جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط زندگی در هلند برای ایرانیان ✔️ کیفیت زندگی+مزایا،معایب

شرایط زندگی در هلند برای ایرانیان – مزایا و معایب زندگی

شرایط زندگی در هلند برای ایرانیان که باید از آن ها مطلع باشید شامل موارد زیر می باشند:

  • هزینه: هزینه زندگی بین 800 الی 1000 یورو است.
  • زبان: زبان رسمی هلندی است.
  • کیفیت زندگی در هلند: شاخص کیفیت زندگی در هلند 211.24 است که بسیار بالاست.
  • مزایای زندگی در هلند: زندگی در یک کشور پیشرفته و عضو اتحادیه اروپا
  • مشکلات زندگی در هلند: مالیات بالا

بیشتر مردم هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند و زیاد نیازی به یادگیری زبان هلندی نیست، هلند سومین کشور صادر کننده محصولات کشاورزی است. همچنین زندگی در هلند از سطح بالایی برخوردار است و تمامی حقوق شهروندی برای مهاجران رعایت میشود. موسسه canadamie با بیش از 16 سال سابقه فعالیت در زمینه مهاجرت آماده کمک به شما عزیزان جهت اخذ اقامت و زندگی در هلند می باشد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

کشور هلند برای زندگی

قبل از بررسی شرایط زندگی در هلند ابتدا راجع به این کشور توضیحاتی خواهیم داد. کشور هلند با کشورهای بلژیک و germany هم مرز و جمعیت این کشور نزدیک به 18 میلیون نفر است. هلند در منطقه شمال غربی اروپا واقع شده است و پایتخت این کشور آمستردام می باشد. واحد پول رسمی این کشور یورو می باشد و زبان رسمی این مردم هلندی است. یک چهارم کشور هلند زیر آب های آزاد جهان می باشد و به همین جهت با وجود داشتن 0.008 درصد مساحت جهان سومین صادر کننده محصولات کشاورزی می باشد. دین اکثر مردم هلند مسیحیت می باشد و کشور هلند در زمره یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی در کل جهان قرار دارد.

بیش از 95 درصد مردم هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند و این موضوع بین کشورهای اروپایی بسیار جالب و به خصوص برای گردشگران و مهاجرین جذاب است. کشور هلند در سال بیش از 11 میلیون توریست به خود جذب می کند که این آماری فوق العاده عالی می باشد. هلندی ها میانگین قدی آن ها از سایر کشورهای دنیا بیشتر است و می توان گفت بلند قد ترین مردم جهان نیز هستند.

در کشور هلند اهمیت به فضای سبز و انرژی پاک بسیار بالا می باشد و فرهنگ سازی به نحوی انجام شده است که تقریبا دوچرخه های این کشور حتی در پایتخت این کشور آمستردام دو برابر اتومبیل ها می باشد. کشور هلند به کشور آسیاب های بادی نیز معروف می باشد و تامین انرژی بخشی از این کشور با آسیاب بادی انجام می شود. هلندی ها علاقه خاصی به نوشیدنی قهوه دارند. بزرگترین بندر اروپا (بندر رتردام) در کشور هلند قرار دارد.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

آب و هوای کشور هلند

آب و هوای کشور هلند معتدل دریایی است و به دلیل نزدیکی به دریای شمال، تابستان‌های معتدل و زمستان‌های ملایم دارد. تابستان‌ها در هلند معمولاً دمای هوا بین 17 تا 20 درجه سانتی‌گراد و زمستان‌ها دمای هوا به طور میانگین بین 0 تا 6 درجه سانتی‌گراد قرار دارد. بارندگی در طول سال نسبتاً یکنواخت است و هلند به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، روزهای ابری و بادی زیادی را تجربه می‌کند. باد و رطوبت بالا نیز از ویژگی‌های معمول آب و هوای هلند هستند.

 

زبان مردم هلند

زبان رسمی مردمان این کشور هلندی می باشد که شباهت بسیاری به زبان کشور همسایه خود یعنی آلمانی دارد اما یکی از زبان هایی که در این کشور بسیار کاربرد دارد زبان بین المللی انگلیسی است. حتی بسیاری از مردم عادی نیز به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارند و یادگیری زبان هلندی برای زندگی در هلند نیازی نیست. دین مردم هلند نیز به صورت عمومی مسیحی بوده و اکثر آن ها مسیحی پرتستات می باشند حدود یک سوم مسیحی کاتولیک هستند.

 

خدمات اجتماعی و حقوق شهروندان در هلند

کشور هلند از کشورهایی در اروپا می باشد که طبق قوانین اتحادیه اروپا حقوق بشر را در قوانین خود رعایت کرده است و اتباع این کشور از آزادی های طبیعی و حقوق شهروندی اولیه کامل برخوردار می باشد. آزادی بیان حق اصلی شهروندان هلندی می باشد و مردم این کشور از خدمات اجتماعی در بالاترین سطح نظیر تحصیلات رایگان در بهترین مدارس، بیمه و درمان رایگان برای تمامی سنین و افراد بهره مند هستند.

برای اتباع کشور هلند شرایط کار و زندگی در هلند توسط دولت فراهم خواهد شد و در صورت عدم کار با وجود تخصص و تحصیلات کافی به افراد بیکار حقوق بیکاری مکفی برای هزینه های زندگی پرداخت می شود. از دیگر حقوق باید به حقوق کارکنان و نیروی کار اشاره کرد که با نظارت اداره که اجازه پرداخت حقوق کمتر از میزان مشخص شده در قانون برای هر شغل امکان پذیر نیست و اخراج کردن نیروی کار در هلند بدون دلیل امکان پذیر نمی باشد و قوانین حمایت از نیروی کار به دقت اجرا می شوند.

اعطای وام به شهروندان جهت خرید ماشین، مسکن و… بدون بهره های عجیب که در برخی کشورهای جهان سومی مشاهده می شود، عدم وجود تورم بی نظم از دیگر مزایای شهروندی کشور هلند می باشد.

 

هزینه زندگی در هلند

یکی از مواردی که مورد نظر اکثر مهاجرین می باشد هزینه های زندگی و شرایط زندگی در هلند می باشد. با توجه به کیفیت بالای زندگی هزینه های زندگی در هلند متوسط می باشد و می توان با هزینه ای کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر در این کشور به راحتی زندگی کرد. هزینه زندگی در هلند و آمستردام که گران ترین شهر هلند می باشد به طور متوسط 1500 الی 2000 یورو در ماه می باشد و این موضوع تعادل هزینه های زندگی و درآمد را در این کشور مشخص کرده است. در لیست زیر برخی از هزینه های زندگی در کشور هلند را مشاهده می فرمایید که از سایت https://www.numbeo.com این اطلاعات کسب شده است.

 

یک وعده غذایی در رستوران 17 یورو
کاپوچینو 3.38 یورو
کوکاکولا 2.79 یورو
شیر 1.09 یورو
1 کیلو سیب 1.78 یورو
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 3.4 یورو
هزینه های برق و گاز و آب و… 226.74 یورو
اجاره آپارتمان مرکز شهر 1 خوابه 1.375.000 یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج شهر 1.98.43 یورو

 

در کشور هلند فاصله طبقاتی بسیار پایین است و نرخ بیکاری در این کشور 3.5 درصد می باشد که نشان می دهد تقریباً تمامی افراد واجد شرایط در این کشور مشغول به کار هستند و حتی کمبود نیروی کار نیز در این کشور وجود دارد. پایین ترین سطح درآمد در کشور هلند برای یک زندگی کاملاً مناسب و بی دغدغه کافی می باشد. پایین ترین میزان حقوق در کشور هلند سالیانه 36000 یورو می باشد که این حقوق پس از کسر مالیات محاسبه شده است و تقریباً ماهیانه 3000 یورو است.

 

حمل و نقل در هلند

 یکی از سیستم های پیشرفته کشور هلند که خدمات ارزنده و گسترده‌ای را ارائه می‌دهد سیستم حمل و نقل عمومی می باشد. شبکه گسترده حمل و نقل در کشور هلند توسط DVB اداره و کنترل می گردد. وسایل حمل و نقل عمومی شامل: قطار، تراموا، مترو، اتوبوس و قایق می باشد. در کنار این وسایل عمومی می توان از دوچرخه و تاکسی نیز استفاده نمود. کیفیت بالای حمل و نقل برای زندگی در هلند از مزایای بسیار عالی آن است.

 

کیفیت زندگی در هلند

هلند چندین سال به صورت مداوم به عنوان بهترین مکان برای زندگی و کار در جهان معرفی شده است. در مطالعات اخیر کشور هلند به عنوان نهمین کشور برتر دنیا شناسایی شده است. پایتخت هلند یعنی آمستردام به لحاظ توازن میان تجارت شلوغی فناوری و رونق از بالاترین سطح کیفیت برخورد است. هلند در سال گذشته بالاترین رتبه از نظر کیفیت زندگی را به دست آورد. شاخص کیفیت زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد، این عوامل عبارتند از:

  • قدرت خرید
  • سطح آلودگی هوا
  • مقرون به صرفه بودن مسکن
  • خرج زندگی شاخص ایمنی
  • کیفیت سیستم بهداشت
  • زمان رفت و آمد

بر اساس جدیدترین یافته‌ ها کشور هلند بر اساس چندین عامل از جمله هزینه زندگی در هلند، محیط زیست، در رتبه اول کیفیت در دنیا قرار دارد و به عبارتی هلند از کشور های پر آوازه ای چون دانمارک و سوئیس هم بالاتر قرار گرفته است. کشور دانمارک و سوئیس بعد از هلند به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. شاخص کیفیت زندگی در هلند رقم بسیار بالای 211.24 می باشد.

 

مزایا و معایب زندگی در هلند

به طور قطع، شرایط زندگی در کشورها و حتی شهرهای مختلف یک کشور، متفاوت است و همین امر، بررسی معایب و مزایای زندگی در نقاط مختلف را ضرورت می بخشد. اطلاع از مزایت ها و بدی های هلند برای زندگی، آمادگی ذهنی شما را در برخورد با موارد بالا برده و تأثیر بسزایی در تصمیم گیری قاطعانه و نهایی شما دارد.

البته قبل از پرداختن به مزایا و بدی های کشور هلند برای زندگی، باید به این نکته مهم اشاره کرد که آنچه زندگی ما را خواهد ساخت، ذهنیت ماست و به همین دلیل باید علاوه بر بررسی دقیق و انتخاب آگاهانه کشور مقصد برای زندگی، ذهنیت خود را نیز پرورش داده و با کسب آموزش ها و اطلاعات صحیح، برای داشتن زندگی شاد و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت تلاش کرد.

چرا که ذهن مثبت عمل اتفاقات مثبت می باشد و برای تغییر در زندگی ابتدا باید افکار تغییر کند. مهاجرت چالش های خاصی را دارد و حتی با وجود داشتن اطلاعات کامل و کافی بازهم شخص با چالش های مختلف روبرو خواهد شد که حتماً توصیه می کنیم قبل از ورود به مسیر سخت و پر چالش مهاجرت ویدئو هنر زندگی کردن را مشاهده بفرمایید تا زندگی شما دچار تغییر شود.

 

مزایای زندگی در هلند

در واقع همه افرادی که به قصد مهاجرت به هلند کشور خود را ترک می‌کنند، مزایای بسیاری را در این کشور یافتند و همین مزایا آنها را مشتاق به حضور در کشور هلند کرده است. لیستی از مهم ترین این مزایا شامل:

  • آسودگی رفت و آمد و به علت کوچک بودن این کشور
  • کیفیت مناسب تحصیل و زندگی در هلند
  • تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی
  • فرهنگ بالا و غنی مردم کشور هلند
  • درمان و تحصیل رایگان
  • آب و هوای مناسب و محیطی پاک برای زندگی در هلند
  • امنیت بالای مردم و اتباع این کشور
  • امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت هلند

 

 معایب زندگی در هلند

از مزایا و نقطه قوت های زندگی و مهاجرت به کشور هلند زیاد سخن گفته شده است.  اما نمی‌توان چشم روی نقطه ضعف ها و معایبی که در این کشور وجود دارد بسته و همه چیز را ایده‌آل انگاشت. چراکه هر چیز مثبتی در این دنیا دارای ضعف و معایب می باشد و در ادامه تعدادی از معایب و مشکلات زندگی در هلند ذکر شده است:

  • هزینه‌های بسیاری برای حمل و نقل
  • تسلط به زبان هلندی برای کار، تحصیل و زندگی
  • هزینه های زیاد زندگی
  • نحوه اخذ و میزان مالیات

 

بدی های کشور هلند

پیش تر در رابطه با معایب زندگی در هلند سخن گفتیم و متوجه شدیم که چالشها و نقطه ضعف هایی در این کشور وجود دارد که افراد در طولانی مدت می توانند این چالش و موانع را از سر راه برداشته و به مزایا تبدیل کند. اما در این میان بدی های وجود دارد که شاید نتوان خیلی اسم آن را معایب زندگی در هلند دانست که یکی از آنها هزینه های بسیار بالا و خارج از توان افراد به خصوص مهاجران برای خرید خانه یا ماشین می باشد.

به طور کلی اجاره ملک در کشور هلند با سختی و شرایط دشواری همراه است که بسیاری از مهاجران از این مورد به عنوان یکی از بدی های زندگی در کشور هلند یاد می کنند. به طور کلی رفتن به سراغ هر چیز اجاره ای در کشور هلند با موانع بسیاری از سوی این کشور همراه می باشد. همچنین طریقه اخذ اقامت دائم هلند را باید یکی دیگر از بدی های این کشور به حساب آورد.

 

اداب و رسوم مردم هلند

حقوق شهروندی در کشور هلند به خوبی رعایت می شود و افراد به همنوعان خود احترام بسیاری می گذارند. تنوع غذایی در این کشور زیاد نبوده و معمولاً افراد غذای خود را ازبین سبزیجات انتخاب می کنند. معمولاً شهروندان هلندی و افرادی که در این کشور به دنیا آمده اند، خلق و خویی مانند دیگر کشورهای اروپایی دارد اما در اکثر مواقع می‌بینیم که رفتار گرم گونه از خود نشان می دهند.

برای مثال: در زمانی که با شخصی برخورد می‌کنند، به او دست می دهند و یا اگر با وی خیلی صمیمی باشند صورت او را می‌بوسند. برای مهمانی های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و می توان گفت که سطح فرهنگ مردم کشور هلند بسیار بالا می باشد.

 

مالیات در هلند

فرقی ندارد که فرد به کشور هلند مهاجرت کرده باشد و یا شهروند این کشور به حساب‌آید، در هر صورت موظف به پرداخت مالیات می باشد. وظیفه جمع آوری مالیات در کشور هلند به عهده اداره امور مالیاتی می باشد. انواع مختلف مالیات در هلند شامل مالیات بر درآمد، مالیات بر حقوق و دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده فروش می باشد. نرخ و میزان مالیات برای حقوق افراد، حداکثر تا 49.5 درصد می رسد. این نرخ برای شرکت ها، 25 درصد و در مقوله ارزش افزوده، نرخ مالیات در سه سطح 0، 9 و 21 قرار دارد.

 

مقایسه کیفیت زندگی در هلند با سایر کشورهای درجه یک

کشور هلند از نظر زندگی شرایط بسیار ایده آلی دارد و جزو بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی و امنیت شناخته می شود. تقریباً در تمامی رنکینگ های بین المللی کشور هلند جزو برترین ها قرار دارد و این کشور از نظر درآمد و امنیت نیز کشور با استاندارد های بالا شناخته شده است. در این بخش می خواهیم کشور هلند را از نظر بخش های مختلف زندگی با سایر کشورهای دنیا مقایسه کنیم و رنکینگ های مختلف کشورها را در این بخش مشاهده کنیم.

  • حقوق شهروندی: رتبه 4 پس از کشورهای سوئد ، کانادا و نروژ
  • فرهنگ و تاثیرات فرهنگی: رتبه 12 دنیا پس از کشورهایی نظیر ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا
  • کار و کارآفرینی: رتبه 6 پس از کشورهایی نظیر لوکزامبورگ، سوئیس، کانادا، دانمارک و سنگاپور
  • کیفیت زندگی: رتبه 6 پس از کشورهایی نظیر دانمارک، کانادا، سوئد، نروژ و استرالیا
  • تعادل کار و زندگی و تفریح: کشور رنک 1 دنیا

همانطور که مشاهده می فرمایید در اکثر رنکینگ های بین الملل کشور هلند جزو کشورهای ایده آل می باشد و همینطور کشوری می باشد که از نظر فساد اداره و سیاسی کمترین میزان و بیشترین کنترل فساد را در سال های اخیر داشته است. از نظر آب و هوایی نیز کشور هلند به علت آب و هوای مناسب و معتدل در مقایسه با کشورهایی نظیر کانادا و سوئد هواداران بیشتری دارد.

 

جاذبه های طبیعی و گردشگری هلند

علاوه بر کیفیت بالای زندگی، شرایط مناسب کار و آب و هوای مناسب و هزینه های زندگی مناسب، کشور هلند کشوری با جاذبه های گردشگری فوق العاده می باشد و حتی برای گردشگری نیز جزو مقاصد اصلی توریست های شناخته شده است. کشور هلند در سال بیش از 11 میلیون گردشگر به خود جذب می کند که این میزان از جذب گردشگر بی دلیل نمی باشد.

افرادی که قصد گردشگری و دیدن و مشاهده بهترین نقاط دنیا را دارند هرگز نباید کشور هلند را از دست بدهند. از پارک های گل در کشور هلند تا موزه های قدیمی و خیابان های زیبا کنار رود آمستردام تا رستوران های قدیمی و سنتی این کشور و کافه های دنج با قهوه های مخصوص این کشور باعث شده است گردشگران با چند با مشاهده به کشور هلند از این کشور زیبا خسته نشوند. در این بخش به برخی از محبوب ترین و معروف ترین مکان های گردشگری هلند می پردازیم:

  • موزه ون گوک
  • باغ گیاه کوکنهوف
  • موزه رایکس
  • خانه آن فرنک
  • پارک واندل
  • آسیاب های بادی کیندردیک

مهم ترین شهرهای هلند برای زندگی

قطعاً زندگی در کشور هلند با مزایا و ایده آل های بسیاری برای همگان همراه است اما این مزایا و شرایط مناسب در بعضی از شهرهای این کشور به دلایلی دو چندان به چشم می خورد. بر اساس پارامترهای مهم و مختلفی مانند: بازار کار مناسب، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه، دانشگاه‌های معتبر، امنیت، سیستم بهداشتی و درمانی ایده آل، سیستم حمل و نقل و غیره می توان مهمترین و بهترین شهرهای هلند برای زندگی و مهاجرت انتخاب نمود.

اسم بردن از شهری به این معنا نیست که دیگر شهرهای هلند جای مناسبی برای زندگی نمی باشد اما شهرهایی که قرار است در ادامه به آنها بپردازیم شرایط ایده آل و مناسب تری را برای مهاجران به وجود می آورد.

 

زندگی در آمستردام

مشهور ترین شهر کشور هلند امستردام نام دارد که قطعا نام این شهر به گوش بسیاری از افراد در سراسر جهان خورده است. آمستردام نه تنها در هلند بلکه در اروپا نیز بسیار صاحب‌نام و مشهور می باشد. زندگی در شهر آمستردام به صورت شبانه روزی در حال رخ دادن است. باید توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در آمستردام نسبت به دیگر شهرهای هلند بسیار زیادتر از است اما به همان میزان کیفیت زندگی و امکانات نیز به بالاترین حد خود می باشد.

 

زندگی در روتردام

مهمترین لقبی که به شهر روتردام هلند داده اند، دومین شهر بزرگ این کشور است که بسیار مورد توجه مهاجران از سراسر دنیا قرار گرفته است. شاخصه اصلی شهر روتردام، قرار گرفتن بزرگترین بندر دریای اروپا در این شهر می باشد که یکی از جاذبه های توریستی کشور هلند به شمار می رود. هزینه های زندگی در شهر روتردام نسبت به دیگر شهرهای هلند به خصوص آمستردام مناسب تر است.

 

زندگی در آیندهوون

قطعاً نام برند مشهور فیلیپس را شنیده اید. این برند معروف در شهر آیندهوون، زاده و معروف شده است. اهمیت این شهر از لحاظ توریستی بسیار بالا و مقصد گردش و تفریح مهاجران توریستی می باشد. افراد علاقمند به هنر، زندگی در این شهر را به دیگر شهرهای هلند ترجیح می دهند.

 

زندگی در لاهه

شهر معروف دیگری در کشور هلند که مقر دادگاه بزرگ بین‌المللی نیز می باشد، لاهه یا دن هاگ نام دارد. شهر لاهه با دارا بودن معتبرترین دانشگاه ها به خصوص در مقطع دکترا مقصد مناسبی برای مهاجران تحصیلی می باشد.

 

بهداشت و رفاه برای زندگی در هلند

هلند یک کشور با سیستم بهداشت و رفاه پیشرفته و کارآمد است. در هلند، همه افراد ملزم به داشتن بیمه بهداشتی هستند، این بیمه شامل خدمات پزشکی، بیمارستان، داروها و درمان‌های دیگر است. در هلند، شما می‌توانید از هر پزشک یا بیمارستانی که خودتان انتخاب کرده اید استفاده کنید. بیشتر پزشکان و کادر درمان به زبان انگلیسی مسلط هستند، که این موضوع به مهاجران کمک می‌کند.

هلند دارای مراکز مراقبت از کودکان با کیفیت بالا و استانداردهای حفاظت از کودکان است، والدین می‌توانند از خدمات مراقبت از کودکان برخوردار شوند. در هلند، بنیادهای اجتماعی برای افرادی که نیاز به حمایت مالی دارند وجود دارد، این بنیادها شامل کمک‌های مالی به بیکاران، افراد معلول و خانواده‌ها می‌شود.

 

مقایسه زندگی در هلند و کانادا

برای مقایسه زندگی در هلند و کانادا می توان بیان داشت که:

  • از نظر فاصله هلند به ایران نزدیک است و شرایط رفت و آمد برای ایرانیان راحت تر می باشد و فاصله زمانی بین ایران و هلند کم است.
  • بازار کار در کشور کانادا نسبت به هلند گسترده تر می باشد.
  • هلند عضو اتحادیه اروپا می باشد و از این رو رفت و آمد به سایر کشور های اروپایی نیاز به اخذ مجدد ویزا ندارد.
  • کانادا نسبت به هلند مهاجر پذیر تر می باشد و شرایط زندگی و رفاه بالاتری خواهد داشت.

به صورت کلی نمی توان گفت که کدام کشور برای مهاجرت مناسب تر می باشد و این موضوع به هدف و معیار های هر فرد برای زندگی آینده است متفاوت است.

 

شرایط کار برای زندگی در هلند

کار در هلند از طریق داشتن جاب آفر امکان پذیر است. به این صورت که برای اخذ اقامت کاری هلند می بایست از یک کارفرمایی در آن کشور دعوتنامه شغلی دریافت کرده باشید تا بتوانید ویزای کاری هلند را اخذ نمایید.

 

زندگی روستایی در هلند

یکی از سبک های زندگی در هلند، زندگی در روستاهای هلند می باشد و از آنجایی که روستاهای هلند به شهر ها نزدیک می باشد، شرایط مطلوب برای زندگی را دارا می باشند، روستاهای هلند نیز دارای امکانات مناسب شهری می باشد و  کار کردن در روستاها برای افرادی که به طبیعت علاقه دارند گزینه مناسبی خواهد بود.

 

شرایط سرمایه گذاری برای زندگی در هلند

روش های سرمایه گذاری نیز، از روش های دیگر اخذ اقامت هلند می باشد. از آنجایی که خرید ملک در این کشور منجر به اخذ اقامت و یا تابعیت نمی گردد، می توان روش ثبت شرکت را اصلی ترین سرمایه گذاری در هلند دانست. شما در این روش می توانید یک شرکت فعال در این کشور را خریداری نمایید و یا با ارائه یک طرح تجاری قوی، خود اقدام به ثبت شرکت نمایید. سرمایه اولیه شرکت وابسته به نوع شرکت متفاوت است و بین 20 تا 45 هزار یورو می باشد.

 

شرایط تحصیل برای زندگی در هلند

تحصیل در هلند به دلیل وجود دانشگاه هایی با رنکینگ بالا، در بین دانشجویان و متقاضیان مهاجرت بسیار محبوب است. شما می توانید در این کشور به زبان هلندی تحصیل رایگان داشته باشید در غیر این صورت، تحصیل به زبان انگلیسی مستلزم پرداخت شهریه می باشد. میانگین شهریه ها به شرایط تحصیل در هلند و مقطع، رشته و دانشگاه شما متفاوت است و میانگینی در حدود 12 تا 16 هزار یورو در سال را دارد.

 

تجربیات زندگی در هلند

تجربیات زندگی در هلند برای بسیاری از افراد و مهاجران می تواند جذاب باشد. از جمله مهم ترین تجربیات زندگی در هلند می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کیفیت بالای زندگی
  • فرهنگ دوچرخه‌سواری
  • آب و هوای مرطوب
  • تسلط بیشتر مردم به زبان انگلیسی
  • داشتن جامعه چندفرهنگی
  • فرصت‌های شغلی و تعادل کار و زندگی

 

سوالات متداول

هزینه مسکن در هلند چقدر است؟

هزینه اجاره مسکن بسته به شهر متفاوت است. در آمستردام، هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ممکن است حدود 1500 تا 2000 یورو در ماه باشد، اما در شهرهای کوچک‌تر این رقم پایین‌تر است. پیدا کردن مسکن مناسب در شهرهای بزرگ می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

 

کیفیت سیستم بهداشتی در هلند چگونه است؟

سیستم بهداشتی هلند بسیار با کیفیت و کارآمد است، اما اجباری است که همه ساکنان بیمه درمانی خصوصی داشته باشند.

 

آیا شرایط کاری و بازار کار در هلند خوب است؟

بله، بازار کار در هلند پویا است و فرصت‌های شغلی زیادی به خصوص در حوزه‌های فناوری، مهندسی و علوم وجود دارد. همچنین، ساعات کاری منظم و تعادل خوب بین کار و زندگی از ویژگی‌های مهم کار در هلند محسوب می‌شود.

 

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport