جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای همراه انگلستان 2024 ✔️ قانون جدید ویزای همراه انگلیس

ویزای همراه انگلستان 2024 | قانون جدید ویزای همراه انگلیس

ویزای همراه انگلستان شرایط به هم پیوستن خانوده در انگلیس را فراهم می کند. بسیاری از انواع ویزاهای مختلف، از جمله ویزاهای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و ازدواج هستند که به دارندگان این امکان را می دهند تا اعضای خانواده تحت تکفل خود را به انگلیس بیاورند. با توجه به تغییرات اخیر قانون جدید ویزای همراه انگلیس از طریق تحصیل فقط برای دانشجویان مقطع دکترا و همچنين دانشجويان كارشناسى ارشد در صورتى که گرايش آن ها پژوهش محور باشد، قابل اخذ است.

همچنین دریافت ویزای گاردین یا همان ویزای همراه دانش آموزی برای تنها یکی از والدینی که فرزندشان زیر 12 سال است، ممکن می باشد. داشتن تمکن مالی برای اخذ ویزای همراه از شرایط اصلی ویزای همراه انگلیس است که برای همسر 18.600 پوند ، فرزند اول 3800 پوند و برای فرزندان بعدی 2400 پوند می باشد.

مدت زمان صدور ويزاى همراه انگليس در صورت كلى 12 هفته است، اما درخواست آن در خارج از انگلیس ممكن است بيشتر طول بكشد.

در صورت اقدام از طریق ویزای همراه کاری، سرمایه گذاری و ازدواج همسر اجازه کار در انگلیس را خواهد داشت. برای بررسی شرایط و دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با موسسه canadamie از طریق تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید و مشاوره اولیه رایگان بگیرید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

انواع ويزاى همراه انگليس

ويزاى همراه انگليس انواع مختلفی دارد که با توجه به رابطه فرد همراه با شما، ویزای همراه می تواند برای همسر، افراد خانواده شما شامل پدر و مادر و همچنین فرزندان و افراد تحت تکفل شما باشد. جهت مهاجرت به انگلستان بايد از نوع ويزاى منطبق با شرايط شما انتخاب كنيد. از جمله انواع ویزای همراه انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای همراه از طریق ازدواج
  • ویزای همراه تحصیلی (ويزاى همراه دانشجويى انگليس)
  • ویزای گاردین
  • ویزای همراه کاری
  • ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری
  • ویزای الحاق به خانواده انگلستان برای والدین (ويزاى همراه براى پدر و مادر )

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

ویزای همراه انگلستان از طریق ازدواج

به منظور دریافت ویزای همراه از طریق ازدواج با فردی انگلیسی، فرد انگلیسی باید دارای تمکن مالی لازم باشد و بتواند هزینه های زندگی خود و همسر را تأمین نماید.

برای این منظور، دولت انگلیس جدولی را تهیه کرده است که بر اساس آن به محاسبه وضعیت مالی و توانایی همسر شما در پرداخت هزینه ها می پردازد و در صورت تأیید، ویزای همراه برای شما و فرزندان تحت تکفل شما صادر می شود.

مدت اعتبار این ویزا 2 ساله هست و در صورت جدایی از همسر انگلیسی در طی این مدت، این ویزا باطل می گردد. در غیر این صورت، ویزا به مدت سه سال دیگر تمدید می شود و چنانچه این سه سال نیز به صورت زندگی مشترک با همسر انگلیسی طی شود، پس از 5 سال می توانید اقامت دائم انگلستان را دریافت نمایید.

 

ویزای همراه تحصیلی انگلیس

ویزای همراه تحصیلی انگلیس به دو نوع ویزای گاردین برای دانش آموزان و ویزای همراه دانشجویی دسته بندی می شود. طبق قانون جدید ویزای همراه انگلیس ویزای همراه تحصیلی برای دانشجویان در حال حاضر تنها شامل دانشجویان مقطع دکتری می باشد. همراه می تواند شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال شخص متقاضی باشد.

 

ویزای گاردین

ویزای گاردین در کشور هایی همچون انگلستان، کانادا و استرالیا وضع شده و برای خانواده هایی مناسب است که قصد همراهی فرزند خود را در هنگام تحصیل دارند.

ویزای گاردین تنها به یکی از والدین فرزند که شامل پدر و مادر، مادربزرگ و پدربزرگ است داده می شود و سن فرزند باید کمتر از 12 سال باشد و گرنه نمی توان برای ویزای همراه گاردین درخواست داد. اثبات تمکن مالی والدین برای همراهی فرزند خود در انگلستان نیز یک الزام است.

 

ویزای همراه کار در انگلیس

ویزای همراه کار در انگلستان (Dependant Visa) دارای شرایط و الزامات خاصی است. برای درخواست این ویزا فرد اصلی باید دارای ویزای کار در انگلستان بوده و از درآمد کافی برای تأمین هزینه های خود و همراهان برخوردار باشد. همراهان می توانند شامل همسر یا شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال باشند و همسر اجازه کار دارد.

 

ویزای همراه انگلیس از طریق سرمایه گذاری

افرادی که از طریق سرمايه گذارى در انگلستان موفق به اخذ اقامت می شوند می توانند به طور همزمان یا غیر همزمان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه دهند. شرط اصلی برای دریافت ویزای همراه سرمایه گذاری انگلیس دارا بودن سرمایه و منابع مالی کافی جهت تامین هزینه های زندگی شخص اصلی و همراهان برای زندگی در این کشور می باشد.

ویزای نوع یک انگلستان می توان حداکثر به مدت سه سال و چهار ماه اعتبار داشته باشد و می توان آن را برای 2 سال دیگر تمدید کرد و مهلت اعتبار ویزای همراه سرمایه گذاری با مدت اعتبار ویزای خود سرمایه گذار برابر خواهد بود.

 

شرایط ویزای همراه انگلیس در روش کارافرینی

در صورت اخذ ویزای کارآفرینی انگلستان، خانواده نیز امکان همراهی فرد را خواهند داشت. منظور از خانواده، همسر و فرزندان کمتر از 18 سال می باشد. در صورتی که صاحب فرزند بالای 18 سال هستید که قبل از دریافت ویزای شما در این کشور حضور داشته است، می تواند با استناد به شما، درخواست ویزای همراه داده و در انگلستان حضور داشته باشد.

فرد اصلی باید از پس انداز مالی کافی برخوردار بوده و توانایی مالی پرداخت هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده را داشته باشد تا بتواند برای ویزای همراه درخواست دهد.

 

شرایط ویزای همراه انگلستان از طریق ثبت شرکت

همانطور که می دانید ثبت شرکت در انگلیس به تنهایی منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود و نیاز است شرایط خاصی همچون داشتن طرح تجاری قوی را برآورده کنید.

افرادی که شرایط اخذ اقامت انگلیس از طریق ثبت شرکت را دارند، می توانند برای همسر و فرزندان کمتر از 18سال و فرزندان بالای 18 سالی که از قبل در انگلستان بوده است، درخواست ویزای همراه دهند.

برای درخواست ویزای همراه انگلیس از این طریق باید با ارائه مدارک ثابت کنید که از پس هزینه های زندگی خود در این کشور بر می آیید.

 

ویزای الحاق به خانواده انگلستان برای والدین

ویزای الحاق به خانواده انگلستان برای والدین، فرصتی را به وجود می آورد تا همه اعضای خانواده در انگلیس در کنار هم جمع شوند. البته برای برخورداری از این مزایا فردی که اقدام به ویزای الحاق می کند باید دارای اقامت دائم انگلستان باشد.

شخصی که در انگلیس زندگی می کند و می خواهد برای والدین خود درخواست ویزای الحاق به خانواده انگلستان بدهد باید شهروند انگلیس بوده و از تمکن مالی خوبی برای پرداخت هزینه های والدین خود در انگلیس نیز برخوردار باشد. همچنین فرزند باید به صورت متوالی، به مدت 8 سال در کشور انگلیس سکونت داشته و سن وی حداکثر 18 سال باشد.

ويزاى پارتنر انگليس

ویزای پاتنر انگليس به شما این امکان را می دهد که در صورتی که شهروند انگليس یا ایرلند هستيد و دارای وضعیت مستقر هستيد، به شریک خود در بریتانیا بپیوندید. هر دو شریک باید 18 سال یا بیشتر داشته باشند و شما باید رابطه خود را ثابت کنید، شرایط مالی را برآورده کنید و دانش انگلیسی خوبی داشته باشید. ویزا معمولا به شما اجازه می دهد تا 2 سال و 9 ماه بمانید و پس از این مدت تمدید لازم است. شما می توانید به صورت آنلاین از داخل یا خارج از انگليس درخواست دهید.

الحاق خانواده پناهجویان در انگليس

در انگلستان، اتحاد مجدد خانواده پناهندگان به افرادی که (وضعیت پناهندگی یا حمایت بشردوستانه) داده شده است، اجازه می دهد تا شریک زندگی یا فرزندان خود را برای پیوستن به آنها در بریتانيا بیاورند. الزامات کلیدى عبارتند از:

اين امر معمولاً شامل همسر یا شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال می شود. کودکان بالای 18 سال نیز ممکن است در شرایط استثنایی واجد شرایط باشند. طرفين باید بتوانند یک رابطه واقعی مانند ازدواج یا زندگی مشترک در یک رابطه مشابه ازدواج را برای حداقل دو سال اثبات کنند. فرزندان باید زیر 18 سال و مجرد باشند. برای کودکان بالای 18 سال، آنها باید وابستگی خود را به حمایت مالی و عاطفی حامی نشان دهند.

 

  • روند درخواست: درخواست ها را می توان از خارج از انگلستان انجام داد. اعضای خانواده باید به صورت آنلاین درخواست دهند و اطلاعات بیومتریک را در مرکز درخواست ویزا ارائه دهند. اگر درخواست از داخل انگليس انجام شده باشد، می توان آن را از طریق ایمیل یا نامه به تیم اتحاد خانواده پناهندگان داخل کشور ارسال کرد.
    – هیچ هزینه درخواستی برای مسیر اتحاد خانواده پناهندگان وجود ندارد.
  • خط زمانی تصمیم گیری: متقاضیان باید انتظار داشته باشند تا 9 ماه برای تصمیم گیری صبر کنند. مدت زمان جواب الحاق خانواده به انگلستان از طريق پناهندگى بسته به کشورى که از آن درخواست شده متفاوت است اما در صورت کلى از چند فته به چند ماه طول مى کشد..برای جزئیات بیشتر، به اين لينک مراجعه کنید.

مراحل اخذ ویزای همراه انگلیس

به منظور رسیدن به ویزای همراه انگلستان، مراحل اخذ ویزای همراه انگلستان با توضیحات بیشتری ذکر شده است و متقاضیان این نوع ویزا می بایست موارد زیر را به طور کامل برای حصول نتیجه، انجام دهند.

  • درخواست برای ویزای همراه انگلستان یا همان Dependent visa
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • تکمیل و ارسال درخواست ویزا به صورت آنلاین یا حضوری
  • رزرو وقت ملاقات در مرکز بیومتریک برای ثبت اطلاعات بیومتریک
  • شرکت در مصاحبه
  • صدور ویزا

همچنین، تست سلامت نیز یکی از مراحل اخذ ویزای همراه انگلیس است و فرد با گواهی معتبر پزشکی باید سلامت جسمی خود را به اثبات برساند.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه انگلیس

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه انگلیس که همگی باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و تنها در این صورت دارای اعتبار و مورد بررسی قرار می گیرد، به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت
  • سند ازدواج
  • گذرنامه
  • اسناد مالی
  • گواهی گردش حساب
  • آدرس محل سکونت و تاییدیه آن
  • گواهی سلامت
  • اطلاعات بیومتریک
  • دعوتنامه
  • فیش پرداختی های مربوطه
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی (آیلتس و تافل)
  • گواهی برخورداری از تمکن مالی

ارائه همه این مدارک بعد از پر کردن فرم درخواست، آن هم به صورت آنلاین صورت می پذیرد و نقص در ارائه هرکدام از مدارک گفته شده، مساوی با عدم موافقت اداره سفارت انگلستان با درخواست متقاضی مبنی بر اخذ ویزای همراه انگلستان می باشد.

 

تمکن مالی برای ویزای همراه انگلیس

افرادی که به دنبال اخذ ویزای همراه برای خانواده خود می باشند میبایست از فیلتر بسیار مهم تمکن مالی عبور نمایند. بسیار مهم است که متقاضی بتواند اثبات کند از پس هزینه های زندگی همراهان خود، بر می آید.

میزان این تمکن مالی در ازای همسر ۱۸ هزار پوند بدون مالیات در سال بوده و به ازای فرزند اول 3800 پوند، برای فرزند دوم 2400 پوند و برای فرزندان بعدی هر کدام 1800 پوند به مبلغ اضافه خواهد شد. در جدول زیر میزان تمکن مالی برای هر کدام از اعضای خانواده، ذکر شده است:

شخص اعضای خانواده مبلغ
همسر بدون فرزند 18.600 پوند
فرزند و همسر 22.400 پوند
همسر و دو فرزند 24.800 پوند
همسر و سه فرزند 27.200 پوند

 

مدت اعتبار ویزای همراه در انگلستان

مدت اعتبار ویزای همراه ممکن است بسته به نوع ویزای متقاضی اصلی متفاوت باشد. در ویزای نامزدی اعتبار این ویزا شش ماهه بوده و بعد از ازدواج ابتدا اعتبار آن 2 سال و شش ماه خواهد بود. در مابقی ویزاهای همراه، مدت اعتبار ویزا برابر مدت اعتبار ویزای متقاضی اصلی خواهد بود. فرزندان می توانند تا زمان رسیدن به 18 سالگی از این ویزا استفاده کنند.

در صورت تغییر شرایط فرد اصلی (مانند تمدید ویزا)، دارندگان ویزای همراه می توانند درخواست تمدید یا تغییر ویزای خود را ارائه دهند. این درخواست باید همراه با مدارک مربوطه ارائه شود.

 

اجازه کار در ویزای همراه انگلیس

کسانی که از طریق تحصیل ویزای همراه دریافت می کنند اجازه کار در انگلیس را نخواهند داشت. اما بقیه افرادی که از طریق ویزای همراه کاری، ازدواج و سرمایه گذاری در انگلیس زندگی می کنند اجازه کار خواهند داشت. اجازه کار معمولا به همسر داده شده و او می تواند در مشاغلی غیر از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و ورزشکاری حرفه ای مشغول به کار شود.

 

هزینه اخذ ویزای همراه انگلستان

برای اینکه بتوانید به عنوان همراه به همسر و یا والدین خود در انگلیس بپیوندید نیاز است هزینه های ویزای انگلیس را پرداخت نمائید. بسته به اینکه از داخل انگلیس ثبت درخواست می کنید و یا در خارج از آن این هزینه ها می تواند متفاوت باشد. در جدول زیر به طور دقیق این ارقام ذکر شده اند:

هزینه پیوستن به همسر، والدین و یا فرزندان در داخل انگلیس 1.258 پوند
هزینه پیوستن به همسر، والدین و یا فرزندان در خارج انگلیس 1.846 پوند
هزینه برای هر وابسته اضافه شده به درخواست در داخل انگلیس 1.258 پوند
هزینه برای هر وابسته اضافه شده به درخواست در خارج انگلیس 1.846 پوند

صدور ویزای همراه انگلیس چقدر طول می کشد؟

زمان پردازش ویزای همراه بریتانیا، مانند ویزای خانوادگى انگليس (برای پاتنر، همسر، والدین یا فرزند)، معمولاً 12 هفته است، اگر از خارج از بریتانیا درخواست می کنید. با این حال، این می تواند بر اساس عواملی مانند دقت برنامه و تقاضا متفاوت باشد.

مزایای ویزای همراه انگلستان

با دریافت ویزای همراه انگلستان با توجه به نوع همراهی، شما می توانید از همه یا برخی از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • امکان اقامت و اشتغال قانونی در انگلستان
  • امکان همراهی خانواده (همسر و فرزندان)
  • فرصت تحصیل در انگلستان
  • قابلیت تمدید ویزا
  • دسترسی به خدمات عمومی مانند بهداشت و آموزش
  • امکان درخواست اقامت دائم پس از چند سال
  • آزادی در سفر به سایر کشورها
  • امنیت و ثبات طولانی مدت در انگلستان

 

دلایل ریجکت شدن ویزای همراه انگلستان

مهمترین دلایلی که می توانند باعث ريجكت ويزاى انگليس برای همراهان شوند در این بخش ذکر شده است. متقاضی باید تمام مدارک لازم را ارائه داده و شرایط را به خوبی اثبات کند.

  • عدم ارائه مدارک کافی و معتبر برای اثبات رابطه خانوادگی با فرد اصلی
  • عدم اثبات توانایی تأمین هزینه های زندگی در انگلستان
  • نگرانی در مورد عدم بازگشت به کشور مبدأ پس از اتمام اقامت در انگلستان
  • سوابق ناخوشایند مانند سابقه قانونی، شکایت، تخلف یا محکومیت در گذشته
  • عدم اثبات هدف اصلی از سفر (همراهی با فرد اصلی) و نگرانی از قصد مهاجرت غیرقانونی

 

سوالات متداول

ویزای همراه دانشجویی انگلیس برای چه مقاطع تحصیلی قابل اخذ است؟

تنها دانشجویانی که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند می توانند برای همسر و فرزندان خود درخواست ویزای همراه انگلستان بدهند.

 

آیا والدین می توانند ویزای همراه دانش آموزی انگلیس را دریافت کنند؟

در صورتی که دانش آموز زیر 12 سال باشد، دریافت ویزای همراه تنها برای یکی از والدین قابل دریافت است.

 

آیا همراه در انگلیس اجازه کار دارد؟

در صورتی که متقاضی اصلی از طریق کار، سرمایه گذاری و یا ازدواج ویزای انگلیس را دریافت کرده باشد، همسر اجازه کار خواهد داشت.

نتيجه گيرى

ويزاى همراه انگليس داراى انواع مختلف است كه از طريق آن افراد خانواده مى توانند به هم در کشور مقصد بپيوندند. شرايط و الزامات ويزاى همراه انگلستان متفاوت است که به تشريح تمام انواع آن در مقاله فوق پرداخته شده است. جهت اطلاع از نحوه دريافت ويزاى همراه مد نظر، با مشاورين موسسه مهاجرتى Canadamie تماس برقرار كرده اطلاعات دقيق را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport