جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل در دانمارک ✔️ شرایط، هزینه ها، مهاجرت تحصیلی2024

تحصیل در دانمارک

تحصيل در دانمارک براى دانشجويان بين المللى با زبان دانمارکى و انگليسى امکان پذير است.

جهت تحصيل به زبان انگليسى متقاضيان بايد حداقل آيلتس 6.0 تا 6.5 ارائه دهند و معدل خوب داشته باشند.

هزينه تحصيل در دانمارک در مدارس بين المللى بين 40 تا 45 هزار يورو در سال متغير است و براى مقاطع دانشگاهى سالانه‌ از 10- 12 هزار يورو شروع مى شود. دانشجويان بعد اتمام تحصیل مى توانند به مدت 6 ماه تا 3 سال در دانمارک بمانند و در صورت دريافت جاب آفر مى توانند نوع اقامت خود را تبديل كنند.

بعد از زندگى در دانمارک به مدت 9 سال، افراد قادر خواهند بود پاسپورت دانمارک را اخذ كنند.

براى كسب اطلاعات بيشتر در خصوص تحصيل در دانمارک و بقيه کشورهاى اروپايى، با مشاورين Canadamie تماس حاصل كنيد و راهنمايى هاى لازم را دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

مزایای مهاجرت تحصیلی به دانمارک

قطعا مهاجرت به دانمارک از طريق تحصيل مانند هر تصمیم دیگری دارای نقطه ضعف و قوت های بی شماری می باشد. مزایای تحصیل، تبدیل به عامل محرک برای تصمیم گیری افراد جهت مهاجرت به این کشور می باشد. هر چند نوع زندگی و وضعیت افراد این مزایا را مشخص می‌کند اما بر اساس استانداردهای کلی، مهمترین مزایای تحصیل در دانمارک عبارتند از:

  • وجود دانشگاه های معتبر و دارای رنگینگ جهانی
  • امکان بهره مندی از بورسیه های تحصیلی
  • فرهنگ بالا و مهاجر پذیر بودن مردم دانمارک
  • سیستم آموزشی بسیار با کیفیت
  • شرایط ایده آل برای کار پس از تحصیل
  • قیمت مناسب
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • پایین بودن جرم و جنایت در دانمارک و امنیت بالا

مراحل اپلای تحصیلی دانمارک

فرآیند اپلای کردن برای تحصیل در دانمارک شامل چند مرحله است. در ادامه، مراحل اصلی این فرآیند را مشاهده می‌کنید:

  • انتخاب رشته و دوره تحصیلی
  • بررسی شرایط و معیارهای پذیرش
  • تهیه و تدوین مدارک برای ثبت نام در دوره تحصیلی
  • مدرک زبان
  • ثبت نام در دانشگاه
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام
  • درخواست ویزا
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

سیستم آموزشی دانمارک

نظام آموزشی دانمارک در دانمارک به این صورت است که:

  • آموزش برای همه آزاد است و نیاز به پرداخت هزینه ندارد
  • آموزش اجباری در کشور دانمارک 10 سال است و شامل یک سال دوره پیش دبستانی و 9 سال مدارس می باشد.

کودکان از سن ۶ سالگی تحصیلات رسمی خود را آغاز می‌کنند. در کشور دانمارک از برگزاری آزمون‌ های رسمی اجتناب می‌کنند، و کودکان به صورت گروهی کار می‌ کنند و در حین بازی مهارت‌ها و فعالیت های گروهی مهارت ها را کسب می کنند. همه کودکان در دانمارک تا سن ۱۶ سالگی می‌توانند بدون پرداخت شهریه در مدارس دولتی تحصیل کنند. اگر والدین قصد داشته باشند فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام کنند، باید شهریه مدارس خصوصی را پرداخت کنند. تحصيل در مدارس و دبيرستان هاى دانمارک به شرح زیر می‌باشد:

  • مدارس دولتی
  • مدارس مذهبی شامل مدارس یهودی، مسیحی و مسلمان
  • مدارس انگلیسی زبان
  • مدارس فرانسوی زبان

دوره های تحصیلی در دانمارک:

  • ۶ الی ۷ سالگی:پیش دبستانی (تحصیلات اجباری)
  • ۷ الی ۱۶ سالگی دوره دبستان (تحصیلات اجباری)
  • ۱۶ الی ۱۸ : دوره دبیرستان (اختیاری)

تحصیل در مدارس دانمارک

شرايط تحصیل در دانمارک بدين صورت است كه از شش سالگی تا هیجده سالگی اجباری می باشد. دوره ابتدایی در کشور دانمارک 10 سال به طول خواهد انجامید. پس از اتمام دوره ابتدایی دوره دبیرستان به مدت 3 سال می باشد. لازمه ورود به دانشگاه گذراندن 13 ساله تحصیلی و داشتن مدرک دیپلم است. تحصیل در مدارس دانمارک به زبان دانمارکی رایگان می باشد. بنابراین این روش بیشتر به افرادی که مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل داشته اند پیشنهاد می شود، تا از فرصت تحصیل رایگان فرزندانشان استفاده کنند.

امکان مهاجرت تحصیلی به دانمارک در مدارس بین المللی و انگلیسی زبان از قبیل مدرسه بین المللی پرینس هنرکس و مدرسه بین المللی هلر پو برای دانش آموزان خارجی وجود دارد. شهريه ها شامل هزينه تحصيل + هزينه زندگى براى يكسال که مجموع هزينه آن در اين كشور حداقل 40 الى 45 هزار يورو است. مدارس شبانه روزى معمولا براساس سيستم آمريکايى دانش آموزان را تدريس مى كند.

تحصیل کارشناسی در دانمارک

در مقطع كارشناسى رشته ها به دو دسته تقسيم مى شوند، مثل رشته هاى مديريتى، مهندسى، هنرى كه متقاضيان مى توانند به زبان انگليسى درس بخوانند و جهت ورود آيلتس 6.0 الى 6.5 يا معادل آن نياز هست. شهريه تحصيل در اين مقطع سالانه از 10- 12 هزار يورو شروع مى شود. در صورتی که دانشجوی مورد نظر به زبان دانمارکی آشنایی و تسلط داشته باشد می تواند از تحصیل رایگان در دانمارک برخوردار شود.

براى رشته هاى بهداشت و درمان، پزشکى دندانپزشکى، فيزيوتراپى،  پرستارى دانشجويان بايد به زبان دانمارکى ياد بگيرند. يعنى آنها در ابتدا وارد محيط شده و سپس با تقويت زبان خود، آزمون ورودى را مى دهند و وارد دانشگاه مى شوند.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

 تحصیل در این مقطع عمدتاً به زبان انگلیسی می باشد و ارائه نمره 6.5 الى 7.0 آیلتس زبان انگلیسی يا معادل آن الزامی می باشد. کشور دانمارک با توجه به بازار کار مناسبی که برای رشته هایی نظیر کشاورزی، علوم مهندسی، رشته های مدیریتی و رشته پزشکی فراهم آورده است. با تحصیل در دانشگاه های معتبر دانمارک علاوه بر بهره مندی از کیفیت تحصیلی عالی، از کیفیت زندگی در آینده نیز برخوردار خواهید شد. هزینه تحصیل در دانمارک در این دوره به طور میانگین سالانه 12 هزار یورو به بالا می باشد. طول دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک یک و نيم و دو ساله می باشند. در بعضى موارد محدود یک سال است.

تحصیل دکترا در دانمارک

 تحصیل رایگان در دانمارک در مقطع دکتری وجود دارد. کشور دانمارک برای افرادی که در مقطع دکتری در این کشور مشغول به تحصیل می باشند، و در صورت دريافت فاند ، هزينه هاى تحصيل آنان كاهش مى يابد و در بعضى مواقع هم حقوق دريافت مى كنند. بنابراین برای دانشجویان جهت تحصیل دکتری در دانمارک رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک در مقطع دکتری پیش رو خواهند داشت. جهت دریافت کمک هزینه تحصیلی و فاند در مقطع دکتری در دانمارک شخص متقاضی می بایست فاکتورهای زیر را احراز نماید:

  • در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  • اخد مدرک دال بر تسلط کافی و زبان انگلیسی حداقل آیلتس 7.0
  • یک استاد راهنما (supervisor) که برنامه درسی دکتری فرد را پشتیبانی نماید.
  • داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب
  • دوره های دکتری در این کشور 3 الی 5 سال به طول می انجامند.

در صورت عدم دريافت فاند و بورسيه تحصيلى، هزينه تحصيل در اين مقطع ساليانه از 10 هزار يورو شروع مى شود.

هزینه تحصیل در دانمارک

هزينه تحصيل در دانمارک براساس دانشگاه، رشته و مقطع تحصيلى متغير است و ساليانه از 10- 12 يورو شروع مى شود. هزينه تحصيل در مدارس بين المللى سالانه 40 تا 45 هزار يورو است و اين مبلغ شامل خوابگاه و خوراک دانش آموزان مى باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در دانمارک

هزينه مهاجرت به دانمارک و هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در دانمارک بسته به شهر و سبک زندگی متفاوت است. به طور متوسط، دانشجویان باید بین 6,000 تا 10,000 کرون در ماه (تقریباً 800-1,350 یورو) بودجه داشته باشند. این بودجه معمولاً اجاره، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه های شخصی را پوشش می دهد. کپنهاگ که یکی از شهرهای گران‌تر است، هزينه هاى تخمینى حدود 1,280-1,800 یورو در ماه خواهد بود. دانشجویان می‌توانند با انتخاب اقامتگاه‌های مشترک، استفاده از دوچرخه برای حمل‌ونقل، و استفاده از تخفیف‌های دانشجویی هزینه‌ها را مدیریت کنند.

تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی در دوره های لیسانس و فوق لیسانس نیازمند سطح B انگلیسی دبیرستان های این کشور را دارد. البته برخی رشته ها نیاز به سطح بالاتر A خواهند داشت که در جدول زیر میانگین بازه معادل نمرات آزمون های لازم را جمع آوری کرده ایم؛ لطفا دقت کنید که مدارک تافل، آیلتس و آزمون ESOL کمبریج برای اثبات مهارت مورد تایید است و نمرات معادل توسط هر دانشگاه متفاوت است.

نام آزمون سطح B سطح A
آیلتس 6.5 7.0
تافل محدوده 550-583 (مبتنی بر کاغذ)، یا 213-237 (آزمون مبتنی بر رایانه) یا 79-93 (آزمون مبتنی بر اینترنت) محدوده 587-610 (مبتنی بر کاغذ)، یا 240-253 (آزمون مبتنی بر رایانه) یا 94-101 (آزمون مبتنی بر اینترنت)
کمبریج CAE CPE

 

برای تحصیل به زبان دانمارکی نیز باید دارای مدرک Danskprøve 2 یا Danskprøve 3 باشید.

 

تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان

جهت تحصيل در دانمارک بدون مدرک زبان بايستى شما دوره تحصيلى پيشين را به زبان دانمارکى يا انگليسى خوانده باشيد و با اثبات تسلط بالا در اين زمينه مى توانيد اقدام كنيد. در غير اين صورت ارائه مدرک زبان الزامى است.

تحصيل در دانمارک با مدرک ديپلم

براى تحصيل در دانمارک با مدرک ديپلم ، لازم است که مدرک شما معادل مدرک دبيرستان هاى كشور دانمارک باشد و همچنين ارائه مدرک زبان آيلتس 6.0 تا 6.5 مى باشد

مدارک لازم برای تحصیل در دانمارک

قطعا مهاجرت برای ورود به دانشگاه و موسسات علمی این کشور پیشرفته، با رعایت موارد و قوانینی، رخ می دهد. افراد بدون تکمیل پرونده و ارائه مدارک، نمی‌توانند به ویزای تحصیلی دانمارک فکر کند. از جمله مهمترین مدارک مورد قبول برای پذیرش تحصیلی دانمارک، شامل موارد زیر می باشد:

  • مدرک تحصیلی
  • گواهی مربوط به هویت افراد
  • اثبات توانایی مالی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • یک قطعه عکس
  • مدرک زبان
  • رزومه تحصیلی مناسب
  • انگیزه نامه و توصیه نامه

بورسیه تحصیلی دانمارک

دانمارک بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، در درجه اول از طریق برنامه بورسیه دولت دانمارک مى باشد. این بورسیه ها معمولاً برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA هستند و بر اساس برتری علمی اعطا می شوند.

این بورسیه هاى تحصيلى می توانند هزینه های تحصیلی کامل یا جزئی را پوشش دهند و در برخی موارد شامل کمک هزینه ای برای هزینه های زندگی می شوند. دانشگاه هایی مانند دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه آرهوس به طور خودکار دانشجویان واجد شرایط را برای این بورسیه ها در طول فرآیند پذیرش در نظر می گیرند، به این معنی که درخواست جداگانه ای لازم نیست. با این حال، تعداد بورسیه ها محدود و بسیار رقابتی است.

مقدار دقیق کمک هزینه می تواند متفاوت باشد، معمولاً از 6,000 تا 8,000 کرون در ماه (تقریباً 800-1,070 یورو) است. برای کسب اطلاعات دقيق، توصیه می‌شود سايت دانشگاه هاى دانمارک یا وب‌سایت‌های رسمی بورسیه دانمارک را چک کنيد.

 

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در دانمارک

طبیعتاً اشخاصی که به دنبال ادامه تحصیل و مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل می باشند، ضروری است که با دانشگاه های مختلف دانمارک آشنایی داشته باشند. همان گونه که بیان گردید، دانمارک دارای نظام آموزشی و دانشگاهی بسیار پیشرفته ای می باشد. دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه کپنهاگ، همان گونه که در جدول زیر می بینید،از جمله دانشگاه های برتر جهان هستند.

نام دانشگاه رتبه جهانی

QS

Københavns Universitet 100
Aarhus Universitet 144
Danmarks Tekniske Universitet 109
Aalborg Universitet 306
Syddansk Universitet 324
Handelshøjskolen i København
Roskilde Universitet 250-201
IT-Universitetet i København 151-200
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Københavns Erhvervsakademi

بهترين رشته هاى تحصيلى در دانمارک

پرطرفدارترین رشته هاى تحصيلى در دانمارک عبارتند از :

 

پزشکی

روانشناسی

دندانپرشکی

داروسازی

پرستاری

طراحی صنعتی

ژنتیک

علوم مهندسی

 

ویزای تحصیلی دانمارک

پس از ارائه مدارک مورد جهت دریافت پذیرش تحصیلی از طریق سایت optagelse.dk در هر یک از مقاطع مورد نظر، می بایست جهت دریافت ویزای تحصیلی دانمارک اقدام صورت گیرد. با ارائه این مدارک به سفارت می توانید درخواست اقامت تحصیلی در این کشور را بدهید. در ادامه به مهم ترین مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دانمارک اشاره ای می شود:

  • نامه تمکن مالی از بانک
  • مدرک زبان انگلیسی
  • گذرنامه معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • تکمیل فرم های درخواست ویزا
  • انجام تست پزشکی
  • چند قطعه عکس
  • انگیزه نامه
  • مدارک تحصیلی قبلی

کار دانشجويى در دانمارک

داوطلبانى كه خواهان تحصيل در دانمارک هستند ، مى توانند به مدت 20 ساعت در هفته كار كنند. کار ضمن تحصیل در دانمارک جهت کاهش کردن هزينه هاى زندگى و تحصیل موثر است و دستمزد دانشجويان معمولا بين 9 تا 12 يورو در ساعت است. در نمودار زیر می توانید تغییرات نرخ بیکاری در کشور دانمارک در چند سال اخیر را مشاهده نمایید:

نمودار نرخ بیکاری در دانمارک 2023

 

خوابگاه هاى دانشجويى دانمارک

در دانمارک، خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه که توسط دانشگاه‌ها و کالج‌ها ارائه می‌شود، در دسترس نیست، بنابراین دانشجویان مسئول یافتن مسکن هستند. با اين حال، اقامتگاه هاى دانشجويى وابسته وجود دارد که مجهز به امکانات اوليه هستند.

گزينه هاى ديگر شامل، آپارتمان و سوئيت ها مى باشد. هزينه هاى مسکن و خوابگاه دانشجويان از 2,500 كرون تا 8,000 در ماه متغير است.

اقامت بعد از تحصیل در دانمارک

همان گونه که می دانید با دریافت پذیرش تحصیلی، دانشجویان بین المللی اقامتی موقت به مدت طول دوره تحصیلی مورد نظر دریافت می کنند. این اقامت به تنهایی منجر به اقامت دائم دانمارک نمی گردد. دانشجویان بین المللی در صورت موفقیت در پیدا کردن کار در دانمارک می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و در این کشور تمدید اقامت دانمارک داشته باشند. مدت اقامت پس از تحصيل در دانمارک بين 6 ماه تا 3 سال متغير است.
افراد بعد از زندگى کردن در دانمارک به مدت 9 سال و پرداخت ماليات و رعايت قوانين و ادغام در جامعه واجد الشرايط پاسپورت دانمارک خواهند بود. لازم به ذکر است که مدت تحصيل در دانمارک جزو اين 9 سال مى باشد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport