جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای تحصیلی آلمان 2024 ✔️شرایط +هزینه ها و مدارک اخذ ویزا

ویزای تحصیلی آلمان 2024

ويزاى تحصيلى آلمان يا ويزاى دانشجويى آلمان به سه دسته تقسيم مى شود، ويزاى اصلى دانشجويى، ويزاى آموزش زبان وويزاى متقاضى دانشجويى مى باشد.

شرايط هر كدام از اين ويزاها متفاوت است ولى مهم ترين شرايط شامل اثبات تمكن مالى، مدرک زبان، ارائه مدارک تحصيلى پيشين، پرداخت هزينه ويزا و … مى باشد.

هزينه ويزاى دانشجويى آلمان بين 75 تا 120 يورو براى بزرگسالان و 37.5 تا 50 يورو براى افراد زير 18 سال است و تمكن مالى كه بايد در حساب دانشجو بلوكه شود برابر با 11,904 يورو است.

متقاضيان تحصيل در آلمان مى توانند به مدت 20 ساعت در هفته كار كنند و به مدت 18 ماه بعد اتمام تحصیل در آلمان مانده و دنبال كار بگردند.

شما براى اطلاع از شرايط خود جهت تحصيل در آلمان يا در كشورهاى ديگر مثل آمریکا، کانادا ، انگلیس و ساير كشور هاى اروپايى با موسسه مهاجرتى Canadamie تماس برقرار كنيد و مشاوره اوليه رايگان دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط ویزای تحصیلی آلمان

افرادی که در نظر دارند تحصیل در آلمان را تجربه کنند باید شرایط اخذ ویزای آلمان را داشته باشند، تا کشور آلمان به این افراد ویزای دانشجویی اعطا کند. در ابتدای امر باید از دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرید. پس از اخذ پذیرش نیاز به موارد دیگر دارید تا ويزاى تحصيلى آلمان را بدست آوريد. اين موارد عبارتند از:

  • مدرک زبان آلمانی یا رسید ثبت نام آموزشگاه
  • در صورتی که قصد دارید در دانشگاه انگلیسی زبان به تحصیل بپردازید باید باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید.
  • مدارک لازم برای اثبات تنعم مالی
  • مبلغ 75 یورو برای پرداخت هزینه بررسی پرونده
  • گواهی سلامت به همراه پاسپورت متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضی به همراه ریز نمرات با ترجمه رسمی

 

موارد توضیحات
صدور ویزا سابجکتیو
تمکن مالی 11,904
مدت زمان گردش حساب 3 ماه
شرط سنی کارشناسی تا 21-22 سال
کارشناسی ارشد تا 30-32 سال
همراه بعد از 4 الی 6 ماه
كار دانشجويى با ويزاى تحصيلى آلمان متقاضی: 20 ساعت در هفته
همسر: ندارد
مدت زمان صدور بر اساس وقت سفارت
اقامت پس از تحصیل 1.5 سال
هزینه ویزا بين 75 تا 120 يورو براى بزرگسالان و 37.5 تا 50 يورو براى افراد زير سن قانونى است.
بهترین زمان برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان بهترين زمان پس از دريافت پذيرش تحصيلى آلمان و داشتن تمكن مالى براى تحصيل و زندگى مى باشد.
ويزامتريک ويزاى تحصيلى آلمان   سازمانى است که خدمات مرتبطبا ويزا و ساير خدمات كنسولى ارائه می كند.
ويزاى همراه تحصيلى آلمان ويزاى همراه آلمان ممكن است به صورت همزمان نباشد و متقاضى تحصيل در اين كشور مى تواند درخواست الحاق همسر و بچه هاى زير 18 سال خود دهد.
مزاياى ويزاى تحصيلى آلمان تحصيل با كيفيت بالا
شهريه و هزينه تحصيلى معقول
امكان كار در حين تحصيل
فرصت هاى كارى پس از تحصيل
سفر بدون رواديد در منطقه شنگن
فرصت بدست آوردن اقامت دائم در صورت پيدا كردن كار
مدرک HZB اين مدرک در صورتى که دانشجویان در نيدرازكسن بخواهند تحصيل كنند مى بايست اين مدرک که نشان دهنده مدرک ورود به تحصيلات عالى وواجد الشرايط بودن آن ها را ارائه دهند.
شرایط کلی معدل خوب، مرتبط بودن رشته و مدرک قبلی، سن مناسب و توجیه گپ تحصیلی

شايان ذكر است كه شرايط سنى مذكور ثابت نيست اما اگر افراد در اين سنين اقدام كنند شانس اخذ ويزا بيشتر خواهد بود.

 

شرایط ویزای تحصیلی آلمان

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

اگر قصد مهاجرت تحصيلى به آلمان را دارید، باید به دنبال اخذ یک ویزای مناسب باشید که کاملا مرتبط با هدف سفر و اقامت شما در آنجا باشد. برای اینکه ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنید، کشور آلمان سه نوع روادید تحصیلی به دانشجویان ارائه کرده که به شرح ذیل است:

انواع ویزای تحصیلی آلمان

  • ویزای اصلی دانشجویی آلمان (Student Visa): این اولین و مهمترین انواع ویزای تحصیلی آلمان محسوب می شود. برای متقاضیانی است که قبل از ورود به خاک آلمان در یکی از دانشگاه های آلمانی پذیرش گرفته اند.
  • ویزا برای آموزش زبان (Visa for Language Learning): این نوع ویزا برای یک دوره زبان آلمانی در قالب آموزشی است، مدت زمان این دوره های آموزشی سه تا دوازده ماه است که متقاضیان علاقمند به این دوره ها می توانند ویزا بگیرند، این ویزا به مدت 3 ماه تا یکسال صادر می شود که در این مدت می توان برای پذیرش دانشگاه جهت ادامه تحصیل اقدام کرد یا می توان ویزای کار گرفت.
  • ویزای متقاضی دانشجویی (Student Applicant Visa): ویزای متقاضی دانشجویی برای افرادی است که برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر درخواست داده باشند، درخواست آنها را دانشگاه تایید کرده باشد، اما هنوز در رشته تحصیلی مورد نظر پذیرفته نشده اند، چون لازم است مواردی مثل پذیرش، یا شرکت درآزمون، شرکت در مصاحبه یا موارد دیگر را بگذرانند.

در کنار اين ويزاها ويزاى تحصيلى دانش آموزى آلمان براى متقاضيان زير 18 سال وجود دارد كه آن ها مى توانند براى مدارس‌ شبانه روزى اقدام كنند و بدين صورت كه خود مدرسه سرپرست آن ها خواهد بود.

شرايط ويزاى تحصيلى آلمان براى مقطع كارشناسى

اخذ پذيرش وويزاى تحصيلى آلمان براى تحصيل در مقطع كارشناسى، نيازمند داشتن شرايط سنى مناسب حداقل 18 سال ، سطح زبان لازم B1 براى تحصيل به زبان آلمانى و آيلتس 6.0 براى تحصيل به زبان انگليسى مى باشد. مدت زمان تحصيل در اين مقطع معمولاً 4 سال است.

ويزاى دانشجويى آلمان براى كارشناسى ارشد

براى دريافت ويزاى تحصيلى و تحصیل كارشناسى ارشد در آلمان ، افراد بايد مدرک ليسانس معتبر توسط سازمان Akademisches Auslandsamt ارائه دهند. همچنين داشتن حداقل معدل (GPA) 2.5 از 4.0 لازم است. مدت زمان تحصيل در دوره فوق ليسانس 1 الى 2 سال است و مدرک زبان B2 يا آيلتس 6.5 بايد ارائه شود.

ويزاى تحصيلى آلمان در مقطع دكترى

اعزام دانشجو به آلمان براى ادامه تحصیل در مقطع دکترا مستلزم يافتن استاد راهنما و داشتن توصيه نامه، مقالات منتشر شده و روزمه قوى مى باشد. اخذ ويزاى تحصيلى آلمان زمانى ميسر مى شود كه متقاضى بتواند تاييد استاد راهنما و نامه تاييديه پذيرش يكى از دانشگاه ها را اخذ كند. تحصيل دکترا در آلمان معمولا 4 تا 5 سال است و مدرک زبان مورد نياز B2 آلمانى يا آيلتس 7.0 و يا مدرکى معادل آن مى باشد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان

مدارک و اسناد مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی آلمان در متن زیر آورده شده است:

  • تكميل فرم درخواست ويزاى دانشجويى آلمان
  • ارائه نامه قبولی پذیرش
  • مدرک دیپلم همراه ترجمه
  • ارائه پاسپورت و کپی از آن
  • ارائه مدرک لیسانس به همراه ترجمه
  • ارائه مدارک فوق لیسانس به همراه ترجمه
  • ۲ قطعه عکس رنگی
  • تکمیل فرم مخصوص ویزای تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی ویزای آلمان
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی

مراحل ویزای تحصیلی آلمان

  • مرحله اول: از مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان، انتخاب دانشگاه است و بعد انتخاب رشته و مقطع تحصیلی می باشد. در نهایت باید از دانشگاه پذیرش بگیرد و نامه پذیرش را به سفارت ارسال کند. در صورت گذراندن بیش از 40 واحد درسی در دانشگاه نیازی به ورود به کالج های آلمان برای دانشگاه نیست. برای گرفتن مهم ترین مرحله روادید تحصیلی، که پذیرش از دانشگاه است، دانشجو باید فرم درخواست پذیرش، پروسه ثبت نام، ترجمه آخرین مدارک تحصیلی، تاییدیه مدارک تحصیلی، تمکن مالی و بیمه را برای دانشگاه ارسال کند.
  • مرحله دوم: بعد از پذیرش دانشجو باید برای مصاحبه از سفارت وقت بگیرد.
  • مرحله سوم: در این مرحله متقاضی مدارک لازم فرم درخواست ویزا، را باید ارائه نماید.
  • مرحله چهارم: حضور در سفارت برای مصاحبه است. پس از مصاحبه با مامور سفارت، متقاضی باید منتظر ایمیل تایید و یا عدم تایید از سمت سفارت باشد.

مراحل اخذ اقامت تحصیلی آلمان

مرحله اول: تایید ثبت در اداره ثبت احوال بیگانگان

مرحله دوم: از اداره ثبت احوال بیگانگان مجوز اقامت آلمان را بگیرید.

  • مهم: اگر بیش از 90 روز در آلمان برای تحصیل می خواهید بمانید، به اداره ثبت احوال بیگانگان بروید و آنجا ثبت نام کنید. کارت مجوز برای شما صادر خواهد شد.
  • زمان دریافت کارت اقامت از چهار تا شش هفته است که در مرحله اول یک سال و حداکثر دو سال اعتبار دارد، اما قابل تمدید است.

تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

طبق اعلام وزارت آموزش آلمان در سایت study-in-germany.de از ژانویه 2025، حداقل مبلغ مورد نیاز در حساب بانکی برای پرینت تمکن مالی درخواست ویزای دانشجویی آلمان 11.904 یورو است. يعنى دانشجويان ماهيانه مى توانند 992 يورو از حساب خود براى هزينه هاى زندگى برداشت كنند.

مدارک لازم جهت تایید تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان

  • متقاضی باید یک حساب مسدود شده در کشور آلمان در بانک ایجاد کند و مبلغ را به آن واریز نماید.
  • یک سند معتبر از درآمد و دارایی های مالی خانواده خود ارائه دهد.
  • مدارکی از دریافت بورسیه تحصیلی ارائه نماید.
  • یک گارانتی از بانک ارائه نماید.
  • فردی که مقیم آلمان است تمام هزینه های دانشجو را تامین نماید.

حساب مسدود شده بهترین نوع اثبات تمکن مالی برای دانشجویان در آلمان است. دانشجو به راحتی می تواند مبلغ تحصیل و زندگی را در یک حساب بانکی واریز کند، و این حساب تا وقتی دانشجو به آلمان بیاید، مسدود می ماند.

از سوى ديگر فرآيند مهاجرت تحصيلى بدون تمکن مالى سخت و ناممكن است. به عبارتى اخذ ويزاى بدون تمكن مالى زمانى امكان پذير براى شخص متقاضى خواهد بود كه يک شخص مقيم در آلمان آن را تحت تكفل قرار دهد يا اينكه فرد بتواند بورسيه تحصيلى دريافت كند.

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

جهت مهاجرت تحصيلى به آلمان متقاضيان بايد از هزينه ويزا مطلع شوند. هزينه ويزاى تحصيلى آلمان بين 75 تا 120 يورو براى بزرگسالان و 37.5 تا 50 يورو براى افراد زير سن قانونى است.

مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان

تسلط کامل به زبان آلمانی و یا انگلیسی یکی از فاکتورهای موفقیت متقاضیان مهاجرت برای گذراندن دوره تحصیلی در آلمان است. بنابراین برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان در هر مقطع تحصیلی متقاضی باید مدرک زبان مورد تایید سفارت آلمان ارائه دهد.

مدرک زبان آلمانى براى دوره کارشناسی در دانشگاه هاى دولتى معمولا c1 است ، فوق ليسانس B2 يا آیلتس 6.5 و دکترا B2 يا c1 يا آيلتس 7.0 مى باشد. براى دانشگاه هاى خصوصى آلمان ممکن است براى افرادی که آيلتس 4.5 تا 5.5 پذيرش اخذ كرد.

از طرفى، اخذ ويزاى تحصيلى آلمان بدون مدرک زبان خيلى سخت خواهد بود چون شانس دريافت ويزا كاهش مى شود و افراد در صورتى كه مدرک زبان در حد A2 داشته باشند مى توانند براى كورس زبان اقدام كنند و سطح خود را تقويت كرده و سپس وارد دانشگاه شوند.

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان برای متقاضی دانشگاه ها در سن 18 سال محیا است.

  • 21-22 سال، سن مناسب برای دوران کارشناسی
  • 30-32 سال سن هم برای دوران ارشد است.
  • برای MBA حتی 40 سال هم قابل قبول است.

نکته: گرفتن ویزا بعد از این سن برای کارشناسی ارشد کمی سخت خواهد شد.

شرط معدل برای ویزای دانشجویی آلمان

طبق قوانین آلمان شرط معدل در هر رشته ای متفاوت است، به عنوان مثال براى رشته هاى تاپ مثل پزشکى و دندانپزشکى معدل 19.50 به بالا يا 20 لازم است. ساير رشته ها ممكن است معدل كمترى بخواهد.

بیمه ویزای تحصیلی آلمان

تمامی دانشجویان مهاجر ملزم به داشتن بیمه ویزای تحصیلی آلمان هستند. اگر پوشش بیمه درمانی نداشته باشند، نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند. چندین روش با تعرفه های مشخص برای بیمه دانشجویان در آلمان وجود دارد.

  • روش اول: اگر دانشجو در کشور خودش بیمه شده باشد و این نوع بیمه در آلمان به رسمیت شناخته نشود، بنابراین دانشجو باید برای بیمه در آلمان اقدام به ثبت نام کند. هزينه بيمه ويزاى تحصيلى آلمان براى متقاضيان زير 23 سال حدود 120.34 يورو و براى دانشجويان بالاى 30 سال حدود 235 يورو است.
  • روش دوم: اگر بیمه دانشجویی در آلمان به رسمیت شناخته شود، پس از ثبت نام، دانشگاه تأیید می کند که دانشجو از پوشش بیمه سلامت معاف است. بنابراین باید نامه ای مبنی بر بیمه بودن دانشجو از مرکز بیمه ارائه شود. پس از صدور  تاییدیه بیمه، دانشجو دیگر مجاز به ثبت نام در بیمه سلامت عمومی آلمان در طول مدت تحصیل نخواهد بود!

ویزای تحصیلی المان زیر ۱۸ سال

ویزای تحصیلی المان زیر ۱۸ سال برای متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، امر بسیار مهمی تلقی می شود؛ همانطور که می دانید در کشور آلمان تحصیل افراد از 6 سالگی تا 18 سالگی اجباری است. متقاضیانی که ویزای تحصیلی زیر ۱۸ سال آلمان را در نظر دارند باید به مدارس مدارک زیر را ارائه دهند.

  • ارائه پذیرش تحصیلی از مدارس آلمان
  • گواهی حساب بانکی و تمکن مالی
  • تکمیل فرم ویزای زیر 18 سال
  • مدارک مرتبط با آخرین مدرک تحصیلی دانش آموز به همراه ترجمه رسمی
  • ارائه انگیزه نامه

وقت سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که مهاجرین زیادی در سال جذب می کند، بنابراین اگر بخواهیم وقت سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی بگیریم نیاز است مراحلی را طی کنیم. یکی از بهترین اقدام ها برای دانشجوها گرفتن وقت اضطراری سفارت است اما به طور طبیعی دانشجو باید از چند ماه قبل از شروع سال تحصیلی اقدام کند. رعایت اصول مصاحبه برای کاهش شانس ریجکت ویزای تحصیلی آلمان بسیار مهم است.

مراحل گرفتن وقت مصاحبه

  • وارد سایت سفارت آلمان شوید.
  • با وارد کردن نام و نام خانوادگی و … یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • بعد از ثبت اطلاعات بعد از 120 دقیقه یک ایمیل ضمن پذیرش برای شما ارسال می شود.
  • ایمیل دیگری برای شما بعد از 3 تا 6 هفته برای تعیین تاریخ دقیق مصاحبه ارسال خواهد شد.
  • در صورتیکه وقت توسط سفارت به شما اعلام شد، فقط یک هفته زمان دارید که زمان اعلام شده را تایید کنید.

به این موارد در زمان تعیین وقت سفارت دقت کنید:

  • تمام کادرهای فرم ثبت نام باید به درستی پر شود. تعیین وقت مصاحبه، با اطلاعات اشتباه یا نادرست لغو خواهد شد.
  • سرکنسولگری وقت مصاحبه را از طریق نمایندگان، مشاوران یا هر فرد دیگری ارائه نخواهد کرد.

مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان

پاسخ به سوال اينكه ويزاى تحصيلى آلمان چقدر طول مى کشد، اينكه مدت زمان صدور ویزای دانشجویی آلمان بستگی به سفارتخانه ها و کنسولگری های محلی دارد. اما معمولا زمان صدور این ویزا ممکن است تقریباً 4-12 هفته طول بکشد. اما برای دانشجویان ایرانی اين مدت زمان بيشتر است.

درصد قبولى ويزاى تحصيلى آلمان در صورت كامل بودن مدارک و انجام مراحل به صورت صحيح و درست بالا خواهد بود. موسسه مهاجرتى Canadamie راهنماى اخذ ويزاى تحصيلى آلمان براى شما عزيزان مى باشد.

تمدید ویزای تحصیلی المان

مدت زمان تمدید ویزای تحصیلی آلمان بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع برنامه تحصیلی و شرایط خاص دانشجو متفاوت است. در بسیاری از موارد، برای دریافت تمدید ویزا، باید نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از خود در طول اقامت طولانی مدت خود در آلمان را دارید. همچنین قابل توجه است که باید قبل از تاریخ انقضای ویزای فعلی خود برای تمدید ویزا اقدام کنید. برخی از موارد تمدید ویزای تحصیلی المان شامل:

  • ترم تحصیلی: اگر در یک برنامه ترم تحصیلی مانند لیسانس یا فوق لیسانس ثبت نام کرده اید، معمولاً می توانید قبل از شروع ترم بعدی مجدداً ویزای دانشجویی خود را برای مدت یک ترم تمدید کنید.
  • دوره های زبان: تمدید ویزا برای مدت دوره زبان اعطا می شود.
  • دوره های مقدماتی (Studienkolleg): می توانید برای پوشش برنامه مقدماتیتان تا مدت زمان لازم ویزای خود را تمدید کنید.

ويزاى تحصيلى آلمان به همراه بورس تحصيلى

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی، دانشجویان بین المللی باید ابتدا پذیرش در یک دانشگاه معتبر آلمان را تضمین کنند و تاییدیه بورس تحصیلی خود را مانند DAAD یا Erasmus+ دریافت کنند. پس از آن، آنها باید برای ویزای دانشجویی در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود، با ارائه مدارک ضروری مانند فرم درخواست ویزا تکمیل شده، گذرنامه معتبر، عکس های بیومتریک، مدرک پذیرش، تاییدیه بورسیه تحصیلی، مدارک تحصیلی و مدرک تحصیلی اقدام کنند. مدارک اضافی مثل بيمه سلامت و اثبات تمكن مالی (مگر اینکه به طور کامل توسط بورس تحصیلی پوشش داده شود) نیز ممکن است مورد نیاز باشد.

دلایل ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان

درخواست ویزای دانشجویی آلمان می تواند به دلایل مختلفی رد شود و آگاهی از این عوامل بالقوه برای افزایش شانس موفقیت آمیز بودن درخواست شما بسیار مهم است. برخی از دلایل رایج برای رد ویزای دانشجویی آلمان عبارتند از:

  • مدارک ناقص یا نادرست
  • تسلط ناکافی به زبان
  • عدم اثبات تمکن مالی ويزاى آلمان
  • نداشتن بیمه درمانی
  • داشتن سابقه کیفری و یا مشکلات امنیتی
  • ثبت نام یا پذیرش ناقص در موسسه آموزشی مورد نظر
  • تاخیر در زمان درخواست ویزا
  • نقض ویزاهای قبلی
  • قصد غیر واقعی جهت بازگشت به کشور خود
  • سایر مسائل اداری

هزینه اقامت تحصیلی آلمان

هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان برای دانشجویان بین المللی بسته به شهر و سبک زندگی، حدود 850 تا 1200 یورو در ماه تخمین زده می شود. جدولی که در زیر تهیه نمودیم، نشان‌ دهنده هزینه زندگی در آلمان است.

آیتم هزینه ها در ماه به (یورو)
هزینه خورد و خوراک 150 تا 250 یورو
بیمه دانشجویی 120 یورو به بالا (اجبارى)
مواد مطالعه و متفرقه  50 تا 100 یورو.
اجاره 300 تا 700 یورو (بسته به شهر، شهرهای بزرگتر مانند مونیخ یا فرانکفورت گرانتر هستند).
حمل و نقل 30 تا 80 یورو (بسیاری از دانشگاه ها حمل و نقل عمومی را با تخفیف ارائه می دهند).

شهرهایی مانند مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ هزینه های زندگی بالاتری دارند، در حالی که شهرهای کوچکتر مانند لایپزیگ، درسدن یا فرایبورگ مقرون به صرفه تر هست

شرایط کار دانشجویی با اقامت تحصیلی آلمان

دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای دانشجویی آلمان شده اند، می‌توانند با موافقت دانشگاه انتخابی همزمان با دوره تحصیلی خود، مشغول به کار شوند. محدودیت بیست ساعته برای کار در هفته اعمال خواهد شد اما در تعطیلات این محدودیت برداشته خواهد شد. به عبارتی دانشجو مجاز به کار 120 روز کامل یا 240 نیم روز خواهد بود. میزان حقوق دریافتی یک دانشجو با انجام کار دانشجویی در هر ساعت ۹ الی ۱۱ یورو است. البته اگر در مشاغل تخصصی مشغول به کار شوید، حقوق بیشتری را دریافت خواهید کرد.

بررسی ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

تمامی محصلانی که متأهل هستند و تصمیم دارند به جهت ادامه تحصیل مهاجرت به آلمان داشته باشند، به دو صورت می‌توانند شریک زندگی و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را در حین تحصیل به همراه داشته باشند.

  • دانشجویان متقاضی پس از ورود به دانشگاه و پس از گذشت سه ماه می‌توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای الحاق خانواده را درخواست نمایند.
  • همچنین آنان می‌ توانند به طور همزمان برای خود و خانواده خود در خواست دهند. در حالت دوم ممکن است ویزای آنان رد شود.

بهترين دانشگاه ها براى دريافت ويزاى تحصيلى آلمان

تمام دانشگاه هاى آلمان ارزش و اعتبار بالايى در بين دانشگاه هاى جهان دارند و در جدول زير به 5 دانشگاه برتر جهت دريافت ويزاى تحصيلى آلمان اشاره خواهيم كرد.

دانشگاه آدرس لينک
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU Munich) https://www.lmu.de/en/
دانشگاه فنی مونیخ (TUM) https://www.tum.de/en/
دانشگاه هایدلبرگ https://www.uni-heidelberg.de/en
دانشگاه هومبولت برلین https://www.hu-berlin.de/en
دانشگاه فرایبورگ https://uni-freiburg.de/en/

 

شرایط تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به کاری

پس از اتمام دوره‌ های تحصیلی خود ۱۸ ماه اجازه دارید اقامت خود را تمدید کنید، و پس از یافتن کار می توانید اقامتتان را به اقامت کاری تبدیل نمایید‌. در واقع گزينه اقامت پس از تحصيل در آلمان زمانى امکان پذير است كه شرايط تبديل ويزاى تحصيلى به كارى آلمان فراهم شود. کشور آلمان به دلیل قطب صنعتی بودن، و نیاز بالایی که به نیروی کار دارد، در بسیاری از رشته ها از جمله رشته های فنی مهندسی و پزشکی می توان گفت که تضمین کاریابی بعد از فارغ التحصیلی وجود دارد. شرایط ضروری که برای به دست آوردن اقامت بعد از تحصیل وجود دارد عبارتند از:

  • ارائه مدرک تحصیلی که با موفقیت به پایان رسیده شده
  • ارائه بیمه نامه
  • مدارکی مبنی بر تمکن کافی برای اقامت و اجاره نامه

نرخ بیکاری در کشور آلمان در سال 2024 برابر با 6.0% درصد است.نرخ بيكارى اين كشور در سال هاى اخير در نمودار زير مشاهده مى كنيد:

نمودار نرخ بیکاری آلمان در سال 2023

وضعیت اخذ تابعیت با اقامت تحصیلی آلمان

همانطور که در عناوین فوق بیان شد، فارغ التحصیلان می توانند پس از اتمام دوره های تحصیلی خود و یافتن کار مورد نظر اقامت شان را به اقامت کاری تبدیل نمایند و بعد از گذشت 3-5 سال می توانند اقامت آلمان را به صورت دائم دریافت کنند. متقاضيان در سال ششم می توانند براى پاسپورت آلمان و  تابعيت آلمان را درخواست نمایند. برای اخذ پاسپورت متقاضی بایستی در سطح B2 آلمانی به زبان این کشور مسلط باشد. همچنین باید دارای سوابق کیفری نباشد.

سوالات متداول

آيا اخذ ويزاى تحصيلى آلمان تضمينى است؟

در صورت ارائه مدارک کامل و طى کردن پروسه و مراحل به‌ صورت درست، شانس گرفتن آن بالا خواهد بود.

مبلغ لازم براى اخذ ويزاى تحصيلى آلمان چقدر است؟

11,904 يورو بابت هزينه هاى زندگى + هزينه تحصيل

اخذ ويزاى تحصيلى آلمان چقدر طول مى کشد؟
بسته به پرونده ووقت سفارت 3 ماه به بالا است.

نتيجه گيرى

ويزاى تحصيلى آلمان يک مدرک ضرورى جهت مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل مى باشد. مهم ترين شرايط آن داشتن تمكن مالى براى تحصيل و زندگى، سن مناسب ، مدرک زبان متناسب با رشته انتخابى است. پس از دريافت پذيرش تحصيلى و در صورت داشتن بودجه كافى، بايد براى تعيين وقت سفارت آلمان اقدام کنيد و مراحل لازم را طى كنيد. شما مى توانيد با تماس حاصل كردن با موسسه Canadamie، نحوه اپلاى براى تحصيل در اين كشور و اخذ ويزا مطلع شويد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport