جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کار در ژاپن ✔️ شرایط جذب نیروی کار

کار در ژاپن

کار در ژاپن، شرایط جذب نیروی کار در ژاپن برای ایرانی ها، مهاجرت به ژاپن از طریق کار و همچنین فهرست مشاغل دارای کمبود نیروی کار در ژاپن در این مقاله علمی مورد تحلیل و بررسی تفصیلی قرار می گیرد. کشور ژاپن یکی از پیشرفته ترین و منظبط ترین کشورهای سطح دنیا است و کیفیت بالای زندگی در این کشور، مردم زیادی را برای زندگی در این کشور به خود علاقمند کرده است. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان موسسه canadamie، تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط کار در ژاپن

کار در ژاپن با توجه به نرخ بیکاری بسیار پایین 2.5% برای متقاضیان کار در کشور ژاپن مطلوب است. ژاپن به عنوان پیشرفته ترین و برترین کشور در قاره آسیا، یکی از مقاصد کسانی است که به دنبال کار و اخذ موقعیت کاری مناسب در کشورهای خارجی هستند. با توجه به فرهنگ و زبان سخت ژاپنی، کار در ژاپن چندان برای متقاضیانی که آشنایی به زبان و فرهنگ این کشور ندارند، مناسب نیست.

اکثر کارمندان در کشور ژاپن در هفته بیش از 70 ساعت کار می کنند و این در مقایسه با ساعات کاری مفید کارمندان ایرانی که از 8 ساعت کار مفید در روز، رقم پایین 20 دقیقه در روز می باشد، میزان زیادی است که نشان می دهد کار در ژاپن، چندان هم برای عموم ما ایرانی ها شاید کار آسانی نباشد. ویزای کار ارائه شده توسط کشور ژاپن در حال حاضر از طریق یک سیستم امتیازبندی است و با عنوان متخصصین خارجی با مهارت بالا (Highly skilled foreign professionals) ، در سه طبقه بندی زیر ممکن است:

  • محققین علمی (تحقیقات علمی پیشرفته)
  • متخصصین فنی (مهندسین و تکنسین های فنی)
  • و مدیران رده بالای تجاری (مدیریت بازرگانی)

 متقاضی ای شایسته دریافت ویزای کار در ژاپن می باشد که امتیازاتش حداقل به 70 امتیاز برسد. عوامل ذیل در امتیازات متقاضی کار در ژاپن دخیل می باشد:

  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • مدرک زبان ژاپنی
  • پیشنهاد شغلی از کارفرمای ژاپنی
  • سابقه کاری و در آمد سالیانه

مقاله کار در ژاپن متعلق به موسسه canadamie می باشد و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام و خلاف قانون می باشد. در جدول ذیل یک آمار کلی از شرایط کار در ژاپن آورده شده است. (جدول ذیل شرایط عمومی کار در کشور ژاپن را در یک نگاه نشان می دهد.)

بررسی نرخ بیکاری و وضعیت بازار کار در ژاپن

کار در ژاپن باتوجه به وجود شرکت های بزرگی چون سونی، هوندا، نیسان، پاناسونیک، تویوتا و همچنین نرخ بیکاری بسیار پایین این کشور؛ 2.5 %؛ از نظر کاریابی و اشتغال به کار، بسیار مناسب می باشد، اما از طرف دیگر، ژاپن دارای نرخ مالیات بر درآمد نسبتاً بالایی با میانگین 52 % می باشد. نمودار نرخ بیکاری در سال 2018 و همچنین نرخ مالیات بر درآمد ژاپن از سال 2006 تا 2018 در ذیل قابل ملاحظه است.

نرخ بیکاری ژاپن در سال 2018

میزان مالیات بر درآمد در ژاپن از 2006 تا 2018

ویزای کار ژاپن

متقاضیان کار در ژاپن برای اخذ ویزای کار ژاپن ” Highly skilled foreign professionals” حداقل باید 70 امتیاز را کسب نمایند. در جداول ذیل امتیازات ویزای کار در ژاپن تحت این عنوان، آورده شده است. در صورت کسب حدنصاب امتیاز لازم، باید اقدام به تکمیل فرم درخواست نموده و فرم محاسبه امتیازات به انضمام سایر مدارکی که نشان دهنده واجد شرایط بودن شخص می باشد، به اداره مهاجرت تحویل داده شود. پروسه ی بررسی پرونده بین 1 تا 2 ماه به طول می انجامد. در صورت مناسب بودن شرایط متقاضی بر اساس قانون اساسی و قانون مدنی کشور ژاپن، اداره مهاجرت، نامه ای تحت عنوان گواهی واجد شرایط بودن (Certificate of eligibility) صادر می نماید. این ویزای کار کشور ژاپن عموماً بین 1 تا 5 سال صادر می شود و خانواده شخص نیز می توانند وی را همراهی نمایند. در صورتی که فرد با این ویزا 3 سال در ژاپن اقامت داشته و مشغول به کار باشد، می تواند برای اقامت دائم در خواست نماید.

جدول ذیل امتیازات دسته سوم ویزای کار ژاپن برای مدیران ارشد در زمینه بازرگانی را نشان می دهد.

توجه: برای افرادی که سوابق فنی و تحقیقات علمی انجام می دهند، نیاز است که از یک شرکت خصوصی یا دولتی در ژاپن قرارداد کاری داشته باشند. افرادی که در رده های عالی مدیریت هستند، نیازمند یک نامه کاری (ضمانت نامه کاری) از یک کارفرما یا شرکت می باشند که در آن آدرس، شماره تلفن و موقعیت شغلی مشخص باشد. شرایط کار در ژاپن چندان آسان نیست و نیاز به دعوتنامه کاری معتبر دارد که بیشترین امتیاز هم متعلق به دعوتنامه کاری از ژاپن است. توصیه می شود قبل از هر اقدامی با مشاوران معتبر موسسه canadamie تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

شرایط اخذ ویزای همراه ژاپن

با توجه به شرایط عمومی ویزای کار در ژاپن، متقاضیانی که از مشاغل تعیین شده در ژاپن اقدام به اخذ ویزای کار نمایند امکان مهاجرت به همراه خانواده ندارند، اما متقاضیانی که از طریق ویزاهای مهارتی یا مشاغل تخصصی “Highly skilled foreign professionals” اقدام می نمایند دارای ویزای همراه بوده و همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی می توانند به عنوان همراه، اقامت کشور ژاپن را داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار ژاپن

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار ژاپن”Highly skilled foreign professionals”

  • کسب حداقل 70 امتیاز
  • تکمیل فرم درخواست کار در ژاپن
  • دعوتنامه یا پشنهاد شغلی
  • رزومه کاری قوی
  • گذرنامه معتبر
  • عکس پاسپورتی(مربوط به حداکثر 6 ماه قبل)
  • مدرک زبان ژاپنی در سطح مقدماتی(حداقل مدرک N4)

میزان درآمد مشاغل در ژاپن

میزان دستمزد برخی از مشاغل پرطرفدار طبق آخرین آمار برای پایتخت ژاپن، شهر توکیو که پر جمعیت ترین و گران ترین شهر کشور ژاپن نیز می باشد، در جدول ذیل عنوان شده است. میانگین حقوق در توکیو در سال، 6.887.844 یوآن ژاپن است. متوسط درآمد خالص 5.250.428 یوآن ژاپن و متداول ترین حقوق برای کار در ژاپن در شهر توکیو 4.544.671 یوآن می باشد.این جامعه آماری برای کارمندانی است که مدرک تحصیلی لیسانس و سابقه کار بین 4 تا 8 سال دارا می باشند.

مشاغل مورد نیاز ژاپن 2024

برای کار در ژاپن و موفقیت در امر اخذ ویزای کار در این کشور شما باید توجه داشته باشید که کشور ژاپن در چه مشاغلی با کمبود نیرو مواجه است و آیا مدارک تحصیلی، تجربه کاری و سطح شرایط عمومی شما برای کار در ژاپن مناسب است یا خیر. در جدول ذیل به 14 عنوان شغلی که در حال حاضر کشور ژاپن با کمبود نیروی کار مواجه است و اقدام به جذب نیروی خارجی نموده، عنوان شده است. توجه داشته باشید که ویزای کار در ژاپن امتیازی است و سطح مهارت و تخصص شما بسیار تأثیر گذار می باشد.

ساختمان سازی نیروی کار در کارخانجات و تولیدات مواد غذایی
کشتی رانی و صنعت کشتی سازی آشپز و سرآشپز
صنعت خودرو و خدمات متالوژی (صنعت ریخته گری، فلزات و…)
مشاغل مورد نیاز در فرودگاه ها ( خدمات و متخصص امر مکانیک هواپیما) تولید ماشن آلات سنگین در صنعت
سالندار (خدمات مهمانداری) صنایع الکترونیک و برق
خدماتی ساختمان (نظافت و نگهبانی) شیلات و ماهیگیری
صنعت کشاورزی پرستاری

نحوه کاریابی در ژاپن

علیرغم این که کشور ژاپن اعلام به جذب نیروی کار متخصص از خارج کشور نموده است، کار در ژاپن نیازمند دریافت یک دعوتنامه شغلی معتبر می باشد. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان در ژاپن کار پیدا کرد؟ واقعیت امر این است که پیدا کردن کار در ژاپن کار چندان آسانی نیست. می توانید از طریق سایت های کاریابی اقدام نمایید. در اینترنت سایت های کاربردی به زبان انگلیسی وجود دارد که افراد خارجی تجربیات خود در ارتباط با زندگی در ژاپن، پیدا کردن کار و ارتباط با کارفرما در آن به اشتراک گذاشته اند که می تواند اطلاعات مفیدی به شما ارائه نماید. سایت های کاریابی بین المللی ژاپن، گزینه بسیار خوبی جهت پیدا کردن کار در ژاپن می باشد که در ذیل برخی از سایت های کاریابی ژاپن اشاره شده است.

  • https://jobsinjapan.com
  • https://jobs.gaijinpot.com
  • https://careercross.com
  • https://kansaifinder.com/
  • https://japan-work.com/job_offers

 

معرفی موسسات کاریابی در ژاپن

در عصر حاضر باتوجه به وجود اینترنت و دسترسی راحت به اطلاعات، پیدا کردن مؤسسات کاریابی در ژاپن از این طریق می تواند یکی از گزینه های بسیار مناسب جهت پیدا کردن کار در ژاپن باشد. موسسات کاریابی بین المللی زیادی در ژاپن وجود دارند که خدمات گسترده ای جهت کاریابی بین المللی ارئه می دهند. expat. یکی از سایت های مناسب جهت معرفی آژانس های کاریابی می باشد. علاوه براین، مؤسسات دیگری نیز وجود دارند که می توانید جهت پیدا کردن کار در ژاپن به آنها مراجعه نمایید. در ذیل به برخی از این مؤسسات اشاره می شود:

موسسه کاریابی بین المللی حوزه فعالیت
Adept استخدام نیروی کار متخصص در زمینه فناوری اطلاعات (IT)
Efinancialcareers موسسه کاریابی در خصوص امور مالی
Met_job استخدام آنلاین در خصوص مترجمان زبان
Jobnexus در خصوص دریافت رزومه از نیروی کار جوان و معرفی آنها به شرکت ها
Jopus.net همکاری با شرکت های بزرگ جهت استخدام متخصصیان بین المللی

اخذ اقامت دائم و پاسپورت ژاپن با کار

ویزای کار ژاپن در دهه های نه چندان دور به این صورت بود که فرد با 10 سال کار در ژاپن نیز موفق به دریافت اقامت دائم نمی گردید. ولی در حال حاضر با توجه به رشد منفی جمعیت، کشور ژاپن مجبور است از نیروی کار خارجی کمک بگیرد. به همین دلیل با کپی برداری از قوانین کشورهای اروپایی، این کشور نیز بعد از 5 سال کار در ژاپن، اقامت دائم صادر می کند.

روند برنامه برای اتباع خارجی که قصد ورود به ژاپن دارند طبق ذیل می باشد:

  • درخواست برای صدور یک گواهی صلاحیت که به اداره مهاجرت منطقه ای ارسال می گردد.
  • بررسی توسط اداره مهاجرت منطقه ای
  • در صورت تأیید شرایط اقامت، گواهی واجد شرایط بودن (Certificate of eligibility) صادر می شود.
  • مرحله بعد، ورود و اقامت در ژاپن

پس از طی این مراحل، متقاضی کار در ژاپن جهت تغییر اقامت خود به اقامت دائم باید واجد شرایط بوده و مراحلی شبیه مراحل بالا را طی نماید:

  • مرحله اول درخواست در اداره مهاجرت منطقه ای (ارائه مدارک مستند در خصوص فعالیت های کاری)
  • مرحله دوم بررسی توسط اداره مهاجرت منطقه ای از این منظر که فعالیت هایی که متقاضی انجام می دهد و در آن زمینه مشغول به کار است، تخصصی بوده و حداقل امتیاز 70 را کسب می نماید.
  • رضایت از اقامت متقاضی کار در ژاپن (در طول اقامت خلافی انجام نداده باشد)

با کسب حداقل امتیاز 70 و رعایت سایر شرایط، متقاضی می تواند اقامت خود را به اقامت طولانی مدت و دائم تبدیل نماید.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport