جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به فنلاند ✔️ شرایط و مراحل + راهای مهاجرت 2024

مهاجرت به فنلاند

راه های مهاجرت به فنلاند از طریق 6 مسیر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، تحصیلی، کاری، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان پذیر است.فنلاند با مردمانی شاد یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در اروپا می باشد زیرا که نرخ بیکاری پایین و ثبات اقتصادی شرایط کشور فنلاند برای مهاجرت را ایده ال ساخته است. در این کشور نیز به مانند سایر کشورها مسیرهایی برای مهاجرت تعریف شده است. Canadamie بر آن است تا در این مقاله اطلاعات مفیدی را در خصوص نحوه مهاجرت و انواع راه های مهاجرت به فنلاند به شما انتقال دهد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط مهاجرت به فنلاند

شرایط مهاجرت به فنلاند شامل مهارت زبانی، سن، تحصیلات و حداقل 3 سال تجربه کاری در مهاجرت کاری و سرمایه گذاری به ارزش 350 هزار یورو می باشد. برای مهاجرت به فنلاند با توجه به مسیری که انتخاب می کنید شرایط شما برای مهاجرت متفاوت است.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

در اینجا به شرح شرایط مهاجرت به فنلاند ر روش های مختلف می پردازیم:

کار در فنلاند:

  • داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در فنلاند.
  • داشتن مهارت‌ها و تحصیلات مرتبط با شغل پیشنهادی.
  • تأیید اداره مهاجرت و کار افترا به انطباق با شرایط مشخص شده.

تحصیل در فنلاند:

  • قبولی در یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی در فنلاند.
  • داشتن مدارک تحصیلی معتبر و اثبات مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل.

سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار:

  • تأسیس یک کسب و کار در فنلاند با پیشنهاد برنامه کسب و کار قابل قبول.
  • داشتن سرمایه مناسب برای سرمایه گذاری در فنلاند

پیوست به خانواده:

  • داشتن اعضای خانواده در فنلاند که به عنوان پناهنده یا مهاجر قبول شده‌اند.

پناهندگی:

  • تقاضای پناهندگی از روش های پر خطر که توصیه نمی گردد، برای این روش فرد باید جانش در خطر باشد و یا مشکل سیاسی داشته باشد
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

مراحل مهاجرت به فنلاند

مراحل مهاجرت به فنلاند ممکن است بسته به نوع مهاجرت (کاری، تحصیلی، پناهندگی و غیره) متفاوت باشند. اما در کل، مراحل مهم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • انتخاب نوع مهاجرت: تصمیم گیری در مورد نوع مهاجرت که می‌تواند شامل مهاجرت کاری، تحصیلی، پناهندگی یا دیگر روش های مهاجرت به فنلاند باشد.
  • تهیه مدارک لازم: جمع‌آوری تمام مدارک مورد نیاز برای نوع مهاجرت انتخابی، اعم از مدارک تحصیلی، تجارب کاری، مدارک زندگی، و سایر اسناد مهم.
  • پیشنهاد شغلی یا قبولی در دانشگاه: در صورت مهاجرت کاری، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در فنلاند داشته باشید. در صورت مهاجرت تحصیلی، باید نامه قبولی از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی دریافت کنید.
  • ثبت نام در اداره مهاجرت و کار: ارائه درخواست رسمی و مدارک مرتبط به اداره مهاجرت و کار فنلاند. برای مهاجرت کاری، کارفرما نیز باید اقدامات خود را انجام دهد.
  • پرداخت هزینه‌ها: پرداخت هزینه‌های مرتبط با پردازش درخواست مهاجرت، احتمالاً شامل هزینه‌های اداری و مربوط به امور مهاجرتی.
  • شرکت در مصاحبه: اگر اداره مهاجرت و کار یا سفارت فنلاند تصمیم به مصاحبه با شما بگیرد، باید درخواست شما را توجیه و توضیح دهید.
  • دریافت ویزا یا اقامت: پس از تایید درخواست، شما ویزا یا اقامت مربوط به نوع مهاجرت خود را دریافت خواهید کرد.

راه های مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به کشورهای اروپایی مانند فنلاند به دلیل سیستم حمایت اجتماعی، امکانات آموزشی بالا و شرایط زندگی مطلوب، مورد توجه بسیاری از افراد است. از جمله راه های مهاجرت به فنلاند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل در فنلاند
  • کار در فنلاند
  • روش های مبتنی بر سرمایه گذاری (ثبت شرکت، خرید ملک و ..)
  • ازدواج با فرد فنلاندی
  • تولد فرزند در فنلاند
  • پناهندگی در این کشور

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل نیز امکان پذیر است. خیلی از افراد از طریق تحصیل، وارد پروسه مهاجرت خود به فنلاند می شوند؛ چرا که این روش می تواند از بهترین عوامل و بهانه های ورود شما به اتحادیه اروپا باشد. اما باید به این نکته پرداخت که با هر چند سال تحصیل در هر کشوری از جمله فنلاند، نمی توان بحث اقامت دائم یا تابعیت را مطرح کرد؛ چرا که مستقیماً از طریق تحصیل نمی توان اقامت دائم یا تابعیت آن کشور را دریافت کرد. به طور کلی کشورهای اسکاندیناوی از دیرباز هدف مهاجران تحصیلی بوده است. چرا که با دریافت اقامت بلندمدت کشورهای اسکاندیناوی (مثل اقامت تحصیلی) می توان آزادانه به کشورهای دانمارک، ایسلند، سوئد و نروژ سفر کرد.

فنلاند دوره های آمادگی 5 ماهه را با قیمت 4 تا 5 هزار یورو ارائه می دهد. با 400 یورو اضافی، می توانید همزمان در دوره زبان فنلاندی شرکت کنید و برای خود و خانواده خود ویزا بگیرید. پس از اتمام دوره نیازی به آزمون آیلتس نیست. با شرکت در آزمون دولینگو و یا تافل می توانید در دانشگاه های فنلاند پذیرش شوید. شانس اخذ پذیرش در این روش بسیار بالا است.

در جدول زیر اطلاعاتی مربوط به مقاطع مختلف تحصیلی و شرایط آن ها بیان شده است:

مقطع تحصیلی طول دوره سطح زبان انگلیسی هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان
کارشناسی 3 الی 4 سال آیلتس 6 10000 یورو
کارشناسی ارشد 2 سال آیلتس6.5 10000الی 12000
دکترا 3 الی 5 سال آیلتس 7 و بالاتر

تحصیل در این کشور می تواند به سه زبان انگلیسی، فنلاندی و سوئدی امکان پذیر باشد.  در مقاطع دکتری دانشجو عموماً می تواند در دانشگاه های رایگان پذیرش بگیرد؛ اما این امر مستلزم شرایطی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فنلاند از 10000 یورو تا 15000 هزار یورو به طور سالیانه متغیر است. در مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی این امکان وجود دارد که بدون داشتن مدرک زبان فقط با دانش زبان در سطح ایلتس ۵ پذیرش دریافت کرده و به همراه خانواده اقامت بگیرید. به صورت رایگان هم کلاس زبان فنلاندی برای شما برگزار خواهند شد و اگر در کلاس ها شرکت کنید به هر اندازه که زبان یاد می گیرید از شهریه سال های بعدی شما کسر می گردد و بورس دریافت می کنید. در ادامه به معرفی چند دانشگاه برتر این کشور خواهیم پرداخت:

برترین دانشگاه های فنلاند
دانشگاه QS
University of Helsinki 110
Aalto University 140
University of Tampere 601-650
University of Oulu 376
University of Eastern Finland 481
دانشگاه تورکو فنلاند

University of Turku

285
دانشگاه ییواسکیلا

University of Jyväskylä

336
Tampere University of Technology 366
Lappeenranta University of Technology 521-530

دولت کشور فنلاند برای اکثر دانشجویان بین المللی، بورسیه و دانشگاه های بدون شهریه را در نظر گرفته است. برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می توانید درخواست بورسیه تحصیلی بدهید. نکته حائز اهمیت این است که برای مقطع دکتری در این کشور، بورسیه بین المللی تعلق نگرفته است. برخی از دانشگاه ها شرایط مناسبی را برای تحصیل در فنلاند این مقاطع برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند.

مهاجرت به فنلاند از طریق کار

مهاجرت به فنلاند می تواند از طریق کار صورت پذیرد. به این حالت که شما باید یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی که در فنلاند مشغول به کار است، دریافت نمایید. برای کار در فنلاند باید اجازه اقامت قانونی داشته باشید. بدین صورت که قبل از دریافت اجازه اقامت باید شغلی را در فنلاند بیابید. پس از دریافت پیشنهاد شغلی از این کشور می توانید برای دریافت اقامت اقدام کنید. البته بعد از پایان رساندن دوره تحصیلی خود می توانید از اجازه جست و جوی کار پس از تحصیل نیز استفاده کنید. این نوع اقامت به مدت یک سال بوده و برای بیش از 1 بار صادر نخواهد شد. به محض یافتن شغل مورد نظر خود می توانید درخواست تبدیل ویزای خود را از جست و جوی کار به اقامت کاری ارائه دهید. برای تحلیل بیشتر شرایط کاری کشور فنلاند، در ادامه به میزان نرخ بیکاری این کشور خواهیم پرداخت.

نمودار نرخ بیکاری در فنلاند 2023

همانطور که ملاحظه نمودید، نرخ بیکاری کشور فنلاند در سال های اخیر نرخ بیکاری کشور فنلاند رو به نزول است و از سال 2016 تا کنون روند کاهشی داشته است. همانطور که گفته شد دریافت مجوز کاری کشور فنلاند منوط به دریافت پیشنهاد کاری از این کشور می باشد.

مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از مرسوم ترین روش های دریافت اقامت هر کشوری می باشد. فنلاند نیز از این قاعده مستثنی نیست. عموماً مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری از طریق سه روش ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید ملک صورت میگیرد. در این بخش به بررسی مختصر انواع روش های سرمایه گذاری در فنلاند خواهیم پرداخت.

مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در فنلاند می تواند یکی از راه های ورود به این کشور باشد. شرکت ها عموماً باید نوعی تجارت و کسب و کار را راه اندازی کنند که به رشد و اقتصاد این کشور کمک کند. ارائه طرح تجاری از ملزومات ثبت شرکت در اروپا و به خصوص فنلاند است. مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت نیاز به این دارد که طرح تجاری و کسب و کاری که شما در نظر گرفته اید، به کمک این کشور بیاید و بتواند کشور را در جهت رشد اقتصادی یاری کند.

مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک

خرید ملک در کشور فنلاند از سال 2000 بدون اجازه مقامات قانونی کشور آغاز شد. بدین معنی که افراد خارجی می توانند در کشور فنلاند خرید ملک داشته باشند؛ مگر در نقاطی که سوئدی زبان هستند که نیاز به دریافت اجازه توسط دولت دارد. با خرید ملک در فنلاند  نمی توان اقامت دائم و یا پاسپورت این کشور را دریافت کرد. بلکه باید طی شرایطی وارد این روند شد که صرفاً از راه خرید ملک نباشد.

مهاجرت به فنلاند از طریق استارت آپ یا نوآفرینی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به فنلاند از طریق استارت آپ یا نوآفرینی می باشد در این روش متقاضی باید، از طریق شرکت های خصوصی یا دولتی؛ شعبه دفتر تجاری خود را در این کشور اندازی کند. فعالیت های استارت آپ بیشتر به صورت گروهی می باشد، به طور کلی برای اینکه بتوانید یک استارت آپ در کشور فنلاند راه اندازی کنید، اگر شما تابعیت یکی هست کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشید، برای راه اندازی استارتاپ بسیار راحت می‌توانید مراحل راه اندازی شرکت را پیش ببرید؛ اما اگر در یک از کشورهای عضو شینگن سکونت ندارید می توانید برای شرکت خود یک شریک که تبعه این کشور ها را داشته باشد انتخاب کنید که مراحل دریافت مجور های شما تسهیل گردد. شرایط دریافت مجوز استارتاپ فنلاند به شرح زیر می باشد:

  • داشتن تیم حرفه ای و کار کشته
  • داشتن ویزای کاری کشور فنلاند
  • موسس شرکت باید حداقل دو سال سابقه کاری موفق در این زمینه داشته باشند
  • داشتن یک ایده و یا طرح تجاری نوآورانه و خلاق
  • متعهد بودن به طرح تجاری و ایده خود و قاطع بودن در به ثمر رساندن ایده خلاقانه
  • امکان دسترسی به منابع مالی مورد نیاز
  • داشتن پشتوانه مالی مطمئن و قوی طبق سایت اداره مهاجرت فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج به این صورت است که اگر همسر شما یک شخص فنلاندی باشد، برای دریافت اقامت دائم و یا پاسپورت کشور فنلاند می توانید درخواست دهید. به طور کلی چه کسی همسر محسوب می شود؟ هر فردی که به عنوان همراه و هم خانه شخص دیگر محسوب شود و به مدت حداقل 2 سال با وی زندگی کند، به عنوان همسر شخص می تواند تلقی شود. ازدواج همجنس گرایان در کشور فنلاند به خوبی پذیرفته شده است. در ادامه شرایط کلی برای فنلاند مهاجرت از طریق ازدواج را به طور مختصر شرح داده ایم.

  • همسر شما ملیت فنلاند را داشته باشد.
  • همسر شما در فنلاند زندگی کرده باشد و یا قصد زندگی کردن در این کشور را داشته باشد.
  • شما و همسر شما در یک نهاد قانونی ازدواج کرده باشید و ثبت شده باشد.
  • اگر شما در خارج از کشور فنلاند ازدواج کرده اید، در یک نهاد قانونی در کشور فنلاند نیز ثبت شده باشد.
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه عکس گذرنامه ای
  • اثبات سکونت قانونی فرد فنلاندی
  • تکمیل فرم های PK+ , MP_1 تهیه شده از سایت اداره مهاجرت فنلاند

اثبات تمکن مالی برای ازدواج در کشور فنلاند نیاز به مراحل قانونی نیست. سفارت و یا نهادهای قانونی این کشور، محدودیتی در جهت اثبات تمکن مالی توسط بانک ندارند. در خصوص اجازه کار برای همسر خارجی، مادامی که اقامت وی تضمین نشده است، اجازه کار قانونی توسط دولت کشور فنلاند صادر نمی شود. در ادامه به بررسی مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند خواهیم پرداخت.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند

تولد فرزند یکی از راه های مهاجرت به فنلاند می باشد. اما نه برای والدین؛ بلکه برای طفل متولد شده. چرا که تولد فرزند عموماً برای پدر و مادر طفل سود و منفعتی ندارد و در نهایت باعث اعطای تابعیت به طفل متولد شده می شود. همچنین پدر و مادر باید شرایط خاصی را در حین تولد فرزند خود داشته باشند تا بتوانند برای دریافت تابعیت کشور فنلاند برای فرزند خود اقدام کنند. برای آن دسته از افرادی که برای مهاجرت فنلاند می خواهند اقدام کنند، روش های بهتری می تواند جایگزین این روش باشد. چرا که برای والدین توفیق چندانی ندارد و برای دریافت تابعیت فنلاند برای طفل می تواند گزینه مناسبی باشد. شرایطی که کشور فنلاند برای اعطای تابعیت به افراد مختلف در نظر گرفته است،‌ خون نسبی می باشد که به شرح ذیل برای شما توضیح داده شده است.

  • مادر طفل، تبعه فنلاند است.
  • پدر طفل، تبعه فنلاند است و پدر و مادر طفل باهم ازدواج کرده اند.
  • پدر طفل، تبعه فنلاند است و فرزند متولد شده حاصل ازدواج سفید (غیر از ازدواج رسمی) می باشد.
  • پدر طفل که تابعیت فنلاند را داشته است، قبل از تولد فرزند خویش فوت شده است و قبل از تولد طفل، با مادر وی ازدواج کرده است
  • پدر طفل که تابعیت فنلاندی داشته است قبل از تولد فرزند خود فوت شده و قبل از تولد فرزند خود، با مادر وی ازدواج سفید داشته است.

مهاجرت به فنلاند برای هنرمندان و افراد فوق موفق

یکی دیگر از روش هایی که مورد استقال مهاجرین برای مهاجرت به فنلاند قرار می‌گیرد مهاجرت هنرمندان کشور فنلاند است؛ متقاضیان جهت مهاجرت از طریق روش مهاجرتی برای هنرمندان و افراد موفق باید ثابت کنند که در یکی از زمینه های هنری تخصص ویژه ای را دارند. به عنوان مثال: باید ثابت کنند، که در یک مرکز آموزش عالی هنری فعال هستند، یا در یک مرکز تخصصی هنری به عنوان مدرس در آن مشغول تدریس تدریس رشته های هنری میباشد ، نکته مهم این است که متقاضی مهاجرت به این کشور باید دارای ادله کافی برای اثبات خود به عنوان هنرمند باشد و در انتها حتما باید ثابت کند که در کشور فنلاند می توانند از لحاظ مالی شرایط مطلوبی را برای زندگی خود فراهم آورد و از تمکن مالی کافی برخوردار خواهد بود.

مهاجرت به فنلاند از طریق پناهندگی

مهاجرت به فنلاند از طریق پناهندگی از پرخطرترین و دشوارترین روش هایی ست که هر شخص می تواند برای مهاجرت در نظر بگیرد.

پناهنده کسی ست که از کشور خود فرار کرده و به کشور دیگری پناه آورده است. فرار او ناشی از ترس قریب الوقوع وی از آزار و اذیت توسط دولت کشور مبدأ می باشد. این ترس وی ناشی از عضویت در احزاب خاص و سیاسی، ملیت، نژاد و عقاید خود است. اما در خصوص پناهندگی  باید این را مد نظر گرفت که خیلی از افرادی که دست به این اقدام می زنند، از ویژگی ها و شرایط خاص خود آگاهی و اطلاع ندارند. بسیاری از افراد سودجو با سوء استفاده از جهل متقاضیان مهاجرت به کشور فنلاند، پناهندگی به این کشور را به عنوان بهترین یا تنهاترین روش مهاجرت به این کشور معرفی می نمایند. آسانترین راه مهاجرت را به طور قانونی و بدون توسل به دروغ و در خطر انداختن جان و مال و آبروی خود انتخاب کنید.

پناهندگی فنلاند با دشواری ها و چالش های بسیاری در مسیر مهاجرت خود روبرو خواهند شد.علاوه بر این دشواری ها شرایط نامساعد زندگی در کمپ ها و منزلت اجتماعی نامناسب، بسیاری از پناهندگان را منصرف از تصمیم خود می کند.

مدارک مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند بسته به نوع مهاجرت و وضعیت شما، ممکن است مدارک متفاوتی را مورد نیاز قرار دهد. در ادامه، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فنلاند ذکر شده است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک تحصیلی رسمی و مدارک ترجمه شده و تأیید شده به همراه کپی آن ها (برای برنامه تحصیلی)
  • رزومه، شامل سوابق کاری، مهارت‌های کاری و توصیه نامه‌ها (برای برنامه کاری)
  • تأییدیه از کارفرما در فنلاند(برای برنامه کاری)
  • مدارک اثبات سطح زبان انگلیسی و یا فنلاندی

مدارک شناسایی:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • عکس روی پاسپورت
  • وضعیت تاهل
  • گواهی سلامتی
  • بیمه مسافرتی اعتبار دار
  • تمکن مالی

هزینه مهاجرت به فنلاند

هزینه مهاجرت به فنلاند، ارتباط مستقیمی با برنامه مهاجرتی که افراد انتخاب کرده اند دارد

هرچند که پرداخت تعدادی از هزینه ها در همه این درخواست ها یکسان است،اما مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بیشترین هزینه را شامل می شود. در اینجا هزینه مهاجرت به فنلاند در روش های مختاف ذکر شده است:

هزینه مهاجرت تحصیلی به فنلاند

هزینه مهاجرت تحصیلی به طور کلی بسته به شرایط شخصی و دوره تحصیلی متفاوت است.این هزینه ها شامل هزینه ویزا که حدود 330 یورو میباشد، هزینه مسکن، هزینه تحصیل که بسته به دوره تحصیلی، دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است و هزینه زندگی میباشد. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه مهاجرت تحصیلی به فنلاند حدود 12,000-20,000 یورو در سال است. همچنین، باید به این نکته توجه داشت که این تخمین‌ها فقط برای یک فرد معمولی است و هزینه‌ها برای دانشجویان با شرایط خاص مانند دانشجویان دکترا و فوق دکترا ممکن است بالاتر باشد.

حداقل هزینه مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه‌گذاری، باید به عنوان سرمایه‌گذار در یک پروژه اقتصادی در فنلاند شرکت کنید. مبلغ حداقل سرمایه‌گذاری متفاوت است و بسته به نوع پروژه و منطقه‌ای که در آن قرار دارد، متغیر است.به طور کلی، برای مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه‌گذاریدر سال 2023، باید به حداقل 350,000 یورو سرمایه‌گذاری کنید. این مبلغ برای پروژه‌هایی مانند تولید، خدمات، گردشگری و مسکن محاسبه می‌شود. برای پروژه‌هایی مانند بخش فناوری اطلاعات، مبلغ حداقل سرمایه‌گذاری بیشتر است. لازم به ذکر است که این مبالغ به عنوان سرمایه‌گذاری اولیه برای شرکت در پروژه مورد نظر محاسبه می‌شوند و هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های حمل و نقل، اجاره مسکن و غذا نیز باید در نظر گرفته شود.

آسانترین راه مهاجرت به فنلاند چیست؟

فنلاند مهاجرت از طریق راه های مختلف و برنامه مهاجرتی گوناگونی دارد که در هر برنامه مهاجرتی، روشی وجود دارد که موانع کمتری را در زمان مهاجرت پیش روی افراد خواهد گذاشت. البته قابل ذکر است که شرایط و وضعیت افراد نیز در پیدا شدن آسانترین راه مهاجرت به فنلاند، دخیل است. مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل را با توجه به داشتن کمترین ریسک نسبت به روش های دیگر، می توان آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند دانست.

اما به طور کلی، افرادی که از طریق شغل و برنامه کاری، قصد حضور در کشور فنلاند را دارند، تخصص و حرفه ویژه آنها، آسانترین راه مهاجرت به فنلاند را برایشان بازخواهد گذاشت. انتخاب راه آسان در برنامه مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری نیز می تواند کارآفرینی در فنلاند باشد چرا که با معضلات کمتری همراه است. همچنین تولد و ازدواج در فنلاند نیز مجوز مهاجرت و اقامت افراد را با دغدغه های کمتری صادر خواهد کرد. اما در مجموع، این خود متقاضیان هستند که با مشورت و کسب آگاهی، قادر به انتخاب بهترین و آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند خواهند بود.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به فنلاند

برای مهاجرت به فنلاند، معمولاً نیاز به ارائه مدرک زبان رسمی برخی از زبان‌ ها است. زبان رسمی در فنلاند، فنلاندی (Finnish) و سوئدی (Swedish) است. اگر شما قصد دارید تحصیلی، کاری و یا پناهندهگی به فنلاند مهاجرت کنید، باید دارای مهارت‌ های زبانی مورد نیاز باشید.

  • کاری: معمولا نیاز به مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 و 6.5 دارند، اما بسته به نوع شغل و شرکت ممکن است نیاز به زبان فنلاندی یا سوئدی در حد  b1 و یا b2 نیز وجود داشته باشد.
  • تحصیلی: برای تحصیل در دوره‌های انگلیسی ممکن است نیاز به مدرک زبان مانند IELTS یا TOEFL در حد حداقل 6 داشته باشید. اگر دوره تحصیلی را دانشگاه های دولتی فنلاند بخواهید بگذرانید باید به زبان فنلاندی در حد b2 مسلط باشید.

Fast track یا سریع ترین راه مهاجرت به فنلاند برای دارندگان ویزای D

یکی از فاکتور های مهم افراد جهت مهاجرت سرعت پروسه آن خواهد بود. به تناسب هر روش مهاجرتی مقدار زمان لازم متفاوت است اما بعضی از راه ها دارای Fast track یا به اصطلاح سریع ترین روش مهاجرتی بدون نیاز به کارت اجازه اقامت هستند. کشور فنلاند برای مهاجرت افراد لیست ذیل ویزای D با سیستم صدرو سریع صادر می کند.

  • مجوز اقامت افراد متخصص
  • کارت آبی اتحادیه اروپا
  • مجوز اقامت برای یک کارآفرین تازه کار
  • مجوز اقامت ICT (انتقال درون شرکتی)
  • مجوز اقامت همراه برای افراد ذکر شده

البته باید توجه داشته باشید که این ویزا بدون Fast track نیز صادر خواهد شد. نوع صدور بسته به نوع درخواست متقاضی در سایت اداره مهاجرت فنلاند مشخص خواهد شد. هزینه دریافت این ویزا 95 یورو خواهد بود.

مزایا و معایب مهاجرت به فنلاند

بی شک مهاجرت به هر کشوری دارای نقطه قوت و ضعف های متعددی است و نمی توان هیچ  اتفاقی را صددرصد سفید یا سیاه دانست. وجود یک نقطه ضعف و قوت تا حدودی بستگی به نوع زندگی افراد نیز دارد. برای مثال آب و هوای سرد می تواند برای شخصی مزایا و برای دیگری معایب باشد. کسب رتبه های برتر در عواملی که منجر به یک زندگی با سطح رفاهی خوب می شود، کشور فنلاند را با مزایای بسیاری همراه کرده است. در ادامه به برخی از مزایا و معایب مهاجرت به فنلاند، توجه کنید.

مزایای مهاجرت به فنلاند

  • سیستم آموزشی ایده آل
  • رفاه اجتماهی
  • امنیت بالای اجتماعی
  • شاد زیستی مردم فنلاند
  • بازار کار مناسب
  • درآمد ایده آل
  • قرار گرفتن در لیست مرفه ترین کشور دنیا
  • خدمات بهداشتی مناسب
  • امید به زندگی بالا

معایب مهاجرت به فنلاند

در کنار تمام عواملی که دست به دست هم می دهند تا زندگی ایده آلی را برای افراد در کشور فنلاند بسازند، وجود نقطه ضعفی همچون هزینه های زندگی بالا در این کشور که لقب کشور گرانقیمت را هم به یدک می کشد، گاهی موجب نگرانی افراد در زمان مهاجرت و انتخاب این کشور برای زندگی می شود برخی دیگر از معایب مهاجرت به این کشور عبارتند از:

  • فنلاند کشوریست که زمستان هایش بسیار سرد و سخت و طاقت فرسا می باشد
  • نرخ مالیات در این کشور بالا می باشد
  • میزان مصرف مشروبات الکلی در این کشور زیاد است
  • زبان کشور فنلاند، فنلاندی است یادگیری آن کمی دشوار می باشد
  • در بعضی از مواقع تعادل بین حقوق دریافتی و مخارج برقرار نمی باشد.

هزینه های زندگی در فنلاند

محاسبه هزینه های زندگی در فنلاند از مهمترین عامل و معیارهایی ست که باید قبل از مهاجرت مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

آب معدنی کوچک 1.57 یورو
شیر هر لیتر 0.92 یورو
نان سفید 1.78 یورو
برنج هر کیلو 1.72 یورو
تخم مرغ هر 12 عدد 1.80 یورو
پنیر محلی هر کیلو 6 یورو
گوشت سفید هر کیلو 9.43 یورو
گوشت قرمز هر کیلو 13.25 یورو
سیب هر کیلو 2 یورو
موز هر کیلو 1.5 یورو
سیب زمینی هر کیلو 0.86 یورو
پیاز هر کیلو 1.24 یورو
بلیط مترو یک طرفه 3 یورو
بنزین هر لیتر 1.5 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 800 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه بیرون شهر 550 یورو

هزینه های زندگی در کشور فنلاند از 1200 یورو تا 1700 یورو بسته به نوع زندگی، تعداد افراد خانواده و شیوه مدیریت امور زندگی، تخمین زده شده است. از این بررسی می توان گفت که کیفیت زندگی در کشور فنلاند،‌ بالا بوده و از سطح مناسب رفاه اجتماعی و امنیتی برخوردار است.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت فنلاند

از طریق راه هایی که به شما نشان داده شد، می توانید برای مهاجرت به فنلاند اقدام کنید. از جمله شرایط اصلی دریافت اقامت دائم کشور فنلاند این است که به مدت 4 سال بدون وقفه در این کشور حضور داشته باشید. دانستن زبان سوئدی یا فنلاندی در سطح مورد نیاز، برای دریافت تابعیت این کشور نیاز است. اثبات حمایت خود برای سال های آینده نیز می تواند از جمله شرایط اصلی دریافت پاسپورت فنلاند باشد. بنابراین، مدت زمان اقامت شما برای دریافت اقامت در فنلاند، از تاریخی که در این کشور حضور قانونی داشته اید و از کشور خارج نشده اید محاسبه می شود. عموماً پس از یک الی سه سال پس از دریافت اقامت دائم کشورهای اروپا، می توانید برای دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور اقدام کنید.

وکیل مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به کشور فنلاند از طریق مسیرهای متعددی میسر می شود که البته گاهی این مسیرها به بن بست می رسد و نمی توان همیشه پایان خوبی را برای تلاش های رسیدن به مهاجرت به فنلاند در نظر گرفت. بهترین تصمیم برای اینکه مسیر افراد با موانع بسیاری همراه نباشد و در پایان نیز متحمل هزینه های متعدد و شکست نشوند، نیاز به یک فرد آگاه و با دانش حس می شود.

وکیل مهاجرت فنلاند افراد کمک خواهد کرد که با توجه به وضعیت و شرایط و قوانین حاکم بر کشور، اصولی ترین روش را برای مهاجرت به این کشور انتخاب و به وسیله آن بتوانند تجربه زندگی در یکی از مرفه ترین کشورهای دنیا را به دست آورند. وکیل مهاجرت با آشنایی کامل به همه قوانین های مهاجرتی، در قالب یک مشاور، موجب می شود تا افراد بدون صرف هزینه های اضافی و  هدر دادن زمان، به شکلی کاملا معقول به هدف خود برسند.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport