جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت غیر قانونی به آلمان 2024 ⭐️ مهاجرت قاچاقی به آلمان

مهاجرت غیر قانونی به آلمان

مهاجرت غیر قانونی به آلمان یا همان پناهندگی به آلمان یکی از روش های خطرناک و پر از ریسک برای مهاجرت به آلمان است. کشورهای پیشرفته به علت تلاش و کوشش مردمان خود شرایط و وضعیت زندگی مناسبی طی سالها برای خود به وجود آورده اند و مردمانی که در کشورهای فقیر تر با امکاناتی کمتر زندگی می کنند حتی به توسل به راه های قاچاق و غیر قانونی به کشورهای پیشرفته تر مهاجرت می کنند. Canadamie هیچگونه خدماتی را در حوزه پناهندگی ارائه نمی دهد و توصیه می کند تا از روش های جایگزین و قانونی مهاجرت به آلمان استفاده کنید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

کشور آلمان برای زندگی و پناهندگی

کشور آلمان شرایط اقتصادی و رفاهی بسیار مناسبی دارد و به علت امکانات مناسبی که به شهروندان خود می دهد جزو کشورهای ایده آل جهت زندگی بوده و از دید بسیاری از افراد، بهترین کشور برای مهاجرت غیر قانونی می باشد. به علت سخت گیری هایی که در برخی روش های مهاجرت قانونی اعمال کرده است بسیاری از افراد روش مهاجرت غیر قانونی را انتخاب می کنند. برخی نیز به دلیل بی اطلاعی از قوانین مهاجرتی و روش های مهاجرت قانونی تصمیم به مهاجرت غیر قانونی به آلمان می گیرند.

مهاجرت غیر قانونی در کنار اینکه برای کشور آلمان معایب زیادی دارد و به شدت از این موضوع جلوگیری می شود و با آن مقابله می شود برای خود شخص ریسک و خطرات زیادی دارد که در خصوص خطرات نیز صحبت خواهیم کرد. از تحصیلات رایگان تا شرایط دریافت ویزای کار مناسب همگی از مزایایی هستند که متقاضیان مهاجرت قانونی می توانند از آنها استفاده کنند. متاسفانه افراد زیادی سالیانه به صورت غیر قانونی به آلمان مهاجرت می کنند و این مهاجرت تحت تاثیر پیشنهادات افراد کم علم و سودجو است و پس از گرفتار شدن در امر مهاجرت غیر قانونی متوجه میشوند که حتی شرایط مهاجرت قانونی را از قبل داشته اند. به همین جهت توصیه می شود قبل از هر گونه اقدام اطلاعات خود را در باب مهاجرت تکمیل کنید تا از این بابت ضرر نکنید. می توانید جهت دریافت اطلاعات مهاجرتی و تکمیل کامل اطلاعات خود با تماشای ویدئو گام به گام اخذ اقامت اطلاعات خود را در سطح یک مشاور مهاجرتی ارتقا دهید.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 روش های مهاجرت غیر قانونی به آلمان

مهاجرت غیر قانونی به آلمان روش های مختلفی دارد. معمولاً مهاجرت غیر قانونی را با مهاجرت زمینی و قاچاقی می شناسند ولی بسیاری روش های دیگر نیز به طور علمی می توان گفت غیر قانونی است و قانونی جلوه دادنش تنها پوششی بر این مسیر اشتباه است. معمول ترین روش مهاجرت غیر قانونی مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی است. یکی از مسیر های مهاجرت غیر قانونی به آلمان از طریق قاچاقچیان و از طریق زمینی می باشد که متقاضیان را از ترکیه و یونان و سپس به اروپا میرسانند و در آنجا شخص را به حال خود رها می کنند و در این مسیر هزینه هایی بیش از هزینه مهاجرت قانونی نیز دریافت می کنند. در بهترین حالت که شخص سرمایه اش را از دست ندهد و به اروپا برسد و در این مراحل و روال طولانی و بسیار سخت زنده بماند این است که تازه به عنوان یک پناهنده بدون هیچ دارایی و امکاناتی باید در کمپ های پناهندگی منتظر اعلام نتیجه دولت آلمان در خصوص پرونده اش بماند که مورد قبول واقع خواهد شد یا خیر.

یکی دیگر از روش های مهاجرت غیر قانونی که برخی این را قانونی تلقی می کنند دریافت ویزا به صورت قانونی و ورود به کشور آلمان و سپس اعلام پناهندگی می باشد. در این روش دریافت ویزا به عنوان مثال ویزای توریستی کاملاً قانونی می باشد ولی شخص پس از ورود به آلمان و عدم بازگشت به کشور خود و اعلام پناهندگی به دروغ غیر قانونی می باشد و این بخش نیز این مهاجرت را غیر قانونی کرده است.  البته برخی افراد واقعا شامل شرایط پناهندگی می شوند و از این قاعده مستثنی هستند. برخی نیز به صورت قاچاق و غیر قانونی به آلمان سفر می کنند و بدون اعلام پناهندگی و یا اخذ اقامت بدون داشتن هیچ نوع کارت اقامتی شروع به کار سیاه و با ارزش کمتر می کنند که این نیز بخشی از مهاجرت غیر قانونی می باشد.

خطرات و ریسک های مهاجرت غیر قانونی

جدا از اشتباه بودن ذات مهاجرت غیر قانونی و غلط بودن دریافت اقامت از طریق قاچاق و دروغ و ریا موسسه Canadamie به علت اینکه این روش ها صدمات جبران ناپذیری به زندگی افراد و خانواده ها وارد می کند در خصوص اطلاع رسانی های مهاجرت غیر قانونی و اعلام ریسک ها و خطرات سالها فعالیت داشته است و به مردم عزیز مهاجرت از روش های قانونی و صحیح را معرفی و پیشنهاد می کند. خطرات و ریسک های مهاجرت غیر قانونی را شاید نتوان در چند خط بیان کرد ولی مهاجرت در کل امری پر خطر است. حتی مهاجرت قانونی بار روانی و بار مالی زیادی به فرد متحمل می کند و این موضوع اگر غیر قانونی و قاچاق باشد اثر خود را چند برابر نشان خواهد داد. همینطور معمولاً وقتی شخص با مهر شخصی که کار غیر قانونی انجام می دهد همکاری کند از سمت این شخص نیز ممکن است ضررهایی را متوجه خود بیند زیرا در مهاجرت غیر قانونی شما با یک موسسه معتبر و یا وکیل رسمی در ارتباط نیستید و با قاچاقچی و رابط در ارتباط هستید.

از خطرات دیگر می توان به خطر ماندن بین مرز های زمینی ترکیه و یونان اشاره کرد. مهاجرت قاچاقی و زمینی خطرات بسیار زیادی دارد که افراد زیادی در این راه کشته شده اند و یا بیماری های مختلفی گرفته و یا با دستگیری توسط مقامات این کشورها محاکمه شده اند.

خطرات و ریسک ها حتی پس از ورود به کشور آلمان نیز ادامه دارد و شخص باید تا زمان تصمیم گیری در خصوص پرونده پناهندگی وی در کمپ هایی غیر بهداشتی با سایر مهاجرین زندگی کند که ممکن است پس از سالها پرونده وی رد شود و به کشور خود دیپورت شود.

روش پناهندگی در آلمان و کنوانسیون پناهندگی ژنو

معمول ترین روش مهاجرت غیر قانونی به آلمان پناهندگی می باشد. پناهندگی در کنوانسیون ژنو سال 1951 تعریف شد و در این کنوانسیون که بین کشورهای عضو آن به امضا رسید پناهنده اینچنین تعریف می شود:

  • شخصی که در کشور خود به علت هایی نظیر نژاد ، رنگ پوست ، دین ، گرایش جنسی ، عضویت در گروه اجتماعی خاص ، دلایل سیاسی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و در صورت بازگشت به کشور خود محاکمه می شود.

پناهنده در واقع شخصی از که در کشور خود امنیت جانی ندارد و در صورت بازگشت محاکمه می شود. دلایل پناهندگی شخص مختلف است و امروزه اکثر متقاضیان پناهندگی در کشورهای پیشرفته به دلایل ساختگی و صرفاً به جهت اخذ اقامت پرونده سازی می کنند و بین این افراد پناهندگان واقعی نیز وجود دارد که پناهندگان واقعی دیرتر به حق و حقوق خود می رسند. پناهندگی کیس ها و پرونده ها مختلف دارد که در ادامه به آن نیز می پردازیم.

انواع کیس ها و پرونده های پناهندگی

شخصی که قصد مهاجرت غیر قانونی دارد باید برای خود پرونده و کیس پناهندگی در نظر بگیرد تا پس از ورود به آلمان به و حتی پس از ورود قانونی به آلمان یا از مسیر ترکیه به آلمان و مسیر یونان به آلمان شخص باید پرونده پناهندگی خود را ارائه دهد. برای مثال برخی پناهندگی مذهبی در آلمان را انتخاب می کنند و با تغییر دین و تظاهر به مسیحیت و یا بی دینی درخواست پناهندگی در این کشور را می دهند. اگر کیس و پرونده آنها قوی باشد و مدارک قوی در این خصوص ارائه دهند و اداره مهاجرت را متقاعد کنند که یک پناهنده واقعی هستند به این افراد اقامت اعطا می شود. برخی از پرونده های پناهندگی:

کیس های اجتماعیدر این پرونده افراد به دلیل شرایط متفاوت زندگی یا گرایشات خاص درخواست پناهندگی می دهند.

کیس های مذهبی: شخص با تغییر دین خود و یا بی دینی درخواست پناهندگی می دهد.

کیس های سیاسیافراد در این بخش باید پرونده سیاسی در ایران داشته باشند و از این بابت تحت تعقیب باشند.

روش های جایگزین مهاجرت غیر قانونی به آلمان

با تمامی معایبی که در خصوص مهاجرت غیر قانونی به آلمان توضیح داده شد باید روش های قانونی مهاجرت به آلمان را نیز تشریح کنیم تا متقاضیان مهاجرت غیر قانونی به آلمان بتوانند با برنامه ریزی صحیح و تهیه مدارک مورد نیاز مهاجرت قانونی به این کشور را نیز بررسی کنند. مهاجرت قانونی در مقایسه با مهاجرت غیر قانونی آرامش کامل به متقاضی میدهد و از خطرات بسیار کمتری برخوردار است و شخص امکان بازگشت به کشور خود و دیدار والدین و اقوام را نیز دارد. روش های مهاجرت قانونی به آلمان:

  • مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل: تحصیل در آلمان به زبان آلمانی و برخی دوره ها به زبان انگلیسی رایگان می باشد. افراد می توانند با ادامه تحصیل رایگان و کار دانشجویی ضمن تحصیل رزومه خود را تقویت کرده و با کار پس از تحصیل اقامت کشور آلمان را دریافت کنن. این روش بسیار مناسب می باشد ولی برای این کار نیاز به مدرک زبان می باشد.
  • مهاجرت به آلمان از طریق کار: نرخ بیکاری در کشور المان 3.5 درصد می باشد و این نشان دهنده کمبود نیروی کار متخصص در این کشور می باشد. ویزهای کاری آلمان به دو دسته ویزای کار و ویزای جستجوی کار تقسیم بندی می شوند که اولی از طریق داشتن پیشنهاد شغلی قابل دریافت است و دومی نیازی به داشتن یشنهاد شغلی ندارد. برخی مشاغل حتی بدون داشتن مدرک لیسانس نیز شاید بتوانند با ارائه تخصص پیشنهاد شغلی و ویزای کاری دریافت کنند و بنابراین در برخی موارد برای کار در آلمان الزامی به داشتن مدرک تحصیلی نیز در این روش نیست و افرادی که تخصص های مورد نیاز کشور آلمان را دارند نیز شانس دریافت ویزای کاری دارند.
  • مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری: برخی افراد که در کشور خود دارای شرکت و کسب و کار هستند می توانند در کشور آلمان با راه اندازی کسب و کار و استارت آپ از طریق سرمایه گذاری و کار اقامت کسب کنند. سرمایه گذاری در آلمان نیاز به یک ایده سودآور قوی دارد.
  • مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج: در این روش شخص باید با یک فرد آلمانی ازدواج کند و از طریق همسر خود اقامت آلمان را اخذ کند.
  • دارد.
  • مهاجرت از طریق تولد: این روش برای افرادی می باشد که در آلمان متولد شده اند و والدین آنها یکی آلمانی بوده است.
  • مهاجرت از طریق روش های خاص: در این بخش قوانین خاصی که ممکن است متوجه برخی افراد شود اعمال می شود. مثل مهاجرت ورزشکاران و هنرمندان.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport