جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرمایه گذاری در پرتغال ✔️ روش های اخذ اقامت سرمایه گذاری + مدارک

سرمایه گذاری در پرتغال- روش های سرمایه گذاری، هزینه ها لازم برای سرمایه گذاری 2024

سرمایه گذاری در پرتغال به چند روش امکان پذیر است که شامل؛ سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، خرید ملک، خرید سهام و اوراق بهادار، کارآفرینی و همچنین خودحمایتی می باشد. خرید خانه و خودحمایتی پرتغال از برجسته ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور هستند که آثار اقامتی نیز در پی دارند. در برخی کشورها خرید ملک یکی از روش های منتهی به دریافت اقامت و تابعیت می باشد و این مهم در کشور پرتغال در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل دسترسی می باشد. گلدن ویزا پرتغال در واقع یک اقامت موقت قابل تمدید 5 ساله و بدون شرط حضور و اجبار برای اقامت دائم در این کشور است که در نهایت می تواند منتج به دریافت شهروندی این کشور شود.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط سرمایه گذاری در پرتغال برای ایرانیان

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲، دولت پرتغال برنامه ای تحت عنوان مجوز اقامت طلایی را شروع کرد که به موجب آن سرمایه گذاران خارجی می توانند از طریق سرمایه گذاری به روش خرید املاک و مستغلات، اقامت پرتغال را اخذ نمایند. دولت این کشور در سال ۲۰۱۵ تغییراتی را در این برنامه ایجاد نمود و ملزومات جدیدی برای کسب مجوز اقامت، از طریق خرید ملک در این کشور ایجاد کرد.

متقاضیان می توانند از میان ۷ گزینه، سرمایه گذاری مورد نظر خود را در کشور پرتغال انتخاب کنند که محبوب ترین آنها خرید ملک پرتغال است. سرمایه گذاری در املاک کشور پرتغال موجب اخذ اقامت برای کل اعضای خانواده می گردد. در این برنامه، املاک خریداری شده می بایست حداقل به مدت ۵ سال حفظ شوند و بعد از ۵ سال امکان درخواست برای اقامت دائم و پاسپورت این کشور فراهم خواهد بود. هر فرد یا تبعه غیر اروپایی می تواند برای ویزای طلایی پرتغال و یا سرمایه گذاری در پرتغال، از طریق یکی از گروه های زیر اقدام کند:

  • انتقال سرمایه ای حداقل به میزان ۱ میلیون یورو به پرتغال
  • ایجاد حداقل ۱۰ فرصت شغلی در کشور پرتغال
  • خرید املاک و مستغلات حداقل به میزان ۵۰۰ هزار یورو
  • خرید املاک و مستغلات در محدوده های بازآفرینی شهری، با عمر بیش از ۳۰ سال و به ارزش حداقل ۳۵۰ هزار یورو
  • سرمایه گذاری به ارزش حداقل ۳۵۰ هزار یورو در پروژه های تحقیقاتی کشور پرتغال
  • سرمایه گذاری به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو در میراث فرهنگی و هنری پرتغال
  • سرمایه گذاری به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو در کسب وکارهای کوچک و متوسط در کشور پرتغال.

راه های سرمایه گذاری در پرتغال

روش های لیست شده در جدول زیر به همراه مبالغشان روش های سرمایه گذاری در پرتغال هستند:

 

 

روش های سرمایه گذاری هزینه ها
خرید ملک 500 هزار
350 هزار
280 هزار
ثبت شرکت و کارآفرینی 350000
استارتاپ و نوآفرینی سرمایه اولیه 175000
خرید اوراق قرضه دولتی سپرده گذاری بیش از یک میلیون
خودحمایتی به ازای نفر اصلی 15600
به ازای همسر حدود 7800
ازای هر فرزند 5000

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در پرتغال

مدارک لازم برای سرمایه‌ گذاری در پرتغال عبارتند از:

  • مدارک هویتی معتبر مانند پاسپورت و شناسنامه
  • اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری
  • ارائه اسناد مربوط به املاک مربوط به خرید و یا اجاره ملک
  • ارائه مدارک مالیاتی و پرداخت مالیات‌های لازم
  • همراه داشتن وکیل حقوقی برای حل موارد حقوقی به بهترین شکل
  • ارائه طرح و کسب و کار برای سرمایه گذاری در پرتغال

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری در چه روش هایی منجر به اقامت دائم می شود؟

 بسیاری از متقاضیان، با هدف رسیدن به اقامت کشور پرتغال است که حاضر به آوردن سرمایه خود به کشور پرتغال می شوند، پس برایشان بسیار مهم است که کدام مسیر به اخذ اقامت منتهی می شود. راه هایی که افراد از طریق آنها نه تنها سرمایه خود را افزایش داده بلکه اقامت کشور پرتغال را نیز از راه سرمایه گذاری به دست می آورند، شامل موارد زیر است:

 

  • نوآفرینی و کارآفرینی
  • خرید ملک درپرتغال
  • خرید سهام به ارزش یک میلیون یورودر پرتغال
  • انتقال 250 هزار یورو سرمایه به کشور پرتغال به منظوری حمایت از میراث و منابع تاریخی و فرهنگی این کشور

 

شرایط سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک

حال به بررسی شرایط عمومی دریافت گلدن ویزای پرتغال برای متقاضی و اعضا خانواده وی می پردازیم. در این روش محدودیت سنی، ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان الزامی نمی باشد. متقاضی با خرید خانه در پرتغال و یا سرمایه گذاری در حوزه املاک در سه رنج قیمتی شامل دویست و هشتاد، سیصد و پنجاه و پانصد هزار یورویی می تواند به اقامت پنج ساله در پرتغال و در نهایت دریافت شهروندی این کشور دسترسی پیدا نماید.

 

  • توجه:

جهت برخورداری از مزیت های خرید ملک پرتغال با قیمت 280 هزار یورو فقط تا مدت محدودی فرصت دارید و پس از این تاریخ دولت پرتغال مبلغ خرید ملک در کشور پرتغال را به دلیل تغییر قوانین اعطای اقامت افزایش خواهد داد.

 

پاسپورت کشور پرتغال در رنکینگ جهانی رتبه سوم از لحاظ اعتبار را داشته و در کنار گذرنامه کشور هایی چون آمریکا، هلند، دانمارک، سوئیس و اتریش قرار می گیرد. با خرید ملک در پرتغال علاوه بر دریافت اقامت برای شخص متقاضی و همسر وی؛ فرزندان او تا 24 سال در صورتی که وابستگی آن ها به خانواده اثبات شود (دانشجو باشند و شاغل نباشند) و همچنین اخذ اقامت برای والدین متقاضی و والدین همسر وی امکان پذیر است. پروسه دریافت ویزای طلایی پرتغال و خرید ملک پرتغال در بازه زمانی مابین شش تا هشت ماه انجام خواهد پذیرفت. افرادی که قصد خرید ملک در پرتغال دارند دو راه پیش رو دارند:

  • یک ملک نوساز را به ارزش بالای 500 هزار یورو خریداری کنند. (یا خرید ملک در مناطق کم جمعیت با مبلغ 400 هزار یورو)
  • در نوسازی املاک قدیمی به ارزش 350 هزار یورو مشارکت نمایند. (یا نوسازی املاک مناطق کم جمعیت به مبلغ 280 هزار یورو)

ملک خریداری شده توسط مشتری پس از 5 سال قابلیت فروش به غیر دارد که در بسیاری از موارد فروش ملک بصورت تضمینی انجام خواهد شد.

سرمایه گذاری در خرید ملک پرتغال
شرایط اقامت همسر و فرزندان امکان همراهی همزمان همسر و فرزندان تا 24 سال
ارزش ملک 280 هزار یور برای مناطق کم جمعیت
350 یورو بازسازی املاک قدیمی
500 یورو خرید ملک در مناطق پر جمعیت
امکان فروش ملک پس از 5 سال امکان فروش ملک وجود دارد
مدت زمان دریافت ویزا 6 تا 8 ماه
امکان تحصیل رایگان فرزندان پس از اخذ اقامت

 

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق ثبت شرکت و هزینه های مورد نیاز

نوعی دیگر از اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت است. برای این امر فرد می بایست بیزنس پلن یا طرح تجاری ارائه دهد. پس از آن که سفارت پرتغال این طرح را تایید نماید که معمولاً چندین هفته به طول می انجامد؛ برای سرمایه گذار یک ویزای چهار ماهه صادر می شود. شرکت با سرمایه اولیه 5000 یورو قابل ثبت است. دولت پرتغال سال اول الزاماً انتظار ندارد که شرکت به سود دهی برسد اما در سال دوم باید شرکت حتماً بتواند از پس تمام هزینه های خود برآید. با ثبت شرکت در پرتغال سرمایه گذار امکان راه اندازی هر گونه عملیات تجاری را خواهد داشت اعم از راه اندازی سوپر مارکت، رستوران و یا هر شغل دیگری بدون این که نیازی به ارائه تحصیلات مرتبط داشته باشد. لازم به ذکر است که سرمایه گذار در صورتی می تواند برای همسر یا فرزندان خود درخواست اجازه کار نماید که در همان شرکت سمتی برای آن ها در نظر گرفته باشد و برای آن ها بیمه و مالیات رد کند. حداقل حقوق پایه در پرتغال ۶۳۵ یورو به صورت ماهیانه می باشد و از این مبلغ ۳۴ درصد آن می بایست به عنوان مالیات پرداخت شود که این مبلغ حدوداً به ازای هر نفر کارمند ۲۲۰ یورو می باشد که به صورت مستقیم به دولت پرداخت می شود. در این نوع سرمایه گذاری ابتدا یک اقامت دو ساله و سپس یک اقامت سه ساله به فرد داده خواهد شد و پس از 5 سال این اقامت به اقامت دائم تبدیل شده و در انتهای سال ششم امکان دریافت تابعیت و پاسپورت پرتغال وجود خواهد داشت.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
شرایط اقامت همسر و فرزندان اگر برای همسر و فرزندان درهمان شرکت سمتی در نظر گرفته شود، و برای آن ها بیمه و مالیات رد شود، امکان همراهی وجود دارد.
با سرمایه اولیه لازم 5000 یورو
شرایط ویژه پس سال 2 سوددهی شرکت
اقامت دائم و پاسپورت پس از 5 سال امکان تبدیل به اقامت دائم
در انتهای سال ششم امکان دریافت پاسپورت

 

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق کارآفرینی

برای سرمایه گذاری در پرتغال از طریق کارآفرینی شما نیاز به ارائه یک بیزنس پلن و یک طرح نو و سودآور و خلاقانه خواهید داشت که برای دولت پرتغال توجیه اقتصادی و سودآوری مالی داشته باشد. تکمیل فرآیند این روش از طریق آنلاین صورت خواهد گرفت. کارآفرینی در پرتغال محدودیت سنی نخواهد داشت اما نباید زیر 18 سال باشد. عدم داشتن سوسابقه کیفری و همچنین ارائه تمکن مالی کافی برای برآمدن از پس تمام هزینه های جانبی و هزینه های زندگی (حداقل 350 هزار یورو) از الزامات این فرآیند خواهد بود. این اقامت برای 5 سال قابل تمدید بوده و پس از طی این مدت فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم پرتغال درخواست نماید.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی
شرایط ویژه سن متقاضی بالای 18 سال باشد.
ارائه طرح بیزینس پلن
حداقل سرمایه لازم 350 هزار یورو
زمان لازم برای دریافت ویزا 1 الی 3 ماه
اقامت دائم و پاسپورت پس از 5 سال امکان تبدیل به اقامت دائم
در انتهای سال ششم امکان دریافت پاسپورت

 

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق استارتاپ و نوآفرینی

پرتغال با عضویت در اتحادیه اروپا و قرارداد ها و مشوق های مختلف از سوی کشور های این اتحادیه، شرایط بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاری در پرتغال از طریق استارتاپ و نوآفرینی دارا می باشد. این موضوع بقدری گسترده است که این کشور ویزا های متنوعی را برای این سبک از متقاضیان تدارک دیده است. برای این منظور، شما باید به بررسی بازار های این کشور، تقاضای مردم در این بازار ها، رقبا، زیر ساخت های موجود، قوانین مربوط به نوآفرینی و مواردی از این دست بپردازید. یک مورد خوب که بتواند باعث متقاعد شدن این کشور برای صدور چنین ویزای شود یک بیزنس پلن عالی است که در لیست زیر امده است:

  • توضیحات در رابطه با راه اندازی استارتاپ
  • اهداف پروژه
  • مقاصد پروژه
  • برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری استارتاپ
  • طرح ارتباط در بازار عرضه شده و بازاریابی
  • تحلیل بازار
  • نقشه راه عملیاتی
  • نحوه ایجاد شغل

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری پرتغال، شما می بایست مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • حداقل 175 هزار دلار بعنوان سرمایه معرفی کرده یا شخص ثالثی این هزینه را بعنون اسپانسر تامین نماید و این مبلغ در صورت رد درخواست شما عودت و قابل برگشت است.
  • باید توضیح دهید که چگونه می خواهید کسب و کار را گسترش داده و وارد بازار های جهانی شوید، و در داخل کشور اقدام به ایجاد فرصت های شغلی برای افراد حرفه ای بکنید.
  •  نیاز به ثبت استارت اپ خود در خدمات های پیشخوان Empresa na Hora هستید، که هزینه 360 یورو هزینه در بر خواهد داشت.
  • 70 یورو نیز برای ثبت پذیرش شرکت از شما دریافت خواهد شد.
  • مدت زمان بررسی این ویزا توسط سفارت پرتغال بیشتر از 90 روز خواهد بود. در صورت تایید و اخذ ویزا شما می توانید همزمان برای فرزندان زیر 18 و همسر خود نیز ویزای همراه دریافت کنید.

مدت زمان این ویزا 2 سال بوده که در ادامه بصورت 3 ساله در هر بار، قابل تمدید خواهد بود. در نظر داشته باشید که شما سرمایه وارد شده به کشور را باید در عرض 5 سال به 325 هزار دلار سرمایه در گردش یا در مجموع دارایی ها، برسانید.

در ادامه به لیست مابقی مورد نیاز اخذ این ویزای استارت آپ پرتغال می پردازیم:

  • 5147 یورو در هر سال بازای هر شخص برای اثبات تمکن مالی
  • خرید یا اجاره خانه
  • 85 یورو برای درخواست صدور ویزا
  • بیمه مورد تایید دولت پرتغال برای خود و همراهان در طول اقامت
سرمایه گذاری از طریق استارتاپ
شرایط ویژه ارائه طرح بیزینس پلن جدید و نوآورانه همراه با کمک به پیشرفت کشور
حداقل سرمایه لازم 175 هزار دلار
70 یوورو برای ثبت شرکت
زمان لازم برای دریافت ویزا 1 الی 3 ماه
اقامت دائم و پاسپورت پس از 5 سال امکان تبدیل اقامت به اقامت دائم
در انتهای سال ششم امکان دریافت پاسپورت
سایر موارد در عرض 5 سال به 325 هزار دلار سرمایه در گردش

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

یکی دیگر از راه هایی که منجر به اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری می شود، سپرده گذاری و انتقال پول و مشارکت در انجام پروژه های تحقیقاتی، هنری و خرید سهام از صندوق های سرمایه گذاری همچنین خرید اوراق قرضه دولتی می باشد که در واقع انجام این امر به شرح زیر می باشد:

  • سپرده گذاری بیش از یک میلیون یورو در یکی از بانک های کشور پرتغال و امکان سرمایه گذاری در پرتغال با این مبلغ و خرید سهام.
  • تخصیص سرمایه تا مبلغ سیصد و پنجاه هزار یورو در راستای فعالیت های تحقیقاتی.
  • تخصیص سرمایه دویست و پنجاه هزار یورویی در زمینه فعالیت های هنری.
  • تخصیص سرمایه پانصد هزار یورویی برای خرید سهام از صندوق های سرمایه گذاری و یا کسب و کار های کوچک در کشور پرتغال.

همچنین شما می توانید با انتقال پول و سپرده گذاری و همچنین مشارکت در پروژه های مختلف نیز مهاجرت به پرتغال نمایید.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
روش ها سپرده گذاری 1,000,000 یورو در بانک
350,000 یورو راستای فعالیت های تحقیقاتی
250,000 یورو در زمینه فعالیت های هنری
500,000 یورو خرید سهام از صندوق های سرمایه گذاری و یا کسب و کار های کوچک
زمان لازم برای دریافت ویزا 6 تا 8 ماه
اقامت دائم و پاسپورت پس از 5 سال امکان تبدیل اقامت به اقامت دائم
انتهای سال 6 پاسپورت

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خودحمایتی

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خودحمایتی یکی از روش های مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت پرتغال بر اساس تمکن مالی می باشد. روش خودحمایتی بی نیاز از این موارد است:

  • انتقال سرمایه
  • فروش املاک
  • الزام به سرمایه گذاری در کشور مقصد
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه مدرک تحصیلی
  • بدون محدودیت سنی

در حال حاضر علاوه بر پرتغال، در کشورهای دیگری نیز این نوع از اقامت وجود دارد، اتریش، فرانسه، سوئیس، اسپانیا و یونان از این نوع اقامت می باشند. بر این اساس اقامت قابل تمدیدی به مدت 2 سال داده می شود که این اقامت در انتهای سال پنجم به اقامت دائم و در انتهای سال ششم تحت شرایطی به تابعیت و پاسپورت تبدیل خواهد شد.

از جمله شرایط لازم برای خودحمایتی پرتغال این است که متقاضی این روش اثبات نماید:

  • از تمکن مالی کافی برخوردار می باشد. ضمن این که به ازای خود و اعضای خانواده اش مبلغی را در حساب خود بلوکه نماید.
  • این مبلغ در واقع نشان دهنده هزینه 2 سال زندگی در پرتغال می باشد
  • به ازای نفر اصلی حدوداً 15600 یورو و به ازای همسر حدود 7800 یورو و به ازای هر فرزند 5000 یورو در حساب متقاضی اصلی نگه داشته می شود.
سرمایه گذاری از طریق خود حمایتی
سرمایه لازم به ازای نفر اصلی حدوداً 15600 یورو
 به ازای همسر حدود 7800 یورو
به ازای هر فرزند 5000 یورو
امکان همراهی همسر و فرزندان دارد
زمان لازم برای دریافت ویزا 6 تا 8 ماه
اقامت دائم و پاسپورت پس از 5 سال امکان تبدیل اقامت دائم
انتهای سال 6 پاسپورت

حداقل میزان سرمایه گذاری در پرتغال جهت اخذ اقامت

میزان سرمایه مورد نیاز برای دریافت اقامت پرتغال با توجه به نوع سرمایه ‌گذاری که یک فرد مد نظر دارد متفاوت می ‌باشد که در جدول زیر آنها را بیان می کنیم:

روش سرمایه گذاری حداقل هزینه لازم (یورو)
سرمایه لازم برای فعالیت‌های تحقیقاتی ۳۵۰ هزار
سرمایه لازم برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی هنری ۲۵۰ هزار
سرمایه لازم برای خرید ملک در پرتغال ۵۰۰ هزار
سپرده گذاری در بانک های پرتغال یک میلیون

هزینه زندگی در پرتغال

همانطور که می دانید بر آورد هزینه های مربوط به زندگی از فردی به فرد دیگر بسته به شرایط زندگی، مکان زندگی و دیگر پرداخت های مربوط به سبک زندگی افراد متفاوت است اما در ادامه این بخش برای اینکه چشم اندازی کلی را برای شما در ارتباط با هزینه های زندگی در پرتغال را مجسم کنیم، برخی از متوسط های هزینه های مورد نیاز را بیان می کنیم. توجه شما را به جدول هزینه ها معطوف می داریم:

هزینه زندگی در پرتغال
رستوران در پرتغال
رستوران در پرتغال قیمت (€) گستره (€)
وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت € ۷٫۰۰ ۵٫۵۰-۱۰٫۰۰
وعده غذایی برای ۲ نفر، رستوران متوسط (پیش غذا، غذای اصلی، دسر) ۳۰٫۰۰ € ۲۰٫۰۰-۴۰٫۰۰
سوپر مارکت در پرتغال
شیر (۱ لیتر) ۰٫۶۱ € ۰٫۵۰-۰٫۸۰
نان سفید تازه (۵۰۰ گرم) ۱٫۰۷ € ۰٫۷۰-۱٫۷۵
برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۰٫۸۶ € ۰٫۶۸-۱٫۱۰
تخم مرغ (۱۲ عدد) ۱٫۶۸ € ۱٫۲۰-۲٫۲۰
پنیر محلی (۱ کیلوگرم) ۷٫۲۹ € ۵٫۰۰-۱۲٫۰۰
سینه مرغ (۱ کیلوگرم) ۵٫۴۲ € ۴٫۰۰-۷٫۰۰
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) ۸٫۹۷ € ۷٫۰۰-۱۲٫۲۰
سیب زمینی (۱ کیلوگرم) ۰٫۷۸ € ۰٫۵۰-۱٫۱۰
پیاز (۱ کیلوگرم) ۰٫۸۶ € ۰٫۶۰-۱٫۵۰
کاهو (۱ سر) ۰٫۸۸ € ۰٫۵۰-۱٫۴۵
آب (بطری ۱٫۵ لیتر) ۰٫۵۱ € ۰٫۲۰-۱٫۰۰
حمل و نقل در پرتغال
بلیط یک طرفه (حمل و نقل مترو) ۱٫۵۰ € ۱٫۲۵-۱٫۸۵
بلیط ماهانه (استفاده معمول) ۳۶٫۰۰ € ۳۰٫۰۰-۴۰٫۰۰
شروع تاکسی ۳٫۲۵ € ۳٫۰۰-۳٫۹۰
تاکسی هر ۱ کیلومتر ۰٫۴۸ € ۰٫۴۷-۰٫۹۴
تاکسی هر ۱ ساعت ۱۴٫۸۰ € ۱۴٫۸۰-۲۰٫۰۰
بنزین (۱ لیتر) ۱٫۴۹ € ۱٫۴۰-۱٫۶۰
فولکس واگن گلف ۱،۴ KW Trendline ۲۵,۰۰۰٫۰۰ € ۲۰,۰۰۰٫۰۰-۲۷,۸۲۵٫۰۰
تویوتا کرولا ۱٫۶ لیتر ۹۷ کیلو وات کمپرسور ۲۴,۳۲۱٫۹۳ € ۲۱,۴۰۰٫۰۰-۲۸,۰۰۰٫۰۰
موارد کاربردی – قبوض
عمومی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای آپارتمان ۸۵m2 ۸۹٫۵۹ € ۵۲٫۶۲-۱۳۰٫۷۷
۱ دقیقه. تعرفه تلفن همراه (بدون تخفیف) ۰٫۱۶ € ۰٫۱۰-۰٫۳۰
اینترنت (۶۰ مگابیت در ثانیه یا بیشتر، دانلود نامحدود، کابل / ADSL) ۲۹٫۲۷ € ۲۲٫۰۰-۴۰٫۰۰
ورزش و اوقات فراغت درپرتغال
باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای ۱ بزرگسال ۳۴٫۵۷ € ۲۵٫۰۰-۵۰٫۰۰
(اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در آخر هفته) ۱۱٫۵۷ € ۵٫۰۰-۲۰٫۰۰
سینما ۶٫۵۰ € ۶٫۰۰-۷٫۰۰
۱ لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (Zara، H & M، …) ۲۷٫۹۲ € ۲۰٫۰۰-۴۰٫۰۰
۱ جفت کفش نایک ۶۹٫۱۲ € ۵۰٫۰۰-۹۰٫۰۰
۱ جفت کفش مردانه چرم ۷۷٫۷۲ € ۵۰٫۰۰-۱۲۰٫۰۰
اجاره ماهانه منزل در پرتغال
آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۵۸۳٫۳۶ € ۳۵۰٫۰۰-۹۰۰٫۰۰
آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز ۴۰۰٫۲۴ € ۲۵۰٫۰۰-۶۰۰٫۰۰
آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر ۱,۰۱۳٫۴۷ € ۵۳۰٫۰۰-۱,۷۰۰٫۰۰
آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز ۶۷۳٫۰۱ € ۴۰۰٫۰۰-۱,۰۰۰٫۰۰
قیمت خرید آپارتمان در پرتغال
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر € ۲,۳۹۴٫۲۶ ۱,۰۹۳٫۰۰-۴,۵۰۰٫۰۰
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز ۱,۳۳۶٫۱۲ € ۸۵۰٫۰۰-۲,۱۵۲٫۷۸
حقوق و دستمزد در پرتغال
میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات) ۸۰۴٫۲۷ €
نرخ بهره وام به درصد (٪)، ۲۰ ساله ۲٫۷۰

مزایای سرمایه گذاری در پرتغال چیست؟

از مزایای سرمایه گذاری در پرتغال می توان به این موارد اشاره داشت:

  • درخواست اقامت افراد وابسته به سرمایه گذار شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال و والدین سرمایه گذار
  • فرصت تحصیل در دانشگاه های معتبر به صورت رایگان
  • خدمات پزشکی رایگان
  • امکان ثبت شرکت و سکونت و دریافت اقامت پرتغال با قوانین به نسبت آسان، رفت و آمد و تردد آسان در حوزه اتحادیه اروپا
  • داشتن حساب بانکی معتبر
  • امکان گرفتن وام
  • یکی از بزرگترین مزیت های خودحمایتی پرتغال؛ داشتن اجازه کار برای متقاضی و همسر وی می باشد که نه تنها برای خود که برای کارفرمای پرتغالی هم مجوز کار دارند.

بررسی معایب سرمایه گذاری در پرتغال

در خصوص معایب سرمایه گذاری در پرتغال باید گفت:

  • پرتغال از لحاظ نیروهای فنی و شرکت های دانش بنیان یک کشور غنی به حساب می اید، که شاید امتیاز نیروی زبده را برای شما به ارمغان اورد اما رقیبان زیادی در بازار این کشور برای کسب و کار شما نیز بهمراه خواهد داشت.
  • کشور پرتغال دارای چشم انداز وسیع اقتصادی در عرصه بین المللی در مقایسه با کشور های دیگری که مستعد سرمایه گذاری هستند، نمی باشد.
  • در پرتغال شایسته سالاری به اندازه دیگر کشور های اروپایی رعایت نمی شود، و در طول تاریخ معاصر، دیده شده که دولتی با تصمیمات نا مناسب نظیر افزایش مالیات برای کسب و کار خاص، باعث افت شدید پیشرفت در این عرصه شود. از این رو اعتماد به سیاست های داخلی نیز سخت به نظر رسیده و در این موضوع گوی رقابت را به دیگر کشور های توسعه یافته می بازد.

استانداردها و شاخص های اقتصادی تأثیرگذار سرمایه گذاری در پرتغال و انتقال سرمایه

سرمایه گذار در فرآیند سرمایه گذاری در یک کشور، حداقل باید در خصوص سه آیتم زیر اطمینان حاصل کند:

  • حفظ اصل سرمایه
  • بازگشت سود سرمایه
  • امنیت محیط

مطمئناً سرمایه گذاری در گوشه جهان نقاط منفی و مثبتی را به همراه دارد، اما پر واضح است که هر سرمایه گذاری در تلاش برای حفظ امنیت سرمایه خود و کسب سود در ازای سرمایه گذاری خواهد بود. برای دستیابی به این مهم می بایست به بررسی سه شاخص مهم برای تعیین امنیت و کیفیت سرمایه گذاری در پرتغال در راستای خرید ملک در این کشور شامل؛ ریسک مصادره اموال، میزان کنترل فساد و کیفیت نظارتی توسط دولت و قوه قضاییه پرداخت.

سرمایه گذاری در پرتغال

ریسک مصادره اموال (Expropriation risk)

بررسی این موضوع که دولت پرتغال تا چه حد در سال های اخیر به صورت تبعیض آمیز اقدام به سلب مالکیت یک طرفه از سرمایه گذار نموده است، برای تضمین امنیت سرمایه فرد برای دریافت دریافت گلدن ویزای پرتغال بسیار کمک کننده خواهد بود. لازم به ذکر است که بی ثباتی و تغییرات مداوم رژیم و تحریم ها بر میزان ریسک مصادره اموال می افزاید. بازه ی تعیین میزان این شاخص از 1 تا 7 می باشد که هر چه این عدد به یک نزدیک تر باشد؛ نشان دهنده میزان ثبات و امنیت بالا در پرتغال است.

کنترل فساد اداری

کنترل فساد اداری(Control of Corruption)

شاخص بعدی نرخ کنترل فساد اداری در دولت پرتغال است که در یک بازه عددی مابین منفی دو و نیم و مثبت دو و نیم تعریف خواهد شد. هر چه این عدد بیشتر به سمت منفی دو و نیم برود؛ نشان دهنده تخلفات اداری بیشتر و برابر نبودن افراد در برابر قوانین می باشد.

نرخ تورم (Inflation Rate)

نرخ تورم

تورم در پرتغال و سایر کشور ها معمولاً به عنوان درصد تغییر در شاخص بهای مصرف کننده از یک سال به سال دیگر محاسبه می شود. نمودار رو به رو بیان کننده نرخ تورم پرتغال تا سال 2023 می باشد.

GDP

تولید ناخالص داخلی (GDP)

در توضیح تولید ناخالص داخلی می توان گفت که سرانه تولید ناخالص داخلی از تقسیم میزان تولید ناخالص در یک کشور بر مقدار جمعیت آن کشور تعریف می شود. منظور از تولید ناخالص داخلی مناسب در یک کشور زمانی می باشد که در واقع برابری قدرت خرید از 35 هزار دلار آمریکا بیشتر باشد. این موضوع نشان دهنده پویایی اقتصاد در آن کشور می باشد. در نمودار زیر این شاخص را در کشور پرتغال در یک بازه زمانی ده ساله مشاهده خواهید نمود؛

 مالیات شرکت ها

نرخ مالیات

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که می توان در پروسه ویزای سرمایه گذاری پرتغال در نظر گرفت، بحث مالیات شرکت ها است. نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها را در نمودار زیر در کشور پرتغال و بازه زمانی حدود یک دهه اخیر مشاهده خواهید نمود.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport