جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج 2024 ✔️ اخذ اقامت + تابعیت

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج یکی از روش های هفتگانه مهاجرت به سوئیس است که در صورت اثبات واقعی بودن آن و طی مراحل قانونی می توان از طریق آن، اقامت و تابعیت کشور سوئیس را به دست آورد.

برای دریافت شهروندی سوئیس از طریق ازدواج باید حداقل 5 سال در سوئیس زندگی کرده و ثابت کنید که حداقل 3 سال است با یک شهروند سوئیسی ازدواج نموده اید. همچنین لازم است نشان دهید که به زبان ملی سوئیس در سطح B1 برای صحبت کردن و سطح A2 برای نوشتن تسلط دارید.

با توجه به منع چند همسری در کشور سوئیس، افراد مجرد و یا کسانی که به علت فوت همسر و یا جدایی از وی، به طور قانونی مجرد محسوب می شوند می توانند برای مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج اقدام نمایند.

در صورت تمایل می توانید برای اطلاع از روش های مهاجرت به سوئیس با کارشناسان موسسه canadamie ارتباط تلفنی برقرار کنید و درخواست مشاوره اولیه رایگان دهید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج

ازدواج در کشور سوئیس به صورت محضری و قانونی مورد تأیید و رسمی است و ازدواج های مذهبی در این کشور به رسمیت شناخته نمی شوند. جهت دریافت اقامت و مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج در ابتدا باید ازدواج مورد تائید دولت سوئیس و رسمی و ثبت شده باشد.

به علت رواج ازدواج های صوری بررسی واقعی بودن رابطه و ازدواج قطعاً توسط مقامات مربوطه انجام خواهد شد. قواعد ابتدایی و اولیه ازدواج در کشور سوئیس به شکل زیر میباشد:

  • هر دو فرد باید 18 سال به بالا باشند.
  • هیچ یک از طرفین نباید در قید ازدواج با شخص دیگری باشند و هر دو باید مجرد باشند.
  • افرادی که دارای قیم قانونی هستند باید قبل از ازدواج رضایت قیم را دریافت کنند.

گواهی ازدواج باید از اداره ثبتی که در آن منطقه در سوئیس ازدواج انجام می شود دریافت شود در غیر این صورت از منطقه که طرفین در آنجا ازدواج می کنند دریافت شود و به تائید دولت سوئیس باید برسد.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

تعریف همسر در قوانین سوئیس

بهتر است در خصوص اقامت سوئیس از طریق ازدواج حق و حقوق بین زوجین نیز بررسی شود. در کشور سوئیس 2 حالت برای اشخاص جهت الحاق همسر وجود دارد.

ازدواج:

در این روش که معمول ترین روش می باشد دو شخص ازدواج می کنند و ازدواج آن ها توسط شهرداری ثبت می شود.

پارتنر ثبت شده:

در این حالت تعهد طرفین در مقابل یکدیگر در مقایسه با ازدواج سبک تر می باشد ولی قواعد و آثار حقوقی الحاق به همسر در این بخش نیز رعایت می شود.

اگر حتی شخصی که با تبعه سوئیس ازدواج می کند خود تبعه کشور دیگری است بازهم قوانین ازدواج سوئیس بر این دو حاکم می شود و شامل قواعد اصلی ازدواج در سوئیس خواهد بود که به شرح زیر است:

  • طرفین به صورت مساوی در کنار یکدیگر ملزم به رعایت اقدامات لازم جهت نگهداری و تربیت فرزندانشان می باشند.
  • زن و مرد هر دو برای زندگی مشترک برای درآمد زایی تلاش می کنند.
  • زوجین در مقابل یکدیگر به رعایت احترام موظف هستند.
  • اجاره نامه مسکن مورد نظر برای زندگی توسط هر دو باید امضا شود.
  • در صورتی که شخص با فرد سوئیسی ازدواج می کند تا زمانی که در سوئیس حضور دارد باید با همسر خود در یک خانه زندگی کند.

 

ویزای الحاق به همسر سوئیس

ویزای الحاق به خانواده یکی از انواع ویزای سوئیس می باشد که این ویزا ممکن است کوتاه مدت و موقت و برخی مواقع دائم و بلند مدت باشد. در کشور سوئیس به علت احترامی که به خانواده گذاشته می شود اشخاص حتی با داشتن اقامت موقت و دانشجویی نیز می توانند همسر خود را به کشور سوئیس دعوت کنند. الحاق خانواده برای افراد زیر در کشور سوئیس امکان پذیر است:

  • همسر و یا شریک و پارتنر ثبت شده
  • فرزندان زیر 18 سال

برای افرادی که قصد دریافت اقامت سوئیس از طریق ازدواج را دارند باید با شخص سوئیسی ازدواج کرده باشند. این ازدواج ممکن است در سوئیس به ثبت برسد یا در کشور شخص دیگر واقع شود و یا ممکن است در کشور ثالثی انجام شود. با توجه به مدت زمان طولانی تأیید ازدواج واقع شده در کشورهای دیگر از طرف دولت سوئیس بهترین و سریع ترین مسیر ورود به کشور سوئیس از طریق ویزای کوتاه مدت توریستی ازدواج در کشور سوئیس می باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت سوئیس

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج شرایط اخذ ویزای سوئیس و اقامت کشور سوئیس از طریق ازدواج می باشد. در این بخش برخی مدارک مورد نیاز که بسیار مهم و تعیین کننده می باشند.

برای دریافت اقامت سوئیس از طریق ازدواج در ابتدا باید مدارک رابطه، ازدواج و واقعی بودن آن به دولت سوئیس ارائه شود. عکس های سال های گذشته، نامه ها و مکاتبات بین دو طرف، هدایای مختلف که در طول رابطه بین دو شخص رد و بدل شده است و… می تواند واقعی بودن رابطه را اثبات کند. برای اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  • ارائه مدرک زبان A1
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک اثبات کننده رابطه بین دو شخص
  • اسناد و مدارک نشان دهنده محل زندگی شخص در سوئیس
  • مدارک مالی و درآمد ثابت شخص

برخی با ازدواج با افراد پناهنده در سوئیس قصد اخذ اقامت و مهاجرت به سوئیس رادارند، از آنجایی که شخص پناهنده معمولاً به علت عدم وجود منابع مالی از خود و حمایت از طرف دولت، امکان ساپورت کردن افراد دیگری را ندارد، شخص باید پس از مدت زمان مشخص و اخذ اقامت و پیدا کردن کار درخواست اقامت خانواده خود را بدهد.

 

هزینه ازدواج در سوئیس

هزینه ازدواج در سوئیس می‌تواند بسیار متنوع باشد و به عوامل مختلفی از جمله محل ازدواج، خدمات اضافی و.. وابسته باشد. به طور کلی، هزینه ازدواج در سوئیس می‌تواند از350 تا 500 فرانک سوئیس بسته به شرایط و ترجیحات شما متغیر باشد.

در نظر داشته باشید فردی که در سوئیس ساکن است باید وضعیت قانونی و درآمد مشخص جهت تأمین هزینه های زندگی را ارائه دهد. برای دریافت دقیق‌ ترین اطلاعات، می‌توانید با مراجع مربوطه مانند شهرداری محل ازدواج یا مشاوران حقوقی مرتبط تماس بگیرید.

 

همسریابی در سوئیس و ازدواج صوری

یکی از سوالات رایج در خصوص ازدواج در سوئیس و مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج امکان یافتن همسر و همسریابی و ازدواج صوری در کشور سوئیس توسط بنگاه های مختلف و دفاتر مهاجرتی می باشد. باید دقت شود ازدواج امری مقدس می باشد و در کشور سوئیس نیز تعهدات مالی و غیر مالی بسیار سنگینی به هر دو شخص تحمیل می کند.

به همین جهت معمولاً یک شخص سوئیسی حاضر به ازدواج برای اخذ اقامت افراد خارجی نمی باشد و همینطور قوانین مختلفی این موضوع را جرم تلقی کرده و برای هر دو شخص قطعاً پیامد های بسیار بالایی خواهد داشت.

به دلیل جلوگیری و مخالفت دولت و اداره مهاجرت سوئیس اخذ اقامت از طریق ازدواج صوری بسیار دشوار می باشد و توصیه می شود اگر شخصی شرایط واقعی را دارا نیست روش ها و قوانین دیگر اقامت سوئیس را جستجو کند و از راه هایی نظیر کار و تحصیل اقامت کشور سوئیس را اخذ کند.  می توانید جهت مهاجرت و اخذ اقامت و به طور کلی اصول مهاجرت ویدئو مسیر سبز مهاجرت را تهیه و تماشا کنید.

 

ممنوعیت‌های ازدواج در سوئیس

در مورد ممنوعیت‌های ازدواج در سوئیس، موارد زیر قابل ذکر است. این قوانین و ممنوعیت‌ها به منظور حفظ سلامت و حقوق افراد در سوئیس وضع شده‌اند. متقاضیان ازدواج باید از این قوانین آگاه باشند و با رعایت آن ها، به روند ازدواج خود سرعت بخشند.

  • ازدواج بین خویشاوندان نزدیک
  • ازدواج افراد زیر 18 سال
  • ازدواج افراد دارای اختلال روانی

 

اقامت سوئیس از طریق ازدواج

در سوئیس، ازدواج می‌ تواند یکی از راه‌ هایی باشد که افراد برای کسب اقامت در این کشور استفاده می‌ کنند. اما برای کسب اقامت از طریق ازدواج، لازم است به شرایط و مقررات مربوطه توجه کنید. مهمترین نکاتی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • مطابقت با شرایط مهاجرتی: برای کسب اقامت از طریق ازدواج، شرایط شما و همسرتان باید با شرایط و مقررات مهاجرتی سوئیس مطابقت داشته باشید.
  • ارائه مدارک لازم: شما و همسرتان باید مدارک مورد نیاز را به مقامات مهاجرتی سوئیس ارائه کنید. این مدارک ممکن است شامل اسناد شخصی، اثبات ازدواج و سایر مدارک مربوطه باشد.
  • اثبات ارتباط واقعی: شما باید اثبات کنید که ازدواج شما با همسرتان بر اساس ارتباط واقعی و معتبر است و تنها به منظور کسب اقامت انجام نشده است.
  • برخورداری از منابع مالی: شما باید بتوانید اثبات کنید که توانایی مالی برای تامین هزینه‌های زندگی خود را دارید.

پس از رعایت این شرایط اقامت سوئیس را دریافت می کنید و می توانید با همسر سوئیسی خود زندگی کنید و پس از گذشت 5 سال زندگی در سوئیس با همسر خود می توانید شهروندی این کشور را دریافت کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت پاسپورت این کشور باید حداقل 3 سال از ازدواجتان گذشته باشد.

 

سوالات متداول

آیا مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج امکانپذیر است؟

بله، ازدواج یکی از راه های مهاجرتی به سوئیس بوده که از طریق ازدواج با یک شهروند سوئیسی می تواند انجام پذیرد.

 

شرایط دریافت شهروندی سوئیس از طریق ازدواج چیست؟

حداقل 5 سال زندگی در سوئیس، گذشتن 3 سال از ازدواج و اثبات واقعی بودن ازدواج از جمله شرایط دریافت شهروندی از این طریق است.

 

آیا ازدواج مذهبی در سوئیس قابل ثبت است؟

خیر، ازدواج در کشور سوئیس به صورت محضری و قانونی مورد تأیید و رسمی است و ازدواج های مذهبی در این کشور به رسمیت شناخته نمی شوند.

 

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport