جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به انگلستان 2024 ✔️ انواع روش ها (راحت ترین راه + هزینه ها)

مهاجرت به انگلستان – 9 روش اصلی برای مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلیس از طریق 9 مسیر اصلی و مهم تحصیل، کار، سرمایه گذاری، الحاق خانواده، از طریق دعوتنامه، تولد، ازدواج، افراد دارای استعداد خاص و پناهندگی میسر می باشد. افراد برای ورود به این کشور از طرق مختلف باید ویزا داشته باشند. از جمله شرایط مهاجرت به انگلیس که در تمامی ویزاها لازم است داشتن تمکن مالی تامین هزینه زندگی، داشتن مدرک زبان با سطوح متفاوت بسته به روش، بیمه سلامت می باشد. راحت ترین روش های کشور انگلیس برای مهاجرت را می توان در دسته بندی های تحصیل، سرمایه گذاری معرفی کرد. شرایط کلی و عمومی مهاجرت به انگلستان که توسط دولت انگلستان تعیین شده است عبارت اند از:

گذرنامه معتبر
دسته ویزا
حمایت مالی(برای اسکیل ورکر)و یا تمکن مالی
تسلط به زبان انگلیسی
تست سل (TB)
نداشتن سوابق کیفری
محل اقامت
گواهی پزشکی

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط مهاجرت به انگلیس

شرایط مهاجرت به انگلیس بسته به نوع ویزا یا مسیر مهاجرتی که دنبال می کنید می تواند متفاوت باشد.

در اینجا برخی از شرایط و الزامات رایج وجود دارد:

مسیر مهاجرت شرایط
مهاجرت کاری انگلیس پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای بریتانیایی

تمکن مالی 1200 پوند

تسلط به زبان حداقل سطح B1

سن حداکثر 40 سال

کسب امتیاز 70 در امتیاز بندی اسکیل ورکر

مهاجرت تحصیلی انگلیس نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی در بریتانیا.

مهارت زبان انگلیسی آیلتس 5.5 الی 7

تمکن مالی 7 تا 9 هزار پوند سالانه

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری سرمایه گذاری 2 میلیون پوند یا بیشتر

ایده تجاری تایید شده

تسلط به زبان انگلیسی در سطح B2

مهاجرت از طریق ازدواج ازدواج یا رابطه طولانی مدت با یک شهروند یا مقیم بریتانیا

اثبات رابطه واقعی

تمکن مالی

تسلط به زبان حداقل سطح A1-A2

مهاجرت از طریق پناهندگی فرار از آزار و اذیت یا خطر در کشور خود.

 

مراحل مهاجرت به انگلیس

مراحل مهاجرت به انگلستان بستگی به نوع ویزا یا برنامه مهاجرتی دارد که شما انتخاب می‌کنید. در اینجا یک چک‌ لیست کلی از مراحل مهاجرت به انگلستان ذکر شده است:

  • انتخاب نوع ویزا یا برنامه مهاجرت: تعیین کنید که می‌خواهید از کدام نوع ویزا یا برنامه مهاجرتی استفاده کنید.
  • بررسی شرایط و الزامات: مطالعه و درک دقیق از شرایط و الزامات مربوط به نوع ویزا یا برنامه مهاجرتی که انتخاب کرده‌ اید.
  • تهیه مدارک: جمع‌آوری و تهیه تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا یا برنامه مهاجرتی، از جمله مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، و تاییدیه‌های مربوط به تخصص یا حرفه‌ ی خود.
  • پرداخت هزینه‌ها: پرداخت هزینه‌ های مرتبط با درخواست ویزا یا برنامه مهاجرت، شامل هزینه ویزا، هزینه سرویس‌های مهاجرتی، و هزینه‌های دیگر.
  • ثبت نام آنلاین: ثبت نام در سایت رسمی مربوط به مهاجرت به انگلستان یا سیستم آنلاین مربوط به نوع ویزا یا برنامه مهاجرتی.
  • تکمیل فرم درخواست
  • تایید ویزا توسط مقامات: ارسال مدارک و فرم درخواست سفارت انگلستان.
  • شرکت در مصاحبه: برای برخی از ویزاها، نظیر Tier 1 Exceptional Talent Visa، این مرحله اجباری است.
  • دریافت ویزا

 

مدارک لازم برای مهاجرت به انگلستان

اگر شخصی بپرسد مهاجرت انگلیس چگونه ممکن است؟ در جواب وی باید بگوییم در قدم اول هیچ افدامی مانند تکمیل مدارک مورد نیاز برای مهاجرت مهم نمی باشد. مدارک مورد نیاز در انواع روش های مهاجرتی انگلستان، متفاوت است. مدارک خواسته شده باید در ساز A4 و ترجمه شده باشد و تنها در این قالب و فرمت است که مورد قبول سفارت انگلیس قرار خواهد گرفت. بخشی از پرتکرار ترین و کلی ترین مدارک لازم برای مهاجرت به انگلستان، که باید آماده و به سفارت این کشور ارسال شود، به شرح زیر است:

  • پاسپورت
  • فرم درخواست مهاجرت
  • اخذ برگه تاییدیه
  • دو قطعه عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید
  • داشتن دعوتنامه در صورت مهاجرت از طریق دعوتنامه
  • سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • اصل مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی
  • کارت پایان خدمت
  • رزومه شغلی
  • گواهی برای اثبات تمکن مالی

هزینه مهاجرت به انگلستان

هزینه مهاجرت به انگلستان، شامل هزینه های سفر می شود و هزینه های مربوط به زندگی، تحصیل و… را باید جدا از هزینه های مهاجرت دانست. که در این بخش مقاله هزینه های مربوط به ویزا را در جدول زیر شرح داده ایم:

نوع ویزا هزینه(پوند) شرح
ویزای بازدید 6 ماهه 93
ویزای بازدید 2 ساله 350
ویزای بازدید 5 ساله 636
ویزای بازدید 10 سال 350
بازدید آکادمیک 186 6 تا 12 ماه اعتبار دارد
ویزای درمانی 186 6 تا 11 ماه اعتبار دارد
ویزای کوتاه مدت دانشجویی 97 برای 6 ماه
اسکان 1523
ویزای عبور یا ترانزیت 35

کشور انگلستان برای مهاجرت

انگلستان یکی از کشورهای پیشرفته و تاریخی در اروپا است که با تاریخچه فرهنگی و اقتصادی غنی شناخته می‌شود. با شهرهای پرجمعیت و تاریخی مانند لندن، این کشور میزبان فرهنگ متنوع و زندگی شهری پویا است. انگلستان به عنوان یک مرکز مالی و تجاری برجسته، ارائه‌ دهنده فرصت‌های شغلی و تحصیلی فراوان است. سیستم آموزشی برجسته و دانشگاه‌های معتبر انگلیس، جذابیت زیادی برای دانشجویان جهانی دارد. همچنین، سیستم بهداشت و درمان پیشرفته و خدمات اجتماعی فراوانی را به شهروندان ارائه می‌دهد. با وجود مزایای فرهنگی و اجتماعی، مهاجران به گستره‌ای از امکانات فرهنگی و تفریحی دسترسی دارند. با این حال، هزینه زندگی و مسائل مربوط به تنظیم اقامت ممکن است چالش‌ها را ایجاد کند. که در این مقاله به تمامی این موارد می پردازیم.

 

راه های مهاجرت به انگلیس

روش های مهاجرت به انگلستان بسته به شرایط شخصی شما متفاوت است. متداول ترین راه های مهاجرت به انگلیس شامل:

  • مهاجرت به انگلیس از طریق کار
  • مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل
  • مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری (شامل ثبت شرکت، استارتاپ،کارآفرینی انگلستان و بازنشستگی)
  • مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به انگلستان از طریق تولد
  • مهاجرت به انگلستان برای هنرمندان و افراد فوق موفق که شامل مهاجرت هنرمندان نخبگان و ورزش کاران به انگلستان است.
  • مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت نامه
  • مهاجرت از طریق الحاق خانواده
  • مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی (روش پر ریسکی که به هیچ عنوان توصیه نمی گردد)

 

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

قطعاً وقتی بحث از تحصیل و کیفیت نظام آموزشی در میان باشد، کشور انگلستان جزو 3 کشور برتر دنیا می باشد. بدون شک دانشگاه ها، مدارس، مؤسسات آموزشی در انگلستان از نظر تحصیل شرایط فوق العاده ایده آلی دارند. حضور دانشمندان بزرگی نظیر استفن هاکینگ، چارلز داروین، رابرت هوک و جان دالتون و…. نشانگر شرایط و کیفیت دانشگاه ها و کیفیت آموزش در این کشور می باشد. تحصیل، یکی از بهترین روش های مهاجرتی انگلیس در شرایط فعلی می باشد و افرادی که در این کشور تحصیل می نمایند، در شرایط رقابتی کار در این کشور می توانند بسیار موفق عمل کرده و از مزایای مدرک خود در انگلستان استفاده نمایند.

امروزه یکی از راه های مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل است که محبوب و سریع و مقرون به صرفه برای متقاضیان است. به طور مثال در دوره های کار تحصیل انگلیس، شما از طریق ویزای تحصیلی انگلستان وارد شده و کار شما گارانتی می باشد. پس از تحصیل مشغول به کار می شوید و هزینه ای که صرف تحصیل خود نیز کرده اید را از طریق کار پس از تحصیل خود مجدد به دست می آورید. اگر کارفرما از شما رضایت داشته باشد وتمایل به ادامه همکاری با شما داشته باشد نیز می توانید از طریق ویزای کار با اقامت انگلیس و ویزای تحصیلی انگلستان دست پیدا کنید. روش کار تحصیل نیز یکی از جذاب ترین و سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش های برای علاقمندان مهاجرت انگلیس است.

تحصیل در کشور انگلستان از سن 3 سالگی در مهد کودک ها شروع شده و تا 18 سالگی نظام آموزشی با تکمیل دوره دبیرستان تکمیل می شود. برای تحصیل در کشور انگلستان از سنین قبل از دانشگاه نیز می توان برای دانش آموزان اقدام کرد تا متقاضیان در مدارس برتر کشور انگلستان مشغول به تحصیل شوند. اتمام تحصیلات در دبیرستان های انگلستان و دریافت مدرک A level شانس دانش آموز را برای اخذ پذیرش در تمامی دانشگاه های برتر دنیا افزایش می دهد.

هزینه های تحصیل در انگلستان در مدارس و ویزای تحصیلی انگلستان از 30 الی 60 هزار پوند متغیر می باشد. همینطور تحصیل در دانشگاه ها و دوره های آکادمیک نیز امکان پذیر است که برای سنین بالاتر از 18 سال، نیازمند مدرک زبان انگلیسی می باشد. باید توجه داشت که تحصیل در انگلستان موجب اخذ اقامت نمی شود و جهت دریافت اقامت دائم، متقاضی باید بتواند پس از اتمام تحصیلات خود در کشور انگلستان مشغول به کار شود. البته در کشور انگلستان، چنانچه شخصی 10 سال در این کشور تحصیل نماید می تواند درخواست اقامت دائم دهد که این قانون، به نحوی در کشور انگلستان منحصر به فرد می باشد. تحصیل در دانشگاه های انگلستان در مقاطع مختلف امکان پذیر است. از برترین دانشگاه های انگلستان می توان به لیست زیر اشاره کرد.

برترین دانشگاه های انگلستان
دانشگاه آکسفورد دانشگاه کمبریج
دانشگاه کالج لندن دانشگاه سلطنتی لندن
کالج کینگ دانشگاه دورهام
دانشکده اقتصاد لندن دانشگاه اکستر
دانشگاه منچستر دانشگاه ساسکس
دانشگاه کوینز دانشگاه ادینبرگ

یکی از دلایلی که علاوه بر کوتاه تر بودن طول مدت تحصیل به نسبت سایر کشورهای مطرح جهان، تحصیل در انگلستان را متمایز می کند دوره های کار تحصیل انگلستان هستند که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شوند. در دوره کار تحصیل شما در بخشی از دوره به تحصیل می پردازید و در بخش دیگر به کار مشغول می شوید و حقوق دریافت می کنید. در مقطع لیسانس 3 سال تحصیل می کنید و 1 سال به صورت گارانتی به کار مشغول می شوید. در دوره های فوق لیسانس 1 سال تحصیل می کنید و 1 سال مشغول به کار می شوید. در یک سالی که به کار مشغول هستید 17 تا 18 هزار پوند حقوق دریافت خواهید کرد.

مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل فرزند

افرادی که علاقه مند به زندگی در کشور انگلستان می باشند این هدف در شرایط گوناگونی در دسترس آنها قرار دارد. یکی از آنها در قالب ویزای همراه انگلستان معنا پیدا می کند. ویزای همراه دارای زیر مجموعه های بسیاری می باشد که در این بخش به یکی از آنها یعنی مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل فرزند می پردازیم.

همه افرادی که وارد سیستم آموزشی کشور انگلستان شده‌اند قادر خواهند بود در زمان تحصیل از وجود خانواده خود در کشور انگلستان نیز بهره مند شود که از طریق ویزای همراه این امکان به وجود آمده است. گرفتن ویزای همراه نیازمند رعایت شرایطی بوده که دولت بریتانیا وضع کرده است که قدم به قدم آن را توضیح می دهیم.

ویزای همراه دانش آموزان انگلستان

متقاضیانی که فرزندان آنها به تحصیل در مدارس کشور انگلستان مشغول هستند، زمانی می توانند برای اخذ ویزای همراه دارای اعتبار ۶ ماه تا یک سال یا همان ویزای والدین دانش آموزان انگلستان اقدام کنند که شرایطی همچون زمان درخواست ویزا که باید سه ماه قبل از شروع تحصیل فرزند باشند، پرداخت هزینه ها، اثبات تمکن مالی، ارائه مدارک مورد نظر و غیره را رعایت کنند. لازم به ذکر است که در صورت اتمام اعتبار ویزا والدین می توانند یک بار دیگر به مدت یک سال آن را تمدید کنند.

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

یکی از پر تقاضاترین روش های مهاجرت به انگلستان از طریق کار می باشد. زندگی در انگلستان و شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق کار در سالهای اخیر بسیار دشوار و سخت بوده است و تنها افراد خاصی می توانند در این کشور ویزای کار دریافت نمایند که این مراحل سخت و پیچیده را پشت سر گذاشته باشند. جهت کار در انگلستان، ویزاهای کار مختلفی نظیر ویزای کار موقت، ویزای کار فصلی، ویزای کار ورزشکاران و هنرمندان و… وجود دارد؛ اما معمول ترین روش کار در انگلستان از طریق ویزای کار عادی می باشد. برای درخواست ویزای کاری انگلستان شرایط زیر مورد نیاز است:

  • متقاضی توسط یک اسپانسر ثبت شده در انگلستان استخدام شود.
  • متقاضی خارج از اتحادیه اروپا باشد.

اسپانسر مورد نظر برخی شرکت های بین المللی، دارای مجوز برای استخدام نیروی خارجی در انگلستان می باشند. تنها این شرکت ها و اسپانسرهای ثبت شده، اجازه و تأیید اداره کار انگلستان را جهت استخدام نیروی خارجی دارند و برای این موضوع نیز باید مدارک دال بر کار تخصصی نیروی کار خارجی و کمبود نیروی بومی کشور انگلستان در زمینه و رشته تخصصی مورد نظر ارائه شود.

یکی از دلایلی که در حال حاضر مهاجرت به بریتانیا از طریق کار را به امری بسیار دشوار و سخت تبدیل کرده است، همین قوانین محدود کننده کارفرما جهت استخدام نیروی خارجی می باشد. البته با توجه به نرخ پایین بیکاری در کشور انگلستان، افرادی که اقامت این کشور را از روش هایی مثل تحصیل و ازدواج به دست می آورند، دشواری زیادی جهت کاریابی در انگلستان نخواهند داشت. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور انگلستان به تصویر کشیده شده است.

نمودار نرخ بیکاری انگلستان در سال 2023

کارشرکت انگلیس

کار شرکت انگلیس نوعی ویزای کار انگلستان است. در این روش تعدادی از شرکت های جوان و نوپا ثبت شده اند و مسیری را برای مهاجران خارجی فراهم کرده اند. برای تضمین شغل در این شرکت ها، افراد در ازای سرمایه گذاری در محدوده 4000 پوند تا 5000 پوند، استحدام می شوند و یک موقعیت شغلی را تضمین می کنند، و همچنین آموزش های لازم مطابق با شرایط شغلی ارائه خواهد شد. پیش نیازهای کلیدی برای اخذ ویزای کار شرکت انگلیس شامل کسب نمره 4 آیلتس و سرمایه گذاری بین 4000 تا 5000 پوند در شرکت انگلیسی می باشد.

دوره صدور ویزا شش ماه است. مزایای این روش اخذ ویزای کار در انگلستان شامل صدور ویزای همراه برای همسران و فرزندان زیر 18 سال می شود. علاوه بر این، همسران حق دریافت مجوز کار تمام وقت را دارند که به وضعیت مالی خانواده کمک می کند. تحصیل فرزندان نیز رایگان خواهد بود. افرادی که در انگلستان تحت این دسته ویزا کار می کنند، می توانند پس از پنج سال زندگیم مداوم در این کشور به وضعیت اقامت دائم دست یابند.

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های پر تقاضا جهت مهاجرت به انگلستان، روش های سرمایه گذاری در انگلستان می باشد. مهاجرت به انگلستان و اخذ اقامت در انگلستان بسیار ساده تر از ترکیه است. مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت به این صورت است که به هنگام ثبت شرکت به ازای هر ایرانی باید 5 کارمند ترک استخدام کنید، در حالی که در انگلستان استخدام تنها یک شهروند بریتانیایی می تواند منجر به اقامت دائم شود. گزینه دیگر ویزای استارتاپی است که بسته به طرح تجاری شما بین 10000 تا 50000 دلار هزینه دارد و برای اقامت 3 سال و برای شهروندی 5 سال طول می کشد. در کشور انگلستان چند روش جهت سرمایه گذاری وجود دارد که مهمترین این روش ها مطابق 3 قانون زیر می باشد:

ویزای Innovator: در روش اقامت نوآفرینی انگلیس، شخص باید حداقل 50 هزار پوند در کشور انگلستان سرمایه گذاری کند و در کنار این سرمایه گذاری، ایده ای خلاقانه، اختراع خاصی در زمینه های مختلف ارائه دهد. بدون ارائه یک ایده خلاقانه، امکان اخذ این اقامت وجود ندارد.

روش نوآوری، نوآفرینی و ابتکار انگلیس

این روش برای نوآوران اقتصادی و افرادی با ایده های پول ساز و سود آور مناسب می باشد. برای این روش، حداقل سرمایه 50 تا 100 هزار پوند در نظر گرفته شده است؛ اما در صورتی که شخص، ایده تجاری جدید و نوینی داشته باشد که بتواند سود و درآمد در انگلستان به مقدار زیادی ایجاد کند، امکان اقدام این روش وجود دارد. برای ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن، ما افرادی در این کشور داریم که در طراحی این طرح تخصص دارند و با درخواست طرح تجاری از آنها و پس از تایید طرح تجاری توسط سازمان های مربوط، می توانید اقامت انگلیس را دریافت کنید و بعد از 3 سال اقامت دائم دریافت کنید. این روش در حال حاضر یکی از جذاب ترین و سریع ترین روش های اخذ اقامت در انگلستان است. شما می توانید در صورت نیاز برای ارزیابی شرایط خود با مشاورین موسسه ملک پور مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

مهاجرت به انگلستان از طریق ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در انگلستان ابتدا باید یک بیزنس پلن ارائه دهید لازم نیست خیلی خاص باشه ولی باید نشون بدید که تمام ریسک هاشو در نظر گرفتید، قرار است چه اتفاقی بیفته و چرا انگلیس را انتخاب کردید واثبات کنید که تمامی ریسک هاشو در نظر گرفتید. در این روش باید یک شخص انگلیسی را درشرکت خود استخدام کنید همچنین برای درخواست اقامت فقط ثبت شرکت کافی نیست و خودتان هم باید در شرکت کار کنید و استخدام شرکت باشید به این معنی که ماهی 30 تا 40 پوند حقوق دریافت کرده همچنین بیمه و مالیات خود را پرداخت کنید سپس میتوانید درخواست اقامت دهید.

ویزای سرمایه گذاری: درروش مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری شخص با سرمایه در حد 2 میلیون پوند، امکان درخواست اقامت برای کشور انگلستان را دارد. برای این کار، نیاز به داشتن حساب در کشور انگلستان و اثبات کسب و دارایی به صورت قانونی می باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق استارت آپ

دارا بودن یک ایده و یا پلن فکر شده و البته کارآمد ممکن است زندگی شخصی یا گروهی را زیر و رو کند چرا که اگر فکر و ایده آنها مورد تایید کشور انگلستان قرار گیرد که این تاییدیه با بررسی مواردی همچون میزان نوآوری طرح، مزیت آن برای بریتانیا، توجیه اقتصادی و… صورت می گیرد. راه اندازی یک بیزینس سودآور در کشور انگلستان که منافع این کشور را برآورده سازد، می تواند ویزای استارتاپ انگلیس را به متقاضی هدیه دهد اما در صورت داشتن شرایط اولیه زیر:

  • دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن
  • گرفتن تاییدیه بیزینس پلن از سوی انگلستان: ۲۵ امتیاز دارد.
  • تسلط به زبان انگلیسی در حد مورد نیاز و تعیین شده از سوی انگلیس(سطحB2): حداکثر ۱۰ امتیاز
  • تمکن مالی (۱۲۷۰ پوند): ۱۰ امتیاز
  • نداشتن سابقه های ایجاد کسب و کار در انگلیس: ۲۵ امتیاز
  • نداشتن سوء سابقه

نکته قابل توجه در مهاجرت به انگلستان از طریق استارت آپ این است که داوطلبان این طرح تنها مجوز دو سال اقامت در این کشور را دارند که البته جای نگرانی ندارد زیرا که می توان به ویزای Innovator تغییر مسیر داد و پس از سه سال دیگر برای درخواست اقامت دائم اقدام نمود.

روش های سرمایه گذاری در انگلستان
شرایط اقامت میزان سرمایه لازم (پوند) روش
ارائه طرح تجاری مناسب برای اقتصاد انگلیس 3  الی 5 سال (بسته به میزان سرمایه) 200 هزار کارآفرینی
ایجاد اشتغال برای افراد مقیم انگلیس
ارائه طرح تجاری جدید و نوآورانه با قابلیت ایجاد شغل 3 ساله 50 هزار نوآوری یا نوآفرینی
ارائه طرح تجاری جدید و نوآورانه 2 ساله حداقل ندارد استارتاپ
سرمایه گذار خارجی مجار به ثبت شرکت های خاصی هستند 5 سال حداقل 50 هزار ثبت شرکت
راه اندازی شرکت و اشتغال در آن شرکت 5 ساله 60 الی 70 هزار کارشرکت
کار در شرکت ثبت شده
دریافت حقوق از شرکت خود
خرید اوراق قرضه دولتی 2 الی 5 سال (بسته به میزان سرمایه) 2 الی 10 میلیون اوراق قرضه دولتی و سهام

 

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

ازدواج امری مقدس است و اکثر کشورهای دنیا این امر را پذیرفته اند. اهمیت خانواده و ازدواج در کشور انگلستان به حدی است که یکی از راه های مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج می باشد. ازدواج با یک شخص مقیم یا تبعه انگلستان موجب دریافت اقامت و امکان زندگی در کشور انگلستان می شود. برای این کار شخصی که همسر وی در انگلستان دارای اقامت و شغل ثابت بوده و درآمد ثابت و منابع مالی کافی جهت ساپورت خود و خانواده را دارد، می تواند از طریق دریافت ویزای ازدواج، در کشور انگلستان زندگی کند. دریافت ویزای ازدواج در انگلستان، نیاز به دانش زبان انگلیسی داشته و بدون برخورداری از دانش و سطح متوسط زبان انگلیسی، شانس دریافت این ویزا بسیار پایین می باشد. برای مهاجرت از طریق ازدواج باید توجه شود که این ازدواج و رابطه باید واقعی باشد و ممکن است بررسی هایی نیز در این زمینه توسط دولت انگلستان انجام شود. در صورتی که مشخص شود ازدواج صوری بوده و هدف، تنها اخذ اقامت می باشد این موضوع ممکن است برای هر دو شخص، مشکلات و مسائلی را ایجاد کند.

اگر با روش ازدواج یا نامزدی می خواهید اقدام کنید باید:

  • ازدواج شما در انگلستان به رسمیت شناخته شود.
  •  ازدواج قبلی شما پایان یافته باشد.
  •  ظرف مدت شش ماه پس از ورود به انگلستان ازدواج کنید.
  •  اگر دو سال از ازدواج شما بگذرد و به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشید می توانید برای درخواست اقامت اقدام کنید.

مهاجرت به انگلستان از طریق دعوتنامه

مهاجرت به انگلستان از طریق دعوتنامه، راه آسانی برای رسیدن به کشور انگلیس می باشد. نحوه بهره مندی از این روش مهاجرتی به این گونه است که فردی در انگلستان باید از طریق نوشتن نامه ای برایتان درخواست ویزا بدهد. در متن نامه، میزبان میبایست تضمین دهد که معضل اقامت و یا هزینه های زندگیتان را تا زمانی که در کشور انگلستان سکونت دارید، برعهده خواهد گرفت. دعوتنامه یا باید به شخص شما نوشته شود و یا کنسولگری انگلستان را مخاطب قرار دهد. از مواردی که میزبان را واجد شرایط برای چنین درخواستی می کند، تمکن مالی می باشد. دعوتنامه انگلستان دارای انواع مختلفی از جمله موارد زیر است:

  • دعوتنامه خانوادگی
  • دعوتنامه کاری
  • دعوتنامه تحصیلی
  • دعوتنامه تجاری
  • دعوتنامه تفریحی و گردشگری
  • دعوتنامه نمایشگاهی

از جمله شرایط برای به رسمیت شناختن دعوتنامه انگلستان

  • میزبان شهروند قانونی انگلستان باشد
  • میزبان یکی از آشنایان متقاضی بلشد
  • سکونت میزبان در انگلستان مشخص باشد
  • شرایط میزبانی از شما برای فرد میزبان وجود داشته باشد

مهاجرت به انگلستان از طریق الحاق خانواده

ویزای الحاق خانواده ویژه بستگان درجه اول می باشد و به این صورت است که یکی از اعضای خانواده شما در کشور انگلستان قار دارد و 6 ماه از زمان اقامت او می گذرد در این صورت می توانید با درخواست ویزای الحاق خانواده برای سایر اعضای خانواده مثل همسر، فرزند و یا پدر و مادر، از این طریق مهاجرت به انگلستان داشته باشید گفتنی است فرد اصلی باید تمکن مالی کافی برای پیوست اعضا نشان دهد همچنین نیاز است که از نظر فضا و مکان، محل اقامت او متراز مناسبی داشته باشد.

مهاجرت به انگلستان و اخذ تابعیت از طریق تولد

یکی دیگر از روش های مهاجرت به انگلستان و اخذ تابعیت و اقامت، روش تولد می باشد. در نظام حقوقی کشورهای مختلف، اعطای تابعیت بر اساس دو اصل خون و خاک است. در کشورهایی که تابعیت والدین مبنای تابعیت فرزندان می باشد قانون بر اساس خون و در کشورهایی که محل تولد مبنای اخذ تابعیت می باشد قانون خاک مطرح است.

کشور انگلستان پیش از سال 1983 بر اساس سیستم خاک بود و بر این اساس، فرزندی که در خاک انگلستان متولد می شد دارای تابعیت انگلیسی می شد. اما پس از سال 1983 سیستم و قانون خون مانند سایر کشورهای اروپایی جایگزین شد و در پی آن، کشور انگلستان در صورتی به فرزندی اعطای تابعیت می کرد که حداقل یکی از والدین وی دارای تابعیت انگلیس باشند. به علت حمایت از کودکانی که والدین آنها نامشخص است و شامل حمایت های دولت قرار گیرند، کشور انگلستان به کودکان متولد شده در این کشور که والدین آن ها مجهول است، تابعیت اعطا می نماید.

  • اگر زیر 18 سال باشید و پدر یا مادر شما شهروندی و یا اقامت دائم را داشته باشد به طور خودکار شهروند خواهید بود. برای درخواست مبلغ ۱۰۱۲ پوند و اگر بالای ۱۸ سال دارید باید ۸۰ پوند برای حق شهروندی نیاز است.
  • اگر در ۱۰ سال اول زندگی خود نباید بیش از ۹۰ روز از انگلستان خارج نشده باشید و در زمان تولد هیچ یک از والدین شما شهروند نبوده و اقامت را نداشته، می توانید برای اخذ تابعیت اقدام کنید.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

در ابتدای این بخش از مقاله مهاجرت به انگستان می بایست خاطر نشان کنیم که موسسه ملک پور در زمینه پناهندگی، خدمات نداشته و در این بخش، تنها به صرف ارائه اطلاعات کلی در این زمینه می پردازد.

یکی از روش های مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی می باشد. در سالهای اخیر به حدی میزان پناهندگان در کشور انگلستان افزایش یافته است که صدور ویزا توسط این کشور برای کشورهای جهان سومی با دردسرهای بسیاری روبرو شده است. پناهنده به شخصی گفته می شود که از نظر دین، جنسیت، عقاید اجتماعی، نژاد و… در کشور خود مورد آزار و اذیت جسمی و روحی و محاکمه قرار گرفته است و در صورت بازگشت به کشور خود محاکمه خواهد شد؛ بنابراین امکان بازگشت به کشور مبدأ وجود ندارد. طبق قوانین و معاهدات پناهندگی، کشورهای عضو کنوانسیون پناهندگی، به این افراد اقامت اعطا کرده و تا حدودی در تأمین هزینه های لازم و ابتدایی زندگی به آن ها کمک خواهند کرد. کشور میزبان موظف است در حد بهداشت، خوراک و پوشاک امکانات لازم در اختیار پناهندگان قرار دهد. با توجه به این امکانات و شرایط، بسیاری از افراد با سوء استفاده از این قانون و ساختن کیس های دروغین و معرفی خود به عنوان محکومین سیاسی و یا فردی که تغییر دین داده است، درخواست پناهندگی و اقامت می دهند تا از مزایای کشور مقصد استفاده نمایند.

پناهندگی انگلستان یک روش غیرقانونی و اشتباه است که موسسه ملک پور به شدت با آن مخالف بوده و تنها افرادی که واجد شرایط واقعی این روش هستند بهتر است از این روش اقدام نمایند. بسیاری از افراد با رزومه ها و شرایط مناسب و عالی به علت تحقیقات کم و عدم اطلاع از شرایط روش های مهاجرت، روش پناهندگی را پیش می گیرند که ممکن است در این مسیر، خطرات و دردسرهای بسیاری را تجربه کنند.

مهاجرت به انگلستان برای هنرمندان و افراد فوق موفق

برخی کشورها برای افراد موفق، هنرمند، ورزشکار و امثال این، روش های مهاجرتی خاصی را مشخص کرده اند که بتوانند افراد موفق را ساده تر جذب کرده و این افراد نیز از استعداد ها و توانایی های خود در زمینه مهاجرت بهره ببرند. جهت مهاجرت به انگلستان برای افراد هنرمند و موفق نیز شرایطی مهیا می باشد که می توانند از این طریق، شانس خود را جهت مهاجرت بیازمایند. در کشور انگلستان، ویزای خاصی برای هنرمندان مشخص نشده است، اما برای ورزشکاران، ویزای بلند مدت اقامتی به عنوان ویزای ورزشکاری در قوانین مهاجرتی انگلستان مشخص شده است که افراد ورزشکار حرفه ای می توانند نسبت به دریافت آن درخواست دهند.

مهاجرت ورزشکاران به انگلستان

شرایط مورد نیاز جهت درخواست ویزای ورزشکاری انگلستان به صورت زیر می باشد:

  • شخص ورزشکار باید در کشور خود، در بالاترین سطح ورزشی، فعالیت ورزشی و یا مربی گری کرده باشد و در جوامع بین المللی شناخته شده باشد.
  • وزارت ورزش کشور خود، او را تأیید کند.
  • استخدام شخص در انگلستان موجب پیشرفت ورزشی کشور انگلستان در آن رشته شود.
  • شخص خارج از اتحادیه اروپا باشد.
  • دانش زبان انگلیسی
  • مدرک اسپانسری از طرف یک موسسه ورزشی
  • تمکن مالی مناسب

مهاجرت نخبگان به انگلستان

نخبگان علمی در صورتی که استعداد خود را بتوانند ثابت کنن و مدارک کافی داشته باشند از روش های زیر می توانند برای کسب ویزا اقدام کنند:

  • ویزای تخصصی (Tier 1 Exceptional Talent Visa): این ویزا برای افراد با استعداد و تخصص بالا در زمینه‌های علمی، دیجیتال و تکنولوژی ایجاد شده است. برای درخواست این ویزا، باید یکی از سازمان‌های معتبر انگلستانی (مانند Royal Society یا Arts Council England) تایید شما را دریافت کنند. پس از تایید توسط سازمان، می‌توانید درخواست ویزای تخصصی را ارسال کنید.
  • برنامه توسعه یکپارچه (Innovator and Start-up Visas): این برنامه‌ها برای کسانی است که دارای ایده‌های نوآورانه برای تأسیس یا توسعه کسب‌ وکارهای خود هستند. درخواست برنامه Innovator را می‌توانید ارسال کنید اگر تجربه کاری و تحصیلی بالا و همچنین ایده نوآورانه‌ای در زمینه کسب و کار داشته باشید.

مهاجرت هنری به انگلستان

هنرمندان نیز اگر بتوانند توانایی خاص خود را در زمینه رشته هنری خود نشان دهند، می توانند ویزای هنری دریافت کنند که برای کسب ویزای هنری، شرکت در نمایگاه های هنری و داشتن جایزه های جهانی امتیاز ویزه ای برای شما خواهد داشت.

مهاجرت افراد زیر 18 سال به انگلستان

مهاجرت در سن کودکی و نوجوانی با پیچیدگی بیشتری همراه است. در پاسخ به این سوال که آیا مهاجرت به انگلستان خوب است؟ باید گفت، راه های مهاجرت به انگلستان به چند بخش تقسیم می شود اما برای افراد زیر 18 سال با محدودیت روبرو است. اگر نتوانند از طریق خانواده و موقعیتی که والدین دارند، به کشور انگلیس مهاجرت کنند، بهترین راه برای افراد زیر 18 سال، مهاجرت تحصیلی می باشد. این دسته از افراد با ثبت نام در مدارس و کالج های انگلستان، مجوز مهاجرت خود را اخذ و قدم به خاک این کشور می گذارند. عده ای ناآگاه راه پناهندگی را به این افراد پیشنهاد می کنند که با توجه به عواقب جبران ناپذیر و تهدیدات و خطرهای بزرگی که در این روش وجود دارد، موسسه ملک پور به هیچ عنوان آن را پیشنهاد نداده و باید مهاجرت تحصیلی را بهترین روش برای مهاجرت افراد زیر 18 سال به انگلستان دانست که آینده ای درخشان همراه با موفقیت را هم برای افراد به دنبال دارد.

راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان

راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان را میبایست در شرایط و موقعیت متقاضی یافت. راه های مهاجرت انگلستان، هرکدام دارای ویژگی های منحصربه فردی می باشد. یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل است که برای ادعای خود نیز دلایل بسیاری داریم. بزرگترین دلیل برای اثبات این موضوع، وجود دانشگاه های به نام و معتبر در این کشور می باشد. در رده های بعدی راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان که از طریق آمار و ارقام به دست آمده، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج، جای گرفته است. در این بین راه دیگری نیز مدتی است که به متقاضیان پیشنهاد می شود که همان راه سخت و دشوار پناهندگی می باشد. مهاجرت از طریق پناهندگی نه تنها راحت نبوده بلکه در این راه، خطرات جانی و مالی بسیاری در کمین افراد خواهد و به همین دلیل موسسه ملک پور این روش را تایید نکرده وافراد را از آن برحذر می دارد.

مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان

در خصوص مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان می توانیم موارد زیر را برشماریم.

مزایای مهاجرت به انگلستان

مزایای مهاجرت به انگلستان، دارای جوانب گوناگونی است که تقریبا همه جنبه های زندگی را دربر گرفته است. انگلستان یکی از کشورهای سطح اول جهان است که شرایط خوبی را برای افرادی که در این کشور زندگی می کنند در همه زمینه ها به وجود آورده و ساز و کار مناسبی برای رشد هر کدام از ساکنین را در پیش گرفته است. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند و دائما این سوال را مطرح می کنند که آیا مهاجرت به انگلستان خوب است؟ باید در جواب آنها گفت اگر موارد زیر جزء دغدغه ها و استاندارهای اصلی زندگیشان است، جواب سوالشان مثبت می باشد.

مزایای مهاجرت به انگلیس

  • خدمات پزشکی و درمانی بسیار پیشرفته و تقریبا رایگان
  • امکان آموزش به صورت رایگان
  • به روز ترین سیستم آموزشی
  • زندگی در کشور با پیشینه فرهنگی غنی
  • امکان رشد در زمینه های مختلف از جمله ورزشی
  • مهاجر پذیری
  • درآمد مناسب
  • بازارکار نامحدود
  • دسترسی به همه امکانات

معایب مهاجرت به انگلستان

از معایب مهاجرت می توان به این موارد اشاره داشت:

  • هزینه های زندگی در شهر های بزرگ انگلستان بالاست.
  • رقابت در بازار کار و سرمایه گذاری در انگلستان بالا می باشد در نتیجه برای موفقیت نیاز به تلاش بسیار زیادی است.
  • آب و هوای انگلستان معمولا سرد و مرطوب است و همیشه هوا ابری است.
  • با سیاست جدید انگلستان و بعد از برگزیت در این کشور شرایط رفت و امد به کشور های اروپایی تحت تاثیر قرار گرفته است و دچار محدودیت شده است.

برای مهاجرت به انگستان چقدر پول لازم هست

برای مهاجرت به انگلستان روش های مختلفی وجود دارد که هزینه هر کدام متفاوت است. اما اگر بخواهیم ارزان ترین راه مهاجرت به انگلستان بگوییم روش استارتاپ که برای ثبت اولیه 1270 پوند سرمایه لازم است اما برای اداره بیزینس حداقل 20 هزار پوند سرمایه نیاز است. این میزان حداقل پولی است که شما برای مهاجرت به انگلستان نیاز دارید.

در بعضی موارد ممکن است گفته شود روش تحصیلی ارزان تر است ولی باید بگوییم هرینه تحصیل در انگلستان نسبت به کشور های دیگر بیشتر است و جزو کشور های گران از نظره تحصیلی محسوب میشود ولی با دریافت بورسیه شما میتوانید رایگان در این کشور تحصیل کنید.

بهترین شهرهای انگلیس برای مهاجرت

بهترین شهرهای انگلیس برای مهاجرت، عمده ترین سوالی است که همه متقاضیان از دوست و آشنایی که به این کشور مهاجرت کرده و یا آشنایی دارند، می پرسند. می توان گفت که طرح این سوال به صورت کلی، اشتباه است زیرا صفت بهترین، خوب ترین و… برای هرکسی متفاوت بوده و دارای معنای ویژه ای می باشد. برای مثال شاید فردی که علاقه مند به تحصیل در بهترین دانشگاه های یک کشور است، شهری که دارای دانشگاه های معتبر است، در لیست بهترین شهر برای وی قرار بگیرد. این در حالی است که شاید شهری دیگر برای کسی که به قصد سرمایه گذاری به کشور انگلیس مهاجرت کرده، لقب بهترین را به خود بگیرد. با این وجود بعضی از شهرهای انگلیس هستند که از استاندارهای بهتری برای زندگی برخوردار می باشند و برای افراد زیادی به عنوان بهترین شهرهای انگلیس برای مهاجرت، شناخته شده اند. در ادامه نام این شهرهارا ذکر کرده ایم:

  • لندن
  • بیرمنگام
  • منچستر
  • ردینگ
  • ساوتهمپتون
  • بریستول
  • لیورپول
  • لیدز
  • آکسفورد
  • کمبریج

مهاجرت به لندن

برای بسیاری از افراد، مهاجرت انگلستان تنها با زندگی در پایتخت این کشور یعنی لندن معنا پیدا می کند. اگر به دنبال تکاپو و شلوغی هستید، لندن بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. انواع نژادها و ملیت ها را می توان در این شهر یافت و فرصت های شغلی بینظیری در انتظار متقاضیان جویای کار خواهد بود. از دیگر ویژگی هایی که محرک افراد برای مهاجرت به لندن است، می توان به حمل و نقل گسترده، وجود دانشگاه های معتبر، درآمد ایده آل و… اشاره نمود.

مهاجرت به بیرمنگام

بیرمنگام یا شهر دوم انگلیس، می تواند بهترین مقصد در زمان مهاجرت به بریتانیا باشد. مهاجرت به بیرمنگام به معنای زندگی در شهری بزرگ با فرهنگ و ملیت های مختلف می باشد. بزرگترین نقطه قوت این کلانشهر را باید در اقتصاد قوی آن و قیمت های پایین، مشاهده نمود. دستمزد و درآمد این شهر همچون شهرهای دیگر انگلیس بوده اما میزان خرج و مخارج به مراتب کمتر از شهرهای دیگر انگلیس می باشد.

مهاجرت به منچستر

در زمانی نه چندان دور، انگلیس هویت خود را مدیون شهر منچستر بوده است. اگر شما نیز قصد مهاچرت به بریتانیا را دارید و اگر زندگی برایتان در شب معنا پیدا می کند و هیچان جز اصلی زندگیتان است، شهر منجستر را انتخاب نمایید. هزینه های زندگی کمتر از لندن و وجود شغل های متعدد، موجب محبوبیت این شهر در بین متقاضیان شده است.

هزینه های زندگی در انگلستان

یکی دیگر از مواردی که در خصوص شرایط مهاجرت به انگلیس باید مورد بررسی و تحقیق کامل قرار گیرد، هزینه های زندگی در این کشور می باشد. انگلستان جزو کشورهای ارزان جهت مهاجرت نیست و هزینه های زندگی در انگلستان در مقایسه با بسیاری از کشورها بالاتر می باشد. همان طور که گفته شد، واحد پولی این کشور پوند است و همین امر باعث می شود که هزینه مهاجرت به انگلستان، نیاز به بررسی با دقت بیشتری داشته باشد. هزینه های زندگی در انگلستان مانند سایر کشورهای اروپایی با کار در این کشور و دریافت حداقل حقوق قانونی متناسب است و با کار در کشور انگلستان به راحتی می توان هزینه های زندگی در این کشور را مدیریت کرد. اما برای افرادی که نیاز است مدتی با هزینه های خود در این کشور زندگی کنند، شرایط متفاوت می باشد. در کشور انگلستان نیز هزینه ها در قسمت ها و شهرهای مختلف این کشور متفاوت است؛ به طور معمول می توان برای زندگی متوسط دانشجویی در خارج از لندن، 900 پوند در ماه و در داخل شهر لندن، 1200 پوند در ماه هزینه زندگی را در نظر داشت.

اقلام و کالا هزینه به یورو
یک وعده مک دونالد 6.63
کاپوچینو در رستوران 3.26
یک لیتر شیر 1.09
500 گرم نان 1.18
1 کیلو برنج 1.07
تخم مرغ (12 عدد) 2.23
1 کیلو سیب زمینی 2.09
رفت و آمد هزینه ها به یورو
بلیط یک طرفه 3.01
1 کیلومتر تاکسی 2.25
1 لیتر بنزین 1.53

هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف لندن با یکدیگر تفاوت دارد. به طور قطع، هزینه اجاره در پایتخت و شهرهای بزرگ این کشور نسبت به سایر نقاط بیشتر است. در جدول زیر، میانگین هزینه اجاره و خرید ملک در کشور انگلستان در نظر گرفته شده است:

اجاره و خرید آپارتمان در انگلستان هزینه به یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 873.18
اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج شهر 699.43
اجاره آپارتمان 3 خوابه مرکز شهر 1،472.75
اجاره آپارتمان 3 خوابه حومه شهر 1،120.28
خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر 5،184.09
خرید هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر 3،560.45

امتیاز بندی مهاجرت به انگلیس

طبق قوانین جدید مهاجرت به انگلستان، امتیاز بندی مهاجرت به انگلیس در نهایت مشخص می کند که متقاضی قادر به مهاجرت و اخذ اقامت این کشور می باشد یا خیر. این سیستم امتیاز بندی برای کشورهایی به وجود آمده که عضو اتحادیه اروپا نمی باشند. در واقع کشور انگلستان یا پادشاهی بریتانیا پنج فیلتر بررسی را برای علاقمندان ورود به این کشور گذاشته است که هر کدام از این فیلتر ها دارای شرایط و قوانین خاص خود می باشند. افراد پس از کسب امتیاز لازم از هر فیلتر، در نهایت سرنوشت خود را برای مهاجرت انگلستان مشخص می کنند. اصلی‌ترین پارامترهای تاثیرگذار در این 6 مرحله امتیازدهی شامل موارد زیر است:

فاکتورهای امتیاز بندی مهاجرت به انگلیس

  • سن
  • رزومه تحصیلی
  • مدرک زبان
  • تمکن مالی
  • سفر به انگلستان
  • گواهی اسپانسرشیپ

هر کدام از موارد ذکر شده، دارای امتیاز با اولویت های متفاوتی هستند که با توجه به ردیف ویزای درخواستی اهمیت هر کدام از آنها ممکن است کم و یا زیاد شود. در ادامه هر کدام از این مولفه ها را با جزئیات دقیق تری برای تان بیان خواهیم نمود:

  • سن: حداقل و حداکثر امتیاز مربوط به سن بین ۵ تا ۲۰ امتیاز است. بازه سنی بین ۱۸ تا ۴۵ سال، بیشترین امتیاز را کسب خواهد نمود.
  • مدرک زبان: تسلط به زبان انگلیسی نیز شانس افراد را برای مهاجرت به کشور انگلستان افزایش می دهد. امتیاز قابل کسب از این مرحله، 10 است. متقاضیانی که زبان رسمی کشورشان انگلیسی می باشد، به طور خودکار از همان ابتدا در امتیاز را بدون ارائه مدارک و یا آزمون به دست خواهند آورد.
  • رزومه و مدرک تحصیلی: تحصیلات و رزومه علمی افراد می‌تواند امتیازهای بالایی را برای آنها به ارمغان بیاورد. متقاضیان از این طریق می‌توانند از رقبای خود بسیار جلو بیفتند. چراکه امکان اخذ ۵ تا ۵۰ امتیاز از فیلتر مدرک تحصیلی وجود دارد.
  • توانایی مالی: میزان سرمایه و منابع مالی متقاضیان، تا 50 امتیاز را در بر می گیرد.
  • تجربه سفر و حضور در انگلستان: اینکه افراد قبلاً به بریتانیا سفر کرده باشند نیز می تواند یک مزیتی با ۵ امتیاز برایشان تلقی شود.
  • گواهی اسپانسرشیپ: متقاضیانی که دارای گواهی اسپانسرشیپ هستند، 35 امتیاز را کسب خواهند کرد.

قوانین اخذ اقامت دائم و تابعیت انگلستان

معمولاً هدف از مهاجرت به انگلستان، زندگی یک دو ساله و یا موقت در این کشور نیست و بسیاری از افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند، قصد اخذ اقامت و دریافت حقوق شهروندی انگلستان دارند. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و گردآوری شده است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع، شرعاً و قانوناً حرام بوده و قابل پیگیری قانونی می باشد. شاید کشور انگلستان، قوانین مهاجرت سختی داشته باشد؛ اما اخذ اقامت دائم برای افرادی که در این کشور زندگی کرده اند را امکان پذیر کرده است. در این بخش، دو مبحث باید بررسی شود.

مراحل دریافت اقامت دائم: هر شخصی که 5 سال در کشور انگلستان زندگی کرده است می تواند درخواست کارت اقامت دائم این کشور را بدهد. همچنین فردی که 10 سال را در انگلستان به تحصیل مشغول بوده باشد می تواند درخواست اقامت دائم را داشته باشد.

شرایط دریافت تابعیت انگلستان: دریافت تابعیت انگلستان از طرق مختلفی امکان پذیر است که با توجه به شرایط اقامتی افراد، متفاوت می باشد. شخصی که با یک تبعه انگلستان ازدواج کرده است، در صورت 3 سال زندگی در کشور انگلستان می تواند درخواست تابعیت بدهد. سایر افراد در صورتی که برای 5 سال در کشور انگلستان زندگی کرده و کارت اقامت دائم دریافت کرده اند می توانند درخواست دریافت پاسپورت و تابعیت انگلستان را بدهند. همچنین فردی که 10 سال را در انگلستان به تحصیل مشغول بوده در شروع سال یازدهم می تواند درخواست اخذ پاسپورت انگلستان را ارائه دهد.به علت اینکه گستردگی روش های مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت و تابعیت این کشور، توصیه می شود که قبل از هر گونه اقدام، حتماً با قوانین مهاجرتی و بین المللی آشنایی کافی داشته باشید.

مدت زمان مهاجرت به انگلستان

مدت زمان مهاجرت به انگلستان وابسته به نوع ویزایی است که شما درخواست می‌دهید. انگلستان به عنوان یک کشور با سیستم مهاجرتی پیچیده، انواع مختلف ویزاها و برنامه‌های مهاجرتی ارائه می‌دهد. به طور گلی باید گفت مدت زمان پروسه دریافت ویزا از 5 هفته تا 6 ماه ممکن است طول بکشد. به دلیل تغییرات در قوانین و سیاست های مهاجرتی بهتر از اطلاعات به روز را از سایت کنسولگری انگلستان جک کنید.

مهاجرت به انگلیس بهتر است یا آمریکا

برای مقایسه آمریکا انگلیس در یک نگاه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • از نظر بحث آموزش کشور آمریکا و انگلیس دارای نظام آموزشی یکسانی می‌ باشند
  • پروسه دریافت اقامت در آمریکا نسبت به انگلیس برای ایرانیان دشوارتر است زیرا قوانین سختگیرانه‌ ای برای ایرانیان به ورود ایرانیان به آمریکا درج شده است.
  • انگلیس از تاریخ و تمدن قوی‌ تری نسبت به آمریکا برخوردار است اما کشور آمریکا از نظر وسعت و منابع طبیعی غنی‌تر بوده آب و هوای برخی از استان‌های آمریکا نسبت به انگلیس بهتر است.
  • نظام قضایی آمریکا از انگلیس ضعیف‌تر است اما متأثر از نظام قضایی انگلیس است.
  • امنیت در انگلیس از آمریکا بالاتر می‌باشد بستگی به سلیقه و نوع اقامتی که قصد آن را دارید دارد نسبت به آمریکا قوی‌تر است.

مقایسه مهاجرت به انگلستان و کانادا

هنگام در نظر گرفتن انتخاب بین مهاجرت به کانادا یا انگلیس، بررسی چندین جنبه برای تصمیم گیری آگاهانه ضروری است. انگلستان دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که قدمت آن به قرن ها قبل برمی گردد. شهرهای پر جنب و جوش این کشور، مانند لندن، به خاطر هنرهای تئاتر و صحنه های موسیقی شهرت دارند. در حالی که تاریخ و فرهنگ کانادا جوان‌ تر است و همچنین جامعه‌ای چند فرهنگی است.

یکی از عوامل مهمی که باید در نظر گرفت ترجیح سبک زندگی است. کانادا اغلب به عنوان یک محل اقامت آرام و امن با مناظر طبیعی بکر دیده می شود که آن را به بهترین انتخاب برای بازنشستگان تبدیل می کند. از سوی دیگر، انگلستان، پرجمعیت تر است و ممکن است همان سطحی از آرامش در فضای باز را که کانادا ارائه می دهد، ارائه نکند. وقتی صحبت از دموکراسی و آزادی اندیشه به میان می آید، انگلستان دارای سابقه طولانی در نهادهای دموکراتیک و آزادی بیان قوی است. در نهایت، هزینه زندگی در بریتانیا به طور کلی بالاتر از کانادا است، با این حال پتانسیل درآمد اغلب در انگلستان بیشتر است. توصیه می شود قبل از تصمیم گیری، این جنبه ها را به دقت بسنجید.

مشاوره رایگان مهاجرت به انگلستان

قطعا شروع زندگی در کشوری مانند انگلستان کار آسانی نخواهد بود و نیازمند کسب آگاهی، مشاوره و… می باشد. چه مرجع معتبر و با تجربه ای در این زمینه قادر به ارائه مشاوره های اصولی و انتقال تجربه خود می باشد. مشاوره رایگان مهاجرت به انگلستان، یکی از ادعاهایی است که فاصله بسیاری از حرف تا عمل دارد اما این فاصله با مشاوران موسسه ملک پور برداشته شده و افراد از طریق راه های ارتباطی موجود، قادر به طرح سوال، ابهامات و دغدغه های خود می باشند تا کارشناسان باحوصله، اطلاعات کارسازی را به آنان ارائه داده و تا رسیدن به هدف که همان مهاجرت به انگلیس می باشد، با متقاضیان همراه و هم قدم خواهند شد. مهم ترین هدف موسسه ملک پور، آگاه سازی متقاضیان در امر مهاجرت در راه های خدماتی موسسه می باشد که هدف خود را با ارائه مشاوره های رایگان؛ عملی و اجرا کرده اند.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport