جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کار در قبرس 2024✔️ شرایط کار در قبرس + انواع ویزای کار

کار در قبرس

کار در قبرس دارای شرایطی است، از آنجا که ورود به کشور قبرس برای ایرانیان نیازمند اخذ ویزا و مجوز کار است، متقاضیان می بایست در ابتدا برای دریافت پیشنهاد و قرارداد کاری از سوی یک کارفرما در این کشور اقدام نمایند. تسلط به یکی از زبان های انگلیسی، ترکی و یا یونانی الزامی است. امکان اخذ اقامت کاری در قبرس شمالی به دلیل اینکه کشور مستقلی نیست و زیر نظر ترکیه است ضعیف تر از قبرس جنوبی است.
اقتصاد قبرس شمالی وابسته به گردشگری است، فرصت‌های شغلی اغلب در زمینه های گردشگری، هتلداری، رستوران‌ها، و خدمات است. اما در قبرس جنوبی که کشوی عضو اتحادیه اروپا است و زیر نظر یونان است، شرایط کاری بهتر است و امکان کاریابی در زمینه های خدمات مالی، گردشگری، مهندسی، IT، بهداشت و درمان، تجارت، و صنعت وجود دارد . نرخ بیکاری در قبرس جنوبی کمتر و واحد پول آنها یورو است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی کار در قبرس میتوانید از مشاوره رایگان مشاورین canadamie بهره مند شوید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

انواع ویزای کار قبرس

تمامی شهروندان غیراتحادیه اروپا برای کار در قبرس نیازمند اخذ مجوز کار در این کشور هستند. از آنجا که کشور قبرس دارای اقتصادی رو به رشد است و کار و زندگی در این کشور مزایای به خصوصی را برای مهاجرین به ارمغان می آورد، افراد بسیاری برای دریافت ویزای کار در قبرس اقدام می نمایند. پایین بودن نسبی نرخ مالیات در این کشور نیز از دلایل دیگری برای انتخاب این کشور توسط متقاضیان کار در خارج از کشور است. برای دریافت ویزای کار در قبرس ابتدا نیاز است متقاضی یک نامه و مجوز کار از سوی کارفرما در این کشور دریافت نموده و سپس برای اخذ ویزای کار در قبرس اقدام نماید. اقامت کاری در قبرس به صورت ۴ ساله ارائه شده و قابل تمدید نمی باشد؛ اما تمدید آن برای افراد متخصص در زمینه های مورد نیاز این کشور امکان پذیر می باشد.

ویزاهای کار در قبرس عبارتند از:

  • ویزای کاری برای کار آموزان
  • ویزای کاری استخدام در شرکت های عمومی
  • ویزای کاری استخدام در شرکت های بین المللی
  • ویزای کاری کار در خانه
  • ویزای کاری برای انجام کارهای داوطلبانه
  • ویزای کاری برای کارآفرینی و استارت آپ

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار در قبرس

از مهم‌ترین مراحل اقدام برای اخذ ویزای کار در قبرس، آماده سازی مدارک جهت ارائه آن ها به سفارت این کشور می باشد. با توجه به نوع ویزای مورد نظر، مدارک مورد نیاز برای تحویل به سفارت این کشور به منظور اشتغال به کار در قبرس متفاوت می باشد. اما به طور کلی ارائه مدارک زیر مشترکاً برای انواع ویزای کار در قبرس نیاز است:

  • رزومه کاری
  • مدارک هویتی
  • کپی گذرنامه
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه نامه
  • انجام تست های سلامت
  • تأییدیه قرارداد کاری میان متقاضی و کارفرما
  • فرم های مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در قبرس به صورت پر شده

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

 

میزان حقوق و درامد در قبرس

موضوع میزان درآمد در کشور مورد نظر، یکی از اساسی ترین موضوعاتیست که نیاز است متقاضیان قبل از هرگونه اقدام برای اخذ ویزای کار مورد بررسی دقیق قرار دهند. میزان درآمد دریافتی می بایست با میزان مخارج زندگی در یک کشور متناسب بوده و متقاضی به راحتی بتواند با استفاده از درآمد حاصل از کار خود، از امکانات رفاهی استفاده نماید. واحد پول قبرس به صورت یورو و لیر می باشد و در ارتباط با حداقل میزان درامد در قبرس می توان گفت این میزان برای کارگران ساده در حدود ماهیانه ۸۷۰ یورو است. به طور متوسط درآمد دریافتی در شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس در حدود ماهیانه ۱۳۰۰ یورو می باشد. لازم به ذکر است که میزان حقوق ذکر شده در قرارداد فرد متقاضی کار در قبرس و کارفرما نباید کمتر از میزان حداقل درامد در قبرس باشد. در جدول زیر نام برخی از مشاغل به همراه حقوق آن ها را مشاهده می نمایید:

شغل میزان درآمد سالیانه (یورو)
وکیل ۳۹۰۰۰
 مدیر بازاریابی ۴۵۰۰۰
مدیر اقتصادی ۱۱۰۰۰
مدیر IT ۳۶۰۰۰
مهندس نرم افزار ۲۴۰۰۰
حسابدار ۲۶۰۰۰
مدیر مالی ۹۹۰۰۰

بازار کار در قبرس

بازار کار در قبرس که خود به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده و به صورت زیر است:

بازار کار در قبرس شمالی

قبرس شمالی توسط ترکیه تشکیل شده است. این منطقه از نظر بین‌المللی توسط تعداد کمی از کشورها به عنوان یک کشور مستقل تشخیص داده شده است. با این حال، بسیاری از کشورها، از جمله کشورهای اتحادیه اروپا قبرس شمالی را به عنوان بخشی از جمهوری قبرس می‌شناسند. زبان قبرس شمالی ترکی است. اقتصاد قبرس شمالی بر اساس صنعت گردشگری است. بنابراین، فرصت‌های شغلی اغلب در حوزه‌های گردشگری، هتلداری، رستوران‌ها، و خدمات مرتبط وجود دارد.

بازار کار در قبرس جنوبی

قبرس جمهوریکی (Republic of Cyprus) یا قبرس جنوبی یک کشور عضو اتحادیه اروپا است و اقتصادی نسبتاً پیشرفته دارد. زبان اصلی در قبرس جنوبی یونانی است. قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا است، قوانین کاری و حقوق کارگران در قبرس جنوبی طبق قوانین اتحادیه اروپا اجرا میشود، این قوانین شامل حداقل حقوق، شرایط کاری، ایمنی و بهداشت شغلی و حقوق مربوط به مرخصی می‌شود. با توجه به تنوع اقتصادی، فرصت‌های شغلی در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات مالی، گردشگری، مهندسی، IT، بهداشت و درمان، تجارت، و صنعت در قبرس جنوبی وجود دارد.

نحوه کاریابی و موسسات کاریابی در قبرس

یکی از شرایط دریافت ویزای کار در قبرس این است که متقاضی در ابتدا پروسه کاریابی در قبرس را انجام دهد. برای انجام این امر می بایست متقاضی به زبان انگلیسی، ترکی و یا یونانی تسلط کافی داشته باشد. از راه های کاریابی در کشور قبرس این است که متقاضی از طریق مؤسسات و شرکتهای کاریابی در قبرس اقدام نماید. همچنین متقاضی می تواند طی یک سفر توریستی به قبرس و با ارائه رزومه خود به کارفرما، برای دریافت پیشنهاد کاری و استخدام در قبرس اقدام نماید. در حالت دیگر فرد به دلیل استقبال قبرس از نیروهای کار تحصیل کرده در کشور خود می تواند با مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس، برای کاریابی اقدام نماید. بسیاری از شرکتهای کاریابی در قبرس، علاوه بر فعالیت های حضوری، دارای خدمات آنلاین نیز می باشند؛ با مراجعه به وب سایت این مؤسسات می توانید از فرصت های شغلی موجود در این کشور اطلاع یابید.

در جدول زیر نام برخی از مؤسسات و شرکتهای کاریابی در قبرس را مشاهده می نمایید:

www. cyprusemployment. com
Kariera. com. cy
www. cyprusjobcenter. com
www. cyprusjobs. com

لیست مشاغل مورد نیاز قبرس

به طور کلی هر کشوری به نیروی کار متخصص در زمینه های به خصوصی نیاز دارد و همه ساله بر اساس سیاست هایی از ورود چنین افرادی به کشور خود استقبال می نماید. همچنین اخذ ویزای کار در صورت داشتن تخصص در زمینه های مورد نیاز کشور مورد نظر، از جمله کلیدی ترین مواردیست که می بایست از قبل مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی کشور قبرس برای متقاضیان کار در این کشور، اقامتی به مدت ۴ سال و بدون قابلیت تمدید ارائه می دهد؛ اما در خصوص سیاست های کشور قبرس به منظور جذب نیروی کار متخصص در رشته های مورد نیاز، لازم به ذکر است که تمهیداتی برای اخذ اقامت دائم افرادی که زمینه کاری آن ها مورد نیاز کشور قبرس باشد در نظر گرفته شده است.

در جدول زیر اسامی برخی از لیست مشاغل مورد نیاز قبرس را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز قبرس 
مهندس دندانپزشک
حسابدار داروساز
پزشک پرستار

مزایا و معایب کار در قبرس

مزایا و معایب کار در کشور قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم میشود چون از نظره استقلال و شرایط کاری با یک دیگر متفاوت هستند.

مزایا و معایب کار در قبرس شمالی

کار در قبرس شمالی، یک منطقه خودمختار که تحت تأثیر ترکیه قرار دارد، مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله مزایا آن این است که ، هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است و قیمت مسکن در قبرس شمالی ارزان‌ تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. و معایب ان این است که قبرس شمالی توسط بسیاری از کشورها به عنوان یک کشور مستقل شناخته نشده است. وضعیت خود مختار سیاسی ندارد و ممکن است قوانین و شرایط کاری در ان متغیر باشد و اینکه شرایط کاری در ان نسبت به قبرس جنوبی کمتر و محدودتر است.

مزایا و معایب کار در قبرس جنوبی 

کار در قبرس جنوبی مزایا و معایب خود را دارد. از جمله مزایای ان این است که، اقتصاد قبرس جنوبی تنوع زیادی دارد، از جمله بخش‌های گردشگری، مالی، صنعت، خدمات و کشاورزی. این تنوع می‌تواند فرصت‌های شغلی در حوزه‌های مختلف را ایجاد کند. به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا از قوانین کاری اتحادیه اروپا پیروی میکند. و از جمله معایب ان هزینه‌های زندگی در برخی مناطق از قبرس جنوبی ممکن است بالا باشد، به خصوص در شهرهای بزرگ مانند نیکوزیا، زبان اصلی ان یونانی است و از دیگر چالش های موجود در قبرس جنوبی این است که با افزایش ورود افراد مهاجر رقابت در بازار کار زیاد است.

شرایط اخذ ویزای همراه قبرس

امکان اخذ ویزای همراه یکی از اساسی ترین مسائلی است که قبل از اقدام برای کار در قبرس می بایست توسط متقاضیان به صورت دقیق بررسی گردد. به طور کلی می توان گفت ویزای همراه به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی داده می شود و اخذ آن برای متقاضیان کار در قبرس در صورت داشتن اقامت حداقل ۲ ساله این کشور امکان پذیر است.همچنین لازم به ذکر است که مدت این ویزا ۱ سال بوده و پس از گذشت یک سال نیاز به تمدید خواهد داشت.

هزینه های زندگی در قبرس

هزینه های زندگی در قبرس با توجه به نرخ مالیات پایین در این کشور و مقایسه قبرس با دیگر کشور های اروپایی، بسیار پایین است. اما به طور مثال نرخ اجاره خانه در کشور قبرس در مقام مقایسه با کشور ایران، حدود 20 درصد گران تر می باشد. در جدولی که ذیل این مطلب ارائه شده است هزینه های اجاره و خرید ملک قبرس را مشاهده خواهید نمود؛

اجاره و خرید ملک در قبرس هزینه به یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 582.94 یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر 468.85 یورو
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1،007.71 یورو
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر 795،65 یورو
خرید یک مترمربع آپارتمان در مرکز شهر 2،049.44 یورو
خرید یک مترمربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر 1،554.62 یورو

در جدول زیر نیز نرخ برخی از اقلام مصرفی زندگی در جمهوری قبرس برای شما ارائه شده است.

اقلام مصرفی هزینه به یورو
وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت 12 یورو
هزینه صرف غذا برای 2 نفر در یک رستوران متوسط (3 وعده غذایی) 48 یورو
مک دونالد 6 یورو
اینترنت ماهیانه 38.57 یورو
شروع قیمت تاکسی (تعرفه نرمال) 5 یورو
بنزین (1 لیتر) 1.22 یورو
گوشت مرغ (1 کیلوگرم) 8.08 یورو
برنج سفید (1 کیلوگرم) 1.54 یورو
شیر (1 لیتر) 1.37 یورو

اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق ویزای کار

اخذ اقامت دائم و تابعیت قبرس، موضوعیست که از اهمیت بسیار بالایی برای متقاضیان کار در قبرس برخوردار است. همانطور که پیش تر گفته شد امکان دریافت اقامت دائم برای متقاضیان کار در قبرس در رشته های پرتقاضا وجود داشته و در غیر این صورت این پروسه با مشکل همراه خواهد بود. به طور کلی فرد به منظور اخذ اقامت در قبرس می بایست به مدت ۵ سال در این کشور مشغول به کار باشد. همچنین متقاضی پس از گذشت ۷ سال از زندگی و کار در قبرس می تواند برای اخذ پاسپورت قبرس اقدام نماید. لازم به ذکر است که کشور قبرس برنامه های دیگری را نیز برای اخذ پاسپورت ارائه می دهد و یکی از آن ها سرمایه گذاری به مبلغ ۲ میلیون یورو در بخش املاک این کشور است.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport