جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گلدن ویزای اسپانیا ✔️ شرایط و مراحل دریافت اقامت طلایی

گلدن ویزای اسپانیا – شرایط و مراحل اخذ و مدت اعتبار آن

گلدن ویزای اسپانیا یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال زندگی در اسپانیا هستند. این ویزا برای کسانی مناسب است که سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در اسپانیا دارند. شما میتوانید با سرمایه حداقل 500 هزار یورو از طریق روش های خرید ملک، اوراق قرضه، سپرده مالی ،خرید سهام شرکت های اسپانیایی و سرمایه گذاری در صندوق سرمایه ویزای طلایی اسپانیا را دریافت کنید، رایج ترین روش برای اخذ ویزای طلایی خرید ملک است. با دریافت این ویزا همسر و فرزندان تا 24 سال هم اقامت را دریافت میکنند. این ویزا نیاز به شرط حضور ندارد و در ابتدا اقامت 2 ساله میدهد و شما میتوانید به تمامی کشور های حوزه شنگن بدون ویزا سفر کنید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

گلدن ویزای اسپانیا چیست؟

ویزای طلایی اسپانیا یکی از راه های اخذ اقامت، با سرمایه گذاری حداقل 500 هزار یورویی است. در این روش علاوه بر متقاضی، خانواده وی (همسر و فرزندان زیر 24 سال) و والدین متقاضی در صورت اثبات وابستگی، موفق به گرفتن اقامت می شوند. برای اخذ گلدن ویزا اسپانیا که به عنوان ویزای سرمایه گذاری نیز شناخته می شود، متقاضی تبعه خارج اتحادیه اروپا می تواند از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا اقامت گرفته و همزمان گارانتی بازگشت وجه داشته باشید. در بیشتر مواقع این ویزا از طریق خرید ملک در اسپانیا صادر میشود، شما میتوانید با خرید یک یا چند ملک به ارزش 500 هزار یورو،  به علاوه امکانی فراهم امده که متقاضی می تواند ملک خریداری شده را به مدت 10 سال اجاره دهد و به جای 500 هزار یورو، مبلغ 350 هزار یورو بپردازد. در این محتوا به تحلیل انواع مسیرهای گرفتن ویزای طلایی اسپانیا و شرایط اخذ گلدن ویزا اسپانیا با وام خواهیم پرداخت.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

شرایط اخذ گلدن ویزای اسپانیا

اولین قدم جهتسرمایه گذاری در اسپانیا این است که شرایط اصلی برنامه گلدن ویزای اسپانیا را مورد بررسی قرار دهید.  در زیر این متن شرایط کلی این برنامه را شرح داده ایم.

در زیر این نوشتار شرایط لازم جهت دریافت ویزای طلایی در اسپانیا آورده شده است:

  • متقاضی بایستی در رده سنی بالای ۱۸ سال قرار گرفته باشد
  • فرم درخواست آنلاین بایستی به طور مناسب تکمیل شود
  • ارائه نامه‌ای که نشان دهد که متقاضی هیچگونه جرم و جنایتی در کشور مبدا مرتکب نشده است
  • ارائه نامه‌ای که ورود شخص را به اسپانیا یا سایر کشورها تایید کند (نامه عدم منع ورود)
  • داشتن بیمه سلامت
  • اثبات تمکن مالی
  • متقاضی بایستی نشان دهد که در طول مدت اقامت طلایی در اسپانیا می تواند از خود و اعضای خانواده حمایت کند
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به پردازش ویزا

روش های برنامه گلدن ویزا اسپانیا

برنامه اقامت طلایی اسپانیا 5 مسیر سرمایه گذاری دارد که معروف ترینشان خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو است. روش سرمایه گذاری و میزان سرمایه لازم را در جدول زیر مطالعه کنید.

انواع راه های سرمایه گذاری گلدن ویزا سرمایه مورد نیاز
خرید ملک 500 هزار یورو
خرید اوراق قرضه 2 میلیون یورو
سپرده مالی یک میلیون یورو
خرید سهام شرکت اسپانیایی یک میلیون یورو
سرمایه گذاری در صندوق سرمایه اسپانیا یک میلیون یورو

شرایط جدید اخذ گلدن ویزای اسپانیا (گلدن ویزا اسپانیا با سرمایه کم)

برای دریافت گلدن ویزای این کشور به سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار یورویی نیاز دارید. اما شرایط جدید اخذ گلدن ویزا اسپانیا وجود دارد که شما با سرمایه گذاری کمتر می توانید ویزای اسپانیا را به دست آورید. شرایط آن به این شرح است:

  • خرید مستغلات: خرید هتل، یا رستوران زنجیره ای، پمپ بنزین و… به ارزش ۵۰۰ هزار یورو
  • اجاره به هلدینگ: از همان ابتدا ملک خود را به شرکت‌های هلدینگی که این فروشگاه ها را اجاره می کنند، اجاره دهید. در این صورت شما و به جای پرداخت پانصد هزار یورو، ۳۵۰ هزار یورو پرداخت می کنید و ۱۵۰ هزار یورو دیگر را آن شرکت از جانب شما پرداخت خواهد کرد.
  • حق استفاده: نکته مهم این است که شما را تا ده سال حق استفاده از این ملک را ندارید زیرا ملک شما به شرکت هلدینگ اجاره داده شده است.
  • ضمانت برگشت وجه: موضوع مهمی دیگر این است که اگر بعد 10 سال بخواهید ملک خود را بفروشید اگر قیمت ملک از 500 هزار تا بیشتر باشد، می توانید با قیمت بالاتر بفروشید اما اگر از 350 هزارتا کمتر هم شده باشد گارانتی برگشت وجه دارد، و شما مبلغ 350 هزارتا که سرمایه گذاری کردید را پس خواهید گرفت.

مراحل اخذ اقامت طلایی اسپانیا

جهت بهبود در سرعت و کیفیت تصمیمات شما برای اخذ اقامت طلایی اسپانیا، نسبت به شرح مراحل این پروسه برامدیم.

در ادامه مراحل اخذ اقامت اسپانیا از طریق گلدن ویزا را برای شما بیان می کنیم.

  • انتخاب گزینه سرمایه گذاری در اسپانیا که در این مرحله توسط یک ویزای معمولی سفر کرده و برای قطعیت تصمیم در این رابطه اقدام می کنید.
  • حضور در سفارت اسپانیا و ارائه درخواست گلدن ویزا اسپانیا در بازه زمانی حدودا سه ماهه
  • ارائه تمام وکمال مدارک مورد نیاز برای اقامت طلایی اسپانیا در کمال صحت و دقت
  • ارائه اطلاعات بیومتریک
  • موفقیت در دریافت گلدن ویزا و سفر و حضور در این کشور

مدارک مورد نیاز برای اخذ گلدن ویزای اسپانیا

اسناد و مدارکی که بایستی توسط متقاضی برنامه ویزای طلایی اسپانیا ارائه شود عبارتند از:

  1. تکمیل فرم درخواست ویزا
  2. عکس رنگی پاسپورتی
  3. اصل پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار
  4. گواهی اعتبار سرمایه گذاری
  5. گواهی تمکن مالی
  6. گواهی عدم سوسابقه
  7. بیمه سلامت
  8. فیش واریز هزینه های صدور ویزا
  9. مدارک اثبات هویتی برای کسانی که از طریق نماینده (وکالت) اقدام می کنند.

انواع گواهی اعتبار سرمایه گذاری با توجه به روش سرمایه گذاری متفاوت می باشد.

مدارک مورد نیاز اعضای خانواده

برای این منظور، مدارک ذکر شده در ردیف های 1، 2، 3، 6 و 8 نیاز خواهد بود. همچنین شواهدی جهت اثبات وابستگی مالی فرد همراه (که دارای شرایط ویزا همراه است) به متقاضی اصلی نیاز است.

شرایط اخذ تابعیت از طریق ویزای طلایی اسپانیا

  • گلدن ویزا اسپانیا در ابتدا 2 سال اعتبار دارد.
  • سرمایه‌ گذار بایستی در طول یک سال به اسپانیا مهاجرت نمایند و ویزای خود را با اقامت دو ساله اسپانیا مبادله کند.
  • اجازه اقامتی که صادر می‌شود قابل تمدید می‌ باشد.
  • متقاضی به مدت نامحدود می تواند آن را تمدید کند.

حال اگر می خواهید پس از اقامت دائم، تابعیت اسپانیا را دریافت نمایید، بایستی پنج سال در اسپانیا زندگی کنید، در این صورت  می توانید اقامت دائم خود را به پاسپورت تبدیل کنید. لطفا به خاطر داشته باشید که، شما موظف هستید در طول یک سال حداقل ۶ ماه در اسپانیا حضور داشته در غیر این صورت نمی توانید برای تابعیت اسپانیا اقدام کنید. به طور کلی تمامی متقاضیان واجد شرایط پس از ۵ سال اقامت دائم و پس از گذشت ۱۰ سال می توانند درخواست پاسپورت اسپانیا را دهند. جهت اخذ تابعیت و پاسپورت اسپانیا بایستی تسلط کافی به زبان اسپانیایی داشته باشید. پاسپورت اسپانیا بسیار با ارزش می باشد زیرا به شما این امکان را می دهد که بدون ویزا بین صدها کشور رفت و آمد کنید.

مدت اعتبار ویزای طلایی اسپانیا

مدت زمان اقامت طلایی اسپانیا نیز از پارامترهای قابل توجه برای متقاضیان این ویزا است. ویزای طلایی اسپانیا دارای اعتباری یک ساله است که پس از ورود به اسپانیا باید این ویزا به مجوز اقامت اسپانیا که دو سال اعتبار دارد تبدیل شود. گفتنی است مجوز اقامت اسپانیا می تواند تبدیل نامحدود بوده و تا زمانی که سرمایه گذاری در این کشور برقرار باشد ادامه یابد. لازم به ذکر است که در صورتی که تمایل به اقامت دائم داشته باشید باید برای مدت 5 سال هرسال حدود 6 ماه را در این کشور سپری کرده باشید.

شرایط تمدید گلدن ویزای اسپانیا

در صورتی که شرایط تمدید گلدن ویزا اسپانیا برای شما مورد سوال است باید بگوییم همانطور که پیش تر اشاره شد درصورتی که پس از دریافت گلدن ویزا اجازه اقامت در این کشور داشته باشید و سرمایه گذاری شما در اسپانیا همچنان ادامه داشته باشد نیاز به تمدید گلدن ویزای اسپانیا نخواهید داشت. شایان ذکر است مدت زمان این نوع ویزا یک ساله بوده و با تبدیل ان به اقامت طلایی اسپانیا به مدت دو سال می توان پس اتمام 3 سال آن را تمدید کنید.

مزایا و معایب گلدن ویزای اسپانیا

در این قسمت از متن سعی داریم نکات مثبت و نکات منفی ویزای طلایی اسپانیا را بازگو کنیم.

مزایای گلدن ویزای اسپانیا

  • شما با دریافت این ویزا می توانید در هر نقطه از اسپانیا زندگی و کار کنید.
  • سریع ترین راه برای اخذ اقامت اسپانیا برای خود، همسر، فرزندان زیر 24 سال و اعضای خانواده وابسته حتی پدر و مادر متقاضی نیز ویزا داده می شود.
  • ویزای طلایی اسپانیا به سرمایه‌ گذاران این امکان را می دهد تا به راحتی در اتحادیه شینگن اروپا سفر کنند و همچنین در هر منطقه‌ای از اسپانیا کار کنند.
  • جهت اخذ اقامت دائم ۶ ماه حضور در این کشور کافی است و برای تمدید این ویزا نیاز به شرط حضور متقاضی نیست
  • اخذ اقامت دائم برای دارنده ویزا و اعضای خانواده وی پس از ۵ سال امکان‌ پذیر است
  • دسترسی راحت و آسان به بازار کار اروپا جهت انجام هرگونه تجارتی
  • این ویزا زیر 6 ماه صادر خواهد شد
  • تحصیل فرزندان رایگان خواهد بود

معایب گلدن ویزای اسپانیا

  • هزینه نسبی بالای سرمایه گذاری

نکات اقامت طلایی اسپانیا

این برنامه که در سال 2013 برای تشویق سرمایه گذاران خارجی ایجاد شد، دارای طرفداران زیادی از کشور های مختلف نظیر چین و روسیه است. در این بخش به ارائه نکاتی در رابطه با اقامت طلایی اسپانیا خواهیم پرداخت.

  • مشمولین:این برنامه شامل افرادی که دارای سن قانونی هستند و سابقه کیفری ندارند قبل درخواست خواهد بود. همچنین اگر متقاضی به سن قانونی نرسیده باشد، این امکان وجود دارد تا از طریق والدین یا سرپرست خود نسبت به ارائه درخواست مبادرت نماید.
  • انتظار یک ساله و استثنائات: افراد یک سال بعد از سرمایه گذاری امکان درخواست برای ویزا را خواهند داشت. البته کسانی که بعد از سال 2013 و از طریق خرید ملک در اسپانیا مستغلات مبادرت به سرمایه گذاری می کنند، نیازی به انتظار یک ساله نخواهند داشت.
  • مصاحبه: این امر در پروسه درخواست ویزا ممنکن است نیاز شود که در این صورت شما ملزم به رزرو یک وقت ملاقات برای انجام این مصاحبه خواهید بود. البته لازم به ذکر است که باید برای هر فرد یک قرار ملاقات رزرو شود. همچنین این امر فقط با حظور خود شخص قابل پیگیری بوده و نماینده یا وکیل نمی تواند بجای موکل در این ملاقات حظور پیدا کند.
  • تصحیح درخواست: اگر در روند اخذ ویزا، سفارت اسپانیا به مورادی که ناقص، اشتباه یا به شواهد جدید نیاز داشته باشند، برخورد کند، تقاضای تصحیح درخواست ارسال خواهند کرد. در این مورد حتی ممکن است نیاز به مصاحبه برای برطرف شدن ابهام بوجود امده باشد.
  • مدت تصمیم گیری: مهلت قانونی برای تصمیم گیری 10 روز پس از تاریخ ارسال درخواست است، اما در صورت درخواست مصاحبه یا مدارک تکمیلی، این مدت ممکن است تمدید شود.
  • درخواست تجدیدنظر: در صورت رد ویزا، متقاضی می تواند ظرف مدت 1 ماه از تاریخ دریافت نتیجه، نسبت به درخواست تجدید نظر برای بررسی مجدد را به سفارت ارسال نماید.درخواست تجدید نظر نیز می‌تواند در یک دوره 2 ماهه از روز دریافت نتیجه، برای قاضی مربوطه ارسال شود.
  • ترجمه:تمام متون غیر اسپانیایی که نیاز به ترجمه دارند، باید توسط مترجمین رسمی این کشور (که دارای نهاد و لیستی از این افراد است) صورت پذیرد، در غیر اینصورت، ترجمه اسناد فاقد اعتبار خواهند بود.

مقایسه گلدن ویزا اسپانیا، پرتغال، یونان

در سال‌های اخیر کشورهایی نظیر: اسپانیا، پرتغال و یونان به منظور کمک به رشد اقتصاد کشورشان و از سوی دیگر جذب سرمایه گذاران خارجی ویزایی صادر کردند که امروزه با نام گلدن ویزا شناخته شده است. یکی از اهداف سرمایه‌ گذاران جهت سرمایه‌ گذاری در خارج از کشور کسب درآمد بالا و اخذ اقامت کشور مورد نظر می باشد. به منظور آشنایی شما متقاضیان در ادامه به مقایسه سرمایه ‌گذاری در سه کشور اسپانیا، یونان و پرتغال می پردازیم.

  • گزینه‌ های سرمایه‌ گذاری: متقاضیان با سرمایه‌ گذاری در هر سه کشور به اقامت ممتاز دست می یابند. یکی از سرمایه گذاری های جذاب و محبوب که منجر به اقامت ممتاز در این سه کشور می شود، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. کمترین سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات مربوط به کشور یونان می باشد. اگر شما به عنوان سرمایه‌ گذار خارجی مبلغ ۲۵۰ هزار یورو در املاک سرمایه گذاری کنید گلدن ویزای یونان برایتان صادر می‌شود.
  • اقامت: برای حفظ اقامت طلایی اسپانیا نیازی به شرط حضور ندارید و فقط نیاز است تا هر سال یک بار در این کشور حضور داشته باشید. البته خرید ملک پرتغال 7 روز در سال شرط حضور دارد و جالب است بدانید که کشور یونان شرط حضور ندارد.
ویزای طلایی پرتغال ویزای طلایی اسپانیا ویزای طلایی یونان
شرایط اقامت (اقامت) شرایط اقامت کم در پرتغال: به طور متوسط 7 روز/سال بدون نیاز به اقامت در اسپانیا بدون نیاز به اقامت در یونان
  • تابعیت: تمامی سرمایه‌گذاران پس از گذشت چند سال زندگی و کار در کشور مقصد اجازه دارند در صورت واجد شرایط بودن درخواست پاسپورت دهند.
  • سیستم مالیاتی: برای دارندگان ویزای طلایی پرداخت مالیات اجباری نمی باشد و تنها در صورتی که متقاضی قصد داشته باشد بیش از شش ماه از سال در کشور مبدا بماند بایستی مالیات پرداخت نماید.
تابعیت پرتغالی تابعیت اسپانیا تابعیت یونان
تست ها آزمون زبان پرتغالی آزمون زبان اسپانیایی، آزمون تابعیت اسپانیا آزمون زبان یونانی، آزمون تابعیت یونان
شرایط اقامت (تابعیت) هفت روز در سال برای پنج سال اقامت ده سال اقامت، در اکثریت هر سال در اسپانیا باید حضور داشت 183 روز در هر سال به مدت هفت سال اقامت
آزادی سفر بدون ویزا به 186 کشور می توان سفر کرد بدون ویزا به 188 کشور می توان سفر کرد بدون ویزا به 171 کشور می توان سفر کرد
سرمایه مورد نیاز حداقل 280 هزار یورو حداقل 500 هزار یورو حداقل 250 هزار یورو
  • فواید: شما با دریافت گلدن ویزا از کشورهای اسپانیا، یونان یا پرتغال می توانید بدون ویزا به کشور های عضو اتحادیه شنگن سفر کنید. اگر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می باشد می توانید ملک خود را اجاره دهید.
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport