جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای تحصیلی سوئیس 2024✔️ شرایط + مدارک + هزینه اخذ

ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس یک سند برای ورود است که پس از اخذ پذیرش از دانشگاه یا مدرسه، با تهیه مدارک لازم می توان برای درخواست آن اقدام به تعیین وقت سفارت نمود. شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس به طور کلی مستلزم ارائه تمکن مالى کافى براى تحصيل و زندگى، عدم وجود گپ تحصيلى زياد و مدرک زبان متناسب با دوره تحصيلى مى باشد.

ويزاى تحصيلى سوئيس دو نوع است. ويزاى نوع C يا كوتاه مدت كه شخص مى تواند از 180 روز ، 90 روز در كشور مقصد بماند. ويزاى تحصيلى سوئيس نوع D يا ويزاى ملى، اين ويزاى بلند مدت براى مدت بيشتر از 90 روز است و مناسب براى دوره هاى تحصيلى مختلف است.

هزينه دريافت ويزاى تحصيلى سوئيس برابر با 88 فرنک سوئيسى يا 93 يورو است. مدت صدور ويزاى تحصيلى سوئيس نوع C ، ممكن است 10 تا 15 روز زمان ببرد و نوع D ، از 8 تا 10 هفته است.

براى اطلاع از نحوه اخذ انواع ويزاهاى كشور سوئيس ، با مشاورين موسسه Canadamie تماس حاصل كنيد و اطلاعات لازم را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرايط اخذ ويزاى تحصيلى سوئيس

براى اخذ ويزاى تحصيلى سوئيس متقاضيان بايد تمامى مدارک ضرورى ، از جمله مدارک زبان براى تحصيل در دانشگاه که براى مقطع كارشناسى آيلتس 6.0، كارشناسى ارشد 6.5 و دكترا 7.0 ارائه دهند.
دانش آموزان مدارس ملزم به ارائه مدرک زبان نيستند. تمكن مالى براى ويزاى دانشجويى سوئيس بدين صورت است كه افراد بايد در حساب خود براى هزينه هاى زندگى در سوئيس كه تقريباً برابر 20 هزار يورو و شهريه تحصيل در حساب بگذارند. از سوى ديگر تمکن مالى براى دانش آموزان علاقمند به تحصيل در سوئيس برابر با 15 هزار يورو براى هزينه زندگى و هزينه تحصيل كه بستگى به مدرسه است آن را بايد در حساب خود داشته باشند.

از ديگر شرايط مهم، نداشتن گپ تحصيلى زياد و سوابق تحصيلى خوب در دريافت ويزا بسيار موثر خواهد بود. متقاضيان مقطع دكترا مى توانند همراهان خود ، يعنى همسر و بچه هاى زير 18 سال با خود ببرند.

انواع ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس دو نوع است. این دو نوع ویزا عبارتند از:

ویزای تحصیلی بلند مدت (Type D)

این ویزا برای دوره‌های تحصیلی با مدت زمان بیشتر از 90 روز (معمولاً برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا) صادر می‌شود. معمولاً نتیجه آن پس از 10 هفته اعلام می شود. اگر قصد دارید مدت طولانی (بیش از سه ماه) در سوئیس بمانید و برای ویزای نوع D اقدام نمودید، پس از دریافت ویزای تحصیلی سوئیس موظف هستید، ظرف دو هفته جهت دریافت اقامت سوئیس اقدام کنید. درخواست شما توسط اداره مهاجرت به سوئیس بررسی می‌ شود.

  • برای درخواست این ویزا، شما نیاز به نامه پذیرش از دانشگاه سوئیسی مورد نظر دارید.
  • باید توانایی مالی برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل در سوئیس را اثبات کنید.
  • این ویزا به مدت دوره تحصیلی شما صادر می‌شود و معمولاً قابل تمدید است.

ویزای تحصیلی كوتاه مدت يا شنگن (Type C)

این ویزا برای دوره‌های تحصیلی کوتاه‌مدت با مدت زمان کمتر از 90 روز (معمولاً برای دوره‌های زبان و دوره‌های کوتاه‌ مدت) صادر می‌شود.

  • برای این ویزا نیاز به نامه پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه موظف دارید.
  • این ویزا به مدت معین و محدودیت‌هایی برای تمدید دارد.

انواع ویزای تحصیلی سوئیس

 

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی سوئیس

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی سوئیس عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی مالی‌
  • داشتن بیمه سلامت
  • مدارک تحصيلى پيشين و ريز نمرات
  • نامه پذيرش در مدرسه يا دانشگاه
  • ارائه بیانیه هدف (بیانیه هدف نشان دهنده هدف شما از تحصیل در سوئیس می باشد.)
  • تاییدیه ثبت نام در یک دانشگاه معتبر
  • متقاضی بایستی تایید کند که پس از اتمام طول دوره تحصیل خود سوئیس را ترک خواهد کرد.

تمامی اسناد و مدارکی که ارائه می‌ دهید می‌ بایست به یکی از زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ترجمه شود

 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی در سوئیس ممکن است به تعداد متغیری از عوامل بستگی داشته باشد، از جمله نوع دوره تحصیلی، ترجمه مدارک، و موارد خاص دانشگاهی. اما در کل، مراحل عمده برای اخذ ویزای تحصیلی در سوئیس عبارتند از:

  1. پذیرش در دانشگاه: ابتدا باید در دانشگاه سوئیسی که قصد تحصیل در آن را دارید، پذیرفته شوید و نامه پذیرش رسمی دریافت کنید.
  2. انتخاب نوع ویزا: ویزای تحصیلی در سوئیس بسته به مدت زمان تحصیل خود انتخاب کنید.
  3. تهیه مدارک: مدارک و اسناد مورد نیاز را تهیه کنید. این می‌تواند شامل نامه پذیرش دانشگاه، مدارک تحصیلی، مدارک زبان، گواهی مالی، پاسپورت، و بیمه بهداشتی باشد.
  4. پر کردن فرم درخواست ویزا: فرم درخواست ویزای تحصیلی را پر کنید. این فرم معمولاً از وبسایت سفارت یا کنسولگری سوئیس در دسترس است.
  5. پرداخت هزینه: هزینه ویزای تحصیلی را پرداخت کنید.
  6. شرکت در مصاحبه: ممکن است شما باید به مصاحبه در سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشورتان بروید.
  7. ارسال مدارک: مدارک و فرم درخواست را به سفارت یا کنسولگری سوئیس ارسال کنید.
  8. پیگیری ویزا: پس از ارسال مدارک، پیگیری ویزای تحصیلی خود را انجام دهید و به دقت تاریخ تحویل ویزا را تعیین کنید.
  9. ورود به سوئیس: پس از دریافت ویزا، می‌توانید به سوئیس سفر کنید. بعد رسيدن به اين كشور دو هفته مهلت داريد به اداره مهاجرت منطقه خود مراجعه كرده و ثبت نام كنيد. در صورتى كه نوع ويزاى شما D است بايد مجوز اقامت درخواست دهيد.

مزایای ویزای تحصیلی سوئیس

 همه کشور ها دارای مزیت ها و چالش هایی برای تحصیل است. در ادامه برخی از مزایای مهاجرت تحصيلى به سوئيس برای دانشجویان اشاره می کنیم.

  • سوئیس کشوری زیبا و در زمره کشورهای شاد جهان است. موقعیت جغرافیای آن درست وسط کشورهای المان، فرانسه و ایتالیا است که فاصله ای چند ساعته با آن ها دارد.
  • آمورش در سوئیس دارای رتبه جهانی بوده و دانشگاه هایی نظیر ETH زوریخ، EPFL لوزان، زوریخ، ژنو، برن از جمله دانشگاه های برتر در جهان هستند که از بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل به شمار می روند.
  • سوئیس کشوری چند فرهنگی است که براساس آمار 25 درصد از مردم این کشور غیر بومی بوده و دانشجویان در تحصیل در این کشور اصلا احساس سختی نمی کنند.
  • هزینه های تحصیل در سوئیس در دانشگاه های دولتی بسیار کم بوده و دانشجویان بین المللی مشکلی در پرداخت هزینه های تحصیل نخواهند داشت.
  • پس از پایان تحصیل امکان دریافت شغل و اقامت دائمی برای دانشجویان وجود دارد. 6 ماه کامل به فارغ التحصیلان فرصت داده می شود تا در شغل خود به خوبی عمل کرده و کارفرما شغل دائمی پیشنهاد داده و متقاضی برای ویزای کار در سوئیس یا اقامت سوئیس اقدام کند.

ویزای تحصیلی سوئیس برای دوره های تحصیل و کار همزمان (کار تحصیل سوئیس)

امکان شرکت در دوره‌ های فلوشیپ (کار تحصیل) در کشور سوئیس فراهم شده است. این دوره ها برای دانشجویانی طراحی شده است که قصد دارند، پس از اتمام دوره های تحصیلی خود مستقیماً وارد بازار کار سوئیس شوند. در دوره کار تحصیل دانشجویان نیمی از سال را تحصیل می نمایند و نیمی دیگر را مشغول به کار می‌ شوند. به عنوان مثال: در دوره‌ های تحصیلی یک ساله می توانید شش ماه از سال را تحصیل و شش ماه دیگر را مشغول به کار شوید. لطفاً دقت نمایید که کار دانشجو در این دوره‌ ها تضمین شده است و دانشجو به ازای کاری که انجام می دهد دستمزد دریافت می کند. حقوق متوسط دریافت یک دانشجو ماهانه 1,000 تا 1,500 یورو می باشد. در واقع شما با شرکت در این دوره‌ ها و کار در نیمه دوم بخشی از هزینه و شهریه تحصیل را پوشش می دهید. یکی از نکات مثبت دوره های کار تحصیل این است که شما پس از اتمام دوره خود پیشنهاد شغلی دریافت می کنید و به راحتی وارد بازار کار کشوری می شوید که بی شک در سراسر جهان بی نظیر است. رشته هایی که در آنها امکان اقدام از طریق کارتحصیل وجود دارد شامل موارد زیر می شوند:

  • مدیریت
  • مدیریت گردشگری
  • مهمانداری
  • MBA

ویزای فرصت مطالعاتی سوئیس

سوئیس از نواورترین کشورهای تحقیقاتی جهان است و مدت ها است که دانشجویان و محقان بین المللی زیادی را جذب می کند. شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به ویزای فرصت مطالعاتی سوئیس ندارند. با این حال متقاضیان فرصت مطالعاتی خارج از کشور های اتحادیه اروپا باید ویزای ملی D را دریافت کنند. دانشجویان و محققان بین المللی برای برنامه های تحقیقاتی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا در سوئیس باید ویزای فرصت مطالعاتی سوئیس درخواست دهند. علاوه بر این، مدارس تابستانی و کنفرانس‌ها از دیگر فعالیت‌های علمی عالی هستند که سوئیس را به مقصدی جذاب برای دانشجویان و محققان و دانشمندان تبدیل می‌کنند. بسیاری از برنامه ها همچنین با کمک هزینه های تحصیلی با بودجه کامل و همچنین کمک هزینه سفر و کمک های مالی ارائه می شوند، بنابراین هر دانشجو، محقق و استاد همیشه می تواند یک فرصت مطالعاتی مناسب در سوئیس پیدا کند و درخواست دهد.

شرایط اخذ بورسیه با ویزای تحصیلی سوئیس

 برخی از دانشگاه های موجود در کشور سوئیس در قالب تبادل دانشجو به دانشجویان خارجی و داخلی کمک هزینه تحصیل اعطا می نمایند. برای دریافت بورسیه تحصیلی در سوئیس می بایست دانشگاهی که شما در آن مشغول به تحصیل هستید با دانشگاه معتبر موجود در سوئیس قرارداد تبادل دانشجو داشته باشد. شرايط دريافت بورسيه تحصيلى سوئيس داشتن CV يا رزومه آکادمیک عالى و سوابق تحصيلى خيلى خوب مى باشد. بورس تحصیلی ممتازان یکی از بورس های شناخته شده کشور سوئیس برای افراد دارای ویزای تحصیلی سوئیس می باشد که به هنرمندان و محققین خارجی در مقطع دکترا اعطا می شود.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی سوئیس

تمكن مالى براى ويزاى تحصيلى سوئيس برابر با 20 هزار يورو براى دانشجويان بين المللى براى هزينه زندگى و مبلغ شهريه تحصيل هر چقدر باشد به آن اضافه مى شود. از سوى ديگر تمکن مالى لازم براى دانش آموزان بين المللى حدودا 15 هزار يورو براى يک سال تحصيلى است. اين مبلغ براى هزينه هاى زندگى در مدارس شبانه روزى كه شامل خوراک و هزينه هاى جانبى است. هزينه تحصيل هم بايد در حساب گذاشته شود و اين مبلغ ما بين 50 تا 60 هزار يورو است.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی سوئیس چقدر است؟

دانشجویان ایرانی در سوئیس به ویزای ملی D نیاز دارند که این نوع ویزای اختصاصا برای دانشجویان است. بعد از پذیرش و ثبت نام در دانشگاه دانشجوی متقاضی می تواند در خواست خود را برای ویزای ملی سوئیس D ارائه دهد. درخواست باید حداقل سه ماه قبل از شروع دوره تحصیلی دانشگاه باشد و مدت زمان صدور ویزای تحصیلی سوئیس برای دانشجویان ایرانی که درخواست ویزای دانشجویی سوئیس را داده اند حدود 8 تا 10 هفته و در بعضى مواقع 12 هفته طول مى كشد. مدت زمان صدور ويزاى نوع C كمتر است و از 10 تا 15 روز طول مى كشد.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی سوئیس

از آنجا كه دانشجويان بين المللى براى تحصيل در سوئيس نياز به ويزاى بلند مدت D دارند بايد هزينه هاى آن را پرداخت کنند. هزينه دريافت ويزاى تحصيلى سوئيس برابر با 88 فرنک سوئيسى يا 93 يورو مى باشد.

شرایط ویزای همراه دانشجویی در سوئیس

دريافت ویزای همراه سوئیس براى كسانى كه در مقطع دكترا هستند ممكن است. اين افراد مى توانند درخواست الحاق همسر و بچه هاى زير 18 سال خود دهند. بنابراين كسانى كه در مقطع ليسانس و فوق ليسانس هستند نمى توانند درخواست ويزاى همراه سوئيس دهند.

هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس

هزينه مورد نياز براى دانشجويان
هزينه زندگى 20,000 یورو
هزينه تحصيل (در دانشگاه هاى خصوصى) 30,000-20,000 یورو
هزينه مورد نياز براى دانش آموزان
هزينه زندگى 15,000 یورو
هزينه تحصيل (در مدارس شبانه روزى ) 60,000-50,000یورو

اقامت پس از تحصیل سوئیس

فارغ التحصیلانی که در سوئیس تحصیلات خود را به پایان رسانده اند این امکان را دارند که 6 ماه پس از پایان دوره تحصیلی خود در سوئیس بمانند که به این دوره stay back visa می گویند. در واقع دانشجویان فرصت دارند که در این مدت، برای خود کار مناسب پیدا کنند و در صورت پیدا شدن کار مناسب، می توانند در سوئیس بمانند و ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنید. با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری، می توانید با کار کردن و پرداخت مالیات اقامت دائم را بعد از 10 سال دریافت نمایید. البته تبعه اتحاديه اروپا، کانادا و آمریکا مى توانند بعد 5 سال درخواست اقامت دائم را دهند.

وضعیت اخذ تابعیت با ویزای دانشجویی سوئیس

 دانشجویان بین المللی در صورتی که قصد اخذ پاسپورت سوئیس را داشته باشند باید مانند سایر متقاضیان فرایند تابعیت را طی کنند. وضعیت اخذ تابعیت با ویزای دانشجویی سوئیس به این صورت است كه فرد بايد به مدت 10 سال در اين كشور زندگى کرده و داراى اقامت دائم است. در صورت نداشتن سابقه كيفرى، رعايت قوانين و پرداخت ماليات، سطح آشنايى نسبتا خوب به زبان كشور ، متقاضيان مى توانند براى تابعيت اين كشور درخواست دهند.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport