جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل در قبرس 2024✔️ شرایط و مدارک + هزینه مهاجرت تحصیلی

تحصیل در قبرس

تحصيل در قبرس براى دانشجويان خارج از اتحادیه اروپا و با کمترين هزينه امكان پذير است.

هزينه تحصيل در رشته هاى مختلف نظير موسيقى، مديريت، مهندسى سالانه از 4 تا 7 هزار يورو است و مدرک زبان لازم براى مقاطع ليسانس، فوق ليسانس و دكترا به ترتيب آيلتس 6.0، آيلتس 6.5 و 7.0 مى باشد.
بديهى است رشته هاى تاپ مثل پزشکى مستلزم آيلتس 6.5 به بالا و هزينه تحصيل ساليانه از 18 تا 20 هزار يورو است.
شرايط سنى و گپ تحصيلى براى تحصيل در قبرس موثر نيستند و فقط براى تحصيل در رشته‌ پزشکى متقاضى بايد كمتر از 30 سال باشد و براى دوره هاى كار تحصيل بهتر است فرد كمتر از 25 سال باشد.

بردن همراه در حين تحصيل در قبرس ممكن نيست و دانشجویان حق دارند پس از تحصيل به مدت 6 تا 12 ماه در کشور بمانند و دنبال شغل بگردند.

براى اطلاع از آخرين طرح هاى موسسه Canadamie در خصوص تحصيل در قبرس، با مشاورين مجموعه تماس حاصل كنيد و راهنمايى لازم را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرايط تحصيل در قبرس

شرايط تحصيل در قبرس بدين صورت است كه افراد مى توانند به زبان انگليسى در مختلف مقاطع از جمله ليسانس، فوق ليسانس، دكترا و همچنين دوره هاى كار تحصيل اپلاى کنند. داشتن مدرک زبان لازم، تمکن مالى براى هزينه زندگى و تحصیل از مهم ترين شرايط تحصيل در اين كشور است. هزينه تحصيل در قبرس جنوبى مقرون به صرفه است و نسبت به باقى كشور هاى اروپايى گزينه اى عالى محسوب مى شود.

ساير نكات مهم‌ مهاجرت به قبرس از طريق تحصيل را در جدول زير ذكر نموده ايم :

تحصيل رايگان در قبرس افرادی که قصد دارند تحصیل رایگان در قبرس را تجربه کنند باید بورسیه تحصیلی قبرس را دریافت نمایند.
شرايط سنى تحصيل در قبرس گپ تحصيلى در کشور قبرس از اهميت بالايى برخوردار نيست و فقط در تحصيل پزشکى سن متقاضيان بايد كمتر از 30 سال باشد و در دوره هاى كار تحصيل، افراد بايد كمتر از 25 سال باشند.
تحصيل در قبرس به زبان انگليسى ليسانس آيلتس 6.0
فوق ليسانس 6.5
دكترا 7.0
تحصيل در قبرس بدون مدرک زبان تحصيل در قبرس بدون مدرک زبان امکان پذیر نيست و در صورتى كه داوطلبان سطح زبانشان پايين باشد براى دوره هاى كار تحصيل، خود دانشگاه براى آن ها کورس زبان مى گذارد.

اختلاف مهاجرت به قبرس جنوبى با مهاجرت تحصيلى به قبرس شمالى در اين است كه آموزش طبق استاندارد هاى كشور هاى اروپايى تطبيق مى شود و دانشجویان از بهترين فرصت هاى آموزشى بهره مند مى شوند.

تحصیل در مدارس قبرس

برای اتباع خارجی امکان تحصیل در مدارس بین المللی کشور قبرس وجود دارد. عموم این مدارس در بدو امر، آزمون ورودی برگزار خواهند نمود. تحصیل در مدارس قبرس از سن 3 تا 18 سالگی امکان پذیر است.

شرایط تحصیل در قبرس برای اتباع خارجی به این صورت است:

  • مدارس بین المللی در این کشور، هم به صورت روزانه و هم شبانه روزی و همراه با خوابگاه جهت تحصیل اتباع خارجی مشغول به فعالیت می باشند.
  • زبان آموزشی در مدارس بین المللی قبرس شامل انگلیسی، یونانی و ترکی است.
  • شهریه این مدارس بین 7,500 تا 15- 22 هزار یورو متغیر می باشد.
  • برای تحصیل در مدارس قبرس نیاز به مدرک زبان خارجی ندارید، و تنها با تسلط بر روی زبان می توانید در مدارس قبرس تحصیل کنید.

لازم به ذکر است که تحصیل فرزندان در این کشور، سبب ساز اقامت والدین آنان نخواهد بود و خانواده تنها به واسطه دریافت ویزای توریستی، امکان اقامت کوتاه مدت در کنار فرزندان خود را خواهد داشت.

تحصیل کارشناسی در قبرس

مواردی که باید در خصوص مهاجرت تحصيلى به قبرس در مقطع کارشناسی بدانیم به صورت تیتروار در این قسمت بیان شده است.

  • طول دوره تحصیلی اغلب 4 سال می باشد.
  • گذراندن حداقل 250 واحد برای دریافت مدرک کارشناسی لازم است.
  • تنوع رشته های تحصیلی در قبرس زیاد می باشد.
  • آیلتس مورد نیاز .0 6 است.

 

تحصیل کارشناسی ارشد در قبرس

مواردی که باید در خصوص تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد بدانیم عبارتند از:

  • طول دوره اغلب 2سال است.
  • تنوع رشته های تحصیلی در قبرس زیاد می باشد.
  • مدرک زبان مورد نیاز حداقل آیلتس 6.5 می باشد.
  • امکان گذراندن دوره تحصیل به زبان انگلیسی، یونانی و یا ترکی وجود دارد.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، پس از اتمام دوره طبق قوانین این کشور مجاز هستند تا حداکثر مدت زمان 12 ماه در زمینه های تحصیلات تکمیلی خود به دنبال یافتن فرصت های شغلی در خاک کشور قبرس باشند.

 

تحصیل دکتری در قبرس

 تحصیل در قبرس در مقطع دکتری به دو طریق انجام می شود؛ روش اول پرداخت هزینه جهت تحصیل می باشد و روش دوم عبارتست از انتخاب یک استاد راهنما از دانشگاه های قبرس و دریافت بورسیه تحصیلی و در نتیجه استفاده از مزایای تحصیل رایگان در این کشور مى باشد.

  • روش تحصیل در مقطع دکتری به صورت تحقیق و پژوهش می باشد.
  • طول دوره حداقل 3 ساله و قابل تمدید تا 5 سال می باشد.
  • آیلتس مورد نیاز 7.0 است.

 

مراحل مهاجرت تحصیلی به قبرس

قبرس که دارای مراکز آموزشی و تحقیقاتی در کلاس جهانی است، و طیف گسترده‌ای از رشته ها در مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می کند. دفتر پذیرش دانشگاه های قبرس اطلاعات لازم در مورد شهریه و سایر هزینه ها را در اختیار اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

  • مرحله پذیرش: به طور کلی پذیرش در مقطع کارشناسی مستلزم گذراندن تحصیلات دوره دبیرستان است. دانشجویان ارشد نیز باید ابتدا با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند. اگر شرایط لازم برای هر رشته و مقطع تحصیلی را داشته باشید دفتر پذیرش دانشگاه به شما اجازه تحصیل در آن رشته مقطع را خواهد داد.
  • دریافت ویزا: شهروندان اتحادیه اروپا می توانند آزادانه در قبرس تحصیل و کار کنند. دانشجویان بین‌المللی از کشورهای غیر اروپایی، نیاز به اخذ ویزای دانشجویی برای ورود به قبرس هستند.
  • اقامت تحصیلی قبرس: برای اقامت در قبرس دانشجویان پس از پذیرفته شدن و ودریافت ویزا میتوانند یکی از موارد: خوابگاه های دانشگاه، خوابگاه های خصوصی، آپارتمانهای خصوصی و منازل اشتراکی را به عنوان اقامتگاه خوب با توجه به بودجه خود انتخاب کنند.

هزینه تحصیل در قبرس

عمده ترین هزینه تحصیل در قبرس، مربوط به شهریه دانشگاه های این کشور می باشد که برای هر دانشگاه و مقطع مختلف تحصیلی، عدد متفاوتی را نشان می دهد. تحصیل رایگان در کشور قبرس وجود نداشته و تنها در صورت بهره مندی از شرایط بورسیه تحصیلی است که متقاضی، شهریه پرداخت نخواهد کرد.

هزينه تحصيل در قبرس و در اين حالت قبرس جنوبى براى اغلب رشته ها سالانه از 4,000 تا 7,000. يورو است. اما هزينه تحصيل پزشکى در قبرس بين 18 الى 20 هزار يورو متغير است. اين مبلغ مربوط به هزينه تحصيل پزشكى در قبرس جنوبى است.

مى توان گفت كه هزينه تحصيل در قبرس جنوبى در مقايسه با هزينه تحصيل در قبرس شمالى نزديک به هم است و اختلاف اين دوتا با با هم در اين است كه قبرس شمالى جزو تركيه است در حالى قبرس جنوبى عضو اتحادیه اروپاست.

هزینه مهاجرت تحصیلی به قبرس

هزينه هاى زندگى و تحصیل در قبرس امرى بسيار مهم است. در اين راستا، متوسط هزینه زندگی در قبرس برای دانشجویان 700 یورو در ماه می باشد، که در مقایسه با هزینه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی مبلغ بسیار مناسبی می باشد.

موارد هزینه (یورو)
خورد و خوراک 160 الی 300 یورو
بیمه دانشجویی 20 الی 30 هزار یورو برای دوره تحصیل
خوابگاه دانشجویی 160 تا 280
حمل و نقل 50 الی 60
اجاره مسکن یک خوابه 1200 یورو در ماه

 

بورسیه تحصیلی قبرس

بورسیه تحصیلی قبرس در مقاطع مختلف تحصیلی، قابل دستیابی است. هر کدام از دانشگاه ها دارای شرایط متفاوتی برای اعطای بورسیه به دانشجویان دارند که برای برخورداری از مزایای بورسیه، باید شرایط و قوانین را رعایت کرد.

  • بورسیه دانشگاه بین المللی قبرس: بهترین نوع بورسیه را به دانشجویان خود ارائه می دهد. تمام دانشجویان مقطع کارشناسی و دلانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، این امکان برایشان وجود دارد که از بورسیه 50 درصد دانشگاه بهرمند شوند و این عدد قابل ارتقاء به 75 درصد می باشد به شرطی که معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی متقاضیان، بالای 15 باشد.
  • بورسیه دانشگاه KSTU: نوعی کمک هزینه خرج و مخارج برای تامین شهریه دانشگاه و خوابگاه ورزشکاران می باشد.
  • بورسیه دانشگاه خاور نزدیک: این بورسیه به دانشجویان مقطع کارشانسی ارشد و دکترا اختصاص می یابد که 25، 50 و 75 درصد هزینه های دانشجویان را پوشش می دهد.
  • بورسیه دکترا برای تحصیل در قبرس: دریافت بورسیه تحصیلی قبرس برای دانشجویان بین المللی معمولاً در مقطع دکتری امکان پذیر خواهد بود و شرایط آن بدین صورت است که متقاضی می بایست مواردی از جمله مدرک زبان معتبر با نمره بالا، معدل بالا، رزومه تحصیلی و سابقه کاری مرتبط و قوی در رشته تخصصی خود را ارائه دهد.
  • بورسیه تحصیلی وزارت آموزش عالی قبرس: امکان دریافت بورسیه در مقاطع تحصیلی پایین تر بسیار ضعیف می باشد. به واسطه استفاده از این بورسیه، هزینه های دانشجو حدوداً تا سقف 50 درصد تأمین خواهد شد.

دانشگاه های برتر قبرس

تعداد دانشگاه های معتبر و مورد تأیید جمهوری قبرس در کشورهای مختلف کم نیست. برخی از این دانشگاه ها نیز مورد تأیید وزارت علوم کشور ایران نیز می باشد. ذیل این مطلب، لیستی از بهترين دانشگاه هاى قبرس و جایگاه آن ها در رتبه بندی جهانی را جهت تحصیل در قبرس مشاهده خواهید نمود؛

دانشگاه خصوصی دانشگاه دولتی
Uluslararasi Kibris Üniversitesi University of Cyprus
University of Nicosia Dogu Akdeniz Üniversitesi
Yakin Dogu Üniversitesi Cyprus University of Technology
Girne Amerikan Üniversitesi Orta Dogu Teknik Universitesi Kuzey Kibris Kampusu
European University Cyprus Mediterranean Institute of Management

 

دانشگاه هاى ارزان قبرس

برخی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های قبرس برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  1. دانشگاه بین المللی قبرس (CIU)
  2. دانشگاه خاور نزدیک (NEU)
  3. دانشگاه نیکوزیا
  4. دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)

رشته های تحصیلی پرطرفدار در قبرس

 با وجود دانشگاه های معتبر در این کشور جزیره ای، قبرس را یکی از قطب های مهاجرت در زمینه تحصیل باید تلقی کرد. هرچند که تحصیل در همه رشته ها در قبرس از محبوبیت بالایی برخوردار گشته است اما در این میان، رشته هایی وجود دارد که دارای محبوبیت دوچندانی می باشند. براساس آمار و ارقام، در مقطع کارشناسی رشته هایی همچون: حقوق، علوم مهندسی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، بازاریابی، مدیریت و حسابداری بسیار مورد توجه واقع شده اند. همین وضع در مقطع فوق لیسانس برای رشته هایی مانند: پزشکی، علوم اجتماعی، هنر، فناوری اطلاعات و تحصیل مهندسی در قبرس وجود دارد. به طور کلی بیشترین امتیاز محبوبیت را باید به رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی بدهیم که بیشترین دانشجوی ایرانی را به خود متمایل و جذب کرده اند.

تحصیل پزشکی در قبرس

تحصيل پزشکى در قبرس با ورود مستقيم امكان پذير است و نياز به دوره پيش پزشکى يا مديكال وجود ندارد و معدل فرد ترجيحا بايد بالاى 18 باشد. هم چنين مدرک ديپلم متقاضى بايد تجربى باشد و مدرک زبان لازم براى اين رشته آيلتس 6.5 يا معادل آن باشد. دانشجویان رشته پزشکی قبرس در طول 4 الی 6 سال باید علوم مربوط به این رشته را آموزش ببینند.

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

رشته پرمتقاضی دندانپزشکی دانشگاه های قبرس در مدت 4 الی 6 سال، در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری، اموزش داده می شود. لازمه ورود به دانشگاه های دندانپزشکی قبرس داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 می باشد. هزينه تحصيل دندانپزشکی حدود 10 تا 15-17 هزار یورو است.

تحصیل فیزیوتراپی در قبرس

فیزیوتراپی رشته ای پردرآمد در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا جذب می کند. تحصیل در دانشگاه های قبرس برای رشته قیزیوتراپی رایگان نبوده و تنها امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای متقاضیان وجود دارد. برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی قبرس، باید وارد دانشگاه های بین المللی قبرس، دانشگاه مدیترانه شرقی و یا دانشگاه خاور نزدیک قبرس شد.

تحصیل داروسازی در قبرس

نظام آموزش رشته داروسازی کمی متفاوت بوده و شرایط تحصیل داروسازی در قبرس به این صورت است که در مقطع کارشناسی و دکترای داروسازی، تدریس می گرد. طول تحصیل در کارشناسی داروسازی، 5 سال و در دکترا، 6 سال است. دانشگاه هایی که در قبرس این رشته را ارائه میدهند، دانشگاه بین المللی قبرس و دانشگاه مدیترانه شرقی می باشد و افراد ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل در این رشته تحصیلی هستند.  هزينه تحصيل در رشته داروسازی مبلغی حدود 7 تا 9 هزار یورو می باشد.

ویزای تحصیلی قبرس

به منظور مهاجرت تحصیلی به قبرس در ابتدا می بایست از دانشگاه یا مدرسه مورد نظر پذیرش تحصیلی دریافت کرد.

  • لازم به ذکر است که ویزای تحصیلی قبرس صرفاً برای تحصیل در یک دانشگاه یا مدرسه مشخص صادر می شود؛
  • در صورت تعویض دانشگاه یا مدرسه لازم است که مجدداً ویزا دریافت شود و بایستی ارسال آن به کنسولگری یا سفارت انجام گیرد.
  • برای کسب اقامت قبرس از طریق تحصیل، شرط حضور دانشجو در دانشگاه یا مدرسه اجباری است و شرایط تحصیل غیرحضوری در این کشور موجود نمی باشد.
  • صدور ویزا به منظور تحصیل در قبرس، یک بازه زمانی حدوداً یک ماهه را به خود اختصاص می دهد.
  • پس از ورود به کشور قبرس نیز متقاضی می بایست مجوز اقامت تحصیلی دریافت نماید.

ذیل این مطلب، مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی قبرس که اختلاف زيادى با ويزاى تحصيلى قبرس شمالى ندارد را مشاهده خواهید نمود؛

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزا تحصیلی قبرس
گذرنامه با اعتبار یک ساله
مدارک هویتی معتبر مانند شناسنامه
پر کردن دقیق فرم درخواست
قطعه عکس مناسب گذرنامه
اثبات تمکن مالی 
گواهی تحصیلی مقاطع قبلی
گواهی عدم سوء پیشینه از اداره پلیس در کشور متقاضی و صادر شده در 6 ماه اخیر

 

افراد پس از ورود به کشور قبرس می توانند با ارائه مدارک ذیل، درخواست خود را برای اخذ اقامت قبرس اعلام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کشور قبرس

(حداکثر طی 8 روز پس از ورود به قبرس)

کپی پاسپورت با اعتبار حداقل دو سال یا حداقل مدت مورد انتظار مطالعات
دریافت گواهی سلامت در قبرس (هپاتیت، ایدز، سفلیس،سل) با اعتبار چهار ماه
تأیید بانک در قبرس برای انتقال بودجه کافی برای مدت اقامت متقاضی
دریافت پیش پرداخت 3000 یورو بیش از کل مبلغ شهریه مورد نیاز از دانشجوی متقاضی
رسید پرداخت هزینه های درخواست
فرم درخواست تکمیل و امضا شده M61

ویزای همراه تحصیلی قبرس

در مورد ویزای همراه دانشجو در قبرس می توان گفت که به خانواده دانشجویان ویزایی تحت عنوان ویزای همراه داده نمی شود. حتی دانشجویان متأهل نیز نمی توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه دریافت نمایند. به منظور دیدار خانواده با فرد متقاضی مهاجرت تحصیلی به قبرس، بایستی ویزای توریستی دریافت شود. این موضوع در خصوص همراهی والدین در مقاطع پایین تر تحصیل قبرس نیز صادق است. به این معنا که ویزایی برای والدین تحت عنوان ویزای همراه وجود نداشته و پدر و مادر صرفاً با اخذ ویزای توریستی آن هم به مدت محدود، امکان اقامت در قبرس و ملاقات با فرزندان در حال تحصیل خود را خواهند داشت.

بیمه دانشجویی جهت تحصیل در قبرس

از مهم ترین مدارکی که دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس باید ارائه دهند بیمه دانشجویی می باشد که هزینه آن برای دوره تحصیل دانشجو بیمه 100 الی 600 یورو می باشد، این هزینه باید در ابتدا قبل از دریافت ویزا پرداخت شود.

بیمه درمانی در قبرس در تمام مدت تحصیل اجباری است. دانشجویانی بین المللی که  اقامت دائم قبرس را ندارند، باید حتما، بیمه شوند. معمولا بیش از 60 درصد از هزینه بیمه توسط دانشگاه و الباقی توسط دانشجو پرداخت می شود. با داشتن بیمه مزایای زیر به آنها تعلق می گیرد:

  • فرایند اخذ ویزای قبرس را سریعتر می کند.
  • تقبل هزینه های پزشکی اورژانس
  • از تمام مزایا لازم در طول تحصیل در قبرس بهره مند می شود.

دوره هاى کار تحصيل در قبرس

دانشجويان با انتخاب دوره هاى كار تحصيل در قبرس، موفق به اخذ معتبرترين مدارک از بهترين كشور هاى اروپايى خواهند بود. متقاضيان با تحصيل در کالج واقع در شهر نيكوزيا در مقاطع مختلف فاونديشن، ليسانس و فوق ليسانس اقدام كنند. دوره هاى كار تحصيل جامع رشته هاى وسيعى در زمينه مديريت، مهندسى، روانشناسى و .. مى باشد.

دوره هزينه ها اين مدرک زبان يا معادل آن
دوره فاوندیشن 5000 یورو آیلتس 4.5 
دوره لیسانس 5500-8000 یورو آیلتس 6
دوره فوق لیسانس 10000 یورو آیلتس 6.5

گزينه دوم شامل دوره هاى كار تحصيل در رشته هتلدارى و امكان دريافت كمک هزينه تحصيلى وجود دارد و به دانشجویان حقوق پرداخته مى شود. اين كالج از تمامى امكانات از قبيل آزمايشگاه ها، کتابخانه، رستوران و … برخوردار است. تحصيل در اين موسسه آموزشى با سيستم سوئيس برگزار مى شود و متقاضيان مى توانند در مقاطع مختلف از جمله ديپلوما، ليسانس و higher diploma تحصيل كنند.
در صورتى كه دانشجويان يک ترم تحصيلى در سوئيس بخوانند مدرک مجزا خواهند گرفت. همچنين اين دانشگاه در كار پس از تحصيل به دانشجویان کمک مى کند تا كار پيدا كنند و وارد بازار کار سوئيس شوند.

شهريه تحصيل در اين دوره ها بين 6,800 تا 7,000 يورو در سال متغير است.
مدرک زبان آيلتس 5.0 يا معادل آن TOEFL IBT 70

اگر سطح زبان داوطلبان کمتر باشد دانشگاه کورس زبان برگزار مى کند.

معدل GPA 50%

شايان ذكر است كه افراد حدود 30 % بورسيه دريافت مى كنند و از هزينه‌ تحصيل آن ها كاهش مى يابد. براى اطلاع از بقيه مزاياى دوره هاى كار تحصيل در قبرس با موسسه مهاجرتى Canadamie تماس حاصل كنيد و از ساير شرايط مطلع شويد. در نتيجه مهاجرت به قبرس شمالى از طريق تحصيل مثل اين امكانات ويژه را فراهم نمى کند و در قبال آن قبرس جنوبى فرصت هاى بى نظير در اختیار افراد قرار مى دهد.

کارضمن تحصیل قبرس

کشور قبرس بسیار سریع به یکی از اقتصادهای در حال رشد اروپا تبدیل شده است. بنابراین دریافت اقامت قبرس و داشتن حق زندگی و کار در این کشور، با مزایای بسیاری همراه است. با وجود آن که زبان اول قبرس، یونانی است؛ با زندگی و کار در قبرس خواهید دریافت که 95% از مردم به خوبی انگلیسی صحبت می کنند و تجارت، اغلب به زبان انگلیسی انجام می شود. بنابراین در شکل گیری ارتباطات افراد، مشکلی وجود نخواهد داشت.

پس از پایان تحصیلات نیز دانشجویان معمولاً اقدام به کسب پیشنهاد کاری و یافتن کارفرما می کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی قبرس را به ویزای کار تبدیل نمایند. امکان کار با ویزای دانشجویی در قبرس برای حداکثر 20 ساعت در هفته است و دانشجویان می توانند در مشاغلی مانند از جمله موارد زیر مشغول به اشتغال شوند:

  • کار در نانوایی
  • بازیافت
  • فعالیت های خانگی
  • کشاورزی یا دامداری
  • رستوران ها و مراکز تفریحی
  • منازل سالمندان
  • پمپ بنزین

نمودار زیر از سایت tradingeconomics نشان دهنده نرخ بیکاری قبرس در سال هاى اخير را مشاهده مى كنيد.

نمودار نرخ بیکاری قبرس در سال 2023

شرايط اقامت پس از تحصيل در قبرس

پس از اتمام تحصیل در قبرس، متقاضيان مى توانند به مدت 6 الى 12 ماه در قبرس بمانند و دنبال كار بگردند. پس از آن می بایست چند سال کار کنند و بیمه و مالیات برای آن ها رد شود تا بتوانند درخواست اقامت دائم نمایند.

مزایا و معایب تحصیل در قبرس

مزايا و معايب تحصيل در قبرس عبارتند از:

مزایای تحصیل در قبرس 

  • امکان تحصیل در دانشگاه ها به زبان انگليسى
  • هزینه تحصیل کم تر
  • امکان کار دانشجویی
  • نبود شرایط گپ تحصلی
  • هزینه زندگی مناسب
  • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی
  • معتبر بودن دانشگاه های قبرس

معایب تحصیل در قبرس

  • سختی در رسیدن به مشاغل سطح بالا
  • ساعت کاری محدود برای دانشجویان
  • وجود نژاد پرستی در برخی از مناطق
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport