جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه زندگی در فرانسه 2024✔️ جزئیات هزینه های شهرهای مختلف

هزینه زندگی در فرانسه

هزينه زندگى در فرانسه در شهرهاى مختلف قاعدتا متفاوت خواهد بود اما در صورت كلى هزينه زندگى در فرانسه ماهانه براى يک فرد مجرد برابر با 953.4 يورو بدون هزينه اجاره و اين مبلغ براى خانواده 4 نفره حدود 3,391 يورو است.

ارزان‌ترين شهر هاى فرانسه شامل شهر مون پليه، گرونوبل، نانت، شاتورو و دوردون مى باشد. از سوی دیگر، گرانترين شهرهاى فرانسه به ترتيب ، شهر پاریس ، ليون و بردو است.

براى كاهش هزينه زندگى در فرانسه مى توان از حمل و نقل عمومى استفاده كرد و در صورت داشتن زبان فرانسوى مى توان به صورت رايگان در کشور تحصيل كرد.

جهت كسب اطلاعات از راه هاى مهاجرت به فرانسه با مشاورين موسسه Canadamie تماس حاصل كرده و اطلاعات به روز و جامع دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

تامین هزینه های مختلف زندگی در فرانسه

تامين هزينه ها مختلف زندگى در فرانسه‌ در بعضى موارد داراى اهميت بيشتر است. اين موارد شامل هزينه مسكن، خوراک، پوشاک ، بيمه سلامت و هزينه هاى نگهدارى از فرزندان مى باشد. در بخش هاى بعدى هزينه هاى مختلف زندگى در فرانسه را به تفکيک توضيح خواهيم داد.

میانگین هزینه های ماهانه زندگی در فرانسه

قبل از گرفتن تصميم مهاجرت به فرانسه بايد هزينه هاى زندگى در اين كشور را بررسى كرد. هزينه هاى ماهانه زندگى در فرانسه بر اساس تعداد نفرات در جدول زير مشاهده مى كنيد:

تعدا نفرات میانگین هزینه زندگی در فرانسه به صورت ماهیانه (یورو)
افراد مجرد 953.4
یک زوج دو نفره 2,000
زوج با دو فرزند 3,391.1

دقت كنيد كه اين هزينه ها بدون در نظر گرفتن اجاره مى باشد.

بررسی هزینه های مسکن در فرانسه

 هزینه های اجاره و یا خرید ملک در فرانسه طبیعتاً در شهرهای بزرگ مانند پاریس بالاتر از شهرهای کوچک تر می باشد. البته انتخاب ملک گران قیمت بیش تر می تواند یک خواسته شخصی باشد. زیرا با توجه به این که امکانات رفاهی و اجتماعی در سراسر فرانسه، به جز در پاریس، به صورت یکسانی گسترده شده است، تقریباً کیفیت زندگی در فرانسه در اکثر مناطق یکسان می باشد. در جدول زیر به تفکیک هزینه اجاره ملک و همچنین خرید منزل در فرانسه را به صورت میانگین مشاهده می کنیم.

هزینه خرید ملک در فرانسه

نام شهر قيمت متر مربع آپارتمان در مرکز شهر (یورو) قيمت متر مربع آپارتمان در حومه شهر (یورو)
پاریس 11,597.37 8,355.17
استراسبورگ 4,825.00 3,075.00
نیس 5,675.00 3,850.00

 

هزینه اجاره ملک در فرانسه

نام شهر قیمت آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر(ماهیانه) قیمت آپارتمان یک خوابه در حومه شهر (ماهیانه)
پاریس 648.24 یورو 522.93 یورو
استراسبورگ 534.22 یورو 448.12 یورو
نیس 598.23 یورو 478.65 یورو

 

هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه

هر کدام از شهرهای مختلف فرانسه با توجه به موقعیت صنعتی سیاسی، اجتماعی و غیره که دارند، هزینه های مختلفی را برای زندگی به همراه دارند. بعضی از شهرها با توجه به موقعیت و توجهی که به آنان می شود افزایش قیمت قابل توجه تحت عنوان هزینه زندگی روبرو هستند. برای مثال: شهر پاریس پایتخت فرانسه جزو همین شهر ها می باشد. همچنین بعضی از شهرها لقب زندگی ارزان در کشور فرانسه را به خود گرفته اند. در ادامه لیستی از هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه را آماده و در جدول زیر ارائه نموده ایم:

نام شهر هزینه زندگی
پاریس 1,117.0 یورو در ماه برای هر نفر
نیس 800-900 یورو در ماه برای هرنفر
مارسی 700-800 یورو در ماه برای هرنفر
آنجرز 700-800 یورو در ماه برای هرنفر

اين مبالغ بدون ذكر اجاره مى باشد.

هزینه زندگی در پاریس

از مشکلات زندگى در فرانسه در شهر پاريس اين است كه اين شهر با توجه به جمعیت دو میلیونی که دارد محل تجمع توریستان، فعالان عرصه صنعتی، تجاری دانشگاهی و غیره می باشد. صنعت مد در شهر پاریس بسیار گسترده است. همین موارد کافیست تا هزینه زندگی در این شهر بسیار گران تر از شهرهای دیگر فرانسه باشد. این عدد برای هر شهروند شهر پاریس ماهانه بدون در نظر گرفتن اجاره به 1,117.0 یورو می رسد که مطمئنا برای خانواده های با فرزند، افزایش می یابد. هزينه زندگى در پاريس طبق سايت Numbeo بدون در نظر گرفتن اجاره براى خانواده 4 نفره برابر با 3,965.0 يورو است.

 

هزینه زندگی در استراسبورگ فرانسه

 هزینه زندگی در استراسبورگ فرانسه که شامل چندین پارامتر می شود، برای یک نفر ماهانه 1,092 یورو در نظر گرفته شده است. همچنین خانواده هایی که می خواهند در شهر استراسبورگ زندگی کنند باید حداقل ماهانه 3,654 یورو بپردازند.

هزینه زندگی در لیون فرانسه

اجاره بهای خانه، حمل و نقل، غذا پوشاک و غیره هزینه زندگی در لیون فرانسه را تشکیل می دهد. لازم است بدانید که هزینه زندگی در لیون تقریبا نسبت به دیگر شهرهای فرانسه بالا می باشد و این شهر را باید هم رده پاریس قرار داد. هزينه زندگى در ليون فرانسه براى يک نفر ماهانه برابر با 1,026.9 يورو بدون در نظر گرفتن اجاره مى باشد. اين هزينه براى يک خانواه (4 نفر) حدود 3,657.0 يورو است.

 

هزینه زندگی در بردو فرانسه

شهر بردو فرانسه دارای جاذبه های بسیار گردشگری، صنعتی، علمی و غیره می باشد که همین عوامل آن را مورد توجه مهاجران به کشور فرانسه قرار داده است. هزینه زندگی در بردو فرانسه نیز مانند دیگر شهرها از عوامل مختلفی به وجود آمده است. هزينه زندگى در بردو براى يک شخص ماهيانه حدود 972.5 يورو بدون اجاره خانه و اين مبلغ براى يک خانواه ، يک زوج و دو فرزند برابر با 3,427.9 يورو مى باشد.

 

هزینه زندگی در شهر نیس فرانسه

آب و هوای مناسب و جاذبه های متعددی که در شهر نیس قرار دارد، این شهر را تبدیل به شهری مناسب برای زندگی کرده است.

فرد مجرد: هزینه های ماهانه، از جمله اجاره، خدمات آب و برق، مواد غذایی، حمل و نقل از 1500 تا 2500 یورو متغیر است.

خانواده چهار نفره: هزینه های ماهانه (اجاره، خدمات آب و برق، مواد غذایی، حمل و نقل) بسته به سبک زندگی و انتخاب مسکن احتمالاً حدود 3500 تا 5000 یورو خواهد بود.

هزينه زندگى در شهر نانسى فرانسه

ميانگين هزينه زندگى در شهر نانسى فرانسه با در نظر گرفتن اجاره خانه برابر با 1,718 يورو در ماه است. هزينه زندگى ماهانه براى يک خانواده 4 نفره حدود 4,248 يورو است.

هزينه زندگى در مارسى فرانسه

متوسط هزينه زندگى در مارسى فرانسه برابر يا 2,183 براى يک شخص مى باشد. هزينه زندگى در اين براى يک خانواده (يک زوج و دو فرزند) حدودا 5,643 يورو در ماه است. اين مبلغ شامل اجاره خانه مى باشد.

شايان ذكر كه مبالغ ذكر شده به صورت ميانگين است و ممكن به دليل سبک زندگى افراد تغيير كند.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای فرانسه

ارزان ترین شهرهای فرانسه

  1. مون پلیه
  2. گرونوبل
  3. نانت
  4. شاتورو
  5. دوردون

گران ترین شهرهای فرانسه

  1. پاريس
  2. ليون
  3. بردو

هزینه های مواد غذایی در فرانسه

 در این بخش هزینه مواد غذایی و همچنین وعده های غذایی در رستوران را بررسی می کنیم. علاوه بر هزینه مسکن در فرانسه، بخش عمده ای از مخارج یک شخص را هزینه خورد و خوراک تشکیل می دهد. هزینه این گونه اقلام در فرانسه همانند سایر کشورهای اروپایی دیگر معمولاً از ثبات برخوردار می باشد و تغییرات بسیار اندکی دارد. در جدول زیر بخشی از این هزینه را مشاهده ها خواهید کرد:

رستوران میانگین قیمت
غذا در رستوران ارزان قیمت 15 €
3 وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران معمولی 60 €
کاپوچینو 3.09 €
ساندویچ در مکدونالد 10 €
بطری آب 0.33 لیتری 1.95 €
سوپرمارکت میانگین قیمت
شیر 1 لیتری 1.15 €
برنج سفید 1 کیلوگرم 2.23 €
پنیر محلی 1 کیلو گرم 17.28 €
12 عدد تخم مرغ 3.79 €
فیله مرغ (1 کیلوگرم) 12.75 €
سیب (1 کیلو گرم) 2.77 €
موز (1 کیلو گرم) 2.05 €
گوجه فرنگی (1 کیلو گرم) 3.33 €
سیب زمینی (1 کیلو گرم) 2.05 €

 

هزینه حمل و نقل عمومی در فرانسه

حمل و نقل عمومی در کشور فرانسه بسیار گسترده می باشد. تنوع حمل و نقل عمومی در این کشور باعث می شود افراد بتوانند انتخاب های متعدد داشته باشند و همچنین هزینه حمل و نقل عمومی با توجه به دیگر کشورها بسیار ارزان تر است. اگر بخواهیم شبکه حمل و نقل عمومی کشور فرانسه را شرح دهیم، به کلماتی همچون اتوبوس، تراموا، مترو، دوچرخه های عمومی، قطار و غیره برمی خوریم . جزئیات این موضوع را در جدول زیر شرح می دهیم.

تعرفه تاکسی 3.00 یورو
بلیط یک طرفه  1.80 یورو
اجاره ماشین مینی کار از 30 يورو شروع مى شود.
اجاره دوچرخه برای یک هفته بين 160- 315 يورو

 

هزینه انرژی های مصرفی در فرانسه

یکی از مهمترین عوامل تشکیل دهنده هزینه زندگى در فرانسه براى ايرانيان مربوط به انرژی های مصرفی می باشد. اینکه هر فرد یا خانواده، درصد انرژی مصرف شارژشان چقدر است، ارتباط مستقیمی با تعداد اعضا، نوع زندگی خانه و موارد این چنینی دارد. برای مثال هزینه انرژی مصرفی يک واحد آپارتمانى به مساحت 85 متر مربع برابر با 183.26 يورو در ماه است. این مبلغ برای مصرف انرژی همچون: برق، گاز و آب در نظر گرفته شده است.

 

هزینه تفریحات و امکانات ورزشی در فرانسه

قطعا همه افراد باید بخشی از زندگی خود را به تفریح و سرگرمی اختصاص دهند. به عنوان مثال :

تفريحات و امكانات ورزشى
اجاره زمين تنيس به مدت يک ساعت در آخر هفته 15.89
ثبت نام در باشگاه تناسب اندام (هزينه براى يک نفر به مدت يک ماه) 32.90
بليت سينما براى يک نفر 12.00

 

هزینه خدمات درمانی در فرانسه

سیستم درمانی کشور فرانسه یکی از سیستم های بسیار پیشرفته در کل جهان است خدمات منحصر به فردی را به مردم ارائه می دهد. خدمات پیشرفته درمانی کشور فرانسه در صورت پرداخت مبالغی که برای آنها تعیین شده است، به افراد اختصاص می یابد.

هزینه خدمات درمانى و مراقبت های بهداشتی در فرانسه در سال 2024 برای ساکنان، از جمله مهاجران و دانشجویان بین المللی، به دلیل سیستم بهداشت عمومی ممتاز این کشور، معروف به “Sécurité Sociale” به طور کلی مقرون به صرفه است.

  • به طور معمول اين سيستم حدود 70 تا 80 درصد هزينه ها پوشش مى دهد.
  • ويزيت پزشک عمومى حدود 25 تا 30 يورو است.
  • ويزيت پزشک متخصص بين 50 تا 100 يورو مى باشد.

هزینه اینترنت و مخابرات در فرانسه

هزينه اينترنت كه افراد در فرانسه پرداخت مى کنند شامل :

  • طرح ماهانه تلفن همراه با تماس و 10 گیگابایت : 25.22 يورو در ماه
  • اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابل/ADSL): 29.51 يورو در ماه

به طور کلی می‌توان گفت که هزینه اینترنت و مخابرات در کشور فرانسه، عددی طبیعی و نسبتاً ارزان می باشد که همه افراد از پس پرداخت هزینه های مربوط به آن بر می آیند.

هزینه مالیات در فرانسه

قبل از هر چیز بهتر است بگوییم که مالیات در کشور فرانسه به مالیات بر درآمد، مالیات های تامین اجتماعی، مالیات های برکالاها و خدمات، تقسیم می شود. همه افرادی که دارای حرفه و تخصص در کشور فرانسه می باشد و یا سرمایه اصلی آنها در این کشور می باشد و درآمد آنان در کشور فرانسه می باشد . 183 روز از سال را در این کشور می گذرانند، متحمل پرداخت مالیات می باشند. در رابطه با میزان مالیات بر درآمد که بیشتر از همه مورد توجه است، به این گونه می باشد:

  • درآمد تا 11,294 یورو: 0 %
  • درآمد 11,295 تا28,797 یورو : 11%
  • درآمد 28,798 تا 82,341 یورو : 30%
  • 82,342 تا 177,106 یورو: 41%
  • 177,106 یورو: 45%

هزینه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه شامل مدارس، کالج ها، دانشگاه ها و… می‌شود که هرکدام در بردارنده هزینه‌های متفاوتی هستند. هرچند این را باید اضافه کنیم که شهریه‌هایی که در کشور فرانسه برای هر مرکز و موسسه علمی دریافت می‌شود، بسیار مقرون به صرفه و پایین تر از دیگر کشورهای سطح اول جهانی می باشد.هزينه تحصيل در فرانسه ساليانه به 30,000 يورو يا حتى بيشتر هم مى‌رسد. اين مسئله بيشتر راجع به نوع دانشگاه، رشته انتخابى و دوره تحصيلى مى باشد.
اين شهريه متعلق به دانشگاهای خصوصى است و در صورتى که دانشجو تسلط به زبان بومى کشور يعنى فرانسوى و داشتن شرايطى مثل معدل و نمرات بالا داشته باشد، مى تواند به صورت رايگان در دانشگاه هاى اين كشور و در رشته هاى تاپ مثل پزشکى تحصيل کند.

در کنار هزينه تحصيل، هزينه زندگى دانشجويى در فرانسه از اهميت زيادى برخوردار است. هزينه زندگى در فرانسه براى دانشجويان ماهانه چيزى حدود 1000 يورو است. اين مبلغ بسته به سبک زندگى دانشجو ممکن است تغيير كند.

روش های کاهش هزینه زندگی در فرانسه

  • براى كاهش‌ هزينه زندگى در فرانسه مى توان از حمل و نقل عمومى مثل اتوبوس ، مترو به جاى تاكسى استفاده كرد.
  • در صورت تسلط به زبان فرانسوى، هزينه تحصيل و زندگى به طور ملحوظى كاهش مى شود.
  • زندگى در شهر ها و يا مناطق ارزان فرانسه
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport