جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه تحصیل در آمریکا 2023 ✔️ هزینه های زندگی دانشجویی

هزینه تحصیل در آمریکا

آمریکا همواره از پرتقاضاترین موارد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بوده در حالیکه یکی از گرانترین انتخاب ها نیز بوده و هزینه تحصیل در آمریکا بالا می باشد. این کشور سالیانه پذیرای دانشجویان مشتاق از سراسر دنیا جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های خود که غالبا جزو دانشگاه های برتر جهان می باشند، است. در گزارشی از HSBC در سال 2018، کشور آمریکا در بین پرمتقاضی ترین مقصد تحصیلی برای والدینی که خواهان ادامه تحصیل فرزند خود در خارج می باشند، قرار گرفت در حالیکه یکی از گرانترین انتخاب ها با میانگین 99,417 دلار آمریکا هزینه در طول دوره تحصیلی می باشد. محتوای پیش رو به تحلیل هزینه تحصیل در آمریکا از مدرسه تا هزینه تحصیل دکترا در آمریکا خواهد پرداخت. باید این نکته را بیان کرد که هزینه های تحصیل در آمریکا نسبت کانادا بالاتر است. هزینه های تحصیل در آمریکا پس از مشورت با وکلای محلی و بررسی سایت های معتبر در این مقاله ارائه گردیده است و صرف ارائه مطالب به معنی ارائه خدمت از طرف موسسه نمی باشد و جهت کسب اطلاعات در زمینه ارائه خدمات و همچنین هزینه تحصیل در آمریکا با گرین کارت بایستی با موسسه MIE تماس گرفته و از مشاوره اولیه رایگان بهره مند گردید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

هزینه تحصیل در مدارس آمریکا

جهت تحصیل در مدارس آمریکا 2 انتخاب دبیرستان های خصوصی و دبیرستان های دولتی در دسترس است. دبیرستان های دولتی ارزانتر بوده و عموما مختص دانش آموزانی می باشد که دارای قیم قانونی در این کشور می باشند ولی برای دانش آموزان با ویزای تحصیلی F1 تنها این امکان وجود دارد که حداکثر 12 ماه در این مدارس تحصیل کنند و بعد از این جهت ادامه تحصیل باید وارد دبیرستان های خصوصی شوند. هزینه تحصیل در مدارس آمریکا با توجه به موقعیت ایالتی، شهری و نوع مدرسه بین 22.000 الی 60.000 دلار در هر سال قابل تغییر است. دانشجویان بین المللی امکان تحصیل در مدارس شبانه روزی را دارند. هزینه تحصیل در آمریکا در مدارس شبانه روزی بین 40.000 الی 80.000 دلار آمریکا در سال متغیر می باشد که این شهریه هزینه غذا، خوابگاه، شهریه و بیمه سلامت را پوشش می دهد. در زیر جدول شهریه مدارس شبانه روزی را مطالعه کنید.

مدرسه شهریه به دلار آمریکا
SPIRE Academy 42.000-65.000
Alpine Academy 120.000
Montverde Academy 15.315-52.925
The Gow School 48.000-68.000
Houghton Academy 7.499-43.000

 

هزینه کالج در امریکا

کالج ها در امریکا به چهار دسته تقسیم می شوند: کالج یا دانشگاه خصوصی، کالج یا دانشگاه دولتی، موسسات فناوری و کالج های عمومی. میانگین هزینه کالج در امریکا در یک دانشگاه دولتی 10.388 دلار و در یک دانشگاه خصوصی 38.185 دلار می باشد. برای افراد خارجی متوسط هزینه تحصیل در آمریکا به صورت 22.698 دلار امریکا می باشد. هنگام انتخاب کاج نباید دانشگاه های با شهریه بالاتر را حذف نمود زیرا بیشتر آنها کمک هزینه های تحصیلی به عنوان بورسیه مبتنی بر شایستگی و نیاز ارائه می نمایند. در جدول زیر شهریه کالج های مختلف در آمریکا آورده شده است.

کالج شهریه
کالج رستون 5.760 هر ترم
کالج سنت مایکل 48.175
کالج بین المللی Tokai هاوایی 4.250 هر ترم
کالج دانشگاه برکلی 14.796

 

شهریه دانشگاه های آمریکا

دانشگاه های آمریکا به طور کلی به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ارزانتر از دانشگاه های خصوصی می باشد. شهریه دانشگاه های آمریکا بسته به سطح مدرک و دانشگاه انتخابی تنظیم خواهد شد. برای پوشش دادن هزینه های تحصیل در آمریکا به 10.000 الی 55.000 دلار در سال نیاز می باشد. دوره های علوم انسانی، هنر و آموزش معمولا ارزانتر بوده و دوره های پزشکی و مهندسی معمولا گرانتر هستند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز گرانتر بوده و بسته به برنامه انتخابی هزینه ها بالاتر هستند. مانند سایر کشور ها دوره های mba جزو گرانترین دوره ها بوده و هزینه تحصیل در آمریکا در این دوره ها به طور میانگین 60.000 دلار می باشد. برای کاهش دادن هزینه ها دانشجویان می توانند از بورسیه های مختلف در آمریکا استفاده نمایند. در زیر هزینه های تحصیل در آمریکا در 10 دانشگاه برتر به تفکیک مقطع آورده شده است.

دانشگاه شهریه مقطع کارشناسی به دلار آمریکا شهریه مقطع کارشناسی ارشد به دلار آمریکا
دانشگاه شیکاگو 57.642 49.734
موسسه فناوری کالیفرنیا 54.570 52.506
دانشگاه هاروارد 49.653 48.008 برای سال اول و دوم

12.842 برای سال سوم و چهارم

دانشگاه استنفورد 55.473 54.315 برای اغلب رشته ها
موسسه فناوری ماساچوست 55.450 53.450
دانشگاه پرینستون آمریکا 57.410 56.010
دانشگاه ییل آمریکا 62.250 46.200
دانشگاه پنسیلوانیا 61.710 42.932
دانشگاه دوک آمریکا 30.217 34.531
دانشگاه جان‌ هاپکینز 54.160 59.700

 

هزینه تحصیل در امریکا در مقطع کارشناسی

هزینه های تحصیل در آمریکا نسبت به میانگین جهانی بالاتر بوده ولی با این حال به دلیل کیفیت بالای دانشگاه های این کشور که اغلب آنها همواره جزو برترین دانشگاه های دنیا می باشند، تحصیل در دانشگاه های این کشور ارزشمند می باشد و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا خواهان تحصیل در این دانشگاه ها می باشند. دوره کارشناسی در آمریکا غالبا چهار ساله بوده و هزینه تحصیل بر حسب رشته و دانشگاه متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در امریکا در مقطع کارشناسی به طور میانگین بین 20.000 الی 70.000 دلار آمریکا متغیر می باشد و بنابراین دانشجویان برای یک دوره تحصیلی چهار ساله به طور میانگین 133.000 دلار آمریکا باید در نظر بگیرند.

هزینه تحصیل در امریکا کارشناسی ارشد

کشور آمریکا مقصد محبوبی جهت تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان در سراسر دنیا می باشد. هزینه تحصیل در امریکا کارشناسی ارشد ارزان نبوده ولی از ارزشمندی بالایی برخوردار بوده که فرد را ترغیب به ادامه تحصیل در این دوره ها می نماید. هزینه تحصیل در امریکا کارشناسی ارشد بین 20.000 الی 60.000 دلار آمریکا متغیر می باشد. دوره کارشناسی ارشد عموما دو ساله بوده و هزینه تحصیل در آمریکا با گرین کارت آمریکا بسته به رشته و دانشگاه متفاوت می باشد. تحصیل به زبان انگلیسی یکی دیگر از جذابیت های تحصیل در ایالات متحده آمریکا می باشد.

هزینه تحصیل دکترا در امریکا

دوره تحصیلی دکتری عموما چهار ساله بوده و نیازمند رزومه و پیشینه علمی قوی می باشد. دانشگاه های زیادی در آمریکا دوره های متنوعی در رشته های مختلف در مقطع دکتری ارائه می نمایند که این دوره ها از ارزش و کیفیت علمی بالایی نیز برخوردار می باشند. هزینه تحصیل دکترا در امریکا نیز بسته به رشته و دانشگاه متغیر می باشد ولی به طور میانگین هزینه تحصیل در آمریکا در این مقطع از 28.000 الی 55.000 دلار آمریکا متغیر می باشد. بیشتر دوره ها در مقطع دکتری از طریق دستیار تحقیق و آموزشی بودن، کمک های تحقیقاتی و بورسیه های مختلف صد درصد تامین شده و در واقع رایگان حساب می شوند و هزینه تحصیل دکترا در امریکا عموما رایگان حساب می گردد.

هزینه اسکان دانشجویی در آمریکا

اغلب دانشگاه های آمریکا دارای خوابگاه هایی در محوطه دانشگاه می باشند که مقرون به صرفه می باشند و فرد باید برای این خوابگاه ها جداگانه درخواست ارسال نماید و به این منظور باید تا قبل از تکمیل ظرفیت این خوابگاه ها اقدام نماید. دانشجویان همچنین می توانند آپارتمان هایی در خارج از دانشگاه با سایر دانشجویان بین المللی به طور اشتراکی اجاره نموده و یا در خانه افراد محلی در آمریکا (Home Stay) ساکن شوند. اجاره ها در هر شهر و بسته به نوع ملک و مکان آن در شهر متفاوت می باشد. جدول زیر هزینه اسکان دانشجویی در آمریکا را نشان می دهد که به فرد کمک می نماید تا در تخمین هزینه تحصیل در آمریکا بهتر عمل نماید. قیمت ها به طور میانگین بیان شده اند زیرا هزینه ها ایالت به ایالت متغیر می باشد.

نوع مکان اسکان و اقامت آمریکا میانگین هزینه به دلار آمریکا
خوابگاه و مهمانسرا 45 – 100 (اجاره 1 شب)
اجاره اشتراکی 470 – 3.600 (ماهانه)
در کمپ دانشگاه 800 – 900 (ماهانه)
زندگی با افراد بومی 600 – 3.000 (ماهانه)
اجاره 450 (ماهانه)

 

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

جهت تحصیل در آمریکا فرد باید هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا را نیز در نظر داشته باشد مانند هزینه های خرید مواد غذایی، فعالیت های اجتماعی و موقعیت هایی که ممکن است به صورت اضطراری پیش بیایند. هزینه های جانبی زندگی در ایالات متحده آمریکا برای یک دانشجو بین 10.000 الی 25.000 دلار آمریکا در سال بسته به شهر و سبک زندگی متغیر می باشد. هنگام در نظر گرفتن هزینه تحصیل در آمریکا باید هزینه زندگی را نیز در نظر گرفت:

  • 35-60 دلار هزینه اینترنت و تلفن ماهیانه
  • 17-42 دلار هزینه غذا به طور میانگین و ماهیانه
  • 104-208 دلار اجاره ماهیانه
  • 50-100 دلار هزینه گاز و برق به طور میانگین و ماهیانه
  • 36 دلار به طور میانگین هزینه حمل و نقل ماهیانه

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا

جهت تحصیل در ایالت متحده آمریکا به عنوان دانشجو نیاز به دریافت ویزای تحصیلی می باشد و به این منظور باید هزینه ویزای تحصیلی آمریکا را پرداخت نمود. ویزای تحصیلی بسته به نوع تحصیل به سه دسته تقسیم می شود.

  • ویزای دانشجویی نوع F جهت تحصیل در یک کالج و یا دانشگاه معتبر در این کشور و یا جهت تحصیل به زبان انگلیسی در یک موسسه زبان انگلیسی.
  • ویزای J Exchange جهت شرکت در یک برنامه مبادله مثل تحصیل در دانشگاه و دبیرستان.
  • ویزای دانشجویی M جهت تحصیل غیر آکادمیک یا حرفه ایی در آمریکا

قبل از درخواست ویزای تحصیلی فرد باید پذیرش از یک موسسه و دانشگاه در ایالت متحده آمریکا دریافت نموده و سپس فرم I-20 را تکمیل نماید. در طی فرایند دریافت ویزا فرد باید دو هزینه مختلف بپردازد.

  • هزینه برنامه بازدید کننده دانشجو و مبادله ایی (SEVIS) که 350 دلار
  • هزینه ثبت نام برای ویزا DS-160 که 160 دلار

بنابراین هنگام برآورد هزینه تحصیل در آمریکا بایستی 510 دلار هزینه ویزای دانشجویی نیز در نظر گرفته شود.

هزینه بیمه دانشجویی در آمریکا

همه دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت به آمریکا را دارند باید قبل از شروع به تحصیل بیمه درمانی مناسب دریافت نمایند. تعدادی دانشگاه و کالج آمریکایی طرح های بیمه درمانی جامعی برای دانشجویان بین المللی خود آغاز نموده اند که این برنامه ها تا پایان دوره تحصیل فرد قابل اجرا می باشند. برخی از موسسات نیز ممکن است که هیچ گونه بیمه ایی ارائه ننمایند و بنابراین دانشجو باید که یک بیمه پزشکی خصوصی دریافت نماید. میانگین هزینه بیمه دانشجویی در آمریکا 700 الی 1.000 دلار در سال می باشد که به عنوان هزینه تحصیل در آمریکا بایستی این مورد نیز مورد توجه قرار گیرد.

سایر هزینه های زندگی دانشجویی در آمریکا

فرد جهت تحصیل و زندگی در ایالات متحده آمریکا بایستی علاوه بر شهریه دانشگاه سایر هزینه های جانبی را نیز در نظر داشته باشد تا بتواند به مدیریت هزینه تحصیل در آمریکا بپردازد. هزینه زندگی دانشجویی بسته به سبک زندگی هر فرد متفاوت می باشد. سایر هزینه های زندگی دانشجویی در آمریکا در غالب جدول زیر آورده شده است.

آیتم هزینه ماهیانه به دلار آمریکا
اینترنت 35 تا 60 دلار
قبوض خانگی 50 دلار
قیمت بنزین 2.3 دلار در هر گالن (4.5 لیتر)
گذرنامه حمل و نقل عمومی 50 الی 60 دلار
میانگین هزینه لوازم تحصیلی و کتاب در هر سال 1170 دلار و یا 390 دلار در هر ترم
هزینه درخواست ویزای دانشجویی 510 دلار

 

میزان درآمد کار حین تحصیل در آمریکا

پس از پذیرش و ثبت نام در ترم اول دانشگاه در اکثر کشور ها به دانشجویان اجازه کار پاره وقت حین تحصیل و کار تمام وقت در تعطیلات داده می شود. جهت پوشش هزینه های تحصیل در دانشگاه های آمریکا نیز، دانشجویان اجازه کار پاره وقت تا 20 ساعت در هفته حین تحصیل خود را دارند. نوع شغل انتخابی توسط فرد به برنامه درسی او، تجربه کاری، مهارت، پیشینه شغلی، جاه طلبی و سطح زبان انگلیسی متقاضی وابسته می باشد. میزان درآمد کار حین تحصیل در آمریکا برای مشاغل ابتدایی بین 7 الی 9 دلار در ساعت متغبر بوده و برای مشاغل تخصصی تر 10 دلار در ساعت یا بیشتر می باشد. این درآمد می تواند بخشی از هزینه تحصیل در آمریکا را پوشش دهد.

راهکارهای کاهش هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا

از آنجایی که هزینه تحصیل در آمریکا زیاد می باشد فرد نیاز به کاهش هزینه ها دارد. چندی از راهکارهای کاهش هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا در ذیل لیست شده اند:

  • زندگی در خوابگاه های داخل دانشگاه به دلیل میزان اجاره کمتر آنها نسبت به کرایه منزل در داخل شهر و یا زندگی کردن با افراد بومی.
  • استفاده از برنامه غذایی دانشگاه که ارزانتر و یا رایگان می باشد.
  • خرید کتاب های دسته دوم و یا کرایه آنها از کتابخانه و فروش کتاب های خود پس از پایان ترم و یا خرید کتاب آنلاین با قیمت کمتر و مناسب تر.
  • انجام کار پاره وقت حین تحصیل به منظور پوشش دادن بخشی از هزینه های زندگی در آمریکا و کار تمام وقت در تعطیلات.
  • استفاده از بورسیه تحصیلی. هر سال بورسیه تحصیلی در آمریکا را درخواست داده شود و با دفتر کمک های مالی دانشگاه در ارتباط بوده تا بتوانید از بورسیه مبتنی بر شایستگی بهره مند گردید. جهت بهره مندی از این بورسیه ها ممکن است به الزاماتی چون برتری در زمینه تحصیلی و ورزش نیاز باشد.
  • فارغ التحصیلی در موعد مقرر تا از برداشتن ترم و شهریه جدید جلوگیری گردد.
  • استفاده از حمل و نقل عمومی و امکانات دانشگاه.
  • استفاده عاقلانه از کارت های اعتباری و اجتناب از بدهی غیر ضروری.
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport