جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای توریستی هلند ✔️ چک لیست مدارک سفارت برای ویزای هلند

ویزای توریستی هلند

ويزاى توريستى هلند يک ويزاى كوتاه مدت كه به ويزاى شنگن معروف است و به دارنده آن اجازه اقامت به مدت 90 روز در کشور هلند مى دهد. مهم ترين شرايط دريافت ويزاى هلند، داشتن تمكن مالى، پاسپورت معتبر، بيمه نامه مسافرتى و .. مى باشد.

انواع ويزاى توريستى هلند، شامل ويزاى گردشگرى يا تفريح، ويزاى ديدار خانواده، ويزاى تجارى وويزاى شركت در همايش يا سمينارها مى باشد.

هزينه ويزاى توريستى هلند براى بزرگسالان 90 يورو و براى افراد 6 تا 11 سال 45 يورو است. مدت زمان صدور ويزا بستگى به سفارت و کنسولگری کشور متقاضى مى باشد اما معمولا 8 هفته طول مى کشد.

براى كسب اطلاعات بيشتر در خصوص مهاجرت به هلند از طريق روش ها وويزاهاى مختلف با موسسه Canadamie تماس برقرار كنيد و اطلاعات جامع را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرايط ويزاى توريستى هلند

شرايط مهاجرت به هلند و دريافت ويزاى توريستى بدين صورت است كه در ابتدا باید فرم درخواست ویزای شینگن را پر کنید و مدارک لازم از جمله پاسپورت معتبر، عکس های اخیر، مدارک تمکن مالی، بیمه مسافرتی و برنامه سفر را جمع آوری کنيد.
همچنين برای ارسال درخواست و داده های بیومتریک خود، یک قرار ملاقات در سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا هلند تعیین کنید. بعد از پرداخت هزينه ويزا منتظر رسیدگی باشید که معمولاً حدود 15 روز يا حتى بيشتر (بسته به وقت سفارت) طول می کشد. در صورت تایید، ویزای خود را برای سفر به هلند تا 90 روز دریافت خواهید کرد.

انواع ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند كه يكى از انواع ويزاى هلند است، به چند دسته تقسیم می شود که شامل ویزای توریستی کوتاه مدت یکبار ورود، ویزای توریستی کوتاه مدت دوبار ورود و ویزای توریستی بلندمدت یا مالتی می باشد. هر کدام از این ویزا های توریستی دارای تعاریف متفاوتی می باشند که این تعاریف شرایط اخذ آنها را مشخص می نماید. انواع ویزاهای توریستی هلند را در ادامه شرح داده ایم.

و

ویزای گردشگری یا تفریحی هلند این ویزا به منظور تفریح و گردش مکان های توریستی تفریحی در کشور هلند صادر می شود و مدت این ویزا 90 روز می باشد که یک بار ورود است.
ویزای بازدید از خانواده  با دریافت دعوت نامه می توان جهت ملاقات خانواده دوستان و عزیزان کشور هاند را مقصد خود قرار داد و از طریق ویزای توریستی در مدت زمان کوتاه درد این کشور اقامت داشته باشید.
ویزای تجاری  برای شرکت کردن در جلسات کنفرانس و یا قرار های کاری این نوع ویزا ارایه می شود و جهت شرکت در در جلسات تجاری باید از سوی برگزارکننده دعوت نامه دریافت کرده باشید.
ویزای شرکت در همایش یا سمینار جهت شرکت در سمینار ها و همایش ها باید از سوی کمپانی برگزار کننده این مراسم دعوت نامه دریافت کرده باشید و مدت محدود ویزای هلند را دریافت نمایید. در اخذ این ویزا اجازه تحصیل و فعالیت و کار را نخواهید داشت.

شايان ذكر است كه ویزای توریستی هلند به آن ویزای كوتاه مدت هم می گویند. ویزای كوتاه مدت هلند یا شینگن به این صورت می باشد كه شما فرصت دارید حداكثر به مدت ٩٠ روز اقامت داشته و زندگی در هلند داشته باشید.

از سوى ديگر افرادى که به بيشتر از 90 روز نياز دارند و خواهان تحصيل در هلند، کار در هلند و مهاجرت به هلند از طريق سرمايه گذارى هستند، بايستى ويزاى بلند مدت و همچنين مجوز اقامت در اين كشور اخذ كنند.

مدارک لازم براى ویزای توریستی هلند

اولین قدم دریافت ویزای توریستی هلند اقدام به پرکردن فرم درخواست ويزاى هلند، این فرم بر روی سایت سفارت کشور هلند موجود می باشد و متقاضیان ویزای توریستی هلند می توانند این فرم را پرینت و تکمیل نمایند. پس از تکمیل نمودن فرم مربوطه، این فرم همراه با تمامی مدارک لازم باید تحویل سفارت کشور هلند داده شود. چک لیست مدارک سفارت هلند، که تمامی آن ها باید به صورت رسمی ترجمه گردند، در زیر قابل مشاهده می باشد:

  • دو عدد عکس پاسپورتی
  • گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه و همچنین داشتن دو صفحه خالی
  • کپی ویزاهای پیشین در صورت وجود
  • کپی بلیط های رفت و برگشت
  • بیمه نامه مسافرتی با حداقل پوشش 30 هزار یورویی
  • نشان دادن محل اقامت، نظیر رزو هتل، با توجه به مدت زمان اعتبار ویزا
  • ترجمه گواهی اسناد ازدواج، طلاق، تولد فرزند و یا مرگ همسر
  • اسناد مالی و ترجمه آن ها
  • گواهی تمکن مالی پوشش دهنده هزینه اقامت در هلند
  • در صورتی که شخص درخواست دهنده ویزای توریستی هلند محصل باشد باید تمامی مدارک نشان دهنه ثبت نام در دانشگاه را ارئه نماید.
  • افراد شاغل باید قرارداد کاری، فیش های حقوقی، پرینت بانکی نشان دهنده گردش مالی شش ماه اخیر، اجازه نامه از جانب کارفرما و نامه پرداخت مالیات را به سفارت هلند ارائه نمایند.
  • در صورتی که متقاضی ویزای توریستی دارای بستگانی در این کشور باشد باید دعوتنامه ای از جانب آن ها همراه با ذکر شماره تماس و آدرس ارائه نماید. بنابراین از جمله مهم ترین موارد در خصوص مدارک لازم برای ویزای هلند با دعوتنامه، ذکر آدرس و شماره تماس می باشد.

مدت زمان صدور ویزای توریستی هلند

یکی از نکاتی که علاقه مندان به دریافت ویزای توریستی هلند باید به آن توجه نمایند، مدت زمان صدور این ویزا است.  پاسخ به سوال اينكه ويزاى هلند چقدر طول ميكشد اين است كه به صورت معمول مدت زمان لازم جهت تصمیم برای صدور و یا عدم صدور ویزا برای متقاضی توسط سفارت هلند، هشت هفته است. در صورتی که درخواست متقاضی مورد پذیرش قرار گیرد، سفارت کشور هلند برچسبی را درون پاسپورت شخص قرار می دهد که بر روی این برچسب زمان و همچنین تاریخ شروع و به پایان رسیدن ویزا ذکر گردیده است. در صورتی که درخواست ویزا پذیرفته نگردد، متقاضی ویزای توریستی، چهار هفته زمان دارد تا فرم اعتراض به رد درخواست ویزا را تکمیل نماید و تحویل سفارت کشور هلند دهد. لازم به ذکر است افرادی که ویزای توریستی هلند را دریافت می نمایند، علاوه بر امکان سفر به کشور هلند از طریق این ویزا، امکان سفر به 26 کشور دیگر از اعضای اتحادیه شنگن برای آنان فراهم می گردد. باید توجه داشت که ویزای توریستی صادر شده برای کشور هلند قابل تمدید نیست و پروسه مربوطه باید از اول طی شود.

هزینه ویزای توریستی هلند

پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور ویزا یکی از رکن های اساسی در فرایند رسیدن به ویزای توریستی هلند می باشند. هزینه این نوع روادید برای بزرگسالان 90 یورو، افراد 6 تا 11 سال 45 یورو می باشد. اما در این میان گروه‌هایی هستند که نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای برای صدور ویزا ندارند این گروه ها شامل:

  • کودکان زیر ۶ سال
  • دانش آموزان
  • دانشجویات تحصیلات تکمیلی
  • معلمان همراه
  • محققانی که برای یک پژوهش علمی به کشور هلند سفر می کنند
  • نمایندگان سازمان‌های غیرانتفاعی 25 سال یا کمتر که در سمینارها، کنفرانس‌ها، رویدادهای ورزشی، فرهنگی یا آموزشی سازمان‌دهی شده توسط سازمان‌های غیرانتفاعی شرکت می‌کنند.

تمکن مالی برای ویزای توریستی هلند

در کنار پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزا افراد بايد تمكن مالى لازم براى پرداخت هزينه هاى مرتبط با سفرشان را داشته باشند. تمکن مالی به معنای این است که همه افرادی که قصد مسافرت کوتاه مدت به کشور هلند را دارند باید توانایی پرداخت هزینه های خود و افرادی که به همراه آنان می باشد در مدت زمان حضورشان در این کشور را داشته باشند. این توانایی پرداخت از طریق گردش سه ماه آنان مشخص می گردد. تمکن مالی برای ویزای توریستی هلند 55 یورو به ازای هر روز اقامت در کشور هلند می باشد. برای مثال کسی که قصد ماندن یک هفته در این کشور را دارد، تمکن مالی او باید حداقل 385 یورو باشد.

شرایط تمدید ویزای توریستی هلند

همانگونه که بیان نمودیم در شرایط معمول ویزای توریستی قابل تمدید نمی باشد، اما در صورتی که دارنده ویزای توریستی دارای مورد اضطراری باشد و یا این که در طی سفر حادثه ای نظیر بیماری، لغو شدن پرواز و یا دلایلی نظیر دلایل بشر دوستانه برای وی پیش آید، پلیس کشور هلند و یا مقامات مربوطه می توانند ویزای توریستی وی را با توجه و بررسی دقیق شرایط حاصله، تمدید نمایند. دلایل و شرایط متقاضی برای درخواست تمدید ویزای توریستی هلند باید به اندازه کافی قانع کننده باشند که مقامات کشور هلند آن را پذیرفته و تایید نمایند. اما باید توجه داشت در صورتی که دلایل ارائه شده قانع کننده نباشند و فرد بیش از مدت زمان مشخص شده در ویزا در هلند باقی مانده باشد، به عنوان فرد خاطی جریمه می گردد. مقدار هزینه پرداختی جهت تمدید ویزای توریستی هلند 30 یورو است.

مراحل مختلف اخذ ویزای توریستی هلند

دریافت ویزای توریستی هلند یک پروسه چند مرحله ای است که متقاضیان دریافت این نوع ویزا جهت موفقیت در این زمینه باید تمامی مراحل را با دقت به انجام برسانند. علاقه مندان و متقاضیان دریافت ویزای توریستی هلند باید در ابتدا تمامی مدارک ذکر شده در بخش های قبلی را به صورت کامل تهیه نموده و به سفارت کشور هلند تحویل دهند، آن ها همچین باید پروسه مربوط به انگشت نگاری و پرداخت هزینه های مربوطه(که هزینه غیر قابل برگشت است) را محقق نمایند. بعد از ارائه مدارک به سفارت کشور هلند، متقاضی باید منتظر دریافت جواب از جانب سفارت باشد. پروسه بررسی تمامی مدارک در سفارت کشور هلند حدود هشت هفته بطول می انجامد. ویزای توریستی صادر شده امکان اقامت نود روزه در کشور هلند را برای متقاضی فراهم می نماید.

ویزای توریستی هلند بدون دعوتنامه

اخذ ويزاى توريستى با دعوتنامه از سوی شهروندان اين كشور يا كسانى كه  اقامت هلند را دارند، شانس افراد را برای اخذ این نوع ویزا چند برابر می‌کند، اما این امکان برای همگان وجود ندارد. پس راهکار مناسب برای این گونه از افراد چیست؟ در رابطه با این سوال باید گفت که ارائه اسناد ملکی و وثیقه، می‌تواند شانس متقاضیان را برای گرفتن ویزای توریستی هلند بدون دعوتنامه افزایش دهد. فرد با گذاشتن وثیقه با مبلغ تعیین شده از سوی دولت هلند، آن را جایگزین دعوتنامه کرده و وارد کشور هلند می شود. وثیقه، مدرک مناسبی برای اثبات این موضوع است که افراد قصد برگشت به کشور خود را دارند و با هدف پناهندگی  هلند با ویزای توریستی فکر نکرده اند.

ریجکتی ویزای توریستی هلند

با وجود ارائه مدارک به صورت کامل گاهی موقع ممکن است ویزای هلند ریجکت شود و این مورد در وابستگی به نظر افسر پرونده نیز می باشد. در صورت قوی بودن پرونده و همچنین کامل بودن مدارک ارائه شده به صورت معمول ریجکتی وجود نخواهد نداشت اما در کل دریافت ویزاهای توریستی با ریسک هایی همراه می باشد. برخی از دلایل ریجکتی ویزای توریستی هلند عبارتند از:

  • مشخص نبودن علت سفر به کشور هلند
  • تمکن مالی ناکافی
  • جعلی بودن مدارک
  • نداشتن بیمه مسافرتی
  • نبود دلایل برگشت قانع کننده

رفع ریجکتی ویزای هلند 

متقاضيان باید پس از گذشت مدت زمان شش ماه مجدد با برطرف كردن نواقص پرونده خود اقدام نمایند. یعنی باید پس از ریجكت شدن به مدت زمان شش ماه صبر داشته باشید تا مجددا اقدام نمایید.

وقت سفارت هلند برای ویزای ایرانیان

پس از تکمیل نمودن فرم مربوط به درخواست صدور ویزای توریستی و تهیه نمودن چک لیست مدارک سفارت هلند، تمامی این موارد باید به صورت کامل و بدون هیچگونه نقصی سه ماه قبل جهت دریافت وقت سفارت هلند اقدام فرمایید. سفارت هلند و پس از اعلام نتيجه، شما بايد در مدت زمان لازم حضور پيدا كنيد. ساعات کاری سفارت هلند در تهران، از روز یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 صبح الی 4 بعد از ظهر و روز پنجشنبه از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 13:30 بعد از ظهر است.

  • آدرس سفارت كشور هلند در تهران: خیابان دیباجی شمالی، خیابان ارغوان غربی، شماره ۶۰ واقع شده است.

ویزای توریستی هلند بصورت تضمینی و با گارانتی

در کل هیچ تضمینی برای گرفتن ویزای توریستی هلند و یا انواع دیگر ویزاها در هر کشوری وجود ندارد. زیرا مشاهده شده است که افراد بسیاری بوده اند که مدارک خود را به صورت کامل ارائه نموده بودند و دارای موقعیت و شرایط بسیار مناسبی بودند اما موفق به دریافت ویزا نشدند. علت سخت گیری های موجود در رابطه با صدور ویزا این است که افراد بسیاری از طریق ویزای توریستی از جمله ویزای توریستی وارد کشور مربوطه می شوند و در آنجا درخواست پناهندگی می دهند. وجود وابستگی هایی در ایران نظیر خانواده، شرایط مالی، شرایط کاری و غیره که بازگشت فرد به کشور خود را تا حدودی گارانتی می نماید می تواند باعث افزایش شانس دریافت ویزای توریستی هلند شود. در دریافت ویزای توریستی هلند نظر افسر پرونده و نظر سفارت نیز دارای تاثیرات فراوانی است. موسسه مهاجرتى Canadamie با داشتن سابقه بيش از چندين سال در زمينه مهاجرت آماده ارائه خدمات به عزيزانى كه خواهان دريافت انواع ويزاها، از جمله ويزاى تحصيلى هلند، ويزاى استارتاپ هلند و … مى باشد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport