جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زندگی در لوکزامبورگ✔️ شرایط + مزایا و معایب

شرایط زندگی در لوکزامبورگ

زندگى در لوكزامبورگ از حيث كيفيت زندگى، تحصيل ممتاز ، وضع اقتصادى و امنيت گزینه‌ اى عالى به حساب مى آيد. اما در كنار اين مزايا، معايبى مثل هزينه زندگى بالا، موانع زبانى و وجود ترافيک و ازدحام وجود دارد.

لوکزامبورگ و ايران تشابهات فرهنگى از نظر حفظ سنت ها و ميراث فرهنگ دارند. متوسط درآمد در لوکزامبورگ جزو بالاترين ها در اروپا است که حدود 3,540 يورو در ماه مى باشد.

هزينه زندگى در لوکزامبورگ بدون در نظر گرفتن اجاره خانه براى يک نفر حدود 994.3 يورو در ماه است. اين مبلغ براى خانواده 4 نفره برابر با 3,468.6 يورو است.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با كشور لوکزامبورگ و ديگر کشورهاى اروپايى با موسسه Canadamie تماس برقرار كنيد و راهنمايى هاى لازم را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

واقعیت هایی درباره شرایط زندگی در لوکزامبورگ

 به طور کلی می توان گفت زندگی در لوکزامبورگ به لحاظ شرایط محیطی مناسب تجربه خوبی می باشد ولی به لحاظ هزینه بالای زندگی باید در نظر داشت. براى مهاجرت به لوکزامبورگ  بايد جنبه هاى زندگى در اين كشور را بررسى كرد. در ادامه به برخى از آن ها اشاره مى کنيم.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.
موارد توضيح
جمعیت  لوکزامبورگ حدود 672,050  نفر جمعیت دارد. این کشور کوچک اما متنوع با جامعه مهاجران قابل توجهی است.
زبان رسمی  لوکزامبورگ کشوری چند زبانه با سه زبان رسمی لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی است. انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می شود.
مذهب مذهب غالب در لوکزامبورگ کاتولیک رومی است. با این حال، این کشور به دلیل تنوع مذهبی، با مذاهب مختلف دیگر به دلیل جمعیت بین المللی آن، شناخته شده است.
نوع حکومت  لوکزامبورگ یک پادشاهی مشروطه با دموکراسی پارلمانی است. دوک بزرگ رئیس دولت و نخست وزیر رئیس دولت است.
سرگرمی  لوکزامبورگ یک صحنه فرهنگی متنوع با تئاتر، موزه، و رویدادهای موسیقی ارائه می دهد. این کشور همچنین میزبان جشنواره های مختلفی است و زندگی شبانه پر جنب و جوشی دارد، به ویژه در شهر لوکزامبورگ.
آب و هوا لوکزامبورگ دارای آب و هوای معتدل با زمستان های معتدل و تابستان های گرم است. آب و هوا تحت تأثیر موقعیت محصور در خشکی آن در اروپای غربی است.
غذا  لوکزامبورگ دارای زمینه های  آشپزی غنی متاثر از غذاهای فرانسوی و آلمانی است. غذاهای محبوب عبارتند از Gromperekichelcherسیب زمینی سرخ شده، Judd mat Gaardebounen  گوشت خوک دودی با لوبیا پهن و  Rieslingspaschtéit پای گوشت دم کرده با ریزلینگ.
امور ممنوعه در لوکزامبورگ
استعمال دخانیات در فضاهای عمومی سرپوشیده از جمله رستوران ها و محل کار 

مواد مخدر

فروش و مصرف مشروبات الکلی به ویژه در مورد افراد زیر سن قانونی

امنیت  لوکزامبورگ یکی از امن ترین کشورهای جهان با نرخ جرم پایین در نظر گرفته می شود که به ایجاد یک محیط زندگی امن کمک می کند.

تشابهات فرهنگی لوکزامبورگ با ایران

شباهت های فرهنگی بین لوکزامبورگ و ایران بيشتر بر اهمیت میراث فرهنگی و تنوع در هر دو ملت تمرکز دارد. به صورت كلى، هر دو کشور به تبادل فرهنگی، حفظ سنت‌ها و ادغام تنوع فرهنگی در هویت ملی اهمیت می‌دهند و حس مشترک انسانیت را با وجود فاصله‌های جغرافیایی تقویت می‌کنند.

اعیاد و تعطیلات رسمی در لوکزامبورگ

تعطيلات عمومى و رسمى لوکزامبورگ براى شما در جدول زير آورده شده است.

تعطيلات تاريخ
سال نو 1 ژانويه
دوشنبه عید پاک 1 آوريل
می دی (روز جهانى کارگر) 1 مى
روز اروپا 9 مى
روز معراج 29 مى
دوشنبه سفيد 9 ژوئن
روز ملی 23 ژوئن
روز عروج حضرت مريم 15 آگوست
روز همه قديسين 1 نوامبر
کریسمس 25 دسامبر
روز باکسینگ 26 دسامبر

 

وضعیت اقتصادی در لوکزامبورگ

رشد اقتصادی در لوکزامبورگ و سایر کشورها به عنوان درصد تغییر در تولید ناخالص داخلی از یک سال به سال دیگر محاسبه می شود. افزایش یا کاهش تولید و میزان آن را اندازه گیری می کند. با نگاهی به بسیاری از کشورها و در دوره های زمانی طولانی، متوسط ​​نرخ رشد اقتصادی حدود 2 تا 3 درصد در سال است. این امر از سال به سال تغییر می کند زیرا اقتصاد از رکود و انبساط عبور می کند. نمودار زير بيان كننده رشد اقتصادى لوکزامبورگ در سال هاى اخير مى باشد.

نرخ رشد اقتصادی لوکزامبورگ در سال 2022:

نرخ بیکاری

لوکزامبورگ نرخ بیکاری نسبتاً پایینی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی داشت. با این حال، نرخ های خاص می تواند در طول زمان متفاوت باشد. نرخ بيكارى لوکزامبورگ را در سال اخير مشاهده مى كنيد:

نمودار نرخ بیکاری در لوکزامبورگ در سال 2023:

متوسط ​​درآمد در لوکزامبورگ

 لوکزامبورگ دارای سطح درآمد متوسط ​​بالایی است که نشان دهنده اقتصاد قوی و حضور بخش مالی پررونق آن است. متوسط ​​درآمد ​​در لوکزامبورگ یکی از بالاترین ها در اروپا است. در جدول زير به مشاغل مورد نياز اين كشور و در آمد طبق سايت Luxtoday.Iu اشاره شده است.

سطح درآمد حقوق  (یورو)
کمترین درآمد 2,570.94
بیشترین درآمد 3,085.11
ميانگين درآمد 3,540
مشاغل مورد نياز لوکزامبورگ
بانکداری و امور مالی

مهندسی، صنعت و ساخت و ساز

بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی

امور حقوقی و مشاوره ای

فناوری اطلاعات

منابع انسانی و مدیریت

حقوق پناهندگى در لوکزامبورگ

پناهجویان در لوکزامبورگ کمک هزینه مالی ماهانه دریافت می کنند که معمولاً بسته به شرایط فردی، مانند ترتیبات مسکن، از 225 یورو تا 500 یورو متغیر است. همچنین پناهجویانی که از حمایت بین‌المللی برخوردار می‌شوند، ممکن است واجد شرایط برنامه‌های کمک‌های اجتماعی باشند، که مشابه برنامه‌هایی که برای ساکنان لوکزامبورگ در نظر گرفته شده است.

 

انواع ویزا و انواع اقامت در لوکزامبورگ

در لوکزامبورگ انواع مختلفی از ویزاها و مجوزهای اقامت برای پاسخگویی به نیازهای مختلف طراحی شده است. برای اقامت کوتاه مدت، ویزای شینگن به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه وارد لوکزامبورگ و سایر کشورهای منطقه شینگن شوند. برای اقامت طولانی تر، بسته به هدف، مجوزهای اقامت متفاوتی در دسترس است. این مجوزها شامل مجوزهای استخدامی است که می تواند برای کارگران بسیار واجد شرایط (کارت آبی اتحادیه اروپا)، کارمندان عادی، افراد خوداشتغال مى باشد.

علاوه بر این، ويزا و مجوز تحصيلى براى خواهان تحصيل در لوکزامبورگ وجود دارد. در کنار اين ويزاها، ويزاى الحاق خانواده و افرادی که تمکن مالی کافی دارند وجود دارد. هر نوع ويزا و اقامت دارای الزامات خاصی است، مانند مدرک تحصيلى و شغلی، تمكن مالى و درآمد، سابقه كار، مدرک زبان و … مى باشد.

از سوى ديگر افراد خارجى مى توانند با مردان يا زنان لوکزامبورگ ازدواج کنند و درخواست شهروندی کنند، اما ازدواج به تنهایی به طور خودکار تابعیت را اعطا نمی کند و همسر خارجی باید شرایط خاصی از جمله اثبات حداقل سه سال ازدواج و پنج سال اقامت قانونی در لوکزامبورگ را داشته باشد و آخرین سال اقامت دائمی داشته باشد. علاوه بر این، همسر خارجی باید ادغام خود را با جامعه لوگزامبورگ نشان دهد، از جمله اثبات تسلط به زبان و یا گذراندن یک آزمون مرتبط و ديگر شرايط مى باشد.

بیمه و تسهیلات درمانی برای افراد مقیم لوکزامبورگ

در لوکزامبورگ، ساکنان و مهاجران از یک سیستم مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا که توسط گزینه های دولتی و خصوصی پشتیبانی می شود، بهره مند می شوند. سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی که توسط صندوق ملی سلامت (CNS) مدیریت می شود، بیشتر هزینه های پزشکی از جمله بازدید از پزشکان، متخصصان و مراقبت های بیمارستانی را پوشش می دهد. ساکنان به طور خودکار در CNS ثبت نام می شوند و حق بیمه را از طریق کسر حقوق پرداخت می کنند. در حالی که سیستم عمومی جامع است، بسیاری از مهاجران برای دسترسی به امکانات خصوصی، پوشش درمانی که در CNS گنجانده نشده است، و اجتناب از زمان انتظار طولانی، بیمه درمانی خصوصی اضافی را انتخاب می کنند. بیمارستان‌ها و کلینیک‌های لوکزامبورگ به خوبی مجهز هستند و خدمات اورژانس به راحتی قابل دسترسی هستند.

 

خدمات بانکی و مالی در لوکزامبورگ

بخش خدمات مالی و بانکی لوکزامبورگ برای خارجی ها بسیار قابل دسترس و جذاب است و محیطی باثبات با چارچوب قانونی قوی ارائه می دهد. سیستم مالی این کشور به ویژه از سرمایه‌گذاران بین‌المللی استقبال می‌کند، با بانک‌ها و مؤسسات مالی جهانی متعددی که در لوکزامبورگ فعالیت می‌کنند و طیف وسیعی از خدمات متناسب با مشتریان خارجی را تضمین می‌کنند.
علاوه بر این، تمرکز لوکزامبورگ بر امور مالی فرامرزی و نوآوری فین‌تک، آن را به مکانی ایده‌آل برای مهاجران و کسب‌وکارهای بین‌المللی که به دنبال ایجاد یا مدیریت امور مالی خود هستند، تبدیل می‌کند.

زندگی در شهرهای مختلف لوکزامبورگ

لوکزامبورگ، علیرغم اندازه کوچکش، تجربیات زندگی متنوعی را در شهرها و شهرستان های خود ارائه می دهد. پایتخت، شهر لوکزامبورگ، که مرکز شلوغی است که به‌خاطر منطقه مالی و فضای جهانی‌اش شناخته شده است که معمولا ایرانیان مقیم لوکزامبورگ در این شهر فعالیت های اقتصادی نیز دارند. تجربه زندگی در لوکزامبورگ در کنار ترکیبی از معماری مدرن و تاریخی، صحنه های فرهنگی پر جنب و جوش و موسسات بین المللی متعددی را که در خود جای داده است بسیار لذت بخش می باشد. این شهر مجموعه ای از رویدادهای فرهنگی، پارک ها و موسسات آموزشی را ارائه می دهد. در ادامه برخی از شهر های مختلف برای زندگی در لوکزامبورگ را برای شما بازگو می کنیم.

شهر لوکزامبورگ:

پایتخت و مرکز مالی، که به‌خاطر فضای جهانی، معماری مدرن و تاریخی، و صحنه‌های فرهنگی پرجنب‌وجوش معروف است. فلات کرچبرگ محل دفاتر و اتحادیه اروپا است

شهر اش-سور-آلزت:

دومین شهر بزرگ، با تمرکز صنعتی و فرهنگی. تاریخ غنی صنعتی، رویدادهای فرهنگی، پارک ها و موسسات آموزشی به محیط پویای آن کمک می کنند

شهر Echternach:

شهری زیبا که به خاطر جذابیت قرون وسطایی و مناظر دیدنی‌اش جشن گرفته شده است. یک تجربه زندگی آرام با مکان‌های تاریخی، زیبایی‌های طبیعی و حس اجتماعی را ارائه می‌دهد

شهر Differdange:

یک شهرک فولادی سابق با ترکیبی از میراث صنعتی و امکانات مدرن. دارای پارک ها، مناطق تفریحی و ترکیبی از جنبه های سنتی و معاصر است

شهر دیکیرش:

واقع در امتداد سواحل رودخانه Sauer، که به‌خاطر معماری تاریخی، موزه‌ها، و محیطی آرام معروف است. ترکیبی از غنای فرهنگی و محیط های زندگی آرام را ارائه می دهد

معایب زندگی در لوکزامبورگ

معایب زندگی در لوکزامبورگ عبارتند از:

  • هزینه های بالای زندگی
  • دسترسی محدود و تقاضای بالا
  • کوچک بودن لوکزامبورگ
  • خشک بودن آب و هوا
  • هزینه های بالای اجاره
  • موانع زبانی
  • کمبود سرگرمی برای جوانان
  • ترافیک و ازدحام

توجه به این نکته مهم است که افراد ممکن است بر اساس ترجیحات، نیازها و شرایط شخصی خود، این معایب را متفاوت ارزیابی کنند. علاوه بر این، بسیاری از مزایای لوکزامبورگ، مانند استاندارد بالای زندگی، اقتصاد قوی و محیط امن، اغلب بر این معایب بالقوه برای بسیاری از ساکنان برتری دارد.

 مزایای زندگی در لوکزامبورگ

 برخی از مزایای زندگی در این کشور را که بر اساس تجربه زندگی در لوکزامبورگ می باشد را برای شما اشاره خواهيم كرد.

  • بالا بودن استانداردهای زندگی
  • رونق اقتصادی
  • چند زبانه بودن کشور
  • پایین بودن جرم و جنایت
  • اتصال با کشورهای اروپایی

در نهایت، تصمیم برای زندگی در لوکزامبورگ به ترجیحات، اولویت‌ها و شرایط شخصی بستگی دارد که هم مزایا و هم معایب را در نظر می‌گیرد.

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

در اینجا یک نمای کلی از هزینه های زندگی در لوکزامبورگ، از جمله برخی از هزینه های کلیدی آورده شده است. به خاطر داشته باشید که این ارقام می توانند بر اساس انتخاب های سبک زندگی شخصی، موقعیت مکانی در داخل کشور و شرایط فردی متفاوت باشند که بر اساس تجربه زندگی در لوکزامبورگ برای شما عزیزان بازگو می گردد و شاید ایرانیان مقیم لوکزامبورگ دید متفاوتی از این موضوع داشته باشند.

دسته هزینه هزینه (تقریبا) (یورو)
هزينه زندگى ماهانه براى يک شخص مجرد بدون اجاره 994.3
هزينه زندگى ماهانه براى خانواده 4 نفره بدون اجاره 3,468.6
اجاره ماهانه (آپارتمان 1 خوابه مرکز شهر) 1800 – 2000
اجاره ماهانه (آپارتمان 1 خوابه، خارج از مرکز شهر)  1500
قيمت متر مربع واحد آپارتمانى در مرکز شهر 10,564.00
قيمت متر مربع واحد آپارتمانى خارج از مرکز 7,606.90
تاسیسات (گرمایش، سرمایش، برق، زباله، آب و …) 233 – 250
اینترنت  50 
بنزین (در لیتر) 1.51
مواد غذایی 920 – 271
غذا در یک رستوران متوسط 20 – 40
بلیط سینما 12.70
عضویت در باشگاه بدنسازی 44.12

لطفا توجه داشته باشید که این ارقام تقریبی هستند و به عنوان یک راهنمای کلی برای زندگی و کار در لوکزامبورگ در نظر گرفته شده اند. هزینه های اجاره می تواند به طور قابل توجهی بر اساس مکان و اندازه ملک متفاوت باشد. علاوه بر این، عادات مخارج فردی و انتخاب سبک زندگی در لوکزامبورگ بر هزینه های کلی تأثیر می گذارد.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport