جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کار در اتریش 2024 ✔️ شرایط کار و کاریابی + حقوق و مزایا

شرایط کار در اتریش

اتریش به عنوان یکی از کشورهای اصلی اتحادیه اروپا، محیط کاری مطلوبی را برای کارکنان فراهم می‌کند. این کشور با داشتن اقتصادی قوی و پایدار، نرخ بیکاری پایین و استانداردهای زندگی بالا، همواره مقصد محبوبی برای متخصصان و نیروی کار ماهر برای کار در اتریش است.

اتریش با ارائه مزایای متعدد برای کارکنان خود، محیط کاری بسیار جذابی را فراهم می‌کند. این مزایا شامل ساعات کاری منعطف، مرخصی های کافی، بیمه های درمانی جامع و حقوق و دستمزدهای رقابتی است. نرخ بیکاری در اتریش نیز نسبتاً پایین بوده و در حدود 5% می‌باشد.

میانگین درآمد ماهیانه در اتریش در سال 2023 حدود 2,800 یورو بوده است. البته این مبلغ بسته به صنعت، سطح تحصیلات و تجربه کاری متفاوت است. اتریش همچنین یکی از کشورهایی است که کارکنان را با بالاترین استانداردهای رفاهی پشتیبانی می‌کند.

برای کار در اتریش، متقاضیان می‌توانند از انواع ویزاهای کاری استفاده کنند. این ویزاها شامل ویزای دریافت پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما (Job Offer) و ویزای جستجوی کار اتریش (Job Seeker) می باشد. هر کدام از این ویزاها شرایط و الزامات خاص خود را دارند که باید در نظر گرفته شود.

در مجموع، اتریش به عنوان یکی از مقاصد مطلوب برای کار در اروپا، مزایای فراوانی را برای کارکنان فراهم می‌کند و چشم‌انداز کاری بسیار خوبی در این کشور وجود دارد.همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه ملک پور MIE تماس حاصل نموده و از مشاوره تلفنی رایگان این موسسه استفاده نمایید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط کار در اتریش برای ایرانیان

کشور اتریش از نظر شرایط اقتصادی جزو یکی از بهترین کشورهای اتحادیه اروپا است. امنیت بالای اجتماعی و اقتصادی، سطح بالای تولید ناخالص داخلی و نرخ بیکاری مطلوب در این کشور، همگی باعث شده است که این کشور جزو یکی از بهترین کشورهای جهان شمرده شود. خوشبختانه کشور اتریش برای افرادی که علاقه مند به کار در اتریش هستند این امکان را فراهم آورده است که در صورتی که شخص شرایط تعیین شده برای کار در اتریش را داشته باشد می تواند به کار در این کشور مشغول شود.

این شرایط به طور کلی شامل سن شما، تحصیلات شما، سابقه کاری و… می شود.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

از این جهت که ویزای کار اتریش به صورت امتیازبندی است، بنابراین هر یک از این پارامترها امتیازی را برای شما به ثمر می آورد. درصورتی که امتیاز لازم را کسب نمودید می توانید برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام کنید. این بدان معنا است که شرایط کار در اتریش برای ایرانیان نیز مساعد است و امکان اقدام وجود دارد.

شرایط و قوانین کار در اتریش به صورت زیر است:

  • درآمد: متوسط درآمد در اتریش به طور معمول 44780 یورو در سال است. به طور میانگین حداقل حقوق در حدود 12520 یورو تا بالاترین حقوق 204700 یورو متغیر است.
  • ساعات کاری استاندارد: ساعات کاری در اتریش 8 ساعت در روز و پنج روز در هفته است.
  • تعطیلات: برای هر فرد 25 روز در سال مرخصی با حقوق در نظر گرفته شده است.
  • اشتغال و بیکاری: اتریش با نرخ بیکاری پایین 4.8٪، در بین کشورهای اتحادیه اروپا و در سراسر جهان پایین ترین است.
  • نرخ مالیات بر درآمد برای کارکنان از 0٪ تا 55٪ متغیر است.
  • زبان: برای کار در اتریش زبان آلمانی مورد نیاز است با این حال، برخی از شرکت ها ممکن است انگلیسی را به عنوان یک زبان کاری بپذیرند.

وضعیت بازار کار اتریش

وضعیت خاص بازار کار ممکن است بسته به شرایط فردی و صنعت یا بخش متفاوت باشد.در اینجا یک سری از نکات مهم در مورد وضعیت بازار کار در اتریش امده است که عبارت اند از:

  • اشتغال: در سال 2018، حدود 3.74 میلیون نفر در اتریش شاغل بودند که 73.9٪ از نیروی کار در بخش خدمات، 25.4٪ در صنعت و کمتر از 1٪ در بخش کشاورزی در اتریش و جنگلداری مشغول به کار بودند. اتریش دارای سطح بالایی از اشتغال است، با نرخ بیکاری پایین 4.8٪، که در میان پایین ترین ها در اتحادیه اروپا و در سراسر جهان است.
  • نرخ اشتغال: نرخ اشتغال برای افراد 15 تا 64 سال به طور متوسط 72.4 درصد در سال 2021 بوده است. نرخ اشتغال پاره وقت به 29.4 درصد رسیده است که 49.6 درصد زنان و تنها 11.6 درصد مردان در مشاغل پردرآمد شاغل بوده اند.  در مشاغل پاره وقت نرخ بیکاری جوانان (15 تا 24 سال) 11.0 درصد بود، در حالی که نرخ بیکاری افراد مسن (50 به بالا) 9.1 درصد بود.
  • کارگران خارجی: در سال 2023، حدود 922500 کارگر خارجی در بازار کار اتریش مشغول به کار خواهند شد که معادل تقریباً یک چهارم کل نیروی کار است. کارگران خارجی از نظر فرصت های شغلی بیشتر از کارگران خانگی در معرض نوسانات اقتصادی هستند.
  • نیروی کار با انگیزه: کارگران اتریشی انگیزه بالایی دارند که در کیفیت بالای محصولات و رضایت گسترده مشتریان منعکس می شود. اگرچه نیروی کار ماهر در کشور به طور فزاینده ای با کمبود مواجه است، اما وضعیت بسیار بهتر از سایر کشورهای صنعتی است.

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت کاری یا بدون کار در اتریش

 

 

نرخ بیکاری در اتریش

یکی از مهم ترین نکات در مورد اقدام برای کار در یک کشور میزان نرخ بیکاری در این کشور است. این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که آیا آن کشور درخواست نیروی کار دارد؟ و آیا درمورد بعضی از مشاغل در کشور خود اعلام کمبود کرده است؟ نرخ بیکاری در سال 2023 در کشور اتریش 5.1 درصد ذکر شده است.

نمودار نرخ بیکاری در اتریش

انواع ویزای کاری اتریش

جهت کار در اتریش و دریافت ویزای کاری اتریش می توان از دو طریق اقدام کرد:

دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در اتریش

برای چندین گروه از افراد با مشاغل مختلف و شرایط گوناگون، درصورت دریافت پیشنهاد کاری، امکان اخذ ویزای کار اتریش وجود دارد. در زیر به طور کامل به بررسی انواع گوناگون آن خواهیم پرداخت.

دریافت ویزای جستجوی کار اتریش

جهت کار در اتریش بدون نیاز به پیشنهاد کاری از یک کارفرما، می توان ویزای جستجوی کار را دریافت کرد. به این صورت است که این ویزا برای کشور آلمان و اتریش است. با دریافت این ویزا به شما مدت ۶ ماه فرصت داده می شود تا وارد محیط کشور آلمان و اتریش شوید و در محیط به دنبال شغل مورد نظر خود بگردید. خوبی این ویزا این است که به دلیل اینکه شما در محیط قرار دارید، دیگر نیاز نیست که برای دریافت ویزا کارفرما منتظر شما بماند، و به تبع آن شما شغل خود را از دست دهید. امتیازاتی که شما باید برای دریافت ویزای جاب سیکر کسب کنید حداقل امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ می باشد که این امتیاز ها بر حسب سن، سطح زبان، سابقه کاری و میزان تحصیلات می باشد.

  •  تحصیلات: امتیاز بندی در تحصیلات  به این حالت است لیسانس20 امتیاز دکترا ۴۰ امتیاز فوق دیپلم و دیپلم بدون امتیاز می باشند.
  • نگته مهم در خصوص امتیاز تحصیلات این است که اگر شما تحصیلات بالا نداشته باشید مدیر ارشد یک شرکت بزرگ موفق باشید، که در اوراق بهادار ثبت شده باشد، و یا اداره بازرگانی اتریش آن را تایید کند از این طریق می توانید کمبود امتیاز تحصیلی را جبران کنید.
  •  داشتن سابقه کار: هر سال سابقه کار در کشوری غیر از اتریش ۲ امتیاز است و داشتن یک سال سابقه کار در کشور اتریش ۲۰ امتیاز دارد.
  •  سطح زبان: خوبی این کشور آلمان و اتریش این است که هم به سطح زبان آلمان و هم سطح زبان انگلیسی امتیاز می‌دهد اگر شما مدرک a۲ داشته باشید ۱۰ امتیاز که معادل آیلتس ۴ و ۵ است و اگر مدرک a1 داشته باشید ۵ امتیاز می توانید کسب کنید
  •  امتیاز سن: سن طلایی یا همان گلدن ایج تا سن35 سالگی می باشد  که امتیاز20 را دارد ۴۰سالگی ۱۵ امتیاز و ۴۵ سالگی که نهایت سن برای پذیرش می باشد ۱۰ امتیاز دارد اگر شما از بین تمامی این امتیاز ها بتوانید ۷۰ امتیاز را کسب کنید خواهید توانست به ویزای جستجوی کار اتریش یا همان جاب سیکر دست پیدا کنید.

موسسه ملک پور در زمینه دریافت ویزای کاری اتریش فعالیت داشته و می تواند شما را در این مسیر همراهی نماید. لازم به ذکر است این مقاله مربوط به موسسه ملک پور بوده و هرگونه کپی از این مقاله بدون درج منبع مجاز نمی باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اتریش

جهت دریافت ویزای کار اتریش مدارک زیر مورد نیاز است:

  • گذرنامه معتبر
  • شناسنامه
  • عکس 35*45 که حداکثر 6 ماه پیش گرفته شده باشد.
  • اثبات محل زندگی در اتریش (اجاره نامه خانه یا خوابگاه)
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات توانایی مالی
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی اشتغال به کار
  • مدارک زبان
  • فرم درخواست ویزا
  • پرینت حساب بانکی
  • فیش حقوقی

کار در اتریش از طریق ویزای جستجوی کار اتریش

یکی از موقعیت های بسیار خوبی که دولت اتریش جهت کار در اتریش قرار داده است ویزای جستجوی کار اتریش است. بر اساس این ویزا به شخص فرصت داده می شود، 6 ماه وارد کشور اتریش شده و به جستجوی کار بپردازد. در صورتی که در این زمان، شخص کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کند و با یک کارفرما در کشور اتریش قرارداد ببندد، به شخص ویزای کار اتریش و درنهایت اقامت اتریش داده می شود. برای دست یافتن به ویزای جستجوی کار اتریش سیستم امتیازبندی وجود دارد که بر اساس آن درصورتی که افراد با مهارت بالا از مجموع 100 امتیاز 70 امتیاز را کسب کنند، واجد شرایط شناخته می شود. در این صورت شخص کارت قرمز سفید قرمز را دریافت خواهد کرد.

در زیر نیز به بررسی امتیازات لازم جهت انتخاب نیروی کار ماهر در کشور اتریش می پردازیم:

امتیازها معیارهای واجد شرایط بودن برای نیروی کار ماهر
حداکثر امتیاز 40 شرایط و مهارت های ویژه
20 فارغ التحصیل از موسسات آموزش عالی /  دوره 4 ساله
30 مدرک تحصیلی شما در زمینه رشته های علوم انسانی، ریاضیات، علوم طبیعی یا تکنولوژی باشد
40 مدرک تحصیلی فوق دکترا یا دکترا
20
25
30
در صورتی که در مقام مدیریتی در شرکتی که در بورس اوراق بهادار باشد و یا شرکتی که اداره بازرگانی اتریش گزارش مثبتی در مورد فعالیت آن شرکت داده باشد شاغل بوده اید و حقوق سال گذشته شما به میزان زیر باشد:

50000_60000 یورو

60000_70000 یورو
بیش از 70000 یورو

20 فعالیت های پژوهشی و نوآورانه
20 جوایز
حداکثر امتیاز 20 تجربه کاری
2 به ازای هر سال
10 6 ماه سابقه کاری در اتریش
حداکثر امتیاز 10 مهارتهای زبانی
5 آلمانی یا انگلیسی در سطح A1
10 آلمانی یا انگلیسی در سطح A2
حداکثر امتیاز 20 سن
20 تا 35 سال
15 تا 40 سال
10 تا 45 سال
حداکثر امتیاز 10 تحصیل در اتریش
5 دیپلم از اتریش
10 لیسانس یا فوق لیسانس از اتریش
100 مجموع امتیازات حداکثر مجاز
70 حداقل امتیاز مورد نیاز

موسسه ملک پور در این زمینه اطلاعات کامل را دارد و مشاورین این موسسه با بررسی شرایط شما عزیزان، امکان موفقیت شما را به صورت تلفنی و رایگان ارزیابی خواهند کرد.

کار در اتریش از طریق پیشنهاد شغلی(job offer)

یکی از راه های دریافت ویزای کار اتریش، دریافت پیشنهاد کار (job offer) از کارفرمایان اتریشی است. در این روش، شخص باید جهت کار در اتریش مدارک لازم در زمینه تحصیلی خود یا در زمینه فعالیت خود را داشته باشد. این مدارک و مهارت های فرد باید مطابق با شغلی باشد که از طرف کارفرما در اتریش به شخص پیشنهاد شده است. پس از آن کارفرما باید شغل مورد نظر را 3 ماه در کشور اتریش و بعد از آن 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند. درصورتی که هیچ نیرویی مطابق با درخواست کارفرما و مناسب با این شغل پیدا نشود، شخص خارج از اتحادیه اروپا می تواند بر اساس آن پیشنهاد کاری، کار در اتریش و ویزای کار اتریش را اخذ نماید. نکته ای که در این زمینه اهمیت دارد این است که پایه حقوقی که کارفرما پیشنهاد می دهد باید مورد تأیید وزارت کار اتریش باشد.

کارت سفید و قرمز در اتریش

برای کار در اتریش نیاز به دریافت کارت سفید یا قرمز اتریش دارید. برای دریافت این کارت میتوانید از طریق ویزای جاب آفر (Job Offer) یا جاب سیکر(Job Seeker) اقدام کنید . شما برای گرفتن این ویزا به حداقل امتیاز 70  از 100 امتیاز  نیاز دارید. سپس به شما ویزا برای جستجوی کار در اتریش میدهند و پس از پیدا کردن شغل در اتریش میتوانید درخواست کارت سفید و قرمز را بدهید این کارت اعتبار 2 ساله دارد و قابل تمدید نیز است.

کار در اتریش برای کارگرهای ماهر در شغل های کم درآمد

دولت اتریش شرایط و سیستم امتیازبندی را فراهم آورده است تا کارگر های ماهر در شغل های کم درآمد بتوانند برای کار در اتریش اقدام نمایند. این در صورتی است که شخص پیشنهاد کاری از یک کارفرما در اتریش داشته باشد که کارفرمای مورد نظر، مایل باشد فرد را با حداقل حقوق قانونی استخدام کند. در این صورت شخص باید از 90 امتیاز سیستم امتیازبندی تعیین شده 55 امتیاز کسب کند.

به همین منظور برای مدت 2 سال ویزای کار دریافت خواهد کرد و امکان کار در اتریش برای شخص فراهم می شود. برای دریافت اقامت قرمز سفید قرمز برای مدت 2 سال در این زمینه اشخاص باید بتوانند مدارک لازم برای اثبات مهارت و توانایی خود را ارائه دهند. بر اساس قوانین کشور اتریش در صورتی که کارفرمای مربوطه به کارکنان خود پاداش یا اضافه پرداختی بدهد، موظف است به افرادی که از این طریق استخدام کرده است نیز مبلغ مربوطه را پرداخت نماید.

سیستم امتیاز بندی این گروه به شرح زیر است:

امتیازها معیارهای واجد شرایط بودن برای کارگرهای ماهر
حداکثر امتیاز 30 شرایط لازم
20 تحصیلات فنی و حرفه ای در زمینه شغل های کم درآمد
25 واجد شرایط پذیرش در دانشگاه
30 تکمیل برنامه مطالعاتی 3 ساله در موسسات آموزش عالی
حداکثر امتیاز 20 تجربه کاری در زمینه شغل کم درآمد
2 به ازای هر سال
4 کار در اتریش به ازای هر سال
حداکثر امتیاز 15 مهارت زبانی آلمانی
5 آلمانی در سطح A1
10 آلمانی در سطح A2
15 آلمانی در سطح B2
حداکثر امتیاز 10 مهارت زبان انگلیسی
5 انگلیسی در سطح A2
10 انگلیسی در سطح B1
حداکثر امتیاز 15 سن
15 تا 30 سال
10 تا 40 سال
90 مجموع امتیازات حداکثر مجاز
55 حداقل امتیاز مورد نیاز

در همین راستا جهت اقدام برای کار در اتریش، مشاغل با درآمد کم برای سال 2024 نیز معرفی گردیده است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

کار در اتریش برای نیروهای کلیدی (هنرمندان، ورزشکاران و …)

امکان کار در اتریش برای افراد با شغل های کلیدی و خاص مانند هنرمندان، ورزشکاران، طراحان و … نیز وجود دارد. کار در اتریش برای این گروه از افراد در صورتی ممکن است که درخواست کار از یک کارفرما در اتریش داشته باشند. برای درخواست کار در اتریش در این زمینه، در سال 2022 شرایطی تعیین شده است که در زیر بیان می کنیم:

  • حداقل حقوق ناخالص ماهانه پیشنهادی کارفرما برای افراد بالای 30 سال 3.132 یورو باشد.
  • حداقل حقوق ناخالص ماهانه پیشنهادی کارفرما برای افراد زیر 30 سال 2.610 یورو باشد.
  • هیچ فردی برای شغل موردنظر در اداره کار اتریش ثبت نام نکرده باشد.
  • از جدول مربوطه حداقل 55 امتیاز کسب کند.

درصورتی که شخص شرایط بالا را به طور کامل داشته باشد و از مجموع 90 امتیاز سیستم امتیازبندی نیروهای کلیدی، 55 امتیاز را کسب کند به او اقامت 2 ساله اتریش و کارت اقامت قرمز سفید قرمز داده می شود. کلیت این امتیازات به شرح زیر است:

امتیازها معیارهای واجد شرایط بودن برای نیروهای کلیدی
حداکثر امتیاز 30 شرایط لازم
20 تحصیلات فنی و حرفه ای / آموزش و مهارت های خاص در زمینه شغل های کلیدی
25 واجد شرایط پذیرش در دانشگاه
30 تکمیل برنامه مطالعاتی 3 ساله در موسسات آموزش عالی
حداکثر امتیاز 20 تجربه کاری در زمینه شغل کلیدی
2 به ازای هر سال
4 کار در اتریش به ازای هر سال
حداکثر امتیاز 15 مهارت زبانی آلمانی
5 آلمانی در سطح A1
10 آلمانی در سطح A2
15 آلمانی در سطح B2
حداکثر امتیاز 10 مهارت زبان انگلیسی
5 انگلیسی در سطح A2
10 انگلیسی در سطح B1
حداکثر امتیاز 15 سن
15 تا 30 سال
10 تا 40 سال
90 مجموع امتیازات حداکثر مجاز
20 امتیاز ویژه برای ورزشکاران حرفه ای یا مربیان حرفه ای ورزشی
55 حداقل امتیاز مورد نیاز

مشاغل مورد نیاز ویزای جستجوی کار

مشاغل پر تقاضا در کشور اتریش جهت کار در اتریش هر ساله اعلام می شود. اغلب مشاغل درصورتی که شامل 70 امتیاز ویزای جستجوی کار شوند، می توانند برای مهاجرت به اتریش اقدام نمایند. اما گروهی از مشاغل در اتریش وجود دارد که در زمینه آنها کمبود نیروی کار وجود دارد، بنابراین از فارغ التحصیلان این رشته ها استقبال بیشتری می شود. حتی شرایط بهتری نیز برای این گروه از رشته ها تعیین کرده اند. به صورتی که اگر از 100 امتیاز 65 امتیاز نیز کسب کنند جهت کار در اتریش کفایت می کند و ویزای جستجوی کار را دریافت خواهند کرد. این رشته ها به شرح زیر است:

  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی نرم افزار
  • مهندسی مخابرات
  • مهندسان حرفه های ویژه
  • مدیریت کسب و کار
  • اقتصاد
  • پزشکان

لیست مشاغل کم درآمد مورد نیاز اتریش

جهت  اقدام کارگرهای ماهر برای کار در اتریش در شغل های کم درآمد، دولت اتریش هر ساله بسته به نیاز بازار کار اتریش، مشاغلی را اعلام خواهد کرد. لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش در شغل های کم درآمد به شرح زیر است:

مشاغل کم درآمد و مورد نیاز اتریش
ماشینکار تکنسین ماهر در زمینه مکانیک تکنسین ماهر در زمینه برق
مهندسین تجهیزات کشاورزی تراشکار فلزی مهندسین برق ویژه
تکنسین ماهر در زمینه کامپیوتر سقف کار سازندگان بتن
نجار نصاب برق/اتصالات الکتریکی مکانیک موتور
لوله کش وارنیشرها سازندگان دیسک
نصاب کف پوش تکنسین ارتباطات ولتاژ پایین کارگران چوبکار
تکنسین مدیریت کسب و کار آهنگر اپتیک چشم
سرآشپز رستوران مکانیک تکنسین ارتباطات راه دور
جوشکار)اپراتور های برش مشعل) نقاش ساختمان تکنسین های ویژه
پردازنده پلاستیک تکنسین عمران کارگران ساختمان

حقوق دریافتی در اتریش

برای کار در اتریش دو نوع حقوق مشخص شده است. گروهی از مشاغل به صورت رسمی هستند که حداقل حقوق برای این گروه از مشاغل 2.700 یورو در ماه تعیین شده است و گروه دیگری از مشاغل به صورت غیر رسمی مشخص شده اند، مانند کارگران خانگی که بسته به نوع کار، حقوق متفاوتی دریافت می کنند که حدود 1200 یورو در ماه خواهد بود. بطور کلی میانگین حقوق دریافتی در اتریش 44,780 یورو در سال است. به بررسی حقوق دریافتی گروهی از این مشاغل می پردازیم:

میزان حقوق سالانه  در اتریش
45.899 € برنامه نویس کامپیوتر Software Developer
72.453 € دندانپزشک DENTIST
70.890 € داروساز PHARMACIST
47.222 € مدیر مالی FINANCE MANAGER
46.776 € مدیر فناوری اطلاعات IT MANAGER
30.913 € سرآشپز CHEF
26.656 € مهندس مکانیک MECHANICAL ENGINEER
27.345 € مهندس برق ELECTRICAL ENGINEER
23.920 € مهندس عمران CIVIL ENGINEER
22.361 € پرستار NURSE
20.688 € معلم TEACHER
37.555 € معمار Architect
68.712 € مدیریت بازاریابی کسب و کار Business development manager
46.905 € مهندس سخت افزار HARDWARE ENGINEER
64.900 € مدیریت بازاریابی Marketing Manager

کاریابی در اتریش

چگونه در اتریش کار پیدا کنیم؟ به طور کلی در کشورهای اروپایی موسسه هایی وجود دارد که کاریابی را انجام می دهند. شخص با مراجعه به این مؤسسات درخواست خود را برای کار در اتریش ارائه می دهد.

با ارائه مدرک تحصیلی و رزومه کاری پرونده کاریابی در اتریش را باز کرده و این مؤسسات به ازای دریافت مبلغی، کار مرتبط با پایه حقوق مورد نیاز برای فرد پیدا خواهند کرد. علاوه بر این، جهت کار در اتریش و پیدا کردن نیروی کار متخصص، اغلب در روزنامه های کاریابی رسمی در کشور اتریش نیز موقعیت های شغلی اعلام می شود.

اما یکی از رایج ترین راه های کاریابی در کشور های اروپایی از طریق سایت های کاریابی است. جهت جستجوی کار در اتریش شخص با مراجعه به وب سایت های مربوطه پروفایل شخصی خود را تشکیل داده و تمام اطلاعات شخصی، تحصیلی و کاری خود را وارد می کند. سپس باید منتظر بماند تا شرکت های مربوطه به شخص ایمیل فرستاده و شخص را به مصاحبه کاری دعوت نمایند.

 

مؤسسات کاریابی در اتریش

جهت پیدا کردن کار در اتریش چندین موسسه معتبر در زمینه کاریابی در کشور اتریش وجود دارد که به ازای دریافت مبلغی، کار موردنظر را برای شخص فراهم می آورد. تعدادی از این مؤسسات به شرح زیر است:

تعدادی از موسسات کاریابی در اتریش آدرس سایت
Manpower Manpower.at
JOBBOX Jobbox.at
Ams Ams.at
Perspective Global Executive Search Perspective.at
Otti & Partner Otti.at

 

همچنین شما می توانید از طریق وب سایت های کاریابی نیز جهت جستجوی کار در اتریش اقدام نمایید. تعدادی از این وب سایت ها به شرح زیر است:

تعدادی از سایت های کاریابی در اتریش
www.jobpilot.at
www.karriere.at
www.jobkralle.at
www.metajob.at
www.monster.at

شرایط اخذ ویزای همراه اتریش

در صورتی که از طریق کار در اتریش به این کشور مهاجرت کرده باشید، با ارائه قرارداد کاری منعقد شده میان شما و کارفرمای مربوطه در اتریش می توانید برای الحاق خانواده نیز اقدام نمایید.

این پروسه ممکن است بین 5 تا 7 ماه بعد از درخواست شما برای همراهی خانواده به طول انجامد. این موضوع مستلزم این است که شما قرارداد کاری خود را ارائه داده، مکانی را برای زندگی خود اجاره کرده و تمامی اسناد مربوط به ازدواج شما کامل ترجمه شده، ارائه داده شود. علاوه بر مدارک گفته شده، همراه باید مدرک زبان آلمانی در سطح A1 را بطور قطع ارائه دهد.

مدرک زبان آلمانی خود را باید از مؤسسات معتبر مانند goethe-institute، Telc GMBH و… تهیه نمود. همراه در کشو اتریش اجازه کار داشته و می تواند از تحصیل رایگان در کشور اتریش نیز استفاده نماید.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت اتریش از طریق کار

مهاجرت به اتریش از طریق کار می تواند زمینه ساز اخذ اقامت در اتریش گردد. به این صورت که پس از اقدام برای ویزای کاری و برآورده کردن همه شرایط گفته شده، شخص ویزای کار اتریش را دریافت کرده و کارت اقامت قرمز سفید قرمز را بدست می آورد.

برای به دست آوردن اقامت کشور اتریش از طریق کار در اتریش ، شخص باید ویزای کار خود را به مدت 5 سال تمدید نماید. در صورتی که از طریق کار در اتریش 5 سال در کشور اتریش اقامت داشته باشید، اقامت دائم این کشور را کسب نموده و می توانید پس از 6 سال نیز برای پاسپورت اتریش و تابعیت این کشور درخواست دهید.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport