جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه زندگی در ترکیه 2024✔️جزئیات مخارج و هزینه های ماهانه

هزینه زندگی در ترکیه

هزينه زندگى در تركيه بستگى به شهر و محل زندگى، تعداد افراد و سبک زندگى آن ها متفاوت است. طبيعتا هزينه زندگى در استانبول گران تر نسبت به بقيه شهر هاى تركيه است و اين مسئله راجع به توريست بودن اين شهر است.

در صورت كلى، هزينه زندگى در تركيه براى فرد مجرد بدون اجاره برابر با 597 دلار در ماه است و براى يک خانواده 4 نفره 2,160.4 دلار است.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با مهاجرت به كشور هاى مختلف و هزينه زندگى در آن ها با مشاورين موسسه Canadamie تماس حاصل كنيد تا شما را راهنمايى كنند.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

بررسى مخارج و هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در تصمیم گیری مهاجران و دانشجویان خارجی در خصوص محل اقامت خود در ترکیه می باشد. هزینه زندگی در ترکيه به موارد مختلفی نظیر میزان درآمد، نرخ تورم، توانایی خرید، سبک و استایل زندگی افراد، تعداد نفرات و محل زندگی خانواده و یا فرد بستگی دارد. کیفیت زندگی در کشور ترکیه در مقایسه با کشورهای خاورمیانه بالا و نسبت به کشورهای اروپایی در سطح پایینی است. هزینه اجاره خانه در تركيه پایین و مقرون به صرفه است. لازم به ذکر است که مراقبت های درمانی در اين کشور تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و متقاضی مهاجرت به ترکیه باید هر ماه مبلغی را به عنوان بیمه پرداخت نمايد.

هزینه یک ماه زندگی در ترکیه

هزينه زندگى در تركيه براى يک شخص مجرد براساس سايت Numbeo برابر با 597.8 دلار در هر ماه بدون در نظر گرفتن اجاره است. از سوى ديگر، هزينه زندگى ماهانه براى خانواده 4 نفره برابر با 2,160.4 دلار بدون احتساب اجاره است.

هزينه ماهانه بدون احتساب اجاره
هزينه زندگى در تركيه به لير براى يک شخص مجرد 19,795.6
هزينه زندگى در تركيه به لير براى 4 نفر 71,542.9
هزينه زندگى در استانبول – هزينه ماهانه (به دلار‌ ) بدون احتساب اجاره
هزينه زندگى در استانبول براى يک شخص مجرد 633.6
هزينه ماهانه يک خانواده در استانبول ( 4 نفر ) 2,307.3
هزينه زندگى در آنكارا – هزينه ماهانه (به دلار‌ ) بدون احتساب اجاره
هزينه زندگى در آنكارا براى يک شخص مجرد 566.0
هزينه زندگى در آنكارا براى براى 4 نفر 2,024.8

سوالات متعددى در رابطه با هزينه زندگى در تركيه مطرح مى شود. از جمله؛ براى زندگى در تركيه چقدر پول لازم است؟ هزينه زندگى در تركيه به تومان در چه بازه اى است؟ هزينه زندگى در آنكارا به تومان چقدر در مى آيد؟
پاسخ سوال اول بستگى به سبک زندگى و لايف استايل اشخاص مى باشد. اما هزينه زندگى در شهر ها به تومان هم بازهم ثابت نيست و اين امر راجع به نرخ ارز كه شديدا متغير است.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

هزینه اجاره مسکن در کشور ترکیه

 هزینه اجاره و خرید ملک در هر شهری در وابستگی به متراژ، تعداد اتاق ها و محل ساخت آن ملک است. هزینه اجاره و خرید ملک در شهرهای بزرگ ترکیه بیشتر از هزینه اجاره و خرید ملک در شهرهای کوچکتر و مناطق حاشیه ای است. لازم به ذکر است که هزینه آب، برق، تلفن و اینترنت بر عهده مستاجر است و صاحب ملک تعهدی در قبال پرداخت آن ها ندارد. امکان خرید ملک در ترکیه از طریق آژانس های املاک وجود دارد. در جدول زیر هزینه اجاره خانه در ترکیه در مرکز شهر و در خارج از مرکز شهر و همچنین خرید ملک ارائه گردیده است:

مشخصات مسکن برای اجاره هزینه به دلار (ماهانه)
آپارتمان تک خوابه در مرکز استانبول 834.00
آپارتمان تک خوابه در حومه استانبول 535.93
آپارتمان سه خوابه در مرکز استانبول 1,598.42
آپارتمان سه خوابه در حومه استانبول 991.13
قيمت متر مربع واحد آپارتمانى در مرکز شهر 3,439.18
قيمت متر مربع واحد آپارتمانى در حومه شهر 1,735.21

قيمت اجاره خانه در آنكارا به دلار (ماهانه)
آپارتمان يک خوابه در مرکز 538.43
آپارتمان يک خوابه در حومه شهر 372.17
آپارتمان سه خوابه در مرکز 899.34
آپارتمان سه خوابه در حومه شهر 636.57

هزینه های زندگی روزمره در ترکیه

در یک جمع بندی کلی در خصوص سایر هزینه های زندگی در ترکیه می توان گفت که هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها کمتر می باشد و به همین دلیل می تواند کاندیدی برای مهاجرت افراد تلقی گردد. همچنین این کشور دارای تشابهات فرهنگی بسیاری به کشورهای خاورمیانه از جمله ایران می باشد و همین عامل باعث می گردد که افرادی که از کشورهای خاورمیانه وارد ترکیه می گردند سریع تر خود را با شرایط آنجا وفق دهند. قدرت خرید در کشور ترکیه 80 درصد بالاتر از قدرت خرید در ایران است و شاخص قیمت مشتری نیز در این کشور تقریباٌ 15 درصد پایینتر از این شاخص در ایران می باشد. جدول موجود در زیر نشان دهنده هزینه برخی از اقلام زندگی در کشور ترکیه می باشد:

اقلام مصرفى هزينه به دلار اقلام مصرفى هزينه به دلار
شیر (1 لیتر) 0.95 گوشت گاو (1 کیلوگرم) 18.81
نان تازه (500 گرم) 0.93 پیاز (1 کیلوگرم) 0.53
برنج (1 کیلوگرم) 1.77 گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 1.21
تخم مرغ (12 عدد) 1.61 آب معدنی (بطری 1.5 لیتری) 0.31
سینه مرغ (1 کیلوگرم) 5.63 پنیر محلی (1 کیلوگرم) 10.33

 

بررسی سیستم و قیمت حمل و نقل در ترکیه

 برای آن دسته ار عزیزانی که ویزای ترکیه را دریافت کرده اند، رفت و امد بواسطه وسایل نقلیه عمومی می تواند بسیار سریع و مقرون به صرفه باشد. شما در این کشور بسته به شهری که سکونت دارید می توانید دسترسی مناسبی به اتوبوس، تراموا، تاکسی، کشتی و مترو داشته باشید. در جدول ذیل لیستی از هزینه های مربوط به حمل و نقل آمده است:

حمل و نقل هزینه به لیر ترکیه
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 17.70
کارت ماهانه (قیمت معمولی) 1,300.00
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه معمولی) 22.90
بنزین (1 لیتر) 40.09

هزینه های پوشاک و کفش در ترکیه

از هزینه های دیگری که متوجه مهاجرین خواهد بود، هزینه های پوشاک و کفش به عنوان هزینه زندگی در ترکیه است. در ذیل هزینه تعدادی از این اقلام را جهت اطلاع شما جمع آوری کرده ایم:

اقلام هزینه به دلار
شلوار جین 50.80
کفش کتانی با کیفیت 92.76
کفش چرمی مردانه 81,05
لباس زنانه بلند 39.49

هزینه تفریح و ورزش در ترکیه

دسته ای از افراد وقت خود را با سینما، کلوب ها، رستوران ها و تفریحاتی از این دست میگذرانند و دسته ای دیگر با تنیس، گلف، بدنسازی و ورزش های دیگر. اطلاع از این هزینه ها برای اشخاصی که از طریق ویزای توریستی ترکیه به این کشور سفر کرده اند نیز می تواند مفید باشد. در ادامه و در جدولی به هزینه تفریح و ورزش در ترکیه خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که هزینه ها در این مقاله بصورت میانگین درج شده اند:

سرگرمی هزینه به دلار
رستوران ارزان – 2 نفر 9.6
باشگاه بدنسازی – ماهانه 38.12
تنیس – هر ساعت 12.70
سینما – بلیط هر نفر 5.44

هزینه های بیمه و سیستم درمانی در ترکیه

سیستم مراقبت‌های بهداشتی ترکیه در بین 200 کشور دنیا در رتبه 55 ایستاده است. این مراقبت های بهداشتی شامل خدمات بهداشتی دولتی و غیر دولتی است. وزارت بهداشت ترکیه (MOH)، دانشگاه ها و بخش غیر دولتی، سرویس های مراقبت بهداشتی را ارائه می کنند. بیمه اکثر ساکنین ترکیه بیمه سلامت سراسری است. این بیمه، اکثر مسائل بهداشتی مانند موارد اضطراری، بارداری و بیماری ها را پوشش می دهد. سازمان تامین اجتماعی ترکیه (SGK) این نوع از خدمات را در این کشور سازماندهی می کند. در صورتی که یک سال از اقامت ترکیه شما گذشته باشد، می توانید از طریق SGK  اقدام به اخذ این بیمه کنید و خود و خانواده تان را تحت پوشش این بیمه که جزئی از هزینه زندگی در ترکیه می باشد، قرار دهید که از مزایا مهاجرت به ترکیه محسوب می شود. هر فرد براى بيمه تامين اجتماعى بايد 800 لير تركيه يا 30 دلار پرداخت کند. اما افرادى که زير يک سال در ترکيه زندگى كردند بايد براى بيمه خصوصى اقدام كنند كه هزينه آن از 45 تا 80 دلار است.

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف ترکیه

 گرانترین و ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی به ترتیب استانبول، بورسا، آنکارا، ازمیر و آنتالیا هستند. گران ترین شهر ترکیه برای زندگی، شهر استانبول است. هزینه تفریح و رستوران در شهر استانبول تا حدودی گران است و هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره 2,307.3 دلار در ماه است. هزینه های زندگی در آنکارا نیز تاحدودی مشابه استانبول است، اما هزینه مسکن در این شهر ارزان تر است. هزینه زندگی در آنتالیا از نظر اقلام مصرفی، هزینه حمل و نقل و اجاره خانه و غیره کمتر از دیگر شهرهای ترکیه است، در کل هزینه زندگی در ترکیه در شهرهای توریستی نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است. در مقایسه با کشوری مثل ایران زندگی در هر یک از شهرهای ترکیه گاهاً مقرون به صرفه تر از زندگی در شهرهای بزرگ ایران است.

درآمد شغل های مختلف در ترکیه

درآمد و میزان حقوق در ترکیه با توجه به تخصص، مهارت و نوع رشته متفاوت می باشد، اما در کل مقدار حقوق و دستمزد در این کشور هر سال بر اساس نرخ تورم مشخص می گردد. در حال حاضر حداقل میزان حقوق در کشور ترکیه 300 دلار است. یکی از شرایط یافتن کار در ترکیه تسلط کافی به زبان ترکی است. در جدول موجود در زیر برخی از ميانگين سالانه حقوق مشاغل ترکیه نشان داده شده است:

عنوان شغلی میزان حقوق (دلار)
حسابدار 13,500
وکیل 10,000
معمار 8,242
سرآشپز 30,000
مهندس عمران 7,750
تکنسین کامپیوتر 20,650
دندان پزشک 14,900
مهندس 11,000
معلم 9,000

هزينه زندگى دانشجويى در تركيه

هزينه زندگى دانشجويى در تركيه تحت تاثير برخى عوامل مثل لايف استايل شخص، نوع دانشگاه (دولتى يا خصوصى)، محل زندگى، مقطع تحصيلى و … مى باشد. ميانگين هزينه زندگى تخمينى براى دانشجويان بين المللى بين 14,347 تا 23,358 لير تركيه در ماه است.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport