جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای توریستی آمریکا ✔️ شرایط+مدارک، اخذ ویزا با دعوتنامه

ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا یکی از ویزاهای غیرمهاجرتی (بدون قابلیت تبدیل به سایر ویزاها) می باشد که دارای 3 نوع B1، B2 و تركيبى از B1/B2 است.

هزينه اعلام شده براى ويزاى توريستى آمريكا برابر با 185 دلار است. مبلغى براى تمکن مالى مورد نياز براى ويزاى توريستى آمريكا تعيين نشده است اما متقاضيان بايد به صورت حداقل از 6،000 تا 10،000 دلار آمریکا در حساب خود داشته باشند.

تبديل ويزاى توريستى به اقامت دائم آمريكا امكان پذير نيست و افراد مى توانند از روش هايى مثل دريافت دعوتنامه يا جاب آفر كارى، برنده شدن در لاتارى آمريكا و يا ازدواج با شهروند يا مقيم اين كشور اقامت دائم آمريكا را بدست آورند.

براى اطلاع از آخرين آفرهاى ويژه کشور آمریکا و روش هاى مختلف مهاجرت به اين كشور، با موسسه Canadamie تماس حاصل كنيد و مشاوره اوليه رايگان از مشاورين كاربلد موسسه دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

انواع ویزای توریستی آمریکا

به طور کلی، هر شهروند یک کشور خارجی که قصد مهاجرت به آمریکا و ورود به ايالات متحده را دارد، ابتدا باید ویزاى آمريكا دریافت کند، یا ویزای غیر مهاجرتی برای اقامت موقت یا ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم. ویزای توریستی USA از نوع ویزای موقتی است. انواع ویزای توریستی آمریکا به دو دسته B1 و B2 تقسیم می شود که در ادامه به معرفی هر دوی این نوع ویزا خواهیم پرداخت:

ویزای توریستی B1 آمریکا

افرادی که به منظور انجام فعالیت های تجاری موقت به دنبال سفر به کشور امریکا می باشند، ویزای توریستی B1 آمریکا برای آنها است. تعدادی از این فعالیت ها به شرح زیر است:

  • مشاوره به همکاران تجاری
  • شرکت در کنفرانس های علمی، دوره های کوتاه مدت آموزشی، نمایشگاه های تجاری و سمینارها
  • مشورت برای هرگونه قرارداد تجاری
  • حل و فصل مسائل اداری و قانونی
ویزای توریستی B2 آمریکا

متقاضیانی که با هدفی غیر تجاری مانند دید و بازدید می خواهند به این کشور سفر کنند، باید ویزای توریستی B2 رادریافت کنند. تعدادی از این فعالیت ها مختص این ویزا به شرح زیر است:

  • گردشگری
  • تعطیلات
  • دید و بازدید دوستان و خانواده
  • درمان پزشکی
  • افراد آماتور جهت شرکت در رویدادها یا مسابقات موسیقی، ورزشی یا مشابه که هزینه ای در مقابل پرداخت نمی کنند.
  • شرکت در هر رویداد اجتماعی
  • شرکت در یک دوره آموزشی بدون مدرک (مثلاً کلاس آرایشگری دو روزه در تعطیلات)
ويزاى B1/B2

اين ويزا تركيبى از دو ويزاى B1 و B2 است كه به افراد اجازه مى دهد به طور موقت براى تجارت و بيزنيس و همچنين براى گردشگرى وارد آمريكا شوند.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

شرايط ويزاى توريستى آمريكا

مهم ترين شرايط اخذ ويزاى توريستى براى ايرانيان
داشتن گذرنامه معتبر
تکميل فرم تاييد DS-160
پرداخت هزينه درخواست ويزا
مشخص كردن هدف از سفر
داشتن تمكن مالى كافى
شركت در مصاحبه سفارت
عدم سابقه كيفرى
ارائه تمامى مدارک و اسناد لازم

مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا

ليست مدارک ويزاى توريستى آمريكا شامل:

  • ارسال فرم درخواست
  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ارائه گذرنامه های قدیمی
  • عکس متقاضی که اخیراً گرفته شده باشد
  • تمکن مالی
  • پرداخت هزینه
  • ارائه اسناد پزشکى و شغلى

مدارک افزایش دهنده شانس اخذ ویزا توریستی آمریکا

  • عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارکی که نشان بدهد متقاضی حتماً به کشورش باز می گردد
  • مشخص بودن برنامه سفر به صورت دقیق و واضح
  • داشتن دعوت نامه

 

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا

 ويزاى آمريكا توسط افسر کنسولی صادر می شود. اگر مدارک متقاضی کامل نباشد افسر کنسولی درخواست متقاضی را رد می کند برای اخذ ویزای توریستی آمریکا چندین مرحله وجود دارد:

1. تکمیل فرم درخواست

فرم درخواست ويزاى توريستى آمريكا يا فرم DS-160 برای درخواست آنلاین ویزای غیر مهاجرتی است. این فرم را پر کنید. و از فرم مربوطه تایید شده یک پرینت بگیرید و در روز مصاحبه همراه خودتان داشته باشید.

2. پرداخت هزینه های بررسی

قبل از مصاحبه یک هزینه غیرقابل استرداد برای ویزا به صورت آنلاین باید بپردازید. هزینه صدور ویزا با توجه به ملیت فرق می کند.

3. انگشت نگار

4. مصاحبه کنسولگری

مصاحبه برای متقاضیان ویزا با توجه به سن متفاوت است. با توجه به سن خودتان برای مصاحبه به جدول زیر نگاه کنید.

سن الزامات مصاحبه
13 سال و کوچکتر از 13 سال سن نیازی به مصاحبه نیست
14 تا 79 سال مستلزم مصاحبه
80 سال و بالاتر نیازی به مصاحبه نیست

در صورت تایید، اخذ ویزا، سفارت آمریکا امکان دارد در مواردی از مصاحبه چشم پوشی کند. برخی از مسافران که قبلاً برای اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا مصاحبه حضوری در سفارت یا کنسولگری آمریکا داشته اند.

هزینه ویزای توریستی امریکا

هزینه اصلی، مربوط به صدور ویزا می شود که 185 دلار در نظر گرفته شده است. افرادی که درخواست آنان ریجکت می شود، قيمت ويزاى توريستى آمريكا از آنان اخذ شده و این 185 دلار به هیچ وجه قابل بازگشت نمی باشد. مبلغ 185 دلار به منظور بررسی پرونده متقاضی برای اعطای ویزای توریستی آمریکا دریافت میگردد که نوعی کارمزد به شمار می رود که به حساب دولت آمریکا می رود.

 تمکن مالی براى ویزای توریستی آمریکا

میزان تمکن مالی ویزای توریستی امریکا بستگی به مدت زمان حضور شما در این کشور را دارد. تمکن مالی در این حوزه بدان معنا است که فرد بتواند از عهده خرج و مخارج زندگی در آمریکا و سکونت محدود خود و خانواده اش در کشور امریکا برآید. راه های اثبات تمکن مالی از طریق ارائه گردش حساب می باشد که هزینه های بلیط رفت و برگشت، محل سکونت، بیمه درمانی و دیگر هزینه های سفر را پوشش دهد. افرادی که از طریق دعوتنامه قدم به خاک آمریکا می گذارند، برخورداری از تمکن مالی به عهده شخصی است که دعوتنامه را برای متقاضی ارسال کرده، می باشد. میزان موجودی بانکی برای یک سفر 15 روزه به آمریکا، باید حداقل 6,000 تا 10,000 دلار باشد.

مدت زمان صدور ویزای توریستی آمریکا

مدت زمان صدور ویزای آمریکا بسته به نوع ویزایی که متقاضی درخواست دارد، بسیار متفاوت است. بررسی درخواست برخی از ویزاهای آمریکا از 3 هفته تا 5 هفته طول می کشد و در برخی شرایط خاص ممکن است بیش از 6 ماه طول بکشد. به طور کلی مدت زمان درخواست تا دریافت ویزای توریستی ممکن است از چند هفته تا چندین ماه نیز افزایش یابد، به ویژه در مناطقی که زمان انتظار طولانی برای مصاحبه وجود دارد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی آمریکا

با توجه به اهداف اشخاص، مدت زمان اعتبار ویزای توریستی امریکا، متغیر بین 6 الی 10 ماه می باشد. البته این الگوی مدت زمان، برای غیر ایرانی ها می باشد. چرا که به دلیل قطع روابط دیپلماتیک ایران و امریکا، اتباع ایرانی تنها قادر به استفاده از ویزای توریستی سینگل با اعتبار 6 ماه می باشند وامکان اخذ ویزای مولتی یا ویزای توریستی ده ساله برای ایرانی ها وجود ندارد.

گرفتن وقت سفارت آمریکا

کشور آمریکا در ایران سفارت ندارد، و در صورت امکان دریافت ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان، متقاضیان برای مصاحبه سفارت آمریکا می توانند به صورت مجازی اقدام کنند و یا به سفارت آمریکا که افسران کنسولی فارسی زبان دارند مراجعه کنند:

  • دبی
  • ایروان
  • آنکارا

زمان انتظار جهت دریافت وقت مصاحبه برای درخواست ویزا در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده بسته به کنسولگری که از طریق آن اقدام می کنید و تعداد افرادی که سفارت به آن ها خدمات می دهد متفاوت خواهد بود.

زمان انتظار برای دریافت وقت مصاحبه در سفارت آمریکا ممکن است به دلیل بالا رفتن تقاضا و حجم کار و تعداد کارمندان در هفته تغییراتی داشته باشد.

زمان هایی که آورده می شود تخمینی هستند و در دسترس بودن قرار ملاقات تضمین نمی شود. تاریخ مصاحبه در وقت های اضطراری و پیش بینی نشده ممکن است زودتر انجام شود. در جدول ذیل نمونه ای از موارد اضطراری و غیراضطراری ذکر شده:

موارد اضطراری موارد غیراضطراری
مراسم خاک سپاری اقوام شرکت در کنفرانس های سالانه
فوریت های پزشکی گردشگری لحظه آخری
شروع زمان تحصیلی مراسم عروسی
مراسم فارغ التحصیلی
کمک به اقوام باردار

بدون در نظر گرفتن موارد اضطراری که گفته شد، متقاضیان اخذ ویزامی بایست از تاریخ مصاحبه یا ارسال اسناد تکمیلی به مدت 180 روز منتظر بماند.

ریجکتی ویزای توریستی آمریکا

از دلايل ريجكتى ويزاى آمريكا، عدم قوى بودن مدارک متقاضيان و همچنين عدم اثبات صلاحيت آن ها مى باشد و به همين دليل ويزاى آن ها رد مى شود. صدور ویزای آمریکا توسط افسر سفارت انجام می شود و چنانچه افسر مدارک را تایید نکند و احساس کند که متقاضی ممکن است به کشور مبداء باز نگردد، می تواند درخواست ویزا را ریجکت کند. در اين رابطه وكيل مهاجرت تاثير بسزايى روى اين فرآيند دارد. موسسه مهاجرتى Canadamie با همكاری وكلاى محلى در آمريكا مى تواند در اين حالت به شما كمک کند.

اعتراض به ريجكت ويزاى توريستى آمريكا

بهتر است متقاضیان اخذ این ویزا اطلاعات و شواهد بیشتری را در پرونده خود ارائه دهند تا جای ممکن از رد شدن درخواست ویزایشان جلوگیری شود. هنگام ریجکتی ویزای توریستی آمریکا، افسر کنسولی یک نامه رد ویزا به متقاضی می دهد که در آن دلیل ریجکتی آورده شده است و گفته شده است که به چه دلیلی نمی توانند برای متقاضی ویزا صادر کنند. متقاضیان بعد از ریجکت شدن درخواستشان می توانند با قوی تر کردن و ارائه مداراک جدید در پرونده خود، که میزان صلاحیت متقاضی را برای اخذ ویزا بالا ببرد، مجدد درخواست ویزا بدهند.

تبدیل ویزای توریستی آمریکا به اقامت دائم

قطعا دغدغه بسیاری از افراد این است که بدانند آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کشور آمریکا به اقامت دائم وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این دغدغه باید گفت از آنجایی که شرط اعطای ویزای توریستی امریکا، برگشت به کشور خود در پایان تمام شدن اقامت می باشد و اگر به افسران اداره مهاجرت امریکا ثابت شود که متقاضی اخذ ویزای توریستی، قصد برگشت به کشور خود را ندارد و به دنبال اخذ اقامت آمریکا است، ویزای وی را ریجکت می کند. می توان نتیجه گرفت که امکان تبدیل ویزای توریستی امریکا به اقامت دائم وجود نداشته و متقاضی موظف است، پس از پایان یافتن مدت اعتبار ویزای توریستی خود به کشورش باز گردد. راه های دیگری برای اخذ اقامت دائم آمریکا وجود دارد. ازجملهويزاى كارى آمريكا، برنده شدن در برنامه لاتاری و اخذ گرين كارت آمريكا و ازدواج با شهروند آمريكايى يا مقيم دائم مى باشد.

فعالیت های غیرمجاز با ویزای توریستی آمریکا

تعدادی از فعالیت ها هستند که باید برای ورود به آمریکا ویزای مخصوص خودشان را دریافت کرد و فرد مجاز به انجام این فعالیت ها با ویزای توریستی نیست. این فعالیت به شرح زیر است:

  • آموزش و تحصیل
  • هرگونه کار دولتی و غیر دولتی
  • انجام هر گونه اجراهایی که رایگان نیستند و در مقابل تماشاگر دارند که هزینه پرداخت می کنند. مثل کنسرت.
  • ارائه سرویس بعنوان خدمه کشتی یا هواپیما
  • فعالیت در هر گونه مطبوعات، رسانه، رادیو بعنوان خبرنگار
  • اقدام برای اخذ اقامت دائم آمریکا
  • ویزاهای توریستی برای زنان بادار که قصد سفر به آمریکا با هدف زایمان در این کشور را دارند تا بتوانند تابعیت آمریکا را برای فرزندشان بگیرند، صادر نخواهد شد.
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport