جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به ترکیه 2024 ✔️ شرایط+ راه ها + مراحل

مهاجرت به ترکیه 2024

مهاجرت به ترکيه از طريق راه هايى مثل كار، تحصيل، سرمايه گذارى، ازدواج، تولد، پناهندگى و افراد موفق امکان پذير است و طبيعتا شرايط و الزمات هر كدام از روش هاى مذكور متفاوت است.

مشهورترين روش هاى مهاجرت به تركيه روش تحصيلى كه افراد مى توانند در دانشگاه هاى اين كشور به تحصيل بپردازند. دومين روش كارى بوده و سومين روش سرمايه گذارى در املاک و مستغلات به مبلغ حداقل 400 هزار دلار و کسب پاسپورت اين كشور مى باشد.

هزينه زندگى در تركيه به سبک زندگى افراد بستگى دارد اما به صورت ميانگين هزينه هاى يک شخص حدود 540 يورو در ماه بدون اجاره خانه مى باشد.

بهترين شهرها براى مهاجرت به تركيه عبارتند از؛ استانبول ،آنكارا، ازمير و آنتاليا است.

دريافت اقامت و تابعيت فقط از طريق كارى در صورت منعقد كردن قرارداد كارى، ازدواج با تبعه اين کشور و سرمايه گذارى در کشور ترکيه امكان پذير است.

جهت اطلاع از نحوه مهاجرت به تركيه و انتخاب مسير درست، در اين راستا موسسه Canadamie راهنماى مهاجرت به تركيه براى شما مى باشد و شما مى توانيد مشاوره تلفنى برقرار كنيد و اطلاعات دقيق تر اخذ كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

كشور تركيه در يک نگاه

در جدول زير يک نگاه کلى به کشور ترکيه مى پردازيم:

مساحت كشور تركيه 783,562 كيلومتر مربع
جمعيت 87,473,805
پايتخت آنكارا
دين اسلام
زبان رسمى تركى
واحد پول لير تركيه
حداقل دستمزد ماهانه 17,002.12 لير تركيه بعد احتساب ماليات
نرخ بيكارى 9.20%

 

در بخش هاى آتى صفر تا صد مهاجرت به تركيه و انواع روش های اخذ اقامت خواهيم پرداخت.

شرايط مهاجرت به تركيه

شرايط رفتن به تركيه شامل:

  • داشتن تمكن مالى براى زندگى
  • پاسپورت معتبر
  • بيمه درمانى
  • نداشتن سوابق كيفرى
  • رعايت شرايط سنى مرتبط با روش مهاجرت انتخاب شده
  • آماده سازى مدارک و اسناد

موارد مذكور براى دريافت ويزاى تركيه به صورت كلى مى باشد و براى اطلاع از جزئيات به سايت هاى رسمى مراجعه نماييد.

راه های مهاجرت به ترکیه

چگونه به ترکیه مهاجرت کنيم ؟ روش های مهاجرت به ترکیه شامل لیست زیر است:

  • مهاجرت به ترکیه از طریق کار (کافیست داری تخصص، مهارت و آشنايى به زبان ترکی یا انگلیسی داشته باشید، این ویزگی ها شما را واجد شرایط استفاده از روش مهاجرت کاری به ترکیه می کند)
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تولد
  • مهاجرت به ترکیه براى هنرمندان و افراد موفق
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

افرادی که به دنبال مهاجرت به ترکیه از طریق کار هستند، از طریق سایت‌های اینترنتی کاریابی این کشور، اقدام به این کار می نمایند. البته راه بهتر آن است که فرد خود به این کشور سفر نماید و به جستجوی کار بپردازد. براى اخذ ويزاى كار تركيه بايد در ابتدا يک پيشنهاد شغلى دريافت شود و سپس يک کارفرماى ترکى افراد درخواست کننده را تاييد بدهد.‌ معمولاً اين پروسه سخت است و لذا بهتر است افراد براى کار در اروپا، مثل کار در رومانى يا كار در بلژيک و يا کار در آمريكا و كار در كانادا اقدام کنند. در ادامه به بررسی شرایط ویزای کاری خواهیم پرداخت:

  • باید تسلط کافی به ترکی استانبولی یا انگلیسی داشته باشید.
  • مصاحبه با کارفرمای ترکیه ای انجام دهید.
  • سپس اخذ مجوز کار در ترکیه از وزارت کار و رفاه اجتماعی در ترکیه (MLSS)
  • در صورت موفقیت، اخذ اقات یکساله اعطا خواهد شد.
  • تمدید اقامت در صورت تمدید قرارداد کاری
  • نرخ بالای بیکاری از معضلات یافتن کار در این کشور است.

نمودار مربوط به نرخ بیکاری این کشور را مشاهده نمایید:

نرخ بیکاری ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های مهاجرت به ترکیه، مهاجرت از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه می باشد. تحصیل در ترکیه از دبستان و سن ۷ سالگی آغاز خواهد شد و در ادامه در مقطع دبیرستان و تا سن ۱۸ سالگی ادامه می یابد.

  • تحصیل در مدارس: تحصیل در مدارس دولتی ترکیه به صورت رایگان و به زبان ترکی می باشد. اما تحصيل در مدارس شبانه روزى تركيه نيازمند پرداخت هزينه است. در مقطع دانشگاه شرایط متفاوت است. در دانشگاه، امکان تحصیل به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ممکن است.
  • تحصیل در دانشگاه دولتی: افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه را دارند، باید به زبان ترکی استانبولی مسلط باشند و بايد آزمون ورودى جهت اخذ پذيرش دهند. هزينه تحصيل در ترکیه در دانشگاه هاى دولتى بين ساليانه 500 تا 1000 دلار متغير است.
  • تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه هاى خصوصى : تحصيل به زبان انگليسى در دانشگاه هاى ترکیه لازمه ارائه مدرک زبان آيلتس يا معادل آن مى باشد و هزينه تحصيل مرتبط به شهر محل تحصیل و رشته و مقطع كه بين 5 تا 25 هزار دلار متغير است.
  • طول تحصیل در مقاطع مختلف: تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی، ۴ سال به طول خواهد انجامید. پس از آن فرد به مدت زمان 2 سال می تواند در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه تحصیل نموده و سپس وارد تحصیل در دوره دکترا می گردد که نیاز به مدرک زبان آیلتس 7.0، مقالات متعدد بین المللی و تأییدیه استاد راهنما نیاز دارد.

اکثر رشته ها در در ترکیه دارای آزمون ورودی هستند. در جدول زیر می توانید جدول مربوط به دانشگاه های برتر ترکیه را مشاهده نمایید:

 

نام دانشگاه وب سايت رسمى دانشگاه
Anadolu Üniversitesi https://www.anadolu.edu.tr/
Bogaziçi https://bogazici.edu.tr/
Istanbul Üniversitesi https://www.istanbul.edu.tr/
Orta Dogu Teknik Üniversitesi https://www.metu.edu.tr/tr
Ankara Üniversitesi https://www.ankara.edu.tr/
Istanbul Teknik Üniversitesi https://www.itu.edu.tr/
Atatürk Üniversitesi https://www.atauni.edu.tr/
Hacettepe Üniversitesi https://www.hacettepe.edu.tr/
Dokuz Eylül Üniversitesi https://www.deu.edu.tr/
Koç Üniversitesi https://www.ku.edu.tr/

 

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی از مهمترین و بهترین روش های مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌ گذاری می باشد که روش های زیر را مور بررسی قرار خواهیم داد.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه ، خرید ملک در این کشور است. در صورتی که متقاضی خرید ملک در ترکیه بتواند در ترکیه به میزان مبلغ 400 هزار دلار، ملک خریداری نماید می تواند اقامت دائم و تابعیت کشور ترکیه را دریافت کند.

در صورت سرمايه گذارى با مبلغ كمتر از 400 هزار دلار ، اقامت داده شده اقامت توريستى بلند مدت است و اجازه كار براى فرد وجود ندارد.

مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک

اجاره ملک يا كيمليک ترکيه برای افرادی که قصد دارند مجوز اسکان بیشتر از 6 ماه دست یابند، مناسب است. شخص با ارائه اجاره نامه، می تواند اقامت یکساله دریافت نماید. البته باید خاطر نشان کرد که در این روش ریسک عدم تمدید بسیار بالاست. همچنین این روش دارای اثار اقامتی نبوده و منجر به اخذ پاسپورت نخواهد شد. در حال حاضر مهاجرت به تركيه از طريق اجاره ملک بسته شده است.

مهاجرت ترکیه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه با محدودیت هایی برای ایرانیان همراه است و این به دلیل وجود تحریم های آمریکا علیه ایران می باشد.  شرايط ثبت شركت در تركيه استخدام 10 كارمند ترک در شرکت و حداقل حقوق اداره کار بايد به آن ها پرداخته شود که اين مبلغ حدود 15 تا 20 هزار لير در ماه است و از اين طريق متقاضى مى تواند به اقامت موقت دست پيدا كند. جهت ثبت شرکت در ترکیه لازم است که افراد مراحل زیر را طی کنند:

  • مراجعه به اداره مالیات ترکیه و اخذ  کد مالیاتی
  • نوتر کردن اساسنامه و اسناد و مدارک مربوط پرداخته و مراجعه به اداره ثبت شرکت ها
  • تکمیل و ارسال مدارک به مراجع ذیصلاح
  • اخذ مجوز اقامت

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

افرادی می‌توانند از طریق ازدواج به این کشور مهاجرت نمایند و یا اقامت ترکیه را به دست آورند که یا با شخص تبعه ترکیه ازدواج کنند یا با شخصی که اقامت دائم یا پاسپورت ترکیه را دارد ازدواج نماید. فردی که بخواهد مهاجرت از طریق ازدواج داشته باشد، ابتدا اقامت موقت 3 تا 5 ساله را اخذ می نماید و در صورتی که ازدواج با فرد مورد نظر بیش از این مدت زمان به طول بیانجامد فرد می تواند اقامت دائم خود را به دست آورد. در این مدت فرد باید به زبان ترکی مسلط باشد و بتواند در فرهنگ کشور ترکیه ادغام گردد.

شرایط مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت از طریق تولد

مهاجرت ترکیه و اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد، امکان پذیر نمی باشد. به طور کلی در زمینه اخذ اقامت و یا تابعیت از طریق تولد، کشورها به دو بخش تقسیم بندی می گردند؛

  • سیستم خاک: کشورهایی که بر اساس سیستم خاک تابعیت خود را به نوزاد متولد شده اعطا می کنند، بر این اساس که وی در خاک آن کشور متولد شده است، وی را واجد شرایط برای اخذ تابعیت می‌دانند. البته این امر مستلزم آن است که نوزاد متولد شده دارای پدر یا مادری باشد که اقامت موقت یا دائم کشورهایی که سیستم خاک را مورد پذیرش قرار می‌دهند داشته باشند. از جمله کشور هایی که سیستم خاک را مورد پذیرش قرار داده اند می توان به کانادا، آمریکا و برزیل اشاره کرد.
  • سیستم خون: اکثر قریب به اتفاق کشورها، سیستم خون را مورد پذیرش قرار دادند؛ به این ترتیب که تابعیت نوزاد بر اساس تابعیت پدر یا مادر وی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی به هیچ عنوان توسط canadamie توصیه نمی گردد و خدماتی نیز در این زمینه ارائه نمی شود. دلیل این امر این است که پناهندگی ترکیه یکی از سخت ترین و در عین حال خطرناک ترین راه های مهاجرت می باشد. افرادی که به دنبال پناهندگی در ترکیه هستند باید از طریق ریاست اداره مهاجرت وزارت كشور جمهورى ترکیه به نشانى https://en.goc.gov.tr برای “حمایت بین المللی” درخواست دهند. این روند برای کسانی است که به دلیل درگیری، آزار و اذیت یا خطر از کشور خود فرار کرده اند. ترکیه حفاظت موقت ارائه می دهد، به ویژه برای کسانی که به تعداد زیاد از مناطق جنگ زده وارد می شوند. پناهجویان باید مراحل قانونی را دنبال کرده و در مقامات ترکیه ثبت نام کنند، که در طول اقامت آنها حقوق و مسئولیت های خاصی را به آنها اعطا می کند.

شرايط پناهندگى در ترکيه

ترکیه همچنان میزبان جمعیت زیادی از پناهندگان، از جمله حدود 3.2 میلیون پناهنده سوری ثبت نام شده و حدود 222,000 پناهجو از سایر ملیت ها است. دولت ترکیه، از طریق ریاست مدیریت مهاجرت (PMM)، حفاظت موقت، پوشش نیازهای اساسی مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش، و دسترسی محدود به بازار کار را فراهم می کند. مقررات حفاظت موقت حقوق معینی را اعطا می‌کند و تعهدات پناهندگان را مشخص می‌کند، و به آنها کمک می‌کند تا در عین حصول اطمینان از حمایت لازم ادغام شوند. شايان ذكر است كه تعداد زيادى از پناهندگان مهاجرت به اروپا و مهاجرت به آمریکا از طريق تركيه مى دانند چون معتقدند که اين روش سريعتر آن ها را به اين كشور ها مى رساند.

مهاجرت به ترکیه برای هنرمندان و افراد فوق موفق

یکی دیگر از راه های مهاجرت به ترکیه، مهاجرت افراد موفق یا هنرمند به این کشور است. افرادی که در سطح بالایی به لحاظ هنری، درسی، ورزشی و بیزینسی قرار دارند می توانند با روشهای ویژه تری نسبت به دیگران به این کشور مهاجرت نمایند. در ادامه به شرایط مورد نیاز در این روش خواهیم پرداخت:

  • افرادی که ورزشکار یا هنرمند هستند باید دارای جوایز داخلی و بین‌المللی بوده و شهرتی نسبی در کشور خود یا سطح جهان داشته باشند.
  • جوایز اسکار، مدال المپیک، حضور در باشگاه های معتبر و اثبات تاجر موفق، شانس اخذ اقامت را بالا می برد.
  • اثبات کسب درامد از راه هنری یا ورزشی خود و تامین هزینه های خود

قوانین مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به این کشور یکسری قوانین پایه وجود دارد. اتباع خارجی باید ویزای مناسب برای مقاصد اقامتی خود مانند گردشگری، کار، تحصیل یا الحاق خانواده دریافت کنند. ویزا باید حداقل یک ماه قبل از طریق دفاتر کنسولی ترکیه یا به صورت آنلاین برای متقاضیان واجد شرایط درخواست شود. داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل 60 روز پس از مدت زمان ویزا ضروری است. اقامت های کوتاه مدت نمی تواند از 90 روز در 180 روز تجاوز کند و کسانی که قصد اقامت طولانی تری دارند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. برای کار در ترکیه، افراد باید هم ویزای کار و هم مجوز کار را داشته باشند و کارفرما مدارک مربوطه را به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه ارائه کند. تمامی متقاضیان ویزا ملزم به داشتن بیمه درمانی معتبر در طول اقامت خود هستند.

مراحل مهاجرت به ترکیه

براى مهاجرت به تركيه از كجا شروع كنم؟ در این بخش به مراحل مهاجرت به ترکیه به صورت گام به گام خواهیم پرداخت. این مراحل به شرح ذیل هستند:

  • برگزیدن روش اقدام: شما در این مرحله باید با احتساب شرایط خود و موضوعات پیش رو به انتخاب مناسب ترین روش مهاجرت برای خود بپردازید.
  • ورود به ترکیه: در این قدم شما باید برای اعلام درخواست اقامت، وارد این کشور بشوید. بهتر است این درخواست بعد از 3 روز اول و قبل از اتمام 90 روز (مدت بدون نیاز به ویزا) اتفاق بیافتد.
  • احراز شرایط روش منتخب: در این مرحله شما نسبت به روش منتخب خود، باید جهت احقاق شرایط مورد نیاز جهت موافقت با درخواست خود، اقدام نمایید. موضوعات متنوع و گوناگونی بسته به نوع مهاجرت وجود دارد، اما شما بصورت کلی باید:
    • ثبت درخواست در سایت iResidence
    • انجام مصاحبه
    • ارائه گواهی بیمه
    • گواهی وجود محل اقامت
    • تمکن مالی جهت اقامت

مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه

براى مهاجرت به تركيه چه مدارکى لازم است؟ بسته به شرایط شما ممکن است مدارک متفاوتی درخواست شود. اما مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه که باید بصورت عمومی فراهم شوند، در ذیل به انها شاره شده است:

  • ارائه پاسپورت با مدت اعتبار حداقل 6 ماه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدارک بیمه با اعتبار پوشش دهنده تمام مدت اقامت
  • چهار عکس پاسپورتی
  • مدارک خرید ملک
  • دعوت نامه توسط شرکت
  • ارائه گواهی ازدواج
  • ارائه پاسپورت فرزندان

هزینه مهاجرت به ترکیه

براى مهاجرت به تركيه چقدر پول لازم است؟ جهت مهاجرت و دریافت اقامت از ترکیه شما می بایست انواعی از درخواست ها و پروسه ها را تکمیل نمایید که امکان دارد، دارای هزینه باشند. در ذیل به موارد اصلی هزینه مهاجرت به ترکیه اشاره می کنیم:

 

عنوان هزینه 
خريد ملک حداقل 400 هزار دلار
تحصيل  دانشگاه هاى دولتى بين 500 الى 1000 دلار

دانشگاه هاى خصوصى 5000 الى 25000 دلار

ثبت شرکت بسته نوع شرکت متغير است.
كار بسته به قرارداد كارى متغير است.

 

شايان ذكر است كه اين مبالغ ثابت نيست و به صورت مستمر در حال تغيير است.

هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه، بستگی به سبک زندگی فرد دارد. در ترکیه نیز مانند همه کشورهای دنیا هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ کشور نسبت به شهرهای کوچک تر بیشتر است. به عنوان مثال براى مهاجرت به استانبول فرد بايد هزينه هاى بالاترى را متحمل كند. در كنار استانبول، شهرهاى ديگرى نظير ازمیر، آنکارا و… بیشتر از هزینه های زندگی در شهرهای کوچک این کشور می‌باشد. هزينه زندگى در تركيه براى يک نفر ماهانه چيزى حدود 540 يورو تعريف شده است. اين مبلغ بدون در نظر گرفتن اجاره مى باشد. در جدول که برای شما عزیزان تهیه شده است می توانید هزینه برخی از کالاها و هزینه های اجاره ملک در ترکیه را مشاهده نمایید:

 

کالا یا خدمات قیمت لیره
غذا در رستوران ارزان 300.00
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط 1,200.00
بطری آب 0.33 لیتری 16.45
نوشابه 0.33 لیتری (کوکا/پپسی) 42.18
بطری شیر 1 لیتری 31.52
نان 500 گرمی 34.85
1 کیلوگرم برنج 59.07
1 کیلو سینه مرغ 189.61
1 کیلوگرم گوشت گاو 630.91
1 لیتر بنزین 40.80

 

در جدول زیر نیز می توانید هزینه های اجاره ملک در ترکیه را نیز مشاهده بفرمایید:

 

اجاره و خرید آپارتمان هزینه به لیر (ماهانه)
اجاره آپارتمان 1 خوابه داخل شهر 19,835.35
اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج شهر 14,013.31
اجاره آپارتمان 3 خوابه داخل شهر 33,547.09
اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج شهر 23,347.41

اخذ اقامت دائم و تابعیت ترکیه

بر طبق مواردی که گفته شد، سه راه منجر به اخذ تابعیت کشور ترکیه خواهد شد:

  • مهاجرت کاری
  • سرمایه گذاری در ترکیه
  • ازدواج با تبعه کشور ترکیه

تحصیل منجر به اقامت نمی شود. مهاجرت تحصیلی به ترکیه منجر به اخذ اقامت و یا تابعیت ترکیه نخواهد شد بلکه فرد باید پس از تحصیل خود به کار در این کشور برسد و بتواند پنج سال را به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار گردد تا اقامت دائم ترکیه را اخذ نماید.

بهترين روش مهاجرت به تركيه

یکی از محبوب ترین روش ها برای اخذ تابعیت کشور ترکیه برای ایرانیان، روش مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری و یا خرید ملک است. همانطور که پیشتر نیز خدمت شما عزیزان بیان شد، با مهاجرت به تركيه از طريق خريد ملک، فرد می تواند پاسپورت کشور را براى خود و خانواده يعنى همسر و بچه هاى زير 18 سال اخذ كند. حداقل سرمايه براى مهاجرت به تركيه از طريق خريد ملک 400 هزار دلار است که ممکن است اين مبلغ به 600 هزار دلار برسد. توى اين برنامه اجازه كار وجود دارد. افرادی که بتوانند به میزان 400 هزار دلار در کشور ترکیه خرید ملک کنند می‌توانند پس از ۶ ماه، پاسپورت ترکیه را اخذ نمایند.

با توجه به اينكه تركيه نرخ تورم بالايى دارد، مى توان در كشور هاى اروپايى كه وضعيت اقتصادى مستقر دارند، خريد ملک انجام داد و به اقامت و پاسپورت رسيد. خريد ملک در مجارستان، خريد ملک در اسپانيا و خريد ملک در يونان در حال حاضر بهترين گزينه محسوب مى شوند.

مشاوره مهاجرت به ترکیه

سوالات زيادى در زمينه مهاجرت به تركيه مطرح مى شود. از جمله؛ نحوه مهاجرت به تركيه؟ و آيا تركيه براى مهاجرت خوب است؟ مشاوره رایگان مهاجرت به ترکيه بهترین پاسخ به سوال طرح شده است. مشورت با افراد آگاه و دارای تجربه در زمینه مذکور است که مانند یک راهنما تا رسیدن فرد به هدفش، همراهی می کند. یک مشاوره زبده، با توجه به شرایط، مهارت و میزان سرمایه هر متقاضی است که انتخاب می کند کدام راه مناسب وی بوده و با آگاهی از قوانین و شرایط هر راه مهاجرتی، کمک می کند تا فرد با صرف کمترین هزینه و زمان، مجوز اسکان را به دست آورد. مشاوران و کارشناسان canadamie با گذشته ای درخشان در امر مهاجرت، اینجا هستند تا آینده ای پر از امید و موفقیت را برای علاقه مندان به زندگی در کشور ترکیه بسازند. افراد می توانند از طریق راه های ارتباطی موجود، سوال ها و دغدغه هایشان را از کارشناسان پرسیده و ابهامات خود را برطرف نمایند.

بهترين شهرها براى مهاجرت به تركيه

برخی از محبوب ترین شهرهاى تركيه برای مهاجران اغلب عبارتند از:

  • استانبول
  • آنکارا
  • ازمیر
  • آنتالیا

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

شرایط مناسب تا حدودی در کشور ترکیه فراهم است اما در بعضی مواقع، مشکلات و چالش هایی را هم برای فرد به وجود خواهد آورد. در ادامه به مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه توجه فرمایید:

مزایا

  • آب و هوای مطبوع
  • قیمت ارزان خانه در بعضى مناطق
  • موفق در صنعت توریسم و وجود شغل های گوناگون به دلیل این موفقیت
  • خدمات درمانی مناسب
  • قیمت مناسب برای خرید پوشاک و غذا

معایب

  • سختی در یافتن بعضی از مشاغل
  • غذای محدود و تنوع پایین
  • لزوم تسلط به زبان ترکی
  • عدم مهاجر پذیری بعضی از مردم ترکیه
  • عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم بومی
  • وضعيت تركيه براى مهاجرت به دليل نرخ بالاى تورم و بيكارى براى برخى نامرغوب است.

سوالات متداول

بهترين روش مهاجرت به تركيه با خانواده کدام است؟

روش خريد ملک با حداقل مبلغ 400 هزار دلار .

بهترين رشته براى مهاجرت به تركيه كدام است؟

بهترین رشته ها جهت مهاجرت تحصيلى به تركيه شامل؛ رشته منسوجات و طراحى، مديريت بازرگانى، علوم و مهندسى كامپيوتر

آيا مهاجرت به تركيه با مدرک فنى حرفه اى امکان پذير است؟

دريافت جاب آفر از يک کارفرما در تركيه شرايط سخت و پيچيده دارد و افراد بايد روزمه عالى داشته باشد ، بنابراین داشتن مدرک فنى حرفه اى شانس اخذ ويزاى كارى را كم مى كند.

سايت رسمى مهاجرت به تركيه چيست؟

سايت اداره مهاجرت تركيه به اين نشانى  https://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa مى باشد.

آيا انتخاب وكيل مهاجرت به تركيه، پروسه مهاجرت و آماده سازى مدارک را آسانتر مى کند؟

بله، بهره مندى از خدمات وکيل با تجربه باعث آسانتر شدن پروسه و مراحل آماده کردن مدارک مى باشد.

نتیجه گيرى

مهاجرت به تركيه بسته به شرايط هر فرد متفاوت است. سريعترين روش معرفى شده براى رسيدن به اقامت و پاسپورت خريد ملک به ارزش 400 هزار دلار مى باشد. از ديگر روش هاى محبوب جهت مهاجرت به تركيه تحصيل و كار مى باشد. در كنار اين مزايا، تركيه از نرخ بيكارى و تورم بالايى برخوردار است ، درنتيجه وضعيت اقتصادى اين كشور در مقايسه با اروپا متزلزل است و اروپا از سوى ديگر مزاياى منحصر به فردى جهت مهاجرت و زندگى ارائه مى دهد. شما براى دريافت اطلاعات بيشتر در رابطه با مهاجرت به تركيه با مشاورين ما در موسسه مهاجرتى Canadamie تماس حاصل نماييد.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport