورت جدا نیازی نیست

BRP شامل موارد زیر خواهد بود:

  • نام، تاریخ و محل تولد
  • اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس صورت)
  • وضعیت و شرایط اقامت
  • شماره بیمه ملی (NI) در برخی کارت ها بسته به ویزا و تاریخ صدور درج می گردد.

اقامت در لندن

لندن پایتخت و بزرگترین شهر انگلستان می باشد که از جذابیت بالایی بین متقاضیان برخوردار است. در شهر لندن حدود 3 میلیون مهاجر زندگی می کنند که این امر باعث شده که لندن یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای دنیا و انگلستان به حساب آید. راه های مختلفی برای اقامت در لندن وجود دارد، از این راه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ازدواج با تبعه انگلستان
  • تحصیل در دانشگاه های لندن
  • کار در لندن
  • سرمایه گذاری در لندن
  • تولد در لندن
  • پناهندگی در لندن (canadamie هیچگونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد.)
  • اقامت در لندن برای افراد خاص

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شرایط و روش های اقامت در لندن با شرایط و روش های مهاجرت به انگلیس یکی می باشد.

راه های گرفتن اقامت دائم انگلستان

راه های متداول دریافت اقامت دائم در انگلستان در جدول زیر گردآوری شده است:

 

راه ها توضیحات دوره واجد شرایط بودن برای ILR
ویزای کاری Tier 2 استخدام در انگلستان 5 سال
ویزای سرمایه گذاری سرمایه گذاری مالی قابل توجه در بریتانیا 2 تا 5 سال
ویزای کارآفرینی تاسیس یک تجارت موفق در بریتانیا 3 تا 5 سال
پناهندگی اعطای وضعیت پناهندگی 5 سال
ازدواج ازدواج با یک شهروند بریتانیایی 5 سال
ویزای اجدادی پدربزرگ و مادربزرگ متولد انگلستان 5 سال
اقامت طولانی اقامت قانونی در انگلستان برای مدت طولانی 10 سال

 

مهاجرت به کانادا بهتره یا انگلیس

هنگام تصمیم گیری بین مهاجرت به کانادا یا انگلیس، عوامل متعددی مطرح می شود و انتخاب در نهایت به اولویت ها و شرایط شخصی شما بستگی دارد.

  • غنای فرهنگی و تاریخ: هم کانادا و هم انگلستان دارای تاریخ فرهنگی غنی هستند، اما انگلستان به دلیل منشأ باستانی خود تاریخ طولانی تر و پیچیده تری دارد. از سوی دیگر، کانادا دارای یک چشم انداز فرهنگی نسبتا جدیدتر اما متنوع است که توسط سنت های بومی و تأثیرات مهاجران شکل گرفته است.
  • کیفیت زندگی برای بازنشستگان: کانادا به دلیل محیط آرام و تمیز، همراه با مراقبت های بهداشتی عالی، آن را به مقصدی مطلوب برای بازنشستگانی که به دنبال کیفیت زندگی بالاتر هستند، تبدیل می کند. در حالی که انگلستان کشور سرزنده تری است.
  • زیبایی طبیعی: مناظر طبیعی بکر کانادا جذابیت زیادی دارد. انگلستان نیز جاذبه های طبیعی زیبایی دارد، اما طبیعت وسیع و پارک های ملی کانادا فرصتی بی نظیر را برای علاقه مندان به طبیعت فراهم می کند.
  • دموکراسی و آزادی اندیشه: انگلستان به خاطر تاریخ طولانی دموکراسی خود شناخته شده است و آزادی اندیشه و بیان ارزش بالایی دارد. با این حال، کانادا همچنین یک کشور دموکراتیک با نهادهای قوی است که از حقوق فردی محافظت می کند.
  • نسبت هزینه زندگی و درآمد: انگلستان عموماً هزینه زندگی بالاتری نسبت به کانادا دارد، که می تواند عاملی باشد که باید در هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت به آن توجه کنید. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که نسبت درآمد ممکن است در انگلستان نیز بالاتر باشد و به طور بالقوه فرصت های درآمد بهتری را به خصوص در صنایع خاص ارائه دهد.

هر دو کشور مزایا و فرصت‌های منحصر به‌ فردی را ارائه می ‌کنند، بنابراین ارزیابی اولویت‌ های خود مانند محیط سیاسی و چشم‌انداز اقتصادی بسیار مهم است تا انتخاب مناسبی برای سفر مهاجرتی خود داشته باشید.

اقامت انگلیس یا امریکا

اگر قصد مهاجرت به یکی از دو کشور آمریکا و یا انگلیس را دارید و دچار تردید برای انتخاب هستید اطلاع از شرایط کلی این دو کشور و مقایسه آنها با هم برای تصمیم گیری شما با اهمیت می‌باشد که در این بخش به مقایسه تفاوت‌های آمریکا و انگلیس خواهیم پرداخت:

  • نظام آموزشی هر دو کشور از کیفیت بالای برخوردار است. امنیت در کشور انگلیس نسبت به آمریکا بالاتر است.
  • از نظر شرایط مهاجرتی شرایط مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان سخت‌تر است تا مهاجرت به انگلیس زیرا برخی از قوانین سختگیرانه آمریکا به طور نگارش شده که مانع ورود ایرانیان به این کشور باشد.
  • کشور انگلیس نسبت به آمریکا دارای نظام قضایی قوی‌تری می‌باشد. البته نظام قضایی آمریکا متأثر از انگلیس می‌باشد.
  • تاریخ و تمدن کشور انگلیس از آمریکا قوی‌تر است و در کل مردم با فرهنگ‌تری در انگلیس زندگی می‌کنند.
  • کشور آمریکا وسعت بالاتری دارد و منابع طبیعی زیادی دارد از نظر زنده بودن و شاد بودن مردم آمریکا نسبت به انگلیس پویاتر می‌باشد.البته شهرهایی مانند لندن پر جنب و جوش و پویا هستند.

مزایا و معایب اخذ اقامت انگلیس

از جمله مزایا و معایب اخذ اقامت انگلیس می توان موارد زیر را نام ببرید:

مزایای اقامت در انگلیس

  • امکان زندگی در یک کشور پیشرفته
  • وجود فرصت های شغلی بالا در این کشور
  • امنیت بالا در انگلیس
  • استفاده از خدمات حمل و نقل با قیمت مناسب
  • دسترسی به بسیاری از کشورهای اروپایی
  • رایگان برخی از خدمات بودن خدمات بهداشتی

معایب اخذ اقامت انگلیس

  • پروسه اخذ اقامت زمانبر می باشد.
  • محدودیت‌های شغلی: ممکن است محدودیت‌هایی در زمینه شغلی داشته باشید.
  • شرایط تغییرپذیر: قوانین مهاجرت و اقامت در انگلیس ممکن است با گذر زمان تغییر کنند.
  • نامعلومی در مورد آینده: برخی از اقامت‌ها ممکن است شرایطی داشته باشند که پس از مدتی نامعلوم باشد که آیا می‌توانید در کشور بمانید یا خیر.
  • تطابق با فرهنگ و جامعه متفاوت ممکن است چالش‌هایی را ایجاد کند و نیاز به زمان برای تطابق داشته باشد.

 

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport