جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کار در ترکیه برای ایرانیان 2024 ✔️شرایط کار+کاریابی در ترکیه

کار در ترکیه برای ایرانیان 2024 |شرایط کار+کاریابی در ترکیه

برای کار در ترکیه بسته به زمینه شغلی خود به حداقل مدرک دیپلم نیاز خواهید داشت. شرط سنی خاصی برای کار کردن در ترکیه تعیین نشده ولی به طور کلی افراد در بازه سنی 18 تا 45 سال از شانس کاریابی خوبی برخوردار خواهند بود. سایر شرایط کار در ترکیه برای ایرانیان شامل موارد زیر است:

• داشتن تمکن مالی برای تامین مخارج زندگی در ترکیه
• داشتن تخصص و مهارت کافی
• سابقه کار و مدرک تحصیلی مرتبط
• داشتن دانش زبان ترکی یا انگلیسی

افرادی که شرایط بالا را داشته باشند می توانند مراحل مهاجرت به ترکیه از طریق روش کاری را طی کنند. پر تقاضاترین مشاغل در ترکیه شامل مشاغل حوزه پزشکی، مهندسی و فناوری اطلاعات می باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه کار و اخذ ویزای کاری ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی canadamie تماس برقرار نمائید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط کار در ترکیه برای ایرانیان

شرایط کار در ترکیه برای ایرانیان محدوديت سنی نداشته و با داشتن حداقل 18 سال سن می توانید به جستجوی کار در این کشور بپردازید. داشتن مدرک دانشگاهی معتبر، سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی، بلد بودن زبان ترکی یا انگلیسی و داشتن توانایی مالی برای زندگی در ترکیه از جمله شرایط اخذ ويزاى كار تركيه برای ایرانیان است که باید آن ها را برآورده نمائید.

ديگر نکات مهم کار در ترکيه

بيمه كار در تركيه دولت ترکیه حداقل دستمزد ناخالص تامین اجتماعی را به 20002.50 لير تركيه و مقدار خالص را به 17002.12 لير تركيه افزایش داده است.
ماليات بر در آمد در تركيه 40.00
نرخ بيكارى در تركيه 9.20%
قانون كار در تركيه استاندارد کاری هفته 45 ساعت است که معمولاً به شش روز تقسیم می شود. کارمندان حق دریافت حداقل دستمزد را دارند که در اوایل سال 2023 8506.80 لير تركيه ناخالص در ماه بود. اضافه کاری با افزایش 50 درصدی دستمزد ساعتی جبران می شود. کارمندان حق دارند از مرخصی استحقاقی سالانه استفاده کنند که مدت آن بر اساس مدت خدمت متفاوت است. قوانین کار ترکیه همچنین به سلامت و ایمنی محل کار، مزایای کارکنان، کمک های تامین اجتماعی و حمایت در برابر اخراج ناعادلانه می پردازد. علاوه بر این، کارفرمایان باید قراردادهای کاری را ارائه دهند و از مقررات مربوط به حقوق پایان کار و دوره های اخطار برای خاتمه پیروی کنند.
موسسه كاريابى ايرانى در تركيه Laimoon
استخدام در تركيه استخدام نيروى كار در تركيه پروسه سخت و پيچيده اى دارد و براى دريافت جاب آفر، شخص بايد روزمه، سابقه و عملكرد خوب داشته باشد.

مراحل کاریابی در ترکیه

برای پیدا کردن کار در ترکیه ابتدا باید ببینید که شرایط کاریابی آنلاین برای شما ساده تر است یا اینکه به ترکیه بروید و به طور مستقیم کاریابی کنید. در صورت مهاجرت به تركيه و حضور در كشور شانس شما برای کاریابی بیشتر بوده و پروسه کاری شما کوتاه تر خواهد بود.

پس از دسترسی به لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه چه به صورت فیزیکی و چه به صورت آنلاین باید با کارفرمایانی که در ترکیه هستند ارتباط برقرار کنید و رزومه کاری و حرفه ای خود را در اختیار آن ها قرار دهید.

در صورت موافقت کارفرما با شرایط شما، می توانید برای اخذ مجوز و ویزای تركيه جهت مهاجرت كارى اقدام نمائید.

مدارک مورد نیاز برای کار در ترکیه

پس از کاریابی در ترکیه لازم است مدارک لازم را جهت دریافت مجوز کار آماده کنید. لیست مدارک شامل:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار باقی‌مانده
  • ویزای کار یا اقامت معتبر برای ترکیه
  • مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان ترکی یا انگلیسی
  • رزومه یا CV شامل سوابق شغلی
  • توصیه‌نامه‌های کاری از کارفرمایان قبلی
  • مدرک زبان ترکی یا انگلیسی
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی برای زندگی در ترکیه
  • بیمه درمانی

 

شغل های مورد نیاز در ترکیه

اگر به عنوان یک خارجی قصد کار کردن در ترکیه را دارید باید به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در ترکیه بپردازید. در ادامه لیستی از این مشاغل ذکر شده که جزو بهترین مشاغل ترکیه نیز می باشند:

  • مشاغل حوزه فناوری اطلاعات
  • مشاغل حوزه گردشگری
  • مشاغل حوزه پزشکی
  • مشاغل حوزه مهندسی
  • مشاغل حوزه مالی و حسابداری

 

شغل هاى غير مجاز مهاجران براى كار در تركيه

طبق مقررات مربوطه، نمونه‌هایی از مشاغلی که خارجی‌ها نمی‌توانند در آن کار کنند عبارتند از دندان‌پزشکی، دامپزشکی، وکالت، سردفتری، راهنمای تور و فروش اقلام خاص دولتی مى باشد.

درآمد مشاغل مختلف 

در آمد مشاغل مختلف و حقوق كار در تركيه، بسته به زمینه شغلی، سابقه کار، ساعات کار، منطقه جغرافیایی و عوامل اینچنینی به طور میانگین 7.860 لیر در ماه است. در جدول زیر درآمد برخی از مشاغل مورد نیاز در ترکیه را ذکر کرده ایم:

شغل میزان درآمد سالانه
معماری 110.000 لیر
مهندسی عمران 85.400 لیر
مهندس مکانیک 94.900 لیر
داروسازی 123.000 لیر
دندان پزشکی 218.00 لیر
مهندسی شبکه 86.500 لیر
پرستاری 76.000 لیر
طراحی گرافیک 59.500 لیر
حسابداری 66.800 لیر

در جدول زير حقوق برخى از مشاغلى كه مردم در مورد آن سوال كردند را مشاهده مى كنيد:

مشاغل حقوق ماهانه (لير تركيه)
استخدام چرخکار در ترکيه 3000 تا 4000
حقوق كار در رستوان تركيه 8506.80
كار بنايى در تركيه/ كار ساختمانى در تركيه 4000 تا 6000
كار در هتل های تركيه 3500 تا 4500
كار كفاشى در تركيه 4000 تا 5000
حقوق برقكار در تركيه 5000 تا 7000
حقوق كارگر در ترکيه 8506.80
کار در توليدى پوشاک ترکيه 8500
استخدام ناخن كار در تركيه 3500 تا 5000
كار مكانيكى در تركيه 3000-6000
كار گچکارى در ترکيه 4000 تا 6000
حقوق ام دى اف کار در ترکيه 4000 تا 6000
استخدام رويه کوب در ترکيه 4000 تا 5500 
كار آرماتوربندى در تركيه 4000 تا 6000

پردرآمدترين كار در تركيه

شايان ذكر است كه كار در تركيه با حقوق بالا شامل مشاغل مهندسى از جمله، مهندس برق، مهندس نرم افزار و مهندس عمران مى باشد.

روش های کاریابی آنلاین در ترکیه

برای کاریابی در ترکیه و اشتغال در ترکیه می توان به دو صورت حضوری و آنلاین اقدام کرد. افرادی که خارج از ترکیه زندگی می کنند می توانند از طریق سایت های کاریابی، پیج های کاریابی، اپليكيشن كاريابى در تركيه مثل کانال های تلگرام و یا واتساپ شغل دلخواه خود را در ترکیه پیدا کنند.

سایت کاریابی در ترکیه

مهم ترین سایت های کاریابی در ترکیه که جزو برترین ها در حوزه کاریابی نیز هستند را در ادامه لیست کرده ایم:

  • Yenibiris
  • Indeed
  • Snaphunt  
  • TurkeyTalent
  • Kariyer

 

پیج کاریابی در ترکیه

بسته اینکه در چه پلتفرمی به دنبال کار در ترکیه هستید، پیج های کاریابی در ترکیه متنوع می باشند. به طور معمولا برخی از این پیج ها شامل موارد زیر هستند:

 

کانال تلگرام کار در ترکیه

یکی دیگر از راه هایی که می توانید از طریق آن در ترکیه کار پیدا کنید، جستجوی مشاغل در ترکیه در کانال های تلگرام می باشند. تلگرام، يكى از بهترين كانال كاريابى رايگان ترکيه مى باشد. برخی از کانال های تلگرام هستند که اخبار و فرصت های شغلی در ترکیه را برای کاربران به اشتراک می گذارند. شما می توانید در این کانال ها اطلاعات خوبی را کسب کنید. فقط باید مراقب کلاهبرداران باشید که از این طریق از شما اخاذی نکنند. لذا حتما کانال تلگرام در ترکیه را اعتبار سنجی کنید.

 

کانال واتساپ کار در ترکیه

کانال واتساپ کار در ترکیه نیز محل دیگری برای بررسی مشاغل ترکیه می باشد. از آنجایی که اعتماد کردن به این کانال ها برای کاریابی کار نسبتاً دشواری می باشد. پیشنهاد می شود از طریق سایت های معتبر ذکر شده در بخش های قبلی برای کاریابی در ترکیه اقدام نمائید.

 

کار در ترکیه برای خانم‌ ها 

در صورتی که کارفرما بتواند ثابت کند که نیروی کار داخلی برای جایگاه های شغلی خود ندارد، می تواند جهت کار در ترکیه برای خانم ها پیشنهاد شغلی ارسال کند. بیشتر پیشنهاد های شغلی موجود در زمینه های خیاطی و امور طراحی لباس، آرایشگری، امور مالی و حسابداری، کامپیوتر و گردشگری می باشند.

بنابراین، خانم ها ملزم به داشتن جاب آفر تركيه می باشند. زیرا اولویت استخدام در ترکیه برای آقایان بوده و شرایط کاریابی برای خانم ها به نسبت با چالش همراه است.

كار در استانبول بيليک دوزو

كار در استانبول بيليک دوزو (Beylikdüzü) در استانبول به چند دلیل در بین ایرانیان و سایر اتباع خارجی محبوبیت دارد. استانبول به دلیل نزدیکی، ارتباطات فرهنگی و فرصت های اقتصادی، مقصد مورد علاقه ایرانیان بوده است.

ویزای همراه برای کار در ترکیه 

فردی که موفق به اخذ ویزای کاری ترکیه شود می تواند پس از حدود یکسال کار و زندگی در ترکیه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه بدهد. تنها شرط اصلی برای اقدام نیز داشتن توانایی مالی کافی برای تامین هزینه زندگی در ترکیه براى اعضاى خانواده می باشد.

 

اقامت دائم و شهروندی ترکیه از طریق کار 

اگر به دنبال رسیدن به اقامت دائم، شهروندی و پاسپورت ترکیه از طریق مهاجرت کاری هستید باید بدانید که ترکیه در صورتی از طریق کار به شما اقامت دائم می دهد که 8 سال در این کشور کار و زندگی کنید.

بنابراین اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور و اخذ پاسپورت از این طریق را دارید بررسی شرایط کار در کشورهایی همچون اتریش، آلمان و کانادا می تواند برای شما بهتر باشد. در صورت تمایل برای کسب مشاوره اولیه رایگان در این خصوص می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی canadamie تماس برقرار نمائید.

 

مشکلات کار در ترکیه 

یکی از دغدغه های فکری که برای علاقه مندان به کار در ترکیه وجود دارد، آگاهی از مشکلات کار در ترکیه است. کار در ترکیه برای افراد خارجی می تواند چالش ها و مشکلات زیر را داشته باشد:

  • چالش دانش زبان ترکی
  • پیچیده بودن مراحل اخذ مجوز کار و ویزای کاری ترکیه
  • وجود تفاوت فرهنگی
  • نرخ بیکاری نسبتاً بالا
  • ساعات کاری زیاد

 

سوالات متداول

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم؟

برای کاریابی در ترکیه می توانید به دو روش حضوری و آنلاین اقدام نمائید.

 

مشکلات کار در ترکیه کدامند؟

چالش زبان ترکی، تفاوت فرهنگی، نرخ بیکاری و ساعات کاری زیاد از جمله مشکلات کار در ترکیه هستند.

 

روش كسب و كار در تركيه براى ايرانيان مستلزم چه شرايطى است؟

داشتن حداقل مدرک دیپلم، بلد بودن زبان ترکی، داشتن سابقه کار و مهارت از جمله شرایط کار در ترکیه می باشد.

 

با چند سال کار در ترکیه می توان به اقامت دائم این کشور دست یافت؟

با 8 سال کار و زندگی در ترکیه می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمائید.

 

بهترين شغل در تركيه براى ايرانيان چيست؟

ترکیه فرصت های شغلی متعددی را برای ایرانیان در بخش های مختلف ارائه می دهد. از جمله، خودروسازی، ماشین‌آلات، کشاورزی، زیرساخت‌ها و خدمات مالی دارای مزیت رقابتی است.

 

نتيجه گيرى

كار در تركيه نيازمند فراهم كردن شرايطى مثل تجربه و تخصص، تمكن مالى براى تحمل هزينه زندگى در كشور و آشنايى به زبان تركى يا انگليسى مى باشد. بنابراين افراد جوياى كار در تركيه بايد اين الزامات را برآورده كنند. موسسه Canadamie آفر ويژه اى براى كار در كشور هاى اروپايى، آمريكا و كانادا در حال حاضر آماده کرده و افراد داراى شرايط مى توانند جهت اطلاع از نحوه اپلاى، اقدام به اخذ مشاوره از مشاورين موسسه نمايند.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport