جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک ✔️قیمت خانه در ایتالیا 2024

مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

شرایط اصلی مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک و اقامت ایتالیا در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد. در حال حاضر و با قوانین فعلی کشور ایتالیا به صرف خرید ملک نمی توان به اقامت کشور ایتالیا رسید. این کشور در حال حاضر ویزای طلایی (Golden Visa) برای خرید املاک و مستغلات ندارد.

شرایط اخذ اقامت این کشور با برنامه هایی همچون برنامه های خودحمایتی یا همان تمکن مالی برای علاقه مندان وجود دارد. در این برنامه فرد متقاضی باید نشان دهد که سالانه 100 هزار یورو درآمد دارد و اگر در کشور ایتالیا ملکی خریداری نماید می تواند این مبلغ را تا 35 هزار یورو کاهش دهد.

علاقه مندان به سرمایه گذاری در ایتالیا می توانند با اخذ ویزای توریستی 5 ساله یا داشتن اقامت ایتالیا از طریق روش های دیگر مهاجرتی برای خرید خانه در ایتالیا اقدام نمایند. در این خصوص هر گونه ابهامی که داشته باشید می توانید با کارشناسان موسسه canadamie آن را در میان بگذارید و درخواست مشاوره اولیه رایگان دهید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

خرید ملک در ایتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی فوق العاده و آب و هوای بسیار عالی، همواره علاقه مندان بسیاری را برای زندگی در این کشور سوق می دهد.

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که در قوانین این کشور، صرف خرید خانه ارزان در ایتالیا و یا حتی خانه گران قیمت در این کشور منجر به اقامت نمی شود. علاقه مندان به اخذ اقامت این کشور می توانند با روش ها دیگر مهاجرت همچون روش های کاری، تحصیلی و خودحمایتی و یا دیگر روش ها به اقامت ایتالیا دست یابید.

علاقه مندان به سرمایه گذاری در املاک در کشور ایتالیا باید این نکته را بدانند که برای خرید ملک در این کشور یا باید اقامت این کشور را داشته باشند و یا دارای ویزای توریستی 5 ساله داشته باشند. این در حالیست که برخی از کشورهای اروپایی مانند پرتغال، یونان و اسپانیا به افرادی که با مبالغ خاصی در این کشور اقدام به خرید ملک نمایند اقامت می دهند.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک

همانطور که بررسی گردید در کشور ایتالیا تنها به دلیل خرید ملک نمی توان به اقامت رسید و با داشتن شرایط اقامتی و یا ویزای توریستی 5 ساله می توانید از خرید ملک در این کشور به منظور سرمایه گذاری بین المللی استفاده نمایید.

اگر شما ملکی در ایتالیا خریداری کنید، می‌توانید به عنوان مالک آن ملک از ویزای توریستی استفاده کنید و به طور موقت به ایتالیا سفر کنید. اما این ویزا به شما اجازه اقامت بلندمدت و یا اقامت دائم را نمی‌دهد.

افرادی که تمکن مالی کافی دارند و می‌توانند بدون نیاز به کار کردن در ایتالیا زندگی کنند، می‌توانند برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای خودحمایتی درخواست دهند. خرید ملک می‌تواند به این افراد کمک کند تا واجد شرایط این نوع ویزا شوند.

اگر شما ملکی با ارزش قابل توجه در ایتالیا خریداری کنید و همزمان به سرمایه گذاری در روش هایی که با اقامت همراه هستند، بپردازید ممکن است بتوانید اقامت ایتالیا را از طریق سرمایه‌گذاری دریافت کنید.

 

مراحل قانونی مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

خرید ملک یک پروسه تخصصی می باشد و با توجه به جزییات قوانین موجود در هر کشور توصیه می شود که در پروسه های خرید ملک در ایتالیا و دیگر کشور ها حتماً از مشورت و حضور یک وکیل متخصص در املاک و مستغلات استفاده نمایید. در ادامه اصلی ترین مراحل پروسه خرید ملک به اختصار بررسی گردیده است.

  1. دریافت کد مالیاتی

دریافت کد مالیاتی (CODICE FISCALE) از الزامات پروسه خرید ملک در ایتالیا می باشد و در صورت بروز مشکل در پروسه خرید ملک و انجام معامله الزامی می باشد. این کد مشابه شماره تأمین اجتماعی در ایالات متحده یا شماره بیمه ملی صادر شده در انگلستان می باشد و یک کد 16 رقمی می باشد و این کد توسط اداره مالیات ایتالیا صادر می گردد.

  1. افتتاح حساب بانکی

برای خرید ملک در ایتالیا متقاضی باید حتماً حساب بانکی داشته باشد و در غیر این صورت بایستی حتماً قبل از شروع پروسه، برای باز کردن حساب بانکی به نام خریدار اقدام نماید.

  1. نامه رسمی پیشنهاد خرید

هنگامی که متقاضی علاقه به خرید ملکی دارد باید تقاضای خود را به صورت کتبی اعلام نماید و در صورت پذیرش این درخواست توسط فروشنده، وی متعهد می شود در بازه زمانی خاصی ملک را به دیگر خریداران عرضه ننماید تا فرآیند خرید تکمیل گردد.

  1. کنترل مالکیت

قبل از شروع به کار معامله باید کنترل مالکیت (CADASTRAL CHECKS) انجام گیرد تا مشخص شود که فروشنده مالک قانونی می باشد و یا اینکه فروشنده بابت ملک مورد معامله بدهکاری و وامی نداشته باشد.

  1. توافق پیشنهاد فروش

این توافق نامه یک سند قانونی است که در آن مبلغ معامله ملک و تاریخ و دیگر اطلاعات و حقوق مالکیت مشخص می گردد. این پروسه به صورت معمول یک الی سه ماه پس از توافق پیشنهادی فروش انجام می شود. زمانی که این قرارداد امضاء شد، تأییدیه ای صادر می گردد.

با توجه به توافق انجام شده معمولاً در حدود ده درصد از قیمت ملک پرداخت می گردد. این مبلغ در صورتی که خریدار از ادامه معامله منصرف گردد این مبلغ اولیه به وی باز نخواهد گشت. به صورت کلی دو نوع قرارداد وجود دارد؛ سند عمومی و خصوصی، که هر دو سند توسط دفتر اسناد رسمی قابلیت تایید دارد.

  1. تقاضا برای خرید

تقاضای خرید (Rogito) و قرارداد نهایی در دفتر اسناد رسمی و بعد از امضای توافق پیشنهادی فروش صادر شده و از سوی دو طرف معامله امضاء می گردد و پرداخت نهایی انجام می گردد و معامله به اتمام می رسد. دفتر اسناد رسمی یک نسخه گواهی نامه فروش را صادر می نماید و ثبت زمین انجام می گردد.

 

ویزای طلائی ایتالیا با خرید ملک

خیر، خرید ملک به‌تنهایی برای دریافت ویزای طلائی (Golden Visa) در ایتالیا کافی نیست. ویزای طلائی ایتالیا بیشتر به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر و مشخص‌تر از جمله سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ایتالیایی یا ایجاد شغل در این کشور اختصاص دارد. اگر قصد دارید از طریق سرمایه‌گذاری در ایتالیا اقامت بگیرید، می توانید از طریق روش های خود حمایتی یا ثبت شرکت اقدام نمائید.

 

هزینه های خرید ملک و اجاره ملک در ایتالیا

وضعیت اقتصادی کشور ایتالیا در مقایسه با بسیاری از کشور های اروپایی شرایط مناسبی ندارد و ثبات اقتصادی در این کشور خیلی قابل پیش بینی نمی باشد ولی به صورت کلی در سال های اخیر شرایط رو به بهبود بوده است. در هفت سال گذشته وضعیت قیمت املاک به صورت کلی در اکثر کشور های اروپایی رو به افزایش بوده است؛ ولی در ایتالیا شرایط متفاوت است.

در جدول زیر به میانگین قیمت خانه های نوساز در اصلی ترین شهر های ایتالیا و همچنین درصد تغییر قیمت آن ها نسبت به سال قبل را مشاهده می فرمایید.

 

شهر میانگین قیمت هر متر مربع تغییر قیمت به درصد
رم 6300 EUR 1.2 +
میلان 6750 EUR 3.3 +
فلورانس 4800 EUR 0.8 +
تورین 4450 EUR 2.3 +
ناپل 3700 EUR 0.7 +
بولونیا 3300 EUR 6.6 +
جنوا و پالرمو 2900 EUR 0.4 +

 

متقاضیان خرید ملک در ایتالیا باید این نکته را بدانند که در پروسه خرید ملک باید در حدود 10-20 درصد قیمت املاک را به عنوان هزینه های جانبی در نظر بگیرند که این هزینه ها شامل کمیسیون عامل فروش (در حدود 3 درصد)، هزینه تمبر مالیاتی (برای خانه اول 2 درصد و برای خانه دوم 9 درصد)، مالیات ثبت (نرخ ثابت 50 یورو)، مالیات مالکیت (نرخ ثابت 50 یورو)، مالیات بر ارزش افزوده (برای املاک بالای 5 سال کارکرد، خانه اول 4 درصد و برای خانه دوم 10 درصد و برای خانه لوکس 22 درصد)، تمر مالیاتی (نرخ ثابت 200 یورو)، مالیات زمین (نرخ ثابت 200 یورو) و موارد جزیی دیگری می باشند.

به علاوه هزینه های اضافه دیگری برای خریداران خارجی مانند هزینه استخدام وکیل، نقشه بردار و معمار برای بازرسی و مترجم نیز ممکن است به مبالغ فوق اضافه شود.

به صورت کلی به دلیل کنترل اجاره بها از سوی دولت این کشور و محدودیت هایی که وضع می نماید در مقایسه با دیگر کشورها پایین تر است و این عامل نیز می تواند یکی از عوامل بازدارنده خرید ملک در ایتالیا باشد.

میانگین قیمت اجاره بها به صورت میانگین در کشور ایتالیا در جدول زیر نمایش داده شده است. این هزینه ها به صورت میانگین بوده و ممکن است در شهرهای مختلف متفاوت باشد. برای خرید خانه ارزان در ایتالیا بهتر است قیمت خرید خانه در شهرهای کوچکتر و یا حاشیه شهرها را بررسی نمایید.

 

ردیف شهر هزینه ماهانه به یورو
1 خانه یک خوابه در مرکز شهر 603.62
2 خانه یک خوابه در حاشیه شهر 466.05
3 خانه سه خوابه در مرکز شهر 1105.64
4 خانه سه خوابه در حاشیه شهر 793.45

 

با توجه به تمام مسائلی که در بالا مطرح گردید اما برای خرید ملک، در کشور ایتالیا شما قادر خواهید بود که وام مسکن دریافت نمایید. اکثر بانک های این کشور به متقاضیان خارجی علاقه مند به خرید ملک وام مسکن می پردازند.

برای انجام این پروسه باید کتباً درخواستی از سمت خریدار به بانک ارسال گردد و سپس بانک اطلاعات متقاضی خرید ملک را بررسی می نماید و در ادامه یک نفر بازرس به منظور بررسی اموال و دارایی های خریدار انتخاب می گردد و گزارش شرایط را به بانک ارائه می کند.

پس از انجام این مرحله، دفتر اسناد رسمی نیز گزارشی را به بانک مورد نظر ارسال می نماید که در آن ذکر شده که فروشنده مالکیت ملک را به خریدار انتقال داده است و در انتها بانک با بررسی مسائل مالی مرتبط به معامله، وام مسکن متقاضی را تایید و صادر می نماید.

 

مزایا و معایب خرید ملک در ایتالیا

خرید ملک در ایتالیا می‌تواند یک فرصت سرمایه‌گذاری خوب باشد، اما نیازمند مطالعه و بررسی دقیق است تا ریسک‌های آن کاهش یابد. در اینجا مزایا و معایب خرید ملک در ایتالیا را ذکر خواهیم کرد:

مزایای خرید ملک در ایتالیا:

  • افزایش ارزش دارایی در طول زمان
  • امکان اجاره دادن ملک و کسب درآمد منظم
  • امنیت سرمایه‌گذاری در بازار ملک ایتالیا
  • تنوع در انتخاب ملک با توجه به بودجه و سلیقه
  • امکان استفاده شخصی از ملک در صورت نیاز
  • ثبات قوانین و مقررات در زمینه خرید و فروش ملک
  • فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

معایب خرید ملک در ایتالیا:

  • هزینه‌های بالای خرید و مالکیت (مالیات، هزینه‌های قانونی و جرایم)
  • محدودیت‌های قانونی برای خارجی‌ها در برخی مناطق
  • عدم آشنایی کافی با قوانین و مقررات محلی
  • ریسک بازگشت سرمایه در صورت فروش زودهنگام
  • احتمال کاهش ارزش ملک در برخی مناطق

 

نکات مهم خرید و اجاره خانه در ایتالیا

خرید یا اجاره خانه در ایتالیا می‌تواند برای افراد خارجی چالش‌هایی داشته باشد. در ادامه، برخی از نکات مهمی که باید در این زمینه در نظر بگیرید را قید کرده ایم:

  • توصیه می شود با مشورت وکیل برای انجام فرآیندهای قانونی اقدام کنید.
  • هزینه‌های خرید ملک مانند مالیات انتقال مالکیت، هزینه‌های قانونی، اداری و هزینه‌های واسطه‌گری را در نظر داشته باشید.
  • قرارداد اجاره باید به صورت رسمی و ثبت شده باشد.
  • میزان رهن و اجاره باید مطابق قوانین باشد.
  • بررسی کنید که ملک مورد نظر شما به چه میزان به خدماتی مانند حمل و نقل عمومی، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس دسترسی دارد.

 

خدمات موسسه canadamie در زمینه خرید ملک در ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک برای افراد خارجی به دلیل مسائل مختلف مرتبط به امور مالیاتی و اسناد رسمی و شرایط مالی معامله و بسیاری دیگر از عوامل نیاز به مشورت و همراهی وکیل ایتالیایی مسلط به زبان و حقوق املاک دارد.

انجام شخصی این پروسه ها ممکن است بسیار گیج کننده و پرریسک باشد و به قیمت از بین رفتن سرمایه متقاضی تمام شود. موسسه canadamie با 15 سال سابقه درخشان در بحث مهاجرت و سرمایه گذاری می تواند با کمک وکلای محلی شما را در امر خرید ملک در ایتالیا و دیگر کشورهای جهان یاری نماید.

این موسسه همواره تلاش نموده است که در سالیان فعالیت خود با همکاری و کمک برترین وکلای محلی در هر کشور ارتباط داشته و همکاری نماید و تلاش نموده است که بهترین عملکرد را برای موفقیت مراجعین خود داشته باشند.

موسسه canadamie با بهره گیری از علم و تجربه مدیر موسسه به صورت تخصصی در خصوص مقاصد سرمایه گذاری و خرید ملک به مراجعین خود خدمات رسانده و علاوه بر تهیه ویدئوها و مقالات به روز و با اطلاعات جامع از منابع معتبر به صورت تخصصی نیز مشاوره سرمایه گذاری ارائه می نماید.

این مشاوره ها با بررسی شرایط سرمایه گذاری و همچنین شرایط اقامتی کشور های مختلف انجام می شود. در نتیجه با توجه به اهداف سرمایه گذاری و مهاجرتتان بهترین مقاصد به شما عزیزان معرفی می گردد.

 

سوالات متداول

آیا با خرید ملک در ایتالیا می توان اقامت این کشور را گرفت؟

خیر، مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک ممکن نمی باشد.

 

آیا ویزای طلائی ایتالیا با خرید ملک قابل اخذ است؟

خیر، خرید ملک به‌تنهایی برای دریافت ویزای طلائی (Golden Visa) در ایتالیا کافی نیست.

 

در چه صورت می توان اقامت ایتالیا را از طریق خرید ملک گرفت؟

اگر شما ملکی با ارزش قابل توجه در ایتالیا خریداری کنید و همزمان به سرمایه گذاری در روش هایی که با اقامت همراه هستند، بپردازید ممکن است بتوانید اقامت ایتالیا را از طریق سرمایه‌گذاری دریافت کنید.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport