جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معادلسازی مدرک تحصیلی 2024 (هزینه معادلسازی مدرک تحصیلی)

معادلسازی مدرک تحصیلی

معادلسازی مدرک تحصیلی برای کار در تمامی کشورها ضروری است. با توجه به تفاوت نظام های آموزشی در کشورهای مختلف و آشنا نبودن بعضی از کشورها با مدارک ارائه شده در کشوری نظیر ایران و همچنین عدم اطمینان آنان به مدارک مذکور، برخی از کشورهای اروپایی، آمریکایی، استرالیایی و غیره ممکن است از متقاضیان تحصیل و یا کار در کشور خود، بالاخص نیروهای کاری ماهر و متخصص، درخواست معادلسازی مدرک تحصیلی نمایند تا بتوانند میزان تجربه علمی و مهارت های وی را سنجیده و بر اساس این اطلاعات مشخص نمایند که آیا متقاضی نیاز به گذراندن دوره های بیشتری در کشور مقصد دارد و یا خیر. لذا متقاضیان مهاجرت علاقه مند به تحصیل و یا کار در کشورهای خارجی باید مدارک تحصیلی خود را همراه با ترجمه آنان به زبان مورد نظر کشور مقصد همراه داشته باشند تا بتوانند پروسه معادلسازی مدرک تحصیلی را به انجام برسانند. لازم به ذکر است که این پروسه در کشورهای مختلف چندین ماه بطول می انجامد و در این مدت زمان شخص اجازه کار کردن در رشته و حرفه ای که در حال معادل سازی مدرک آن می باشد را ندارد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

معادلسازی مدرک تحصیلی چیست؟

همانگونه که در بخش مقدمه بیان نمودیم با توجه به عدم شناخت کافی از مدارک دانشگاهی و یا فنی حرفه ای ارائه شده توسط وزارت علوم و تحقیقات و فناوری کشورهای مختلف از جمله ایران در کشورهای دیگر، برخی از افراد جهت مهاجرت تحصیلی و کاری باید به معادل سازی مدرک تحصیلی خود بپردازند. معادلسازی مدرک تحصیلی به معنای ارزیابی تمامی مدارک و تمامی دروس و ریز نمرات به صورت تک تک جهت بررسی این مورد است که آیا مدرک موجود با استانداردهای آموزشی مورد نظر کشور مقصد همخوانی دارد، آیا لازم است که دروس و مهارت های دیگری توسط متقاضی گذرانده شود تا بتوانند دروس و سوابق را همسطح سازی و مدرک وی را معادلسازی نمایند. تمامی مدارک و ریز نمرات همراه با ترجمه آن ها باید به سایت ها و یا شرکت های معروف و مشخص شده در هر کشور جهت انجام معادلسازی مدرک تحصیلی ارسال گردند، تا آن ها با بررسی دقیق و تحلیل تمامی مدارک نتیجه را اعلام نمایند. این ارزیابی جهت معادلسازی مدارک تحصیلی برای ویزاهای موجود در زیر محقق می گردد:

  • ویزای ورود سریع یا Express Entry
  • ویزای نیروی متخصص Skilled Worker
  • ویزای کار Work permit
  • برخی از ویزاهای تحصیلی نظیر ویزای تحصیلی کانادا

این ارزیابی ها و بررسی به متقاضیان کمک می نمایند تا مشاهده نمایند که آیا مدرک تحصیلی آن ها برابر با استانداردهای کاری کشور مقصد در رشته آن ها می باشد و آیا نیازی به آموزش بیشتر، گذراندن دروس بیشتر و کسب تخصص در رشته کار مورد نظر آن ها وجود دارد. معادل سازی مدرک تحصیلی همچنین به متقاضیان کمک می نماید تا بتوانند از شغلی که با توجه به مدرک بررسی شده می توانند در کشور مورد نظر داشته باشند، آگاهی پیدا نمایند. این مورد همچنین می تواند به کارفرمایان کمک نماید تا تخصص متقاضی را درک نمایند.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

 

رشته های مشمول معادلسازی مدرک تحصیلی

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و یا دریافت ویزای نیروهای کاری ماهر و متخصص را دارند و یا اینکه از روش های مختلف دیگری وارد کشور مورد نظر خود شده و تمایل دارند تا در آن کشور با توجه به رشته خود به کار مشغول گردند باید بدانند که چه رشته هایی در صورت مهاجرت نیاز به معادل سازی دارند تا از قبل مدارک مورد نیاز را جهت انجام پروسه آماده نمایند. البته این نکته نباید فراموش گردد که متقاضیان باید رشته های مشخص شده جهت معادل سازی در کشور مورد نظر خود را بررسی نمایند، زیرا این رشته ها ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. اما آنچه که تاکنون مشاهده شده است اکثر رشته های فنی و مهندسی، علوم و رشته های پزشکی و دندان پزشکی نیاز به معادل سازی دارند. معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا نیز انجام می شود. زیرا این رشته ها اکثرا” رشته های مربوط به نیروهای ماهر و متخصص هستند و لذا میزان توانایی آن ها در رشته مورد نظر با توجه به استانداردهای کشور مقصد باید مشخص گردد. معادل هر یک از مقاطع تحصیلی در کشور ایران در کشورهای دیگر در زیر نشان داده شده است:

  • پیش دانشگاهی: Diploma
  • کاردانی: Associate’s degree
  • کارشناسی :Undergraduate’s degree یا bachelor’s degree
  • کارشناسی ارشد : graduate’s degree یا master’s degree
  • دکتری / پزشک عمومی :PhD
  • پزشک متخصص :Postdoc

نحوه معادلسازی مدرک تحصیلی

با توجه به این مورد که متقاضی تمایل به مهاجرت و یا تحصیل و کار در کدام کشور را داشته باشد، ممکن است شرایط معادلسازی مدرک تحصیلی در ایران و سایر کشورها تا حدودی متفاوت گردد اما به صورت کلی نحوه انجام این کار در اکثر کشورها مشابه می باشد. در ابتدا لازم است که متقاضیان از تمامی مدارک تحصیلی و تخصصی خود همراه با ریز نمرات کپی گرفته و آن ها را به زبان مورد نظر کشور مقصد ترجمه نمایند. گاهی مواقع ممکن است متقاضی تمایل داشته باشد که پس از ورود به کشور مقصد به معادلسازی مدرک تحصیلی بپردازد که برای این کار مراکز و سایت های معتبر و مشخص شده ای در هر کشور قرار دارند که با مراجعه به آن ها و پرداخت هزینه از طریق کردیت کارت می تواند اقدام به انجام گروسه نمود. گاهی مواقع نیز متقاضی همزمان با طی نمودن پروسه مهاجرت از طریق سایت اقدام به معادل سازی می نماید تا روند کاری خود را سرعت بخشد. بهرحال در هر دو حالت بهترین کار کمک گرفتن از یک کارشناس و مشاور مجرب در زمینه مهاجرت است. هر یک از این شرکت ها و سایت ها دارای تیم خود جهت بررسی ریز به ریز تمامی مدارک، ریز نمرات و دروس با توجه به استانداردهای آموزشی و کاری کشور مربوطه می باشند. برخی از سایت های معروف در کشور کانادا جهت انجام این کار عبارتند از:cici، British columbia، Alberta و غیره. یکی از سایت های بسیار معروف جهت معادلسازی مدرک تحصیلی سایت WES می باشد. دارندگان مدرک سایر رشته های علوم پزشکی ممکن است لازم باشد که مدارک خود را جهت بررسی و معادلسازی به مراکز علوم پزشکی مشخص شده توسط هر کشور ارسال نمایند. مدارک معادل سازی شده دارای 5 سال اعتبار می باشند و پس از 5 سال متقاضی باید مجددا” جهت معادل سازی اقدام نماید. شما عزیزان می توانید با مشاهده محصول کامل گام به گام تا اخذ اقامت به صورت کامل با روش های مختلف مهاجرتی در کشورهای متفاوت آشنا شوید.

هزینه معادلسازی مدرک تحصیلی

یکی از موضوعاتی که متقاضیان مهاجرت جهت معادلسازی مدرک تحصیلی خود ممکن است مورد توجه قرار دهند، هزینه مربوط به معادلسازی است. هزینه این فرایند ممکن است در کشورهای مختلف و یا حتی شهرها و ایالات مختلف یک کشور متفاوت باشد. اما به صورت کلی و تقریبی هزینه معادلسازی مدرک تحصیلی در ایران و همچنین سایر کشورها در اکثر کشورها حدود 200 یورو است. تهیه، تنظیم و نگارش این مقاله توسط موسسه ملک پور صورت پذیرفته است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاْ قانوناْ حرام می باشد. امکان پرداخت هزینه از طریق کردیت کارت برای تمامی افراد وجود دارد. پس از مشخص شدن نتیجه معادل سازی، در صورتی که متقاضی نیازمند گذراندن دروس و دوره های بیشتری باشد، هزینه هایی نیز جهت گذراندن این دوره ها و دروس به هزینه های دیگر متقاضی اضافه می گردد که با توجه به رشته و مهارت و همچنین کشور مقصد محل مهاجرت متقاضی این هزینه ها ممکن است متفاوت باشد.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport