جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گلدن ویزای پرتغال 2024 ✔️ شرایط و مراحل اخذ ویزا + هزینه ها

گلدن ویزای پرتغال – شرایط و روش های اخذ ویزا – هزینه ها و مدارک دریافت ویزا

گلدن ویزای پرتغال، مجوز اقامت براساس سرمایه گذاری در پرتغال است که بعد از 5 سال منتهی به دریافت اقامت دائم پرتغال می شود. این روادید با سرمایه گذاری در 5 راه زیر قابل دریافت است:

خرید املاک و مستغلات
ثبت شرکت و ایجاد شغل
انتقال سرمایه
خرید صندوق سرمایه گذاری
اهدای پول
گلدن ویزا پرتغال در واقع یک اقامت موقت قابل تمدید 5 ساله و بدون شرط حضور و اجبار برای اقامت دائم در این کشور است. در این روش محدودیت سنی، ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان الزامی نمی باشد. علاوه بر دریافت اقامت برای شخص متقاضی، همسر و فرزندان وی تا بیست و چهار سال در صورتی که وابستگی آن ها به خانواده اثبات شود (دانشجو باشند و شاغل نباشند)، والدین متقاضی و والدین همسر وی نیز امکان پذیر است. پروسه دریافت گلدن ویزای پرتغال و خرید ملک در این کشور در بازه زمانی مابین شش تا هشت ماه انجام خواهد پذیرفت. اما باید گفت که در حال حاضر دریافت گلدن ویزای پرتغال بسته شده و دریافت این ویزا تقریبا در حال حاضرغیر ممکن است. بهتر است برای دریافت این نوع ویزا از طریق کشور های دیگر مانند اسپانیا و یا یونان اقدام کنید. در صورت وجود هرگونه ابهام و سوالی با موسسه ملک پور از طریق تماس تلفنی مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان متخصص موسسه بهره مند شوید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط گلدن ویزای پرتغال

شرایط گلدن ویزای پرتغال برای افراد خارجی شامل:

  • تبعه غیر اتحادیه اروپا
  • حداقل سن 18 سال
  • نداشتن سابقه کیفری
  • داشتن سرمایه لازم برای گلدن ویزا
  • انتقال وجوه سرمایه گذاری از خارج از پرتغال
  • متقاضی سابقاً ویزای شنگن دریافت کرده
  • اخرین ویزای درخواستی سابقه ریجکتی نداشته باشد (مهر قرمز در پاسپورت وی ثبت نشده)

از جمله شرایط ضروری برای دریافت گلدن ویزای پرتغال این است که متقاضی سابقاً ویزای شنگن را دریافت کرده و مهر قرمز در پاسپورت وی ثبت نشده باشد. حتی اگر سابقه داشتن ریجکتی در گذرنامه وی ثبت شده و سپس مجدداً ویزای شنگن دریافت نموده باشد نیز خللی در روند تقاضای وی برای خرید ملک در پرتغال به وجود نخواهد آمد.

 

روش های اخذ گلدن ویزا پرتغال

انواع سرمایه گذاری گلدن ویزای پرتغال، شامل چندین مورد می شود که به همین دلیل دایره گسترده ای از افراد را واجد شرایط اخذ گلدن ویزا پرتغال می کند. هر کدام از این روش ها دارای جزییات و شرایطی می باشد که به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • سرمایه گذاری به صورت نقدینگی: انتقال سرمایه حداقل 1.5 میلیون یورو، خرید صندوق های خطر پذیر حداقل 500000 یورو، اهدای پول حداقل 250000 یورو برای حفظ میراث ملی
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک: 280 هزار یورو املاک با قدمت بالای 30 سال، 350 هزار یورو در منطقه کم تراکم، 500 هزار یورو
  • سرمایه گذاری با ایجاد شغل: ایجاد 10 شغل در بیزینس شخصی متقاضی در پرتغال

همه این روش های سرمایه گذاری ذکر شده در صورتی که از راه درست و اصولی پیش برده شوند، نتیجه دلخواه و موفقیت آمیز را برای متقاضیان به دنبال دارد. برای ایجاد شغل می توانید ویزای استارت آپ پرتغال بگیرید.

طبق آپدیت ماه ژوئن گلدن ویزای پرتغال 2024 تغییرات اساسی کرده است. در حال حاضر دریافت گلدن ویزای پرتغال ریسک بالایی دارد و هم پروسه دریافت آن خیلی زمان بر شده و به عبارتی میتوان گفت دریافت گلدن ویزای پرتغال غیر ممکن شده. بهتر است برای دریافت اقامت پرتغال از روش های دیگر استفاده کنید.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

انواع گلدن ویزا پرتغال با خرید ملک

دریافت گلدن ویزای پرتغال با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در سه رنج متفاوت قیمتی شامل 500، 350 و 280 هزار یورویی صورت می گیرد.

سرمایه گذاری 500 هزار یورویی

حداکثر سرمایه گذاری 500.000 یورو است که می تواند برای هر نوع ملک اعم از آپارتمانی یا ویلایی و در هر کجای کشور پرتغال به جز لیسبون و پورتو هزینه شود. این املاک نوساز بوده و با اجاره دادن آن به خصوص در فصل های پرتردد سال به توریست ها سود قابل توجهی را می توانید به دست بیاورید.

سرمایه گذاری 350 هزار یورویی

گزینه بعدی برای دریافت گلدن ویزای پرتغال سرمایه گذاری برای خرید ملک های 350.000 هزار یورویی می باشد. با این مبلغ شما فرصتی برای سرمایه گذاری در پرتغال و در پروژه های نوسازی خواهید داشت. به این معنا که ساختمانی را با قدمتی بیش از 30 سال خریداری می نمایید که طی این بازه زمانی مورد ترمیم و مرمت قرار نگرفته اند. این املاک در مناطقی همانند پایتخت پرتغال لیسبون و شهرهای توریستی آن همانند پورتو قرار دارند و از طرف دولت پرتغال معرفی خواهند شد.

سرمایه گذاری 280 هزار یورویی

آخرین مبلغ سرمایه گذاری در املاک و دریافت گلدن ویزای پرتغال با مبلغ 280.000 هزار یورو امکان پذیر خواهد بود. این املاک در مناطق کم جمعیت قرار دارند. چنانچه به صورت موازی با پروسه دریافت اقامت پرتغال برای خود و خانواده قصد ایجاد سود برای سرمایه خود را دارید؛ خرید ملک در پرتغال با این محدوده قیمتی توصیه نخواهد شد؛ چرا که ممکن است کمتر به اجاره برود. ضمن این که بعد از گذشت 5 سال نیز که با دریافت اقامت دائم امکان فروش ملک برای شما مهیا خواهد گردید؛ بعید است این املاک را بتوان با قیمت بالاتری نسبت به قیمت خرید بتوانید به فروش برسانید. به این معنا که اصولاً املاک در نواحی کم جمعیت و کم تراکم به نسبت پایتخت و مناطق توریستی در کوتاه مدت با افزایش قیمت آنچنانی مواجه نخواهند شد. در نتیجه معقول تر به نظر می رسد که فرد سرمایه گذار در کنار دریافت اقامت و تابعیت برای خود و خانواده با صرف هزینه بیشتر در بلند مدت به سودآوری قابل توجهی دست پیدا نماید.

مراحل اخذ گلدن ویزا پرتغال

پروسه اخذ گلدن ویزا پرتغال، مراحلی را دارا می باشد که انجام همه آنها برای رسیدن به هدف ضروری است. پشت سر گذاشتن مراحل اخذ گلدن ویزا پرتغال است که در نهایت منجر به اخذ اقامت و شروع فعالیت در این کشور می گردد. این مراحل را به ترتیب در ادامه، بیان نموده ایم:

  • مرحله اول: مشخص نمودن نوع سرمایه گذاری (انتخاب نوع سرمایه گذاری مناسب با وضعیت متقاضی، اولین و مهم ترین، مرحله اخذ گلدن ویزا است)
  • مرحله دوم: جمع آوری و تکمیل مدارک مورد نیاز (مدارک مورد نیاز شامل موارد مختلفی است که در سایت اداره مهاجرت پرتغال در دسترس می باشد)
  • مرحله سوم: افتتاح حساب و دریافت کد NIF (افراد در کشور خود و به صورت غیر حضوری از طریق وکیل، قادر اقدام به افتتاح حساب نمایند)
  • مرحله چهارم: انتخاب قطعی روش سرمایه گذاری
  • مرحله پنجم: پر کردن پیش در خواست (Pre-Application)
  • مرحله ششم: تعیین قرار ملاقات حضوری
  • مرحله هفتم: دریافت ویزای گلدن

مدارک مورد نیاز گلدن ویزای پرتغال

افرادی که برای گلدن ویزا اقدام می نمایند، تمامی مراحل و کار های ایشان در خصوص این پروسه به صورت آنلاین توسط وکیل پرتغالی در کشور پرتغال صورت باید گیرد. پس از طی مراحل اصلی و دریافت سند ملک به همراه ترجمه رسمی آن وی می تواند مستقیماً و به واسطه ویزای توریستی خود به کشور پرتغال رفته و یا با دعوتنامه وکیل پرتغالی وارد خاک پرتغال شده و به انجام سایر مراحل مرتبط همانند انگشت نگاری و غیره بپردازد. مدارک مورد نیاز برای درخواست گلدن ویزای پرتغال به شرح زیر می باشد؛

مدارک مورد نیاز برای درخواست گلدن ویزای پرتغال
مدارک هویتی معتبر؛گذرنامه،عکس متقاضی و همراهان ارائه گواهی عدم داشتن سوء پیشینه طی 1 سال گذشته
اثبات تمکن مالی لازم ارائه سابقه سفر در حوزه شنگن
اخذ شناسنامه مالی پرتغال ارائه بیمه درمانی که طی سه ماه گذشته صادر شده است.
ارائه رسید پرداختی هزینه های ویزا اثبات تعهد های مالیاتی

 

هزینه های دریافت گلدن ویزای پرتغال

برای به دست آوردن ویزای طلایی پرتغال، علاوه بر سرمایه گذاری، پرداخت هزینه ها دیگری نیز الزامی است که مربوط به صدور این ویزا می باشد. به طور کلی، هزینه های دریافت گلدن ویزای پرتغال شامل تشکیل پرونده، درخواست ویزا و… می شود که در ادامه به جزییات دقیق آن پرداخته ایم:

  • تشکیل پرونده و یا درخواست تمدید ویزا برای متقاضی اصلی: 514.80 یورو
  • تشکیل پرونده و یا درخواست تمدید ویزا برای هریک از اعضای خانواده: 80.20 یورو
  • درخواست گلدن ویزای اولیه: 5.147.80 یورو
  • درخواست گلدن ویزای اولیه برای اعضای خانواده: 5.147.80 یورو
  • درخواست تمدید گلدن ویزا: 2.573.90 یورو

گفتنی است که این هزینه ها جدا از هزینه های مربوط به سرمایه گذاری می باشد و این مبالغ تنها هزینه های دولتی بوده که در ابتدای راه مهاجرت گلدن ویزای این کشور، پدیدار و همه افراد ملزم به پرداخت آن می باشند.

مزایا و معایب گلدن ویزای پرتغال

مزایای گلدن ویزای پرتغال

مزایای گلدن ویزای پرتغال شامل موارد متعدد و گاهی خارج از شمارش است که نمی توان همه آنها را در یک مقاله ذکر نمود و به ناچار تنها به پررنگ ترین آنها بسنده می کنیم:

  • اخذ اقامت پرتغال با روش سرمایه گذری خرید ملک
  • امکان تحصیل رایگان برای متقاضی اصلی و فرزندان وی
  • بهره مندی از خدمات حمل و نقل عمومی
  • امکان اخذ اقامت برای همه اعضای خانواده شخص دارنده گلدن ویزا
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی جهت دریافت گلدن ویزا
  • عدم نیاز به رزومه کاری
  • امکان زندگی و بهره مندی از حقوق شهروندی پرتغال
  • رسیدن به سود قابل توجه از طریق سرمایه گذاری

معایب گلدن ویزای پرتغال

برخی از معایب گلدن ویزای پرتغال عبارتند از:

  • هزینه بالا: یکی از اصلی‌ ترین معایب گلدن ویزای پرتغال، هزینه بالای آن است. این ویزا هزینه‌های زیادی را برای درخواست‌کننده به همراه دارد.
  • پیچیدگی مدارک: ارائه مدارک مورد نیاز برای گلدن ویزا کمی پیچیده و زمان‌ بر می باشدو بدون کمک مشاور و وکیل مهاجرت امری دشوار است.
  • محدودیت‌های زمانی: گلدن ویزا ممکن است محدودیت‌های زمانی داشته باشد و شما ممکن است ملزم به حضور مداوم در پرتغال باشید.
  • وابستگی به شرایط بازار ملک: اگر سرمایه‌گذاری شما در بازار ملک پرتغال وابسته به شرایط بازار باشد، ممکن است تحت تأثیر تغییرات این بازار قرار گیرد.

در حال حاضر میتوان گفت دریافت گلدن ویزای پرتغال خیلی پر ریسک و زمان بر شده به عبارتی میتوان گفت که غیر ممکن است. برای دریافت گلدن ویزا ما به شما عزیزان توصیه میکنیم از طریق کشور های دیگر مانند گلدن ویزای اسپانیا و گلدن ویزای یونان اقدام کنید.

مدت زمان اخذ ویزای طلایی پرتغال

در خصوص مدت زمان اخذ ویزای طلایی پرتغال باید بیان داشت که، این فرایند جز فرایند هایی می باشد که با سرعت بالایی به آن رسیدگی می گردد، از آنجایی که این نوع سرمایه گذاری آورده مالی برای دولت پرتغال نیز دارد، از پذیرش افراد با داشتن این شرایط برای سرمایه گذاری استقبال می گردد و فرایند بین 4 الی 6 ماه در صورت تکمیل بودن مدارک به نتیجه خواهد رسید. البته باید گفت در حال حاضر پروسه دریافت اخذ ویزای طلایی خیلی طولانی شده و تقریبا غیر ممکن است.

 

شرایط دریافت اقامت دائم با گلدن ویزای پرتغال

گلدن ویزای پرتغال مسیری است که از سال 2012 برای اتباع غیر اروپایی هموار شده تا بتوانند برای دریافت اقامت 5 ساله کشور پرتغال از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک در این کشور اقدام نمایند. با دریافت گلدن ویزای پرتغال و خرید ملک شما تنها با 7 روز شرط حضور در کشور پرتغال در سال، به یک اقامت پنج ساله موقت و بعد از آن در کوتاه ترین مدت به اقامت دائم و تابعیت پرتغال خواهند رسید. بعد از کسب شهروندی و گذرنامه پرتغال نیز فرد می تواند آزادانه در محدوده کشور های عضو شنگن سفر کرده و در هر کجای اتحادیه اروپا زندگی و همچنین کار نماید. لازم به ذکر است که تمام افراد بالای سن قانونی با هر شغل و مقامی، در صورت داشتن توانایی مالی، امکان اقدام برای دریافت گلدن ویزا و خرید ملک در این کشور را خواهد داشت و نیازی به ثبت شرکت در پرتغال یا داشتن سکونت دائم در پرتغال ندارند. این اقامت برای متقاضی و همسر وی و والدین هر دو آن ها و فرزندان آن ها تا بیست و شش سال خواهد بود. در حال حاضر باید گفت دریافت اقامت با گلدن ویزای پرتغال غیر ممکن است و شما برای اقامت در پرتغال بهتر است از روش های دیگر استفاده کنید.

 

توصیه ها و خدمات canadamie در زمینه گلدن ویزای پرتغال

براساس آخرین آمار و داده ها قیمت املاک در کشور پرتغال در سه ماهه اول سال جاری 9.2 درصد افزایش یافته است. این ارقام نشان دهنده بیشترین افزایش در منطقه یورو و بالاترین رشد قیمت در حوزه املاک در اتحادیه اروپا می باشند. لازم به ذکر است که بهره گیری از مشورت و راهنمایی مشاوران خبره به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را در محیطی امن و بدون سوخت سرمایه پیش رو داشته باشید. ضمن این که با استفاده از مشاورانی که بر محیط محلی و بازار املاک اشراف داشته باشند، می توانید گزینه های مناسبی را با آینده نگری لازم خریداری نمایید که در مناطق توریستی و پردتردد قرار گرفته باشند. توجه به موضوع هم در زمینه به اجاره رفتن ملک و هم در زمینه فروش ملک توأماً سودآوری لازم را ایجاد خواهد نمود. سرچ گلدن ویزا پرتغال canadamie و مطالعه وبسایت ها راهنمای خوبی است زیرا بیش از پانزده سال سابقه درخشان در مهاجرتی با افتخار آماده ارائه خدمات در خصوص گلدن ویزای پرتغال و خرید خانه در پرتغال خواهد بود.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport