جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پناهندگی نروژ 2024✔️ کمپ پناهندگان و حقوق ماهانه پناهندگان

پناهندگی نروژ

پناهندگی نروژ یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که به خاطر خطرات جانی و مالی که به همراه دارد توسط موسسه canadamie به هیچ عنوان توصیه نمی شود. از جمله معایبی که پناهندگی نروژ دارد می توان به طولانی بودن پروسه، ریسک ریجکتی، وضعیت نامناسب کمپ ها، وضعیت بد بهداشت و همچنین عدم امکان تحصیل اشاره کرد.

برای مهاجرت به نروژ راه های بهتری نظیر تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد فرزند نیز وجود دارد که می تواند شما را به اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور برساند. در صورت تمایل به آگاهی از شرایط مهاجرت به نروژ می توانید این مقاله را مطالعه کرده و در صورت داشتن سوالات مهاجرتی با مشاورین مجرب موسسه تماس گرفته و از مشاوره اولیه رایگان بهرمند شوید.

 

ارتباط با ما
فهرست مطالب

واجدین شرایط پناهندگی نروژ

 

در سالیان اخیر با توجه به اوضاع سیاسی کشورها اغلب پناهندگان به نروژ از کشورهای سوریه، اریتره، ترکیه و… بوده است که به این کشور پناهنده شده اند. این افراد با توجه به شرایط حادی که در کشور خود دارند اغلب از روش های غیرقانونی وارد این کشور می شوند و پس از رسیدن به خاک این کشور با توجه به قانون ژنو که نروژ نیز آن را پذیرفته است درخواست پناهندگی به این کشور می دهند و کشور نروژ تا زمان بررسی شرایط یک سری امکانات اولیه در اختیار این افراد قرار می دهد.

افراد با کمک وکیل پناهندگی در نروژ مدارک و شرایط خود را ارائه می دهند تا در صورت تایید شخص بتواند اقامت نروژ را بدست آورد. در واقع فرد واجد شرایط پناهندگی باید بتواند اثبات کند که به دلایلی از قبیل نژاد، مذهب، ملیت، جنسیت و یا عضویت در گروه های اجتماعی و سیاسی در کشور خود با ترس و خطر شدید جانی مواجه می باشد.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

کیس های پناهندگی نروژ

اگر بخواهیم بهترین کیس پناهندگی در نروژ را برای شما مورد بررسی قرار دهیم باید به این موضوع اشاره نماییم که متقاضیان با توجه به دلیلی که به اداره پلیس یا اداره مهاجرت این کشور اعلام می کنند با هم تفاوت هایی دارند.

قبلاً در تعریف پناهندگی به این موضوع اشاره شد که افراد اغلب به دلیل دین، نژاد، قومیت، جنسیت، عقیده، سیاست، جنگ و… درخواست پناهندگی از کشور مقصد خود می نمایند. موسسه canadamie به هیچ عنوان پناهندگی را برای مهاجرت توصیه نکرده و هیچ فعالیتی از جمله مشاوره، اقدام و یا خدماتی در این زمینه ندارد.

حال با توجه به موارد فوق می توانیم بهترین کیس پناهندگی در نروژ را به 3 دسته کلی کیس اجتماعی، سیاسی و مذهبی تقسیم نماییم که در ادامه به ارائه توضیح مختصری برای هر یک از این 3 دسته می پردازیم.

  • کیس مذهبی

همانطور که از اسم این دسته مشخص است افراد به دلیل دین و مذهبی که به آن اعتقاد دارند و کشورشان این دین را نمی پذیرد مهاجرت می نمایند. این تناقض موجب آزار، اذیت و حتی سلب یک سری امتیازات شهروندی شخص در کشور خود می شود. البته در حالتی دیگر شخص دین خود را تغییر می دهد و ادعا دارد که از دین گذشته خود برگشته و اعتقادی به آن ندارد. تمام این موارد می تواند برای یک کیس مذهبی استفاده شود و متقاضی باید اثبات کند که مثلاً اگر دین جدیدی را پذیرفته از آن آگاهی دارد.

  • کیس سیاسی

افراد گاهاً به دلیل عقاید سیاسی خود و یا عضویت در گروه های سیاسی که توسط نظام کشور پذیرفته شده نیست به کشورهای دیگر پناه می برند زیرا حضور فرد در کشورش می تواند حتی موجب شکنجه و مرگ وی شود.

از دیگر مواردی که سیاست در آن نقش دارد می توانیم به جنگ اشاره کنیم که افراد زیادی را از کشور خود دور کرده و به کشور دیگری می برد. افراد در این حالات می توانند به عنوان کیس سیاسی پناهنده شوند.

  • کیس اجتماعی

کیس های اجتماعی نسبت به موارد سیاسی و مذهبی گستردگی بیشتری دارند. از مهم ترین این موارد می توانیم به دگرباشی جنسی مانند دوجنسه ها، ترنس ها یا هم جنس گرایان اشاره نماییم یا حتی در مواردی که افراد به واسطه قومیت و نژادشان مورد آزار قرار می گیرند و یا حتی اینکه افراد به واسطه جنگ در کشور خود امنیت جانی خود را در خطر می بینند که همه این افراد تحت شرایط خاصی می توانند به عنوان پناهجو به کشور دیگری مهاجرت نمایند.

 

مراحل پناهندگی در نروژ

پناهجویان برای اینکه از طریق روش پناهندگی اقامت نروژ را کسب کنند باید مراحلی را پشت سر بگذارند. قابل ذکر است که این مراحل پس از پشت سر گذاشتن خطرات و دشواری های ورود به این کشور می باشد و امکان درخواست پناهندگی نروژ از خارج از این کشور وجود ندارد. این مراحل که بسیار زمان بر می باشد توسط سازمان های مربوطه در نروژ انجام می شود و شخص باید مدت زیادی را در کمپ پناهندگان در نروژ سپری کند. حال مراحل پناهندگی را به صورت خلاصه بیان می نماییم.

  • شخص درخواست پناهندگی خود را در اداره پلیس ثبت می نماید و پلیس اسناد هویتی متقاضی را دریافت و اطلاعات هویتی شخص را ثبت می نماید.
  • کارتی جهت شناسایی به متقاضی داده می شود و در صورتی که جایی برای اقامت نداشته باشد به کمپ پناهندگان در نروژ فرستاده می شود.
  • از شخص آزمایشاتی همچون آزمایش بیماری سل به عمل می آید.
  • سازمان NOAS که حامی حقوق پناهجویان است به شخص مشاوره داده و او را برای ادامه کار آماده می سازد.
  • کیس شخص توسط اداره مهاجرت نروژ (UDI) بررسی شده و از شخص مصاحبه مفصلی به عمل می آید که اداره مهاجرت از خطرات بازگشت شخص به کشور خود آگاه شود و فرد باید بتواند دلایل قانع کننده دقیقی به این ارگان ارائه دهد. در واقع این مرحله مهم ترین قسمت انجام کار می باشد.
  • شخص به یک مرکز پناهندگی دیگر منتقل می شود و منتظر پاسخ UDI می ماند.
  • در صورت موافقت با کیس، شخص در نروژ سکونت می یابد و آموزش های زبان نروژی و قوانین این کشور برای وی در نظر گرفته خواهد شد.
  • در صورت رد کیس، شخص یا باید به کشور خود باز گردد و یا اینکه با کمک یک وکیل پناهندگی در نروژ به رای صادر شده اعتراض نماید و پرونده برای بررسی به UDE ارسال می شود و در نهایت تصمیم نهایی را این سازمان می گیرد.

 

حقوق ماهانه پناهندگان در نروژ

پناهندگان در نروژ ماهانه میزانی حقوق دریافت می کنند تا بتوانند نیازهای اولیه زندگی خود نظیر خورد و خوراکر ا پوشش دهند. این میزان حقوق بسیار کمتر از حقوق یک مهاجر عادی در نروژ است. پناهندگان در نروژ عمدتاً 4000 یورو (40000 کرون) حقوق دریافت می کنند.

شرایط زندگی پناهندگان در نروژ بعد از پذیرش پناهندگی

اما سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می آید این است که بعد از انجام پروسه های پذیرش پناهجو، شخص وارد چه پروسه جدیدی شده و شرایط زندگی او و خانواده اش در نروژ به چه صورت خواهد بود؟ بعد از انجام پروسه هایی که در تیتر قبل بدان پرداخته شد و سازمان های مربوطه شرایط شخص را پذیرفتند، شخص اقامت سه ساله نروژ را کسب می کند که قابل تمدید است.

با کسب این اقامت فرد می تواند خانواده خود را در کنار خود داشته باشد، شماره شناسنامه ملی دریافت کند و همچنین از تمام شرایط و امکاناتی که برای یک شهروند نروژی وجود دارد استفاده نماید.

با کسب تابعیت نروژ شخص می تواند در این کشور رایگان تحصیل کند، مشغول به کار شود، حساب بانکی داشته باشد و…. علاوه بر تمامی این موارد، با توجه به اینکه نروژ یکی از کشورهای حوزه شنگن محسوب می شود شخص آزادانه می تواند به کشورهای این حوزه سفر نماید.

البته این بدان معنا نیست که پروسه اخذ اقامت از طریق پناهندگی، پروسه ساده و بدون دردسری است؛ بلکه همانطور که در بخش های مختلف مقاله به آن پرداخته شده است، پناهندگی روشی نادرست برای مهاجرت است که علاوه بر خطرات مالی و ضربات روحی و روانی که به فرد وارد می کند، ممکن است جان افراد را نیز به خطر اندازد.

 

 معایب پناهندگی در نروژ

یکی از مواردی که در بررسی تمام روش های مهاجرتی باید مورد بررسی قرار گیرد مزایای و معایبی است که آن روش و یا کشور در راه رسیدن به اهداف شخص برای وی در پی خواهد داشت. موسسه canadamie به هیچ عنوان مسیر پناهندگی را برای مهاجرت توصیه نمی نماید و ضمناً اقدامی در این خصوص ندارد و این مقاله را به منظور اطلاع شما از خطرات این مسیر پر التهاب به نگارش در آورده است.

در ادامه به معایب پناهندگی به نروژ خواهیم پرداخت:

  • خطرات جانی
  • خطرات مالی
  • سرگردانی در میان کمپ ها
  • وضعیت نابه سامان زندگی
  • بهداشت پایین در کمپ
  • عدم بهرمندی از امکانات
  • درصد بالای ریجکتی
  • عدم اجازه تحصیل
  • شرایط سخت

 

 

 

روش های جایگزین پناهندگی نروژ

گاهی افراد با توجه به تعاریف غیر کارشناسانه اطرافیان دست به اقدامی می زنند که نه تنها در وضعیت کنونی، بلکه در آینده فرد و خانواده اش تاثیر عجیبی خواهد داشت.

یکی از این موارد مهاجرت از طریق پناهندگی است که به جرات می توان آن را پرریسک ترین و خطرناک ترین روش مهاجرتی نامید. بسیاری از افراد در حالی برای پناهندگی اقدام می نمایند که با قدری تحقیق و مشورت با وکیل مهاجرت متوجه می شوند که راه های آسان تر و قانونی پیش روی آنان قرار دارد که می تواند مزایای به مراتب بیشتری برایشان به همراه داشته باشد.

در این قسمت روش های جایگزینی که متقاضی مهاجرت به نروژ می تواند از آن طریق به نروژ مهاجرت نماید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

تحصیل در نروژ یکی از بهترین راه های ورود به این کشور است. این کشور دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی بوده و خدمات شایانی به دانشجویان در کشورش اعطا می نماید. نظام آموزشی نروژ بر اساس آموزش رایگان بنا شده است و دانشجویان می توانند به تحصیل رایگان در نروژ بپردازند.

البته تحصیل در مقاطع مدرسه و لیسانس به زبان نروژی است ولی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانش آموزان حتی می توانند به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند. با توجه به رایگان بودن تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع فوق لیسانس، هر ساله متقاضیان زیادی برای ورود به دانشگاه های نروژ با هم به رقابت می پردازند و افرادی که مدارک بهتری ارائه نمایند شانس بالاتری برای پذیرش خواهند داشت.

ضمن اینکه تحصیل در این کشور می تواند زمینه ساز کار پس از تحصیل در نروژ شود که نکته ای حائز اهمیت می باشد.

 

  • مهاجرت به نروژ از طریق کار

در واقع یکی از دلایلی که مهاجرین زیادی به نروژ مهاجرت می نمایند سطح بالای نیاز به نیروی کار می باشد که این فاکتور به صورت نرخ بیکاری نروژ در جدول ذیل قابل مشاهده می باشد. همانطور که در جدول مشاهده می نمایید این است که نرخ بیکاری این کشور همواره کمتر از 5 درصد بوده و از ثبات خوبی برخوردار است.

نمودار نرخ بیکاری در نروژ

علاوه بر افرادی که برای تحصیل به نروژ مهاجرت می نمایند و پس از آن وارد بازار کار می شوند، راه دیگری نیز برای دریافت اقامت کاری از ابتدای امر وجود دارد. دریافت Job Offer روشی است که شخص باید کارفرمای مربوطه را در نروژ پیدا نموده و پس از جلب رضایت از وی بتواند از او پیشنهاد کاری با حقوق و شرایط مشخص تایین نماید.

برای کاریابی در نروژ متقاضیان می توانند از طریق مشاورین مجرب ما در موسسه مهاجرتی canadamie اقدام کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را پیدا کنند.

 

 

  • مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

از دیگر راه های مناسب که می تواند جایگزین روش پناهندگی شود، روش سرمایه گذاری است که خود دارای روش های متعددی است و از طرق مختلف امکان پذیر می باشد. ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی و برخی روش های دیگر می توانند از جمله روش های سرمایه گذاری در این کشور باشد که البته موارد مانند خرید ملک باعث اقامت فرد نمی گردد.

اما افراد با ثبت شرکت و کارآفرینی می توانند تحت شرایطی اقامت این کشور را بدست آورند. بدین منظور کمک گرفتن از یک کارشناس مهاجرت می تواند کمک شایانی برای سرمایه گذار به حساب آید.

 

  • مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

ازدواج با یک تبعه یا مقیم نروژی می تواند یکی از راه های مهاجرت به این کشور محسوب شود در صورتی که مدارک و مستندات لازم جهت اثبات واقعی بودن این ازدواج به مقامات مسئول ارائه گردد.

ازدواج متقاضی با فردی که اقامت نروژ را دارد و فرد مقیم می تواند هزینه های زندگی در نروژ را برای خود و همسرش بپردازد می تواند موجب مهاجرت متقاضی شود اما تا زمانی که شخص مقیم تابعیت دریافت نکند متقاضی هم نمی تواند پاسپورت دریافت کند. اما در صورتی که با فردی از اتباع نروژ ازدواج کند بعد از گذشت 5 سال و با داشتن شرایطی خاص می تواند پاسپورت دریافت نمایند.

  • مهاجرت به نروژ از طریق تولد

اعطای تابعیت به متولدین کشور نروژ از طریق سیستم خون می باشد، یعنی حداقل یکی از والدین نوزاد باید پاسپورت نروژ داشته باشد تا به نوزاد نیز تابعیت نروژی اعطا گردد و اینکه کودک در داخل خاک نروژ و یا بیرون از آن به دنیا بیاید ارتباطی با تابعیت او ندارد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport